VW RNS-510 dvd/navigointi kokemuksia kaivataan

Aloittaja zonni, 20.01.10 - klo:17:56

« edellinen - seuraava »

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: Häilis - 29.12.10 - klo:12:08
sama sarjanumero VWZ6Z7I1376111 tuolla-> http://vwnavi.com/showthread.php/11042-RCD500-gt-RNS510-VAGCOM-errors
Hahah :D Millä muuten löysit tuon? Ite koitin kyllä googletella aiemmin tuota samaa ja saman alkuisia sarjanumeroita mutta ei löytynyt.

Tos,
Joo kyllä se toimii samoin noissa aiemmissa versioissa se puheohjaus. Eli täytyy kertoa sille maa ensin. Melkoisen paljon on kyllä tän hintaiseksi laitteeksi näitä bugeja.

Tos®

Aika hyvin tuo sarjanumero kyl haha  ;D

Laitoin xxx tuohon omaani edellisel sivulla, ettei joku googleta sitä
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Häilis

juu ihan googlettamalla löyty, voi olla tosiaan viisainta peittää osa sarjanumerosta xxx ettei oikee omistaja ota yhteyttä. :)

Sniiki

No eipä taida oikee omistaja enää tuota paikantaa ku on käpistelty tuo numero uusiks :)
Mietin tuota kans kyllä, mutta aattelin sitte että jos poliisilla ei tosiaan oo muuta tekemistä ku tulla takavarikoimaan mun autoradio ja alkaa tutkimaan onko se varastettu, nii tulkoon. Tuos aiemmin linkittämäs sakemannien keskustelus joku bayern polizei tarinoi näitä RNS kauppiaita seuraavansa. Tiedä sitten mikä mies oli vaikka sähköposti olikin posliiniasemalle. Keskustelusta kyllä kävi ilmi taas kerran se karu totuus että about kaikki näistä eBay:ssä myytävistä mankoista taitaa olla joko suoraan tai kiertotien kautta hämäristä lähteistä peräisin. Kun ne purkaamoiltakin tulevat mankat voi olla ei-tehdasasennettuja. Virallisia reittejä mankan hankintaan uutena/tehdaskorjattuna ei ilmeisesti ole muutakuin marmoritiski. Continental ei näitä muuta kautta kuulemma jakele.

Softa & kaapeli millä noita sarjanumeroita saa käpisteltyä on muuten nimeltään RNS Manager ja polakit sitä tuntuu innoissaan kauppaavan joka puolella. VWNavillakin yks polskipoika huutelee "I can change serial number pin code etc...".

Niin ei kukaan osaisi tosiaan sanoa että löytyiskö tuo oikea versionumero emolevyltä jostain nurkasta printattuna? En jaksaisi huvikseni purkaa. Googlella löytyvissä emolevyn kuvissa ei näy mitään tekstejä, mutta luulisi siellä sellainen jossain olevan?

VAG!

aa

Guest-86998

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 29.12.10 - klo:14:23
Keskustelusta kyllä kävi ilmi taas kerran se karu totuus että about kaikki näistä eBay:ssä myytävistä mankoista taitaa olla joko suoraan tai kiertotien kautta hämäristä lähteistä peräisin. Kun ne purkaamoiltakin tulevat mankat voi olla ei-tehdasasennettuja. Virallisia reittejä mankan hankintaan uutena/tehdaskorjattuna ei ilmeisesti ole muutakuin marmoritiski. Continental ei näitä muuta kautta kuulemma jakele.

Mulla on tullut sinun tapausta nyt seurattua, ja olen jonkunkymmentä ilmoitusta käynyt ebaysta läpi, niin taitaa minulla "suoraselkäisenä" miehenä mennä RNS päivitys puihin. Jostain syystä enemmän tai vähemmän hämäriä nuo laitteiden kuvat ja ilmoitukset. Samaan hintaan, joissain tapauksissa jopa halvemmalla saa Zenecin OEM-kopio-värkin jossa ominaisuuksia löytyy minulle ihan riittävästi, eikä tarvi murehtia onko laite varastettu, modattu vai mitä. Uuden takuut, uuden vaivat ja saa tilata valmistajan verkkokaupasta. :)

Sikäli harmi, tuo RNS olisi muuten mielenkiintoinen peli, kun kerta tukeakin löytyy täältä foorumilta näin hyvin.

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 29.12.10 - klo:14:26
Ja se on jotenkin käsittämätöntä nykyaikana, kun tuntuu, että yhtään mikään ei toimi ellei valita ja valita.
Niin valitettavan täyttä totta. Vuoden sisällä on saanu tapella vakuutusyhtiön, pankin, kahden laajakaistatarjoajan, autokorjaamon ja lukuisten muiden liikkeiden kans. Alkaa iteki tuntua siltä että oon vaan vaikee asiakas mutta kyllä ne käsittääkseni on aina toisesta osapuolesta johtuvia vikoja & mokia ollu. (Vai onko se mun vika että pankki ei jättää sovitut osakkeet merkkaamatta, vakuutusyhtiö irtisanoo toisen auton vakuutuksen jostain toisesta vakuutusyhtiöstä, nettiliittymä lakkautetaan ihan vaan muuten vain ja toisen liittymän tilaus unohdetaan ja poistetaan tietokannasta, korjaamo rikkoo auton eikä puhu mitään ennenku itse huomaan jne. jne. :))

Ollu kova vuosi verisuonille, mutta ei vaan oo katkennu viä.

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 29.12.10 - klo:14:44
Mulla on tullut sinun tapausta nyt seurattua, ja olen jonkunkymmentä ilmoitusta käynyt ebaysta läpi, niin taitaa minulla "suoraselkäisenä" miehenä mennä RNS päivitys puihin. Jostain syystä enemmän tai vähemmän hämäriä nuo laitteiden kuvat ja ilmoitukset. Samaan hintaan, joissain tapauksissa jopa halvemmalla saa Zenecin OEM-kopio-värkin jossa ominaisuuksia löytyy minulle ihan riittävästi, eikä tarvi murehtia onko laite varastettu, modattu vai mitä. Uuden takuut, uuden vaivat ja saa tilata valmistajan verkkokaupasta. :)

Sikäli harmi, tuo RNS olisi muuten mielenkiintoinen peli, kun kerta tukeakin löytyy täältä foorumilta näin hyvin.
Nojoo enpä itsekään näitä niin tarkasti tutkinut keväällä kun tämän hommasin. Olisihan sillon pitäny tuo sarjanumero tarkistuttaa heti, jolloin olis saanu rahat takas PayPalilta. Kyllähän tuo käy ja kukkuu, ei siinä mitään, mutta ei se nyt hilpeyttäkään herätä että on väärennelty versioita sun muuta. Jos ei OEM-look ja täysi sulautuminen auton muihin laitteisiin oo tärkeetä niin kyllähän sitä varmaan kokonaisuutena parempia laitteita saa samaan hintaan/halvemmalla. Etenki mediasoittimena tää on kyllä varsin paska laitos. Ohan tossa joo itelläki DVD, 6 cd vaihtaja, SD slotti, BT-audio, sisäinen kovo ja ulkoinen kovo media-in:istä, mutta ei se paljo auta ku sen kaiken musiikin selaaminen on ihan täyttä helvettiä. Jotku haukkuu tuota navigaattoripuolta tuossa, mutta minusta se on kyllä varsin hyvä ollut. Radio on myös ihan ok :P.

Tos®

Kopioissa ei tahdo nuo radiot kuulua...

On oikein ihme, että sattumalta oma rakkine on kai oikeaa mallia.
Tavallisesti kaikki menee päin puota
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 29.12.10 - klo:15:49
Tavallisesti kaikki menee päin puota
Joo on nää eBay-kaupat jo turhan pitkään sujunutki ongelmitta ja tavara on tähän asti ollu sitä mitä pitää. Pk-seudulla odottelis postissa kai uus bluetooth-mokkula, sekin piratebaystä. Kattoo nyt onko siäki laatikos joku kaakelin pala ku niin halpa oli.

Mutta kyllä tuossa vuosi sitten onnistuin saamaan väärennettyjä kopioita ihan kivijalkakaupastakin. Tai verkkokaupan kautta tilasin mummojumppaloota-Nintendoon lisää wiimoteja ja ne huomasin ihan itse kiinakopioiksi. Ilmoitin liikkeeseen niin tuli heille vähän ikävänä yllätyksenä (tai ainakin esittivät kovin yllättyneitä) kun huomasivat että varastosta on puolet noita väärennöksiä jotka ei oikein toimi niinkuin pitäis. Liian monen mutkan kautta olivat kai varastojaan täyttäneet.

Takaisin aiheeseen
Minkä merkkisiä tv-virittimiä täällä on porukka tuohon kylkeen pultannut ja onko ollut ongelmia? Saikos noihin 27xx softiin kikkailtua TV-free:tä softalla mitenkään? Tekisi ihan vaan mielenkiinnosta mieli kokeilla lyödä sinne joku diversiteetti-viritin kiinni.

Tos®

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

mla

Tuota itse koitan seuraavaksi.
Tuo Ampire ei sisällä peruutuskameran tukea joten päädyin seuraavaksi tuohon Zemexiin.

Laite ja kamera on jo, mutta säät ei suosi asentamista ja aika ei siitä mennä hallille asti :(
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Tos®

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Sniiki

Noniinh luottokunnan kanssa puhelimessa höpöttelin. Heillä ilmeisesti on 120 päivän takaraja näille hyvityksille. Vetosin vaan siihen etten ole aiemmin tätä asiaa voinut todeta, ennenkuin nyt uuden päivitysyrityksen myötä. Sanoi että jos pystyy todistamaan jollaintapaa että tämmöistä päivitystä laitteeseen ei ole aiemmin ollut saatavilla niin voisi ehkä jotain auttaa. En tiedä sitten mistä näiden päivitysten julkistamispäivämäärät saisi, kun ei näitä missään yleisessä jakelussa muutenkaan ole. Tuli myös mieleen nuo 27xx päivitykset jotka kai joskus keväällä jo ilmestyivät. Olisi kai niiden aikana jo asia pitänyt huomata mutta ei vaan tullut tietoa mistään silloin.

Taitaa aika mission impossible olla, ellei nyt tuu mieleen jotain tapaa todistaa asioiden kulkua.

renttu72

Moi

Uusi jäsen ilmoittautuu. itse innostuin päivittämään omani äsken tätä palstaa luettuani. netistä etsin imagen ja poltto imationin dvd+rw levylle CDburnerxp ohjelmalla. nopeus pienin mahdollinen eli 2,4x. latasi tuskallisen kauan ja herjasi aina välillä, eikun levy ulos ja takaisin. kerran piti antaa resetti kun ilmotti että joku osio epäonnistunut liian monta kertaa. nyt näyttää sw versio 3810. kyseessä ilmeisesti b versio mankasta.

zonni

Lainaus käyttäjältä: vw08 - 23.12.10 - klo:15:30
Onkos kellään ongelmia tuon RNS-510 navin löytää satelliittejä.Itsellä ei löydä noita satelliittejä välillä ollenkaan ja silloinkin kun löytää niin maksimissaan 7/12 yleensä jos löytää niin 1-3 satelliitia.Olen koittanut siirtää gps anteeninkin koe laudan päälle,mutta siitä ei tunnu olevan mitään apua.Laite toimi hyvin sen puoli vuotta,mutta nyt alkutalvesta asti alkanut tuo navi oikkuilemaan.

Halvin kokeilu vois olla että tilais uuden gps-anteenin,mutta ei noissa anteeneissa luulis mitään vikaa olevan.

Nyt ei ole enään ongelmia navin kanssa,korjaantui tosiaan tuolla anteenin vaihdolla.Kiitoksia taas kaikille vinkkejä antaneille.

Sniiki

Joko Tos testasi CD_7420 karttalevyn betaa? Eräällä foorumilla sanottiin että POI:t toimii nyt 3810 firmikses sillä. Joko nyt toimis ne varoitukset myös?

Tos®

Ei se mokoma lähettäny sitä linkkiä mistä voi ladata ;)
Kysyin kyl privalla heh
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Häilis

mahdoitko kattoo tuolta -> http://tinyurl.com/25w5nm6   ;)

mla

Piti juuri kysyä että joko tuo v7.1 toimii tuon 38XX softan kanssa :)

Tos®

Voi hitauden määrää... torrentti ku olis :D
e: tais löytyä
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

mla

Rapidshareen kun maksaa ja käyttää JDownloaderia niin nopeus on ihan torrenttien luokkaa.

Tos®

Ei joka kuukausi jaksa pulittaa välikäsille ei toimivasta kartasta ;)
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 06.01.11 - klo:23:03
Ei joka kuukausi jaksa pulittaa välikäsille ei toimivasta kartasta ;)
;D mites se meni... "nuukuus" :D

Mut jdownloaderin kans menettelee ilmaisversiokin kun ei tartte päivystää sitä latausviivettä.
Mistähän mä taikoisin B/C-emolevyn omaan värkkiin. En kyl oo viä tarkistanu mikä siä sisäs oikeesti on mutta kaitpa tuo A on. Tosin jos se on B-versio joka on valehdeltu C:ksi niin voisko sitte aiheuttaa kans noiden firmisten asentumattomuutta. Luottokuntaanki lähti 15 sivua liitteitä postissa asiasta mutta taitaa olla rahojen takaisinsaannin varmuus luokkaa 0,1%.

Tos®

heh

Ebayhyn kun laittaa rns510 mainboard, kolme löysin ja niissä ei mainita versiota
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

mla

Paketit valui tuolta eilen ja polttelinkin ne jo. Upposi 26xx softaan kartat kuten aiemminkin eli ei ihmeempiä huomannut siinä.
Pitänee koittaa tuota 381x softaa kunhan ehtii auto olla sen aikaa pakoillaan.

Tos®

Omaniki valmis 10minsan päästä... sit lohkis päälle ja levy sisälle.
Pitää toki ensin testata pelittääkö poit :D
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 07.01.11 - klo:09:00
Ebayhyn kun laittaa rns510 mainboard, kolme löysin ja niissä ei mainita versiota
Joo laitoinkin niille jo kyselyä.
Samoin pistin viestiä VWNavi foorumilta löytyvälle tsekille joka oli toimittanu joilleki muille emolevyjä. Vastaus hieman kummastutti. Sanoi että emolevyt on 'tyhjiä', ne ei ole mitään versiota alkujaan, vaan niihin ladataan softa, riippuen onko paneeli CCFL vai LED valaistu. Sanoi siis että mulle pitäis laittaa B-version softa ja siihen uusin firmware. Sanoi kyllä myös että pitäisi sen 38xx firmwaren asentua myös A-versioon (ei tosin ollut itse testannut). Olikos se niin että A2DP ei toimi A-versiossa? En pysty ite testaamaan kun ei ole nyt yhtään bluetooth-purkkia joka sitä tukisi. Aika outoa jos sen toimiminen on kiinni vaan emolevyn 'softasta' (jos semmoinen nyt yleensä tosiaan on olemassa).
Emolevy koodattuna, tv-free softamodilla posteineen 180e.

E: tulipa vaan mieleen ettei yhtään paha hinta kun ajattelee että jotkut TV-free palikat maksaa melkein saman verran, tosin tuo softamodi kaiketi voi hävitä firmispäivityksessä?

Sniiki

Tietääkö joku muuten mistä lähtien Continental otti ohjat haltuun näiden kans? Jossain luki että A-versio oli vielä Siemens VDO:n tekemä. Mun navin kyljen tarroista vielä sen verran erottaa että siinä lukee "Continental AG".

mla

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 07.01.11 - klo:16:11
Tietääkö joku muuten mistä lähtien Continental otti ohjat haltuun näiden kans? Jossain luki että A-versio oli vielä Siemens VDO:n tekemä. Mun navin kyljen tarroista vielä sen verran erottaa että siinä lukee "Continental AG".

Continental osti Siemens VDO jokunen vuosi sitten.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy