Talvirenkaat - talvi 2012/2013

Aloittaja Zaasa, 23.08.12 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

Zaasa

Harkinnassa laittaa Räsään alle ensi talveksi kitkat.Rengasmyyjä kauppaa Goodyearin 16" kitkoja innokkaasti alle.
Contit oli mielessä mutta myyjä kertoi niistä tulleen huonoa palautetta löysän rungon vuoksi,goodyear olisi hänen mielestään parempi Räsään.
Millaisia kokemuksia Goodyereista?

vkjoki

Jo pari viikkoa sitten kaipailtiin otsikkoa tulevan talven (2012/2013) talvirenkaita koskevaa keskustelua varten. Tässä sellainen nyt sitten tulee.

Mainittakoon, että yleensä TM:n ja Tuulilasin talvirengastestit ovat ilmestyneet syyskuun puolivälin jälkeen eli noin kuukauden kuluttua.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

vkjoki

Minulla on ollut kahdeksasta autossa neljässä nastarenkaat ja neljässä nastattomat, enkä siten tunnustaudu kumpaankaan koulukuntaan kuuluvaksi. Kummallakin rengastyypillä on pärjännyt hyvin - pari edellistä talvea nastattomilla. Viime talvena olin kaksikin kertaa kitkoilla yllättäen mustalla jäällä - ja nyt luulen, että tulevana talvena ajan vaihteeksi nastallisilla. Pitääpä katsoa syyskuun lopussa autolehtien testeistä, millä nastarenkailla yhdistyvät pieni ajomelu ja hyvät pito-ominaisuudet.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

vkjoki

LainaaMillaisia kokemuksia Goodyereista?
Ei kokemuksia, mutta viime vuosina GY on menestynyt hyvin sekä kesä- että talvirengastesteissä - lisäksi GY:n renkaat on hinnoiteltu maltillisesti. Suosittelen!

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 23.08.12 - klo:20:36
Millaisia kokemuksia Goodyereista?

Yhdet ensiasennuskitkat oli silloisen työsuhdeauton alla. Tappopelit olivat, aivan liian kovat lamellit. Kilpailevan merkin mies sanoi, että hyvät renkaat mutta nopeusluokka (muistaakseni) liian kova Suomeen. Oletan, että kyseessä oli jonkinlainen maahantuonnin erhe ja että GY osaa Suomeenkin soveltuvia kitkoja valmistaa.

Itse menen nastoilla pitkän kitkakauden jälkeen - liikaa moottoritieajoa pehmeille nuljuville kitkoille. Mutta kunkin omat tarpeet luonnollisesti ratkaisevat...
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

Zaasa

^Jos on vuosia kerennyt mennä niin kehitystä on tapahtunut,pidin itse niitä aikaisemmin kesäkumeina :)
Rungot olivat paljon löysempiä takavuosina.Myyjä kertoi Contin menneen takaisin löysään runkoon testivoittoja saavuttaakseen,nuljuva runko ei tunnu hyvältä.

vkjoki

^ Jokainen rengasvalmistaja muuttaa renkaitten ominaisuuksia jatkuvasti, joten kannattaa tosiaan hyödyntää mahdollisimman tuoreita testituloksia ja kokemuksia!

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 23.08.12 - klo:22:24
^Jos on vuosia kerennyt mennä niin kehitystä on tapahtunut,pidin itse niitä aikaisemmin kesäkumeina :)
Rungot olivat paljon löysempiä takavuosina.Myyjä kertoi Contin menneen takaisin löysään runkoon testivoittoja saavuttaakseen,nuljuva runko ei tunnu hyvältä.

Ei ole mennyt vuosia. Toista nastasatsia ajelen. Päätökseen vaikutti myös nelivetoihin siirtyminen. Ekassa oli kitkat ja toiseen ostin nastat ihan vaan pidon maksimoimiseksi. Pääsee nääs syvemmälle penkkaan, kun kaikki nurkat pitää lähdössä  ;)

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 23.08.12 - klo:22:26
^ Jokainen rengasvalmistaja muuttaa renkaitten ominaisuuksia jatkuvasti, joten kannattaa tosiaan hyödyntää mahdollisimman tuoreita testituloksia ja kokemuksia!

Vielä.. itse olen viimeiset kymmenen vuotta hankkinut renkaat suoraan maahantuojalta. Suositus sieltä siirtyä nastoihin oli kolmas ratkaiseva tekijä; oma mielikuva nastojen äänekkyydestä laahasi kymmenkunta vuotta totuutta perässä. Tuolta pohjalta uskaltaisin liputtaa myös tuoreiden testien puolesta.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 23.08.12 - klo:22:26
Hankintaa en tee ennen uusia testituloksia,vaikka myyjältä sain hyvän tarjouksen eilen.
Vanhaa pölyttynyttä varastoa myisi pois :)

Zaasa

Onko talvrenkaat netissä halvempia,ostopaikkoja?

Nipademu

Täällä mennään tuleva talvi molemmilla autoilla Nokian Hakkapeliitta R:llä. Tuttu, turvallinen ja luotettava valinta. Parempaa saa mielestämme hakea. Emäntä kun on vielä niin jämy, niin sille ei muut edes kelpaa  ;D
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

RK

Pistäkääpäs esille kauppoja, joista irtoaisi halvimmalla 205/55r16 hakkapeliitta 7 tai Michelin X-ice North 2. Ei tarvi olla nettikauppa.

Zaasa

Olen päätymässä Goodyear UG Ice+kitkoihin 205*55*16 ,vanteelle laitettuna 490â,¬.Saisin vielä vanhalla hinnalla,uusi hinnsto 540â,¬.Valmistus vko 39/2011.V2012 valmistettuja renkaita ei meinaa löytyä.Jos jään odottamaan tuoreimpia testituloksia niin maksan enemmän.
Kuulisin mielelläni kokemuksia kyseisestä renkaasta.

vkjoki

LainaaPistäkääpäs esille kauppoja, joista irtoaisi halvimmalla 205/55r16 hakkapeliitta 7 tai Michelin X-ice North 2. Ei tarvi olla nettikauppa.

Pyysin vuoden 2011 syyskuussa talvirengastarjouksia itselleni ja parille tuttavalle muutamasta rengasliikkeestä. Tässä silloisia kokemuksia (jotka siis voivat olla jo osittain vanhentuneita):

Rengaslasi, Itäkeskus (Itäväylä)
- vastasi neljään pyyntöön neljästä
- vastaukset tulivat nopeasti
- edullinen

Rengas-Soppi, Herttoniemi
- vastasi kolmeen pyyntöön kolmesta
- vastaukset tulivat nopeasti
- keskihintainen
- aiempien kokemusten perusteella ammattitaitoista toimintaa

Tikkurilan rengas
- vastasi yhteen pyyntöön kolmesta
- keskimääräistä kalliimpi tässä joukossa

Euroreifen, Roihuvuori
- ei vastannut yhteenkään pyyntöön kolmesta
- ollut aiemmin kilpailukykyinen - nyt hintataso ei selvinnyt

Matin rengas, Tapanila
- vastasi tarjouspyyntöön (1/1)
- keskihintainen

Rengastotal, Suutarila
- ei vastannut tarjouspyyntöön

Rengas Turku (= Nettivanne), Turku
- vastasi tarjouspyyntöön (1/1)
- vastasi erittäin nopeasti
- edullinen

Star-Rengas, Malmi
- ei vastannut tarjouspyyntöön

Nummelan Rengasmyynti
- kaksi vastausta kahteen pyyntöön
- keskihintainen

Zaasa

Goodyerin kitkat vanteilla ja varastossa.Nyt katselemaan taivaalle koska lunta alkaa tulemaan ;)

Isoja ovat hintaerot samaoista renkaista JKL:ssä

Goodyear Ice+,halvin 490â,¬-kallein 600â,¬
Nokian R, halvin 600â,¬-kallein 800â,¬.Tarjoukset vanteille laitettuna.

Entiset Contit lähti juuri uuden tyytyväisen omistajan matkaan :).

RTWteam

Milloin tulee uusi Nokian nastarengas malli markkinoille?

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 28.08.12 - klo:17:22
Pääkaupunkiseudulla perinteinen Gy-myyjä Teknopyörä tarjoaa settiä hintaan 600â,¬ (205/55-16") vanteille laitettuna. Yleensä hinnat tuolla ollut kohdallaan mutta tiedä sitten onko tämä. Tuoretta tavaraa kylläkin. Ehkä Keski-Suomessa vaan on halvempi hintataso.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Zaasa

^Liikkeeseen josta kumit ostin oli vasta tullut rengaskuorma maahantuojalta.Liikkeistä joista kysyin, ei löytynyt v.2012 valmistettuja kumeja.En olisi ollut kovin paljon valmis maksamaan lisää vaikka olisi löytynytkin,

Sain UG:t vielä vanhalla hinnalla,toinen myyjä ei olisi antanut.Onneksi hinta oli sovittu viikkoa aikaisemmin.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 28.08.12 - klo:17:42
Pääkaupunkiseudulla perinteinen Gy-myyjä Teknopyörä tarjoaa settiä hintaan 600â,¬ (205/55-16") vanteille laitettuna. Yleensä hinnat tuolla ollut kohdallaan mutta tiedä sitten onko tämä. Tuoretta tavaraa kylläkin. Ehkä Keski-Suomessa vaan on halvempi hintataso.
Itselläni ei ole teknopyörästä muuta kokemusta kuin että muutaman kerran olen sieltä tarjouksia kysellyt niin kyllä tuo on yleensä ollut kallein paikka.

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 28.08.12 - klo:18:21
Itselläni ei ole teknopyörästä muuta kokemusta kuin että muutaman kerran olen sieltä tarjouksia kysellyt niin kyllä tuo on yleensä ollut kallein paikka.
Voi pitää paikkansakin, mutta itse muistaisin että se kalliimpi paikka on ollut Teknorengas, http://www.tekno-rengas.fi/
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

duke7

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 28.08.12 - klo:17:22

Nokian R, halvin 600â,¬-kallein 800â,¬.Tarjoukset vanteille laitettuna.
Viitsitkö yhtään vinkata mistä tuli edullisimmat tarjoukset? Pitää syksyn mittaan myös ostaa samasta kaupungista talvirenkaat. En ole nyt muutamaan vuoteen kysellyt tarjouksia vaan hakenut renkaat samasta paikasta järven rannalta.
Voit toki laittaa YV:tä jos et halua mainostaa.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 28.08.12 - klo:18:51
Voi pitää paikkansakin, mutta itse muistaisin että se kalliimpi paikka on ollut Teknorengas, http://www.tekno-rengas.fi/
Mulla juuri päinvastainen kokemus, eli teknorengas on ollut yleensä halvempi. Viimeisin kysely parin viikon takaa. Eihän tuota toki voi yleistää.

k3kvuori

Alla 3 eri talvirengasta, minkä noista ottaisitte ? itsellä kokemusta ainoastaan hakka 7:sta jotka on toisen auton alla mutta ne ovat selkeästi kalliimmatkin kun misukat

225/45 R18   95T
895 â,¬
MICHELIN X-ICE NORTH XiN2

225/45 R18   95T
965 â,¬
CONTINENTAL ContiIceContact

225/45R18
1070â,¬
NOKIAN Hakkapeliitta 7
Audi A4 3.0 V6 Tdi Quattro -09
Peugeot 207 -07
Tunturi Pappa automat -78

sakal83

Lainaus käyttäjältä: k3kvuori - 28.08.12 - klo:20:21
Alla 3 eri talvirengasta, minkä noista ottaisitte ? itsellä kokemusta ainoastaan hakka 7:sta jotka on toisen auton alla mutta ne ovat selkeästi kalliimmatkin kun misukat

225/45 R18   95T
895 â,¬

225/45 R18   95T
965 â,¬

225/45R18
1070â,¬
NOKIAN Hakkapeliitta 7

Jo on hinta hakkapeliitoille. Itse kysyin tutulta rengasmyyjältä 225/40r18 hakka 7 790â,¬
Vaihtoehtona olis myös bridgestone noranza 2 evo, jolle hinta samalla koolla 700â,¬
Hieman " kaverihintoja" mutta kyllä noissakin kate päällä on.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: k3kvuori - 28.08.12 - klo:20:21

225/45 R18   95T
895 â,¬

225/45 R18   95T
965 â,¬

225/45R18
1070â,¬
NOKIAN Hakkapeliitta 7
Itselläni ollut sama pohdinta juuri noiden kanssa. Tarve itsellä olis kahdelle autolle koossa 15" ja 18".
Contin tiputan listalta todennäköisesti pois, vaikka oli testivoittaja. Tilalle listalle tuli Bridgestone Noranza Evo 2 (muistaakseni TM testin neljäs). Syy miksi Conti tippui pois oli että sen vierinvastusta moitittiin suurehkoksi.
Nokia taas on turhan kallis ja tuskin lisähintansa väärti. Jäljellä on Michelin ja Bridgestone.
Bridgestonea ei saanut tuossa 18" koossa mitä itsellä on joten jäljelle jäänee Michelin. Tuohon toiseen autoon 15" sitten Michelin myös tai Bridgestone.

sakal83

Kyllä tuota 225/40/18 kokoa saa bridgestonelta.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Taskukeke

Täältä ääni contille. Itsellä ollut nyt 2 talvea alla ja ihan hyvät talvirenkaiksi, jos niitä nyt voi ikinä hyviksi sanoa.  ;)
Kaksi nastaa puuttuu ja takana on varmaan ainakin 10 000 km.
Faijalla oli neljä vuotta seatissa contin nastat ja yhtään nastaa ei noista kumeista irronnut. Nastat pysyvät ainakin hyvin kumissa kiinni.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 28.08.12 - klo:20:50
Kyllä tuota 225/40/18 kokoa saa bridgestonelta.
Mulla on 225/45/18. Tuota kokoa ei ainakaan erään rengasliikkeen mukaan ole tuosta Bridgestonesta.

Mikko

Tänään juuri hain ContiIceContactit koossa 235/40 R18 Rengasmaailmasta Espoosta ja jouduin 1100 euroa noista köyhtymään. Mistä oikein k3kvuori olit saanut Conteille noin edullisen hinnan? Itse kyselin kaikki liikkeet mitä tästä kohtuu läheltä löysin ja kaikki hinnat oli 1100-1200e välillä.

Rengasmaailmaa en kyllä tule toiste käyttämään. Renkaat eivät olleet edes vielä työn alla kun menin sovittuun aikaan hakemaan ja sitten kun tulin myöhemmin uudelleen olivat pistäneet puljun kiinni ( klo 17.00) vaikka hyvin tiesivät, että olin tulossa sinne (tiellä olleen kolarin takia klo 17.02). Kolmannella kerralla sain renkaat, mutta mitään pahoitteluja tai hinnanalennuksia oli turha odottaa. Niin ja ne "ihan tuoreet" renkaatkin oli paistettu toista vuotta sitten... No mitään isoja koloja en vanteista löytänyt, olivat niin paskaset, että naarmut jäi katsomatta. Jäi kyllä sellanen fiilis, että ei asiakas paljoa kiinnostanut.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy