Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 21.11.13 - klo:11:59
Omituista muutenkin uusimmissa vageissa (myös Ocu III) se että hanskikseen on tungettu sd/soitinosa.

Jep ja suuntaus tuntuu olevan sellainen että "kohta" CD-soitin on erikseen hankittava lisävaruste (siellä hanskiksessa)  :(

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 21.11.13 - klo:13:46
Jep ja suuntaus tuntuu olevan sellainen että "kohta" CD-soitin on erikseen hankittava lisävaruste (siellä hanskiksessa)  :(

Näin varmaan jatkossa tulee tapahtumaan tai sitten niin, ettei sitä CD:n pyöritintä ole enää rahallakaan saatavissa. Nämä muut tallennus- ja tiedonsiirtotekniikat ja älypuhelimien
vallankumous ovat kuitenkin sen mittaluokan ilmiöitä, että CD:n on vaan väistyttävä. 
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

tapanixxx

Itse olen siirtänyt kaiken musiikin jo parivuotta sitten tikulle ja älypuhelimeen. Vapautui aika paljon tilaa auton lokerikoista :)

Autossa on muutenkin sen verran melulähteitä, että bluetoothin yli streemattu musiikki kuuluu itselleni aivan riittävän hyvin. Vielä kun saisi automaattiilmastoinnin läpät pelaamaan siten ettei pidä jatkuvaa möykkää tietyillä keleillä niin äänenlaatu paranisi taas pikkuisen. Tässsä asiassa manuaalinen ilmastointi on parempi kuin automaattinen...

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 21.11.13 - klo:13:46

Uuden auton myötä tulikin luovuttua CD:stä ja siirryttyä Spotify-streamaukseen ja tosi tyytyväinen olen ollut. En ole mikään uusien elektroniikkahärpäkkeiden supernero, joten muutkin kyllä tempussa onnistuvat. Todella helppoa ja vaivatonta ja musavalikoima on miltei rajaton. Ei niitä levyjä olisi Erkkikään jaksanut sinne hanskalokeroon työnnellä, kun yksin ajaa. Tietty jos ei ole Spotifyä niin sitten pitää ajaa musaa kortille tai kaapelin välityksellä mp3:sta.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Nudde

LainaaContin nastat samanmerkkisiin kitkoihin. "Silence is golden" (tai ainakin 250â,¬ lisäinvestoinnin arvoinen). Oppihan taas jotain, omasta mielestäni A3:n (vakio-)äänieristys ei ole tarpeeksi hyvä nastarenkaille.

Mulla on contin nastat (äänieristystä hieman paranneltu) ja omasta mielestäni ovat kyllä tarpeeksi hiljaisia, tottakai kitkat ovat aina hiljaisemmat mutta kun ei niitä muuten halua alle. Ihme jos noinkin paljon melua tuli sinulle niistä, mikä koko sinulla on/oli?

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 21.11.13 - klo:15:56
Mulla on contin nastat (äänieristystä hieman paranneltu) ja omasta mielestäni ovat kyllä tarpeeksi hiljaisia, tottakai kitkat ovat aina hiljaisemmat mutta kun ei niitä muuten halua alle. Ihme jos noinkin paljon melua tuli sinulle niistä, mikä koko sinulla on/oli?

Mulla on talvirenkaissa niinkin erikoinen koko kuin 205/55-16... Nämä kitkat ovat kyllä nyt niin mukavan hiljaiset, selkeästi hiljaisemmat kuin kesärenkaat. Ajettavuus märällä asfaltilla käytännössä sama kuin nastoilla.

Nudde

LainaaMulla on talvirenkaissa niinkin erikoinen koko kuin 205/55-16... Nämä kitkat ovat kyllä nyt niin mukavan hiljaiset, selkeästi hiljaisemmat kuin kesärenkaat. Ajettavuus märällä asfaltilla käytännössä sama kuin nastoilla.

ok, hienoa että on nyt hiljainen.

GTA1

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 21.11.13 - klo:13:41
No kyllähän ne on ihan asiallisia, mutta A3:ssa miellyttää yhtenäisenä elementtinä pyöreät tuuletussuuttimet. Isommissa on sellasia perus-volkkarimaisia erikokoisia kantikkaita härpäkkeitä vähän milläkin korkeudella, kuten tuosta A4/5-kuvastakin näkyy. Toki tunnelma on laadukas, suht ylellinen jne, muttei mielestäni erityisen nuorekas. Kauheinta on toki se, että laitetaan samaan kabiiniin sekä pyöreitä suuttimia että kantikkaita, kuten Nauriksessa. Tuommoinen epäyhtenäisyys ja sekavuus ei innosta. :o
Minusta A1;sen pyöreät suuttimet ovat vielä paljon laadukkaamman,kestävämmän ja järeämmän oloiset kuin A3;sen.
Ensituntuma A3 suuttimista oli että ompas rimpulan oloiset?
F34

HoXXma

Lainaus käyttäjältä: GTA1 - 21.11.13 - klo:16:52
Ensituntuma A3 suuttimista oli että ompas rimpulan oloiset?
Et taida olla A-kolmosessa sisällä käynytkään :-\

MoFFe

Hmm...mun mielestä ne taas tuntuu laadukaalta.

Tuomari

Jaahas, näinköhän on omaankin A3:n asennettu mutteriohjaus  :-\
Tänään talven ensimmäinen pitempi maantielenkki ja 100km ajon jälkeen alkoi keskialueella tuntua jähmeyttä aina kun ajoi suoraan.
Pienet ohjausliikkeet olivat mahdottomia, koska ratti "pisti vastaan" ja sen jälkeen tuli "muljahdus".

Lämpötila oli -1c ja +6c välillä ja ongelma ei poistunut edes pysähdyksen jälkeen.

Katsotaan uusiutuuko ongelma ja tarviiko viedä huoltoon.

MoFFe

ELÃ,, SANO!!!!  :'(
Ei mutteria kiiiiiitos!

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 21.11.13 - klo:19:09
Jaahas, näinköhän on omaankin A3:n asennettu mutteriohjaus  :-\
Onko jo jollain muullakin ollut A3:ssa?
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 21.11.13 - klo:19:26
Viime talvena koeajoin CC:n ja siinä havaitsin jotain samantyylistä, mutta vain ajoittain.

Omassa "mutteri" pysyi päällä reilut 200km ja häipyi vasta taajamanopeuksiin saavuttaessa.

En tiedä onko samanlainen kuin isoveljissä, mutta itselle tuosta tuli mieleen force feedback ratti  :(

Mitään ongelmia ennen tätä ei ole ollut, ei tosin pakkasajoakaan maantiellä.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 21.11.13 - klo:19:26

Ei mitään havaintoja muttereista. Kylmimmät ajolämpötilat etelän lauhan syksyn takia n -2c. Mutta kai täällä on pohjoisemmastakin A3:n omistajia, joten luulisi kokemuksia kunnon pakkasistakin olevan? Toisaalta muistaakseni isommissa Audeissa ongelmat ovat esiintyneet jo +5c lähtien ja niistä on kyllä paljonkin kokemusta.

Voimasavu

Minäkään en ole mutteriohjausta havainnut (kop, kop...). Pakkaskeleissä tuli ajeltua paljon jo viime keväänä, koska sain auton ajoon jo helmikuun lopulla. Olen ollut todella tyytyväinen A3:sen ohjaukseen. Verrokkina on sentään B8 prefacelift A4, jonka sähköhydraulinen ohjaus on todella hyvä. Onkohan mutterimalleissa ongelmat alkaneet heti uutena vai vasta jonkin ajan kuluttua käyttöönotosta?

Ei helvetti jos näissäkin on tuo "mukavuushaitta"... >:(

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 21.11.13 - klo:13:55
Näin varmaan jatkossa tulee tapahtumaan tai sitten niin, ettei sitä CD:n pyöritintä ole enää rahallakaan saatavissa. Nämä muut tallennus- ja tiedonsiirtotekniikat ja älypuhelimien
vallankumous ovat kuitenkin sen mittaluokan ilmiöitä, että CD:n on vaan väistyttävä.

Kyllähän se cd autokäytössä on vanhanaikaisen kömpelö. Tuntuu jo historialliselta ne monta ceedeetä nielevät boksitkin. Itse it-alan tumpelona uskaltauduin ekan kerran tallentamaan musat usb-tikulle Alfa Giuliettan aikana, ja nyt sitten A3:ssa piti opetella sd-muistikortti musalle. Hyvin kuuluu vaikka kyseessä on ns. tallennuksen tallennus eli usbilta siirretty sd:lle.

Ohikulkija

Muistikortilta on tullut kuunneltua musiikkia yli viisi vuotta. Ei jaksaisi enää CD:n kanssa pyöritellä

LainaaA3:ssa piti opetella sd-muistikortti musalle. Hyvin kuuluu vaikka kyseessä on ns. tallennuksen tallennus eli usbilta siirretty sd:lle.

Eihän bittikopiointi musiikin laatua huononna.

Kiinnostaisi laittaa kaikki musiikki yhdelle SD-kortille. Vieläkö juurihakemiston hakemistojen raja on 258 (noin)
Sain myyjältä käyttöohjekirjan etukäteen luettavaksi, mutta eihän siinä ollut soittimesta mitään mainintaa.

MoFFe

Nykyään jopa tietokoneista on tuo CD asema poistettu.
Eli CDt on kuollutta teknologiaa.  :)

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 22.11.13 - klo:10:38
Nykyään jopa tietokoneista on tuo CD asema poistettu.
Eli CDt on kuollutta teknologiaa.  :)

Muistelen, että 90-luvun lopulla oli vielä C-kasetti soitinkin CD-soittimen ohella auton kojelaudassa jonkin hetken. Pian ei enää ole kumpaakaan. Kyllähän se vapauttaa taas muotoilijoille uusia mahdollisuuksia kojelaudan suunnitteluun. 

himppe

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 22.11.13 - klo:11:24
Muistelen, että 90-luvun lopulla oli vielä C-kasetti soitinkin CD-soittimen ohella auton kojelaudassa jonkin hetken.

Toyota Avensiksen vakiomankassa oli sekä kasetti- että cd-soittimet vuoteen 2008 asti   :D

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: himppe - 22.11.13 - klo:14:15
Toyota Avensiksen vakiomankassa oli sekä kasetti- että cd-soittimet vuoteen 2008 asti   :D

Ahaa, jopa noin pitkään on kasettisoitin roikkunut mukana Tojoissa :)

VAG!

Ja Toyon Land Cruiserissa se oli vielä vuotta pidempään.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 22.11.13 - klo:14:59
Ja Toyon Land Cruiserissa se oli vielä vuotta pidempään.

Japsithan ovatkin aivan uuden teknologian aallon harjalla... ;D

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 22.11.13 - klo:15:14
Japsithan ovatkin aivan uuden teknologian aallon harjalla... ;D

Kyllä mä tuollaisen 2009 Land Cruiserin omistajalle "muutaman" kerran kuittailin tästä Toyon ökymallin huippuaudiotekniikasta :)

tapanixxx

Minä en tiedä näistä hifi-vehkeistä mitään mutta tuossa 100-150 euron hintaluokassa japskiradiot (panasonic, sony yms) ovat ihan eri luokkaa kuin eurooppalaiset vastaavat. Pelkästään radion herkkyys on ihan eri luokkaa kuin euromerkeissä (blaupunkt yms.).

Henri S

Eipäs ollu 2008 asti kasettisoitin. Vuonna 2006 Aven faceliftissä kasettisoitin poistui.
Hohhoijaa!

GTA1

Lainaus käyttäjältä: HoXXma - 21.11.13 - klo:17:02
Et taida olla A-kolmosessa sisällä käynytkään :-\
No oletkos itse sitten paljonkin hiplannut A1; sen "suuttimia"?
Itse olen sellaisen omistanut jo reilu 2 vuotta ja A3; sta olen koeajanut/istunut jonkun kerran. Oli jopa vaihtoehtona väistyvän A4 B7 avantin jälkeen tämä A3 Sedan,mutta ei ole enää.Yön yli koeajossa oli muutama kk sitten A3 SB 1.8 quattro joka oli kyllä mielestäni mainio peli. Joten sillä kokemuksella sanon että heti niihin A3;sen suuttimiin kiinnitti huomiota. Eivät siis vakuuttaneet. A1;sen suuttimissa on mielestäni mahtavan tuntuinen "vaste" kun niitä säätelee.
Aikanaan "Qualityn" kanssa samoihin aikoihin tilattiin A4 B7 avantit ja niistä kaskuttiin silloin UVW;n puolella aika laillakin. Eli melkeen 7 v sitten  :) . Ja nyt vasta maltan siitä luopua kohta vasta 100tkm mittariin ajaneena.Quality tais siitä luopua jo n2v sitten. Vielä kun muistas millä nicillä sinne UVW;lle kirjoitteli silloin?
F34

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: GTA1 - 22.11.13 - klo:16:37
No oletkos itse sitten paljonkin hiplannut A1; sen "suuttimia"?
Itse olen sellaisen omistanut jo reilu 2 vuotta ja A3; sta olen koeajanut/istunut jonkun kerran. Oli jopa vaihtoehtona väistyvän A4 B7 avantin jälkeen tämä A3 Sedan,mutta ei ole enää.Yön yli koeajossa oli muutama kk sitten A3 SB 1.8 quattro joka oli kyllä mielestäni mainio peli. Joten sillä kokemuksella sanon että heti niihin A3;sen suuttimiin kiinnitti huomiota. Eivät siis vakuuttaneet. A1;sen suuttimissa on mielestäni mahtavan tuntuinen "vaste" kun niitä säätelee.
Aikanaan "Qualityn" kanssa samoihin aikoihin tilattiin A4 B7 avantit ja niistä kaskuttiin silloin UVW;n puolella aika laillakin. Eli melkeen 7 v sitten  :) . Ja nyt vasta maltan siitä luopua kohta vasta 100tkm mittariin ajaneena.Quality tais siitä luopua jo n2v sitten. Vielä kun muistas millä nicillä sinne UVW;lle kirjoitteli silloin?

Ymmärsinkö oikein, että A3:n ilmansuuttimien "rimpulamaisuus" A1:seen verrattuna siis lopautti kiinnostuksen koko autoon laakista?

Peeveli

Hiplata suuttimia ja rassata pakoputkea -luoja varjele moiselta...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy