Neste Pro -diesel

Aloittaja Möhköfantti, 28.08.12 - klo:22:01

« edellinen - seuraava »

dosetti

Lainaus käyttäjältä: Taky - 11.09.12 - klo:08:34
Ai että ylipäätään huomasi auton olevan käynnissäkö....?  :o
No ei sentään :D ihmettelin vain että nytkö se on menossa rikki (jakohihnan vaihtoaika meni 1200km sitten).. Kunhan ihmettelin.

Erkka

Lukeeko Neste Oil asemien tankkauspisteissä ProDiesel? Kyselen, kun haluan varmistaa tankatessani, kyseessä olevan ProDieseliä.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

dosetti

Itse kävin keimolassa vantaalla ja niin pihalla kuin pumpulla ja tankkauspistoolissa luki pro-diesel. Ei voinut erehtyä.

SNG

#33
LainaaLukeeko Neste Oil asemien tankkauspisteissä ProDiesel?

Kuten dosetti jo vastasi. Kyllä lukee. Tarra mittarissa.

Markkinointisäädösten mukaan myyjän pitäisi taata että tavara on sellaista kuin kuluttajalle oikeasti ollaan myymässä. Tarrat pitäisi siis olla vain pumpuissa joissa ko tavaraa. Tiedä häntä...

Oletan että Neste City Pro toimitukset ovat alkaneet jo viikko pari sitten, esim kuun alusta lukien.

Erkka

^ Hieno juttu. Kiitos tiedoista. Ei kun tankkaamaan ProDieseliä.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

tet

Lainaus käyttäjältä: TAG - 11.09.12 - klo:09:59
Dieseliin sekoitettavalle kusellekin on joissain autoissa jo omat säilytysastiat.
...
Itseäni ei haittaa yhtään, jos hiukkasuodattimen puhdistussykli harvenee moninkertaisesti, dieselissä ollut FAME (vanha) bioetanoli jää kulkeutumatta moottoriöljyn sekaan härskiintyen siellä kuten nyt hiukkasuodattimen puhdistusvaiheessa tapahtuu.

Eikös siitä "kusta" kuitenkin ruiskuteta pakokaasun sekaan eikä sekoiteta dieseliin. Ja FAME on esteriä, ei etanolia. ;)

Mutta juu, asiaa kirjoittelet kyllä. Uudesta laatustandardistahan tuossa on kyse ja varmasti tulee muiltakin valmistajilta jollakin aikataululla. Itsellänikin on tarkoitus ainakin kokeilla tuota, mutta hintatietoja tässä mielenkiinnolla odottelen. Jos se on räikeän paljon kalliinpaa kuin "tavallinen" diesel niin tuskin pysyvästi siihen siirryn jollei siitä selkeästi ole jotain havaittavaa hyötyä. Nuo moottorin kulumiset, DPF:n tukkeutumiset sun muut on kuitenkin sen verran kaukaisia asioita että osunevat ennemmin auton seuraavalle omistajalle, tai sitä seuraavalle. :D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

TAG

Lainaus käyttäjältä: tet - 11.09.12 - klo:10:40
Eikös siitä "kusta" kuitenkin ruiskuteta pakokaasun sekaan eikä sekoiteta dieseliin. Ja FAME on esteriä, ei etanolia. ;)
Tarkoitus oli vaan sanoa, että kaikenlaiset kikat alkaa kohta olla käynnissä päästöjen vähentämiseksi :). Ehkä jossain välissä kojelaudan alta pilkottaa "sorsa", jolla täytöt voi tehdä myös itse :)

Lainaa
Mutta juu, asiaa kirjoittelet kyllä. Uudesta laatustandardistahan tuossa on kyse ja varmasti tulee muiltakin valmistajilta jollakin aikataululla. Itsellänikin on tarkoitus ainakin kokeilla tuota, mutta hintatietoja tässä mielenkiinnolla odottelen. Jos se on räikeän paljon kalliinpaa kuin "tavallinen" diesel niin tuskin pysyvästi siihen siirryn jollei siitä selkeästi ole jotain havaittavaa hyötyä. Nuo moottorin kulumiset, DPF:n tukkeutumiset sun muut on kuitenkin sen verran kaukaisia asioita että osunevat ennemmin auton seuraavalle omistajalle, tai sitä seuraavalle. :D
Jep, itsellä alla nyt auto jota on tarkoitus (yrittää) pitää useampi vuosi. Jos uudella polttoaineella saa tuon hiukkassuodattimen pysymään kunnossa pidempään, niin se kuittaa melkoisesti dieselin mahdollista pientä lisähintaa. Tuleepahan tuossa samalla pieni viritys moottoriin, tehojen kasvaessa 2-5 hv :).

qsla

#37
Pro Dieseliä on saanut jo pumpuista pariviikkoa. Niillä asemilla mitkä myyvät Neste Green dieseliä. Mukaanlukien kyseistä laatua olevat kylmäasemat.  Säiliöiden laadunvaihto aloitetaan hyvissä ajoin ja nyt kun poistuttiin keskikesä laadusta -5/-15 intermediate laatuun. Se paljonko asemilla on ollut vanhaa laatua pohjalla vaikuttaa asiaan ja aineen täytyy vaihtua säiliössä selkeästi jolloin voidaan varmistua ,että myytävä laatu kestää kylmemmät olosuhteet. Kesää kohden siirryttäessä ei ole niin tarkkaa koska talvilaatu toimii kesälläkin.

Ja enempiä mainostamatta voin suositella Pro Di. Vrt Neste Dieseliin (ei  neste green di).

Kaksi täyttä tankillista saa aja ennenkuin huomaa yhtään mitään. DPF polttelee huomattavasti harvemmin. Vanha noki kun alkaa häviämään ja uutta kun ei pahemmin tästä pro:sta muodostu niin moottori alkaa tuntua vetreältä kuin uutena. Lisätehoa jos tulee uuteen nähden niin sitä kyllä tulee niin vähän että sitä on mahdoton huomata.  Kulutus ei minulla ole laskenut.

Edit: Lisäystä:

Ajossa huomaa kuinka hieman on vääntö ohuempaa kierrosten alapäässä. Vastapainona tälle tulee (ehkä hieman) pehmeämpi käynti ja moottori ei laita niin paljoa "hanttiin" koska korkeampi setaaniluku ja hieman alhaisempi paineen nousu sylinterin sisällä.  Yläkierroksilla tehontunnun lisääntymistä ei ole havaittavissa omassa yksilössäni , mutta "vetoa" tuntuu olevan enemmän. Itse pistän tämän tosiaan ihan sen piikkiin ,että karstoittuminen alkaa vähentymään.

Ainut asia mikä minua huolestuttaa tässä on se ,että polttoaineen voitelevuus ominaisuudet ovat ennestään vähentyneet. Kumpi olikaan kalliimpi DPF vai CommonRail pumppu ;D?
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

SamKoo

Lainaus käyttäjältä: qsla - 11.09.12 - klo:17:14

Ainut asia mikä minua huolestuttaa tässä on se ,että polttoaineen voitelevuus ominaisuudet ovat ennestään vähentyneet. Kumpi olikaan kalliimpi DPF vai CommonRail pumppu ;D?

Näinhän tämä menee kun saadaan jotakin ominaisuutta parannettua huutomerkillä niin kaupanpäällisiksi tulee parit kysymysmerkit  :D

Vielä ei ole päässyt tätä uutta dieseliä koittamaan kun vanhaakin on tankissa jäljellä ja ei se mittari ota tippuakseen vaikka on tullut jo tässä päivänä muutamana mutkan kautta kotiin  :)
Volvo XC60 R-Design -12

firstvw

Tuskailin työmatkakulutuksen kanssa, vaikka kuinka yritti niin alle 5.4 ei keskikulutus pudonnut. Sitten kävin tankkaamassa Nesteellä. Seuraavana aamuna ei mitään ihmeellistä, mutta kotimatkalla (oli vähän kiirekin) kulutus tippui yrittämättä 5.1..

Plaseboa?? Ehkä, koska tankkasin expressiltä, Tampereen kalevan asemalta. Eihän siellä ole edes tätä ihmeainetta myynnis?

Viimekesänä ei ollut mitään ongelmaa päästä jälkimmäisiin lukemiin. Mitattu kulutus +0.3l/100km, ajotietokoneen tarkkuus tuskin on muuttunut.

dosetti

Ei ole express-asemilla. Vain neste automaattiasemilla ja palveluasemilla.

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: qsla - 11.09.12 - klo:17:14Kaksi täyttä tankillista saa aja ennenkuin huomaa yhtään mitään. DPF polttelee huomattavasti harvemmin. Vanha noki kun alkaa häviämään ja uutta kun ei pahemmin tästä pro:sta muodostu niin moottori alkaa tuntua vetreältä kuin uutena. Lisätehoa jos tulee uuteen nähden niin sitä kyllä tulee niin vähän että sitä on mahdoton huomata.  Kulutus ei minulla ole laskenut.

Mikäli DPF-poltot vähentyisivät, niin kulutuksen pitäisi pienentyä. Itse olen (V70) päätellyt poltojen nostavan tankillisella keskikulutusta n.0.2 l/100km. Tankatessa keskikulutusmittarin nollattua kulutus on aluksi (riippuen tietysti ellei ole juuri polton kynnyksellä tankannut) selvästi alhaisempi, jossain vaiheessa tuo sitten pomppaa. Polttoajankohdan näkee selkeästi hetkellisen kulutuksen näytöstä, nousee helposti pari litraa 'normaalista' ja se kestää pari kymmentä minuuttia.

DPF-autoissa kulutusmuutoksista ei voi kovin lyhyellä matkalla päätellä yhteään mitään. Sellainen 1000km alkaa kertoa jotain, jolloin matkalle jo osuu usempi poltto.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

tet

Lainaus käyttäjältä: JPN - 12.09.12 - klo:09:32
Mikäli DPF-poltot vähentyisivät, niin kulutuksen pitäisi pienentyä. Itse olen (V70) päätellyt poltojen nostavan tankillisella keskikulutusta n.0.2 l/100km. Tankatessa keskikulutusmittarin nollattua kulutus on aluksi (riippuen tietysti ellei ole juuri polton kynnyksellä tankannut) selvästi alhaisempi, jossain vaiheessa tuo sitten pomppaa. Polttoajankohdan näkee selkeästi hetkellisen kulutuksen näytöstä, nousee helposti pari litraa 'normaalista' ja se kestää pari kymmentä minuuttia.

Näissä VAGeissa ilmeisesti ei polttoa näe ajotietokoneen kulutusnäytöstä. Ainakin näin väitettiin jossain VTT:n tutkimuksessa jossa olivat Passatilla tuota uutta dieseliä testailleet. Sen tutkimuksen mukaan polton aikana kulutus kaksinkertaistuu, mutta ajotietokone ei siihen reagoi. Poltto kestää samaisen lähteen mukaan noin 12 minuuttia.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Ouzi

Mul ainakin näkee kulutusmittarista kun kulutus nousee ja kierrokset jää 1000 rpm pintaa. Kun normisti tyhjäkäynti kulutus on 04,05 niin kun poltto alkaa on kulutus 09-1 litraa tunnissa.

Taky

Lainaus käyttäjältä: JPN - 12.09.12 - klo:09:32
DPF-autoissa kulutusmuutoksista ei voi kovin lyhyellä matkalla päätellä yhteään mitään.

Katsotaan nyt, ensimmäiset 50 litraa meni tankkiin, 3-4 c/litra, 1,569â,¬/l Keravan Nesteellä, (pääkaupungiseudulla 1,599â,¬/l) kallimpaa oli kuin naapuriasemilla tavallinen diesel.


Lainaus käyttäjältä: JPN - 12.09.12 - klo:09:32
Sellainen 1000km alkaa kertoa jotain, jolloin matkalle jo osuu usempi poltto.

Kuinka usein DPF:ää poltellaan jos 1000km matkalle osuu useampi poltto?

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Taky - 12.09.12 - klo:17:30
Kuinka usein DPF:ää poltellaan jos 1000km matkalle osuu useampi poltto?



Minä olen ollut siinä käsityksessä, että poltto tehdään n.400-500km välein :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

jjj84

Poltto tehdään tarvittaessa, todistetusti omassa beeseiskassa reilun 100km välein... kun antaa runtua kunnolla ja kierrokset pieniä kaupungissa, pönttö täyttyy silmissä :)

Skula

#47
Tänään meni tankki täyteen tätä ihmeainetta.. Katsotaan  :)

edit:unohtu mainita että tosiaan tankki täyteen, sillä ajomatkaa oli tieturin mukaan enää 0km, ja tankkiin upposi 61 litraa.. Muistelen että tässä on 62 litran tankki..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

tarzi

Juu sama täällä nyt alkaa niinku testaus...
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Erkka

Poloon tankataan viikonloppuna tankki täyteen dieselin uutuutta. Raporttia kirjoitan, kun tankki on jälleen ajettu tankkausvaiheeseen.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

stallione

Itselläni ainakin tuntui päinvastoin tehottomammalta tuo kulku ensimmäisen tankkauksen jälkeen. Eikä ole kulutus pienentynyt, eikä ole mitään hiljaisempikaan. Kalliimpaa on kyllä. 1.599e/L .Varmaan oli sekaisin vanhaa ja uutta laatua aseman tankeissa. Selkeästi ohuempi alavääntö. Jossei rupea nyt kohta kulkemaan edes normaalisti niin saa palmuöljyt jäädä muiden käyttöön.
Audi A4 avant 2.0tdi-14 S-line,Insignia4x42.0crdibiturbo-14,Leon st fr5f 2.0tdi dsg-14, Accord2.2i-dtec,Leon1p 2.0tdi dsg, Leon1m1.8 20v, Ford kuga2.0tdci, cruze2.0crd, Bmw 525+530de60, Bmw118d,2xBmw320+330de46, Sonata 3.3v6, Outlander2.4, Civic2.0typer, Civic1.6,Civic crx, 2Corolla tsport, 2Celica1.8vvti, Volvo s40 2.0t, Alfa156 2.0ts

Jyrki

Lahden karistossa tankkarin prodieseliä 2/3 osaa. 1/3 osa jäi vanhaa litkua.

Seuraavana aamuna huomasin että käynti tosiaan oli pehmeämpi ja äänettömämpi.
Alakierroksilla tuntuu lähtevän paremmin liikkeelle. Ei ihan yhtä herkästi meinaa sammua.
Vanhat tutut risteykset aiheutti yllätyksen. Kumit alkoivatkin lyömään tyhjää sellaisissa kohdissa missä ennen kiihdyttäessä tätä ei tapahtunut. (ero tosin on häilyvän pieni)
Hiukkassuodattimen toiminta. Ollut jo tässä viimeiset 40 000km sellaista että auto alkaa nykimään ennen polttoa. Polton jälkeen toiminta ollut jälleen normaalia. No olen tässä nyt ajellut sen 900km nykyisellä tankillisella ja en ole kertaakaan huomannut että poltto olise edes käynyt päällä.
Polttoaineen kulutus on mielestäni pysynyt ennallaan. Tosin nyt on ollut paljon jyväjemmareita tien päällä joten niitten takana on joutunut jurraamaan.

Että sellasta. Luulenpa että tankkaan uudestaankin tuota mystistä taikalitkua.

qsla

Itse tuossa huomasin kun venettä trailerilla kuljetin 200km matkan että ennen on tietyt mäet pitänyt ajaa 3-vaihteella että jaksaa kulkea 80km/h vauhtia ylläpitäen. Nytten jaksaa kulkea 4-vaihteella ilman ,että vauhti alkaa laskea. Toki kaasu pohjassa ajetaan mutta ennen on nelosella alkanut kierrokset tippua.  Kulutus on aikaisemmin ollut samalla reissulla MFD:n näyttämän mukaan n.10,5l/100km ja viimereissulla näyttämä oli 8.7l/100km . Toki ilmastointia ei tällä kelillä tarvita juuri nimeksikään ja se nyt varmaan tuo sen puolilitraa lisää kulutusta.

Eli jotain kyllä tapahtuu tuolla Pro:lla. Hiukkasloukkukaan ei ole itseään poltellut kun yleensä se minun ajoilla käryttelee parikertaa viikossa.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Ironic32

Onkos kellään muuten tietoa, miksei tuota "ihmeainetta" ole tulossa kylmäasemille? Tai jos on tulossa, niin milloin?

Wekotin

 ;D  Huvittavaa, että yhtäkkiä Dieselin vaihdolla nähdään merkittävä ero vanhaan, mutta moottoriöljynä voidaan käyttää ihan mitä tahansa luokituksen täyttävää. Eikö tuo Pro Dieselkin ole edelleen vain sen EN 590 -standardin mukainen  ::)

BeeKasi

 :D

Huvittavaa, että Keimolan Nesteellä ihmediesel (tai ainakin pumpun tarrat) maksoi tänään iipeellä 1.609. Vaihdoin ihmedieselin ja ajatuksia vallinneet HK:n nakit aabeeceen peruslöpöön ja lihapulliin Riihimäellä.
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

VWRiddare

Itse en ihan heti usko tähän Nesteen jumalaiseen tuotteeseen, mielestäni on vain mainoskikka, että voidaan vain nostaa tämän varjolla hiukan polttonesteen hintaa. Vaikuttaa vähän samanlaiselta keksinnöltä kuin se vanha kikka, että laitetaan mangneetti polttoaineletkun kylkeen, joka aiheuttaa "kosmisen mangneettikentän", ja joka taas vähentää kulutusta ;D Mutta kyllähän tuota pitää kuitenkin pari tankillista kokeilla, joten sittenhän sen näkee.

jarsiv

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 14.09.12 - klo:19:46
;D  Huvittavaa, että yhtäkkiä Dieselin vaihdolla nähdään merkittävä ero vanhaan, mutta moottoriöljynä voidaan käyttää ihan mitä tahansa luokituksen täyttävää. Eikö tuo Pro Dieselkin ole edelleen vain sen EN 590 -standardin mukainen  ::)
Ei vaan se on WWFC-luokituksen mukainen dieselpolttoaine :)
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

qsla

LainaaOnkos kellään muuten tietoa, miksei tuota "ihmeainetta" ole tulossa kylmäasemille? Tai jos on tulossa, niin milloin?

Tämä Pro tuli vain korvaamaan Diesel Green laadun.

Perinteinen diesel säilyy kylmäasemilla kun on hinnaltaan edullisempaa ja sitä raskas kalusto suosii.
En tiedä onko tuosta raskaassa kalustossa kauheasti hintahyötyä. Enkä tiedä tuosta pakokaasujen puhdistuksesta noissa rekoissa. Että tarviiko loukkua polttaa vai hoitaako adblue sen.

Tuntuu että tämä on ihan Nesteen imagon boostaamista osittain. Mutta jotain se kyllä oikeasti vaikuttaakin. Selkein asia minkä itse huomasin on tuo DPF:n polttokertojen raju vähentyminen. En edes muista koska se olisi viimeksi poltellut.

Talouden toisessa saksalaismerkkisessä autossa ei olla vielä huomattu mitään muutosta suuntaan taikka toiseen. DPF siinä ei ole mutta ainakin tuon 3.2l Cdi moottorin pitäisi antaa selkeämpiä suuntia kulutuksen suhteen. Jäämme seuraamaan tilannetta.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 14.09.12 - klo:20:03
Ei vaan se on WWFC-luokituksen mukainen dieselpolttoaine :)

No juupa juu... Ihan samaa voi sanoa noista moottoriöljyluokituksista. Ne ovat vain minimilaatua. Kukaan yksityiskäyttäjä ei tule koskaan tietämään kuinka hyvin, tai jos ollenkaan, joku tietty merkki ylittää nuo standardit.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy