Auton naarmutus parkkipaikalla

Aloittaja Henri S, 26.08.12 - klo:14:03

« edellinen - seuraava »

Henri S

Eilen venetsialais iltana autoni oli parkkipaikalla laita paikalla tietenkin, illan aikana oli joku tehnyt noin 50cm mittaisen naarmun kylkeen, iltapäivällä ei naarmua ollut kun pesin auton, naarmu on varmasti ilmestynyt illalla. Jälki on niinkuin avaimella tehty.
Huonointahan tässä on se että itse joutuu maksajaksi
Korvaakohan vakuutus tuollaista? Polisitkaan ei enään saa tekijää kiinni niin ei kannata olla poliisiin yhteyksissä.

Hohhoijaa!

Passatti

Harmillista täytyy sanoa.Aina näitä s.......n tyyppejä on.Turpiin pitäis antaa.Rippuu mikä vakuutus sulla on.Mulla IF vakuutus ja se korvaa.
Always lead, never follow

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 26.08.12 - klo:14:03
Korvaakohan vakuutus tuollaista? Polisitkaan ei enään saa tekijää kiinni niin ei kannata olla poliisiin yhteyksissä.

Kaskoon kuuluu ilkivaltaturva. Vakuutusyhtiö tosin vaatii rikosilmoituksen tekemistä.

jf

Vakuutus korvaa ja jos jälki on selvästi sellainen, että menee ilkivaltaan eikä ajamalla tehdyksi, niin ei mene bonareita. Meilläkin joku ystävällinen kusipää oli tehnyt samanlaisen jäljen vaimon autoon.  >:(
Vapaa kasvatus on hieno asia. NOT!
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Henri S

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 26.08.12 - klo:14:07
Harmillista täytyy sanoa.Aina näitä s.......n tyyppejä on.Turpiin pitäis antaa.Rippuu mikä vakuutus sulla on.Mulla IF vakuutus ja se korvaa.
Mulla on Op-pohjolassa vakuutukset, huomenna menen käymään vakuutusyhtiöllä.

Naarmu on kahvojen kohdilla selvästi tekemällä tehty jälki
Hohhoijaa!

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 26.08.12 - klo:14:37
Mulla on Op-pohjolassa vakuutukset, huomenna menen käymään vakuutusyhtiöllä.

Ã,,lä suotta kuluta konttorin oven saranoita. Käskevät kuitenkin tekemään sähköisen vahinkoilmoituken, eikä ne konttorin tytöt mitään autoja tarkasta.

Tee vahinkoilmoitus vaikka heti Pohjolan nettisivuilla ja sitten vaan haet mieluisan peltikorjaamon, joka hoitaa vaurion tarkastamisen ja on yhteydessä vahinkotarkastajaan.

55kW

Näitä ei taida olla aivan joka paikkakunnalla:
http://www.smartrepair.fi/index.php?section=10

Suunnilleen samanlainen vaurio kuin kuvassa aiheutti koko puskurin maalaamisen, koska ei ollut mitään fiksumpaa menetelmää silloin tarjolla.

Pietu

Mun naarmutus tapauksessa ei tarvinnut mennä vakuutusyhtiön konttorille ollenkaan. Rikosilmoituksen tuo vaatii, jos vakuutukseen meinaa laittaa. Rikosilmoituksen jälkeen merkkiliikkeeseen, jossa kaveri teki korjausarvion ja varasi ajan maalaamoon. Laput lähti sieltä vakuutusyhtiöön. Tässä tapauksessa ovien maalaus onnistui ja värivirhe oli minimaalinen (octavian punainen väri).
RS Combi -19

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Pietu - 26.08.12 - klo:15:57
Mun naarmutus tapauksessa ei tarvinnut mennä vakuutusyhtiön konttorille ollenkaan. Rikosilmoituksen tuo vaatii, jos vakuutukseen meinaa laittaa. Rikosilmoituksen jälkeen merkkiliikkeeseen, jossa kaveri teki korjausarvion ja varasi ajan maalaamoon. Laput lähti sieltä vakuutusyhtiöön. Tässä tapauksessa ovien maalaus onnistui ja värivirhe oli minimaalinen (octavian punainen väri).
Paikallisessa Toyota liikkeessä onnistuu vahinkoilmoitus,korjausarvio ja ajanvaraus samalla tiskillä.
Ei tarvitse netti-ilmoituksia eikä konttorin ovea aukaista

pohjoissavonprinssi

Voit yrittää korjata itse juuri esim. naarmunpoisto kynällä, jos kyseessä lakkapintanaarmu. Jos maalipintaan ulottuva, niin
marmorilta saa korjausmaalia, jonka annostelu on hankalaa ja tuurista riippuen tulos on mitä on. On olemassa myös pienimuotoista naarmunpoisto tahnaa ja kiillotus koneella päälle, joka voi myös tepsiä.

Vakuutusyhtiön kasko korvaa kyllä, mutta siinä kuuluukin omavastuu sekä kaskobonusten menetys (vakuutusyhtiöstä ja sopimuksesta riippuen). Oman takakontti naarmujen arvio omakustanneosuudelle (kasko menetys kahdelle vuodelle + omavastuu) oli 440â,¬. Eli saman summaista tai tuon alle olevaa kulua ei kannata korjauttaa, koska kaikki menee omasta pussista.

Kannattaa käyttää jokatapauksessa merkkiliikkeessä arvioiduttamassa kustannukset jos haluat vakuutusyhtiön kautta asian hoitaa. Mainitset vielä siellä asioidessa, että tarvitset lausunnon kuluista
vakutuusyhtiölle päätöstä varten.

k3kvuori

Kasko korvaa ilman bonusmenetyksiä kyllä, ainoastaan omavastuun joudut maksamaan.
itselläni joskus kävi samankaltainen homma niin soitto poliisille ja vakuutusyhtiöön ja käynti maalarilla niin homma oli siinä
Audi A4 3.0 V6 Tdi Quattro -09
Peugeot 207 -07
Tunturi Pappa automat -78

pohjoissavonprinssi

Lainaus käyttäjältä: k3kvuori - 26.08.12 - klo:19:14
Kasko korvaa ilman bonusmenetyksiä kyllä, ainoastaan omavastuun joudut maksamaan.
itselläni joskus kävi samankaltainen homma niin soitto poliisille ja vakuutusyhtiöön ja käynti maalarilla niin homma oli siinä

Edellä kuvatun takaluukkuasian takia pirautin Tapiolaan, jossa sanoivat miinustelevan Kasko bonuksia jos haluan, että tulevat vastaan kuluissa.

Mikko

Ilkivaltatapauksessa ei bonukset mene, mutta vaatii rikosilmoituksen teon. Jos vain ilmoittaa naarmusta niin silloin taas menee normaalisti kaskosta ja bonuksetkin siis menee. Eri asia tietenkin jos ei vakuutuksessa ole ilkivaltaturvaa tai vastaavaa.

s-mod

Vastaus: if huippukaskossa homma hoitu ilman virkavaltaa ja bonusmenetyksiä. 180e ja siinä!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Zaasa

Ilkivallantekijöiden kiinnisaamiseksi on käynyt mielessä laittaa riistakamera autoon sisälle.Koskaan ei tiedä milloin oma auto on raavittu autolle mennessä.

Useita mökkimurtajia on saatu kiinni riistakameran kuvien perusteella.Riistakamerasta ei tarvitse ilmoittaa kuten valvontakamerasta.

Hannes

Olen joskus kuullut niin että jos autoon kohdistuu ilkivaltaa esim. parkkipaikalla on ehdottomasti poliisin käytävä paikalla toteamassa homma ja vakuutusyhtiö ilmeisesti vaati myös sen, jos tekiää ei saada kiinni korvaus maksetaan asianomaiselle ns. kaikkien vakuutusyhtiöiden kassasta ja tietenkin maksajina on  vakuutuksen ottajat yhteisvastuullisesti.

Poliisin rooli on ilmeisestikkin luotettava todistaja eli auto pitää olla sillä paikalla missä teko tapahtui, viimekädessä homma pelaa tietenkin luottamus periaattella.

Toki tietoni voi olla virheellinenkin mutta tällainen kuva minulla on ks. asiasta.

Zaasa

^Ei poliisit lähde jokaisen naarmun perään ajelemaan,ei edes automurtojen vuoksi.Rikosilmoitus poliisilaitoksella riittää automurroissakin.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 26.08.12 - klo:21:36
Olen joskus kuullut niin että jos autoon kohdistuu ilkivaltaa esim. parkkipaikalla on ehdottomasti poliisin käytävä paikalla toteamassa homma ja vakuutusyhtiö ilmeisesti vaati myös sen, jos tekiää ei saada kiinni korvaus maksetaan asianomaiselle ns. kaikkien vakuutusyhtiöiden kassasta ja tietenkin maksajina on  vakuutuksen ottajat yhteisvastuullisesti.

Poliisin rooli on ilmeisestikkin luotettava todistaja eli auto pitää olla sillä paikalla missä teko tapahtui, viimekädessä homma pelaa tietenkin luottamus periaattella.

Toki tietoni voi olla virheellinenkin mutta tällainen kuva minulla on ks. asiasta.

-93 murtauduttiin kesämökillemme. Poliisille ilmoitus riiitti vakuutusyhtiölle. Ei kiinnostanut lähteä poliisia paikalle katsomaan. 2009 murtauduttiin mun -85 mallin jettaan, josta varastettiin aika läjä tavaraa kun oli muuttoautona. Sama käytäntö siinäkin. Tosiaan ei kytät ehdi näihin hommiin.

fish

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 26.08.12 - klo:21:36

Poliisi ei ehdi, eikä vakuutusyhtiötä kiinnosta. Rikosilmoitus on tehtävä silti. Vakuutusyhtiö tekee päätöksen itsenäisesti riippumatta siitä mitä mieltä poliisi on asiasta.

Ja vinkki viitonen: Jos olet selvästi syyllinen kolariin, älä kutsu poliisia paikalle. Saattaa bonusten menetyksen lisäksi napsahtaa sakko.
Touran 1.6 TDI DSG7

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: fish - 31.08.12 - klo:21:34

Ja vinkki viitonen: Jos olet selvästi syyllinen kolariin, älä kutsu poliisia paikalle. Saattaa bonusten lisäksi napsahtaa sakko.
Pirkastako opit? ;D

fish

Eikun siitä, että entisessä elämässä kirjoittelin niitä sakkoja...  :P
Sitä kutsuttiin "vittuakomeitävaivasittänneselväätapaustaihmettelemään" -maksuksi.
Touran 1.6 TDI DSG7

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy