Kirjoittaja Aihe: Neste Pro -diesel  (Luettu 180009 kertaa)

Poissa qsla

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 580
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #60 : 14.09.12 - klo:20:15 »
Itsekkin olen yleensä aika ennokkoluuloinen uusia asioita kohtaan  ;D Toki jokainen tekee omat arvionsa asiasta. Itse päädyin siihen tulokseen ,että jotain on tapahtunut parempaan suuntaan :D
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2 TSI 81KW DSG Highline

Ex:
 Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Poissa Ironic32

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.549
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #61 : 14.09.12 - klo:20:19 »
Tuskin se ihan puutaheinää voi olla, jos rohkeasti luvataan kulutus/teho-etuja, mutta aikahan se lie tämänkin näyttää, että miten aine oikeasti tehoaa ja mitä mahdollisia sivuvaikutuksia sillä on.

Onkos noiden kylmäasemien green dieselin / pro dieselin puute ainoastaan raskaan liikenteen takia vai onko taustalla jotain muutakin?

Poissa qsla

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 580
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #62 : 14.09.12 - klo:20:27 »
Lainaus
Onkos noiden kylmäasemien green dieselin / pro dieselin puute ainoastaan raskaan liikenteen takia vai onko taustalla jotain muutakin?

Veikkaampa ,että Nesteen tuotantokapasiteetti ei riitä pelkästään Pro laadun pitämiseen. Ja Moottoripolttoöljy ja lämmitysöljy ovat nykyään lähes samaa tavaraa kuin tuo Nesteen perus Di. Tietenkin punaista väriä lukuunottamatta. Ja ei sinne lämmityskattilaan taida olla hyötyä laittaa korkeamman setaaniluvun omaavaa ainetta laittaa. Halvinta mahdollista josta saa parhaimman katteen :) Toki PÖ-ssä on parempi lämpöarvo.
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2 TSI 81KW DSG Highline

Ex:
 Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Poissa Ouzi

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 655
  • Octavia Combi 1.4 TSI Elegance DSG -14
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #63 : 14.09.12 - klo:20:38 »
Se neste green 100 diesel hanke taitaa olla nyt jäissä kun tuli tuo pro dieselkin.

Poissa qsla

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 580
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #64 : 14.09.12 - klo:20:46 »
Lainaus
Se neste green 100 diesel hanke taitaa olla nyt jäissä kun tuli tuo pro dieselkin.

Taitaa olla että ST1:n Genesis DI tulee olemaan hetkeen ainut 100% uusiutuvasta raaka-aineesta tehtyä Dieseliä Suomen markkinoilla.
Niin ja tuo Genesis on vaan projektin nimi, tuskimpa sillä nimellä markkinoille tulee ;D
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2 TSI 81KW DSG Highline

Ex:
 Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Poissa tet

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.782
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #65 : 15.09.12 - klo:00:20 »
Enkä tiedä tuosta pakokaasujen puhdistuksesta noissa rekoissa. Että tarviiko loukkua polttaa vai hoitaako adblue sen.

Ei se adblue liity hiukkasloukkuun kyllä tietääkseni mitenkään. Se on NOx-katalysaattorin pelkistinaine.
Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6, Jungle Green
ex-vag: Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011, Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 Comfortline MY 2010

Poissa Sande

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 715
  • Datsuni on mun ratsuni
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #66 : 15.09.12 - klo:08:47 »
Tulipa tuota tankattua Datsuniinkin... Tosin enemmän kiinnosti josko se vaikka nokeaisi vähemmän veneen diesel-lämmittimessä, johon kävin ostamassa kannullisen ainetta.
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

Poissa VWRiddare

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.561
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #67 : 15.09.12 - klo:09:49 »
Aamulla tankattiin 54.5 ltr tätä ihmediisseliä. Lyhyt siirtymäajo sisälsi niin paikallistietä, kuin motariakin. Samanlaillahan tuo kone rouskutti, ja kulutti, joten ei ainakaan mitään plussaa en havainnut, jollei kalliinpaa hintaa lasketa plussaksi. ;D Mutta ajetaan päivällä hiukan pidempi ajo, niin ehkäpä sitten ilmaantuu jotain hyvääkin.

Poissa qsla

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 580
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #68 : 15.09.12 - klo:14:37 »
VWRiddare Saat tuota ajaa muutaman tankillisen ennenkuin edes tuletkaan huomaamaan mitään.  Varsinkin jos on kone karstoittunut
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2 TSI 81KW DSG Highline

Ex:
 Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Poissa fish

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 267
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #69 : 15.09.12 - klo:15:35 »
Kyllä tuo Prodiesel on selvästi parempaa kuin tavallinen diesel. Huomaahan sen heti käytössä, aivan kuten uuden iPhone viitosen käpistelijät huomasivat merkittäviä eroja vanhaan verraten tuolla ameriikassa:

First Look: iPhone 5
Touran 1.6 TDI DSG7

Poissa vkjoki

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.308
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #70 : 15.09.12 - klo:18:44 »
Lainaus
Uudesta laatustandardistahan tuossa on kyse ja varmasti tulee muiltakin valmistajilta jollakin aikataululla.
Käsittääkseni jokseenkin kaikki Suomessa myytävä bensiini ja diesel on Nesteen valmistamaa.

Nesteen kertomaa: VVT:n ja muiden laboratorioiden mittausten mukaan Pro diesel:
- vähentää polttoaineenkulutusta maksimissaan 5 % (paljonkohan keskimäärin?)
- nostaa auton maksimitehoa keskimäärin 2 % (esim. 103 kW:sta 105 kW:in)

Nuo ovat niin pieniä muutoksia, että minusta takapuolidynamometrilla ei kannata yrittää kumota tai vahvistaa VTT:n mittaustuloksia.

Itse kyllä uskon, että Nesteen kertomat Pro dieselin edut ovat totta.
« Viimeksi muokattu: 15.09.12 - klo:18:58 kirjoittanut vkjoki »
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Poissa Urlaub

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.225
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #71 : 15.09.12 - klo:19:06 »
Käsittääkseni jokseenkin kaikki Suomessa myytävä bensiini ja diesel on Nesteen valmistamaa.
Sopii epäillä.. NEOTkin omistaa suuren öljynjalostamon Ruotsissa ja Teboil on tunnetusti venäläisen Lukoilin omistama. Parin vuoden takaisen Tullihallituksen tilaston mukaan täällä myydystä bensasta tuotiin ulkomailta noin 55 %. Dieseliä tuotiin "vain" 30 %.

Poissa HiTecci

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.060
  • Eipä turhia höttyillä :)
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #72 : 15.09.12 - klo:19:30 »
jollei kalliinpaa hintaa lasketa plussaksi. ;D
Itsekin tuota maailman pelastavaa eliksiiriä Scenen tankin jo täyteen valuttelin, mutta kyllä tuo hinta oli yhä alueen matalimpia tuolla pumpulla mitä kilpailevien asemien tauluja tuli seurattua 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa nokivasara

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.479
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #73 : 15.09.12 - klo:19:54 »
Taitaa olla että ST1:n Genesis DI tulee olemaan hetkeen ainut 100% uusiutuvasta raaka-aineesta tehtyä Dieseliä Suomen markkinoilla.
Niin ja tuo Genesis on vaan projektin nimi, tuskimpa sillä nimellä markkinoille tulee ;D
Onko tietoa mitä nämä uusiutuvat biodiesel raaka-aineet ST1:llä ovat? Etanoliahan ST1 esimerkillisesti tuottaa jätteistä.
Ettei käy niinkuin Nesteen palmuöljy touhuissa, jossa luonto enempi kärsii kuin pelastuu.. Samallahan siinä on mennyt firman maine ja rahat.

Poissa VWRiddare

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.561
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #74 : 15.09.12 - klo:20:01 »
VWRiddare Saat tuota ajaa muutaman tankillisen ennenkuin edes tuletkaan huomaamaan mitään.  Varsinkin jos on kone karstoittunut
Juu, kyllähän se on tiedossa. Mutta kun ihminen on niin hätänen ;)

Poissa qwe

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 417
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #75 : 15.09.12 - klo:20:10 »
Tämähän on ihmeainetta, kun ei aiheuta samallaista muutosvastarintaa kuin 95E10.
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

Poissa Karvis

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 10.741
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #76 : 15.09.12 - klo:20:36 »
Tämähän on ihmeainetta, kun ei aiheuta samallaista muutosvastarintaa kuin 95E10.

Siinä ei kato ole sitä viinan pirua seassa :P Ja tätä saa käyttää vapaaehtoisesti.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Poissa vkjoki

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.308
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #77 : 16.09.12 - klo:07:57 »
Vielä Suomessa myytävien liikennepolttoaineiden alkuperästä:

Muistikuvani siitä, että kaikki Suomen huoltoasemaketjut ostavat lähes kaikki myymänsä liikennepolttoaineet Nesteeltä, perustuu Hesarissa tai TM:ssä kaksi vuotta sitten olleeseen artikkeliin. Huoltoasemaketjujen edustajat totesivat tuolloin, että Nesteen hinnat ovat sellaiset, että heidän ei juurikaan kannata tuoda liikennepolttoaineita ulkomailta.

Löysin aiheesta yhteenvedon ala Peik Johansson / KEPA. Yhteenvedon mukaan kaksi vuotta sitten ABC ja St1 hankkivat kaikki polttonesteensä S-ryhmän ja St1:n yhteiseltä hankintayhtiöltä nimeltä North European Oil Trade (NEOT). Tämä puolestaan osti polttoaineet Nesteeltä. Venäläisen Lukoilin omistama Teboil hankki polttoaineensa pääosin Nesteeltä, mutta pieni osa tuli myös jalostamoista Ruotsista ja Norjasta. Shell oli tuolloin jo useamman vuoden ajan ostanut Suomessa myytävän bensiininsä Nesteeltä. Neste on valmistanut bensiininsä pääasiassa Venäjän suurimmilta öljy-yhtiöiltä ostetusta raakaöljystä. Vuonna 2008 Nesteen tuomasta raakaöljystä 83 prosenttia oli peräisin Venäjältä, kymmenen prosenttia tuli Norjasta ja viisi prosenttia tuontiöljystä ostettiin EU-maista, pääasiassa Britanniasta.

Valitettavasti minulla ei ole mitään tietoa siitä, mikä tilanne on nykyisin. Arvaukseni on, että mitään suurta muutosta ei ole tapahtunut, mutta pitää ottaa selvää.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Poissa Markku

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 526
  • Timangi soi
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #78 : 16.09.12 - klo:14:07 »
Eilen Helsingissä käydessä tankkasin Pro:ta 48,5 litraa, tankkiin siis jäi 6,5 l tavallista Nesteen dieseliä.
Ajoin kotiin ja tänään kävin Kuopiossa, reilu 400 km siis takana prodieselillä
Vielä ei ole havaintoja muutoksista, kulutus on ihan sama, käyntiäänessä ei eroa.
Eikä tehopiikkiä havaittavissa. :D

Saman hintaista tuo oli 1,599 €/l. Tankataan lisää jahka löytyy täkäläisltä asemilta ja jatketaan havainnointia.
Rouvalla Octavia HB Ambiente 1,6 Tdi -10, 155 tkm
Ex Octavia Combi Ambiente 1,9 Tdi Pd Dpf -07 193tkm

Poissa SNG

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.112
  • Ocu Scout 2.0Tdi ´08
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #79 : 16.09.12 - klo:14:21 »
Raportoikaahan niitä toteutuneita kulutuksia, ja mahdollisia muutoksia kulutukseen.

Poissa Petri M

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 270
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #80 : 16.09.12 - klo:17:11 »
Hiacella ajettu nyt 2 tankillista, eli n.130 litraaa ja 1200km,
PRO dieselillä.
En hyvällä tahdollakaan huomaa eroa tehoissa enkä kulutuksessa.
Autolla ajettu nyt 20tkm ja kaikki tankkaukset on ylhäällä, katsotaan muutama tankillinen...
Tosin Hiace taitaa olla sen verran vanhaa tekniikkaa, ettei ehkä pysty hyödyntämään pro-dieselin etuja.
MB C 200 d T A Premium Business 2016
BMW 218 Active Tourer F45 218d A Business Sport 2016
VW Passat 2.0 TDI DSG 2013

Poissa Taky

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.379
    • Profiili
    • Home place
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #81 : 16.09.12 - klo:17:59 »
Autolla ajettu nyt 20tkm ja kaikki tankkaukset on ylhäällä, katsotaan muutama tankillinen...

Seuranta myös päällä, ensimmäiset  150 000km normi dieselillä kaikki kirjattuna, ja nyt PRO:ta tankissa 1. tankki menossa, alla olevasta tankkaus.com linkistä voi seurata tilannetta, vaihtokohta syys/2012 puoliväli.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti

Poissa jarsiv

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 352
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #82 : 16.09.12 - klo:18:18 »
Seuranta myös päällä, ensimmäiset  150 000km normi dieselillä kaikki kirjattuna, ja nyt PRO:ta tankissa 1. tankki menossa, alla olevasta tankkaus.com linkistä voi seurata tilannetta, vaihtokohta syys/2012 puoliväli.
Tasaiselta näyttää edellisvuoteen verrattuna, ellei kesäkuuta lasketa mukaan.

Eli lokakuun kulutus 4,72 l/100km (se 5% säästö) ;)
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI (sedan)
Škoda Fabia 1.4MPI[/

Poissa SNG

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.112
  • Ocu Scout 2.0Tdi ´08
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #83 : 16.09.12 - klo:18:22 »
Lainaus
alla olevasta tankkaus.com linkistä voi seurata tilannetta

Hyvä juttu. Tuosta jos vielä onnistut kulutusta pienentämään, niin autohan menee pyhällä hengellä ;D

Ei vaan itseä kiinnostaa nimenomaan faktat. Oma seurantakin lähtee seuraavasta tankillisesta käntiin. Itsellä vaan tulee sen verran nykyään ajoja, että vain pari kertaa kuussa tulee tankattua.

Erityisesti löydökset: "Ajotietokone" näyttää 4-alkuisia lukemia ensi kertaa (aiemmin esim 5.5 ltr/sadalla) , tai sitten vastaavaa vertausta esim vuoden-kahden takaisiin todellisiin kulutuksiin esim juurikin tankkaus.comissa tai omissa exceleissä.

Kun dataa tulee esille, on helppo päätellä putoaako kulutukset mainonnan mukaisesti ja kuinka paljon. Helppo laskea sen jälkeen euroissa, varsinkin kun neste varmasti nostaa hintojaan alkuhypetyksen jälkeen verrattuna kilpailijoihin.

Tää on muuten mielenkiintoinen ketju!

Poissa nokivasara

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.479
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #84 : 16.09.12 - klo:18:51 »
Hiacella ajettu nyt 2 tankillista, eli n.130 litraaa ja 1200km,
PRO dieselillä.
En hyvällä tahdollakaan huomaa eroa tehoissa enkä kulutuksessa.
Autolla ajettu nyt 20tkm ja kaikki tankkaukset on ylhäällä, katsotaan muutama tankillinen...
Tosin Hiace taitaa olla sen verran vanhaa tekniikkaa, ettei ehkä pysty hyödyntämään pro-dieselin etuja.
Eihän se kulutus mihinkään laskekkaan :)
Homma perustunee siihen, että taikadiisseliä ostaneet alkavat seuraamaan kulutusta ja samalla ajotavat muuttuvat pihistelevämmäksi?

Poissa Taky

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.379
    • Profiili
    • Home place
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #85 : 16.09.12 - klo:18:54 »
, ellei kesäkuuta lasketa mukaan.

Juu, oli asuntovaunu koukussa...
Volvo V90 D4 R-Design automaatti

Poissa Taky

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.379
    • Profiili
    • Home place
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #86 : 16.09.12 - klo:18:56 »
Homma perustunee siihen, että taikadiisseliä ostaneet alkavat seuraamaan kulutusta ja samalla ajotavat muuttuvat pihistelevämmäksi?

Kun tulee 65 tkm/vuosi niin seuranta ollut jo aiemminkin arkipäivää ja jos jotain lisää siltä saralta on saatavissa niin teretulemasta vaan...
Volvo V90 D4 R-Design automaatti

Poissa nokivasara

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.479
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #87 : 16.09.12 - klo:19:30 »
Kun tulee 65 tkm/vuosi niin seuranta ollut jo aiemminkin arkipäivää ja jos jotain lisää siltä saralta on saatavissa niin teretulemasta vaan...
Seuraavaksi kannattaa kokeilla semmosta magneettia polttoaineletkuihin :)
No leikki leikkinä.. hyvä jos Nesteellä on yritystä polttoaineiden parantamiseen. Lopettaisivat samalla sen orankien tappokampanjan Indonesiassa, niin voisin kokeillakkin uutta löpöä.

Poissa 123jmatti

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 48
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #88 : 16.09.12 - klo:19:34 »
Ensimmäin tankillinen menossa Superb 1.6 Tdissä. Käyntiääni kuullostaa pehmeämmältä - mutta vertailu tietysti edelliseen tankilliseen vaikeaa.. Tehossa en huomaa eroa, eikä kulutuksella ole väliä - se kun on vähän joka tapauksessa.

En tiedä onko sattumaa vai ei, mutta muutamana aamuna auto on nykinyt hieman ensimmäisten satojen metrien aikana. Voi tietysti johtua monesta muustakin asiasta, nyt siihen vain kiinnitti huomiota.

Hintaero halvimman kylmäaseman ja Tikkurilan Nesteen, jossa tankkasin välillä 7 senttiä / litra eli 3,85 euroa per tankillinen eli 9,6 euroa kuukaudessa minun ajoillani...  toistaiseksi en tiedä miksi maksaisin enemmän... vaikka summat ovatkin pieniä.

Poissa TAG

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 540
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #89 : 16.09.12 - klo:20:06 »
tänään sitten lurahti Pro Dieseliä ekan kerran Tigun (2012 S&S, 4M, TDI, BMT, DSG-7)  tankkiin.

Espoo->Lahti (vanhaa ST1 Dieseliä 90% matkasta), rajoitusten mukaan aitoa nopeutta. Lähes kokonaan cruisella. Reipas myötätuuli => 6,9L/100km

Lahti->Espoo (Neste Pro Diesel koko matkan). Muuten rajoitusten mukaan, mutta moottoritiellä todellista nopeutta 114km/h, mutta vastaavasti reipas vastatuuli. Lähes kokonaan cruisella => 6,3L/100km.

Ensimmäiset tuijottelut kulutusmittariin näyttäisi, että aine tehoaa ainakin Tigussa. Erityisesti jos satut omaamaan "ekologisen ajotavan" eli ajat suurella kuormituksella (matalat kierrokset...oma BMT/DSG tekee sen automaattisesti). Tällöin isompi setaaniluku näyttäisi pääsevän oikeuksiinsa ja moottori toimii vähän paremmalla hyötysuhteella. Ylämäissä selvästi vähemmän taipumusta vaihtaa pienemmälle vaihteelle. Eka fiilis on, että erityisesti 60-90 km nopeusalueella mennään pelkällä dieselin hajulla :). 60km tasaisella näyttää 2 ja 3 alkuisia hetkellisiä kulutuksia.

Myös tuli heti fiilis, että start/stop systeemi saa apuja paremmasta käynnistymisestä. Jotenkin pehmeämmin "kolahtaa" käyntiin.

Tässä ekat fiilikset ja ajotietokoneen lukemat.

« Viimeksi muokattu: 16.09.12 - klo:20:20 kirjoittanut TAG »

 









Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi