3.0 TFSI

Aloittaja Neppis, 06.09.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Neppis

Tampereen Laakkosella on myynnissä vuoden vanha 22000 km ajettu A7 3.0 TFSI koneella. Jos en ihan väärin nähnyt (en sentään kumartelemaan alkanut), niin pakoputken pää näytti sisältä melkoisen mustalta.....kuin omassa entisessä 2.0 TFSI:ssä aikoinaan. Ovatkos nuo VAG:n isommatkin ahdetut bensamyllyt öljyholisteja? Eipä silti, ei noita koneita ole taidettu paljon Suomeen myydä, varmaan pääosin vain esittelyautohin.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

KingMo

Omani on hörppäissyt litran viimeisen 3000 km:n aikana. Ei taideta Audi-piireissä kutsua vielä juopoksi tuolla kulutuksella.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 2014
Ford Mustang Boss 302 1970 ratapäiväkimppaprojekti

Neppis

Lainaus käyttäjältä: KingMo - 06.09.12 - klo:18:43
Omani on hörppäissyt litran viimeisen 3000 km:n aikana. Ei taideta Audi-piireissä kutsua vielä juopoksi tuolla kulutuksella.

No tolla kulutuksella ehkä tissuttelijaksi tai kaappijuopoksi.   ;)

Omassa 2.0 TFSI:ssä exit only oli kyllä ihan yön musta sellaisella 3...4dl / 1000km kulutuksella. Veikkaan, että toi Laakkosen vaihturi hörppii vähintään samoja lukemia.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

SKU

Aika paljon tuo litra / 3000km jos vaikka vertaa tähän nykyiseen traktoriin, jossa MMI:n mukaan ollaan edelleen ylärajassa 18tkm jälkeen. Minulla myös edellinen TFSI oli samanlainen juoppo kuin Neppiksellä, ihan uudesta lähtien vaihtelevalla kulutuksella ja valitettavasti kasvaen. Tarvikekaupassa kun kävi, niin parasta oli ostaa pari pulloa kerralla. Kassalla aina sellaista osanottavaa hymyä  :-\ 

Jotenkin tuntuu ihan oudolta, kun ei tartte ollla koko ajan öljypullolla...

A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

rob-s

LainaaOmani on hörppäissyt litran viimeisen 3000 km:n aikana. Ei taideta Audi-piireissä kutsua vielä juopoksi tuolla kulutuksella.

Varmaan "audin toleranssien" sisällä mutta kuulostaa kuitenkin melkoiselta öljysieneltä. 3.0tdi koneeseen ei tarvitse lisätä lainkaan huoltojen välissä..(tämä ei silti tarkoita ettenkö mielummin ajaisi 3.0TFSI koneella).
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

KingMo

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 06.09.12 - klo:20:51
Varmaan "audin toleranssien" sisällä mutta kuulostaa kuitenkin melkoiselta öljysieneltä. 3.0tdi koneeseen ei tarvitse lisätä lainkaan huoltojen välissä..(tämä ei silti tarkoita ettenkö mielummin ajaisi 3.0TFSI koneella).

Tuo samainen "viimeinen" 3000km oli myös minulle ensimmäiset 3000km tuolla autolla. Saattaa olla että on tullut ajettua innostuneemmin nuo ekat kilometrit :).  Pitääkin seurata rauhoittuuko öljynkulutus ajotavan rauhoittumisen myötä.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 2014
Ford Mustang Boss 302 1970 ratapäiväkimppaprojekti

MoFFe

#6
Sorry että otan tämän topicin esille taas...
Mutta on 3.0 tfsi aiheista...

Onko kellään vagarenalaisella mitään tietoa oikeasta kulutuksesta ja myös miten viat, miten kalliit huollot ym.?
Entäs mitä eroa on uudella(2013) 3.0 tfsillä ja vanhalla(2010-2012)?
Onko ero vaan tuo start-stop funktio? Ajattelin vaan että kulutusta on tippunut aika reiluisti, tai ainakin kaupunkiajossa. (siis paperilla ainakin)

Itse tässä mietin kaikkeja vaihtoehtoja volvolle :D voi siirtyä johonkin hauskempaan autoon taas :P
Listalla on kaikenlaista, bmw 3 4 tai 5 sarjaa, Audi uutta a3/s3(sportback,sedan), a4/s4 tai sit s5 cab tai sportback(vanhempaa mallia = halvempi).

MoFFe

Ei ole kellään mitään tietoa?

exari

Taitaapi olla harvinainen otus viel? tai kauniina syyslauantaina porukat on ulkona nauttimassa hienosta kelistä-mitä itse pidän parempana vaihtoehtona...eiköhän illalla tule vastauksia.

plampine

Moffe jo vissiin valintansa teki S3:sen muodossa, mutta mikäli muita kiinnostaa, niin minulla on muutama havainto.

Omistan siis A5 SB:n 3.0 TFSI:llä, vm. 2012 ja ajelen lähinnä taajama-ajoa. Ajotyylini on reippaan puoleinen, joten kaupungissa tankkauksella (yleensä n. 52-55 litraa) pääsee vaihteluvälillä 360-450 km. Ei siis aivan pieniruokainen.

Maantieajo onkin sitten hieman toinen juttu. Tasaisesti jos junnaa sitä normi 90 keskinopeutta, niin tankillisella pääsee helposti yli 600 kilsaa ja muistanpa joskus kulutuksen jääneen jopa aavistus alle 8:n litran sadalla (ajotietokoneen mukaan).

Saksassa Autobahnilla kaahatessa auto ei itse asiassa juuri enempää kuluta kuin tuossa normi kaupunkiajossanikaan. Eli reilu kahden tunnin tankkausväli ja maisemaa vaihtui n. 400 km. Rajoitin taitaa jonkin verran falskata, koska viime keväänä saimme kaverin kanssa ajettua TomTomin mukaan 259 km/h reippaassa pitkässä alamäessä.
Audin konfiguraattorikoodi: ACURJLR8

MJ

#10
Niin, ja irtosihan 251 km/h tasamaalla, missä meno oli sikäli tasaista että Rouva nukkui samaan aikaan takapenkillä ;D.  Mittarivirhettä noissa nopeuksissa 10 tuntikilometriä.
-11 Passat Variant 2.0 TSI man
-09 BMW K 1300 S
Ex: Passat Variant -08 1.8 TSI man
      Suzuki Bandit 1200 S -99

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy