Neste Pro -diesel

Aloittaja Möhköfantti, 28.08.12 - klo:22:01

« edellinen - seuraava »

miqwe

No niinpä vain, puhelimella näprätessä ei tullut jo aloitettua ketjua huomattua.
Mitähän lienee hinta täällä Lapissa jos aikanaan tulee.. ;D
Entiset: Octavia vRS 3.5 2kpl, 3kpl mk7.5 golffeja, e-golf mk7.5, mk7 golffeja, up!,polo6r, jetta, cupra4, F30,.....Lista on loputon .

TAG

Pitääpä kokeilla kun yksi asema näyttää olevan lähimpiä asemia kotoa.

sambolo

On kyllä pro disunki hinta ollu pilvissä. Viimeks kun tankkasin niin 1.429
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

TAG

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 10.01.17 - klo:15:50
On kyllä pro disunki hinta ollu pilvissä. Viimeks kun tankkasin niin 1.429
Terveiset valtiovallalta veronkorotusten muodossa vuodenvaihteessa

vasara

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 10.01.17 - klo:15:50
On kyllä pro disunki hinta ollu pilvissä. Viimeks kun tankkasin niin 1.429
2 päivää sitten tankkasin Nesteen normi dieseliä.. hinta oli selvästi alle 1.30.. tarkkoja kymmenyksiä en muista. Mittarikohtaiset erot aika isoja.. pahimmillaan 15 senttiä / litra.

roadrunner

Tuli vaihteeksi Forssassa tankattua Nesteen kylmäasemalta: Pro Diesel 1,319 â,¬/l
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

sambolo

Nyt on ollut monessa alle 1.30e pro disu.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

BMF

Nyt kun joutuu dielselin kanssa jatkossa touhuamaan niin toki nämä erinäiset diesel-laadut on alkanut kiinnostamaan. Lähinnä mitä tankata ja millä hinnalla.

Löytyykö näistä pro diesel ja smart diesel ja MY-diesel jne mitään kunnollista labratestiä missä jollain peruskoneella kokeilaan ja vertaillaan kulutuksia ja ominaisuuksia?

Näistä lukuisista palstakirjoitteluista jäänyt semmoinen haju että helpoimmalla pääsee kun laittaa normidisua mistä halvimmalla saa... Välillä voi "puhdistaa" koneen uuteen uskoon sitten smart dieselillä...(tästäkin olisi kiva saada oikeita testituloksia)  ;D

Ei googlettamalla löydä millään oikeaa testiä.

Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

SNG

Lainaus käyttäjältä: BMF - 10.05.17 - klo:10:41
Nyt kun joutuu dielselin kanssa jatkossa touhuamaan niin toki nämä erinäiset diesel-laadut on alkanut kiinnostamaan. Lähinnä mitä tankata ja millä hinnalla.

Löytyykö näistä pro diesel ja smart diesel ja MY-diesel jne mitään kunnollista labratestiä missä jollain peruskoneella kokeilaan ja vertaillaan kulutuksia ja ominaisuuksia?

Näistä lukuisista palstakirjoitteluista jäänyt semmoinen haju että helpoimmalla pääsee kun laittaa normidisua mistä halvimmalla saa... Välillä voi "puhdistaa" koneen uuteen uskoon sitten smart dieselillä...(tästäkin olisi kiva saada oikeita testituloksia)  ;D

Ei googlettamalla löydä millään oikeaa testiä.

Jos autossa hiukkassuodatin, niin tankkaisin ST1:n Diesel Plussaa tai Nesteen ProDieseliä (tai MYD:tä). ST1 Diesel Plussaa jakelevat ymmärtääkseni myös ABC ja Shell-ketjut. ST1:hän omistaa Shellit suomessa. Shell on tosin nyt lanseerannut maakaasupohjaisen Dieselin.

Diesel Plussan, Pro Dieselin ja MY Dieselin tuhkapitoisuus alittaa EN590 arvon reippaasti. Normaalia korkeampi setaaniluku parantaa myös Diesel-moottorin palotapahtumaa. Nimenomaan tuhkan kertyminen tukkeuttaa lopulta hiukkassuodattimen. Mitä vähemmän polttoaineessa on tuhkaa, sitä pidempään hiukkassuodatin kestää. Uusiminen maksaa tyypillisesti nelinumeroisen summan, joka ei ala ainakaan ykkösellä.

Ympäristöarvot voivat toki olla syy noiden tankkaamiseen. Itsellä tosin syy on tuo hiukkassuodattimen (ja lompakon) varjeleminen.

On noista tieteellisiä tutkimuksia. Ainakin NestePron ja MY Dieselin tutkimukset löytyvät helposti pienellä googlettamisella.

PS: Hiukkassuodattimeen kertynyt tuhka on ja pysyy.

BMF

Lainaus käyttäjältä: SNG - 10.05.17 - klo:11:03
Jos autossa hiukkassuodatin, niin tankkaisin ST1:n Diesel Plussaa tai Nesteen ProDieseliä (tai MYD:tä). ST1 Diesel Plussaa jakelevat ymmärtääkseni myös ABC ja Shell-ketjut. ST1:hän omistaa Shellit suomessa. Shell on tosin nyt lanseerannut maakaasupohjaisen Dieselin.

Diesel Plussan, Pro Dieselin ja MY Dieselin tuhkapitoisuus alittaa EN590 arvon reippaasti. Normaalia korkeampi setaaniluku parantaa myös Diesel-moottorin palotapahtumaa. Nimenomaan tuhkan kertyminen tukkeuttaa lopulta hiukkassuodattimen. Mitä vähemmän polttoaineessa on tuhkaa, sitä pidempään hiukkassuodatin kestää. Uusiminen maksaa tyypillisesti nelinumeroisen summan, joka ei ala ainakaan ykkösellä.

Ympäristöarvot voivat toki olla syy noiden tankkaamiseen. Itsellä tosin syy on tuo hiukkassuodattimen (ja lompakon) varjeleminen.

On noista tieteellisiä tutkimuksia. Ainakin NestePron ja MY Dieselin tutkimukset löytyvät helposti pienellä googlettamisella.

PS: Hiukkassuodattimeen kertynyt tuhka on ja pysyy.

Juu nämä olikin tiedossa mutta olisi hienoa josko löytyisi esim 10000km testi eri litkuilla ja sitten tehtäisiin hinta-kulutus vertailu ja leväytettäisiin moottori ja putkistot auki ja katottaisiin mitä on syönyt. JA tuo kulutus testikin tehtäisiin jossain hallissa täsmälleen samoilla kiekuroilla. Noh ehkä tämä olisi liian extremeä mutta oikeastaan ainoa tapa millä tämän eron oikeasti saisi nähtäviksi.

Oma pirssi kun tulee uutena niin ajattelin rykäistä normidisua tankkiin ja sitten testailla talven tullessa vähän moottorin käyttäytymistä eri dieseleillä.  Mutta mitä kulutukseen ja hintaan tulee niin halvimmalla pääsee normidisulla? Ei siis oteta huomioon tukkeutumisia, koska en aio autoa pitää kuin johonkin 100tkm. Oletan että tälle kilsoille pääsee normidieselilläkin ilman osien vaihtoja. Vai pääsenkö?

MY-dieseliä laittasin tankkiin jos halvalla saisi. Se on selvää jo näin etukäteen.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

SNG

Lainaus käyttäjältä: BMF - 10.05.17 - klo:11:23
Juu nämä olikin tiedossa mutta olisi hienoa josko löytyisi esim 10000km testi eri litkuilla ja sitten tehtäisiin hinta-kulutus vertailu ja leväytettäisiin moottori ja putkistot auki ja katottaisiin mitä on syönyt. JA tuo kulutus testikin tehtäisiin jossain hallissa täsmälleen samoilla kiekuroilla. Noh ehkä tämä olisi liian extremeä mutta oikeastaan ainoa tapa millä tämän eron oikeasti saisi nähtäviksi.

Oma pirssi kun tulee uutena niin ajattelin rykäistä normidisua tankkiin ja sitten testailla talven tullessa vähän moottorin käyttäytymistä eri dieseleillä.  Mutta mitä kulutukseen ja hintaan tulee niin halvimmalla pääsee normidisulla? Ei siis oteta huomioon tukkeutumisia, koska en aio autoa pitää kuin johonkin 100tkm. Oletan että tälle kilsoille pääsee normidieselilläkin ilman osien vaihtoja. Vai pääsenkö?

MY-dieseliä laittasin tankkiin jos halvalla saisi. Se on selvää jo näin etukäteen.

Noissa nesteen teettämissä tutkimuksissa tehty juuri noin. Saattoi olla osa testeistä "testipenkissä" ja osa päivittäisesä käytössä. En muista. Mun mielessä siis penkissä VTT:llä tai Hesan AMK:lla "ajettu" mittaukset.

ST1 ja ShellExpressin hinnat ihan kilpailukykyisiä ainakin täällä Tampereen seudulla. ShellExpress jakelee tuota ST1:n plussaa. Maakaasuviritys Shellin palveluasemilla, muttei kaikilla.

Käynti ainakin pehmeämpää kuin normidisukalla. Sitähän ei taida saada kuin joiltain Nesteen asemilta Pron rinnakkaistuotteena sekä TB:n asemilta.

Google löytää

BMF

Lainaus käyttäjältä: SNG - 10.05.17 - klo:11:37

Google löytää

Epäonnistuin. Täytyy varmaan kutsua Sherlock paikalle. Kovasti puhutaan VTT testistä kaikissa linkeissä mutta itse testiä ei löydy edes nesteen sivuilla, joissa tähän testiin vedoten omaa dieseliään kehuvat.
Voisiko joku auttaa?
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

sambolo

#492
Ite käytin jonku aikaa abcin smartdisuu ja tuntu auto tosi laiskalta ja tekevän polttoa usein, sen jälkee en ole käyttänyt. Nyt aloitin kokeilun shellin GTL dieselillä, halpaa ja toistaseks Ei ole autokaan puutunut :D osaako joku sanoa jotain GTL disun tuhkapitoisuuksista vs pro diesel?

Edit: samat näyttäs olevan tuhkamäärät. Shellin gtl on siis parempi kuin prodiesel?(isompi setaaniluku) ja kaiken lisäks normaalin dieselin hintasta.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

SNG

Lainaus käyttäjältä: BMF - 10.05.17 - klo:12:02
Epäonnistuin. Täytyy varmaan kutsua Sherlock paikalle. Kovasti puhutaan VTT testistä kaikissa linkeissä mutta itse testiä ei löydy edes nesteen sivuilla, joissa tähän testiin vedoten omaa dieseliään kehuvat.
Voisiko joku auttaa?

Pro Dieseliin liitttyviä dokumentteja, joita google ei löydy enää Nesteen sivuilta. En löytänyt myöskään tutkimukseen liittymyttä Diplomityötä tai insinöörityötä.

Onko jollakulla tallessa?

MY dieselistäkin on tutkimuksia ja varmaan myös ST1:n/Shellin tuotteista. Nyt ei vaan ehdi kaivaa. Sorry.

Kannattaa kahlata ainakin tämä ketju läpi. Prosta keskusteltu aikanaan PALJON.

BMF

#494
Lainaus käyttäjältä: SNG - 10.05.17 - klo:12:33
Pro Dieseliin liitttyviä dokumentteja, joita google ei löydy enää Nesteen sivuilta. En löytänyt myöskään tutkimukseen liittymyttä Diplomityötä tai insinöörityötä.

Onko jollakulla tallessa?

MY dieselistäkin on tutkimuksia ja varmaan myös ST1:n/Shellin tuotteista. Nyt ei vaan ehdi kaivaa. Sorry.

Kannattaa kahlata ainakin tämä ketju läpi. Prosta keskusteltu aikanaan PALJON.

Tämmöinen tärppäsi:
http://www.vtt.fi/inf/pdf/tiedotteet/2011/T2604.pdf
Mutta tuokin on vähän isommilla kulkupeleillä testattu niin eipä kehtaa suoraan verrata 2.0tdi koneeseen  :D

Sitten tämä Matti Penan epämääräinen pdf jossa ei löydy viittauksia mihinkään lähteeseen:
https://www.skal.fi/files/16238/Matti_Pentti_ST1.pdf
Siinä on peugeot puhdistunut oikein reippaasti. Moottorista on tullut kuin uusi mikäli sivua 12 on uskominen.  ;D


Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

MikaVeee

Moi.

Olen itse käyttänyt kohta jo vuoden Nesteen MyDieseliä.
Naapuri kyseli joku päivä että käykö sun auto-käy se kun moottori pörisee. Pakoputkesta ei tule mitään saasteita eikä hajuja.

Ajattelin vaan kertoa, googlettamalla löytyy paljon lisää aiheesta vaikkapa : diesel-mika

jlindstrom

Mielellään tuolla MY:llä ajelisi, mutta saatavuus on niin hanurista...

MikaVeee

Niinpä; ja miksi ko. polttoaineen hinta on niin kova; valtio voisi Nesteen pääomistajana halutessaan laskea polttoaineen hintaa alemmaksi kuin mitä tavallinen diesel maksaa.

Laitoin tästä kyselyn, vastaus alkoi että tutkimme asiaa, sitten tuli että ehm...raaka-aineet maksaa, en koskaan ole saanut vastausta siihen että kuinka paljon MyDiesel sisältää veroa.

Kyselyistäni meni pari-kolme viikkoa, kun sipilä yhtäkkiä ilmoitti että Suomen valtio ei enää omista Nesteestä 51%, vaan 33%. Mitä v***** ??
Kuka on myynyt meidän omaisuuttamme ja minne ja kenen luvalla ?

Nyt valtiolla ei ole mitään velvollisuutta tiputtaa MyDieselin hintaa ja olla ekologinen, koska valtio (siis sinä ja minä) omistamme siitä enää vähemmistön.

Olen äärettömän hämmästynyt että kukaan ei ole tästä aiheesta tehnyt lehtijuttua.
Ja haluaisin rahaa, koska omaisuuttani on myyty. Haluaisin oikeutta, koska omaisuuttani on myyty ilman lupaani. Haluaisin selityksen sille mihin omaisuttani on myyty. Haluaisin tietää MIKSI omaisuuttani on myyty.

BMF

#498
Lainaus käyttäjältä: MikaVeee - 06.03.18 - klo:12:47
Niinpä; ja miksi ko. polttoaineen hinta on niin kova; valtio voisi Nesteen pääomistajana halutessaan laskea polttoaineen hintaa alemmaksi kuin mitä tavallinen diesel maksaa.

Laitoin tästä kyselyn, vastaus alkoi että tutkimme asiaa, sitten tuli että ehm...raaka-aineet maksaa, en koskaan ole saanut vastausta siihen että kuinka paljon MyDiesel sisältää veroa.

Kyselyistäni meni pari-kolme viikkoa, kun sipilä yhtäkkiä ilmoitti että Suomen valtio ei enää omista Nesteestä 51%, vaan 33%. Mitä v***** ??
Kuka on myynyt meidän omaisuuttamme ja minne ja kenen luvalla ?

Nyt valtiolla ei ole mitään velvollisuutta tiputtaa MyDieselin hintaa ja olla ekologinen, koska valtio (siis sinä ja minä) omistamme siitä enää vähemmistön.

Olen äärettömän hämmästynyt että kukaan ei ole tästä aiheesta tehnyt lehtijuttua.
Ja haluaisin rahaa, koska omaisuuttani on myyty. Haluaisin oikeutta, koska omaisuuttani on myyty ilman lupaani. Haluaisin selityksen sille mihin omaisuttani on myyty. Haluaisin tietää MIKSI omaisuuttani on myyty.

Nesteen sivuilla näyttäisi olevan vielä 28.2. päivitetty tilanne niin valtio omistaa sen n.49%. https://www.neste.com/fi/fi/konserni/sijoittajat/osakkeenomistajat

Jos se olisi yhtä halpaa kuin normidieseli niin se loppuisi hetkessä eli toisin sanoen hinta on suhteessa kysyntään.

Kunpa sitä saataisin riittävästi kattamaan kaikkien dieselajoneuvojen tarpeet ja se olisi yhtä "halpaa" kuin normidieselikin. Valitettavasti tämä toive ei vaan taida toteutua ennen kuin nämä meidän rakkaat autot pakkopaalataan.



Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

MikaVeee

Näin se valitettavasti menee. Kaikki mikä on Suomessa ekologista, on kaikkein kalleinta.
Suomen päättäjät ovat jatkuvasti tehneet työtä sen eteen, että pas*anruskea saastuttaminen on edullista, ekologisuudesta pitää maksaa sairaat kipurahat.
Meinasin tilata aurinkopaneeleita koko kattoni täyteen, jotta olisin ekologinen, mutta kas; idästä tuleville aurinkopaneeleille lätkäistiin silloin 100% tuontivero/tulli. Idea kuihtui siinä omaan mahdottomuuteensa, niin kalliilla paneeleilla ei ole mitään mahdollisuutta tuottaa energiaa positiivisesti. Vähän kuin suomen tuulipuistot. En ymmärrä miksi sinne kaadetaan rahaa järjettömät määrät että ne jotenkin pysyisivät pyörimässä.

Lainaus käyttäjältä: BMF - 06.03.18 - klo:13:11
Nesteen sivuilla näyttäisi olevan vielä 28.2. päivitetty tilanne niin valtio omistaa sen n.49%. https://www.neste.com/fi/fi/konserni/sijoittajat/osakkeenomistajat

Jos se olisi yhtä halpaa kuin normidieseli niin se loppuisi hetkessä eli toisin sanoen hinta on suhteessa kysyntään.

Kunpa sitä saataisin riittävästi kattamaan kaikkien dieselajoneuvojen tarpeet ja se olisi yhtä "halpaa" kuin normidieselikin. Valitettavasti tämä toive ei vaan taida toteutua ennen kuin nämä meidän rakkaat autot pakkopaalataan.

HiTecci

No sehän tuossa juuri onkin älytöntä, kun pelkkää veron osuutta hieman nipistämällä My Diesel saataisiin alle fossiilisen => kysyntää olisi aivan tasan tarkasti ja paljon => Nesteen kannattaisi investoida sen lisätuotantoon => Suomen diesel-autokanta olisi varsin ecoa laakista, ilman mitään muita muutoksia ja Suomi saavuttaisi päästölupauksensakin kertaheitolla, tai ainakin ottaisi todella merkittävän askeleen lähemmäs niitä - ja kyse on kuitenkin "vain" politiikasta ::)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

MikaVeee

JUURI NÃ,,IN !!

Juuri tätä ajan takaa. Suomen valtio ei suostu kertomaan paljonko MyDieselissä on veroa.
Ja tervetuloa kaikille haistelemaan pakuni pakoputkesta tulevaa hönkääsyä. Sieltä tulee vaan väritöntä puhallusta ilman hajuja. Tehoissa eroa en huomaa. Maksan silti itseni kipeäksi tankkaamalla Nesteen MyDieseliä.
Tämä MyDiesel olisi ratkaisu kaikkiin polttoöljyä/dieseliä käyttäviin vehkeisiin suomessa.

Käytännön kokemuksella kone ei karstoitu vaan puhdistuu pikkuhiljaa, pakoputki ei karstoitu ja ruostu sisältä,  (lähes vuoden MyDieseliä käyttäneenä) en voi kun suositella kaikille; hinnasta huolimatta...

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 06.03.18 - klo:16:25
No sehän tuossa juuri onkin älytöntä, kun pelkkää veron osuutta hieman nipistämällä My Diesel saataisiin alle fossiilisen => kysyntää olisi aivan tasan tarkasti ja paljon => Nesteen kannattaisi investoida sen lisätuotantoon => Suomen diesel-autokanta olisi varsin ecoa laakista, ilman mitään muita muutoksia ja Suomi saavuttaisi päästölupauksensakin kertaheitolla, tai ainakin ottaisi todella merkittävän askeleen lähemmäs niitä - ja kyse on kuitenkin "vain" politiikasta ::)

vasara

^No se vero on pienempi biodieselissä.. tuote vaan on kalliimpi noin muutoin. Ei sitä tietoa mitenkään pantata.. Kts. valmisteverolaki. Googlaamalla "Laki nestemäisten polttoaineiden valmisteverosta".

tet

Lainaus käyttäjältä: MikaVeee - 06.03.18 - klo:16:45
Tämä MyDiesel olisi ratkaisu kaikkiin polttoöljyä/dieseliä käyttäviin vehkeisiin suomessa.

Varmaan olisi, jos sitä pystyttäisiin valmistamaan sellaisia määriä kuin diesel-kalusto sitä juo. Tuskin onnistuu, eiköhän tuota tankkaa vain ha-kalusto tänä päivänä, suurin osa dieselkalustosta taas on raskasta liikennettä. Kun kama tehdään jätteistä, pitää olla riittävästi sitä jätettä.

Mitä tulee siihen valtion käskyttämiseen hinnoitteluun liittyen, niin kyllä se tosiaan on verotuksen puolella se mahdollisuus mutta ei muualla. Onhan EU:ssa sentään jonkinlainen kilpailulainsäädäntö, joka estää valtiota dumppaamasta omaa tuotettaan markkinoille polkuhintaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jti

Tämä pitäisi olla kyllä MyDiesel-topicin alla mutta jatketaan tässä kun täällä on päästy vauhtiin.

MyDieselin tuotanto (globaalisti) on nyt samalla tasolla kuin Suomen koko dieselin kulutus (n 3 mrd litraa). Dieselistä tulevat päästöt ovat siis n 8mrd kg CO2. Jos kaikki MyDiesel käytettäisiin Suomessa leikkaisi se 90% eli jäljelle jää 0,8mrd kg eli -7,2mrd kg. Se on vasta n 10% Suomen kokonaispäästöistä (n 70 mrd kg). Eli vielä on matkaa Pariisin sopimukseen. Energian tuotanto on yksi suurimmista päästölähteistä ja siinä kivihiili, siis tuo helsinkiläisten vihreiden ihannoima energianlähde, on suuressa roolissa. 

Lähetin LVM:lle oman autoveropoliittisen kannanottoni keväällä: sisältö sama kuin https://www.autostadium.fi/index.php?topic=2041.msg330947#msg330947
Siitä ei näemmä ole otettu vaarin. Voihan tuon polttoaineen verotuksen kautta tehtävän "ohjauksen" toteuttaa siten että fossiilisisesti tuotetun dieselin polttoaineveroa korotetaan jotta uusiutuvista lähteistä valmistetut dieselit olisivat kilpailukykyisiä ja kulutus siirtyisi niihin. Tätä ei kuitenkaan julkisesti kannata ilmaista jos LVM:n laskuniekat lukevat tätäkin palstaa :-X
Volvo XC60 T8 Twin Engine vm -19

SNG

Täällähän on tänään keskusteltu tärkeästä asiasta.

Mikseivät poliitikos tajua yksinkertaisia asioita. MyDieselin ja kilpailevien tuotantoa rajusti ylös, verot alas ja vaikka hintasubventaatiotakin jollain tapaa. Veromenetykset kompensoituisivat varmasti ALV:n ja polttoaineyhtiöiden veronmaksun lisäyksenä. Samalla Suomi saisi päästöjä alas, mikä taas vaikuttaisi ilmeisesti myös päästökauppakuvioihin.

MikaVeee

Lainaus käyttäjältä: SNG - 06.03.18 - klo:17:54
Täällähän on tänään keskusteltu tärkeästä asiasta.

Mikseivät poliitikos tajua yksinkertaisia asioita. MyDieselin ja kilpailevien tuotantoa rajusti ylös, verot alas ja vaikka hintasubventaatiotakin jollain tapaa. Veromenetykset kompensoituisivat varmasti ALV:n ja polttoaineyhtiöiden veronmaksun lisäyksenä. Samalla Suomi saisi päästöjä alas, mikä taas vaikuttaisi ilmeisesti myös päästökauppakuvioihin.

Olen 110% asiassa mukana; tehdäänkö aloite päättäjille että MyDieselin hintaa pitää saada alas; haluamme olla puhtaita Suomalaisia....

Terv. "Diesel-Mika"

vasara

Lainaus käyttäjältä: jti - 06.03.18 - klo:17:35
Tämä pitäisi olla kyllä MyDiesel-topicin alla mutta jatketaan tässä kun täällä on päästy vauhtiin.

MyDieselin tuotanto (globaalisti) on nyt samalla tasolla kuin Suomen koko dieselin kulutus (n 3 mrd litraa). Dieselistä tulevat päästöt ovat siis n 8mrd kg CO2. Jos kaikki MyDiesel käytettäisiin Suomessa leikkaisi se 90% eli jäljelle jää 0,8mrd kg eli -7,2mrd kg. Se on vasta n 10% Suomen kokonaispäästöistä (n 70 mrd kg). Eli vielä on matkaa Pariisin sopimukseen. Energian tuotanto on yksi suurimmista päästölähteistä ja siinä kivihiili, siis tuo helsinkiläisten vihreiden ihannoima energianlähde, on suuressa roolissa. 
...
Pariisin sopimuksessa on eri tavoitteet päästökaupan piirissä oleville päästöille ja niille, jotka ovat päästökaupan ulkopuolella (liikenne, maatalous, talokohtainen lämmitys, jätehuolto ja eräät teollisuuskaasut) =>  energiantuotantoa vihertämällä ei pystytä leikkaamaan esim. tieliikenteen päästötavoitetta pienemmäksi.
Suomen tavoite päästökaupan ulkopuolella oleville aloille on 39% leikkaus 2005 vuoden tasosta vuoteen 2030 mennessä.. tämä jakautuu käytössä tieliikenteen ja asumisen kontolle. Melko haasteellista, kuten jokainen ymmärtää.

Tuo Pariisin sopimus on siinä mielessä vitsi, että maat saivat itse päättää tavoitteensa. Esim. Venäjä voi huoletta jatkaa päästöjen lisäystä, koska suhdeluku on vuodelta 1990, jolloin Neuvostoliitolla oli vielä paljon ja hyvin saastuttavaa teollisuutta. Samoin Kiina voi edelleen jatkaa päästöjen kasvattamista. Osa maista vähentään päästöjääm 'mahdollisuuksien mukaan'. Käytännössä vain EU- alueella on tiukat tavoitteet ja  Suomi on tottakait ottanut haasteen vastaa ja on siellä kärkikastissa. EU- alueella sellaisissa maissa, joiden hiili-intensiteetti on suuri, ei käytännössä tarvitse tehdä mitään.. koska maiden BKT on vaikuttanut asetettuihin velvoitteisiin :)
Eli siis.. vaikka on hoitanut asiansa päästöjen suhteen suht mallikkaasti jo aiemmin (kuten Suomi).. joutuu leikkaamaan jatkossa tiukimmin.

MikaVeee

#508
Niin.

Saksa on luopumassa Diesel-autojensa tuotannosta, ja kieltävät isoissa kaupungeissa modernien diesel-autojen käytön, joissa päästöt ovat todella olemattomat.

Polttavat sitten hiilivoimaloissaan hiiltä ja tekevät sähköä sähköautoillensa.....

Tarkistakaa oikeasti, kuinka suuri osuus Saksan sähkötuotannosta tulee kivihiiltä polttamalla, ja kuinka suuret päästöt siitä tulevat. Tulos on järkyttävä niille jotka eivät tiedä.

Saksalaisten kannattaisi suoraan kehittää auto joka toimii kivihiiltä polttamalla, siinä jäisi niin monta turhaa vaihetta välistä, kuten esim. Litiumin kaivaminen maasta ja sähkön turha siirtely sinne-tänne.

roadrunner

Lainaus käyttäjältä: MikaVeee - 06.03.18 - klo:16:45

Ja tervetuloa kaikille haistelemaan pakuni pakoputkesta tulevaa hönkääsyä. Sieltä tulee vaan väritöntä puhallusta ilman hajuja. Tehoissa eroa en huomaa. Maksan silti itseni kipeäksi tankkaamalla Nesteen MyDieseliä.
Tämä MyDiesel olisi ratkaisu kaikkiin polttoöljyä/dieseliä käyttäviin vehkeisiin suomessa.

Käytännön kokemuksella kone ei karstoitu vaan puhdistuu pikkuhiljaa, pakoputki ei karstoitu ja ruostu sisältä,  (lähes vuoden MyDieseliä käyttäneenä) en voi kun suositella kaikille; hinnasta huolimatta...

Niin tehoissa pitäisi olla etu MyDieselillä, setaaniluku kun taitaa olla yli 80 (ainakin kesälaadulla...)
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy