Parhaimmat lisävalot auton keulalle!

Aloittaja JS83, 26.09.12 - klo:20:42

« edellinen - seuraava »

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Leader dog

Hmm. tuollainen kaareva onkin näköjään ok. X-vision Domibar:
https://www.erikoistekniikka.fi/ajoneuvovalaistus/tuote/led-lisavalo-x-vision-domibar-120w-9-33v/3010130426/

Vaikuttaa myös olevan kiinnostava, kun se valaisee myös penkkoja.

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Killer

Lainaus käyttäjältä: Leader dog - 26.04.18 - klo:19:27
Pitäis suunnitella apupitkää Crafterin katolle, ens talvea ajatellen Sae Seeker 20 ref30 -platina olis mielessä:
https://www.erikoistekniikka.fi/ajoneuvovalaistus/tuote/led-lisavalo-sae-seeker-20-ref30-platina/3010120630/

Tai tämä uudempi versio : https://www.erikoistekniikka.fi/ajoneuvovalaistus/tuote/led-lisavalo-80w-seeker-20x/3010120675/


Ref. luku luultavasti auton omissa umpioissa on 25 .

Olisiko kellään kokemusta ko. lyhdystä tai vastaavista?. :)

Kokemusta löytyy molemmista.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11653.msg621837#msg621837

Nyt koko talven jälkeen on jäänyt vähän parempi maku tuohon 20x:n kuin aluksi.

Tekisi kyllä mieli kokeilla tuota Optibeam Commanderia, mutta jos siinä on sama kuin tuossa normi Seeker 20:ssä että mäkisemmässä maastossa ylämäet jää täysin pimeäksi niin sitten ehkä siirtyisin takaisin tuohon 20x:n.

Tuo lisävalon valintakin on kiinni myös auton omista valoista ja ajettavasta maastosta. Jos omat näyttää leveälle kunnolla, mutta kantamaa ei ole niin tuo 20x voisi olla hyvä vaihtoehto myös mäkiseen maastoon. Taas tuo Commander soveltuu paremmin tasaiseen maastoon valokuvion mataluuden vuoksi.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

Leader dog

Onko kellään tuosta X-vision Domibar kokemusta, mietin kun haluaisin myös penkoille tähystellä. Asennuspaikkana tulee olemaan katolla olevien aurinkopaneelien etureuna, jossa leveyttä on 67cm. Kaareva valo on ilmeisesti hyvä levittämään valoa.

Leader dog

#455
Nyt on voimakkaan netin tutkimisen jälkeen vaaka kallistunut kotimaisen liikkeen kannalle, joten taidan poiketa Rolloon vielä katsomaan mikä olisi pakun katolle hyvä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Leader dog - 29.04.18 - klo:18:14
Nyt on voimakkaan netin tutkimisen jälkeen vaaka kallistunut kotimaisen liikkeen kannalle, joten taidan poiketa Rolloon vielä katsomaan mikä olisi pakun katolle hyvä.

Erikoistekniikan/lumitec:n testiseinältä voit itse omin silmin testata sopivan lisävalon ja sen valokuvion!

Edelleen väitän, että optibeamin commander lähtee mukaan. Jos paalua on enemmän suosittelen lazerin 1000 competitionia sopivalla linssillä. Molemmat löytyy itsellä autoista.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Leader dog

Jep, olen nyt kuolannut myös Lazer valot ja "se" riippuu vain siitä mikä on katolle paras. Tosiaan vaihtoehtoja on kaksi; Lazer ja Optibeam on mielessä. Aluksi ajattelin että asennuspaikan leveys on liian kapea....,mutta 67cm. aurinkopanelin etureuna riittää näille mainiosti.

Leader dog

Täällä Sirkassa näkyy esim.taksessa ja muissa työpakuissa olevan erikokoisia Lazer valoja.

V-O

Hmmmm... Sirkassa??? Sitten ollaan hyvin samoilla kulmilla pyöritty tänä talvena  :)

Mites Crafteriin asentuisi puskurin tienoille kunnon karjarauta, siis valorauta ja komiat pyöreät kattilat? Ajattelin että täriseekö tuollainen pitkä ja melko painava paneeli kovinkin paljon kun sen katolle laittaa...

Itte ostin siitä paikallisesta K27-ledipyörylät, ja ai että näkyy komiasti - Tuikkuun asti  ;)

Vilautteles pitkiä valoja punaiselle farkulle, jos vastakkain osuu !

Leader dog

No, edellisestä Crafterista jäi kyllä nurkkiin X-vision meteorit ja rosterinen karjarauta, mutta meinasin "down shiftata" raudan määrässä. Ja tietty kiinnostaa pitkän valon korkealta valaisun hyöty. Oletan että on olemasssa jonkinlainen etu, jos ledpaneeli on asennettuna lähes kolmessa metrissä, verrattuna puoleen metriin asennettuun.
Hm.. Sirkassa tulee oltua viikko pari kerrallaan, muutaman kerran vuodessa.

V-O

#461
Jaajaa, ok.

Tossa rautaa Crafterin katolle, vaikka vähentää ajattelit...:
https://dsmdesign.se/content/products/Tillbehor-Transportbil-Pickup/Volkswagen/Crafter/703-Volkswagen-Crafter-2018-Framre-Takbage-60mm.php

Toivottavasti ei ujella/vihellä liikaa.

Leader dog

Täällähän (Sirkka) näkee juuri nyt kaikki mahdolliset lisävalo viritykset isoihin pakuihin, kiitos siitä kelkkaväelle. Kovin on suosittuja Led räpsyt... ;D

V-O

Se taitaa olla Mayhem kun saa väkeä liikkeelle  ;)

Sorry nyt tämä offtopic... Kohta palataan taas valo-asiaan kunhan saadaan ensin jotkun asiat ojennukseen...

Leader dog

Renheimin voittoisa pariskunta oli liikkeellä Crafterilla, jossa kolme pyöreää apupitkää keulilla... mutta Bomban kelkoilla näyttää olevan syöttö kohdillaan vaikka etuvaloa ei tarvittukaan.

No, maanantaina ryntään erikoistekniikkaan noutamaan omani.....näillä näkymin Optibeam Commanderin.

Larmatin

Onko kellään kokemusta voisiko led tankoja ohjata semmoisella kanttiaalto suhdeta muuttavalla palikalla eli voisi portaattomasti säätää sen tehoa?

Eikös ledejä silleen himmennetä ainakin muissa sovellutuksissa.

-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Leader dog

Jatko-ohjaamon sisävaloja (mallia led) ainakin voi kaukosäätimellä himmennellä mieleisekseen.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Larmatin - 05.05.18 - klo:22:50
Onko kellään kokemusta voisiko led tankoja ohjata semmoisella kanttiaalto suhdeta muuttavalla palikalla eli voisi portaattomasti säätää sen tehoa?

Eikös ledejä silleen himmennetä ainakin muissa sovellutuksissa.

Pakko kysyä, että miksi noin tarvitsisi tehdä?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Larmatin

eikös joskus jossain keliolosuhteissa voi olla hyvä saada tehoo pienennettyy?
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Larmatin - 06.05.18 - klo:06:57
eikös joskus jossain keliolosuhteissa voi olla hyvä saada tehoo pienennettyy?

Tuota varten kabiiniin saa laitettua kytkimen millä saa lisäpitkät pois päältä rankalla lumisateella tai sumussa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Leader dog

Tosin kuka nyt viitsii pitkillä lasetella, jos on kova lumisade tai sumu.

Jaska_K

Suosituksia yksittäisille lisäpitkille? Asennuspaikka saattaisi olla alamaskin ritilän takana eli mitkään laajakuvioiset ei ole vaihtoehto koska silloin lähialue hukkuu valoon. Eikä olisi haluja ledbariin joka peittää koko keulan ja tutkan takia sellaista ei saa nätisti kilven alle.
Passat GTE 2018
ex Octavia III 2.0tdi 2013
ex Octavia II 2.0tdi 2008

E-mies

Oma kokemus on vaihdosta seeker kympistä commanderiin. Commanderin kuvio ei ole niin rajattu pystysuunnassa kuin seeker 10 ja 20. Kympit olleet siis omassa autossa ja 20 olen kokeillut lumitecin seinällä. Tuo ylämäkien valaistus on parempi kuin seekerissä. Commander on kyllä tosi hyvä, saattaa olla jopa liian tehokas sitten kun lumi maassa - pitkiltä lyhyille vaihtaessa saattaa tulla hetken ”sokeus”, saa nähdä.

Tähän mennessä kyllä kokemus on hyvä, valokeila on tosi leveä ja tie pysyy valaistuna myös kaarteessa ajettaessa. Suoralla tiellä näkyy pitkälle metsän puolelle. Iso suositus, hankala sanoa miten voisi parantaa!

Lainaus käyttäjältä: Killer - 29.04.18 - klo:09:32
Kokemusta löytyy molemmista.

Nyt koko talven jälkeen on jäänyt vähän parempi maku tuohon 20x:n kuin aluksi.

Tekisi kyllä mieli kokeilla tuota Optibeam Commanderia, mutta jos siinä on sama kuin tuossa normi Seeker 20:ssä että mäkisemmässä maastossa ylämäet jää täysin pimeäksi niin sitten ehkä siirtyisin takaisin tuohon 20x:n.

Tuo lisävalon valintakin on kiinni myös auton omista valoista ja ajettavasta maastosta. Jos omat näyttää leveälle kunnolla, mutta kantamaa ei ole niin tuo 20x voisi olla hyvä vaihtoehto myös mäkiseen maastoon. Taas tuo Commander soveltuu paremmin tasaiseen maastoon valokuvion mataluuden vuoksi.

mabe

Commander.



10x pari octavia3 FL keulalta vaihtui eilen illalla commanderiin.
Kiinnikkeet käännettynä menee jotenkuten tutkaa haittaamatta kilven päälle, tulen siirtämään alle kuitenkin.

Seeker 10 Audi B8 xenonien kaverina:
Hyvin jatkaa puuttuvaa valokuviota. Hyvin matala ja tarkkarajainen suorakaide.
Hyvä valo jos ei kaipaa lähemmäs hajavaloa lainkaan.
Kaksi suorakaidetta jotka helppo suunnata kohdalleen. Ei hajavaloa lähellä tai muita haittoja.

Seeker 10X:
10X pari levitettynä tekee tien levyisen kirkkaan "pallon" ja paljon hajavaloa lähelle. Jos suuntaa ylemmäs, 200m kohdalla valaistaan oravia.
Levittäminen ei oikein tuo kuviota kohdalleen jos kaipaa valoa molemmat penkat metsänlaitaan asti. Suoralla kantaa kyllä.
Edes Lazer levittävät linssit ei tuo tarpeeksi valoa vasemmalle metsään mutta hukkaavat kirkkauden valosta.

Commander:
Valkoinen matto. Valoa riittävästi, laidoilla tarpeeksi, keskellä paljon.
Molemman puolen metsänreunat valaistuu, lähelle tulee vähemmän hajavaloa kuin 10X.
Kantama riittää, osuu paremmin tiehen kuin 10X niin saa kirkkaan pisteen kohdalleen.
Keila matalampi kuin 10X, korkeampi kuin 10.
Sinnepäin roiskaistu asennuskin valaisee tienoon ilman lähialueen ylivalaisua.

TDiih

Onko hyviä vinkkejä mikä olisi järkihintainen asennuspaketti kaverin 2005 S40:een? :)
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Killer

Lainaus käyttäjältä: Killer - 29.04.18 - klo:09:32
Nyt koko talven jälkeen on jäänyt vähän parempi maku tuohon 20x:n kuin aluksi.

Tekisi kyllä mieli kokeilla tuota Optibeam Commanderia, mutta jos siinä on sama kuin tuossa normi Seeker 20:ssä että mäkisemmässä maastossa ylämäet jää täysin pimeäksi niin sitten ehkä siirtyisin takaisin tuohon 20x:n.

Tuo lisävalon valintakin on kiinni myös auton omista valoista ja ajettavasta maastosta. Jos omat näyttää leveälle kunnolla, mutta kantamaa ei ole niin tuo 20x voisi olla hyvä vaihtoehto myös mäkiseen maastoon. Taas tuo Commander soveltuu paremmin tasaiseen maastoon valokuvion mataluuden vuoksi.

Nyt kun joulupukki toi commanderin niin pääsin vertailee valoja vähän paremmin.

Commaderin kuvio tosiaa reilusti leveämpi ja matalempi, joten valoa enemmän siellä keskellä tiealuetta n.200-300m etäisyydellä kuin 20X, mutta täällä mäkisessä maastossa Rukan seudulla ei näytä niin hyvin vastamäkiin kuin 20x. Eikä tosiaan commander näytä niin kauas kuin 20X, mutta riittää minulle varsin hyvin, ettei taas tule niin pitkää pimeää väliä lyhyile vaihtaessa. Lumisateella onneksi commander on hyvä taas tuon kuvio mataluuden vuoksi kun ei pääse valo heijastumaan lumesta lähellä edessä.

Commander vaihtui keulaan.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

-karppa-

Tällä hetkellä parempi vaihtoehto on Optibeam commanderille ja Walonia Horizonille on tuo uusi X-Visionin Genesis 600. Sama tuikku viiden vuoden takuulla ja hinta edullisempi.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Hsippe

Olikohan kuitenkin niin että tuosta X-Visionista puuttuu parkkiledit?
Ja olisiko värilämpötila 4500K kun Commanderissa on 6000K?

Pooppeliin laitoin tänä syksynä just tuon Commanderin mutta jos olisin X-Visionin bongnnut niin olisin varmaan sen laittanut. Valokuvio ja teho on tosi hyvät mutta pikku perfektionistiä hiertää pieni sävyero auton omien Xenonien (4300K?) ja lisäpitkän välillä. ;)


-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Hsippe - 29.12.18 - klo:23:06
Olikohan kuitenkin niin että tuosta X-Visionista puuttuu parkkiledit?
Ja olisiko värilämpötila 4500K kun Commanderissa on 6000K?

Pooppeliin laitoin tänä syksynä just tuon Commanderin mutta jos olisin X-Visionin bongnnut niin olisin varmaan sen laittanut. Valokuvio ja teho on tosi hyvät mutta pikku perfektionistiä hiertää pieni sävyero auton omien Xenonien (4300K?) ja lisäpitkän välillä. ;)

Öö mihin tarvitset parkkiledejä lisävaloissa, koska ne on periaatteessa laittomat?

https://www.valostore.fi/lisavalo_kaukovalo_laki_maaraykset/

Huomiovalaisimien yhteydessä saa palaa seuraava valoryhmä: takavalot, rekisterikilven valo, etuvalot (parkit). Huomiovalot tulee asentaa vähintään 25 cm korkeudelle yli 60 cm päähän toisistaan. Eli käytännössä lisävaloissa olevat parkkivalot ovat laittomia, sillä yli 60 cm etäisyttää on vaikea saavuttaa lisävalokäytössä.

https://www.lumise.fi/info/valolainsaadanto/325/

Parkkivalot

Nykyään monista lisävaloista löytyy myös parkkivalotoiminto. Toiminnon käyttäminen ajoneuvon omien parkkien palaessa on kuitenkin lain mukaan kiellettyä, sillä parkkivaloja ei saa kahdentaa. Mikäli lisävalon parkista löytyy asianmukainen ECE R7-hyväksyntä, niin sitä voidaan kyllä käyttää ajoneuvon omien parkkien sijaan. Parkkivalolla varustetut lisävalot voidaan tietysti kytkeä myös ilman parkkivalo-ominaisuutta, jolloin ongelmia esim. katsastuksessa ei pääse syntymään.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

hiloran

Purelux:n Road Curve istui keulalle. Tuota myydään muillakin nimillä. Valo ei heilu vaikka heiluttaa









Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy