Volvo V40 D4 130 kW Momentum autom. 2012 SAA LUKITA!

Aloittaja Peeveli, 15.09.12 - klo:20:20

« edellinen - seuraava »

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: optio - 07.01.13 - klo:22:31
Millainen on V40:n Webasto, onko mukana kaukosäädin ja miten ajastus tapahtuu, saako ajonaikaisen automaattilämmityksen pois?

En suoraan sanottuna edes tiedä onko se merkiltään Webasto mutta so what. Kaukosäädintä sille ei ole vakiona, siitä pitää maksaa (hataran) muistini mukaan joku 150-200 euroa extraa. Ajastus on helppoa kun sen opettelee. Viiksestä toimii, eli valikosta voi valita automaattitoiminnan eli lähtee päälle kylmäkäynnistyksen jälkeen alle + 5 asteessa, ja sen automatiikan saa myös valikosta pois. Lämmittimen voi toki myös ajastaa lämmittämään auto etukäteen, sinne valikkoon vaan syötetään haluttu kellonaika. Kolmanneksi lämppärin voi kytkeä päälle myös kesken ajamisen suorakytkentä-vaihtoehdosta, sekin löytyy valikoiden syövereistä.

PS: V40-Volvossa ei tuo lisälämmitin ole siis vakiona, se maksaa sen palttiarallaa 1000 euroa. Kokemukseni mukaa vielä 16 pakkasasteessa sisätilat lämpenee kivasti ja kohtuu nopeasti koska ilmakanavissa on ptc-sähkövastukset. Koneen lämpenemisestä en sano mitään, luulisin että ainakin tämä "isolohko" lämpenee suht nopsaan.

Tuo sisätilojen lämpimyys ja lämpenemisnopeus ovat tämän kärryn parhaita puolia.

cipher

Kuka toimittaa tuohon V40:een nykyään Diesel-koneen?

Eikös 1.6 (Drive) ja 2.0 (esim V50 ja V70 2.0D) ole ollut aiemmin PSA-yhtymältä. Kaksilitrainen diisseli oli kaiketi identtinen "HDi" (ainakin numeroiltaan 136hv muistaakseni) Volvoissa ja pösöissä.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: cipher - 08.01.13 - klo:10:22
Kuka toimittaa tuohon V40:een nykyään Diesel-koneen?

Eikös 1.6 (Drive) ja 2.0 (esim V50 ja V70 2.0D) ole ollut aiemmin PSA-yhtymältä. Kaksilitrainen diisseli oli kaiketi identtinen "HDi" (ainakin numeroiltaan 136hv muistaakseni) Volvoissa ja pösöissä.

Kaksilitraiset viisisylinteriset ovat Volvon omaa suunnittelua ja tekoa (D3 ja D4).

Sen sijaan 1,6 diesel on PSA:n alkutekosia, valmistusmaasta en sano mittään -viisaammat kertokoot (veikkaan France).

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.01.13 - klo:10:19
Tuo sisätilojen lämpimyys ja lämpenemisnopeus ovat tämän kärryn parhaita puolia.

Eikä Volvossa taida olla vaaraa mistään jääkertymisistä tai ovien rullautumisista, vaikka sisälämmitys olisi käytössä ulkona lumisateella...
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 08.01.13 - klo:10:56
Eikä Volvossa taida olla vaaraa mistään jääkertymisistä tai ovien rullautumisista, vaikka sisälämmitys olisi käytössä ulkona lumisateella...

Ei ole kokemusta tuosta joten en tiedä.

Sen tiedän, että auton ovenkahvat ja luukut eivät ole moksiskaan pakkasista. Vaikka auto olis pesty ja kiireessä kuivattu, niin ei jähmety em. osat kuten VW:ssä teki.

optio

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.01.13 - klo:10:19Lämmittimen voi toki myös ajastaa lämmittämään auto etukäteen, sinne valikkoon vaan syötetään haluttu kellonaika.

Voiko etukäteen lämmitettäessä valita lämmitysajan pituuden?

Kokemukseni mukaa vielä 16 pakkasasteessa sisätilat lämpenee kivasti ja kohtuu nopeasti koska ilmakanavissa on ptc-sähkövastukset.

Onko bensakoneissa myös tämä ptc. Ainakin 7 golfissa jos ottaa Webaston niin ptc-vastusta ei tule, miten lie tässä?

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: optio - 08.01.13 - klo:12:25

En ole itse käyttänyt tuota etukäteen ajastusta, mutta manuaalissa muistaakseni sanottiin että asetettava aika tarkoittaisi aikaa, jolloin ajoon lähdetään ja auton systeemi esilämmittää autoa tarvittavan ajan, riippuen ulkolämpötilasta.

Bensaversiosta en sano mitään, onko ptc-vastuksia niissä.

Asiat selviäisi parhaiten kysymällä Volvon piirimyyjältä.

Peeveli

Millainen on V40:n Webasto, onko mukana kaukosäädin ja miten ajastus tapahtuu, saako ajonaikaisen automaattilämmityksen pois?

Vielä optiolle: et kai nyt sentään ole tosissasi vaihtamassa luokan suvereenia ykköstä eli Golf VII:a tällaiseen???? Itse olen kuolannut nyt uusien VII-mallien esittelyä foorumin autotallissa....

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.01.13 - klo:14:40
Vielä optiolle: et kai nyt sentään ole tosissasi vaihtamassa luokan suvereenia ykköstä eli Golf VII:a tällaiseen???? Itse olen kuolannut nyt uusien VII-mallien esittelyä foorumin autotallissa....

Mitä kuolaamista uudessa VII:ssä on ? Ei uskoisi että tuo mitään suuria tunteita aikaan saisi. Saman näköinen ja oloinen pömpylä se on ollut vuodesta toiseen  :o. Tylsä kuin mikä.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 08.01.13 - klo:14:51
Mitä kuolaamista uudessa VII:ssä on ? Ei uskoisi että tuo mitään suuria tunteita aikaan saisi. Saman näköinen ja oloinen pömpylä se on ollut vuodesta toiseen  :o. Tylsä kuin mikä.

Mutta pirun tyylikäs se pömpylä on vuodesta toiseen :)

nemos

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.01.13 - klo:10:27
Sen sijaan 1,6 diesel on PSA:n alkutekosia, valmistusmaasta en sano mittään -viisaammat kertokoot (veikkaan France).

Ainakin V50:ssa oli Fordin Briteissä kasaama.
Volvo XC60 T8 Inscription

Tonto

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 08.01.13 - klo:14:51

+1 Taidan sohaista isoon muurahaispesään, mutta minunkin mielestä Golf on tylsän näköinen peli. Makuasioistahan ei voi kiistellä..

Markku J

Onhan Golf VII ja uusi A3 tylsän näköisiä tusina-autoja V40:n verraten. Leonissa kylläkin on hieman enemmän muotosärmää, kuin kahdessa siskossaan.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Tonto - 08.01.13 - klo:18:35
+1 Taidan sohaista isoon muurahaispesään, mutta minunkin mielestä Golf on tylsän näköinen peli. 

On se ainakin V40 Volvoon verrattuna erittäin tylsän näköinen.

LainaaMakuasioistahan ei voi kiistellä..

Makuasioistahan ei voi kuin kiistellä ;)

optio

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.01.13 - klo:14:40

Kyllä lähtee vaihtoon. Omaan käteen V40:sen ajettavuus aivan huippuluokkaa. Istuimet Volvomaisen hyvät ja jos vielä lämpiääkin suht hätäseen pakkasilla niin a vot siinäpä ne tärkeimmät ja vielä ulkonäkökin tylsän Golfin jälkeen plussaa vaikkei se kovin korkealla kriteereissäni olekaan. Golfin luotettavuushan onkin sitten oma lukunsa.  Vaihteistoksi käy ainoastaan Powersift kun olen tottunut DSG:hen. Nyt pitää pää punaisena pohtia moottorivalintaa. D2 kyllä hinnoiteltu houkuttelevaksi mutta pitäisiköhän tämän Golfin dieselharharetken jälkeen palata kuitenkin bensakoneisiin kun aina olen ollut sitä mieltä, että dieselkone on yksi murhe lisää. Varsinkin D2 konetta ja myös T3:sta moitittu hengettömästä alaväännöstä ja näihinhän ei ole toistaiseksi saatavanaakaan Powersiftiä, mutta tulossa jollain aikataululla. Harkintaa pitää käydä nyt T4/T3 koneiden välillä, kyllähän T4:ssä olisi sitä jotain! Luontoani vastaan otin tuon Golfin 1,6 diesel tussun muka säästösyistä. Aikoinaan omistin sentään Volvo S60 T5 Geartronicin.

Ishvan

Moottori on totaalisen väärä paikka säästää  ;D.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Karvis

Golfin vaihtoa volgaan voi pohdiskella aiheelle pyhitetyssä ketjussa, ei jatketa sitä täällä autotallissa enempää.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Seppo

Jos oikein olen ymmärtänyt, uusiin vm.12- malleihin saa kauko-ohjaimeen suhteellisen halvalla ohjelmoitettua Webaston kauko-ohjauksen. Normaalisti ajastus toimii ajotietokoneen valikoiden kautta ja automaattilämmitys on Volvoista ollut pois kytkettävissä ainakin nykyisestä S80:stä (vm. 07-) lähtien. Nämä jutut on syytä varmistaa kuitenkin vielä.

vkjoki

^ ^ Mallivuoden 2011 Volvo S60:ssä minulla ei ollut tehdas-Webastossa kauko-ohjainta. Webaston ohjelmointi ajotietokoneen säätimellä oli suhteellisen kätevää, ja automaattitoiminnon sai päälle ja pois.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: optio - 08.01.13 - klo:19:14
Kyllä lähtee vaihtoon. Omaan käteen V40:sen ajettavuus aivan huippuluokkaa. Istuimet Volvomaisen hyvät ja jos vielä lämpiääkin suht hätäseen pakkasilla niin a vot siinäpä ne tärkeimmät ja vielä ulkonäkökin tylsän Golfin jälkeen plussaa vaikkei se kovin korkealla kriteereissäni olekaan. Golfin luotettavuushan onkin sitten oma lukunsa.  Vaihteistoksi käy ainoastaan Powersift kun olen tottunut DSG:hen. Nyt pitää pää punaisena pohtia moottorivalintaa. D2 kyllä hinnoiteltu houkuttelevaksi mutta pitäisiköhän tämän Golfin dieselharharetken jälkeen palata kuitenkin bensakoneisiin kun aina olen ollut sitä mieltä, että dieselkone on yksi murhe lisää. Varsinkin D2 konetta ja myös T3:sta moitittu hengettömästä alaväännöstä ja näihinhän ei ole toistaiseksi saatavanaakaan Powersiftiä, mutta tulossa jollain aikataululla. Harkintaa pitää käydä nyt T4/T3 koneiden välillä, kyllähän T4:ssä olisi sitä jotain! Luontoani vastaan otin tuon Golfin 1,6 diesel tussun muka säästösyistä. Aikoinaan omistin sentään Volvo S60 T5 Geartronicin.

Itse olen ainakin ollut hemmetin tyytyväinen viispyttyiseen diiseliin plus geartroniciin, ajettavuuden ja lämpimyyden lisäksi auton paras puoli. Voimaa riittää nautiskeluunkin ja geartronicci mukavuuden ja keston kannalta varma valinta. Jos todella haluat V40:n, suosittelen kerralla isomman rahamäärän polttamista ja väännökäs isompi diisel plus mehumaijatomaatti alle, ellet sitten pistä kokonaan ranttaliksi ja sijoita T5:een. Säästöpossuja nämä eivät toki ole kumpikaan joten jos se on ehdoton kriteeri bensakoneen lisäksi, suositan vaikkapa uusikorista hybrid-Aurista. Koneiden hajoamisesta sanoisin että varmasti yhtä suuri todennäköisyys se hajoamiselle nykyisin on bensa- ja dieselkoneessa jos se rikko on tullakseen.

optio

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 08.01.13 - klo:19:34
Golfin vaihtoa volgaan voi pohdiskella aiheelle pyhitetyssä ketjussa, ei jatketa sitä täällä autotallissa enempää.

Niin tämähän ketju oli Volvosta, joten unohdetaan Golf!

skk

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.01.13 - klo:20:19
Voimaa riittää nautiskeluunkin ja geartronicci mukavuuden ja keston kannalta varma valinta.

Kröh, työkaveri tuli aamulla vara-volvolla töihin. Oli meno hyytynyt vaihteistovika ilmoituksen saattelemana... '12 V40 kieseli ::)

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: skk - 08.01.13 - klo:20:33
Kröh, työkaveri tuli aamulla vara-volvolla töihin. Oli meno hyytynyt vaihteistovika ilmoituksen saattelemana... '12 V40 kieseli ::)

Jep jep..paskojahan nämä kaikki nykyvehkeet tuntuvat olevan. Ei itsellänikään ole luottamus Volvon laatuun kovin kova, vajaan kahden viikon päästä taas reissu Biliaan. >:(

Mutta: jatketaanko yleistä Volvo-pohdintaa tuolla eri ketjussa eli automerkit-muut merkit-Volvo

optio

Itse olen ainakin ollut hemmetin tyytyväinen viispyttyiseen diiseliin plus geartroniciin, ajettavuuden ja lämpimyyden lisäksi auton paras puoli. Voimaa riittää nautiskeluunkin ja geartronicci mukavuuden ja keston kannalta varma valinta. Jos todella haluat V40:n, suosittelen kerralla isomman rahamäärän polttamista ja väännökäs isompi diisel plus mehumaijatomaatti alle, ellet sitten pistä kokonaan ranttaliksi ja sijoita T5:een. Säästöpossuja nämä eivät toki ole kumpikaan joten jos se on ehdoton kriteeri bensakoneen lisäksi, suositan vaikkapa uusikorista hybrid-Aurista. Koneiden hajoamisesta sanoisin että varmasti yhtä suuri todennäköisyys se hajoamiselle nykyisin on bensa- ja dieselkoneessa jos se rikko on tullakseen.

Eikö sillä T4:kin kerkiäisi ja saisi siihen sen Powersiftin. Tämä on vain minun mielipiteeni, että Geartronic alkaa olla vanhaa tekniikkaa. Tarkoitin yhdellä murheellä lisää kun pitää säätää kesä-/talvilaatujen kesken ja kädet/ratti haisee naftalta!

-TimoS-

geartroniciin, ajettavuuden ja lämpimyyden lisäksi auton paras puoli. Voimaa riittää nautiskeluunkin ja geartronicci mukavuuden ja keston kannalta varma valinta.

Joo, näinhän se menee, ainakin mulla Geartronic on loistava.
Bensapuolella on T5 vahvoilla lämpimyyden suhteen, nollakeli > 2 km, niin kone on käyntilämpötilassa, kuten kabiinikin 20.
Omassa on tuo bensalämppäri, -10 / 30min, niin tuulilasi höyrysi sulasta vedestä, siis vähempikin riittäisi. Kaukokäynnistys lisähintaan n.330â,¬, täällä taajamassa toimii vaan n. 40m etäisyydeltä, vaikka 100m on max...
PTC:tä ei ole kun ei tarvi, tosin ehkä 1,6 T3/T4/diesel on eri asia kuin 2,5bensakone.
Pikaiset tässä, jatketaan.

-TimoS-

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.01.13 - klo:20:37
Mutta: jatketaanko yleistä Volvo-pohdintaa tuolla eri ketjussa eli automerkit-muut merkit-Volvo

Ai niin... :)

Mickey

Hieno Volvo Peevelillä.

Mielestäni jälkeenpäin tehdyt muutokset (tummennukset + talvivanteet) ovat entisestään parantaneet auton ulkonäköä. Värivalinta on myös mieleinen, pääsee keulan ja perän muodot oikeuksiinsa. Tummat kesävanteet sopivat valkoiseen autoon todella hyvin myös tässä tapauksessa.

Onhan tuo V40 todella maukas pirssi ja varmasti olisi myös oma kiinnostuksen kohteeni hieman paksummalla lompakolla  ;D

Harmi lukea, että Bilia tullut tutuksi jo tässä vaiheessa, toivottavasti kyseessä vain alkukankeutta  :)

Antza

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.01.13 - klo:10:19
En suoraan sanottuna edes tiedä onko se merkiltään Webasto mutta so what.
Volvon lisälämmittimet ovat merkiltään Eberspächer. Konepellin alta löytyy etumatkustajan puoleisen lokasuojan päältä tarra missä on speksit.
Skoda

Quality

Lainaus käyttäjältä: Antza - 11.01.13 - klo:20:57
Volvon lisälämmittimet ovat merkiltään Eberspächer. Konepellin alta löytyy etumatkustajan puoleisen lokasuojan päältä tarra missä on speksit.

Aikojen saatossa on ollut myös ruotsalaisia Ardiceja, ja omassa autossani Bilian varaosamyyjä kertoi olevan Webaston.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

V-O

Minä kans luulin että ne ois Webastoja nykyään.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy