Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Nudde

LainaaHoXXma hieno paketti tulossa sinulle. Kannattaa vaihtaa siihen pakettiin jos pitää ikkunalistoista.Itse olisin myös ottanut paketin mutta myöhästyin pari päivää,lukittui tilaus juuri kun tuli paketti tarjolle,jäi sitten kattokaiteet pois. Sattuneesta syystä kehun valitsemaasi väriä.

Hieno auto tulossa! Onnea. Miksi vaan niitä kiiltojuttuja saa peketissa, saisi olla black editin kanssa, kaiiki eivät tykkää kiillosta, esim. minä. Nyt maksaa taas noi mustat listat aivan liian paljon.

1.8 "APR" Q

LainaaMihin koneeseen tällaisia teholukemia luvataan, j amillä vaihteistolla, ainakin jos väännöt ovet tita luokkaa?
Virisoftasta oli puhe...2.0TDIQ....malliin.
Tuo kolmenkymmenen hepan lisäys on aika normaali,mitä optimoinnilla saadaan lisää...väännön lisäys liikkuu yleensä siinä 360-400 nm paikkeilla.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Make49

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 16.02.13 - klo:13:16
Hieno auto tulossa! Onnea. Miksi vaan niitä kiiltojuttuja saa peketissa, saisi olla black editin kanssa, kaiiki eivät tykkää kiillosta, esim. minä. Nyt maksaa taas noi mustat listat aivan liian paljon.
Näinhän se on, pitäisi olla vaihtoehtona myös musta kun ainakin kattolistat on erikseen ostettuna saman hintaiset. Onko muuten oikeasti A3:seen saatavilla mustia ikkunalistoja jotka on alumiinia?

HoXXma

Lainaus käyttäjältä: Make49 - 16.02.13 - klo:12:54
HoXXma hieno paketti tulossa sinulle. Kannattaa vaihtaa siihen pakettiin jos pitää ikkunalistoista.Itse olisin myös ottanut paketin mutta myöhästyin pari päivää,lukittui tilaus juuri kun tuli paketti tarjolle,jäi sitten kattokaiteet pois. Sattuneesta syystä kehun valitsemaasi väriä.

Kiitos, mutta kyllä täällä osalla porukkaa vasta komeat kulkuneuvot  onkin tulossa - Quattro ym. Ollut peräkkäin kolme mustaa autoa ja nyt piti saada jotain ihan muuta. Valkoinen lienee täydellinen vastakohta. Livenä näytti kyllä uuuuuupealta tämä uusi jäätikönvalkoinen väri. Kumma että valkoisella ja valkoisella voi olla noin suuri ero. Täytyy tosiaan vaihtaa tuohon uuteen Alumiinioptiikka pakettiin ja sen jälkeen tyytyä ratkaisuun (... kunnes mieli taas muuttuu  ;D )

Kuinka kauan näitä muutoksia voi tehdä? Onko joku deathline jonka jälkeen ei enään muutoksia hyväksytä ja ilmoittaako myyjä tästä asiakkaalle?

Make49

Lainaus käyttäjältä: HoXXma - 16.02.13 - klo:15:12
Kiitos, mutta kyllä täällä osalla porukkaa vasta komeat kulkuneuvot  onkin tulossa - Quattro ym. Ollut peräkkäin kolme mustaa autoa ja nyt piti saada jotain ihan muuta. Valkoinen lienee täydellinen vastakohta. Livenä näytti kyllä uuuuuupealta tämä uusi jäätikönvalkoinen väri. Kumma että valkoisella ja valkoisella voi olla noin suuri ero. Täytyy tosiaan vaihtaa tuohon uuteen Alumiinioptiikka pakettiin ja sen jälkeen tyytyä ratkaisuun (... kunnes mieli taas muuttuu  ;D )

Kuinka kauan näitä muutoksia voi tehdä? Onko joku deathline jonka jälkeen ei enään muutoksia hyväksytä ja ilmoittaako myyjä tästä asiakkaalle?
Kyllä myyjä voi sinulle ilmoittaa jos on alustava valmistusviikko tiedossa, mutta jos käy kuten minulla että aikaistuu kahdella viikolla niin sitten se on myöhäistä.Kannattaa muutokset tehdä ajoissa.Minä myös olin myyty jäätikön valkoiselle värille kun näin vierekkäin normi valkoisen kanssa, kyllä valkoinenkin väri voi olla erilainen.Minulla myös nykyinen on musta

Make49

HoXXma  vielä jatkan että voihan joku myyjä vielä lukituksen jälkeenkin ehkä muuttaa tilausta jos ottaa tehtaalle yhteyttä jos valmistusviikkoon on vielä riittävästi aikaa,en kylläkään tiedä onko siinä kukaan onnistunut.

Make49

HoXXma  vielä jatkan että voihan joku myyjä vielä lukituksen jälkeenkin ehkä muuttaa tilausta jos ottaa tehtaalle yhteyttä jos valmistusviikkoon on vielä riittävästi aikaa,en kylläkään tiedä onko siinä kukaan onnistunut.
Hups tuli tuplat !!

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Make49 - 16.02.13 - klo:15:36

Lienee aika vaikeata jos edes mahdollista.

Kävin tänään kysymässä, josko luovutuspäivä olisi jo tiedossa. Näytti auto olevan jo satamassa odottamassa Mäkisen kyytiä perille! :) Eli parin viikon sisällä pitäisi olla uusi peli ajossa! Ihan kiva ylläri tuo tuotannon aikaistuminen.

HoXXma

On kyllä petollista katsoa lisävarustelistaa, sillä monet varusteet "sopisivat hienosti" myös omaan kulkuneuvoon. Nämä alkaen hinnat ovat kyllä ihan bullshittiä ja useimpien kohdalla niihin voi huoletta lisätä kympin päälle.

Vielä yksi kyssäri joka unohtui. Mitä nämä vanteiden lukkopultit ovat käytännössä? Tuleeko auton mukana (siis jos lukkopultit on tilattuna) joku avain tai adapteri jonka avulla pultit vain saa auki? Mitenkä esim. huollossa ne pystyy vanteet tarvittaessa irrottamaan? Entä käykö samat lukkopultit myös talvikiekkoihin jos on hankittuna myös alkuperäiset talvivanteet? Kuvissa kun katsoo, niin jonkinlainen ristikko on pulttien päällä - onko tämä se lukitus sydeemi? Ilmeisesti hyöty lienee siinä, ettei Ankkalinnan kolmikko 176-XXX  pääse nyysimään vanteita. Onko jotain selvää haittaa näistä pulteista?

Ilmeisesti kaikki huomasi, ettei mulla ole koskaan mitään lukkopultteja autoissa ollut :-[

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Make49 - 16.02.13 - klo:15:37
Hups tuli tuplat !!

Kun auto on lukittunut tuotantoon se tulee sellaisenaan, siinä ei yhteydet tehtaalle auta. Tehdas käytännössä järjestelee A3:n tuotantoa koko ajan, joten on täysin normaalia että tuotantoviikko hyppää vaikkapa 4 viikkoa aikaisemmaksi. Asiakasautot ovat etusijalla verrattuna esim. jälleenmyyjien varastotilauksiin. Eli varusteet ja värit kerrasta kuntoon ja jos jotain haluaa muuttaa niin asap yhteys myyjään.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: HoXXma - 16.02.13 - klo:16:35

Vielä yksi kyssäri joka unohtui. Mitä nämä vanteiden lukkopultit ovat käytännössä?

Joka vanteeseen tulee yksi lukkopultti jonka eroaa normaaleista kannaltaan. Siihen sopii vain adapteri jonka toisessa päässä on sitten normaali pultinkanta.

Tuleeko auton mukana (siis jos lukkopultit on tilattuna) joku avain tai adapteri jonka avulla pultit vain saa auki?

Tulee.

Mitenkä esim. huollossa ne pystyy vanteet tarvittaessa irrottamaan?

Adapteria yleensä säilytetään takaluukussa omassa paikassaan josta huollon miehetkin sitä voi lainata. Mutu: Merkkihuolloissa on lisäksi varmaan adaptereista kopiot, tuskin niitä älyttömän montaa erilaista on.

Entä käykö samat lukkopultit myös talvikiekkoihin jos on hankittuna myös alkuperäiset talvivanteet?

Kyllä.

Onko jotain selvää haittaa näistä pulteista?

Ei.

Ilmeisesti kaikki huomasi, ettei mulla ole koskaan mitään lukkopultteja autoissa ollut :-[

Kyllä.  :)
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Ohikulkija

LainaaVielä yksi kyssäri joka unohtui. Mitä nämä vanteiden lukkopultit ovat käytännössä? Tuleeko auton mukana (siis jos lukkopultit on tilattuna) joku avain tai adapteri jonka avulla pultit vain saa auki? Mitenkä esim. huollossa ne pystyy vanteet tarvittaessa irrottamaan? Entä käykö samat lukkopultit myös talvikiekkoihin jos on hankittuna myös alkuperäiset talvivanteet? Kuvissa kun katsoo, niin jonkinlainen ristikko on pulttien päällä - onko tämä se lukitus sydeemi? Ilmeisesti hyöty lienee siinä, ettei Ankkalinnan kolmikko 176-XXX  pääse nyysimään vanteita. Onko jotain selvää haittaa näistä pulteista?

Tarkoitus on ettei vanteita pöllitä.
Kun vie auton huoltoon, kannattaa sanoa missä pultin adapteri on.
Minulla on samat lukkopultit ollut sekä talvi että kesärenkaissa. (vanteet Audin orkkis vanteet)
Viime keväänä tämä adapteri sitten hajosi. Audin huollossa on ns. yleisavain jolla saa pultit auki ja sitten lukkopulttikoodilla uusi pultti - avain tilaukseen. Kooodi on adapterin päällä
Jos tuo avain särkyy tien päällä ja ei ole liikkumisturvaa.....  :'(

Tuomari

Onko jotain selvää haittaa näistä pulteista?
Mulla golfin lukkopulttien adapteri teki aika ikäviä naarmuja vanteisiin jatkovarrella vääntäessä.

En kyllä tunne ketään, jolta olisi vanteita pöllitty auton alta. Tosin en asukaan tsadissa.

Jonde

Kävin sattumalta audikaupassa kun ihan tuli mailiakin että, koeajossa autoja.
Joutu toteamaan että, vanhasta saisi ihan ok hinnan mutta, myyjällä ei ollut myydä kun eioota, kun olisin halunnut 1.8t/2.0t manuaali nelivedon.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Skula - 10.02.13 - klo:01:53
Jos ei tiedä oliko alla nastat vai kitkat, auto on riittävän hiljainen, tai ainakin hiljaisempi kuin yksikään Ocu / Golf  8)
Ei pidä paikkaansa A3 SB Sportin kohdalla. Perusteellinen koeajo vei vaihto kuumeeni :)
120 vauhdissa takaa tuleva rengasmelu korvissa humiseva.Renkaat 225*17*45 Nokian kitka.Myös kabiniin kuuluva moottorin ääni (kurnutus) liian kova meille.
Alustasta ja ketteryydestä tykkäsin.

Koeajon jälkeen aloin arvostamaan Räsääni entistä enemmän :)

Muutama huono Räpsy alumiinioptiikasta muiden päätöstä helpottamaan.

1.8 "APR" Q

LainaaEi pidä paikkaansa A3 SB Sportin kohdalla. Perusteellinen koeajo vei vaihto kuumeeni
120 vauhdissa takaa tuleva rengasmelu korvissa humiseva.Renkaat 225*17*45 Nokian kitka.Myös kabiniin kuuluva moottorin ääni (kurnutus) liian kova meille.
Olen melko varma,että ei uusi Ocu ole sen hiljaisempi auto samalla rengastuksella.
Sen kyllä olen tiedostanut,että nykyinen nelonen on hiljaisempi kuin tuleva kolmonen....mutta mun rengastuksella on autossa kuin autossa rengasääniä.
Kun tuohon kolmoseen pistetään vakio 16-tuuman renkaat esim. Michelinin merkkisenä,en usko auton olevan sen meluisampi kuin kilpailijansa.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

TeBsu

Zaasa käynyt tolla herkulla koeajolla, ykspäivä kyttäsin sitä kielipitkällä. Eikös tuo oo väriltään Misano Red???????  :-*
lord of the rings

jv

Nuo vanteethan näyttää livenä aika hyviltä..

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 16.02.13 - klo:21:57
Zaasa käynyt tolla herkulla koeajolla, ykspäivä kyttäsin sitä kielipitkällä. Eikös tuo oo väriltään Misano Red???????  :-*
Itse en herkkuna pitänyt koeajon jälkeen,odotukset huomattavasti paremmat.
Varuste esitteen mukaan pitäisi olla,myyjän mukaan ei. Mielestäni vakio väri.
Lainaus käyttäjältä: jv - 16.02.13 - klo:22:09
Nuo vanteethan näyttää livenä aika hyviltä..
Hyviltä näytti,ymmärtääkseni eivät ole Sportin vakiona tulevat vanteet.

TeBsu

Ai, kovasti epäilin misanon suuntaan, mut kai se sit oli normi punane.. hienompi ainakin tämä sb kun kolmiovinen.
lord of the rings

meisterstuck

A3 8p hiljenee takapyörien äänistä selvästi selvästi kun täyttää takaistuimen alusen kuitumaisella joustavalla
suodatinhuovalla. Myös pyöräkoteloiden ja verhousmuovin välitila kannattaa täyttää.
Eiköhän tehonne uuteenkin.

Waltsu83

^ Moni auto hiljenee, kun laittaa karvahatun päälle ja sen alle korvatulpat. Suosittelen Wurthin keltaisia...
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Waltsu83 - 17.02.13 - klo:02:10
Suosittelen Wurthin keltaisia...
Törkeen huonot. Helvatan "kovat" ja jos tarttee tunteja käyttää niin kasaa painetta korvaan. Materiaali hanurista. 3M oranssit on ihan eri maata. Mukavat käyttää eivätkä paina vaikka pitäis koko päivän. Audi aakolme piste kom.

Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: Taky - 08.02.13 - klo:09:50
Mainitut hinnan muutokset tuntuu olevan varsin suuria, niin jokohan kannattaa perua kauppa sekä maksaa sakko ja tehdä uusi tilaus jos muu ei auta?

noniin, nyt olisi sitten uuden päätöksen aika. Kävin viime viikolla Audi Centerille keskusteleamssa tästä vanhan hinnaston mukaan tilatusta autosta. Ensin pitää sanoa että hyvin asiallisesti AC puolesta hoidettiin asia, ymmärsivät tilanteen, ja antoivat pari vaihtoehtoa.

Alunperin tämä autohan piti toimittaa kesärenkailla toukokuussa. Auto on nyt jo Suomessa, auto toimitettaisiin hiihtoloman jälkeen. Toisena vaihtoehtona minulla olisi se että ottaisin tämän auton reilun viikon päästä, korjaisivat auton perushinnan uuden hinnaston mukaan, ja antavat talvirengaspaketin mukaan alennettuun hintaan.

Toisena vaihtoehtona minulla on tämän kaupan peruminen, uuden auton tilaus, ja sakkojen maksu uuden auton toimituksen yhteydessä. Jos päätyisin tähän vaihtoehtoon, niin
- Ulkoväri vaihtuisi peruspunaisesta Misano punaiseen
- Autoon lisättäisiin uusi Alumiinioptikka paketti. Näin ollen tähän autoon tulisi kiiltävät listat ikkunoiden ympärille, sekä Mistral listat sisälle (edelisessä tilauksessa oli jo kiiltävät kattokiskot ja sisätilan alu paketti)
- Moottori vaihtuisi 90 kW => 103 kW COD.
- Toimitus muuttuisi W9 => W26
- Hinta +3kâ,¬ (sisältää purkumaksun sekä talvirengaspaketin toiseenkin autoon)

Olen pohtinut näitä vaihtoehtoja nyt viikonlopun aikana enkä todellakaan osaa päättää kumman vaihtoehdon otan. Tottakai tekisi mieli ottaa täm A3 alle jo nyt, mutta ennen lopullista päätöstä kuulisin mielellään teiltä mielipiteitä vaihtoehdoista.

- Miten Brilliant Red ja Misano Red näyttää todellisuudessa? Onko Misano punianen SE väri A3:een?
- Miten paljon 90kW ja 103 kW moottorit poikkeavat käytännössä suorituskyvyn & kulutuksen osalta?

Markku J

Jos olen oikein ymmärtänyt tilanteesi, niin haluaisit "vain" tehokkaamman koneen ja Misano -punaisen värin alumiinioptiikalla. Jos nämä ovat ainoat erot jo tilaamaasi autoon ja saisit sen maassa olevankin alennetulla hinnalla, niin kyllä minä tyytyisin siihen, jos tuo lysti maksaa 3 k eur ja paljon aikaa. Misano red on hieno, mutta aika vaikea erottaa briljantinpunaisesta ilman vertailukohtaa tai juuri sopivaa valaistusta. Koneista taas tuo 90 kW on saanut aikalailla kehuja ja on varmasti tuntumiltaan varsin lähellä tehokkaampaa versiota. Minä ottaisin sen jo maassa olevan auton siis.

Nudde

LainaaOlen pohtinut näitä vaihtoehtoja nyt viikonlopun aikana enkä todellakaan osaa päättää kumman vaihtoehdon otan. Tottakai tekisi mieli ottaa täm A3 alle jo nyt, mutta ennen lopullista päätöstä kuulisin mielellään teiltä mielipiteitä vaihtoehdoista.

- Miten Brilliant Red ja Misano Red näyttää todellisuudessa? Onko Misano punianen SE väri A3:een?
- Miten paljon 90kW ja 103 kW moottorit poikkeavat käytännössä suorituskyvyn & kulutuksen osalta?

Värissä noin tavallisen taatelintallaajan silmissä ei paljon, itse pidän kumminkin metalli/helmiäsivärin kestävämpänä. Suorituskyvyt 0-100 ei eroa niin paljon, mutta se 50Nm vääntö lisää tekee jo paljon. Kulutuksesta en tiedä muuta kuin esitteestä luettua, laskaa isommalla moottorilla. Hintapolitiikka mitä joudut maksamaan lisää siihen sinun täytyy ottaa kantaa, oliko sinulla nyt tilauksessa olevassa kirkkaat kaiteet katolla mutta mustat ikkunaympärykset???? Oma mielipide on että molemmat pitää olla samat, muuten ei näytä hyvältä, joko kaikki mustat(oma suosikki) tai molemmat kirkkaat. Ja lopultahan teet itse valinnan, jaksatko odottaa vielä 17 viikkoa, ja onko sinulla jokin auto menossa vaihtoon, jos sen arvoa ei lähdetä muuttamaan niin miettisin kyllä itse siirtämistä eteenpäin, sehän on aina kilsoja kotiinpäin. Oliko sinulla nyt CC tilauksessa, ja haluat sellaisen, nythän on SB saatavissa myös? Tuliko vaan lisää tenkkapååta ?? ;)
Lainaa

Edit: - Hinta +3kâ,¬ (sisältää purkumaksun sekä talvirengaspaketin toiseenkin autoon)

Siis tuleeko silloin kaupan päälle yksi rengas/vannesarja, ekassa kaupassa ei ollut tätä rengaspakettia?

Vice

Varmasti vaikea valinta jos tilattu auto ei tollasena miellytä ja kaipaat muuta...

Värin osalta ero on pieni, mutta Misano hiukan (todella lievästi) oranssiin taittuva (Vaimon kanssa väriä valitessa päästiin kahta eri punaista ulkona rinnakkain vertailemaan, mutta lopulta jäätikönvalkoinen oli hänen valinta). Värien kestossa tänä päivänä enää ei eroa ole (metalliväri vs perusväri). Aikoinaan oli, mutta ei enää nykyään. Toki metallivärissä on "kiiltoa ja syvyyttä" hiukan enemmän.

Itse ajoin peräjälkeen 90kw A3 CC:n ja 103kw golf:n (ei ACT). Eron huomasi kyllä kulussa, lähinnä sen väännön osalta (kulku oli hiukan dieselmäistä, tuntui menevän kevyemmin), muuta suurta eroa en huomannut. Kulutuksista en osaa sanoa.

Itse varmaan pitäisin jo ton tilatun jos se kerran tilatessa oli miellyttänyt niin miksi ei nyt sitten... Ainahan kuitenkin autossa voisi pari varustetta olla enemmän ja lisää tehoa, jos ei vielä tänään siltä tunnu niin sitten huomenna. Näin ainakin itselläni aina menee...

Horch

Oman tilauksen kohdalla tuli myös pohdittua tuota väriä. Päädyin Briljantinpunaiseen, koska mielestäni ero Misanoon oli niin pieni, ettei siitä kannattanut maksaa ylimääräistä. Tuon metallivärikampanjan yhteydessä olisin varmaan ottanut Misanon, koska väri on harvinaisempi ja syvyyttä löytyy hieman enemmän. Kävin muuten viikonloppuna Audi Center Airportissa ja pihalla seisoi punainen A3 SB, enkä pystynyt erottamaan kumpi punainen väri oli kyseessä.

VW_Johan

Kiitos todella hyvistä kommenteista. Edellisen auton myin jo joulukuussa, nyt alla 90-luvun auto jossa ei ole montaa euroa kiinni, joten 3kk lisää odotusta toisi siten "ilmaisia" kilometrejä, tuleehan tässä myös kohta mp-kelejä...

Juuri tuo Nudden mainitsema "epäkohta" mitä tulee kirkkaisiin kaiteisiin ja mustiin ikkunaympäryksiin harmittaa, tuntuu että säästin väärässä kohdassa tuossa, ja tämä jäisi toimituksen jälkeen "muistuttamaan" tästä audin uudesta hinnastosta/lisävaruste politiikasta. Vice:n mainitsema pointti että 103kW moottorin tuoman lisäväännön huomaa käytännössä saattaa olla ratkaiseva kommentti tässä...

Arcca

VW_Johanin casessa siis mielipiteen vaihdolle tulee hintaa 3 ke ylimääräistä jos oikein ymmärsin.

Hankala valinta, periaatteessa itsekin olen sitä mieltä että kannattaa ottaa sellainen mikä miellyttää vaikka enemmän maksaakin, mutta harakoille kolme tonnia turhan takia.... entä jos otat nyt tuon tilatun, pidät sitä vuoden parin makustellen mitä haluaisit uudessa olevan toisin, samalla kertyy muille kokemuksia tuosta ACT koneesta. Sitten vaihto uuteen mieleiseen, luulisi alle 50tkm kilsoilla saavan ihan hyvän hyvityksenkin.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy