Kesärenkaat 2012 - testejä, kokemuksia, mielipiteitä

Aloittaja RTWteam, 05.01.12 - klo:18:45

« edellinen - seuraava »

Erzi

Laitoin Camskillille mailia ja he lupasivat tutkia asiaa. Katsotaan nyt johtaako se tutkinta mihinkään...
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

Skula

Romurautaa ja paalivehkeitä.

DyyD

Lainaus käyttäjältä: skula - 14.03.12 - klo:20:33
Tältä tää mun näyttää:

Voitko kertoa missä tuo haku tarkalleen on, kiitos! :)

Erzi

Erzi

Lainaus käyttäjältä: skula - 14.03.12 - klo:20:33
Tältä tää mun näyttää:

Mulla on ollut tuo "Parcel at depot" -kohta jo kymmenennestä päivästä alkaen.

lahtito

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 14.03.12 - klo:21:52
Mulla on ollut tuo "Parcel at depot" -kohta jo kymmenennestä päivästä alkaen.

Omassa tilauksessa Parcel at depot 8.3 ja renkaat tuli tänään. Kuljetusliikettä en tiedä, en ollut itse vastaanottamassa.

Erzi

Lainaus käyttäjältä: lahtito - 14.03.12 - klo:21:59
Omassa tilauksessa Parcel at depot 8.3 ja renkaat tuli tänään. Kuljetusliikettä en tiedä, en ollut itse vastaanottamassa.

Kai tässä on sitten vielä toivoa ;)

Soittivatko muuten ennen toimitusta?

ram1

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 14.03.12 - klo:22:05

Kyl ne sieltä tulee.Voi tulla jopa eri päivinä nuo renkaat.Ne kun seilaa välillä ihan omaa reittiä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

lahtito

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 14.03.12 - klo:22:05

Oli soitettu. Numeron perusteella loppujakelun suoritti http://www.postenlogistik.fi/

DyyD

Kiitos osoitteesta Erzi!

Mulla on nyt tästä pakettikulusta vähän sellanen kutina, että nämä saapuu maahan Turun kautta lentokoneella. Tai pakostikin, lentorahtinahan nuo tulevat kun siirtyvät tuossa tahdissa maasta maahan. Turkuun tuleminen selittäisi sen, miksi noissa on useat kerrat "Parcel at depot" ennenkuin ne päätyvät jakeluun. Oma pakettini ons saapunut eilen kohdemaan depotille, ja olisi jakelussa viimeistään lauantaina. Hassu päivä mutta katsotaan. Jos se saapuu nopeasti, on paketit varmaan sitten jo Turussa eli tulleet tätä kautta.

Erzi

Mulla lukee nyt että 15.pvä torstaina "out for delivery" eli varmaan huomenna (16.pvä) yrittävät toimittaa kun en oo kotona:)

Ishvan

Nuo Camskillin toimitukset toimittaa perille usein joku pienempi paikallinen kuljetusyritys, jolla on yhteistyösopimus isomman jakelijan kanssa.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Skula

Renkaat tuli just ku olin töihin lähdössä, en tajunnu katsoa millä ne tuli..  :-X

Illalla vähän tarkempaa katselua minkälaiset rinkulat nää on...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Erzi

Minä huomasin kanssa seurannasta, että olivat eilen yrittäneet toimittaa, mutta ei ollut onnistunut kun eivät päässeet taloon sisälle (kerrostalo). Eipä sieltä mitään soittoakaan tullut joten soittelin itse äsken postenlogistikille ja pyysin selvittämään ovatko renkaat heillä toimituksessa.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 16.03.12 - klo:10:41
Eipä sieltä mitään soittoakaan tullut .

Ihmettelen totakin touhua, tietoihin laitetaan ne puhelinnumerotkin mutta miksi ? Itsellenikin tuli se kaverin polkupyörän kokoinen laatikko ilman mitään yhteydenottoa ja keskellä kirkasta (ilta) päivää, onneksi ala-astelainen tyttäreni oli sattumoisin kotona, vielä oudompaa että jättivät sen ilman allekirjoitusta, olis voinnut tuossakin härnätä rahtaria(?!).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 16.03.12 - klo:11:39
Itsellenikin tuli se kaverin polkupyörän kokoinen laatikko ilman mitään yhteydenottoa ja keskellä kirkasta (ilta) päivää, onneksi ala-astelainen tyttäreni oli sattumoisin kotona, vielä oudompaa että jättivät sen ilman allekirjoitusta, olis voinnut tuossakin härnätä rahtaria(?!).

Minä tilasin kerran 225/45 R17 renkaan ja vaimo kyseli illalla, että mahtaako se sun rengas olla alakerrassa postilaatikkojen vieressä. Menin katsomaan ja sehän se. DPD:n lapussa luki: Jätetty postilaatikkoon ;D Lähetteessä oli kännynumeroni ja kun lappua tavasin, niin huomasin, että olin ollut itse asiassa kotonakin silloin kun kaveri on käynyt jättämässä renkaan "postilaatikkoon". Juu, ovipuhelin on siinä laatikon vieressä ja se toimii :) Ja ei, ei soitettu kännyyn tai ovipuhelimeen.

Erzi

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 16.03.12 - klo:11:39
Ihmettelen totakin touhua, tietoihin laitetaan ne puhelinnumerotkin mutta miksi ? Itsellenikin tuli se kaverin polkupyörän kokoinen laatikko ilman mitään yhteydenottoa ja keskellä kirkasta (ilta) päivää, onneksi ala-astelainen tyttäreni oli sattumoisin kotona, vielä oudompaa että jättivät sen ilman allekirjoitusta, olis voinnut tuossakin härnätä rahtaria(?!).

Juu ja mulla lukee vielä tuolla seurannassa, että toimitus ei onnistunut koska ovikoodi ei ollut tiedossa...no eihän siinä mitään jos olis ovella joku koodilukko :D

jnsFI

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 13.03.12 - klo:18:48
Toi Nokian Z G2 voittaa seuraavassa autobildissä 225/45 rengastestin.

Tilasin tänään Nokian Z G2:set koossa 245/35R19. Ensi viikolla näkee millainen rengas on... ja muutaman viikon päästä ajoon. :)
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

automaattori

Pitkän pohdinnan jälkeen mulla on loppusuoralla 225/50/17 koossa Contin 2:set ja Nokian Hakka Bluet. Nokian etu on hakkaturva, miinus on taas siinä vaikka onkin testivoittaja niin oikeita ajokokemuksia ei vielä ole kellään. Conti taas on takuuvarmasti hyvä, miinuksena vain jo vanha tekniikka. Kakkoset sais selvästi halvemmalla kun uutta pukkaa tilalle.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: jnsFI - 16.03.12 - klo:18:03
Tilasin tänään Nokian Z G2:set koossa 245/35R19. Ensi viikolla näkee millainen rengas on... ja muutaman viikon päästä ajoon. :)

Itsekin ostin Nokia Z:at koossa 235/35R19. Mielenkiinnolla odotetaan myös minkälainen rengas on ajoltaan.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

automaattori

Minusta tuo Nokian hakka-turva on huippu, ainakin näihin vararengattomiin autoihin ja jos päälle rengas voittaa testejä niin mikä ettei. Taitaa uudet Hakka Bluet tulla meikäläisen Yetiin.
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 16.03.12 - klo:19:22
Conti taas on takuuvarmasti hyvä, miinuksena vain jo vanha tekniikka. Kakkoset sais selvästi halvemmalla kun uutta pukkaa tilalle.

Liekkö tuolla renkaan malli-iällä niin merkitystä jos/kun tuote on hyvä ja toimivaksi todettu, viime kesän kokemukset PremiumContact 2:sta oli pelkästään positiivisiä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 16.03.12 - klo:20:17
Liekkö tuolla renkaan malli-iällä niin merkitystä jos/kun tuote on hyvä ja toimivaksi todettu, viime kesän kokemukset PremiumContact 2:sta oli pelkästään positiivisiä.
Onhan se varmaan noin. Hiljaista rengasta vain haen. Rengasmyyjä muuten sanoi että autot Yetinkin tapaan on saatu hiljaisiksi kabiinin puolelta ja se korostaa rengasääniä joita onkin vaikeampaa hillitä. Oikea premium-auto eroaakin juuri siinä että rengasmelutkin on jotenkin saatu aisoihin. Ja onhan tuo monen koeajon perusteella tullut havaittua ettei uudet perusmallit mitenkään radikaalisti ole hiljaisempia rengasmelulta kuin ennenkään. Viimeksi hyvä esimerkki oli huippumallin CR-V Honda. Rengasmelu oli kitkoista huolimatta vähintään Yeti luokkaa jos ei enemmänkin, auto oli kuitenkin 15000â,¬ vastaavaa Yetiä kalliimpi.

Erzi

Hehe. Nyt lukee seurannassa hollanniksi jotain minkä voi tulkita tarkoittavan, että renkaat lähetetään takaisin. Todella surkea esitys kyllä jos yhden näennäisen toimitusyrityksen jälkeen renkaat lähetettäisiin takaisin Englantiin! Ei tässä nyt varmaan auta kuin odottaa alkuviikkoon ja katsoa miten käy.
Camskill lupasi selvittää kuka toimittaa renkaat Suomessa. No, eipä ole vastausta kuulunut. Postenlogistikille soitin myös. Siellä nainen lupasi selvittää asian ja soittaa sitten... No, arvata saattaa onko soitellut :)

Erzi

Eipä olleet postenlogistinkin Vantaan keskuksessa tietoisia minun renkaistani, camskill ei vastaa maileihin ja allekirjoittaneella alkaa hermo kiristyä.

Prkl.

Tony_L

Mulle toi camskillin renkaat vantaalla DPD ja soitti ennen toimitusta että olenko kotona. Toimitus kesti yhden päivän vajaa 2 viikkoa.

DyyD

Erzi, kauan sun renkaat on ollu reissussa? Onko tässä mitään toiveita saada noita rinkuloita koskaan.

Olen tehnyt vähän "salapoliisityötä" ja näyttää olevan tällä hetkellä tässä maassa jopa satoja nyt ilman renkaita, samalla statuksella seurannassa. huhhuh.  :P

Late

Lainaus käyttäjältä: DyyD - 19.03.12 - klo:17:40
Erzi, kauan sun renkaat on ollu reissussa? Onko tässä mitään toiveita saada noita rinkuloita koskaan.

Olen tehnyt vähän "salapoliisityötä" ja näyttää olevan tällä hetkellä tässä maassa jopa satoja nyt ilman renkaita, samalla statuksella seurannassa. huhhuh.  :P

Taitaa vaan tulla takatalvi.. ;) mitäs noilla kesärenkailla oikein tekee..  ;)

roadZ

Tilasin Camskillista renkaat 5.3. kerkesin jo viikon verran ihmetellä kun ei mitään ole kuulunut. Tänään soittivat dpd:ltä että toimittavat renkaat tämän päivän aikana. Tilauksen seuranta linkissä tuntui olevan jotain häikkää, ei näyttänyt koko aikana toimituspäivää...nyt sitten jännitetään montako rengasta sieltä kuski tuo.

Erzi

Lainaus käyttäjältä: DyyD - 19.03.12 - klo:17:40

Olen tehnyt vähän "salapoliisityötä" ja näyttää olevan tällä hetkellä tässä maassa jopa satoja nyt ilman renkaita, samalla statuksella seurannassa. huhhuh.  :P

Renkaat lähtivät Englannista 6.3.

Meinasin jo soittaa suoraan tuonne TNT Postille, mutta päätin vielä kokeilla ensin DPD:tä. Sieltähän ne renkaat sitten löytyi Helsinki-Vantaan varastosta. Ei kuitenkaan seurantakoodilla vaan nimellä ja postinumerolla. DPD:ltä sanottiin, että ei ollut toimituksessa puhelinnumeroa niin eivät voineet toimittaa kun eivät päässeet kerrostaloon sisälle. Tuokin on kyllä ihan laiskuutta, etteivät muka pääse taloon sisälle. Soittaisi vaan niin montaa summeria, että joku päästää sisään ja sitten jättää lapun, jos ei ole tavaran vastaanottaja kotona.
Harmittaa itse soitella noihin palvelunumeroihin ja etsiä renkaita kaikilta eri kuriirifirmoilta. Pistin jo Camskillille vähän kitkerää mailia, koska ilman omaa aktiivisuutta nämäkin renkaat olisivat jääneet toimittamatta. Huomenna illalla pitäisi siis renkaiden tulla. Tästä puuttuu nyt enää se, että ovat väärät renkaat... :D kopkop...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy