Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Nudde

LainaaEikös se mene niin, että sinä Nudde teet ne ohjeet sinne googleen löydettäväksi.

jaa, niinkö mun pitäisi tehdä :) Ei ole nyt tällä hetkellä niin hyviä suhteita että saisi oikein helpolla tietoon mistä saisi sähköt noihin valoihin, itse mietiskelin että vaikka ryöstäisi sisälampulta, siis katossa oleva keskellä. Ainoa huono puoli siinä on että se syttyy jos laittaa sen käsin päälle, siis silloin syttyy myös peilivalot. Pitäisi saada tietoon mistä voisi ryöstää, tai siis mistä se tulee se coming home / leaving home signaali, sehän tulee jo oviin. Pitääkö ruveta yleismittarilla sitä etsimään joka kolosta ? :) Ei kai... Onko muuten jossain muissa samantyyppisessä autossa ne valot, siis lähinnä peilin koko ym. Mrk, tässä olisi sinulle hieman puuhaa, mee sähkäriltä kyselee mistä löydän signaalin! ja onko muuten jossain Audissa, seatissa, Volkkarissa ym. samankokoinen peili missä olisi valot. Kai se tästä....

Rauska

A5 2010 lätäkkövalo on oven alapinnassa, jos se auttaa. Kuuluu kaiketi sisävalopakettiin en varma ole.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Nudde

LainaaA5 2010 lätäkkövalo on oven alapinnassa, jos se auttaa. Kuuluu kaiketi sisävalopakettiin en varma ole.

Jep, näin on omassa myös, mutta se ei ollut niitä mitä olen tekemässä, vaan peileihin valot jotka näyttävät maata ennen kuin avaa oven. Ne jotka on ovessa pitäisi tutkia tarkemmin että syttyykö ne vasta ovea avatessa, vai myös coming/keaving home toiminnolla.

VWonderman

Mites jos virran ryöstäisi niiltä oven sisäpuolen lätäkkövaloilta? Silloin tosin ei varmaan ole niitä "feidaustoimintoja", mutta valot saisi silti. Jos virran ottaa jalkatilavaloilta, niin niiden tunnelmavalotoiminto pitäisi todennäköisesti ottaa pois käytöstä, ettei ajaessa peilivalot valaise auton kylkiä. ::)

Löytyisköhän tuohon projektiin ohjeita A6, A7 tai A8-malleista, niissä kun on valopaketin mukana maavalot ulko-ovenkahvoissa? Tuo toki vaatisi porailua kahvoihin...

Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Nudde

LainaaMites jos virran ryöstäisi niiltä oven sisäpuolen lätäkkövaloilta?

Juuri näitä tarvitsisi hieman tutkia, syttyykö ne avaimen kautta vai vasta kun avaa oven?

LainaaJos virran ottaa jalkatilavaloilta, niin niiden tunnelmavalotoiminto pitäisi todennäköisesti ottaa pois käytöstä, ettei ajaessa peilivalot valaise auton kylkiä.

Juuri näin, ja sitä en halua, koska ajossa on mukava pitää he himmeellä päällä, siis jalkatilavalot.

LainaaTuo toki vaatisi porailua kahvoihin...

Mulla on hyvä pora..... toi voisi olla aika jees, ja silloin varmaan saisi sen ledin ostettua suoraan marmorilta, ainakin se olisi "alkuperäinen" Mietiskelin tota jossain vaiheessa kanssa, mutta olen nyt vaan ollut niin keskittynyt noihin peileihin, minähän tein A4:seen niitä aikoinaan. Mutta, kiitos vinkistä, tota täytyy kehitellä.

Peeveli

Antaako Audi sound system vastinetta lisärahalle uusikorisessa A3:ssa, verrattuna orkkis-soittimeen? Onko kukaan päässyt vertailemaan äänenlaatua perus-systeemin ja ass:n välillä?

Olen koettanut saada myyjääni kiinni varmistaakseni tilausikkunan tilanteen, mutta ei vastaa sp:iin eikä soittoon...sen verran sain maahantuojan teknisestä tuesta selville, että ass ei vie tavaratilasta varapyörää vaan subbari tulisi sen keskelle...

LEMMY

Mulla on ASS omassa SB mallissa ja subbari on siinä varapyörän sisässä. Vakiosoitinta en ole kuunnellut. Mutta jos vähääkään muuta kun radiota kuuntelee niin minusta kannattava sijoitus. Sen vaan huomaa kun vahvistin systeemiin on lisättynä, on dynamiikkaa ihan eri tavalla. Subbarihan nyt ei mikään ihme esitys ole, mutta yleissointi on aika siisti ja korvaa rasittamaton. Oikeasti olen yllättynyt systeemin tasosta. Odotukset ei hirveän korkealla olleet :)
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

TT_rex

Joo, subbari on siellä varapyörän keskellä.

Aiempien keskusteluiden perusteella muistelisin, että raati rankkasi ASS:n hinta-/laatusuhteeltaan paremmaksi kuin B&O:n. B&O on kuitenkin äänenlaadullisesti jonkin verran parempi. Perusverme riittänee hyvin radion kuunteluun ja kevyeen musiikin kuunteluunkin. Isompi ero löytyy perusvermeen ja ASS:n väliltä kuin ASS:n ja B&O:n väliltä. Nämä kommentiti ovat siis aikaisempien keskusteluiden pohjalta - ei oman kokemuksen pohjalta.

Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

Peeveli

Koeajolla jäi tuo radion kuuntelu vähemmälle kun olin ihastunut sportin ajettavuuteen ja kuuntelin rengasmelua, jota ei sedanissa pahasti ollut. Harmittaa jälkikäteen etten tajunnut kuunnella soitinta. Arvelen toisaalta, että esittelyautossa oli se ass varusteena. Mitä on netistä muutaman essarin myynti-ilmon katsonut niin niissä on ass mukana...

Jos tilausikkuna olisi vielä auki, vaarantaakohan muuttelut vielä tässä vaiheessa (liki 2 kk tilauksesta) auton valmistumisajankohdan?

Nudde

LainaaJos tilausikkuna olisi vielä auki, vaarantaakohan muuttelut vielä tässä vaiheessa (liki 2 kk tilauksesta) auton valmistumisajankohdan?

Tuskin jos vaan ottaa jonkun soittimen lisää, jos jotain oikein extraa niin voi kai muuttua. Mutta se on parasta tsekata myyjältä, tämä  on vaan mun oma oletus. Ja mitä itse olen kuullut, siis en korvilla, mutta noin muuten vaan niin toi vakiosoitin ei ole heppoinen, kannattaa satsata ass:iin tai B&O.

Reiskav

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 19.09.13 - klo:08:26
Antaako Audi sound system vastinetta lisärahalle uusikorisessa A3:ssa, verrattuna orkkis-soittimeen? Onko kukaan päässyt vertailemaan äänenlaatua perus-systeemin ja ass:n välillä?

Itsellä on omassa SB:ssä ASS, mutta oli eilen ajossa CC, jossa oli perussoitin. Olin positiivisesti yllättynyt perussoittimeen tuossa CC:ssä. Silti olen tyytyväinen, että sen ASS ruksin omaani, mutta kyllä komeesti riittää Jaajon kuunteluun tuo vakiokin. Jos kuuntelee pääosin radiota autossa niin ei kannata ruksia, muuten ASS tai B&O riippuen likviditeettitilanteesta. :)
"Huumori, sitä pitää olla." -Tommi Korpela

MoFFe

Tässä on ihan ok review ASS vs B&O
http://www.audi-sport.net/vb/new-a3-8v-chassis/192172-b-o-vs-audi-sound-system-my-comparison.html

Jos minulle tulee a/s3:en niin valitsen kyllä B&O varmasti. Vaikka tuo ASS kelpais...  :P

Subbari taitaa olla vararenkaan sisällä.

Ja sit on tuo B&O aika makee pimeällä

Tässä kuva missä B&O kajarit sijaitsee

Peeveli

Kiitokset kommenteistanne koskien ass:iä. Nyt sain myyjän kiinni ja tsekkasi tilauksen. Tilausikkuna on sulkeutunut jo, eli muutoksia ei enää voinut tehdä. Toisaalta hemmetin hyvä meikäläisen tapaiselle ees taas soutajalle´eli nyt varusteet on ja pysyy. Uskon että vakiosoitin riittää tällaiselle ei-hifistille kun tekee kunnolla perussäädöt. Siten olen Auriksenkin soittimen saanut aivan kelvoksi, vaikkei joku tarkkakorva sitäkään pidä kaksisena ja on vain 6 kajaria.

Nyt vaan sitten odottelua....

Peeveli

Valmistusajankohta aikaistuikin valtavasti eli jo viikolla 39 valmistuu. Auton saisi siis ajoon jo lokakuussa, mutta yksi auto per vuosi saa nyt riittää. Eli tammikuussa sitten...

Nudde

LainaaAuton saisi siis ajoon jo lokakuussa, mutta yksi auto per vuosi saa nyt riittää. Eli tammikuussa sitten...

Meinaat kauan odottaa sitten, hyväksyykö liike sen kanssa?

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 17.09.13 - klo:11:14
Minun mielestäni ovat samat nelkussa kun kolmosessa. Mutta en nyt ole satavarma.

On niissä eroa, vaikka melkolailla samanlaiselta näyttävätkin. Kolmosessa on jotenkin miellyttävämmän tuntuiset sporttipenkit. Istuinosan muotoilu ja pehmustus on erilainen ja onhan siinä selkänojassakin eroa. Ainakin oma roppa sopii kolmosen sporttipenkkeihin paremmin. Nelosessa kipeytyy joskus selkä pidemmillä matkoilla kun taas kolmosessa ei näin ole käynyt kertaakaan. Vaimokin tykkää enemmän kolmosen jakkaroista.

Nudde

LainaaOn niissä eroa, vaikka melkolailla samanlaiselta näyttävätkin. Kolmosessa on jotenkin miellyttävämmän tuntuiset sporttipenkit. Istuinosan muotoilu ja pehmustus on erilainen ja onhan siinä selkänojassakin eroa. Ainakin oma roppa sopii kolmosen sporttipenkkeihin paremmin. Nelosessa kipeytyy joskus selkä pidemmillä matkoilla kun taas kolmosessa ei näin ole käynyt kertaakaan. Vaimokin tykkää enemmän kolmosen jakkaroista.

Jep, niissä on eroja, vaikka luulin että suht sama. Selkänoja nyt on eri mutta penkissökin rakenteellisia eroja jonkin verran, vaikka perushomma on sama.

Hawtin

No nythän on siis myöhäistä radiolle enää mitään tehdä, mutta palstalaisten mutuarvioiden lisäksi TM taannoin testaili B&O:ta uudessa A3:ssa ja totesi artikkelin alussa jotenkin seuraavaan tyyliin: uusi A3 on loistava auto, mutta vakiomankka on aivan surkea. B&O ei myöskään saanut pelkkää ylistystä ja jutussa hieman vihjailtiin ASS:n ajavan lähes saman asian 1/3 kustannuksilla.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 19.09.13 - klo:11:59
Valmistusajankohta aikaistuikin valtavasti eli jo viikolla 39 valmistuu. Auton saisi siis ajoon jo lokakuussa, mutta yksi auto per vuosi saa nyt riittää. Eli tammikuussa sitten...

Heti vaan ajoon kuin mahdollista! Turhaa sitä on makuuttaa jossain autoliikkeen takapihalla.

HoXXma

Omaan korvaani vakiosoitin on positiivinen yllätys vaikka odotukset oli surkean ja järkyttävän väiltä. Oman subjektiivisen kuuntelun perusteella esim. uuden Leonin Sound System ei pärjää Audin vakio soittimelle muuten kuin epämääräisen jumputtavan basson osalta. Audissa vakiosoitinkin toistaa matalat äänet napakasti erottuen.
Parhaimmillaan musiikki toistuu SD-kortilta mutta myös radion osalta ei ole pahemmin valittamista. Sinihampaan kautta toisto on ohutta, mutta ongelma on jossain muualla kuin itse soittimessa.

Hawtin

Yksi tyhmähkö kysymys (kun en jaksa könytä alas asiaa tutkailemaan): kai tuossa kärryssä on tunkki? Renkaanvaihtokausi lähestyy niin tuli mieleen, ettei välipohjan alla moista ainakaan näy. On siellä tilapäinen varapyörä, joten ei kai Audi kuvittele, että se vaihdetaan leathermanillä tms. 8) Liekö vararenkaan/subbarin alla?

Nudde

Liekö vararenkaan/subbarin alla?

taitaa olla siinä takana oikealla puolella takakontissa, sen luukun alla siinä takasivulla.

Ktk

Jos en väärin muista niin tunkki on varanakin vieressä ja ne muut työkalut siellä oikean reunan luukun alla.

Nudde

OK, täytyy tsekata. Oletko löytänyt minulle lätäkkövaloja jo?  :)

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 19.09.13 - klo:11:59
Tässähän on vuotta vaikka kuinka paljon jäljellä, ehtii auton ajaa jo vanhaksikin ennen vuoden vaihdetta :) Ei kai vielä lokakuussa aleta panttaamaan luovutusta seuraavalle vuodelle, eikä marraskuussakaan...
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Nudde

Piti oikein tsekata, työkalut ovat sivuluukun takaa ja tunkki on vararenkaan edessä siinä styroksissa.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 19.09.13 - klo:20:38
Piti oikein tsekata, työkalut ovat sivuluukun takaa ja tunkki on vararenkaan edessä siinä styroksissa.

Jep, olihan ne siellä. En ollut kertaakaan nostanut välipohjaa pois niin eipä ollut tunkkia näkynyt.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 19.09.13 - klo:21:45
Jep, olihan ne siellä. En ollut kertaakaan nostanut välipohjaa pois niin eipä ollut tunkkia näkynyt.
Yleensä joutuu tekemään vähän töitä löytääkseen uudesta autostaan tunkin ;) Vaihtoehtoisesti voi turvautua manuaalin tai vagarenan apuun :)

Nudde

LainaaYleensä joutuu tekemään vähän töitä löytääkseen uudesta autostaan tunkin ;) Vaihtoehtoisesti voi turvautua manuaalin tai vagarenan apuun

Jep, muut juoksee ja kertoo mistä löytyy mikäkin :) Ei vaiskaan, täältä saa monesti apua ja se on hyvä. Itse en ole tunkkia käyttänyt varmaan 15 vuoteen, rengasfirmat hoitavat sen asian.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 19.09.13 - klo:15:22
Meinaat kauan odottaa sitten, hyväksyykö liike sen kanssa?

Hermojen päällehän toki pitkä odottaminen käy, kun kärryn saisi jo loka-marraskuun vaihteessa. Mutta, auton arvosta sulaisi liialla hoppuilulla kahdessa kuukaudessa ylimääräiset 1000-2000 euroa pois. Kauppasopimuksessa on sovittu tekstimuodossakin luovutusajankohdaksi tammikuun alku 2014, joten siitä homma ei ole kiinni liikkeen osalta.

Ex-Volvo V40 tuli otettua alle syyskuussa viime vuonna, ja autoliikkeet totesivat jo helmikuussa 2013 että auto on vuoden vanha. Normaalilla matikalla homma ei mene niin, mutta autokauppiaiden logiikalla menee. Siksi kärvistelen odotella, kun siihen jo alunperinkin varautui.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy