Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Nudde

LainaaTänään autoon ilmestyi myös uusi asia, 2-3krpm välillä kuului moottorista jotain ihme kolinaa, ihan kun jotain olisi irti ja resonoi siellä konehuoneessa. Oli kyllä ihme ääni, lapsetkin huomautti moottorin äänestä... Moottorin lämmetessä ääni häipyi

ei kuulosta kovin hyvältä toikaan. No omahän on kuin mikäkin pahempi dieseli kun kylmällä (talvella kylläkin) sen käynnistää. Ekat pari min. on kyllä sen kuuloiset että jos en olisi asiaa tiennyt kun sen sain (siis 2.0 TFSI) niin olisin varmaan sammuttanut sen heti ja ihmetellyt että mikä mättää....

VW_Johan

No joo, pikkujuttujahan nämä on, kaikenkaikkiaan olen kyllä autoon edelleen erittäin tyytyväinen.

Se ääni mikä tänään kuului oli melko samanlainen kun tässä, ehkä onkin kyse samasta viasta
http://www.audi-sport.net/vb/new-a3-8v-chassis/185941-new-a3-s-line-turbo-charger-linkage-fault-startup.html

Bax

Linkin perusteella tämä koskee 1.4 TFSI 90kW:n versioita. Ã,,äninäyte on startatessa kuuluva, kun auto on seissyt vähintään 6 tuntia. Sinulla ääni kuuluu ajettaessa ja eikö linkin sivuilla ollut myös samanlainen tapaus.
Linkissä myös mainitaan, että Audi testaa ongelmaa ja "korjaussarja" olisi tulossa. Jos näin on niin saapa nähdä tuleko takaisinkutsu vai korjataanko vain asiasta valittaneille?
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

Bax

Onko kukaan vielä keksinyt tai löytänyt hyvää paikkaa erilliselle navigaattorille kojelaudasta? Ikkuna-asennukseksesta en ainakaan itse välittäisi. Siinä MMI:n takana olisi tilaa kun näytön laskee alas, mutta siihen heti näytön takana olevaan kojelaudan muoviin on keksitty harmittavasti kolo, johon ei taida saada ainakaan itselläni olevaa Tom-Tomin liimattavaa pyöreää imukuppikiinnikettä, joka toimi hyvin edellisessä autossani 5":n navikaattorille.
Itselläni navikaattorin käyttö jää yhteen-kahteen kertaan kesässä. Yksi mahdollisuus voisi olla virittää laite keskikonsolin etuosaan juomamukikolojen takana olevaan aika isoon aukkoon, mutta toki se jäisi turhan alhaalle.

Tämä 8V on vielä niin uusi malli, ettei oikein tarvikevalmistajatkaan ole vielä heränneet saamaan vaihtoehtoja markkinoille.

Miten muuten otsikko on "Uusi A3 2011/12 ", eikö nämä mallit, mistä tässä kirjoitetaan ole 2012/13?

Apaju

Lainaus käyttäjältä: Bax - 12.05.13 - klo:20:14
Onko kukaan vielä keksinyt tai löytänyt hyvää paikkaa erilliselle navigaattorille kojelaudasta?

Tämä 8V on vielä niin uusi malli, ettei oikein tarvikevalmistajatkaan ole vielä heränneet saamaan vaihtoehtoja markkinoille.
2012/13?

Itse asennutin Broditin telineen kojelautaan, nättihän toi ei ole, mutta ajaa asiansa
VW ID.3 Life

Bax

Tuo kiinnitys vaikuttaa itselleni hieman liian näkyvältä, kun se olisi suurimman osan vuodesta käyttämättömänä. Tuossa ottamassasi kuvassa näkyykin tuo 12V:n pistokkeen edessä oleva tila, johon voisi ehkä saada "kiilattua" navikaattorin jotenkin sen pari kertaa vuodessa. Ei ainakaan aurinko niin ottaisi tuohon kohtaan.

Nudde

LainaaTuo kiinnitys vaikuttaa itselleni hieman liian näkyvältä, kun se olisi suurimman osan vuodesta käyttämättömänä. Tuossa ottamassasi kuvassa näkyykin tuo 12V:n pistokkeen edessä oleva tila, johon voisi ehkä saada "kiilattua" navikaattorin jotenkin sen pari kertaa vuodessa. Ei ainakaan aurinko niin ottaisi tuohon kohtaan.

jos noin harvoin sitä tarvitsee ei tarvitse telinettäkään, se menee ihan hyvin siinä alhaalla mukitelineessä. Tai ostat sellaisen mukijutun mikä menee siihen ja kiinnität sen siihen? Mulla on vaan navi kännykässä ja ne pari kertaa mitä sen tarvii vuodessa se on ollut jossain, jos ei muuta niin nykyisessä autossa keskikonsolin mukitelineessä, no ehkä puhelin on hieman pienempi mutta silti, jos käyttöä ei ole enempää en itse laittaisi niitä törkytelineitä mihinkään. Siis mun mielipide on että ne ovat kaikki törkeän näköisiä.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 12.05.13 - klo:21:05
jos noin harvoin sitä tarvitsee ei tarvitse telinettäkään, se menee ihan hyvin siinä alhaalla mukitelineessä. Tai ostat sellaisen mukijutun mikä menee siihen ja kiinnität sen siihen? Mulla on vaan navi kännykässä ja ne pari kertaa mitä sen tarvii vuodessa se on ollut jossain, jos ei muuta niin nykyisessä autossa keskikonsolin mukitelineessä, no ehkä puhelin on hieman pienempi mutta silti, jos käyttöä ei ole enempää en itse laittaisi niitä törkytelineitä mihinkään. Siis mun mielipide on että ne ovat kaikki törkeän näköisiä.

Joo, ei tuolla käytöllä kannata kojelautaa rei'ittää. Ja eikös se navi-täti huutele niitä ohjeita niin eihän sitä tarvitse koko aikaa tuijotella. Itse tarviin kans kerran tai pari vuodessa navia niin en kyllä suunnittele mitään telineitä, mutta jokin lokero puhelimelle on hyvä olla. Se mukisyvennys kelvannee hyvin.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Bax

Ei tietysti reikiä kojelautaan. Tässä aamulla katselin tarkemmin tuota MMI:n takana olevaa muovia ja kyllä siihen saisi tomtomin lisävarusteena saatavan itseliimautuvan, ohuen ja kiiltäväpintaisen pyöreän lätkän kiinni, johon imukuppi tarttuu kuin lasiin. Tämä pitäisi olla poistettavissa ilman, että kojelautaan jää jälkiä.

Hawtin

Paljon aiemmin tässä ketjussa oli puhetta mahdollisesta lohkolämppärin kimppatilauksesta. Onkohan kuinka moni tilannut autonsa ilman minkään sortin lisälämmitintä?

Itse tilasin kärryn ilman lisälämppäriä ja syksyyn mennessä sellaisen jostain hommaan. Ikkunatummennuksia koskevasta ketjusta tuli mieleen, että mitäs jos tekisi kesäretken Tallinnaan ja asennuttaisi sen siellä kalvojen kera (laatukalvotus näyttäisi olevan n puoleen hintaa siellä Suomeen verrattuna). Autokin vaikuttaisi tulevan parahultaisesti kesälomaan mennessä niin voisi olla hauska lomaohjelma. Todennäköisesti lämmittimien asennukset ovat myös siellä halvempia, kun työ ei maksa niin paljoa kuin lahden pohjoispuolella.

Eikös se Audi-myyjien Suomessa kauppaama lisälämmitin ollut kuitenkin lohkomallia eikä säteilylämmitin, eli tehdas ei ole kieltänyt lohkolämmittimien asennuksia? Joissain autoissahan se taitaa olla kiellettyä, kun jäähdytysjärjestelmässä on lämpöantureita yms.

Bax

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 12.05.13 - klo:15:44
Se ääni mikä tänään kuului oli melko samanlainen kun tässä, ehkä onkin kyse samasta viasta
http://www.audi-sport.net/vb/new-a3-8v-chassis/185941-new-a3-s-line-turbo-charger-linkage-fault-startup.html

Jatketaanpa tätä kylmästarttiääntä hieman:

Tänään aamulla starttasin auton ovi auki ja ääninäytteen mukainen ääni kuului. Jos startaa ovet kiinni, niin ääni ei kuulu auton sisälle.
Ã,,äninäyte on äänitetty selvästi konepelti auki ja läheltä äänilähdettä ja kuullostaa pahemmalta kuin livenä. Muistin nyt, että olen joskus kuullut tuon äänen ennenkin kun olen startannut ovi avoinna, mutta en ole osannut huolestua siitä ja luullut sen kuuluvan asiaan.
Toisaalta VAG on kehittänyt uuden TF(S)I 90kW:n (ja muita) moottorin ja ihmettelenpä suuresti, jos tätä starttausääntä ei ole tullut kehitysvaiheessa esille.

Kokeilkaapa muutkin, joilla on kyseinen 90kW:n hihnamoottori, kuuluko sama ääni kun pitää ovea auki ja auto on seissyt vaikka yön yli.
Kun käynnistin noin tunnin kuluttua uudestaan ei kyseistä ääntä kuulunut, joten tämä osoittaa, että se ilmenee vain kun moottori on täysin jäähtynyt.

Nudde

LainaaOnkohan kuinka moni tilannut autonsa ilman minkään sortin lisälämmitintä?

Ilman tulee, täällä sitten laitetaan webasto + ikkunatummennukset + hieman lisää äänieristystä.

nasse

Lainaus käyttäjältä: Bax - 13.05.13 - klo:11:05
Jatketaanpa tätä kylmästarttiääntä hieman:

Tänään aamulla starttasin auton ovi auki ja ääninäytteen mukainen ääni kuului. Jos startaa ovet kiinni, niin ääni ei kuulu auton sisälle.
Ã,,äninäyte on äänitetty selvästi konepelti auki ja läheltä äänilähdettä ja kuullostaa pahemmalta kuin livenä. Muistin nyt, että olen joskus kuullut tuon äänen ennenkin kun olen startannut ovi avoinna, mutta en ole osannut huolestua siitä ja luullut sen kuuluvan asiaan.
Toisaalta VAG on kehittänyt uuden TF(S)I 90kW:n (ja muita) moottorin ja ihmettelenpä suuresti, jos tätä starttausääntä ei ole tullut kehitysvaiheessa esille.

Kokeilkaapa muutkin, joilla on kyseinen 90kW:n hihnamoottori, kuuluko sama ääni kun pitää ovea auki ja auto on seissyt vaikka yön yli.
Kun käynnistin noin tunnin kuluttua uudestaan ei kyseistä ääntä kuulunut, joten tämä osoittaa, että se ilmenee vain kun moottori on täysin jäähtynyt.

Jep, melko epäterveen kuuloinen on päivän ensimmäinen käynnistys.

VW_Johan

Tuo mun autossa kuuluva ääni on sikäli erilainen ett se kuuluu ajaessa auton sisälle. Alkaa 2400 rpm kohdalla, kuuluu selvästi 2600 rpm ja ylöspäin. Mulla on tapana vaihtaa isommalle 3k rpmn kohdalla, varsinkin kun moottori on kylmä, joten ei ole tullut testattua miltä se kuullostaa isommilla kierroksilla. Tämä ääni alkoi nyt auton ollessa 3000km ajettu.

Bax

Tämä aamulla startatessa kuuluva ääni saattaa kuulua asiaan ja tulee ehkä siitä, kun auton käynnistyessä startin solenoidi vetää rattaan pois? Tätä ei tosin kuulu seuraavan kerran startatessa. Olisiko öljykierrolla mitään tekemistä asian kanssa?
Linkin ääninäyte on nimenomaan tähän liittyvä ääni. Autolla on ajettu 1500km.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 13.05.13 - klo:12:01
Ilman tulee, täällä sitten laitetaan webasto + ikkunatummennukset + hieman lisää äänieristystä.

Onko Nuddella jokin vakio-kalvottaja? Nykyisen autoni on kalvottanut Lustig ja tulevassa vaihtoehtoina lisäksi Car solar ja Eestin ihmeet.

Nudde

LainaaOnko Nuddella jokin vakio-kalvottaja?

Kyllä, ei ole maailman halvin, mutts tulos on hyvä, hän esim. ottaa aina takaovien pahvit pois, sillä lailla saa kalvon tarpeeksi piiloon, kaikki eivät tee tätä. Samalla olen siinä itse tehnyt lisä-äänieristystä oviin. Ja nykyään hän asentaa myös Webastoja, joten sekin menee siinä samalla.

Ohikulkija

Tuli tälläinen kutsu. Pitäisikö tälle sedanille tehdä oma otsikko?
"
Kutsu
Täysin uusi Audi A3 Sedan.
Tervetuloa Audi A3 Sedanin ennakkoesittelyyn* keskiviikkona 22.5. klo 8-18.

*Suomen ensiesittely syyskuussa 2013.
Tutustu uutuuteen netissä osoitteessa audi.fi   >>
"

nasse

Mitä mieltä raati on siitä, kannattaako 1.4 90kW tankata vahvempaa lientä kuin 95:sta? Paraneeko suorituskyky, pieneneekö kulutus?

frozzu

Itsellä Seat Leon tuolla samalla 1.4TSI 122hv koneella. Luovutuksen yhteydessä sain 98E ja tuntui todella vääntävältä ja hyvältä. Nyt laitoin ekan oman tankkauksen yhteydessä 95E10 ja tuntui että se vääntö hävisi. Itse ainakin aion siirtyä takaisin 98E:n käyttöön. Kyllä se niin erilaiselta tuntui. Sitten viimeistään huomaa johtuiko tosiaan bensasta.
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

Vice

Rouvan entiseen 8P koppaseen A3:n myyjä 2009, kun auto ostettiin suositteli nimenomaan 98 käyttöä.
En tiedä/muista miksi näin (pelkäsivätkö venttiilien nakutusta tai jotain..?), mutta 98 me sillä aina ajettiin.

En osaa sanoa 98 vaikutuksesta tehoon tai kulutukseen, mutta työkaveri kertoi, että hänellä kovilla pakkasella oli 95E10 kanssa käynnistys nihkeää ja käyntii hetken aluksi "epätasaista", mutta hänen siirryttyä 98 käyttämään ei ollut mitään käynnistys tai kylmäkäynti häiriöitä...

Me aiotaan 8V A3 kanssa myös käyttää aina 98...

Ohikulkija

Olihan A3 sedanilla jo oma sivu. Tänne tämä varmaan kuuluu.
Tuli tälläinen kutsu.
"
Kutsu
Täysin uusi Audi A3 Sedan.
Tervetuloa Audi A3 Sedanin ennakkoesittelyyn* keskiviikkona 22.5. klo 8-18.

*Suomen ensiesittely syyskuussa 2013.
"

Vice

Tossa linkki Sedanista kiinnostuneille, jossa kiertue aikataulu:

http://content.audi.fi/vv-auto/audi_kampanja.nsf/html/A3SedanKiertue

Pitänee itsekin käydä siihen tutustumassa vaikka Sedan nyt ei meitä osto mielessä kiinnostakaan...

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: frozzu - 14.05.13 - klo:15:36
Itsellä Seat Leon tuolla samalla 1.4TSI 122hv koneella. Luovutuksen yhteydessä sain 98E ja tuntui todella vääntävältä ja hyvältä. Nyt laitoin ekan oman tankkauksen yhteydessä 95E10 ja tuntui että se vääntö hävisi. Itse ainakin aion siirtyä takaisin 98E:n käyttöön. Kyllä se niin erilaiselta tuntui. Sitten viimeistään huomaa johtuiko tosiaan bensasta.
Menee henkimaailman puolelle jos eron huomaat heti väännössä  :)
Räsällä olen ajellut 98,tehtyäni tilauksen seuraavasta autosta aloin käyttämään halvempaa 95.Ei eroa väännössä tai kulutuksessa tai missään muussakaan.
Tulevassa Golfissani aion kuitenkin käyttää 98.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 14.05.13 - klo:14:39

Mielenkiintoinen pointti vielä uupuu....
"Suomen tuontimalliston hinnat julkaistaan lähiaikoina."
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Taky

Lainaus käyttäjältä: Vice - 14.05.13 - klo:17:08
Pitänee itsekin käydä siihen tutustumassa vaikka Sedan nyt ei meitä osto mielessä kiinnostakaan...

A3 palstalla jo, mutta kuitenkin mielenkiintoisin jäi vielä uupumaan....

"Suomen tuontimalliston hinnat julkaistaan lähiaikoina."
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 14.05.13 - klo:17:36
Menee henkimaailman puolelle jos eron huomaat heti väännössä  :)
Räsällä olen ajellut 98,tehtyäni tilauksen seuraavasta autosta aloin käyttämään halvempaa 95.Ei eroa väännössä tai kulutuksessa tai missään muussakaan.
Tulevassa Golfissani aion kuitenkin käyttää 98.

Eikös räsän (ainakin oman -06) teknisissä tiedoissa suositella 98:a, joskin 95 menee tarvittaessa. Uudessa golfissa sen sijaan teknisissa tiedoissa lukenee (näin ainakin uusi A3 1,8) 95, niin miksi tankkaisit kalliimpaa kun et usko mitään hyötyjä irtoavan?

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 14.05.13 - klo:17:57
Eikös räsän (ainakin oman -06) teknisissä tiedoissa suositella 98:a, joskin 95 menee tarvittaessa. Uudessa golfissa sen sijaan teknisissa tiedoissa lukenee (näin ainakin uusi A3 1,8) 95, niin miksi tankkaisit kalliimpaa kun et usko mitään hyötyjä irtoavan?
2.0TSI;n polttoaineluukussa 95. 98 ei erikseen suositella missään.
Toivon 98 pitkässä juoksussa olevan hyötyä,tosin minulla autot ei ole kovin vanhaksi ehtinyt vanheta.24000 km pyörähti mittariin tänään.
Vääntö muutoksiin seuraavalla eri tankillisella en usko....

LEMMY

No niin epätietoisuus päättyi. Vaihdoin A3 SB 1.8 S-tronic quattroon ja valmistusviikoksi tuli 25  :P

Varusteet entiset:

Väri Monsuuninharmaa metalli ja sisäväriksi musta/hopea.
S-Line urheilualusta, sis. iskunvaimentimet ja 25 mm madaltavat jouset
Lukkopultit
Litteä urheiluratti
Audi sound system
Sisävalopaketti
Paikallaanpitoavustin
Sisätilaelementit mono pur. sis. pehmustetut ja tikatut ovien kyynärnojat ja keskikonsolin polvipehmusteet.
Alumiinioptiikkapaketti

No nyt on gekolla sit takatassutkin :)
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy