2,0TDi CR 170hp hyytyi motarin poskeen....

Aloittaja JKK, 25.08.12 - klo:19:21

« edellinen - seuraava »

finnbar

Eipä tässä muuten mittää, mutta viivästyttää yrityksen tuottavan liiketoiminnan aloitusta tämä tämmönen. Ja kyllähän nuo turhat autonhakureissut rokottavat kukkaroa, vaikka ois kuinka liikkumisturvan alainen auto. Sanoin huoltoneuvojalle, että jos meinaavat jatkossaki harjoitella näitä tyyppivikojen korjaamisia kyseisellä katiskalla, niin saavat seuraavan kerran laittaa jonkun kesämiehen ajamaan sen miulle asti. Eipä ollu totakaan mittarilukeman mukaan koeajettu ollenkaan, mitä nyt hallista pihalle...

Tai toinen vaihtoehtohan on tietenkin ettiä jostain lainaan vähän isompi auto kun tuo skoda, jolla on yritetty nää kaks kertaa. Helppo ois hinata lähemmäks kotikylän merkkikorjaamoa. Sinne kyllä jo vaikka kävelenkin....

ASo

Itselläni asian käsittely on vihdoin ohi. Kuvio oli siis seuraavanlainen: 2012 maaliskuun lopulla hehkun merkkivalo alkoi b8 Audissani läikkyä ja auto hinattiin Automaxille Tikkurilaan. Automaxilla eivät saaneet vikaa diagnosoitua, joten auto siirrettiin Audicenter Aieporttiin. Ensimmäisen vastauksen mukaa autoon on mahdollisesti tankattu väärää polttoainetta. Pyysin lausunnon kirjallisena, jonka mukaan vikaa oli mahdotonta todentaa, eikä siinä mainittu väärästä polttoaineesta mitään. Tarvitsin tämän, koska olin pstanut auton autoliikkeestä 2kk aikaisemmin, mutta siitä huolimatta lisäturvan tarjoaja ja autoliike sanoutuivat irti korvauksista. Sillä mentiin kunnes hain auton korjauksesta ja työnjohtaja oli haistanut tankissa bensaa!!edellinen tankkaus n70km ennen oli varmistettu mmvalvontakameroista, eikä heillä ollut tapahtunut virhettä esim tankin täytön yhteydessä. Samalla varmuudella tarkistelin myöskin näitä edeltäviä tankkauksia ja aloinkin ihmettelemään työnjohtajan kykyä haistaa kyseisestä liemestä bensiiniä. Samalla kuulin, että polttoaine näyte oli otettu lisäturvan tarjoajan pyynnöstä. En tiedä miksi en itse silloin alkuvaiheessa hoitanut näytteen analysointia, ehkä pelkäsin kuluja. Mutta kuitenkin olin tyytyväinen säilytyksessä olevasta näytteestä.

Vein asian kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn. Boschin asiantuntijan lausunto oli realistisin, jonka olen nähnyt. Siinä nähtiin muitakin syitä, kuin Audicenterin väärä polttoaine-väite. Vastapuolilla eli autoliikkeellä ja losäturvan tarjoajalla ei ollut oikeastaan mitään näyttöä siitä, että hajoaminen olisi minun syyni. Syksyllä JKK otti yhteyttä ja kertoi onasta tapauksestaan. Otin välittömästi yhteyttä Audin työnjohtajaan ja pyysin polttoainenäytteen käsittelyä. Toiseen viestiin työnjohtaja vastasi ja näyte oli kadonnut, koska ilmeisesti siivooja oli heittänyt näytteen roskiin. Just..

Liitin JKK:n raportin liitteeksi ja päätös tuli helmikuussa.Päätöksen mukaan vastapuolien pitäisi korvata minulle kaikki kulut. Autoliike haistatti pitkät lautakunnan päätökselle ja lisäturvan tarjoaja lupasi vähemmän kuin päätöksessä oli ehdotettu. No, lakimiehen avustuksella saatiin asia sovittua ja kaikenkaikkiaan minulle jäävä osuus oli kohtuullinen.

Audin toiminnasta jäi likainen maku suuhun. Remontin valmistumiseen jälkeen maksamisen yhteydessä jäi sellainen kuva, että työnjohtajalla oli kova yritys saada minut uskomaan, että tankissa on ollut bensiiniä hajoamishetkellä, vaikka sitä ei todellakaan siellä ollut. En tietenkään kiistä sitä, että joskus olisi virhe sattunut ja sen vuoksi pumppu olisi pettänyt, mutta bensaa siellä ei ollut hajoamishetkellä. Niin ja kaiken kruunasi liikkumisturva. Minulla oli muutaman päivän ajan sijaisauto käytössä ja n 2kk jälkeen Europcarilta soitettiin, että lasku tulee minulle. Työnjohtaja oli luvannut sen minulle, ettei siitä tulisi minulle laskua. Kahden viikon soittelun jälkeen sain tj n kiinni ja hänen epämääräisten vastausten jälkeen sanoin ostavani uuden a3n, jobka jälkeen ääni muuttui kellossa:"ei tarvitse maksaa, on tapahtunut paha virhe, hyvää juhannusta". No voitte arvata, ostinko uuden a3 siirä liikkeestä?Helsingin Audin tiskin takaa on minulle asia lipsautettu, että näitä tapauksia on laitettu kuluttajien piikkiin... Tiedä sitten...

Kaikki päättyi hyvin ja iso kiitos JKK lle raportista tms tiedoista. Toivottavasti niistä on muillekin hyötyä, jos asian kanssa tarvitsee enemmänkin vääntää.

finnbar

Tänään soitin taas korjaamolle ja kyselin väliaikatietoja. Oli kuulemma auto valmiina! Eihän siitä tietenkään ilmoittaa voida sitten...

Vaihdettu oli tällä kertaa kuulemma polttoainepumppu. Eli korkeapaine- ja polttoainepumppu vaihdettu miulla tähän asti. Mitäs kaikkia muita palikoita sieltä on muilla menny vaihtoon, ts. mihin miun pitäs viel varautua? Useimmat puhuu koko polttoainejärjestelmästä, mutta mitäs muita kalliita palasia siellä vielä onkaan?

tet

Lainaus käyttäjältä: finnbar - 05.07.13 - klo:01:01
Tänään soitin taas korjaamolle ja kyselin väliaikatietoja. Oli kuulemma auto valmiina! Eihän siitä tietenkään ilmoittaa voida sitten...

Vaihdettu oli tällä kertaa kuulemma polttoainepumppu. Eli korkeapaine- ja polttoainepumppu vaihdettu miulla tähän asti. Mitäs kaikkia muita palikoita sieltä on muilla menny vaihtoon, ts. mihin miun pitäs viel varautua? Useimmat puhuu koko polttoainejärjestelmästä, mutta mitäs muita kalliita palasia siellä vielä onkaan?

Selkeästi sinulla ei ole kysymys samasta viasta kuin ketjun aloittajalla. Jos KP-pumppu olisi lastunnut sylinterinsä sinne kiertoon, niin ei se autosi olisi pelkällä KP-pumpun vaihdolla edennyt sitä 15 kilometriä jonka jälkeen vika uusiutui. Vika ei siis alunperinkään ollut KP-pumpussa, joten olettaa saattaa että tällä kertaa on vaihdettu oikea osa. Tai sitten ei, niitä pumppuja kun on kaikkiaan kolme kappaletta. :P
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: JET - 11.02.13 - klo:20:47
No niin. Tämä ketju tuli tosi tarpeeseen. Itselläni Skoda Octavia 1.6 TDI eli ensimmäinen Skodan 1.6 dieselillä, vuosimallia 2010, mutta käyttöönotto elokuussa 2009, ajettu 87.000 km. No viikko sitten töihin mennessä auto nyki matkalla ja töiden jälkeen lähti käyntiin, mutta sammui heti useita kertoaja niin, että liikkeelle ei päässyt. Auto hinattiin korjaamolle, jossa oli ollut jo marraskuussa 2012 vähän samasta viasta.

Korjaamolta soitettiin seuraavana aamuna ja kysyttiin, että mikähän vikana, kun auto käynyt jo pidempään ihan normaalisti eikä mittauksissa näy mitään virhetulosta. Kerroin ongelmat mitä oli ollut. Soittivat iltapäivällä ja sanoivat, että auto nyki koeajossa, kuten olin kertonut, ja nyt mittareissakin näkyy virhekoodi. Olivat avanneet polttoainesuodattimia ja haisi bensalle - mahdollisesti korkeapainepumppu rikki. Korjaamolta kysyttiin, että onko mahdollisesti tankattu väärää polttoainetta tankkiin. Totesin, että eipä ole tankattu. Minulla on ylhäällä kaikki auton tankkaukset, litramäärät, hinnat ja osin litrahintakin.

Tähän todettiin korjaamolta, että huoltamon tankissa on saattanut olla tankkiautosta laskettuna väärää tavaraa - tällaista on tapahtunut .

Korjaamo ollut yhteydessä maahantuojaan, joka edellytti polttoaineen analysoimista Nesteellä ennen kuin ottaa kantaa tuleeko vastaan kustannuksissa. Korkeapaine pumppu 1.600 euroa ja siihen työt saman verran.

Useanlaista kysymystä olen esittänyt, mutta ei vielä vastausta. Edellinen tankkaus oli tapahtunut pari viikkoa aikaisemmin. Selvitin asian ja tankkaaminen oli ollut 39 litraa dieseliä. Kukaan muu tankkaaja ei ole ollut yhteydessä huoltamolle. Olenkin esittänyt kysymyksen, että voiko minun auto olla ainoa tankattu auto, josta pumppu hajonnut.

Maahantuoja vastasi kuitin saatuaan, että näyte on vain tästä viimeisestä tankkauksesta. Ongelma on saattanut syntyä viimeisen 5.000 kilometrin aikana. No nyt olen kysynyt reaalista aika väliä jolta selvitän kuitit mitä ainetta tankattu autoon - ollut uudesta saakka itselläni.

Pumpun tyyppiä ja rakennetta en tiedä, mutta täytynee käydä huomenna kuvaamassa tuo rikkoutunut pumppu - jos antavat kuvata.

Sinäänsä ikävää asiassa on se, että korjaamo ei suotu antamaan autoa käyttööni koska laskua ei ole maksettu. No olen ollut valmis antamaan vakuuden, mutta saa nähdä miten käy.

Maahantuoja ja korjaamo tuntuvat pelaavan yhteen ja katsovan milloin asiakkaan hermo pettää. Luulen, että jos maksan laskun jää tämä asia varmuudella tähän - nyt ehkä joku mahku.

Onkohan tämä asia jo nipussa?

gunman

Kyllä vaikuttaa ostamani "jumalautokin" susikappaleelta.
Vikoja vikojen perään, ja nyt tuoreimpana:
Tiistaina syttyi hiukkasloukun merkkivalo.
Yritin ohjeiden mukaan ajella vähän reilummilla jengoilla (pienemmällä vaihteella).
Ei auttanut, vikakoodia herjasi dpf:n paine-eroanturista.

Keskiviikkona auto simahti länsiväylällä kesken ajon, ja juurikin tuo hehkun merkkivalo alkoi vilkkumaan ja mfd:hen tuli
teksti: Engine fault, go to the workshop. (moottorin vikavalo loimotti dpf-valon kera)
Tehot katosivat täysin, ei reagoinut kaasuun juuri mitenkään.

Auto tienposkeen, soitto hinaukseen, rööki palamaan.
Sauhut imaistuani, koitin autoa kuitenkin käymään, ja kah perskule kävi ja kukkui kuin mitään ei olisikaan.
Kaikki vikavalotkin pysyivät sammuksissa ??

No, nyt palaa taas moottorin vikavalo, dpf:n valo toistaiseksi pimeänä...  :-\

Vikalistaa kekiviikkona:

009299 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor                       =Paine-eroanturi vaihtoon
               P2453 - 000 - Implausible Signal - MIL ON

009315 - Diesel Particle Filter
               P2463 - 000 - Excessive Soot Accumulation - Intermittent

01810 - Actuating Motor for Temperature Flap; Right (V159)             =Ilmastoinnin oikeanpuoleinen "säätöläppä" vaihtoon
            000 -  -  - Intermittent

00576 - Terminal 15
            012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
00883 - Ignition Switch (D) Terminal S
            012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent                                =Virtalukonpohja vaihtoon
00884 - Ignition Switch (D) Terminal X
01744 - Ignition Switch Terminal P (D)

00332 - Control Circuit for Tank Flap                      =Tankin luukun lukko-osa vaihtoon (osa on, mutta en ole ehtinyt vaihtaa)
            007 - Short to Ground

Johan autolla on ajettu yli 130tkm, joten kai se paaliin jo maahantuojan mukaan joutaisi  ;D

Mutta siis, oireet oli samanmoiset, kuin ketjun aloittajalla, silti vikakoodeja ei polttoainepuolesta löytynyt.
(Oli jo aikamoinen hikikarpalo persiissä, kun auton hyytyessä tuli tämä ketju elävänä mieleen...)
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG -21
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

RSOCUstin

Vikakoodit nollaukseen ja vaihtoon.

gunman

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 05.07.13 - klo:15:19
Vikakoodit nollaukseen ja vaihtoon.

Ei ne pysy nollaamalla poies.. :)
Ja auto ollut minulla vasta reilu 3kk, niin en vielä hummastani luavu!

(Btw. korjausarvio 680â,¬, myyjäliike maksaa.)
Kulkineeni:
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: gunman - 05.07.13 - klo:16:14
Ei ne pysy nollaamalla poies.. :)
Ja auto ollut minulla vasta reilu 3kk, niin en vielä hummastani luavu!

(Btw. korjausarvio 680€, myyjäliike maksaa.)
Hyvä jos menee noin.

gunman

Dodiih, auto oli kaksi päivää pajalla noiden mainitsemieni vikojen vuoksi.
(työtunteja taisi olla 9)

Vähän meni marmorin arvio pieleen, kun kertoivat työajaksi 2-3h  :o
Ilmastoinnin oikeanpuolen säätömoottorin tjms. vaihtaminen oli ottanut rutkasti aikaa...

Pisteet Autotalo Lohjalle siitä, että hinta-arviossa annettu hinta piti, vaikka aikaa menikin huomattavasti enemmän.
(Omaa kuvetta ei tarvinnut kaivella, vaan laskuttavat suoraan myyjää  :D )
Kulkineeni:
Exät:

finnbar

Melkein päivälleen kuukausihan siihen meni, mutta nyt on työkalu pihassa. :)

KP-pumppu meni myyjäliikkeen piikkiin ja PA-pumpusta kuulemma myyjäliike ja huolto sit tappelevat keskenään. Miun tappioiksi jäivät tältä erää kaverin diesel-sokotan polttoaineet noin kaheltatuhannelta kilsalta autonhakureissuja ja toki ansionmenetykset ehken noin parilta viikolta kun ois saanu laitteen tuottavaan toimintaan aiemmin.

v.ikonen

Minulla on ongelma. Audi 2.0 cagan koneella ei lähde käyntiin. sulakkeet kaikki ehjät, polttoaine pumppu tuottaa sen 6-8 bar. jotenkin tuntuu et suuttimet eivät aukea??? homma alkoi kokonaan siitä että aukaisin ton venttiilin N290. eli ilmeisesti sammutin venttiilin, venttiilin  alla ei ollut metallihilettä. eikä moottori anna autocomiin minkäänlaista vikakoodia.

syottis

Kysymys.

Tänää motarilla alkoi hehkun merkkivalo vilkkumaan. ei vaikuttanut ajoon ja en huomannut mitään tehojen menetyksiä tms. sammutin auton ja sen jälkeen valo ei vilkutellu koko päivänä.

Pitääkö tässä nyt alkaa pelkäämään samantien pahinta vai onko olemassa jotain "NORMAALEJA" vikoja jotka tuollaisen voisi aiheuttaa ? koodeja pääsee lukemaan varmaan vasta maanantaina ku liikkeet taas auki.

pasaatikuski

Lainaus käyttäjältä: syottis - 16.05.14 - klo:21:08
Kysymys.

Tänää motarilla alkoi hehkun merkkivalo vilkkumaan. ei vaikuttanut ajoon ja en huomannut mitään tehojen menetyksiä tms. sammutin auton ja sen jälkeen valo ei vilkutellu koko päivänä.

Pitääkö tässä nyt alkaa pelkäämään samantien pahinta vai onko olemassa jotain "NORMAALEJA" vikoja jotka tuollaisen voisi aiheuttaa ? koodeja pääsee lukemaan varmaan vasta maanantaina ku liikkeet taas auki.
Oman kokemukseni mukaan vika voi olla melkein mikä tahansa. Itsellä hehkun valoa vilkuttaa, koska turbon siivet jumittaa aina välillä ---> rajoittaa aina myös tehoa. Vika tulee esille pidemmillä reissuilla. Vikavalo on syttynyt mm. viallisen pakokaasun paineanturin ja viallisen polttoaineen lämpötila-anturin vuoksi. Turbon siipien jumittelusta ei jostain syystä sytytä vikavaloa, vaikka vika on aika säännöllinen. Vikaa on kerran korjaamolla etsitty, mutta juuri silloin ei ollut vikamuistissa mitään --> pitäisi viedä huoltoon heti tuon vian ilmettyä, jotta vikakoodit olisi vielä luettavissa.
Volvo V40 T2 Ocean Race Business -15

ex. VW Passat 2.0 TDI DPF 125kw Highline, -07

syottis

Audilla pikahuollot suljettu keskiviikkoon, soittoja ympäri Stadia eikä mihinkään päässy eilen tarkistaa vika koodeja. PRkl pitikö se ite lähtee ostaa omat piuhat ja softat että saa palvelua :)

Tuli mieleen, että oliko kyseisen pumpun vaihto varalta kustannuksineen joku 1000â,¬ keissi ?

Meinaan, että jos sillä vältäää 9000â,¬ kustannukset, niin vois olla jakopääremppaan verrattavissa oleva " pakollinen kausihuolto " :D

tet

Lainaus käyttäjältä: syottis - 20.05.14 - klo:09:16
Audilla pikahuollot suljettu keskiviikkoon, soittoja ympäri Stadia eikä mihinkään päässy eilen tarkistaa vika koodeja. PRkl pitikö se ite lähtee ostaa omat piuhat ja softat että saa palvelua :)

Katsopa tuolta VCDS-ketjusta (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.0) löytyykö lähialueeltasi VCDS:n omistajaa joka voisi auttaa, ettei tarvi itse ostaa piuhaa eikä marmorille maltaita maksella.
ex-vag:

mmakela

Lainaus käyttäjältä: syottis - 16.05.14 - klo:21:08
Kysymys.

Minulla tuo johtui kaasuläpästä, meni vaihtoon eikä ole enään vilkkunut. 130€ saksan ebaysta + vaihto liikkeessä. (drosselklappe)
Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TFSI (185kw) quattro S tronic

Ex: A5 Black Edition TFSIq S-tronic -13, Audi A3 Sport Business 1.4TFSI S-tronic -13 // Audi A4 B8 2.0TDI -09

syottis

Lainaus käyttäjältä: mmakela - 21.05.14 - klo:21:44
Minulla tuo johtui kaasuläpästä, meni vaihtoon eikä ole enään vilkkunut. 130â,¬ saksan ebaysta + vaihto liikkeessä. (drosselklappe)

Moikka. Kävin JT-Carfiksillä kattoo koodit, kun ei muualta saanut palvelua. Kaasuläpät menee vaihtoon. Hinta-arvio merkittömälle varaosalle 300-400â,¬ ja työt päälle.

Kiinnostais tilata ebaystä. / jostain muualta. pitääkö tietää sen tarkempaa mallinumeroa tms. vai käykö sama kaikkiin a4 b8 2.0tdi koneisiin. 2008.

esim. tosta kattoo ni lähes kaikki moottorit käy.

http://www.ebay.de/itm/VDO-Drosselklappe-Saugrohrklappe-Steuerklappe-Luftversorgung-inkl-Dichtung-/181090086597?pt=DE_Autoteile&hash=item2a29cf6ec5

Mitäs nää nyt sitte on ? tarviiko näitä. :)

http://www.ebay.de/itm/Drosselklappen-Saugrohr-Ansaugbrucken-Audi-A4-A5-A6-A7-A8-Q5-Q7-TDI-links-rechts-/201014524453?pt=DE_Autoteile&hash=item2ecd663a25

syottis

Lainaus käyttäjältä: syottis - 27.05.14 - klo:10:13
Moikka. Kävin JT-Carfiksillä kattoo koodit, kun ei muualta saanut palvelua. Kaasuläpät menee vaihtoon. Hinta-arvio merkittömälle varaosalle 300-400â,¬ ja työt päälle.

Kiinnostais tilata ebaystä. / jostain muualta. pitääkö tietää sen tarkempaa mallinumeroa tms. vai käykö sama kaikkiin a4 b8 2.0tdi koneisiin. 2008.

esim. tosta kattoo ni lähes kaikki moottorit käy.

http://www.ebay.de/itm/VDO-Drosselklappe-Saugrohrklappe-Steuerklappe-Luftversorgung-inkl-Dichtung-/181090086597?pt=DE_Autoteile&hash=item2a29cf6ec5

Mitäs nää nyt sitte on ? tarviiko näitä. :)

http://www.ebay.de/itm/Drosselklappen-Saugrohr-Ansaugbrucken-Audi-A4-A5-A6-A7-A8-Q5-Q7-TDI-links-rechts-/201014524453?pt=DE_Autoteile&hash=item2ecd663a25

Kuittaus tähän JT-CARFIXIÃ,, EI VOI KUN SUOSITELLA. sen verran sanottakoon, että hinta-arvio jonka aikaisemmin muistelin oli päin honkia... Lopputulemana reilusti edullisempi setti.

piilomainonnan ansainnut JT jälleen kerran!

puistokemisti

Ajattelin kirjotella näinkin vanhaan ja mielenkiintoiseen topikkiin.

Itse just ostin -11 mallisen b8 2.0 TDI:n ja luin tämän ketjun..

Alko hiki helmeillä ohimolla.  :)

Luin myös jenkki-foorumilta juttuja pumppujen hajoomisesta ja pisti kyllä silmään yks juttu viikonloppuna huoltoa tehdessäni omaan autoon. Autossahan polttoainesuodatin on vaaka-asennossa apparin penkin tienoilla pohjassa. Siis ymmärtääkseni muuta suodatinta ja näin ollen VEDENEROTINTA ei autossa ole???

Tämä varmasti voi antaa lisää potkua pumppuvaurion tapahtumiselle jos potentiaalisen "vesihuikan" mahdollisuus on näinkin suuri. Vaaka-tasossa olevasta suodattimesta meikäläisen järjen mukaan vesi menee läpi niin että suhahtaa..
Siis oma mielipiteeni on kyllä et vedenerotin on dieselissä aivan ehdoton varuste pohjoisilla leveysasteilla ja meinaan semmosen omaan autoon kyllä tuikata (olkoon vaikka nuffieldin lasikuppi).

Mitä mieltä raati on?

VCDS Ross-Tech

Arcca

Lainaus käyttäjältä: puistokemisti - 29.02.16 - klo:20:13

Mitä mieltä raati on?

Monta vuotta näitä palstoja seuranneena, ei pumpun hajoamisesta ole juuri ollut juttua joten aika yksittäistapauksia varmaan Suomessa. Itse ajelin 183tkm onnellista kilometriä -10 2.0TDI:llä. En nyt muista tätä juttua ihan tarkaan mutta eikös jossain vaiheessa epäilty että jenkkien huonompi diesel olisi osasyynä rapakon takaisiin esiintymisiin.

Minä ainakin unohtaisin koko jutun.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

qwe

. Autossahan polttoainesuodatin on vaaka-asennossa apparin penkin tienoilla pohjassa. Siis ymmärtääkseni muuta suodatinta ja näin ollen VEDENEROTINTA ei autossa ole???

).

Mitä mieltä raati on?
Kaikki D vag ineet mistä konehuonetta olen nähnyt, niin niissä on ollut polttoainesuodatin pystyasennossa konehuoneessa. ´
Hantin penkin kohdalla pohjassa on polttoaineen jäähdytin.
Lasikuppi vedenerotin on vain työkoneissa.
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

wtf

Kaikissa A4 vm -08 ylöspäin on suodatin pohjassa oik. Etupenkin kohdalla. Samoin A5, A6 vm.12 >
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

qwe

Lainaus käyttäjältä: wtf - 01.03.16 - klo:21:07
Kaikissa A4 vm -08 ylöspäin on suodatin pohjassa oik. Etupenkin kohdalla. Samoin A5, A6 vm.12 >

No voi......, on huono paikka suodattimelle.

Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

puistokemisti

No ollaan tästä mitä mieltä tahansa niin pyrin mahdollistamaan edellämainitulla tapaa sen että oma autoni kuuluisi mahdollisimman vähän näihin "yksittäistapauksiin". 

Ja ennenkuin joku ehtii kommentoimaan, että: "Osta Toyota, siinä ei o koskaan mitään vikaa" niin voin jo tässä vaiheessa paljastaa , että vaihdoin Toipotan tähän A4:seen lähinnä parempien ajo-ominaisuuksien toivossa, siinä onnistuen  :)

VCDS Ross-Tech

PenaPuistoK

Luin myös jenkki-foorumilta juttuja pumppujen hajoomisesta ja pisti kyllä silmään yks juttu viikonloppuna huoltoa tehdessäni omaan autoon. Autossahan polttoainesuodatin on vaaka-asennossa apparin penkin tienoilla pohjassa. Siis ymmärtääkseni muuta suodatinta ja näin ollen VEDENEROTINTA ei autossa ole???
Oletko täysin varma, ettet puhu siitä linjapaineensäätimestä, joka on käytännössä kaikissa CR-koneissa? Kyllä, se on suodatin, mutta sitä ei käytetä. Hitlerinkostoissa varsinainen polttoainesuodatin yleensä sijainnee konehuoneessa?
Diudiussa toki voi olla kovinkin erimoinen ratkaisu, enkä niihin ole perehtynyt, mutta kunhan kysyn.

Huomioi myös, että jenkkien skeida ei korreloi millään maailman tavalla meillä euroopassa. Niillä on paskaa polttoainetta, meillä hyvää, that's it.

Nykydiiseleissä ei enää aikoihin ole käytetty sen suuremmin vedenerottimia? Vähän sama homma, kuin että nykypäivän bensakoneissa ei sen isommin (polttoaine)suodattimia vaihdella auton eliniän aikana.

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: puistokemisti - 01.03.16 - klo:22:16
No ollaan tästä mitä mieltä tahansa niin pyrin mahdollistamaan edellämainitulla tapaa sen että oma autoni kuuluisi mahdollisimman vähän näihin "yksittäistapauksiin". 

Ja ennenkuin joku ehtii kommentoimaan, että: "Osta Toyota, siinä ei o koskaan mitään vikaa" niin voin jo tässä vaiheessa paljastaa , että vaihdoin Toipotan tähän A4:seen lähinnä parempien ajo-ominaisuuksien toivossa, siinä onnistuen  :)
Onnittelut! Mutta suhtaudu näihin keskusteluihin aina suurella varauksella. Kai se on kohtalo, joka myöhemmin kertoo, oliko kannattava ostos. Mutta 2.0TDI:n kohdalla en menettäisi yöuniani. Vaihda öljyt riittävän usein ja anna kenkää, niin luulisi kestävän.

TapsaR

Kauhulla lueskelin ketjun läpi, olisi kiikarissa Octavia 2.0tdi CR koneella, vuosikertaa 11, kilometrejä on 158tkm. Pumppu on ilmeisesti alkuperäinen, pitää osanumero vielä varmistaa. Ketjusta luin että alkuperäinen on 03L130755 ja uudempi malli 0 445 010 514

Pelkän pumpun takia en kyllä jätä ostamatta, kuin kaikissa merkeissä on joku oma tai vastaava"tikittäväpommi", mutta miten sitten jatkossa jos tuo matkaan lähtee: RL-2 tankkiin, suodatin vaihtoon ja auki, sekä säätöventtiili irti, jotta näkisi onko jo metallia liikenteessä? Ja jokatapauksesssa pumppu vaihtoon uusimpaan versioon?

Golf IV & Octavia 2

tet

^ Tässä ketjussa oli kai kaksi (?) tapausta, joissa pumppu oli lauennut. Kotimaassa en ole muualla tästä aiheesta keskusteluun törmännyt. Jenkeissä noita meni aikoinaan kai riesaksi asti, mutta sikäläisen dieselin voitelevuus on huonompi kuin meidän standardikaman, näistä uudemmista litkuista nyt puhumattakaan. Itse en kyllä yöuniani KP-pumpun rikkoutumisen pelossa menettäisi.
ex-vag:

RSOCUstin

Mun mielestä tää on ollut enempi Audin juttu mitä kuullut ja Golf. Kaverilta meni 08 Golfista. Huomattiin ajoissa ja kerettiin vaihtaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy