Neste Pro -diesel

Aloittaja Möhköfantti, 28.08.12 - klo:22:01

« edellinen - seuraava »

Möhköfantti

Octavia 1.6TDI Combi -10

Taky

Lainaus käyttäjältä: Möhköfantti - 28.08.12 - klo:22:01
Neste tuo markkinoille uuden diesel-laadun. Onko joku jo nähnyt mainoksia/ostanut?
Pitäisi käydä myös VAG-dieseleihin

Eipä ole vielä tullut vastaa, mutta jos

"Polttoaineen kulutus on VTT:n testien mukaan 1-5 % pienempi kuin perinteisellä polttoaineella."

...maximissa toteutuu, siis 5% niin saa se viitisen senti/litra kallimpaa olla niin kustannusvaikutus +/- 0.


"Alin varastointilämpötila eli samepiste on -32 astetta (tavallinen diesel -29).  Vastaavasti alin käyttölämpötila eli suodatettavuuspiste on -37 (tavallinen diesel -32). "

Kun arktinenlaatu muutekin kallimpaa niin kustannusvaikutus voi olla vähäinen tai sitten ei....


Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

k3kvuori

Mainoksia on nähnyt hieman liikaakin tuosta viimeisen puolivuotta työn puolesta.

tuota dieseliä on myynnissä ainakin parissa paikassa ollut jo jonkun aikaa mutta perusdieselin nimellä.

tosiaan siinämielessä hieno polttoaine, että ei tarvitse asemien vaihtaa kesä/talvilaatuja erikseen vaan voi myydä koko vuoden samaa laatua. kuten sanottu, hinta nousee hieman ja kulutuksen pitäs laskee.
Audi A4 3.0 V6 Tdi Quattro -09
Peugeot 207 -07
Tunturi Pappa automat -78

SNG

Lainaatuota dieseliä on myynnissä ainakin parissa paikassa ollut jo jonkun aikaa mutta perusdieselin nimellä

Onks tietoo? Jos tiedät tästä uutuudesta muutenkin enemmän, niin milloin mahtaa (tarkemmin) tulla myyntiin? Nestehän mainostaa tuotavan myyntiin "syksyllä".

Noissa VTT:n testeissä oli mielenkiintoista vaikutus dpf:n nokeutumisen vähentymiseen, tehon/väännön lisääntymiseen pumppareissa jopa 5%:lla ja parempi setaaniluku.

Itsellä Ocu Scoutissa koneena juurikin pumppari dpf nokivasara, tarkemmin 2.0tdi BMM.


Aion ottaa pidempiaikaiseen testaukseen jos ei ole hinnoiteltu "early adapter kermankuorintaperiaatteella"  ;D

tet

Lainaus käyttäjältä: Möhköfantti - 28.08.12 - klo:22:01
Pitäisi käydä myös VAG-dieseleihin

Eikä vain VAG-dieseleihin vaan kaikkiin, siis ihan kaikkiin. Siinä ei ole "perinteistä" biodieseliä (FAMEa) mukana lainkaan, vain sitä paljon kohuttua palmuöljykamaa, joka ei aiheuta komplikaatioita samalla lailla kuin metyyliesterit.

Lainaus käyttäjältä: k3kvuori - 28.08.12 - klo:22:26
tosiaan siinämielessä hieno polttoaine, että ei tarvitse asemien vaihtaa kesä/talvilaatuja erikseen vaan voi myydä koko vuoden samaa laatua.

Jossain Nesteen dokussa näin kyllä maininnan että nuo em. pakkaslukemat olisivat nimenomaan talvilaadun lukuja. Ymmärsin että kesä- ja talvilaadut olisi erikseen tuollakin.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

k3kvuori

Lainaus käyttäjältä: SNG - 28.08.12 - klo:22:47
Onks tietoo? Jos tiedät tästä uutuudesta muutenkin enemmän, niin milloin mahtaa (tarkemmin) tulla myyntiin? Nestehän mainostaa tuotavan myyntiin "syksyllä".

Noissa VTT:n testeissä oli mielenkiintoista vaikutus dpf:n nokeutumisen vähentymiseen, tehon/väännön lisääntymiseen pumppareissa jopa 5%:lla ja parempi setaaniluku.

Itsellä Ocu Scoutissa koneena juurikin pumppari dpf nokivasara, tarkemmin 2.0tdi BMM.


Aion ottaa pidempiaikaiseen testaukseen jos ei ole hinnoiteltu "early adapter kermankuorintaperiaatteella"  ;D

tän kuun loppupuolella alkaa myynti
Audi A4 3.0 V6 Tdi Quattro -09
Peugeot 207 -07
Tunturi Pappa automat -78

Taky

Lainaus käyttäjältä: k3kvuori - 05.09.12 - klo:19:31
tän kuun loppupuolella alkaa myynti

Bussien kyljessä mainos jossa päivämäärä 9.9.... mitä sitten käytännössä tarkoittaneen.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Petri M

9.9.2012 tulee myyntiin Neste palveluasemilla, ei kylmäasemilla.
Näin ainakin lähimmältä asemalta kerrottiin kun firman autoa tankkailin.
Pitääpä kokeilla Hiacessa ainakin...

Tupo

Lainaaei tarvitse asemien vaihtaa kesä/talvilaatuja erikseen
Nesteen sivuilta:
"Talvilaatuisen tuotteen kylmäominaisuudet ovat paremmat kuin perinteisellä dieselillä. "
Pro Dieselin talvilaatu on siis parempaa kuin "perinteinen" talvilaatu. Tuskin Neste kuitenkaan kesällä myy Pro-talvilaatua.

Lainaaei kylmäasemilla
Neste: "Neste Pro Dieseliä saa kaikilta Neste Oilin miehitetyiltä liikenneasemilta ja Neste Oil -automaattiasemilta syksystä 2012 alkaen."

SamKoo

Täytyypi laittaa testaukseen, seurannut muutenkin suhteellisen tarkkaan kulutusta niin pystyy vielä vertailemaan jääkö mitään näkyvää viivan alapuolelle. V-power bensassa ainakin huomasin eron vanhassa autossani, niinkuin autokin.. 98:sin jälkeen kun vaihtoi lennosta V-poweriin reilummissa kiihdytyksissä auto haki safe-moden päälle ennenkuin tottui kyseiseen bensaan
Volvo XC60 R-Design -12

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: samppa82 - 09.09.12 - klo:14:15
... V-power bensassa ainakin huomasin eron vanhassa autossani, niinkuin autokin.. 98:sin jälkeen kun vaihtoi lennosta V-poweriin reilummissa kiihdytyksissä auto haki safe-moden päälle ennenkuin tottui kyseiseen bensaan

Tästä taitaa sitten olla jo useampi vuosi? Tuo on meinaa nykyään 98-oktaanista polttoainetta, identtiset arvot löytyvät Nesteen 98-bensiinistä.

Waltsu83

Tuo on yksi v*tun hailee tuo -5 % kulutus henkilöauto puolella. Sekalaisessa ajossa sitä tuskin huomaa.
Enemmän omalla kohdalla kiinnostaa kuinka paljon tuo vaikuttaa raskaankaluston ajoneuvoissa, kun kulutus on 30-50 litraa/100km. Siinä alkaa jo -5% kulutus vaikuttamaan.

JOS kerran tämä diesel on puhtaampaa luonnolle niin minkä h*lvetin takia valtio taas tekee aineesta kalliimpaa käyttäjälle?
Eikös tämän kertainen valtion edustajat edusta vihreitä arvoja? Kasvihuonepäästöt ja muuta sekalaista p*skaa...
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

SamKoo

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 09.09.12 - klo:14:32
Tästä taitaa sitten olla jo useampi vuosi? Tuo on meinaa nykyään 98-oktaanista polttoainetta, identtiset arvot löytyvät Nesteen 98-bensiinistä.

Onhan siitä jo aikaa mutta kahdesti kokeilin ja molemmilla kerroilla V-poweriin siirryttäessä teki saman, eli alussa jokusen kerran löi sen safe-moden päälle..

Lainaus käyttäjältä: Waltsu83 - 09.09.12 - klo:14:35
Tuo on yksi v*tun hailee tuo -5 % kulutus henkilöauto puolella. Sekalaisessa ajossa sitä tuskin huomaa.
Enemmän omalla kohdalla kiinnostaa kuinka paljon tuo vaikuttaa raskaankaluston ajoneuvoissa, kun kulutus on 30-50 litraa/100km. Siinä alkaa jo -5% kulutus vaikuttamaan.

JOS kerran tämä diesel on puhtaampaa luonnolle niin minkä h*lvetin takia valtio taas tekee aineesta kalliimpaa käyttäjälle?
Eikös tämän kertainen valtion edustajat edusta vihreitä arvoja? Kasvihuonepäästöt ja muuta sekalaista p*skaa...

Niin lähinnä mielenkiinnosta mukava seurailla jääkö mitään näkyvää, ei tässä nyt mitään isoja säästöjä olla polttoaineen vaihdolla odottamassa.  :)

Ja näistä vihreistä arvoista, vanhan autoni päästöluokka oli 190g/km eli perusveron korotus oli nyt viimeksi maltilliset noin 10e. Taas nykyisessä 99g/km tuli laakista yli 100% korotus.. Ja samassa trafin perusveron korotustiedotteessa vielä kannustetaan että nyt kannattaa vihreä ajattelutapa  ::)  Ei oikein kulje korotukset ja vihreät arvot käsi kädessä.  Noh, mutta seuraavan kerran kun näitä tarkistellaan niin kaikki nousee mutta prosentuaalisesti eniten varmasti näistä ei vähäpäästöisistä..
Volvo XC60 R-Design -12

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: samppa82 - 09.09.12 - klo:15:27
...
Ja näistä vihreistä arvoista, vanhan autoni päästöluokka oli 190g/km eli perusveron korotus oli nyt viimeksi maltilliset noin 10e. Taas nykyisessä 99g/km tuli laakista yli 100% korotus.. Ja samassa trafin perusveron korotustiedotteessa vielä kannustetaan että nyt kannattaa vihreä ajattelutapa  ::)  Ei oikein kulje korotukset ja vihreät arvot käsi kädessä.  Noh, mutta seuraavan kerran kun näitä tarkistellaan niin kaikki nousee mutta prosentuaalisesti eniten varmasti näistä ei vähäpäästöisistä..

Joo tuossa meinasi itselläkin mennä sylki väärään kurkkuun kun luin tuota uutta "kannustavaa" politiikkaa. Eli jos ostaisin AMG Mersun, vero nousisi vain about 40%, mutta kun ostan Priuksen saan rangaistukseksi yli 100% veronkorotuksen. Kannustavaa todella. V*ttu mikä maa tämä on.

heifetz

Tankkasin aamulla lähes tyhjään tankkiin Pro Dieseliä. Moottori käy nyt hieman pehmeämmin kiihdyttäessä ja kulutuslukemat putosi duunimatkalla 0.5l satasella, ainakin tietokoneen mukaan.

Lume-efekti, vai onko muutkin kokenut saman?
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Taky

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 10.09.12 - klo:09:23
Tankkasin aamulla lähes tyhjään tankkiin Pro Dieseliä.

Mistä sitä mahtaa saada?

Mitä oli litrahinta?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Ouzi

Nestee palveluasemilta ja neste oil asemilta. Ei Express asemilta. Hesassa malmi 1,539 ja kehä nesteellä 1,599. Kyllä pitää kokeilla kun saa tuon tankin ajettua tyhjäksi.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: tet - 28.08.12 - klo:23:26
Eikä vain VAG-dieseleihin vaan kaikkiin, siis ihan kaikkiin. Siinä ei ole "perinteistä" biodieseliä (FAMEa) mukana lainkaan, vain sitä paljon kohuttua palmuöljykamaa, joka ei aiheuta komplikaatioita samalla lailla kuin metyyliesterit.



Eipä tule autoni tankkiin tuota kamaa, sana palmuöljy yhdistyy sademetsien kaatamiseen. Vaihdetaan sitten asemaa...

Taky

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 10.09.12 - klo:09:33
Nestee palveluasemilta ja neste oil asemilta. Ei Express asemilta. Hesassa malmi 1,539...

1,539, sehän on ihan normihinta dieselille7litra.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

RSOCUstin

Esso taisi mainostaa joskus että "Pistä Tiikeri tankkiin!"

http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path=2589,2655,2698,2707,3361,3552,19494
Neste laittaa "pollet tankkiin". Huimia lupauksia kyllä annettu.

dosetti

Pitää katsoa mitkä on vaikutukset. MFD näytti toimintasäteeksi 10km kun menin tankkaamaan tätä pro dieseliä eli melko tyhjän tankin sai täyteen tankattua. 53,8litraa.

Edelliset 4436km 5,8l/100km keskikulutuksella, kalibroitu MFD.

Eskoop

Aamulla kävin tankilla ja päivällä 500km ajoa, persdynossa ei tunnu tehonlisäystä  ;D ja kulutus lupauksetkin täyttä schaissea. Tai sitte sain vielä vanhaa litkua...

jarsiv

Lainaus käyttäjältä: Eskoop - 10.09.12 - klo:19:32
Aamulla kävin tankilla ja päivällä 500km ajoa, persdynossa ei tunnu tehonlisäystä  ;D ja kulutus lupauksetkin täyttä schaissea. Tai sitte sain vielä vanhaa litkua...
Eiköhän se aluksi ole vanhaa litkua uuden hinnalla ;) Tuskin ne huoltsikoilla on tankkeja tyhjentänyt.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

k3kvuori

Tuskin neste vanhoja dieseleitä viemäriin kaataa, eiköhän ne myy tankit tyhjiks ja vasta kk päästä saa varmasti oikeaa ainetta
Audi A4 3.0 V6 Tdi Quattro -09
Peugeot 207 -07
Tunturi Pappa automat -78

dosetti

Kiinnitin huomiota käyntiääneen tänään kauppareissulla. Se kuulosti hiljaisemmalta tai se vaan tuntuu siltä olematta oikeasti. Nyt en osaa sanoa, plaseboa tai ei. No, ei se auto ainakaan rikki mennyt..

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 10.09.12 - klo:22:00
Kiinnitin huomiota käyntiääneen tänään kauppareissulla. Se kuulosti hiljaisemmalta tai se vaan tuntuu siltä olematta oikeasti. Nyt en osaa sanoa, plaseboa tai ei. No, ei se auto ainakaan rikki mennyt..

Nesteen jonkun myyntimiehen kanssa juttelin viikonloppuna. Hän kehui, että dieselien nakutus vähenee ja mainitsi, että VAG dieseleissä eron pitäisi olla jo helposti huomattava.

dosetti

No sen verran, jotta piti jättää auto tyhjäkäynnille ja nousta autosta kuuntelemaan.

Taky

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 10.09.12 - klo:22:10
No sen verran, jotta piti jättää auto tyhjäkäynnille ja nousta autosta kuuntelemaan.

Ai että ylipäätään huomasi auton olevan käynnissäkö....?  :o
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

tet

Lainaus käyttäjältä: Waltsu83 - 09.09.12 - klo:14:35
JOS kerran tämä diesel on puhtaampaa luonnolle niin minkä h*lvetin takia valtio taas tekee aineesta kalliimpaa käyttäjälle?
Eikös tämän kertainen valtion edustajat edusta vihreitä arvoja? Kasvihuonepäästöt ja muuta sekalaista p*skaa...

Ei kai Pro Dieselin ja tavallisen verotuksessa mitään eroa ole? ???

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 10.09.12 - klo:10:01
Eipä tule autoni tankkiin tuota kamaa, sana palmuöljy yhdistyy sademetsien kaatamiseen. Vaihdetaan sitten asemaa...

No onhan tuo Neste vakuutellut että heidän palmuviljelmiensä tieltä ei ole sademetsää raivattu, vaan ihan pellolle ovat palmunsa istuttaneet. Vastuu siirtyy siis kuulijalle, uskoako vai ei tuohon selitykseen. Kai noita joku WWF tms. vahtaakin, eiköhän ne jonkun Pro-dieselin vastustuskampanjan kohta pykää pystyyn jos selitys ei mene läpi.

Jokos olette muuten nähneet töllöstä Pro Dieselin mainoksen? Ovat saaneet oikein eläkeläis-astronautin mainostamaan uutta naftaa. Ei hullummin, voisin veikata ettei Buzz ole ihan hirveästi mainoksissa jenkkilässäkään esiintynyt. :)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

TAG

#29
Mun mielestä tässä keskustelussa ollaan vähän väärillä linjoilla. Koko tämän uuden Diesel laadun idea ei ole Nesteen keksintö, vaan sen takana on lähes koko autoteollisuus, VW konserni mukaanlukien. Kyseessä on uusi laatustandardi vanhan rinnalle.

Juju homman takana on kehittynyt moottoriteknologia, jossa moottorin toiminta viedään jatkuvasti hienosyisempään ohjaukseen; ruiskutuspaineet nousevat, polttoaine syötetään useassa purskeessa ohjatusti palotilaan eri lailla eri kuormitustilanteissa, turbot alkavat olla jo vakiovaruste, hiukkas- ja muita päästöjä yritetään vähentää jatkuvasti monimutkaisemmilla teknologioilla. Dieseliin sekoitettavalle kusellekin on joissain autoissa jo omat säilytysastiat.

Eli yksinkertaisesti kyseessä on autonvalmistajien suosittelema uusi Dieselin laatustandardi, joka yrittää vastata tämän päivän moottoriteknologian haasteisiin. Neste nyt saattuu olemaan siinä maailman ensimmäinen, paha asia joillekin?

Itseäni ei haittaa yhtään, jos hiukkasuodattimen puhdistussykli harvenee moninkertaisesti, dieselissä ollut FAME (vanha) bioetanoli jää kulkeutumatta moottoriöljyn sekaan härskiintyen siellä kuten nyt hiukkasuodattimen puhdistusvaiheessa tapahtuu. Ei varmaan tee long-life öljyille yhtään huonoa..

Itselläni vaihtuu tämän tankin jälkeen uusi polttoaine tankkiin koska alla on omalla rahalla hommattu auto ja sen kunto pitkällä tähtäimellä kiinnostaa.

Moottorin äänen hiljentyminen desibeleillä on testattu VTT:llä kuten muutkin hyvät seuraukset.

Mitä tulee sademetsien tuhoamiseen, niin pirunmoista hurskastelua sen perusteella on jatkaa vanha FAME -kuran käyttöä. (Siitä on tankkausluukussakin varoitus, että älä käytä) Tuo Nesteen käyttämä "palmuöljy" voidaan jatkossa tuottaa myös kotimaisilla raaka-aineilla jos saavat tuon busineksen edes käyntiin...siis sitä käytetään.

Niin ja itselläni ei tosiaan ole mitään linkityksiä Nesteeseen tai muihinkaan alan yrityksiin. Asiat vaan kiinnostaa ja otan selvää.

Jään kiinnostuksella odottamaan ensi vuotta ja ST1:n julkistuksia "Refuel" vastaavasta kotimaisesta bio-dieselistä. Oma arvaus on, että kyse tulee olemaan saman standardin litkusta. Ainakaan sitä 1. sukupolven litkua ei voi valmistaa kun autot eivät sitä tankkiinsa huoli.



Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy