Hyvästi Passat..

Aloittaja JeeJee, 27.09.12 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

JeeJee

No niin, nyt kävi niin että myydä pläjäytin Pasuunani, joku sai hyvän tai ainakin paljon korjatun, esim kaikki pumppusuuttimet , turbo... yms. Ja menin ostamaan Toyota Avensis 2.0 td vm 2009 aj 86t km. Ensi kokemukset noin 1000km jälkeen on todella positiiviset, todella jämäkkä ajaa ja kulutus kohdillaan, mut 120 hv tehot jäävät kyllä aika vaisuiksi..varsinkin 5 ja 6 vaihteilla, Etu penkkiläisillä tilaa todella hyvin mut taka penkki on passatin jälkeen aika aneeminen, mut onnekseni istuskelen harvemmin takana..Mutta kaiken kaikkiaan olen todella positiivisesti yllättynyt auton ajo ominaisuuksista..enkä ole ainakaan vielä pettynyt...Toivotaan ettei tarvitse pajalla kuljettaa niin usein kuin Passattii...

Vankka

Tätä en oo koskaan ymmärtänyt kun auton kalliimmat kulutus osat korjataan ja vaihdetaan uuteen, niin auto pannaan samantien kiertoon. Eikö siinä ois hyvä korjattu auto itselle pitkäksi aikaa?
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

JeeJee

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 27.09.12 - klo:14:16
Tätä en oo koskaan ymmärtänyt kun auton kalliimmat kulutus osat korjataan ja vaihdetaan uuteen, niin auto pannaan samantien kiertoon. Eikö siinä ois hyvä korjattu auto itselle pitkäksi aikaa?
Niinpä..Mut kun on luottamus mennyt niin on mennyt..ja olihan niitä km jo 255t km..

Vankka

Lainaus käyttäjältä: JeeJee - 27.09.12 - klo:14:19
Niinpä..Mut kun on luottamus mennyt niin on mennyt..ja olihan niitä km jo 255t km..

Tuo luottamusken menemisen kyllä ymmärrän. Toimii niin monessa muussakin asiassa kuin autossa.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Pesola

Täytyy tähän kommentoida, että itsekin entisenä Bemaristina päätin taannoin siirtyä "huolettomaan ja järkevään" perheautoon, kun Passatin alle laitoin. No 20 tkm ja vuoden (100 tkm ajetulla -06 2.0 TDI) Passatilla poljettuani korjautin omaan piikkiin 2 suutinta (á 1500 â,¬) sekä sen "legendaarisen" tasapainoakselisto-hässäkän (akselisto, öljypumppu & turbo)... tuon jälkimmäisen remontin hintaa ei sielu kärsi edes ääneen sanoa. Kaksi suutinta oli (tietoni mukaan) vielä laukeamatta ja jo kolmen tielle jättämisen jälkeen auton luottamus oli nollassa. Tähän kun vielä lisäsi, että välillä startissa oli selvittämättömiä (huolto ei löytänyt mitään) ongelmia, mutta autoa sai startata joskus 5 minsaa enen käynnistymistä - niin peli oli selvä. Startissa muuten tietoisesti keskityin painamaan kytkimen lähes lattiasta läpi (viittaan tunnistimeen...). Kaikki auton tyyppiviat meni tässä tapauksessani kuluttajan piikkiin, eikä huolto tullut näissä piiruakaan vastaan. Päinvastoin yrittivät vielä peitellä merkkihuolletusta pelistä, että "ei tällaisia vikoja ole aiemmin tullut vastaan, mitenköhän autoa on huollettu" jne.

No tuo meikäläisen ensimmäinen tuoreempi (ostaessa 19 kâ,¬ maksanut), vähän ajettu peli kustansi ylimääräisten huoltojen ja arvonalentumisen seurauksena vuodessa mulle noin 13 000 â,¬ extraa suunnilleen 20 tkm ajokilsan aikana. Tuli kyllä kerralla päätös, että VW-konsernin autot on mun osalta kätelty loppuiäksi. Sen lisäksi, että tämä oli ensimmäinen auto joka ylipäätään on mut koskaan tien päälle jättänyt (3 krt vuodessa + starttiviat!), niin huollon toiminta ja vastuun pakoilu on ollut ennen näkemätöntä. Kunnon jälkimarkkinoinnilla tässäkin tilanteessa Volkkarille olisi ehkä sitoutettu yksi asiakas pidemmäksikin aikaa, mutta tämän kohtelun saaneena olen palannut täysiveriseksi Mulkeroksi taas. Merkkiuskollinen en sen enempää ole, mutta jos Bemarilla ajaminen on halvempaakin, niin miksi vaihtaa minut pettäneeseen kansanautoon enää. (Diesel-)Volkkarin ostaessani työkaverit vitsailivatkin jo, että päätin sitten aloittaa jatkuvat sijoitukset Oy VW:n huolto Ab:hen. Silloin vielä ajatus nauratti, mutta ei enää. Auto(j)a vastana minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa, mutta maksuvalmiina kuluttajana VW-huollon toiminta sai minut tarkistamaan minkä valmistajan autoihin rahani jatkossa laitan (tai erityisesti mihin en laita).

apo

Millä TSI on pajalla parhaillaan ja seuraavan auton haku päällä.
Olen jutellut muutaman myyjän kanssa tuosta, milloin kannattaa auto vaihtaa isomman korjauksen jälkeen ja kaikilta olen saanut saman vastauksen. Heti, kun on remontti on tehty.

Ymmärrän heidän ajatuksen pestä tulevista remonteista kädet. Yksi jopa sanoi, että näiden kohdalla puhutaan milloin hajoaa, ennemmin kuin jos hajoaa ja luonnollisesti tämä vaikuttaa hyvityshintaan.
Yhdessä firmassa sanottiin, että heillä vaihdetaan kaikkiin VAG konsernin vehkeisiin jakopää ennakkoon varmuuden vuoksi, vaikkei mitään vikaa olisikaan.
Ota tästä nyt selvää, yksi on varmaa, konserni vaihtuu varmasti.

Hannes

Niin onhan tämä aika klassinen tarina autosta joka ei ollut toiveiden mukainen mutta monen erimerkkisen auton omistajana sanoisin että jos se maanantaipäivän auto kohdalle sattuu niin ei merkillä ole väliä on se vaan niin.

Monta autoa olen ostanut ja monen auton kohdalla olen saanut kuulla että miten sinä tuollaisen ostit, noissahan on sellaista ja sellaista vikaa, yhdelläkin meni se ja se......

Joskus on ollut vikaakin ja kun olen toiselta samaisen auton omistajalta kysellyt että onko hänen autossaan ollut sähkövikoja niin kaveri on ollut silmät ympyräisinä ja todennut että ei mutta takapyörän laakereita on mennyt ja taas omassa autossani en ole edes osannut ajatella kyseistä vikaa.

Huvittavaksi asian tekee se että vikaisen auton tilalle kun ostaa uuden niin vähän aikaa olo helpottaa ja uusi tuntuu juurikin unelmalta ja se että tämä se on viaton peli mutta niin vaan vikaa saattaa tulla ja vielä pahempia ja kiemuraisempia kuin edeltäjässä, se syö miestä.

Vanha sanonta kuuluu että autoa ei kannata joka vikaan vaihtaa jos ei ole todella varakas pitää tänäpäivänäkin vielä paikkaansa, aina vaihdettaessa joutuu luopumaan jostain ainakin rahasta ja jopa ominaisuuksista johon on tykästynyt, onhan muuten sama vaikka ajaisi traktorilla eli autoa ei valita pelkästään sen takia että se kestäisi ja sen todistaa myös se että moni merkki jäisi kyllä myymätä jos kriteerinä olisi pelkästään luotettavuus ja myöskin se että on monia automerkkiä joita pidettiin ennen huonoina esim. ruostuivat käsiin (ranskalaiset) ja tänäpäivänä ne ovat esimerkillisiä tuon vian osalta.

Se on varma että ominaisuuksiltaan auto muuttuu totaalisesti kun alle muuttuu ns. Japanin peli ja toivoa saa että moottori kestää ja ajaminen miellyttää vielä vuodenkin päästä, on tullut koettua sekin.

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 26.10.12 - klo:15:38
Huvittavaksi asian tekee se että vikaisen auton tilalle kun ostaa uuden niin vähän aikaa olo helpottaa ja uusi tuntuu juurikin unelmalta ja se että tämä se on viaton peli mutta niin vaan vikaa saattaa tulla ja vielä pahempia ja kiemuraisempia kuin edeltäjässä, se syö miestä.

Eli kun lähtee sutta pakoon, saattaa vastaan tulla karhu...
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Quality

On kyllä korutonta kertomaa. 1,5 tunnin aikana neljä palstalaista kertoo uskon menneen VAGiin - ja useimmat taisivat vielä olla Passatteja. Totuus on karu, vaikka tässä ketjussa näkyykin vain mitalin toinen puoli. Pitäisi varmaan viritellä kyselyä tyytyväisyydestä VAGiin vs. muuhun merkkiin.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Mikko

Minusta tuossa oli homman pihvi nimenomaan VW-edustajan olematon palveluhalu sekä peittelyn ja kusetuksen maku mikä jälkimarkkinoinnista (eli huoltotoiminnasta) jäi. Omien kokemusten mukaan ymmärrän kyllä hyvin mikä närästää, melkein kaikesta kun saa tapella ja aina on syyllinen ennen kuin toisin todistaa, vaikka takuukin on voimassa. Vaikka totuuden nimissä pitää sanoa, että tämän viimeisimmän episodin hoitaneelle täydet pisteet. Hommat hoitui kerrankin hyvin. Ainoa miinus siitä, että juuri vahattu puhdas auto tuli ihan paskaisena takaisin. (Parempi etteivät esim. harjakoneessa pese, mutta miten ne aina saa autot niin likaisiksi tuolla?)

Hyvin todennäköisesti täälläkin merkki vaihtuu sitten kun auto vaihtuu. Jos muualla ei tarvitsisi aina kaikesta vääntää.

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Pesola - 26.10.12 - klo:14:12
No tuo meikäläisen ensimmäinen tuoreempi (ostaessa 19 kâ,¬ maksanut), vähän ajettu peli kustansi ylimääräisten huoltojen ja arvonalentumisen seurauksena vuodessa mulle noin 13 000 â,¬ extraa suunnilleen 20 tkm ajokilsan aikana. T

Et tainnut ostaa isosta liikkeestä? Niistähän saa 1v/20tkm takuun. Minä en uskaltaisi yksityiseltä tai jobbarilta ostaa 100tkm 5v vanhaa ostaa, elli hinta ole tosissaan halpa. Aika moni laittaa kiertoon, kun huomaa, että jostain alkaa kuulumaan tai tuntumaan erilaiselta, eli jotain on menossa rikki.

Kale

No kyllä noissa 3C passateissa on sitä vikaa ollut vaikka muille jakaa vaikka ovat valmistettu Saksassa. Mehikon golffeja on paljon moitittu mutta eivät kyllä ole niin ahkerasti tielle jättäneet.

Leroy

On ja ei. Toisaalta ruostevikaa on sitten ollut ihan kaikissa malleissa alkuperämaasta huolimatta.

Nimim. "Haluaisin nähdä hinurin lavalla edes virheettömän maalipinnan"
Outback

duke7

Passatin surkeus näissä tiellejätöissä tulee paljolti 2.0 tdi koneista joissa osassa on Siemensin pumppusuuttimet. Passatissahan näitä oli sekä 103 kW että 125 kW koneissa ja kaikki hajoavat ennemmin tai myöhemmin. Lisäksi alkupään 3C:n tankissa olevat polttoainepumput olivat susia ja itsekin olen tuon takia jäänyt tielle.

Tuo tasapainoakseli/öljypumppu -kombo on surkea tapaus myös. Noita muka parempia tasapainotusyksiköitä ei ole muissa volkkareissa, Audeista sitten löytyy. Kai tuolla on saatu värinättömämpi käynti. Merkkihuollon suhtautuminen asiaan on myös typerää. Kyselin mahdollisuutta korjata ketjunkiristin ja öljypumpun akseli valmiiksi jakopäärempan yhteydessä mutta eivät suostu muuta kuin vaihtamaan koko paketin ja hintaa tuolla on jotain pari tonnia. Pitääkin laittaa taas kyselyitä jos löytäisi pajan joka tekisi homman. Paria kysynyt jo mutta eivät ole olleet kiinnostuneita.

Kaikkineen nyt taas mennyt jonkun aikaa auton kanssa paremmalla mielellä kun kaikki suuttimet on vaihdettu ja vain ensimmäisestä jouduin itse maksamaan osan.

Finnhopper

Itellä Passatin mittarissa 303tkm ja toistaiseksi, kopkop, ainoa kalliimpi murhe oli jakolaatikon porsiminen(purkuosa töineen ~2kâ,¬). Tai no, toinen voisi olla olla tuo pirun DPF, mutta tulipa se hoidettua tyjennyttämällä ja samalla autoon muutenkin pirteämpää softaa joten en osaa tuota pelkäksi murheeksi ajatella. Kilsoista olen ajanut ite 110tkm 2,5 vuoden aikana. Iskarit ja jarrulevyt/-palat on vaihdettu ympäriinsä mun aikana.
BMP koneella niin ei ole tarvinnut osallistua suutinjumppaan. Tolla meinaan ajella jatkossakin jos ei nyt ihan osiin leviä.
VW T5 2005 4Motion

pasaatikuski

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 26.10.12 - klo:21:19
Passatin surkeus näissä tiellejätöissä tulee paljolti 2.0 tdi koneista joissa osassa on Siemensin pumppusuuttimet. Passatissahan näitä oli sekä 103 kW että 125 kW koneissa ja kaikki hajoavat ennemmin tai myöhemmin. Lisäksi alkupään 3C:n tankissa olevat polttoainepumput olivat susia ja itsekin olen tuon takia jäänyt tielle.

Tuo tasapainoakseli/öljypumppu -kombo on surkea tapaus myös. Noita muka parempia tasapainotusyksiköitä ei ole muissa volkkareissa, Audeista sitten löytyy. Kai tuolla on saatu värinättömämpi käynti. Merkkihuollon suhtautuminen asiaan on myös typerää. Kyselin mahdollisuutta korjata ketjunkiristin ja öljypumpun akseli valmiiksi jakopäärempan yhteydessä mutta eivät suostu muuta kuin vaihtamaan koko paketin ja hintaa tuolla on jotain pari tonnia. Pitääkin laittaa taas kyselyitä jos löytäisi pajan joka tekisi homman. Paria kysynyt jo mutta eivät ole olleet kiinnostuneita.

Kaikkineen nyt taas mennyt jonkun aikaa auton kanssa paremmalla mielellä kun kaikki suuttimet on vaihdettu ja vain ensimmäisestä jouduin itse maksamaan osan.

Kannattaa kysellä hyvitystä tuosta ekasta suuttimen vaihdosta, itse sain yhden itse maksetun suuttimen vaihdon hyvityksenä eli mulle on kaikki 3 suuttimen vaihtoa mennyt maahantuojan piikkiin (lisäksi yksi suuutin on vaihdettu edellisen omistajan aikana).
Volvo V40 T2 Ocean Race Business -15

ex. VW Passat 2.0 TDI DPF 125kw Highline, -07

duke7

Lainaus käyttäjältä: pasaatikuski - 29.10.12 - klo:12:17
Kannattaa kysellä hyvitystä tuosta ekasta suuttimen vaihdosta, itse sain yhden itse maksetun suuttimen vaihdon hyvityksenä eli mulle on kaikki 3 suuttimen vaihtoa mennyt maahantuojan piikkiin (lisäksi yksi suuutin on vaihdettu edellisen omistajan aikana).
Kiitos vinkistä, pitääpä kysyä. Pyysitkö hyvitystä suoraan maahantuojalta vai suuttimen vaihtaneelta huollolta?

pasaatikuski

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 29.10.12 - klo:13:55
Kiitos vinkistä, pitääpä kysyä. Pyysitkö hyvitystä suoraan maahantuojalta vai suuttimen vaihtaneelta huollolta?
Suuttimen vaihtaneelta huollolta:)
Volvo V40 T2 Ocean Race Business -15

ex. VW Passat 2.0 TDI DPF 125kw Highline, -07

kabolt

heitän tässä omat ajatukset mukaan kun on tullut luettua täällä ihmisten murheita passattien kanssa.
jos menee aiheen vierestä niin menkööt  ;)

ostin viime huhtikuussa diesel-passatin käytettynä 150tkm ajettuna, saksasta tuotuna.
auto tuntui hyvältä heti ajettaessa, ennen alla oli seat altea 1.9 TDI.
viime aikoina on huolettanut korjausrumba joka alkoi kesällä.
ensin meni stratti ja heti perään egr-venttiili vaihtoon, joka oli tosin jo osittain rikki kun ostin auton.
nyt meni peilinlämmitin ja myös takalasinlämmitin, nämä ovat ehkä jopa itse korjattavasti mutta kuitenkin.
tuossa vaiheessa tonni oli jo palanut. vikakoodit ovat myös vaivanneet ja vituttaneet.
rahaa on mennyt kyllä omista valinnoistakin, laitoin koukun, sisäpistokkeen ja ostin uudet kesä -ja talvirenkaat.

huolto-ohjelmaa kannattaa noudattaa. edellinen omistaja oli selkeästi säästellyt, vaikka leimaa vihkossa olikin.
mainosti vaihtaneensa turbon juuri ennen kauppoja ja kuittikin siitä kyllä löytyi.

nytkin autossa tuntuu olevan pieniä orastavia vikoja tulossa. hieman tässä pelottaa koko ajan.
auto on tosin erittäin miellyttävä ajaa ja moottorin luonne on hyvä.
luottamus itselläkin heiluu välillä passatia kohtaan. vanha työkaveri tosin kerran sanoi: "käyetty auto on kerran polkaistu"
tuntuu että auto on hyvin herkkä vioille, ainakin näin käytettynä. edellinen auto altea oli hyvin pikkuvikainen, mutta turha noita
on liikaa vertailla.

vielä en ole passattia hyvästelemässä, mutta varuillani olen. toisaalta nyt kun siihen on rahaa kaatanut olisi tyhmää vaihtaa toiseen.
seuraava pirssi on kyllä uusi, sen olen päättänyt, mutta siellä asti ei olla vielä.
sorry tämä voudatus  ;D

jos muilla on ajatuksia tai vinkkejä niin antaa tulla vaan.

Seat Exeo ST 2.0 TDI
Skoda Rapid 1.2. TSI
Skoda Roomster 1.9 TDI
Skoda Superb I 1.9 TDI
Seat Altea XL 1.9. TDI
VW Passat Variant 2007 2.0 TDI
Seat Altea 1.9 TDI

Pesola

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 26.10.12 - klo:17:49
Et tainnut ostaa isosta liikkeestä? Niistähän saa 1v/20tkm takuun. Minä en uskaltaisi yksityiseltä tai jobbarilta ostaa 100tkm 5v vanhaa ostaa, elli hinta ole tosissaan halpa. Aika moni laittaa kiertoon, kun huomaa, että jostain alkaa kuulumaan tai tuntumaan erilaiselta, eli jotain on menossa rikki.

Juu, yksityiseltä ostin. Yleensä ostan sieltä, mistä löytyy sopiva yksilö järkevään hintaan... ja Suomesta sopivia Highlineja ei ostoni aikaan liiemmin ollut tarjolla. Nuorempana olen kyllä liikkeen takuunkin kokenut. Ainakin minun tapauksessani tuolloin oli kyllä perävalotakuu, kun havaitsin pakosarjan olevan halki noin viikko sen jälkeen, kun olin liikkeestä auton ostanut. Harmi vaan etten tuolloin vielä nuorena poikana osannut pitää puoliani asiassa. Yhtä lukuun ottamtta olenkin autot yksityiseltä siis ostanut - ja juuri tämä liikkeestä ostettu (Opel) oli kyllä tämän Passatin jälkeen se toiseksi vikaisin peli mitä alla on ollut.

Tämän asian voi nähdä muuten kahdellakin tapaa. Sinun tapasi on toinen. Toinen tapa taas on, että kuka viitsii kaupata tuoreen puoleisen ajoneuvonsa liikkeeseen polkuhintaan, mikäli siinä ei ole sellaista vikaa, joka auton myynnin yksityisenä estäisi? Sillä eihän kuluttaja saa vanhasta autostaan reilua hintaa koskaan liikkeeseen viedessään. Jos et ota toista autoa tilalle, niin esim. minun Paskatistani paras autoliikkeen antama tarjous olisi ollut 4 kâ,¬ pienempi kuin mitä siitä yksityiset tarjosivat. Liikkeestä ostettuun autoon vaihtaessa taas liikkeestä tarjotaan autostasi vaihdossa yleensä "siedettävää hintaa", joka on ehkä vain hieman (~1000 â,¬?) alle sen todellisen arvon. Kuitenkin kun otetaan huomioon, että suoralla kaupalla ostettaessa ostettavan vaihdokin hinta laskee äkkiä lähemmäs 2kâ,¬, niin kyllähän vaihtaessakin siinä jää äkkiä ylimääräinen 3 kâ,¬ liikkeeseen... siihenhän heillä bisnes perustuu.

Bottom line: Minä en näe mitään syytä tukea autoliikkeiden toimintaa asioimalla niissä - varsinkaan myymällä omaani sinne, jos auto on siinä kunnossa, että sen saan yksityiselle vain kaupattua. Uskon, että moni kuluttaja (ainakin ne, joilla on pelivaraa tehdä autokaupat myymättä ensin vanhaa autoa pois) ajattelevat kanssani samalla tavalla. Eli minä nimenomaan välttäisin autoliikkeisiin raahattuja tuoreempia "pommeja". En vältä että ajattelutapani on tässä parempi kuin omasi - mutta en suoralta kädeltä myönnä että se olisi huonompikaan. Sovitaanko vaikka, että riskit ovat kutakuinkin yhtä suuret, ostit auton sitten yksityiseltä - tai liikkeestä? ;)

PS. Jobbarit toki jokainen järkevä ihminen kiertääkin kaukaa...

Pesola

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 26.10.12 - klo:15:38Vanha sanonta kuuluu että autoa ei kannata joka vikaan vaihtaa jos ei ole todella varakas pitää tänäpäivänäkin vielä paikkaansa, aina vaihdettaessa joutuu luopumaan jostain ainakin rahasta ja jopa ominaisuuksista johon on tykästynyt, onhan muuten sama vaikka ajaisi traktorilla eli autoa ei valita pelkästään sen takia että se kestäisi ja sen todistaa myös se että moni merkki jäisi kyllä myymätä jos kriteerinä olisi pelkästään luotettavuus ja myöskin se että on monia automerkkiä joita pidettiin ennen huonoina esim. ruostuivat käsiin (ranskalaiset) ja tänäpäivänä ne ovat esimerkillisiä tuon vian osalta.

Se on varma että ominaisuuksiltaan auto muuttuu totaalisesti kun alle muuttuu ns. Japanin peli ja toivoa saa että moottori kestää ja ajaminen miellyttää vielä vuodenkin päästä, on tullut koettua sekin.

Minun tapauksessani Paskat vaihtui 5 vuotta vanhempaan 5-sarjan Bemariin. Ominaisuuksien puolesta luovuin ehkä hieman ulkonäöllisistä ja imagollisista seikoista siirtyessäni "amis-Bemariin". Kun taas arvioin auton ajomukavuutta ja luotettavuutta - sekä taskun pohjalle jääneitä rahoja, niin mielestäni tämä oli erinomainen "kompromissi" (jos kompromissista voi edes puhua...). Kuten jo aiemmin mainitsin, niin en ole muuten merkkiuskollista sorttia, mutta kahdesta toistakymmentä vuotta vanhasta Bemarista on kokemusta. Ainoa kuluvien osien lisäksi eteen tullut vika on ollut näissä ilmamassamittari, jonka vaihdoin noin 80 â,¬ kustannuksin. Tämän "ylimääräisen" huollon lisäksi autoilla on tarvinnut vain ajaa (tietenkin määräaikaishuollot päälle). Ajomukavuus ja äänettömyys noissa autoissa on (erityisesti maantiellä) selkeästi edellä lähes mihin tahansa tuoreeseen ja tuplahintaiseen peliin verrattuna. Ainoa haitta noissa autoissa on autojen amis-imago, mutta jos itsetunto on kunnossa, niin eiköhän sen kanssakin tule toimeen. ;)

Mutta jokainen tallaa tyylillään, eikä vanha Bemari sovi jokaisen käteen, tai egoon. :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy