Kirjoittaja Aihe: Neste Pro -diesel  (Luettu 188070 kertaa)

Poissa miqwe

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 67
  • Jetta, BMW, Ex: Polo 6r
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #480 : 10.01.17 - klo:10:54 »
No niinpä vain, puhelimella näprätessä ei tullut jo aloitettua ketjua huomattua.
Mitähän lienee hinta täällä Lapissa jos aikanaan tulee.. ;D
Polo 1.2tdi Bluemotion

Poissa TAG

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 551
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #481 : 10.01.17 - klo:11:17 »
Pitääpä kokeilla kun yksi asema näyttää olevan lähimpiä asemia kotoa.

Poissa sambolo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.915
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #482 : 10.01.17 - klo:15:50 »
On kyllä pro disunki hinta ollu pilvissä. Viimeks kun tankkasin niin 1.429
5F Leon 1.4 tsi style
Ex vag:
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Poissa TAG

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 551
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #483 : 11.01.17 - klo:16:07 »
On kyllä pro disunki hinta ollu pilvissä. Viimeks kun tankkasin niin 1.429
Terveiset valtiovallalta veronkorotusten muodossa vuodenvaihteessa

Poissa nokivasara

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.531
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #484 : 24.03.17 - klo:16:03 »
On kyllä pro disunki hinta ollu pilvissä. Viimeks kun tankkasin niin 1.429
2 päivää sitten tankkasin Nesteen normi dieseliä.. hinta oli selvästi alle 1.30.. tarkkoja kymmenyksiä en muista. Mittarikohtaiset erot aika isoja.. pahimmillaan 15 senttiä / litra.

Poissa roadrunner

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 92
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #485 : 27.03.17 - klo:17:19 »
Tuli vaihteeksi Forssassa tankattua Nesteen kylmäasemalta: Pro Diesel 1,319 €/l
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

Poissa sambolo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.915
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #486 : 03.04.17 - klo:21:29 »
Nyt on ollut monessa alle 1.30e pro disu.
5F Leon 1.4 tsi style
Ex vag:
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Poissa BMF

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 729
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #487 : 10.05.17 - klo:10:41 »
Nyt kun joutuu dielselin kanssa jatkossa touhuamaan niin toki nämä erinäiset diesel-laadut on alkanut kiinnostamaan. Lähinnä mitä tankata ja millä hinnalla.

Löytyykö näistä pro diesel ja smart diesel ja MY-diesel jne mitään kunnollista labratestiä missä jollain peruskoneella kokeilaan ja vertaillaan kulutuksia ja ominaisuuksia?

Näistä lukuisista palstakirjoitteluista jäänyt semmoinen haju että helpoimmalla pääsee kun laittaa normidisua mistä halvimmalla saa... Välillä voi "puhdistaa" koneen uuteen uskoon sitten smart dieselillä...(tästäkin olisi kiva saada oikeita testituloksia)  ;D

Ei googlettamalla löydä millään oikeaa testiä.

Ajossa Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
Edeltävä ajopeli: Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Poissa SNG

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.181
  • Ocu Scout 2.0Tdi ´08
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #488 : 10.05.17 - klo:11:03 »
Nyt kun joutuu dielselin kanssa jatkossa touhuamaan niin toki nämä erinäiset diesel-laadut on alkanut kiinnostamaan. Lähinnä mitä tankata ja millä hinnalla.

Löytyykö näistä pro diesel ja smart diesel ja MY-diesel jne mitään kunnollista labratestiä missä jollain peruskoneella kokeilaan ja vertaillaan kulutuksia ja ominaisuuksia?

Näistä lukuisista palstakirjoitteluista jäänyt semmoinen haju että helpoimmalla pääsee kun laittaa normidisua mistä halvimmalla saa... Välillä voi "puhdistaa" koneen uuteen uskoon sitten smart dieselillä...(tästäkin olisi kiva saada oikeita testituloksia)  ;D

Ei googlettamalla löydä millään oikeaa testiä.

Jos autossa hiukkassuodatin, niin tankkaisin ST1:n Diesel Plussaa tai Nesteen ProDieseliä (tai MYD:tä). ST1 Diesel Plussaa jakelevat ymmärtääkseni myös ABC ja Shell-ketjut. ST1:hän omistaa Shellit suomessa. Shell on tosin nyt lanseerannut maakaasupohjaisen Dieselin.

Diesel Plussan, Pro Dieselin ja MY Dieselin tuhkapitoisuus alittaa EN590 arvon reippaasti. Normaalia korkeampi setaaniluku parantaa myös Diesel-moottorin palotapahtumaa. Nimenomaan tuhkan kertyminen tukkeuttaa lopulta hiukkassuodattimen. Mitä vähemmän polttoaineessa on tuhkaa, sitä pidempään hiukkassuodatin kestää. Uusiminen maksaa tyypillisesti nelinumeroisen summan, joka ei ala ainakaan ykkösellä.

Ympäristöarvot voivat toki olla syy noiden tankkaamiseen. Itsellä tosin syy on tuo hiukkassuodattimen (ja lompakon) varjeleminen.

On noista tieteellisiä tutkimuksia. Ainakin NestePron ja MY Dieselin tutkimukset löytyvät helposti pienellä googlettamisella.

PS: Hiukkassuodattimeen kertynyt tuhka on ja pysyy.

Poissa BMF

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 729
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #489 : 10.05.17 - klo:11:23 »
Jos autossa hiukkassuodatin, niin tankkaisin ST1:n Diesel Plussaa tai Nesteen ProDieseliä (tai MYD:tä). ST1 Diesel Plussaa jakelevat ymmärtääkseni myös ABC ja Shell-ketjut. ST1:hän omistaa Shellit suomessa. Shell on tosin nyt lanseerannut maakaasupohjaisen Dieselin.

Diesel Plussan, Pro Dieselin ja MY Dieselin tuhkapitoisuus alittaa EN590 arvon reippaasti. Normaalia korkeampi setaaniluku parantaa myös Diesel-moottorin palotapahtumaa. Nimenomaan tuhkan kertyminen tukkeuttaa lopulta hiukkassuodattimen. Mitä vähemmän polttoaineessa on tuhkaa, sitä pidempään hiukkassuodatin kestää. Uusiminen maksaa tyypillisesti nelinumeroisen summan, joka ei ala ainakaan ykkösellä.

Ympäristöarvot voivat toki olla syy noiden tankkaamiseen. Itsellä tosin syy on tuo hiukkassuodattimen (ja lompakon) varjeleminen.

On noista tieteellisiä tutkimuksia. Ainakin NestePron ja MY Dieselin tutkimukset löytyvät helposti pienellä googlettamisella.

PS: Hiukkassuodattimeen kertynyt tuhka on ja pysyy.

Juu nämä olikin tiedossa mutta olisi hienoa josko löytyisi esim 10000km testi eri litkuilla ja sitten tehtäisiin hinta-kulutus vertailu ja leväytettäisiin moottori ja putkistot auki ja katottaisiin mitä on syönyt. JA tuo kulutus testikin tehtäisiin jossain hallissa täsmälleen samoilla kiekuroilla. Noh ehkä tämä olisi liian extremeä mutta oikeastaan ainoa tapa millä tämän eron oikeasti saisi nähtäviksi.

 Oma pirssi kun tulee uutena niin ajattelin rykäistä normidisua tankkiin ja sitten testailla talven tullessa vähän moottorin käyttäytymistä eri dieseleillä.  Mutta mitä kulutukseen ja hintaan tulee niin halvimmalla pääsee normidisulla? Ei siis oteta huomioon tukkeutumisia, koska en aio autoa pitää kuin johonkin 100tkm. Oletan että tälle kilsoille pääsee normidieselilläkin ilman osien vaihtoja. Vai pääsenkö?

MY-dieseliä laittasin tankkiin jos halvalla saisi. Se on selvää jo näin etukäteen.
Ajossa Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
Edeltävä ajopeli: Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Poissa SNG

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.181
  • Ocu Scout 2.0Tdi ´08
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #490 : 10.05.17 - klo:11:37 »
Juu nämä olikin tiedossa mutta olisi hienoa josko löytyisi esim 10000km testi eri litkuilla ja sitten tehtäisiin hinta-kulutus vertailu ja leväytettäisiin moottori ja putkistot auki ja katottaisiin mitä on syönyt. JA tuo kulutus testikin tehtäisiin jossain hallissa täsmälleen samoilla kiekuroilla. Noh ehkä tämä olisi liian extremeä mutta oikeastaan ainoa tapa millä tämän eron oikeasti saisi nähtäviksi.

 Oma pirssi kun tulee uutena niin ajattelin rykäistä normidisua tankkiin ja sitten testailla talven tullessa vähän moottorin käyttäytymistä eri dieseleillä.  Mutta mitä kulutukseen ja hintaan tulee niin halvimmalla pääsee normidisulla? Ei siis oteta huomioon tukkeutumisia, koska en aio autoa pitää kuin johonkin 100tkm. Oletan että tälle kilsoille pääsee normidieselilläkin ilman osien vaihtoja. Vai pääsenkö?

MY-dieseliä laittasin tankkiin jos halvalla saisi. Se on selvää jo näin etukäteen.

Noissa nesteen teettämissä tutkimuksissa tehty juuri noin. Saattoi olla osa testeistä "testipenkissä" ja osa päivittäisesä käytössä. En muista. Mun mielessä siis penkissä VTT:llä tai Hesan AMK:lla "ajettu" mittaukset.

ST1 ja ShellExpressin hinnat ihan kilpailukykyisiä ainakin täällä Tampereen seudulla. ShellExpress jakelee tuota ST1:n plussaa. Maakaasuviritys Shellin palveluasemilla, muttei kaikilla.

Käynti ainakin pehmeämpää kuin normidisukalla. Sitähän ei taida saada kuin joiltain Nesteen asemilta Pron rinnakkaistuotteena sekä TB:n asemilta.

Google löytää

Poissa BMF

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 729
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #491 : 10.05.17 - klo:12:02 »

Google löytää

Epäonnistuin. Täytyy varmaan kutsua Sherlock paikalle. Kovasti puhutaan VTT testistä kaikissa linkeissä mutta itse testiä ei löydy edes nesteen sivuilla, joissa tähän testiin vedoten omaa dieseliään kehuvat.
Voisiko joku auttaa?
Ajossa Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
Edeltävä ajopeli: Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Poissa sambolo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.915
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #492 : 10.05.17 - klo:12:30 »
Ite käytin jonku aikaa abcin smartdisuu ja tuntu auto tosi laiskalta ja tekevän polttoa usein, sen jälkee en ole käyttänyt. Nyt aloitin kokeilun shellin GTL dieselillä, halpaa ja toistaseks Ei ole autokaan puutunut :D osaako joku sanoa jotain GTL disun tuhkapitoisuuksista vs pro diesel?

Edit: samat näyttäs olevan tuhkamäärät. Shellin gtl on siis parempi kuin prodiesel?(isompi setaaniluku) ja kaiken lisäks normaalin dieselin hintasta.
« Viimeksi muokattu: 10.05.17 - klo:12:35 kirjoittanut sambolo »
5F Leon 1.4 tsi style
Ex vag:
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Poissa SNG

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.181
  • Ocu Scout 2.0Tdi ´08
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #493 : 10.05.17 - klo:12:33 »
Epäonnistuin. Täytyy varmaan kutsua Sherlock paikalle. Kovasti puhutaan VTT testistä kaikissa linkeissä mutta itse testiä ei löydy edes nesteen sivuilla, joissa tähän testiin vedoten omaa dieseliään kehuvat.
Voisiko joku auttaa?

Pro Dieseliin liitttyviä dokumentteja, joita google ei löydy enää Nesteen sivuilta. En löytänyt myöskään tutkimukseen liittymyttä Diplomityötä tai insinöörityötä.

Onko jollakulla tallessa?

MY dieselistäkin on tutkimuksia ja varmaan myös ST1:n/Shellin tuotteista. Nyt ei vaan ehdi kaivaa. Sorry.

Kannattaa kahlata ainakin tämä ketju läpi. Prosta keskusteltu aikanaan PALJON.

Poissa BMF

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 729
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #494 : 10.05.17 - klo:12:42 »
Pro Dieseliin liitttyviä dokumentteja, joita google ei löydy enää Nesteen sivuilta. En löytänyt myöskään tutkimukseen liittymyttä Diplomityötä tai insinöörityötä.

Onko jollakulla tallessa?

MY dieselistäkin on tutkimuksia ja varmaan myös ST1:n/Shellin tuotteista. Nyt ei vaan ehdi kaivaa. Sorry.

Kannattaa kahlata ainakin tämä ketju läpi. Prosta keskusteltu aikanaan PALJON.


Tämmöinen tärppäsi:
http://www.vtt.fi/inf/pdf/tiedotteet/2011/T2604.pdf
Mutta tuokin on vähän isommilla kulkupeleillä testattu niin eipä kehtaa suoraan verrata 2.0tdi koneeseen  :D

Sitten tämä Matti Penan epämääräinen pdf jossa ei löydy viittauksia mihinkään lähteeseen:
https://www.skal.fi/files/16238/Matti_Pentti_ST1.pdf
Siinä on peugeot puhdistunut oikein reippaasti. Moottorista on tullut kuin uusi mikäli sivua 12 on uskominen.  ;D
 

« Viimeksi muokattu: 10.05.17 - klo:12:53 kirjoittanut BMF »
Ajossa Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
Edeltävä ajopeli: Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

 









Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi