Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Ohikulkija

LainaaHaukkukaa vaikka välillä sitä uutta kolmosta. Ei tarttis sit itte niin kovin odottaa sitä.

Tänään tuli ajettua A3 Sedan. Ei siinä paljon haukuttavaa ole.
Jos vertaa A4:een, niin rengasmelu on hiukan suurempi. Vaimon mielestä alusta ja istuimet oli jo liian kovat.
Muuten olen aika pitkälle samoilla linjoilla kuin Peeveli. Ei olisi uskonut, että moottorina oli 1,4  140 hv cod, sen verran pirteä se on.
Peräkonttia kokeilin kahdella golfbägillä(kärry). Molemmat meni poikittain, kunhan oli ottanut pisimmät hybridit ensiksi pois bägistä.

VW_Johan

Omassa A3:ssa oli ensiasennusrenkaina Pirelli P7 Centurato 225/45R17 ecoimpact AO 91Y. Pirellillä ei ole enää Suomessa maahantuojaa tai varastoa, rengasrikon sattuessa rengas on tilattava ulkomailta, toimitusaika 2-4 viikkoa. 

Nimimerkki 3 kesärengasta ja yksi nastarengas...

Bax

Lainaus käyttäjältä: Bax - 14.08.13 - klo:15:14
Aikaisempi kuva oli kopioitu Futurecars2015.com sivulta ja on ilmiselvästi väärä kuva ja esittää A3:sta.

Alapuolen kuva saattaisi olla lähempänä uutta A4:sta

Joku voisi vaikka poistaa tämän yllä olevan viestin ja kuvan, koska onnistuin kopsaamaan tänne vain vääriä kuvia ja viimeinenkin kuva esittää nykyistä A4 mallia.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

Peeveli

Perustakaa please uusi threadi uudelle tulevalle A4:lle, jookos. Tämän toivoisi säilyvän A3-palstana.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 15.08.13 - klo:12:09
Omassa A3:ssa oli ensiasennusrenkaina Pirelli P7 Centurato 225/45R17 ecoimpact AO 91Y.

Mukava huomata että tuo renkaasi painoluokitus on n. asiallisella tasolla.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Bax

"Perustakaa please uusi threadi uudelle tulevalle A4:lle, jookos. Tämän toivoisi säilyvän A3-palstana."

Ã,,lä huoli, kyllä tämä säilyy A3-palstana paria lipsahdusta lukuunottamatta. Itse olen ajellut kolmosella n. 7000km ja hyvin pyyhkii. Öljyä ei ole kulunut, eikä muutakaan valittamista ole ilmaantunut.

Perus busineksessa ei ole penkkien reisituen säätöa ja sanoisin, että peruspenkit sopivat vielä 173cm:n pituiselle, sillä silloin ainakin minulla on jalkataipeet penkin etureunan kohdalla. Penkin korkeussäätö ei sovellu kuin lyhyille ihmisille, sillä istuinta nostettaessa myös penkin etureuna laskeutuu alaspäin ja pitemmän on luonnotonta istua silloin ja reisituki häviää alta. Penkin kallistussäätö auttaisi tähän.

Business sportin istuimet etureunan säädöllä ovat hyvinkin tarpeelliset pitemmillä kuskeilla.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

HoXXma

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 14.08.13 - klo:23:42
Ei olisi uskonut, että moottorina oli 1,4  140 hv cod, sen verran pirteä se on.
Joo samaa mieltä. Paikaltaan lähdettäessä dynamic asetuksella reippaasti kiihdyttäen tuppaa vaan sutimaan. Pari päivää sitten valoissa tuli provosoiduttua ja hieman kostealla asfaltilla löi joutavaa vielä kolmosvaihteellakin :o Tärkeintä oli lopputulos, eli kumpiko voitti? - no tietysti OOOO. 8)

HoXXma

rengasrikon sattuessa rengas on tilattava ulkomailta, toimitusaika 2-4 viikkoa. 

Onko niin pahasti mennyt ettei "paikkaus" onnistu? Itse vein Fiestan rengasliikkeeseen korjattavaksi. Siihen oli iso ruuvi mennyt renkaasta läpi. Rengas pois vanteelta - putsaus sisäpuolelta  - massa sisäpintaan - tasapainotus ja takaisin alle autoon. Vuoden ajot on nyt kestänyt. Kustannus 30 euroa.

Toinen tapa on tee-se-itse korjaus-sarja, jolloin rengasta ei tarvitse edes irroittaa. Mukana tulleella raspilla reikä karhennetaan - painetaan erikoisavaimella massa sisään ja leikataan renkaan pinnalta ylimääräinen massa pois. Ilmaa renkaaseen ja eikun kovaa ajoa. Kustannus alle kympin.

MoFFe

Kävin tänään audilla täällä Ruotsissa katsomassa jos ois A3 sedania kaupassa tai että pääsis koeajolle...
Mutta ei...eivät olleet viel saaneet. Tulee luultavasti vasta ensi kuussa.
Kumma että suomeen jo on ilmestynyt.

Sit hieman offtopicia... mutta samassa reissussa sitten löysin tälläisen.
Pitäisikö ostaa?  :P

Siinä oli "matta harjattu aluuminipinta"  :P

Mutta jäi nyt tällä kertaa kaupaan...  ::)

Nudde

LainaaSit hieman offtopicia... mutta samassa reissussa sitten löysin tälläisen.
Pitäisikö ostaa?

Pitäisi ostaa pois. Eikös niillä Ruotsissa ole A3-sedania vielä????

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 15.08.13 - klo:18:38
Pitäisi ostaa pois. Eikös niillä Ruotsissa ole A3-sedania vielä????

Ei ole... sitä minäkin ihmettelin. Että johan kumma kun Suomessa jo on mutta ei täällä.
Harmi kun ei ollut...oisin niin halunut koeajaa. Se mikä harmitta myös on että siinä on haldexi.
Tykästyin niin A4seen(mikä minulla oli) kun siinä oli torseni, aivan mahtava talvella.

Eihän tuo räsä maksannut kun jotain 700tkr.
http://www.blocket.se/stockholm/Audi_RS4_Avant_V8_4_2_FSI_450hk_quattro_S_tro_48262749.htm?ca=11&w=3

Näyttää muuten olevan teipattu... "folierad". Hieno se oli ainakin.

Linssi

Jaahas, pitkä odottelu alkaa tuottaa vihdoin ja viimein tulosta. Tällä viikolla valmistuu tai on jo valmistunut(?)  tuleva autoni, Audi A3 SB 1.4 COD + stronic. Myyjä sanoi että kaksi viikkoa menee ja se on mulla, mutta vähän epäilen tota kahta viikkoa.... no, se jää nähtäväksi....

Odottavan aika on ollut aika pitkä !!!!   :-[
tulossa Audi A3 SB 1.4 Cod/Stronic BusinessSport

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: HoXXma - 15.08.13 - klo:15:11
Onko niin pahasti mennyt ettei "paikkaus" onnistu? Itse vein Fiestan rengasliikkeeseen korjattavaksi. Siihen oli iso ruuvi mennyt renkaasta läpi. Rengas pois vanteelta - putsaus sisäpuolelta  - massa sisäpintaan - tasapainotus ja takaisin alle autoon. Vuoden ajot on nyt kestänyt. Kustannus 30 euroa.

Toinen tapa on tee-se-itse korjaus-sarja, jolloin rengasta ei tarvitse edes irroittaa. Mukana tulleella raspilla reikä karhennetaan - painetaan erikoisavaimella massa sisään ja leikataan renkaan pinnalta ylimääräinen massa pois. Ilmaa renkaaseen ja eikun kovaa ajoa. Kustannus alle kympin.

Vein pyörän rengasliikkeeseen jossa totesivat että jos kivi olisi ollut puolet pienempi, niin paikkaus olisi onnistunut. Reikä/kivi oli noin 1*3cm. Nyt sitten odotellaan Camskillin toimitusta

tet

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 15.08.13 - klo:18:51
Harmi kun ei ollut...oisin niin halunut koeajaa. Se mikä harmitta myös on että siinä on haldexi.
Tykästyin niin A4seen(mikä minulla oli) kun siinä oli torseni, aivan mahtava talvella.

Käy ihmeessä koeajamassa talvella, voit yllättyä. Kyllä se haldex ainakin meikäläisellä saa suupielet ylöspäin, tosin ei ole paremmasta kokemusta. ;)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Nudde

LainaaKäy ihmeessä koeajamassa talvella, voit yllättyä. Kyllä se haldex ainakin meikäläisellä saa suupielet ylöspäin, tosin ei ole paremmasta kokemusta

Mitä itsellä on kokemusta nelosesta missä on torsen ja kolmosesta haldexilla, niin kolmonen on "sivistyneempi" ajaa, nelonen heitti enemmän perää ym. Mutta jos sitä haluaa silloin se on varmaan parempi.

Vice

Lainaus käyttäjältä: Linssi - 15.08.13 - klo:18:52
Jaahas, pitkä odottelu alkaa tuottaa vihdoin ja viimein tulosta. Tällä viikolla valmistuu tai on jo valmistunut(?)  tuleva autoni, Audi A3 SB 1.4 COD + stronic. Myyjä sanoi että kaksi viikkoa menee ja se on mulla, mutta vähän epäilen tota kahta viikkoa.... no, se jää nähtäväksi....

Odottavan aika on ollut aika pitkä !!!!   :-[

OK, yllättävä uutinen. Sain aiemmin 1-2kk sitten kuvan myyjältä, että menisi A3 SB 1.4cod+stronic toimitukset ihan loppu vuodella tai jopa ensi vuodelle.
Mutta toki hyvä asia, että saat autosi!  :D Kun olet sitä jaksanut pitkään odottaa ;)

Laita ihmeessä kuulumia/kokemuksia! Vaikka 1.8t tyytyväisiä ollaan olisi silti ollut mukava tämä cod päästä kokemaan (=omistamaan).

MoFFe

LainaaMitä itsellä on kokemusta nelosesta missä on torsen ja kolmosesta haldexilla, niin kolmonen on "sivistyneempi" ajaa, nelonen heitti enemmän perää ym. Mutta jos sitä haluaa silloin se on varmaan parempi.
Siis en sano ettei haldex ole hyvä... on mulla nyt volvossa ja samoin oli golfissa.
Mutta just se että huomaa sen välillä just että aina ei ole neliveto paikalla... Ja torsenissa tosiaan perä heitti helposti varsinkin kun kaasua antoi mut se riipu just siitä kaasujalasta ja sitä voi helposti ohjata sillä. Ja onhan se ihan kivaa joskus leikkiä mutta just se pieni viive ja sitten myös että se välillä voi talvella voi huomata sitä etupään puskemista(käyttäytyy kun etuvetoinen auto). Jos mä osaan selittämään tän jotenkin fiksusti. Mut mut mut... Mä tykkäsin vaan enemmän siitä "oikeasta" nelivedosta, mutta olen hyvin haldexilla pärjännyt. Ja ostaisin kyllä uudestaan. Ja varsinkin jos pitää valita etuvedosta tai neliveto haldexista niin ei tarvitse monta sekuntia miettiä kumman ottaisin/ostaisin  ;D

Ktk

Jos nyt ketään sattuu kiinnostamaan niin esim. tuolla edellisellä sivulla Peevelin kuvissa A3 sedanissa olevat "helmalevikkeet" on Kekkoslovakiassa vakiona. Samantyyliset kuin A4 B8:ssa suomivakiona olevat s-linen helmalistat. A3 Sedanissa sitten kuitenkin S Line ulkopaketin helmat ovat eri = isommat.

Vice

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 16.08.13 - klo:10:08
Siis en sano ettei haldex ole hyvä... on mulla nyt volvossa ja samoin oli golfissa.
Mutta just se että huomaa sen välillä just että aina ei ole neliveto paikalla... Ja torsenissa tosiaan perä heitti helposti varsinkin kun kaasua antoi mut se riipu just siitä kaasujalasta ja sitä voi helposti ohjata sillä. Ja onhan se ihan kivaa joskus leikkiä mutta just se pieni viive ja sitten myös että se välillä voi talvella voi huomata sitä etupään puskemista(käyttäytyy kun etuvetoinen auto). Jos mä osaan selittämään tän jotenkin fiksusti. Mut mut mut... Mä tykkäsin vaan enemmän siitä "oikeasta" nelivedosta, mutta olen hyvin haldexilla pärjännyt. Ja ostaisin kyllä uudestaan. Ja varsinkin jos pitää valita etuvedosta tai neliveto haldexista niin ei tarvitse monta sekuntia miettiä kumman ottaisin/ostaisin  ;D

Koskeeko tämä havaintosi vanhempaa Haldexia, eikös ne ollut 100-0% jaolla ennen (eli taka pyörillä ei välttämättä ollut ollenkaan vetoa) ja uusin versio nykyään olisi 90-10% voimanjaolla? Eli siis nykyään aina olisi väh. 10% vedosta takana. En silti väitä, että Torsenin tai x-driven tasolle yltää (ei tosin oo tästä uudesta Haldex vielä talvi kokemusta), mutta joka tapauksessa varmaan talvella tekee Haldexin toimivuudesta entistä paremman...

Antza

Pirellillä ei ole enää Suomessa maahantuojaa tai varastoa, rengasrikon sattuessa rengas on tilattava ulkomailta, toimitusaika 2-4 viikkoa. 

Tuttu tilanne. 2,5 viikkoa nyt jo odottanut Volvoon ehjää Pirelliä.

Sorry OT.

terv. nimim. Sijaisautoilija
Skoda

Peeveli

Selailin joutessani tätä topiccia taaksepäin ja huomasin erään foorumilaisen valittelevan, että A3:n lisävarusteinen Audi hold assist vaikeuttaisi lyhyttä auton eteenpäin ajamista, jos joutuu jarruttamaan menoa. Tilanteessa kuvattiin tarkkaa auton ajamista autotalliin, jossa oli matkaa vielä 20 cm seinään ja omistaja haluaa "liu'uttaa" autoa eteenpäin vielä hitusen. Onko tuon hold assistin kanssa ollut sen valinneilla arjessa ongelmia stronicilla varustettuna; juuri tuollaisissa tilanteissa tai sitten pienessä eteenpäin nytkyttelyssä vaikkapa tahmivassa ruuhkajonossa?

Ohikulkija

LainaaOnko tuon hold assistin kanssa ollut sen valinneilla arjessa ongelmia stronicilla varustettuna; juuri tuollaisissa tilanteissa tai sitten pienessä eteenpäin nytkyttelyssä vaikkapa tahmivassa ruuhkajonossa?
Ainakin A4.ssa auton pitää pysähtyä ennen kuin hold assist menee päälle. Juuri tuollaisessa ruuhka-ajossa ja liikennevaloissa siitä on hyötyä. Ainakin jos on mäkinen maasto. Saahan se hold assist toiminnon halutessa pois päältä, esim autotalli pysäköinnissä. Ainakin A4:ssa saa sen kytkettyä halutessa pois päältä. Minulla siis A4 ja multi.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 16.08.13 - klo:12:38
Ainakin A4.ssa auton pitää pysähtyä ennen kuin hold assist menee päälle. Juuri tuollaisessa ruuhka-ajossa ja liikennevaloissa siitä on hyötyä. Ainakin jos on mäkinen maasto. Saahan se hold assist toiminnon halutessa pois päältä, esim autotalli pysäköinnissä. Ainakin A4:ssa saa sen kytkettyä halutessa pois päältä. Minulla siis A4 ja multi.

Aivan näin ja toimii A3:ssa loistavasti ensikertalaisellakin. Ei se liu'utellessa iske jarruja päälle, vaan pitää olla jarrulla pysäytetty ensin ja pehmeästi lähtee liikkeelle. Ainakin jos ei ole S-S sammuttanut mottia, sillon pikkasen täräyttää.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: Antza - 16.08.13 - klo:11:57
Tuttu tilanne. 2,5 viikkoa nyt jo odottanut Volvoon ehjää Pirelliä.

Sorry OT.

terv. nimim. Sijaisautoilija

Paikallinen rengasliike tuli avuksi, ne asentaa ja lainaa käytetyn Pirelli 225/45R17 renkaan siihen saakka kunnes oma rengas saapuu maahan. Loistavaa palvelua!!!

Nudde

Lainaa
Paikallinen rengasliike tuli avuksi, ne asentaa ja lainaa käytetyn Pirelli 225/45R17 renkaan siihen saakka kunnes oma rengas saapuu maahan. Loistavaa palvelua!!!

No nyt on palvelu kohillaan!

LainaaAivan näin ja toimii A3:ssa loistavasti ensikertalaisellakin. Ei se liu'utellessa iske jarruja päälle, vaan pitää olla jarrulla pysäytetty ensin ja pehmeästi lähtee liikkeelle. Ainakin jos ei ole S-S sammuttanut mottia, sillon pikkasen täräyttää.

Kyllä sitä tulee käytettyä, mutta esim. joissain tilanteissa kun haluaisi ottaa vielä 10 cm lähemmäksi seinää yms. niin silloin se on jo mennyt päälle, se on kyllä minua ärsyttänyt monet kerrat, ja jos vielä SS on sammuttanut moottorin niin saa kyllä ola varovainen että saa vaan sen 10 cm eteenpäin, näissä tilanteissa se pitäisi ottaa pois, mutta kun sitä ei muista..... edellisessä tuli aika paljon ajettua se pois päältä, nyt tällämelkein aina on ollut päällä.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 16.08.13 - klo:14:04
Kyllä sitä tulee käytettyä, mutta esim. joissain tilanteissa kun haluaisi ottaa vielä 10 cm lähemmäksi seinää yms. niin silloin se on jo mennyt päälle, se on kyllä minua ärsyttänyt monet kerrat, ja jos vielä SS on sammuttanut moottorin niin saa kyllä ola varovainen että saa vaan sen 10 cm eteenpäin, näissä tilanteissa se pitäisi ottaa pois, mutta kun sitä ei muista..... edellisessä tuli aika paljon ajettua se pois päältä, nyt tällämelkein aina on ollut päällä.

Onkohan tuo hold assist sitten pääosin ns. turhake? A3:ssahan on vakiona kuitenkin se mäkilähtöavustin eli hetken verran auto pysyy paikallaan mäessä valahtamatta ja ehtii siis viedä jalan jarrulta kaasulle. Vai onko Nudde tuon toiminta ärsyttävää nimenomaan s/s aktiivisena? Onko kokemusta assistentin toimimisesta vaikkapa juuri nytkyttelevässä jonoajossa; aiheuttaako sellaisessakin ärsytystä/ongelmia?

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 16.08.13 - klo:14:21
Onkohan tuo hold assist sitten pääosin ns. turhake? A3:ssahan on vakiona kuitenkin se mäkilähtöavustin eli hetken verran auto pysyy paikallaan mäessä valahtamatta ja ehtii siis viedä jalan jarrulta kaasulle. Vai onko Nudde tuon toiminta ärsyttävää nimenomaan s/s aktiivisena? Onko kokemusta assistentin toimimisesta vaikkapa juuri nytkyttelevässä jonoajossa; aiheuttaako sellaisessakin ärsytystä/ongelmia?

Kuule Peeveli, tästähän oli jo aiemmin keskustelua ja aika moni totesi kyseessä olevan auton paras lisävaruste. Kuinka suuri osa ajostasi on sen viimeisen 10 sentin nytkäyttelyä seinää kohti? Tuskin kovin suuri osa, kun autokin on melko lyhyt niin tilaa luulisi piisaavan. Vaikea kuvitella, että joku kärsisi järjestelmästä ruuhka-ajossa :o

Paremmin ymmärrän, että S-S ärsyttää joitakin. Itsellä on sekin ollut koko ajan päällä, mutta joskus se ketuttaa jos valot vaihtuvatkin heti motin sammuttua. Toisaalta manuaalin mukaan jo 5 sekunnin sammutus säästää enemmän kuin uudelleen käynnistys.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Ktk

Kyl se hold assist on ihan hyvä ja jos sitä auto tykkää nytkytellä jossain 5 senttiä kerrallaan niin senhän saa napista pois. En itse tuota aikaisemmin ole oikein jaksanut käyttää, siksi en kolmoseen sitä ruksannut. Nyt kuitenkin viime aikoina olen vitosella ajellut eniten hold assist päällä + startstop pois.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 16.08.13 - klo:13:11

Tuollaiseen rengasliikkeeseen on mukava palata uudelleenkin, itsekin sain paikalliselta renkaan ja jopa vanteen lainaan kun oma soikoksi ajamani oli oikaisussa, tuollaisessa liikkeessä on ilo asioida :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Peeveli

Onko kenelläkään viime vuoden TM:n koeajoa A3 cc:stä, eli paljonkohan oli koeajossa olleessa business-mallissa vakioalustalla maavara? B-sportin maavara on helppo laskea siitä vähentämällä se 1,5 cm..Kiitos jo etukäteen jos joku artikkelin löytää; itse vein sen lehden divariin aikoja sitten...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy