Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Nudde

LainaaAuto Hold Assist ei toimi aivan kuten aluksi luulin. Jos autolla lipuu loivaan mäkiseen risteykseen ja jarruttaa vain lievästi ei mäkipysäytin aktivoidu. Mutta samassa risteyksessä kun jarrua käyttää hiemankin voimallisemmin tai napakammin (johon ei olisi aina tarvetta) niin homma toimii.

Moi, jos jarruttaa vaan lievästi, eihän se silloin voi toimia, se toimii silloin kuin auto pysähtyy ja painat jarrua, siis autohän ei saa liikkua, muutenhän se olisi hengenvaarallista.

Bax

Lainaus käyttäjältä: wtf - 15.04.13 - klo:06:13
Eikös se riitä kun auton pysähdyttyä painaa jarrua hieman kovemmin enne kuin nostaa jalan jarrulta.

Näin se juuri on ja sen itsekkin myöhemmin huomasin kuten tekstistä ilmenee.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

Bax

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 15.04.13 - klo:11:09
Moi, jos jarruttaa vaan lievästi, eihän se silloin voi toimia, se toimii silloin kuin auto pysähtyy ja painat jarrua, siis autohän ei saa liikkua, muutenhän se olisi hengenvaarallista.

Näin se menee kun otan järjen käteen ja ajattelen. Luulin nimittäin aluksi, että se aktivoituu itsestään kun auto lähtee lipumaan taaksepäin pysähdyksen jälkeen.

Hawtin

Olikos täällä diesel-quattron tilanneita, joko niitä saa ajoon? Muistelin, että paljon aiemmin tässä ketjussa höpistiin, että 184 hv quattron toimitukset alkaa jo keväällä, mutta eipä taida alkaa kun ei ole edes hinnastossa. Onko tätä versiota edes tulossa? Outoa jos ei tule, kun Leoniinkin saa sen.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Jeab

Koeajojen jälkeen päätin minäkin liittyä Audi-perheeseen. Auton valinnassa kalkkiviivoille pääsi A-sarjan Mercedes josta A3 otti lopulta voiton. Mielestäni Mercedeksen ulkonäkö on hieman parempi kuin Audin ja myös sisustus on tyylikkäämpää. Audin ajo-ominaisuudet taas olivat selkeästi paremmat ja se olikin tärkein kriteeri valinnassa.
Tämmöinen tuli tilattua ja elokuussa olisi sitten luovutus:

Audi A3 Sportback Busness Sport 1,4 TFSI 103 kW

Amalfinvalkoinen
6NQ Musta sisäkaton verhoilu
3FB Panoraama lasikatto
QQ4 Sisävalopaketti
2PF 3-puolainen nahalla päällystetty monitoimi-urheiluohjauspyörä, tasainen alaosa
CJ1 Alumiinivanteet, 5-puolainen Kinetik -desing 7,5 J x 17"

Nudde

LainaaKoeajojen jälkeen päätin minäkin liittyä Audi-perheeseen.

Tervetuloa ja Onnea uuden auton hankkimisessa!

AQ3

Onko kukaan saanut myyjältä tuotantoviikkoa tai vahvistettua toimitusaikaa Sportback 1.4 COD S-tronicille? Minä olen helmikuussa tilannut, luovutus sovittu sopimuksessa juhannukseen mennessä eli 4 kk toimitusaika. Viimeksi oli myyjän veikkaus että myöhästynee, mutta ei tietoa kuinka paljon. Tosi epämääräistä toimintaa tehtaalta...
A4 Avant 140 kW TFSI MHEV -19

Ktk

Ei oo vielä noilla turskamoottori + S-tronic-kombinaatioilla tuotantoviikkoja.

Nudde

Lainaaturskamoottori

Heh, mistä tällainen sanonta tulee?

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 16.04.13 - klo:16:20
Heh, mistä tällainen sanonta tulee?
COD --> "cod" on turska englanniksi ;)

nasse

Auto laivassa ja rekkari tiedossa. Nyt se odotus vasta kunnolla alkaa  :o

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 16.04.13 - klo:16:38
COD --> "cod" on turska englanniksi ;)

Myös pila tai huijaus. Toivottavasti ei enteile mitään... ;)

Nudde

No niin kävin tänään vaihtamassa kesärenkaat alle, ja tuttu myyjä toi minulle jotain papereita, oma auto on jo koneella, valmistusviikkoa ei ollut mutta nyt jo koneella, edistystä. 2 kk tilauksesta on jo mennyt eihän tässä kauhean kiire ole.......oli muuten 2 kpl, yksi misano ja yksi briljantred A3 SB liikkeessä tänään, on se vaan hieno auto!

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 16.04.13 - klo:19:10
No niin kävin tänään vaihtamassa kesärenkaat alle, ja tuttu myyjä toi minulle jotain papereita, oma auto on jo koneella, valmistusviikkoa ei ollut mutta nyt jo koneella, edistystä. 2 kk tilauksesta on jo mennyt eihän tässä kauhean kiire ole.......oli muuten 2 kpl, yksi misano ja yksi briljantred A3 SB liikkeessä tänään, on se vaan hieno auto!

Hö, mitäs tuo koneella olo käytännössä tarkoittaa, selviääkö valmistusvko pian vai mitä? Meillä on sama kärry tilauksessa nääs, misanon väreissä mulla. Ei ole ennen ollut näin pitkää tilausaikaa (6 kk) ja alkaa hieman jo tympiä venttailu, mutta 4 kk ois vielä jäljellä...

Ktk

Ne tötteröt näkyy tehtaan tilauskannassa (auton speksit, värit, varusteet yms.), turska-automaateilla ja pensa-kötröillä ei kuitenkaan vielä näy tuotantoviikkoa.

Kötröissähän tuo tuotannon aloitus loppukesästä on ollut koko ajan tiedossa.

Nilkki

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 16.04.13 - klo:17:07
Myös pila tai huijaus. Toivottavasti ei enteile mitään... ;)
Pila ja huijaus olivat uusia merkityksiä tuolle sanalle(turskan tiesin), joten piti tarkistaa mitä muuta löytyy. Sanakirja.org:n mukaan tarkoittaa myös kivespussia :o

http://www.sanakirja.org/search.php?q=cod&l=3&l2=17
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 16.04.13 - klo:20:12
Kötröissähän tuo tuotannon aloitus loppukesästä on ollut koko ajan tiedossa.

Siis diesel-quattrojenkaan tuotanto ei ala ennen heinäkuuta, vai? Aiemminhan oli puhetta jo kevättoimituksista ja 184 hv-version myös. Oma on bensaversio joten eipä niillä dieseleillä ole sinänsä väliä, kunhan bensaversion tuotanto ei vain lykkäänny.

Ktk

Tarkoitin tässä yhteydessä vain bensakötröä.

Ktk

2.0TDI 184 hp quattro S-tronic tulee hinnastoon tämän kuun aikana.

jf

Mites noiden ääs-mallien tuotanto? Millois niitä aletaan tekemään? Kuulemma ei muksut kerkiä tarhaan enää alle 300:n kaakin... On se hirveää tuo uraohjusten kiire nykyään.  :o
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Ktk

Kesäkuussa se pitäisi alkaa, saas nähdä miten sit käytännössä.

1.8 "APR" Q

Jaahas...sitä olis viikon päästä uuden auton luovutus. Ihme kyllä,ei näy vielä minkäänlaista poltetta persiissä..
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

FroDoZu

Lisätään muutama huomia. Itse olen tykästynyt aikanaan pyyhkijöiden "tear wipeen" ja pettymys oli suuri kun uudessa kolmosessa sitä ei ollutkaan, tai ainakin niin luulin. Nyt kun pyyhkimiä on kertaalleen käyttänyt tihkuasennossa niin alkoi myös "tear wipe" toimimaan, hä? Toinen asia mitä haluaisin muilta kysyä on radion äänitaso käynnistettäessä (kyseessä siis se Business Sportin vakio). Tuntuu että välillä on ns. volat kaakossa kun laittaa virrat päälle. Onko muut törmänneet vastaavaan?
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

Vice

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 16.04.13 - klo:20:12
... turska-automaateilla ja pensa-kötröillä ei kuitenkaan vielä näy tuotantoviikkoa. ...

Eikös 1.4T 103kw + S tronic tuotannon aloitus (linjasto alkaa Saksassa pyöriä) pitänyt olla Toukokuun vikalla viikolla?
Näin ainakin myyjä vielä pari vko sitten kertoi...

Arvioi mulle auton luovutusta Heinäkuun alkuun (se heitto tosin oli "hatusta")...

Mites onko porukalla kokemuksia miten liike toiminut, kun toimitus viivästyy sovitusta ja vaihtoautoa ei ole liikkeelle menossa.
Eli "tarjoavatko" (yleensä?) sijaisautoa siihen asti ajoon, kun oma tilattu tulee..? Tai jotain hyvitystä ylipäätänsä..?

Bax

Lainaus käyttäjältä: FroDoZu - 17.04.13 - klo:19:40
Lisätään muutama huomia. Itse olen tykästynyt aikanaan pyyhkijöiden "tear wipeen" ja pettymys oli suuri kun uudessa kolmosessa sitä ei ollutkaan, tai ainakin niin luulin. Nyt kun pyyhkimiä on kertaalleen käyttänyt tihkuasennossa niin alkoi myös "tear wipe" toimimaan, hä? Toinen asia mitä haluaisin muilta kysyä on radion äänitaso käynnistettäessä (kyseessä siis se Business Sportin vakio). Tuntuu että välillä on ns. volat kaakossa kun laittaa virrat päälle. Onko muut törmänneet vastaavaan?

Mikä  muuten tämä "tear Wipe" oikein on kun en ole entisiä audisteja. Mulla volyme on aina siinä 9-10 tai oikeastaan tuntuu siltä, että se on siinä mihin sen viimeksi olen säätänyt. Joka tapauksessa siinä 10:n pinnassa se on ollut aina. Vakio soitin on minullakin.

Ps. Radiossa oudoksuttaa, että miksei valitut suosikkikanavat pysy näytöllä, vaan joutuu aina napista valitsemaan. Aika turhaa säästöä tässä.

Markku J

Eikös se ole pyyhkijöiden jälkipyyhkäisy, joka automaattisesti yhdellä pyyhkäisyllä poistaa vesivalumat hetken kuluttua pyyhkijöitten käytöstä.

FroDoZu

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.04.13 - klo:20:47
Eikös se ole pyyhkijöiden jälkipyyhkäisy, joka automaattisesti yhdellä pyyhkäisyllä poistaa vesivalumat hetken kuluttua pyyhkijöitten käytöstä.

Juuri tämä. Toiset tykkää, toiset ei  :o

Lainaus käyttäjältä: Bax - 17.04.13 - klo:20:44
Mulla volyme on aina siinä 9-10 tai oikeastaan tuntuu siltä, että se on siinä mihin sen viimeksi olen säätänyt. Joka tapauksessa siinä 10:n pinnassa se on ollut aina. Vakio soitin on minullakin.

Pitääpäs suerata tuota omaa vielä. Tuntuu vain että illalla töistä lähtiessä radio huutaa niin ettei autossa pysty olla. Voihan se tietysti olla että aamulla ei ole ollut kuulo ihan herkimmillään  ;D
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

Bax

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.04.13 - klo:20:47

Tämä toiminto oli minulla myös edellisessä autossa. Tässä audissa en ole asiaa ajatellut ja varmaan se sitten on kuitenkin.

Nalkkis

Minulla yrittivät luovutushuollossa koodata takalasin pyyhkimen pakkiautomatiikkaa pois, siinä onnistumatta. Lähettivät kyselyn tehtaalle. Perästä kuuluu.
Audi A3 SB Business Sport 1.4 TFSI 90kW S tronic Ex

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Nalkkis - 17.04.13 - klo:21:32
Minulla yrittivät luovutushuollossa koodata takalasin pyyhkimen pakkiautomatiikkaa pois, siinä onnistumatta. Lähettivät kyselyn tehtaalle.

VCDS:llä lähtee ainakin Superbista tuo ärsytys pois.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy