Kirjoittaja Aihe: Neste Pro -diesel  (Luettu 172600 kertaa)

Poissa Möhköfantti

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 48
    • Profiili
Neste Pro -diesel
« : 28.08.12 - klo:22:01 »
Neste tuo markkinoille uuden diesel-laadun. Onko joku jo nähnyt mainoksia/ostanut?
Pitäisi käydä myös VAG-dieseleihin

http://www.nesteoil.fi/default.asp?path=35;52;88;100;101;18521;19223

http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path=2589%2C2655%2C2698%2C8158%2C19494%2C19500%2C19506
Octavia 1.6TDI Combi -10

Poissa Taky

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.372
    • Profiili
    • Home place
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #1 : 28.08.12 - klo:22:19 »
Neste tuo markkinoille uuden diesel-laadun. Onko joku jo nähnyt mainoksia/ostanut?
Pitäisi käydä myös VAG-dieseleihin

Eipä ole vielä tullut vastaa, mutta jos

"Polttoaineen kulutus on VTT:n testien mukaan 1-5 % pienempi kuin perinteisellä polttoaineella."

...maximissa toteutuu, siis 5% niin saa se viitisen senti/litra kallimpaa olla niin kustannusvaikutus +/- 0.


"Alin varastointilämpötila eli samepiste on -32 astetta (tavallinen diesel -29).  Vastaavasti alin käyttölämpötila eli suodatettavuuspiste on -37 (tavallinen diesel -32). "

Kun arktinenlaatu muutekin kallimpaa niin kustannusvaikutus voi olla vähäinen tai sitten ei....


Volvo V90 D4 R-Design automaatti

Poissa k3kvuori

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 163
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #2 : 28.08.12 - klo:22:26 »
Mainoksia on nähnyt hieman liikaakin tuosta viimeisen puolivuotta työn puolesta.

tuota dieseliä on myynnissä ainakin parissa paikassa ollut jo jonkun aikaa mutta perusdieselin nimellä.

tosiaan siinämielessä hieno polttoaine, että ei tarvitse asemien vaihtaa kesä/talvilaatuja erikseen vaan voi myydä koko vuoden samaa laatua. kuten sanottu, hinta nousee hieman ja kulutuksen pitäs laskee.
Audi A4 3.0 V6 Tdi Quattro -09
Peugeot 207 -07
Tunturi Pappa automat -78

Poissa SNG

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.102
  • Ocu Scout 2.0Tdi ´08
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #3 : 28.08.12 - klo:22:47 »
Lainaus
tuota dieseliä on myynnissä ainakin parissa paikassa ollut jo jonkun aikaa mutta perusdieselin nimellä

Onks tietoo? Jos tiedät tästä uutuudesta muutenkin enemmän, niin milloin mahtaa (tarkemmin) tulla myyntiin? Nestehän mainostaa tuotavan myyntiin "syksyllä".

Noissa VTT:n testeissä oli mielenkiintoista vaikutus dpf:n nokeutumisen vähentymiseen, tehon/väännön lisääntymiseen pumppareissa jopa 5%:lla ja parempi setaaniluku.

Itsellä Ocu Scoutissa koneena juurikin pumppari dpf nokivasara, tarkemmin 2.0tdi BMM.


Aion ottaa pidempiaikaiseen testaukseen jos ei ole hinnoiteltu "early adapter kermankuorintaperiaatteella"  ;D

Poissa tet

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.718
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #4 : 28.08.12 - klo:23:26 »
Pitäisi käydä myös VAG-dieseleihin

Eikä vain VAG-dieseleihin vaan kaikkiin, siis ihan kaikkiin. Siinä ei ole "perinteistä" biodieseliä (FAMEa) mukana lainkaan, vain sitä paljon kohuttua palmuöljykamaa, joka ei aiheuta komplikaatioita samalla lailla kuin metyyliesterit.

tosiaan siinämielessä hieno polttoaine, että ei tarvitse asemien vaihtaa kesä/talvilaatuja erikseen vaan voi myydä koko vuoden samaa laatua.

Jossain Nesteen dokussa näin kyllä maininnan että nuo em. pakkaslukemat olisivat nimenomaan talvilaadun lukuja. Ymmärsin että kesä- ja talvilaadut olisi erikseen tuollakin.
Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6, Jungle Green
ex-vag: Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011, Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 Comfortline MY 2010

Poissa k3kvuori

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 163
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #5 : 05.09.12 - klo:19:31 »
Onks tietoo? Jos tiedät tästä uutuudesta muutenkin enemmän, niin milloin mahtaa (tarkemmin) tulla myyntiin? Nestehän mainostaa tuotavan myyntiin "syksyllä".

Noissa VTT:n testeissä oli mielenkiintoista vaikutus dpf:n nokeutumisen vähentymiseen, tehon/väännön lisääntymiseen pumppareissa jopa 5%:lla ja parempi setaaniluku.

Itsellä Ocu Scoutissa koneena juurikin pumppari dpf nokivasara, tarkemmin 2.0tdi BMM.


Aion ottaa pidempiaikaiseen testaukseen jos ei ole hinnoiteltu "early adapter kermankuorintaperiaatteella"  ;D

tän kuun loppupuolella alkaa myynti
Audi A4 3.0 V6 Tdi Quattro -09
Peugeot 207 -07
Tunturi Pappa automat -78

Poissa Taky

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.372
    • Profiili
    • Home place
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #6 : 05.09.12 - klo:20:27 »
tän kuun loppupuolella alkaa myynti

Bussien kyljessä mainos jossa päivämäärä 9.9.... mitä sitten käytännössä tarkoittaneen.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti

Poissa Petri M

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 269
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #7 : 06.09.12 - klo:06:52 »
9.9.2012 tulee myyntiin Neste palveluasemilla, ei kylmäasemilla.
Näin ainakin lähimmältä asemalta kerrottiin kun firman autoa tankkailin.
Pitääpä kokeilla Hiacessa ainakin...
MB C 200 d T A Premium Business 2016
BMW 218 Active Tourer F45 218d A Business Sport 2016
VW Passat 2.0 TDI DSG 2013

Poissa Tupo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 886
  • Caddy Life 1,9TDI DPF 4Motion -09
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #8 : 06.09.12 - klo:08:28 »
Lainaus
ei tarvitse asemien vaihtaa kesä/talvilaatuja erikseen
Nesteen sivuilta:
"Talvilaatuisen tuotteen kylmäominaisuudet ovat paremmat kuin perinteisellä dieselillä. "
Pro Dieselin talvilaatu on siis parempaa kuin "perinteinen" talvilaatu. Tuskin Neste kuitenkaan kesällä myy Pro-talvilaatua.

Lainaus
ei kylmäasemilla
Neste: "Neste Pro Dieseliä saa kaikilta Neste Oilin miehitetyiltä liikenneasemilta ja Neste Oil -automaattiasemilta syksystä 2012 alkaen."

Poissa SamKoo

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 281
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #9 : 09.09.12 - klo:14:15 »
Täytyypi laittaa testaukseen, seurannut muutenkin suhteellisen tarkkaan kulutusta niin pystyy vielä vertailemaan jääkö mitään näkyvää viivan alapuolelle. V-power bensassa ainakin huomasin eron vanhassa autossani, niinkuin autokin.. 98:sin jälkeen kun vaihtoi lennosta V-poweriin reilummissa kiihdytyksissä auto haki safe-moden päälle ennenkuin tottui kyseiseen bensaan
Toyota Auris Hybrid Touring Sport -16

Poissa Wekotin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.095
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #10 : 09.09.12 - klo:14:32 »
... V-power bensassa ainakin huomasin eron vanhassa autossani, niinkuin autokin.. 98:sin jälkeen kun vaihtoi lennosta V-poweriin reilummissa kiihdytyksissä auto haki safe-moden päälle ennenkuin tottui kyseiseen bensaan

Tästä taitaa sitten olla jo useampi vuosi? Tuo on meinaa nykyään 98-oktaanista polttoainetta, identtiset arvot löytyvät Nesteen 98-bensiinistä.

Poissa Waltsu83

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 286
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #11 : 09.09.12 - klo:14:35 »
Tuo on yksi v*tun hailee tuo -5 % kulutus henkilöauto puolella. Sekalaisessa ajossa sitä tuskin huomaa.
Enemmän omalla kohdalla kiinnostaa kuinka paljon tuo vaikuttaa raskaankaluston ajoneuvoissa, kun kulutus on 30-50 litraa/100km. Siinä alkaa jo -5% kulutus vaikuttamaan.

JOS kerran tämä diesel on puhtaampaa luonnolle niin minkä h*lvetin takia valtio taas tekee aineesta kalliimpaa käyttäjälle?
Eikös tämän kertainen valtion edustajat edusta vihreitä arvoja? Kasvihuonepäästöt ja muuta sekalaista p*skaa...
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Poissa SamKoo

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 281
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #12 : 09.09.12 - klo:15:27 »
Tästä taitaa sitten olla jo useampi vuosi? Tuo on meinaa nykyään 98-oktaanista polttoainetta, identtiset arvot löytyvät Nesteen 98-bensiinistä.

Onhan siitä jo aikaa mutta kahdesti kokeilin ja molemmilla kerroilla V-poweriin siirryttäessä teki saman, eli alussa jokusen kerran löi sen safe-moden päälle..

Tuo on yksi v*tun hailee tuo -5 % kulutus henkilöauto puolella. Sekalaisessa ajossa sitä tuskin huomaa.
Enemmän omalla kohdalla kiinnostaa kuinka paljon tuo vaikuttaa raskaankaluston ajoneuvoissa, kun kulutus on 30-50 litraa/100km. Siinä alkaa jo -5% kulutus vaikuttamaan.

JOS kerran tämä diesel on puhtaampaa luonnolle niin minkä h*lvetin takia valtio taas tekee aineesta kalliimpaa käyttäjälle?
Eikös tämän kertainen valtion edustajat edusta vihreitä arvoja? Kasvihuonepäästöt ja muuta sekalaista p*skaa...

Niin lähinnä mielenkiinnosta mukava seurailla jääkö mitään näkyvää, ei tässä nyt mitään isoja säästöjä olla polttoaineen vaihdolla odottamassa.  :)

Ja näistä vihreistä arvoista, vanhan autoni päästöluokka oli 190g/km eli perusveron korotus oli nyt viimeksi maltilliset noin 10e. Taas nykyisessä 99g/km tuli laakista yli 100% korotus.. Ja samassa trafin perusveron korotustiedotteessa vielä kannustetaan että nyt kannattaa vihreä ajattelutapa  ::)  Ei oikein kulje korotukset ja vihreät arvot käsi kädessä.  Noh, mutta seuraavan kerran kun näitä tarkistellaan niin kaikki nousee mutta prosentuaalisesti eniten varmasti näistä ei vähäpäästöisistä..
Toyota Auris Hybrid Touring Sport -16

Poissa Wekotin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.095
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #13 : 09.09.12 - klo:16:29 »
...
Ja näistä vihreistä arvoista, vanhan autoni päästöluokka oli 190g/km eli perusveron korotus oli nyt viimeksi maltilliset noin 10e. Taas nykyisessä 99g/km tuli laakista yli 100% korotus.. Ja samassa trafin perusveron korotustiedotteessa vielä kannustetaan että nyt kannattaa vihreä ajattelutapa  ::)  Ei oikein kulje korotukset ja vihreät arvot käsi kädessä.  Noh, mutta seuraavan kerran kun näitä tarkistellaan niin kaikki nousee mutta prosentuaalisesti eniten varmasti näistä ei vähäpäästöisistä..

Joo tuossa meinasi itselläkin mennä sylki väärään kurkkuun kun luin tuota uutta "kannustavaa" politiikkaa. Eli jos ostaisin AMG Mersun, vero nousisi vain about 40%, mutta kun ostan Priuksen saan rangaistukseksi yli 100% veronkorotuksen. Kannustavaa todella. V*ttu mikä maa tämä on.

Poissa heifetz

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 759
  • Volvo V40 D2 -13
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #14 : 10.09.12 - klo:09:23 »
Tankkasin aamulla lähes tyhjään tankkiin Pro Dieseliä. Moottori käy nyt hieman pehmeämmin kiihdyttäessä ja kulutuslukemat putosi duunimatkalla 0.5l satasella, ainakin tietokoneen mukaan.

Lume-efekti, vai onko muutkin kokenut saman?
Volvo V40 D2 -13 "Svenssonin kiusaus"
Ex. E61 525dA Touring LCI -08 "Panssarilaiva"
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12 "Vaclavin erikoinen"
Ex. E81 118d -09 "A3 slayer"
Ex. A3 CC 1.6 -04 "Punainen paholainen"

Poissa Taky

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.372
    • Profiili
    • Home place
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #15 : 10.09.12 - klo:09:28 »
Tankkasin aamulla lähes tyhjään tankkiin Pro Dieseliä.

Mistä sitä mahtaa saada?

Mitä oli litrahinta?
Volvo V90 D4 R-Design automaatti

Poissa Ouzi

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 650
  • Octavia Combi 1.4 TSI Elegance DSG -14
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #16 : 10.09.12 - klo:09:33 »
Nestee palveluasemilta ja neste oil asemilta. Ei Express asemilta. Hesassa malmi 1,539 ja kehä nesteellä 1,599. Kyllä pitää kokeilla kun saa tuon tankin ajettua tyhjäksi.

Poissa Peeveli

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.130
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita.
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #17 : 10.09.12 - klo:10:01 »
Eikä vain VAG-dieseleihin vaan kaikkiin, siis ihan kaikkiin. Siinä ei ole "perinteistä" biodieseliä (FAMEa) mukana lainkaan, vain sitä paljon kohuttua palmuöljykamaa, joka ei aiheuta komplikaatioita samalla lailla kuin metyyliesterit.



Eipä tule autoni tankkiin tuota kamaa, sana palmuöljy yhdistyy sademetsien kaatamiseen. Vaihdetaan sitten asemaa...
Autohulluus on sairaus, ja Vihreä liitto parantaa sairautesi.

Poissa Taky

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.372
    • Profiili
    • Home place
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #18 : 10.09.12 - klo:10:44 »
Nestee palveluasemilta ja neste oil asemilta. Ei Express asemilta. Hesassa malmi 1,539...

1,539, sehän on ihan normihinta dieselille7litra.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti

Poissa RSOCUstin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.691
  • Octavia Combi Elegance 1.6cr tdi + dsg7 4/2010
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #19 : 10.09.12 - klo:11:30 »
Esso taisi mainostaa joskus että "Pistä Tiikeri tankkiin!"

http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path=2589,2655,2698,2707,3361,3552,19494
Neste laittaa "pollet tankkiin". Huimia lupauksia kyllä annettu.

Poissa dosetti

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.743
  • Jetta BKD
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #20 : 10.09.12 - klo:12:23 »
Pitää katsoa mitkä on vaikutukset. MFD näytti toimintasäteeksi 10km kun menin tankkaamaan tätä pro dieseliä eli melko tyhjän tankin sai täyteen tankattua. 53,8litraa.

Edelliset 4436km 5,8l/100km keskikulutuksella, kalibroitu MFD.
2006 VW Jetta 2,0tdi BKD Sportline

Poissa Eskoop

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #21 : 10.09.12 - klo:19:32 »
Aamulla kävin tankilla ja päivällä 500km ajoa, persdynossa ei tunnu tehonlisäystä  ;D ja kulutus lupauksetkin täyttä schaissea. Tai sitte sain vielä vanhaa litkua...

Poissa jarsiv

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 352
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #22 : 10.09.12 - klo:19:42 »
Aamulla kävin tankilla ja päivällä 500km ajoa, persdynossa ei tunnu tehonlisäystä  ;D ja kulutus lupauksetkin täyttä schaissea. Tai sitte sain vielä vanhaa litkua...
Eiköhän se aluksi ole vanhaa litkua uuden hinnalla ;) Tuskin ne huoltsikoilla on tankkeja tyhjentänyt.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI (sedan)
Škoda Fabia 1.4MPI[/

Poissa k3kvuori

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 163
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #23 : 10.09.12 - klo:20:13 »
Tuskin neste vanhoja dieseleitä viemäriin kaataa, eiköhän ne myy tankit tyhjiks ja vasta kk päästä saa varmasti oikeaa ainetta
Audi A4 3.0 V6 Tdi Quattro -09
Peugeot 207 -07
Tunturi Pappa automat -78

Poissa dosetti

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.743
  • Jetta BKD
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #24 : 10.09.12 - klo:22:00 »
Kiinnitin huomiota käyntiääneen tänään kauppareissulla. Se kuulosti hiljaisemmalta tai se vaan tuntuu siltä olematta oikeasti. Nyt en osaa sanoa, plaseboa tai ei. No, ei se auto ainakaan rikki mennyt..
2006 VW Jetta 2,0tdi BKD Sportline

Poissa Levjsa

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.065
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #25 : 10.09.12 - klo:22:03 »
Kiinnitin huomiota käyntiääneen tänään kauppareissulla. Se kuulosti hiljaisemmalta tai se vaan tuntuu siltä olematta oikeasti. Nyt en osaa sanoa, plaseboa tai ei. No, ei se auto ainakaan rikki mennyt..

Nesteen jonkun myyntimiehen kanssa juttelin viikonloppuna. Hän kehui, että dieselien nakutus vähenee ja mainitsi, että VAG dieseleissä eron pitäisi olla jo helposti huomattava.

Poissa dosetti

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.743
  • Jetta BKD
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #26 : 10.09.12 - klo:22:10 »
No sen verran, jotta piti jättää auto tyhjäkäynnille ja nousta autosta kuuntelemaan.
2006 VW Jetta 2,0tdi BKD Sportline

Poissa Taky

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.372
    • Profiili
    • Home place
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #27 : 11.09.12 - klo:08:34 »
No sen verran, jotta piti jättää auto tyhjäkäynnille ja nousta autosta kuuntelemaan.

Ai että ylipäätään huomasi auton olevan käynnissäkö....?  :o
Volvo V90 D4 R-Design automaatti

Poissa tet

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.718
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #28 : 11.09.12 - klo:08:50 »
JOS kerran tämä diesel on puhtaampaa luonnolle niin minkä h*lvetin takia valtio taas tekee aineesta kalliimpaa käyttäjälle?
Eikös tämän kertainen valtion edustajat edusta vihreitä arvoja? Kasvihuonepäästöt ja muuta sekalaista p*skaa...

Ei kai Pro Dieselin ja tavallisen verotuksessa mitään eroa ole? ???

Eipä tule autoni tankkiin tuota kamaa, sana palmuöljy yhdistyy sademetsien kaatamiseen. Vaihdetaan sitten asemaa...

No onhan tuo Neste vakuutellut että heidän palmuviljelmiensä tieltä ei ole sademetsää raivattu, vaan ihan pellolle ovat palmunsa istuttaneet. Vastuu siirtyy siis kuulijalle, uskoako vai ei tuohon selitykseen. Kai noita joku WWF tms. vahtaakin, eiköhän ne jonkun Pro-dieselin vastustuskampanjan kohta pykää pystyyn jos selitys ei mene läpi.

Jokos olette muuten nähneet töllöstä Pro Dieselin mainoksen? Ovat saaneet oikein eläkeläis-astronautin mainostamaan uutta naftaa. Ei hullummin, voisin veikata ettei Buzz ole ihan hirveästi mainoksissa jenkkilässäkään esiintynyt. :)
Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6, Jungle Green
ex-vag: Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011, Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 Comfortline MY 2010

Poissa TAG

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 540
    • Profiili
Vs: Neste Pro -diesel
« Vastaus #29 : 11.09.12 - klo:09:59 »
Mun mielestä tässä keskustelussa ollaan vähän väärillä linjoilla. Koko tämän uuden Diesel laadun idea ei ole Nesteen keksintö, vaan sen takana on lähes koko autoteollisuus, VW konserni mukaanlukien. Kyseessä on uusi laatustandardi vanhan rinnalle.

Juju homman takana on kehittynyt moottoriteknologia, jossa moottorin toiminta viedään jatkuvasti hienosyisempään ohjaukseen; ruiskutuspaineet nousevat, polttoaine syötetään useassa purskeessa ohjatusti palotilaan eri lailla eri kuormitustilanteissa, turbot alkavat olla jo vakiovaruste, hiukkas- ja muita päästöjä yritetään vähentää jatkuvasti monimutkaisemmilla teknologioilla. Dieseliin sekoitettavalle kusellekin on joissain autoissa jo omat säilytysastiat.

Eli yksinkertaisesti kyseessä on autonvalmistajien suosittelema uusi Dieselin laatustandardi, joka yrittää vastata tämän päivän moottoriteknologian haasteisiin. Neste nyt saattuu olemaan siinä maailman ensimmäinen, paha asia joillekin?

Itseäni ei haittaa yhtään, jos hiukkasuodattimen puhdistussykli harvenee moninkertaisesti, dieselissä ollut FAME (vanha) bioetanoli jää kulkeutumatta moottoriöljyn sekaan härskiintyen siellä kuten nyt hiukkasuodattimen puhdistusvaiheessa tapahtuu. Ei varmaan tee long-life öljyille yhtään huonoa..

Itselläni vaihtuu tämän tankin jälkeen uusi polttoaine tankkiin koska alla on omalla rahalla hommattu auto ja sen kunto pitkällä tähtäimellä kiinnostaa.

Moottorin äänen hiljentyminen desibeleillä on testattu VTT:llä kuten muutkin hyvät seuraukset.

Mitä tulee sademetsien tuhoamiseen, niin pirunmoista hurskastelua sen perusteella on jatkaa vanha FAME -kuran käyttöä. (Siitä on tankkausluukussakin varoitus, että älä käytä) Tuo Nesteen käyttämä "palmuöljy" voidaan jatkossa tuottaa myös kotimaisilla raaka-aineilla jos saavat tuon busineksen edes käyntiin...siis sitä käytetään.

Niin ja itselläni ei tosiaan ole mitään linkityksiä Nesteeseen tai muihinkaan alan yrityksiin. Asiat vaan kiinnostaa ja otan selvää.

Jään kiinnostuksella odottamaan ensi vuotta ja ST1:n julkistuksia "Refuel" vastaavasta kotimaisesta bio-dieselistä. Oma arvaus on, että kyse tulee olemaan saman standardin litkusta. Ainakaan sitä 1. sukupolven litkua ei voi valmistaa kun autot eivät sitä tankkiinsa huoli.


« Viimeksi muokattu: 11.09.12 - klo:10:11 kirjoittanut TAG »

 









Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi