Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

M_M

Ei se pysäköintijarrun kytkin irtoa siitä ilman tuon osan irrottamista jossa se on kiinni, on kiinni alapuolelta neljällä klipsillä. Tarkemmin ohjeita tässä:
https://drive.google.com/open?id=0B21bPFpwPkwicllDSzhTSV9tVnc

Tarkempia ohjeita tuon osan irrottamiseen tässä:
https://drive.google.com/open?id=0B21bPFpwPkwiYkppMm5EVkZtdEU

Hauskasti ripoteltu nuo ohjeet ympäriinsä, ei tuossakaan taida olla vielä kaikkia... ainakin vaihdekepin tienoilta pitää ehkä vielä jotain purkaa että nuo kaikki saa irtoamaan.

VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi


psxgamer

On kyllä aika minimalistinen facelift. Varsinkin sisätiloissa saa etsimällä etsiä eroja jos ei valitse valinnaista TFT näyttöä nopeusmittarin tilalle. Litrainen moottori näköjään kehittää A3:ssa enemmän tehoja kuin Golfissa ja Polossa ja 190 heppainen 2-litrainen korvannee 1.8TSI:n? Ihmetystä herättää, että LED ajovalot eivät ole vakiot, vaan yhä mennään Xenoneilla. Ei varmaan valotehon puolesta huono juttu, mutta ihmettelin silti LED ajovalojen seksikkyyden huomioiden.

Kopo

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 06.04.16 - klo:09:42
On kyllä aika minimalistinen facelift. Varsinkin sisätiloissa saa etsimällä etsiä eroja jos ei valitse valinnaista TFT näyttöä nopeusmittarin tilalle. Litrainen moottori näköjään kehittää A3:ssa enemmän tehoja kuin Golfissa ja Polossa ja 190 heppainen 2-litrainen korvannee 1.8TSI:n? Ihmetystä herättää, että LED ajovalot eivät ole vakiot, vaan yhä mennään Xenoneilla. Ei varmaan valotehon puolesta huono juttu, mutta ihmettelin silti LED ajovalojen seksikkyyden huomioiden.

Muistelen, että uudessa nelosessakin xenonit on perusvalot, mutta jo business-paketissa on ledit. Voi hyvinkin olla sama homma tässä kolmosessa. Tarjolle tulee kuitenkin sekä perusledit että Matrixit. Eli busineksessa voisi olla ledit ja lisävarusteena Matrix-ledit.

On onneksi sen verran pieni facelift ettei kaduta yhtään, että tuli tilattua tuo S line edition-malli.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 06.04.16 - klo:09:42
On kyllä aika minimalistinen facelift. Varsinkin sisätiloissa saa etsimällä etsiä eroja jos ei valitse valinnaista TFT näyttöä nopeusmittarin tilalle. Litrainen moottori näköjään kehittää A3:ssa enemmän tehoja kuin Golfissa ja Polossa ja 190 heppainen 2-litrainen korvannee 1.8TSI:n? Ihmetystä herättää, että LED ajovalot eivät ole vakiot, vaan yhä mennään Xenoneilla. Ei varmaan valotehon puolesta huono juttu, mutta ihmettelin silti LED ajovalojen seksikkyyden huomioiden.

Joo ei tosiaan tarvitse murehtia auton vanhentumista käsiin - ei äkkiseltään huomaa mitään muutoksia ulkoakaan enkä ihan tiedä onko nuo vähäiset valomuutokset edes mikään kaunistus. Valotehosta voisi kommentoida sen verran, ettei nuo xenonitkaan mitkään valotehtaat ole...
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Omegapo

Joo, pienet on muutokset eikä kaikilta osin parempaan päin. Ajovalot oli tyylikkäämmät aiemmin, sisustassa ei kai mitään muutoksia, paitsi sen "digi" mittariston saa lisävarusteena nyt A3;ssakin mitä en haluaisi, tykkään enemmän ihan "viisari" versiosta, takapuskurissa taitaa nyt olla heijastimet, mutta tuossapa ne muutokset kai.....toisaalta mitäpä hyvää muuttamaan.
Audi A3 Sportback 1.4 TFSI S-tronic Open Sky Edition Business Sport -16

pikatsu

Onkohan audilta tulossaa vähän viritelty 1.6 diesel home kun esittely sivulla tehoiksi mainitaan 116 hv?. Hinnastossa kuitenkin on 110 hv.

arska

Lainaus käyttäjältä: Omegapo - 10.06.16 - klo:15:00
Joo, pienet on muutokset eikä kaikilta osin parempaan päin. Ajovalot oli tyylikkäämmät aiemmin, sisustassa ei kai mitään muutoksia, paitsi sen "digi" mittariston saa lisävarusteena nyt A3;ssakin mitä en haluaisi, tykkään enemmän ihan "viisari" versiosta, takapuskurissa taitaa nyt olla heijastimet, mutta tuossapa ne muutokset kai.....toisaalta mitäpä hyvää muuttamaan.

Se digimittaristo vaatii navigointipaketin myös, eli yhteishinta n. 5000 euroa. Ei varmaan ole myyntimenestys.

ExOctavisti

Olenko ainoa jonka mielestä ns. tavallinen (ei S3) huippumalli 2.0 TFSI 140 kW quattro S tronic on kilpailijoihin (Volvo V40T5/Bmw 125) nähden suorastaan edullinen??
Tästä tulee muutaman vuoden ikäisenä mielenkiintoinen tuontiauto kun uuden vero n.7,5kâ,¬. Alkaa suorituskyky/tekniset ominaisuudet (7 lovinen märkä dsg ja quattro neliveto) sekä hinta olemaan järkevästi balanssissa!  8)

tpu

Osaako joku väriexpertti valaista. Tuossa A3:ssa oli aiemin (ensimmäiset sedanit ainakin) perusvärinä amalfinvalkoinen, joka luonnossa oli sellainen hieman kellertävä väri. Nyt huomasin faceliftin yhteydessä, että tämä perusväri oli vaihtunut ibisvalkoiseksi. Onko tämä ibisvalkoinen sellainen "oikeasti" valkoinen?

Rauska

^Uudet A4:t on ibisvalkoisia ja noita näkee liikenteessä, että voi arvostella. Kyllä se valkoisempi mielestäni on kuin amalfi...
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Ktk

Lainaus käyttäjältä: tpu - 15.07.16 - klo:14:45
Osaako joku väriexpertti valaista. Tuossa A3:ssa oli aiemin (ensimmäiset sedanit ainakin) perusvärinä amalfinvalkoinen, joka luonnossa oli sellainen hieman kellertävä väri. Nyt huomasin faceliftin yhteydessä, että tämä perusväri oli vaihtunut ibisvalkoiseksi. Onko tämä ibisvalkoinen sellainen "oikeasti" valkoinen?

Ibisvalkoinen on kirkas "oikea" puhtaan valkoinen. A3:ssa tuo perusvalkoinen muuttui Amalfista Ibikseksi jo yli vuosi sitten, edellisessä vuosimallimuutoksesssa eli tuotantoviikosta 22/2015 alkaen.

yaska

Lainaus käyttäjältä: ExOctavisti - 30.06.16 - klo:21:57
Olenko ainoa jonka mielestä ns. tavallinen (ei S3) huippumalli 2.0 TFSI 140 kW quattro S tronic on kilpailijoihin (Volvo V40T5/Bmw 125) nähden suorastaan edullinen??
Tästä tulee muutaman vuoden ikäisenä mielenkiintoinen tuontiauto kun uuden vero n.7,5kâ,¬. Alkaa suorituskyky/tekniset ominaisuudet (7 lovinen märkä dsg ja quattro neliveto) sekä hinta olemaan järkevästi balanssissa!  8)

Et ole ainoa, mutta tässä mielenkiintoinen vertailu Saksan hintoihin nähden; S3 on Suomessa suhteettoman kallis, mutta 140kw:n vastaavassa ero on lähes olematon.
A3 Sportback 2.0 TFSI 140kw quattro s-tronic business, hinta Suomessa 37 487 (Saksassa 34 700e)
S3 Sportback 2.0 TFSI 221kw quattro s-tronic, hinta Suomessa 57 717e (Saksassa 43 900e)

Ohikulkija

Tietääkö kukaan miten saa irrotettua keskikonsolin takaritilä-virranotto kompleksin?
Siis se takaistuimille tarkoitettu tuuletusritilä systeemin. Tarkoitus olisi päästä "tupakansytyttimen" piuhoihin käsiksi.

M_M

Jos et ole vielä saanut irti, niin ohjeiden mukaan pitäisi lähteä ihan vetämällä jollain koukulla.

VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: M_M - 02.08.16 - klo:11:46
Jos et ole vielä saanut irti, niin ohjeiden mukaan pitäisi lähteä ihan vetämällä jollain koukulla.
Ok. Kiitos.

Ripa76

Tulipa paluu takaisin VAG autojen pariin. Tein kaupat ALD Automotivella Black Friday päivänä mustasta A3 sedan business sport 1.6 TDI 81 kW S tronic -14 mallisesta autosta. Autolla oli tuolloin ajettu vajaat 70tkm. Kaikki toimii niinkuin pitääkin. Ajettavuus on maukasta ja kokonaisuudeltaan luksusta  ;D. Paras mitä mulla koskaan ollut. Tätä on aikomus pitää yli rahoituksen ajan. Päädyin tekemään kaupat, koska ALD:n black friday tarjous oli paras mitä nähnyt. Nolla korot, kulut ja avaus, jopa viiden vuoden rahoituksella. Kaiken lisäksi sain vaihdokistani ihan kelpo hyvityksenkin ja kun auton hintakin oli kohillaan, niin ei jäänyt epäselväksi, että minkä auton haluan. Kulutus on näyttänyt lähes joka ajokerralta alle 5:n lukemia. Jopa ruuhkaisella ajollakin päässyt aika helposti alle 5:n lukemiin.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/887557.html

Audi A3 Sedan Business Sport 1.6 TDI 81kW -14

Reneto

Autonvaihto olisi ajankohtaista ja perversioissani olen harkinnut paluuta Vaggiin. Parin vuoden ikäisiä A3 1.4 TFSI:ä (92kW) olen vilkuillut yhtenä vaihtoehtona. Kiiinnostaisi kuulla riittääkö lämmityslaitteen teho pakkasilla. Suurimpia syitä edellisen vagin vaihdossa (Jetta 1.6 FSI 2006) oli sen järkyttävä kylmyys. Nykyinen Astra on ollut mukavan lämmin, eikä ominaisuudesta tohtisi luopua. Rengasmelusta olen myös hieman huolissani. Sekin ominaisuus kun on nyt kunnossa..
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

junu

Vaimolla vm -15 tuolla koneella oleva A3, eikä lämpiämisen kanssa ole ollut ongelmia. Vaimo on sen verran palelevaista sorttia, että auto olisi mennyt vaihtoon jos lämpöä ei olisi riittänyt. Työkaverilla oli 1,4 tsi koneella saman ikäinen Passat ja sitä ei saanut lämpenemään ainakaan 10 km:n työmatkalla.
Sisämelu onkin sitten mielenkiintoisempi juttu. Oma autoni on vm-14 A3 1,8 bensa Q ja vaimon autoon verrattuna melua on jonkinverran enemmän, vaikka molemmissa on 225/45-17" nastarenkaat. Toisessa Hankookit ja omassani Good Yearit. Molempien renkaidean pitäisi olla hiljaisemmasta päästä, mutta eron kuitenkin huomaa kun silloin tällöin ajelen vaimon autolla. Molemmat ovat kuitenkin hiljaisia jos vertaan niitä esim. pojan vm-07 Golfiin.  Sisämelu on omakohtainen asia, joten kunnon koeajo kannattaa tehdä.

Kotkis

Lainaus käyttäjältä: Ripa76 - 29.11.17 - klo:12:52Kulutus on näyttänyt lähes joka ajokerralta alle 5:n lukemia. Jopa ruuhkaisella ajollakin päässyt aika helposti alle 5:n lukemiin.
Päästäänkin mieliaiheeseeni, tämän auton kulutukseen: auton oman kulutusmittarin mukaan joskus minäkin olen muka alle 5 litran päässyt (aika harvoin tosin), yleisemmin siellä luokkaa 5-5,5 litraa satasella. Todellinen, tankkauksista mitattu on tällä hetkellä keskiarvoltaan n. 5,9 litraa (yksityiskohtaisemmin allekirjoituksen linkistä). Mikä on kyllä jonkinmoinen pettymys.

Eikös tuo ostamasi auto ole myös sillä uudemmalla, ei-päästöhuijaus -koneella? Kilowattimäärästä päätellen. Eli sen puoleen pitäisi olla miltei identtiset paketit. Korimalli ainoastaan eri.
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

Uti

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 07.12.17 - klo:07:45
Autonvaihto olisi ajankohtaista ja perversioissani olen harkinnut paluuta Vaggiin. Parin vuoden ikäisiä A3 1.4 TFSI:ä (92kW) olen vilkuillut yhtenä vaihtoehtona. Kiiinnostaisi kuulla riittääkö lämmityslaitteen teho pakkasilla. Suurimpia syitä edellisen vagin vaihdossa (Jetta 1.6 FSI 2006) oli sen järkyttävä kylmyys. Nykyinen Astra on ollut mukavan lämmin, eikä ominaisuudesta tohtisi luopua. Rengasmelusta olen myös hieman huolissani. Sekin ominaisuus kun on nyt kunnossa..
Minulla oli A3 Sedan 1.4 S-tronic Business Sport MY2015 kesäkuusta 2015 tammikuuhun 2016. Moottori lämpeni mielestäni ennätysnopeasti ja myös sisällä autossa tarkeni erinomaisesti jopa >25 celsiuksen pakkasilla. Muutoin olen sitä mieltä, että kannattaa koeajaa mahdollinen kaupan kohde huolellisesti ja tutkailla etenkin suuntavakavuutta ja ohjausta. Myös taajama-ajon S-tronicin toiminta kannattaa kokea ilman autokuumetta.
Uti

rami

Lainaus käyttäjältä: Uti - 10.12.17 - klo:08:44
Minulla oli A3 Sedan 1.4 S-tronic Business Sport MY2015 kesäkuusta 2015 tammikuuhun 2016. Moottori lämpeni mielestäni ennätysnopeasti ja myös sisällä autossa tarkeni erinomaisesti jopa >25 celsiuksen pakkasilla. Muutoin olen sitä mieltä, että kannattaa koeajaa mahdollinen kaupan kohde huolellisesti ja tutkailla etenkin suuntavakavuutta ja ohjausta. Myös taajama-ajon S-tronicin toiminta kannattaa kokea ilman autokuumetta.
Uti
Nimen omaan kannattaa kiinnittää huomiota suuntavakavuuteen. Monissa yksilöissä näissä on ollut mutteriohjauksia ja on jouduttu vaihtamaan koko ohjausvaihde. Minun kotterosta ei tullut milloinkaan hyvää laitettiin mutteroinnin takia uusi ohjausvaihde. Siitä huolimatta ohjaus ei tullut koskaan hyväksi vaan auto pyrki joko oikealle tai vasemmalle. Maantieajossa kettumainen paimennettava varsinkin pitemmällä matkalla. Diesel on kylmä varsinkin taajamassa. Bensavehkeessä tarkenee.  Näistä ohjausjutuista löytyy tekstiä vaikka kuinka.  Kovaa lätiinää käytiin ja syytökset kohdistui pitkälle totuuden puhujaa vastaa. Täällä kun ei saisi omaa kotteroakaan moittia. Keeehua kyllä saa. ;D ;D ;D

Ripa76

#5242
Lainaus käyttäjältä: Kotkis - 10.12.17 - klo:00:24
Päästäänkin mieliaiheeseeni, tämän auton kulutukseen: auton oman kulutusmittarin mukaan joskus minäkin olen muka alle 5 litran päässyt (aika harvoin tosin), yleisemmin siellä luokkaa 5-5,5 litraa satasella. Todellinen, tankkauksista mitattu on tällä hetkellä keskiarvoltaan n. 5,9 litraa (yksityiskohtaisemmin allekirjoituksen linkistä). Mikä on kyllä jonkinmoinen pettymys.

Eikös tuo ostamasi auto ole myös sillä uudemmalla, ei-päästöhuijaus -koneella? Kilowattimäärästä päätellen. Eli sen puoleen pitäisi olla miltei identtiset paketit. Korimalli ainoastaan eri.

Ensimmäinen täysi tankkaus meni pieleen, kun ajotietokone näytti jäljellä olevaksi matkaksi 940km. Seuraavalla täydellä tankkauksella näyttikin jo 1010km ja spritmonitor keskikulutukseksi 5,09. Alla on kitkat. Kesällä saattaa mennä helposti tuon yli 5:n, kun alle tulee 17-tuuman nakit. Ja eivät kyllä taida olla taloudellisemmasta päästä, kun renkaissa lukee Pirelli.

Tuosta en kyllä tiedä, että onko autossa ollut takaisinkutsu liittyen päästöhuijaukseen. Tuo sama moottorihan on TDI Ultra manuaali mallissa.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/887557.html

Audi A3 Sedan Business Sport 1.6 TDI 81kW -14

Myhky

175 sivua kirjoitettu...

Voisiko joku säästää minut mahdollisesti turhalta koeajolta ja kertoa onko Audi A3 sportback manuaaliaskilla ja sporttialustalla mitenkään urheilullinen ajettava? Saako drive selectillä muutoksia aikaan?

Muistossa on oma kaksilitrainen sportback vuosikymmenen takaa mikä oli muistaakseni oikein sporttinen ajeltava ja piti kivaa mörinää pakoputkista. Öljystä se tykkäsi kovasti.

S-tronic ei kiinnosta ja 1.5tfsi ei varmaankaan vastaa urheilulliseen kutsuun, mutta mitä jos ostaisi Saksasta käytetyn 1.8 132kw bensakoneen manuaalina ja sportti / jopa s-line alustalla... Voisiko sillä kokea minkäänlaista iloa vai onko ero esim GTI golfiin kuin yö ja päivä?
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

PetkeQ

Pikaiset kokemukset eroista:
GTx Golfeissa on muistaakseni vakiona dynaaminen ohjaus ainakin Suomessa myytävissä malleissa, se on hyvä. Tätä on varmaankin aika harva ruksinut pikkuaudiin.
Audin Slinealusta on merkittävästi jäykempi kuin GTx golfien normaali urheilualusta. Slinealusta on hidastetöyssyissä rasittava mutta muutoin aivan loistava.

Mikä sitten on parempi tai riittävän urheilullista on suhteellista. Säädettävällä alustalla varmasti pääsee pelaamaan mieleiset iskunvaimennuksen asetukset. Ohjauksen tehostusta voi säätää VCDSllä myös ilman drive selectiä joten siinä on enemmän pelivaraa kummassakin vaihtoehdossa.

Golf GTx penkit on merkittävästi tiukemmat kuin Audissa, Audin urheilupenkki on tehty isokokoisille. Lepakkopenkeistä en tiedä.

junu

Nyt korostan, että tämä on henk.koht. mielipide. Vaimolla on 1,4 etuveto manuaali businees sport ja omani on 1,8 Q A 3x s-line (ulko, sisä ja alusta)  S-line penkit on hieman kapeammat kuin sport penkit vaikka näyttävät samanlisilta. S-line alusta on mielestäni parempi kaikissa osioissa, eikä ole mitenkään  kova hidastepompuissa. Väittäisin, että pintakovuus on pienempi kuin sport alustalla ja kallistuksenvakaaja ilmeisesti jäykempi. Etuveto/neliveto? Miksi etuveto kun nelivetojakin saa? Manuaali/automaatti omasta mielestä fifty sixty, molemmissa on puolensa, mutta ehkä vuoden käytön jälkeen alan tottumaan dsg:hen. Liikkeellelähdön nykäykset ärsyttävät. Muutn hieno vaihdelaatikko. Puhtia koneessa saisi olla vähän enemmänkin, aikaisempi A4 2,0 Q bensa oli mielestäni ripeämpi vaikka paperilla kiihtyvyysarvot on suht samat. Jos jollakin on kokemuksia ABT:n tai MTM:n bokseista niin kokemuksia olisi mukava kuulla.

Myhky

Kävin juuri koeajamassa essari a3 sedan 1.5tfsi business sport varusteilla ja sitten a3 sportbackin 1.8tfsi q business sporttina. Molemmat s-tronic.

Kummatkin oikein hienoja sisältä mutta malli on näköjään aikuistunut niin paljon ettei niissä ole enää mitään urheilullista. Tylsiä ovat. 1.5 ihan käypä kone ja 1.8 jo varmaankin riittävä. Dynamic asetus ei tehnyt ihmeitä ohjaukselle mutta 1.8 koneella se pisti laatikon huudattamaan järkyttäviä kierroksia hitaissakin kiihdytyksissä. Täytin juuri 40v mutta sekin on näköjään vielä liian vähän näin mukavuuspainotteiselle autolle.

Upeat sisätilat, hiljaisuus ja urheilupenkit ei kyllä riitä syyksi noita ostaa. Vaatisi selvästi sen s-line alustan ja siihen tuon 1.8 koneen. Sitten luulen vekottimen olevan varsin passeli yhdistelmä urheilullisuutta ja audin tyyliä.

Litrainen uusimman polven focus oli hauskempi ajaa kuin kumpikaan noista.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

Enskatus

Itselläni 1.8 TFSI urheilualustalla ja sporttiseksi sitä ei voi kyllä sanoa, mutkissa kallistelee mutta on siltikin turhan pintakova :/

Myhky

Lainaus käyttäjältä: junu - 01.09.18 - klo:14:13
Nyt korostan, että tämä on henk.koht. mielipide. Vaimolla on 1,4 etuveto manuaali businees sport ja omani on 1,8 Q A 3x s-line (ulko, sisä ja alusta)  S-line penkit on hieman kapeammat kuin sport penkit vaikka näyttävät samanlisilta. S-line alusta on mielestäni parempi kaikissa osioissa, eikä ole mitenkään  kova hidastepompuissa. Väittäisin, että pintakovuus on pienempi kuin sport alustalla ja kallistuksenvakaaja ilmeisesti jäykempi. Etuveto/neliveto? Miksi etuveto kun nelivetojakin saa? Manuaali/automaatti omasta mielestä fifty sixty, molemmissa on puolensa, mutta ehkä vuoden käytön jälkeen alan tottumaan dsg:hen. Liikkeellelähdön nykäykset ärsyttävät. Muutn hieno vaihdelaatikko. Puhtia koneessa saisi olla vähän enemmänkin, aikaisempi A4 2,0 Q bensa oli mielestäni ripeämpi vaikka paperilla kiihtyvyysarvot on suht samat. Jos jollakin on kokemuksia ABT:n tai MTM:n bokseista niin kokemuksia olisi mukava kuulla.

Jaksatko vähän avata tuo 3 x S-line varustelua: Jos on esim 1 x tai 2 x kuten sakemannisivuilla näkyy olevan niin mitä niissä on? Alusta itselleni se tärkein niin montakos X:ää siinä pitää olla? ;D
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

junu

Oma tosiaan Saksasta, paikallisesta AC:stä haettu.Siellä on myyty erikseen sisä, ulko ja alustapaketit. En tiedä tarkkaan mitä omassani sisältyy S-line paketteihin, koska lisävarusteita on ruksittu reilulla kädellä. Ulkonäkö sisältää ainakin erilaiset puskurit ja 18" vannepaketin, sisällä on s-line penkit, grafiititti/musta sisäkatto,  s- line monitoimiratti, tasainen alaosa+ valitsimet. Vaihdekepin nuppia ja kynnyslistoja yms. Nämä siis pakettiin kuuluvia varusteita.  Alusta on 10mm matalampi kuin sport alusta ja mielestäni kuitenkin vähemmän pintakova kuin business sportin alusta. Lisäksi mutuna jäykemmät kallistukennvakaajat sport alustaan verrattuna. Saattaa johtua myös 17"/18" rengastus erosta, mutta mutkatiellä menee paremmin. Jos jollakulla on parempaa tietoa Saksan   S-line pakettien sisällöstä niin voisi laittaa tänne infoa. Omani vm. on  -14.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy