Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Nudde

LainaaTuo A1:n tyylinen (ellei ihan sama) pieni soikio on naurettavan pieni.

Jep, olin samaa mieltä alussa, sanoin jopa että täytyy hankkia sellaista 70 luvun panoraamaa, mutta kyllä se saksalainen insinööri on sen ihan hyvin toteuttanut, näkyy juuri sen mitä tarvii, eihän sitä koko takapenkkiä tarvitse nähdä.

Markku J

Hyvä, jos siihenkin tottuu. Meidän A1:ä ajaessa tuohon silmä kiinnitti huomion aina, ja peili tuntui turhan kapeareunaiselta puikulalta, joka ei ole edes kaunis. Retrodesignia ehkä.

Nudde

LainaaNudde: integroituuko jälkiasenteinen Webasto A3:ssa automaatti-ilmastointiin - jopa merkkivaloja myöten ? Säätääkö se myös ilmaläpät ja lämmöt automatiikalla Webaston käynnistyessä ?

Kyllä integroituu aika hyvin, luulen että se säätää läpät ym. en ole varma mutta ainakin hyvin on toiminut auto-asennossa.

Ohikulkija

LainaaOllaan, se ilmestyy semmoisena pienenä symbolina siihen ilmastointinäyttöön, toimii hyvin :) Ai niin, ei tainnut olla tätä jota hait takaa........... 

En tarkoittanut. Ihan tavallinen sähkökäyttöinen Defan puhallin kyseessä.

LainaaAika noloa, että peilivalot eivät kuulu edes suhteellisen kalliiseen valopakettiin, kun Golfissakin ne tulee jo runsaassa Comfort -paketissa. Ne ovat kivan näköiset syksyn ja talven pimeillä keleillä.
Eikös valopakettiin tule oven alareunaan ns. lätäkkövalot? Ainakin myyjä niin väitti

Nudde

LainaaEihän peilivalot tule A4 malliinkaan, ja oletuksena ei pala edes jalkatilan valot, niin aika kallis on kyllä paketti jos A3 on sama juttu? Muutenkaan ei mene mun järkeen miksi ne jalkatilan ''tunnelma'' valot voi olla tehtaalta jo koodattuna päälle? Sisävalot tekevät paljon tunnelmalle kabiinissa pimeällä ajaessa, ja eikös tässä uudessa kolmosessa ole panostettu vähän enemmän tähän sisävalaistukseen vai olenko väärässä?

Uudessa kolmosessa saa noi lattiavalot säädettyä/pois/päälle, eli ei tarvitse erikseen koodata, mutta peilivaloja ei ole, eikä ollut nelosessakaan, mutta siihen asensin, ja löytyi ohjeita netistä, mutta kolmoseen ei ole vielä ohjeita, ehkä joskus tulee, mutta eihän se nyt niin iso homma ole noi sinne laittaa :) ehkä ? Uudessa kolmosessa on panostettu valaistukseen, jos ottaa valopaketin ja B&O:n, muuten ei paljon eroa tavallisesta autosta.

Nudde

LainaaEikös valopakettiin tule oven alareunaan ns. lätäkkövalot? Ainakin myyjä niin väitti

Tulee, mutta nyt tässä on puhuttu niistä valoista kun tulee sivupeilin alaosaan, syttyy coming/leaving home toiminnolla. Näitä ei saa kolmoseen ja neloseen edes rahalla ruksattua.

Markku J

Valopaketissa ei ole esitteen mukaan lätäkkövaloja, vaan ainoastaan "aktiiviset oviheijastimet (hehkulamput)"

Nudde

LainaaValopaketissa ei ole esitteen mukaan lätäkkövaloja, vaan ainoastaan "aktiiviset oviheijastimet (hehkulamput)"

On mulla ainakin oven alapuolella noi lätäkkövalot omassa, siis ne jotka ovat oven alla, sitten on punaiset oven päädyssä kanssa.

Markku J

Sitten hyvä. Esiteteksti vain määrittelee asian kuten kirjoitin. Mutta kuten totesit, niin peilivalot olisivat coming/leaving home -tyylisinä paljon hienommat ja jopa hyödyllisetkin. Oikein yllätyin, kun halpisgolfissa on ne.

Ohikulkija

LainaaTulee, mutta nyt tässä on puhuttu niistä valoista kun tulee sivupeilin alaosaan, syttyy coming/leaving home toiminnolla.

Ei taida syttyä nuo lätäkkövalot coming/leaving home toiminolla. Olisi sitten liian helppoa rakentaa peiliin ne valot :)

123eki

"Tämähän on sellainen asia mitä itse vain voi päätellä, paperilla (ja luultavasti muutenkin) bensa on nopeampi 0-100"

Bensa on nopeampi, jos tiedät, että nyt kisataan:-)

Riisselin vääntö on mahtavaa joka tilanteessa muutoin ja kiihtyvyys hakkaa bensan satunnaisessa kisaamisessa.-)

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 09.10.13 - klo:14:34
Onko kukaan jo laittanut sisätilalämmitintä uuteen A3:een? Mihin kohtaan olette laittanut, tai suunnitellut laittaa?
TT_rex esitteli oman kehikon lämppärille pari sivua aikaisemmin. Minkälainen kiinnitys tuossa lämppärin kohdassa on?

Tässä tämä mun "asennus" ja sijoitus.
Muuten tuon lämppärin saa ruuvata kiinni kolmella mukana tulleella ruuvilla. Siinä on siis erillinen asennuslevy, joka ruuvataan kiinni ja itse lämppäri sitten kiinnitetään siihen työntämällä se siinä oleviin uriin.

Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

MoFFe

Audi S3 2013 vs Audi Quattro Sport 1983

Audi S3 2013 vs Audi Quattro Sport 1983 | AudiCafe

Näyttää siltä että lähden perjantaina tekemään tilauksen S3sta  :P
Vaikka joutuu sitä autoa kyllä odottamaan  :( Noh ensi kesänä on sitten toivottavasti hieno S3 alla.

Markku J

Upeeta, MoFFe ! Saadaan sitten foorumille yksi kunnon koneellakin varustettu kolmonen. Poltteet siihen varmaan alkaa minullakin jossain vaiheessa....

MoFFe

Hehe... hitto kun ei pysty olee tilamatta. Ei pitäis koeajaa mitään autoa.  ;D
Haluaa vaan taas uutta ja jotain kivempaa. Ja onneksi S3 sportback on aika tilava tai ainakin yhtä iso kun volvo v60.  ::)

Markku J

On se varmasti varsinainen namu 300 hv koneella. Tehoero on niin uskomaton tähän hiukan liian tuhnuun 180 hv -koneeseen verraten.

Onko Ruotsissa samat varusteet S3:ssa kuin Suomessa ? Katselin S3 SB S tronicin hinnan olevan 47 th eur paikkeilla. Suomessa veroton 42 th ja verolla 57 th.

MoFFe

aika samaa...jotain pientä eroa on kyllä.

Onha siinä teho eroja :) toisaalta mietin miten iso ero on uudessa S3ssa ja vanhassa Rä golfissa.
Mutta jostain syystä vaan tykkään enemmän audista, kun esim golfista. Sistusta ja ulkonäkö on mun makuun.
Oikeastaan audi on aina ollut mun makuun. Harmi vaan kun on se rinkluvero aina päällä ja sitten myös noita ihmeelsiä vikoja (esim. mutteriohjaus)

MoFFe

Toivottavasti ei ole samaa featurea mun ehkä tulevassa audissa :D

Audi S3 - Vorsprung durch Technik
Audi S3 - Vorsprung durch Technik

wmpt

Kyllähän tällaisella kelpais. Tulikin kuolattua ja pyörittyä ympärillä pieni tovi...

-TimoS-

Sorry lievää off-topikka, mutta missä on A3 Sedan Peeveli - vain onko se vaan se "netti poikki odotusaikana"... jottei päätös horju ?

Markku J

Peeveli olisi erittäin tervetullut takaisin - erityisesti tähän A3 -ryhmään. Hän suotta hermostui ihan muiden ketjujen keskusteluista.

VW_Johan

Nyt kun illat hämärtyy niin tulee taas loistavia mahdollisuuksia ottaa vähän erilaisia valokuvia, tämän uuden A3:n sisusta on kyllä mukava pimeässäkin!

Markku J

Hieno kuva, VW_Johan !

Minkälaista lisävalaistusta B&O tuo, onko siinä ovien kaiutinritilöillä jokin valokehys ? Onko se tuo kuvasi oikeassa reunassa oleva valoviiru ?

VW_Johan

kiitos Markku. Joo, B&O valistus on juuri tuo oikealla näkyvä valoliuska. Mulla on myös se sisävalopaketti joka tuo vähän tunnelmaa kabiiniin.

Ohikulkija

Minkä tasoiset ajovalot on tässä uudessa A3:ssa?

MoFFe

Onko kellään panoraama kattoluukkua?
Minkä kokoinen se on, joissain kuvissa ei näytä itse "reikä" paljoa isomalta mitä "normi" kattoluukku on.
Ja tuleeko sieltä kautta paljon melua ajaessa?
Mietin itse että onko se hintansa arvoinen, on meinaa aika suolainen hinta.

En osaa oikeen päättää mutta olen hieman sillä kannalla että en ota sitä. :)

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 09.10.13 - klo:10:52

Itse taas tykkäsin panostaa sisätiloihin, kun niitä kuitenkin enemmän katselee. Nahka-alcantaraan olen ollut tosi tyytyväinen ja säilytyspaketin kanssakin halvempi kuin s-line-ulkopaketti (tai näin ainakin muistelen). Tietty hieman alempi alusta tekisi sporttisemman ulkonäön, mutta olen varsin tyytyväinen näinkin ja onpahan sitten sentti tms enemmän maavaraa talvisia mökkikäyntejä ajatellen. Mutta isoin peruste oli tosiaan melko tyyris hinta s-linellä.

Sama vika myös täällä. Silloin kun tein sen ensimmäisen koeajon sillä business sport-varustuksella olevalla koeajoautolla viime syksynä niin ensivaikutelma sisätilojen ilmeen suhteen oli kohtuu laimea ja arkinen ja samalla pyöri ajatus mielessä, että jottain tarttis tehrä. Onneksi budjetti riitti homman toteutukseen, koska muuten olis todennäköisesti kaupat jäänyt tekemättä. Pintamateriaalit on se ensimmäinen juttu, jotka tulevat olla hyvällä tasolla, jotta sisätiloihin saadaan sitä arvokkuutta ja laadun tuntua. Sitten muut perässä. Sinänsä tuo kabiinin perusmuotoilu oli lähtökohtaisesti hyvä tällaiselle minimalistisielulle - ei liikaa nappulaviidakkoa silmissä eikä mitään raskaita keskikonsolirakenteita yms. Valosaastetta voisi olla sisätiloissa vielä vähemmän, mutta sitä onkin vaikea alkaa muuttamaan.
Se on vähän niin kuin äänentoistolaitteissa - mitä vähemmän etupaneelissa on potikoita, kytkimiä ja valoja sen arvokkaammalta härveli näyttää :)
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

Markku J

Esitekuvissa panoraamaluukku näyttää ulkoapäin isolta, mutta tosiaan sisäkuvissa valoaukko on turhan lähellä tavallisen kattoluukun aukon kokoa. Katselin itsekin tuota sen hankintaa pähkäillen, mutta minun budjetillani se leikkautui nopeasti pois. Teillä Ruotsissa se olisi halvempi ja sikäli houkuttelevampi. Auto näyttää ulkoapäin paremmalta luukun kanssa.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 09.10.13 - klo:20:08
Minkä tasoiset ajovalot on tässä uudessa A3:ssa?
Lyhyet hyvät ja leveät, "pitkät" taas lyhyet ja korkeat. Kyllä noilla pärjää.

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 09.10.13 - klo:20:26
Esitekuvissa panoraamaluukku näyttää ulkoapäin isolta, mutta tosiaan sisäkuvissa valoaukko on turhan lähellä tavallisen kattoluukun aukon kokoa. Katselin itsekin tuota sen hankintaa pähkäillen, mutta minun budjetillani se leikkautui nopeasti pois. Teillä Ruotsissa se olisi halvempi ja sikäli houkuttelevampi. Auto näyttää ulkoapäin paremmalta luukun kanssa.

Niin sitä minäkin...ulkoa näyttää suurelta sisältä se on pieni. :( Hitsin hitsi... Suomessa maksaa +1800eur ja Ruotsissa 11600sek.
On se kyllä kallista...toisaalta vois se ihan kivaa kesälla ajaa auki ja kuunnella nelosen mörinää, pörinää siis.  :)
Noh kaipa se sitten samaan konkursiin menee. Pitää yrittää väntään paremmat alennukset. Nyt antoivat 8% ilman kattoluukkua...mut mut jos saisin 9%. Sit se melkeen olisi ilmainen.  :P

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy