Neste Pro -diesel

Aloittaja Möhköfantti, 28.08.12 - klo:22:01

« edellinen - seuraava »

Taky

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 15.12.12 - klo:10:41
DPF polttojen eroista ei havaintoja, koska jostain syystä en sitä huomaa koskaan. Johtunee siitä että ajo on matka-ajoa 99%.sti ja vielä aika kovaa sellaista, ja käytännössä aina siivu on 90 km. Suht ideaalista käyttöä moottorin toiminnalle ylipäänsä.

Sama juttu, ei havaitoja poltoista - joskus liikennevaloissa about 1000r/min olevia tyhjäkierroksia lämpimällä koneella lukuunottamatta ja syykin kokolailla sama kuin sinulla.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Foxit

Hyvin on mielenkiintoinen hinnoittelupolitiikka Nesteellä eri dieseleiden kanssa. Nesteen kesälaatuinen Pro diesel karkeasti 8-9 senttiä kalliimpaa kuin perus kesädiesel, näin näyttäisi olevan ainakin Turussa. Perinteinen kesädiesel onkin sitten aika saman hintaista muiden asemaketjujen kanssa. Saattaapi olla että monelta jää Prot ostamatta ihan jo tuosta syystä...
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

tet

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 18.04.13 - klo:06:42
Hyvin on mielenkiintoinen hinnoittelupolitiikka Nesteellä eri dieseleiden kanssa. Nesteen kesälaatuinen Pro diesel karkeasti 8-9 senttiä kalliimpaa kuin perus kesädiesel, näin näyttäisi olevan ainakin Turussa. Perinteinen kesädiesel onkin sitten aika saman hintaista muiden asemaketjujen kanssa. Saattaapi olla että monelta jää Prot ostamatta ihan jo tuosta syystä...

Enpä ole muita hintoja katsellut, mutta kun alkuviikosta oli paikalliselle Nesteelle tullut Pro-pistooliin kesälaatu, niin huomasin ilokseni että hinta oli mukavasti laskenut samalla. Litrahinta Pro-kesälaadulla oli 1,499 â,¬ ja tällä hetkellä näyttää polttoaine.net dieselin keskihinnaksi maassamme 1,519 â,¬. Ei paha hinta Pro:lla siis.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Ironic32

Lähes vuoden verran tullut nyt pelkästään tuota Pro Dieseliä tankattua ja yhden auton lukemat 09/2012-08/2013:

145t - 160t (joo, vähän on dieseliksi maileja, mutta ei ole ainoa auto ajossa...) tankkaamalla laskettu keskikulutus 6,53 l /100km (tehtaan yhdistetty lupaus 6,7). Keskinopeus keskim. 69,6 km/h. Suurin osa tankkauksista samasta pumpusta.

Vastaavasti tuota edeltävä vuosi 09/2011 - 08/2012:

131t - 145t tankkaamalla laskettu keskikulutus 6,57 l / 100km. Keskinopeus keskim. 69,3 km/h. Edelleen tuosta samasta pumpusta suurin osa tankkauksista.

Ei siis ainakaan kulutuksen suhteen mitään merkitystä. Itse koneen käytöksessä en ole huomannut mitään eroa.

msvahn

Itse yritin kahdella Audillamme tarkkailla vajaa puoli vuotta DPF:ien polttoväliä verrattuna muihin liemiin. Aluksi luulinkin niiden pidentyneen, mutta näyttäisi edelleen tapahtuvan aika tarkkaan 450-500km välein meidän ajoillamme 3.0TDI myllyissä kesät talvet.

Luulin päässeeni ekan tankin jälkeen kerran polttoväliksi 958km, mutta taisin vain missata yhden polton välistä, kun VCDS:llä aina muutaman satkun välein katselin 'distance since last regeneration' arvoa metreissä. (helposti tulkitsee matkan väärin jos poltto on juuri ollut ja metrit hämää)

Kulutuksen osalta en pystynyt eroa huomaamaan.

Lopputulemana en siis huomannut minkäänlaista havaittavaa eroa toiminnassa, kulutuksessa tai käyntiäänessä. Olen sitä silti tankkaillut enimmäkseen ajatellen parempaa voitelua.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Ironic32

Tuosta DPF:n poltosta ei ole kyllä itsellä mitään dataa, kun ei ole tullut sitä kaapelin kanssa seurattua eikä sitä autossa huomaa muuta kuin pysäköidessä, jos poltto juuri ollut käynnissä. Tuo parempi voitelu itselläkin tuossa enimmäkseen taustalla vaikuttanut ja se, että nesteen paikallinen kylmäasema myy tuota soppaa aina muutaman sentin halvemmalla kuin abc.

SamKoo

Noin 10tkm tuli ajettua pro-dieselillä, 1.6tdi koneena eikä kyllä sovellu ollenkaan tämä liemi kyseiselle moottorille. Alle 1500rpm ei ollut vetoja yhtään ja tukehtui helposti, myös paikaltaan lähdöt oli kuin vanhalla dieselin räyskällä olisi lähtenyt liikkeelle. Miksi ajoin näin kauan tällä diesel laadulla, pistin moottorin tehottomuuden piikkiin (ei väännä) + pitkät vaihdevälit.

Lopetin pro-dieselin käytön ja tankkasin ihan normaalia Tboilin dieseliä ja tämä alavääntö/tukehtumisongelma katosi lähes välittömästi, nyt auto vetää vaikka 1000rpm --> ja ylämäkeen. Ylemmillä kierroksilla pro-dieselillä oli siinä 2400rpm jälkeen sellainen ihan pieni ns. "tehopiikki" mitä ei enää ole vaan vetää tasaisesti koko kierrosalueen.

Tuosta moottorin ns. uudesta luonteesta innostuneena ajattelin kokeilla myös diesel plussaa/smart dieseliä ja tankillinen smart-dieseliä pian takana, verrattuna Tboilin polttoaineeseen ei alavääntö ainakaan pienentynyt, pikemminkin päinvastoin. Keskikulutus on tippunut 0.3-0.5l/100km mikä johtunee ihan täysin siitä että nyt autolla pystyy ajamaan pienemmillä kierroksilla.

Ja tälläiset erot huomaa helpoiten näissä tehottomissa pikkudieseleissä, vaikea uskoa että esim. jossain 2.0l 170hv dieselissä eron vaikutus eri polttoaineilla perstuntumalla tuntee. Mutta nyt pääsee pikkudieselilläkin ajamaan esim. liikenneympyrätkin vaikka 3-vaihteella läpi mikä oli ennen täysin mahdotonta. Taitaa olla aika "herkkiä" koneita nämä nykydieselit..

Volvo XC60 R-Design -12

b1mpo

#277
Vaikka pienillä kierroksilla jaksaisikin niin ei kannata kytkimen ja epäpuhtaan palamisen takia.
Itselläni ei ainakaan kulutus nouse +1500rpm ajaessa vrt n.1200rpm samalla nopeudella
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

SamKoo

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 13.08.13 - klo:21:45
Vaikka pienillä kierroksilla jaksaisikin niin ei kannata kytkimen ja epäpuhtaan palamisen takia.
Juu ei ole tosiaan tapana ollut jurnuttaa koskaan autoilla, kertonee oma pidempiaikainen keskikulutus 5.1-5.3l/100km heh. Mutta nyt tarvittaessa kun laiskottaa niin ei nurkissa mm.liikenneympyröissä tarvi pidel vaihdekeppii lainkaan
Volvo XC60 R-Design -12

pantero

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 13.08.13 - klo:19:32
Tuosta DPF:n poltosta ei ole kyllä itsellä mitään dataa, kun ei ole tullut sitä kaapelin kanssa seurattua eikä sitä autossa huomaa muuta kuin pysäköidessä, jos poltto juuri ollut käynnissä. Tuo parempi voitelu itselläkin tuossa enimmäkseen taustalla vaikuttanut ja se, että nesteen paikallinen kylmäasema myy tuota soppaa aina muutaman sentin halvemmalla kuin abc.
Nprota on tullut käytettyä ihan systemaattisesti uudesta asti. Syy siihen oli aluksi kyllä taas yksi turhaksi osoittautunut yritys päästä Audin omistajaksi( A5 kuittikilpailu). Siitä sitten on jäänyt Npro-moodi päälle.

Itse en ole huomannut mitään polttoaineensäästöjä tai muita etuja, enkä haittojakaan, koska ilman instrumentteja sellaisia ei pysty toteamaan; eikä sitäpaitsi ole mitään vertailukohtaakaan. Pääsyynä Npron käyttöön itsellä onkin uskomus, että se palaa hiukan puhtaammin ja säästää näin DPF:n poltossa.

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää millä logiikalla auto päättää DPF-polton aloituksesta. Omassani, jolla ajan säännöllisesti noin 450 km siivuja, olen huomannut, että poltto alkaakin useasti heti tankkauksen jälkeen. Niinpä on usein käynyt, kun tankkaan juuri ennen kotiintuloa, että poltto käynnistyy ja jatkuu keskeydyttyään seuraavan kylmäkäynnistyksen jälkeen, joka ei liene 100 %:sen hyvä juttu.

===============

Nyt olenkin päättänyt olla fiksumpi, kuin auto. Jatkossa tullessani 6-tietä tankkaankin jo Sköldvikissä, jolloin poltto ehtii valmiiksi ennen kotipihaa. Yes...

Taky

Lainaus käyttäjältä: samppa82 - 13.08.13 - klo:21:38
Noin 10tkm tuli ajettua pro-dieselillä, 1.6tdi koneena eikä kyllä sovellu ollenkaan tämä liemi kyseiselle moottorille.

Itse ajoin 1,6 CR TDi koneisella 2010 Octavian viimeiset 30tkm Prolla ja mitään eroa käyntiin, kulutukseen tms ei ollut havaittavissa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

SamKoo

Lainaus käyttäjältä: Taky - 13.08.13 - klo:23:06
Itse ajoin 1,6 CR TDi koneisella 2010 Octavian viimeiset 30tkm Prolla ja mitään eroa käyntiin, kulutukseen tms ei ollut havaittavissa.
En ole huomannut myöskään tyhjäkäynnillä mitään eroa, eikä tuo laskenut kulutus johdu mistään muusta kuin taajamassa nyt vähän isommalla vaihteella ajaessa, ja tämä ihan testimielessä koska ennen auto ei vetänyt alle 1500rpm kierroksilla. Mielenkiinnolla kuuntelen myös muita onko vastaavia kokemuksia näistä polttoainelaaduista varsinkin näissä 1.6L kahvinkeittimissä?
Volvo XC60 R-Design -12

TAG

Itse olen nyt yhtä tankillista lukuunottamatta ajanut koko markkinoilla olon ajan NPROLLA. Ajosuoritteet poikkeavat aika paljon toisistaan, joten mitään kunnollisia vertailuja kulutuksesta ei voi tehdä. Todettakoon, että tässä kesällä Tallinnan Nesteeltä ostamallani perus-dieselillä tuli pisin ajosuorite ennen tankkausta eli pikkasen yli 1000km Tiguanilla (4Motion, DSG-7, TDI) pääsi tankillisella. Talvella surkein NPRO-suorite oli vain vähän yli 700km tankilla (Webasto osasyynä). Jos yrität perustella NPRO:n käytön polttoainekulujen säästöillä, unohda se. Mitään käytännön eroa kulutuksessa ei ole tai ainakaan itse en säästöä omassa käytössä mitenkään pysty osoittamaan.

Itse tulen jatkamaan varmaan tästä eteenpäinkin sen käyttöä, mutta syyt ovat muualla, tässä jotain niistä.

- Autoni on Long-life huolto-ohjelmassa eli öljynvaihto on mallia harvoin. Perusdieselissä voi olla seassa max. 7% 1. sukupolven biokomponenttia, joka laimentaa etenkin hiukkaspoltoissa moottoriöljyä ja aiheuttaa härskiintyvän komponentin sekoittumisen moottoriöljyn sekaan. Tämä on se aine, jota auton biodieselin käyttökielto koskee. Tämän kuran pystyy välttämään NPRO:n käytöllä kokonaan.

- Venttiilien voitelu polttoaineessa mukana

- Hiukkassuodattimen käyttöiän parantuminen vähätuhkaisemmasta polttoaineesta johtuen (omat rahat kiinni autossa eli kiinnostaa)

- Venttiilien karstoittuminen vähenee jota kautta voi vuosien varrella tulla säästöä myös polttoaineen kulutukseenkin venttiilien kestoiän samalla parantuessa

- Webasto saattaa kestää kauemmin puhtaammasta polttoaineesta johtuen

- Ainoa käytössä tuntuva ero on talvella hyvä kylmäkäynnistyv ja sen jälkeinen kylmäkäynti, joka tuntuu NPRO:lla perusdieseliä paremmalta ja hiljaisemmalta (ei nakuta).

- Tankkaaminen on mukavampaa kun tuoksu paljon perusmömmöä miedompaa

- CO2 päästöt hiukan pienemmät vaikka kulutus ei putoasikaan (n. 15% NextButilia seassa). Voi tulla jotain pientä mielikuvaharjoitusta päässään tehdä kun n. 1 litra/100km mennään biodieselillä joka ei tuhoa moottoria (sademetsiä ei nyt huomioida tässä ;)

- Tämmöisessä autossa ja n. 15 000km vuosisuoritteella polttoaineen osuus kokonaiskuluissa on pieni ja vastaavasti NPRO:n hintalisä lähes marginaalinen pyöristysvirhe kokonaisuudessa.

HiTecci

Lisätäänkö listaan:
- katsastuksessa täysin turha dieselin päästömittaus kun NPRO savuttaa todella vähän ynnä auton toimiva FAP => ei, sieltä putkesta ei 99,99% todennäköisyydellä tule leimassa pompauttavaa määrää hiukkasia = koko mittaus on täysin turha

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

D-hund

Lainaus käyttäjältä: TAG - 23.08.13 - klo:13:14

- Webasto saattaa kestää kauemmin puhtaammasta polttoaineesta johtuen

- Ainoa käytössä tuntuva ero on talvella hyvä kylmäkäynnistyv ja sen jälkeinen kylmäkäynti, joka tuntuu NPRO:lla perusdieseliä paremmalta ja hiljaisemmalta (ei nakuta).

Tässä mielestäni parhaat syyt miksi varsinkin talvella tulee tankattua Prota. Varsinkin webaston (tai siis eberin) pakokaasun katku on vähemmän epämiellyttävä pro:lla. Kaikki muut syyt ovat hiukan vaikeita todentaa tai hyöty menee muille tahoille (seuraava omistaja).
Golf VI 2.0 TDI DSG Highline | Audi A8 d2 4.2 Lang | BMW 116d

b1mpo

Yhden hairahduksen tein ja kokeilin ajaa tankillisen st1 powerdieselillä vaimikäsenyoli. Koko kesänä ei ole tankillinen ollut yli neljän ja tuolla oli. Prodieseliä siis jatkossakin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Karvis

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.09.13 - klo:22:49
Yhden hairahduksen tein ja kokeilin ajaa tankillisen st1 powerdieselillä vaimikäsenyoli. Koko kesänä ei ole tankillinen ollut yli neljän ja tuolla oli. Prodieseliä siis jatkossakin.

No yhdellä tankillisella ei kyllä vetämään vielä minkäänlaisia luotettavia johtopäätöksiä polttoainelaadun vaikutuksesta kulutukseen ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

b1mpo

Jos ajotyyli ja ajot samankaltaisia. On siinä jotain suuntaa. Ainut tosiaan 4 ylitys.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

SNG

#288
Tuolla korkeamman kulutuksen tankillisella (Messukylän ST1-aseman tankillinen?) tosin ajettu tankki tosi tyhjäksi tai Teiskontillä (NesteOil?)
pumpulla saatu liruteltua tankki täydemmäksi?

Ei todellakaan yksi tankkaus todista mitään, vaikka korkeampi lukema kieltämättä on. Menee reilusti mittausepävarmuuden piikkiin. Statistiikasta voi päätellä lähinnä, että kesällä 2013 auto on vienyt tasaisesti hieman alle neljän litran pintaan. Olen lukemallesi lievästi kade ;)

b1mpo

Liruttelen aina tankin piripintaan. Messukylän st1 oli juu. Aika identtisiä tankkauksia tuossa muutama kuitenkin, vaikka asemat vaihtunu. Enkä löytäny sitä alavääntöä mitä jotkut kehuu. (mopo) Jakajapumppukone kävi edellisen auton kanssa pehmeämmin prohon siirryttyäni ja en huomannut sillä kulutuseroa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Karvis

Reilu desin heitto edelliseen tankkaukseen, ei tuolla perusteella voi tosiaankaan vetää mitään johtopäätöksiä polttoainelaadun kulutusvaikutuksista. Ei siihen heittoon tarvitse kuin olla auto hiukan eri asennossa niin "piri pintaan" tankkauksellakin tankkiin sopiva polttoainemäärä voi heittää litran-pari, sitten vielä lisäksi sattunut sopivasti yksi hiukkaspoltto enemmän tuohon tankilliseen niin kulutus"ero" on kasassa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

b1mpo

Kuten kuvasta näkyy ei litrojen heittoja tankkauksissa. St1 piti olla setaanin perusteella tehokkaampaa ja vähemmän kuluttavaa. Ei se tankin suulla paljoa vaikuta auton asento tankatessa jos piripintaan vetää. Koita vaikka limsapullolla piripintaan ja kallistele.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

pantero

Lainaus käyttäjältä: pantero - 13.08.13 - klo:22:04
...
===============

Nyt olenkin päättänyt olla fiksumpi, kuin auto. Jatkossa tullessani 6-tietä tankkaankin jo Sköldvikissä, jolloin poltto ehtii valmiiksi ennen kotipihaa. Yes...

NPron käyttö jatkuu 99 % tyytyväisenä. Pieni takaisku oli, kun tuo Sköldvikin asema ei myynytkään Npro:ta. Pkle, vaikka on ihan jalostamon vieressä. No plan B toimii nyt siten, että stoppi onkin Pukaron Paronissa, joka onkin muuttunut N-asemaksi.

Olisikohan navigaattoreihin saatavissa erikseen ne asemat, jotka myyvät NProta. Hinnoissa on aika suurta hajontaa. Kuusikin centtiä löytyy ihan 10 km säteellä.

Toinen asia, joka on alkanut mietityttämään on se, paljonko EU-normi oikaisee laskiessaan kulutusta C02-päästöistä. Siinä kun käytetään aina normiarvoa 2660 g/l diesel laadusta piittaamatta.

b1mpo

Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.09.13 - klo:23:58
Jos ajotyyli ja ajot samankaltaisia. On siinä jotain suuntaa. Ainut tosiaan 4 ylitys.
Tässä kolme tankkausta peräjälkeen eri asemilla ja heittoa oli keskikulutuksissa 0,06 litraa. Eli aika tarkkaan menee noi ajot ja tankkaukset. Tuo alin tuossa listassa oli yritetty yöllä vähän rauhallisemmin ajaa välillä tampere-tornio ja vajaa tankki ajettuna.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Kennedy

En muista laitoinko aikaisemmin, mutta itse ajoin bemarilla tankillisen tuolla. Tuntui jotenkn huonommalta käytösä autossa koko tankia. Kulutuksessa tainnut olla oikeastaan mitään eroa.
Ajelen normaali nesteen dieselillä.

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 10.09.13 - klo:07:43
Tässä kolme tankkausta peräjälkeen eri asemilla ja heittoa oli keskikulutuksissa 0,06 litraa. Eli aika tarkkaan menee noi ajot ja tankkaukset. Tuo alin tuossa listassa oli yritetty yöllä vähän rauhallisemmin ajaa välillä tampere-tornio ja vajaa tankki ajettuna.

Alin kaikkein rauhallisimmin ja ainut 3,7 alitus. Yli taas ainut 3,8 alitus ja sen alla ainut 4 ylitys.
Tuosta desi 1 ja 2 välillä siirtää toiseen niin ollaan lähempänä normaali kulutusta viimeisimmällä ja pron ylitys ei ole kuin 0,04l sen jälkeen.

300ZX
Passat Variant 2013

tet

Lainaus käyttäjältä: Kennedy - 10.09.13 - klo:07:59
Tuosta desi 1 ja 2 välillä siirtää toiseen niin ollaan lähempänä normaali kulutusta viimeisimmällä ja pron ylitys ei ole kuin 0,04l sen jälkeen.

Eli siis ylitys on nolla, ei sillä toisella desimaalilla ole mitään virkaa näissä laskelmissa. Lähtötietojen tarkkuus ei riitä tuloksen ilmoittamiseen kahden desimaalin tarkkuudella.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

b1mpo

Toisin sanoen tuo prosta poikkeaminen toi n. 2 desiä suuremman kulutuksen. Ei paljoa mutta suurin noista tankkauksista.
Pieni otanta mutta itselleni riittävä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

tet

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 10.09.13 - klo:11:35
Toisin sanoen tuo prosta poikkeaminen toi n. 2 desiä suuremman kulutuksen. Ei paljoa mutta suurin noista tankkauksista.
Pieni otanta mutta itselleni riittävä.

Saathan sinä vapaasti kuvitella mitä vain, sinulla on siihen täysi oikeus. Mutta turha noita mielikuvituksellisia selityksiä on täällä viljellä, tuskin kukaan ajatteleva ihminen tosissaan uskoo että tuo yksi tankkaus todistaisi jotain pro dieselin kulutuksesta versus standardilaatu.

Itse pidän polttoaineen kulutuksen luotettavana tarkkailujaksona kotitarvemittauksella yhtä vuotta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: tet - 10.09.13 - klo:11:44
Saathan sinä vapaasti kuvitella mitä vain, sinulla on siihen täysi oikeus. Mutta turha noita mielikuvituksellisia selityksiä on täällä viljellä, tuskin kukaan ajatteleva ihminen tosissaan uskoo että tuo yksi tankkaus todistaisi jotain pro dieselin kulutuksesta versus standardilaatu.

Itse pidän polttoaineen kulutuksen luotettavana tarkkailujaksona kotitarvemittauksella yhtä vuotta.
En kokeile autoa vuotta ja totea että kulutus on kohtuuton itselleni. Tankkaan siis jatkossakin prota ja mittaan joka tankillisen tyytyväisenä siihen ettei parempaa ole tarjolla, toistaiseksi.
Nuo luvut eivät ole mielikuvituksellisia. Uskoo kukakin mihin tahtoo, kerroin vain oman kokemuksen. Ei kai sitä voi tuomita?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy