Kesärengaskeskustelua 2010

Aloittaja Simola, 20.01.10 - klo:10:10

« edellinen - seuraava »

repe59

2,5 ocussani, eli enempi kuin suositellaan, joku jossain tätä suositteli.
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

care

Lainaus käyttäjältä: care - 06.09.10 - klo:19:15
yllätyksenä tuli renkaiden pitämä melu
Jahans, nokialaisten puolustuksena todettakoon, että melun syyksi paljastui taka-akseliston molemmat laakerit. Mystistä, miten sen alkaminen ajoittui renkaiden vaihtoon.

3ro5

Sain alle syksyyn uudet Uniroyal Rainsport2:et. Tarvitsee varmaan jo ruveta kattelemaan uusia renkaita kun kovin pehmeiltä tuntuvat (lue:sulavat alle) eli tuosta "ominaisuudesta" malli saikin noottia testeissä. Toisaalta ihan eri planeetalta oleva pito kiihdytyksissä verrattuna aiempiin Falken st115:een, mutta toi pehmeys tuo myös epätarkkuutta ajoon jossa Falken ilmeisen kovana renkaana oli mainio. Tarvitsee nyt nauttia tuosta pidosta kiihdytyksissä ja jarrutuksissa ennenkuin menee vaihtoon  :)

McVAG

Onko kukaan löytänyt tietoja renkaiden painoista? Olisi tarkoitus uusia vanteet kesäkäyttöön ja renkaat, vanteissa tarkoitus hakea keveyttä ja jos renkaissa saisi hyvät renkaat ja säästää myös painossa olisi loistava paketti. Talvirenkaissa on myös etsinnässä mikä rengas olisk laadukas ja kevyt.

1.8 "APR" Q

Tuli hommattua Audiin Nokian Z:an renkaat 18 tuuman kokoisena. Onko kokemuksia,minkälainen rengas on? Piti ens kevääksi vaihtaa renkaat tuumaa isommaksi,mut kun sain nämä tosi halvalla,niin mennään vielä ens kesä sit 18 koolla. TM:än kevään rengastestissä rengas oli kyllä todella hyvä...saas nähdä sitten..?
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: 2.0 DSG - 07.10.10 - klo:16:34
Tuli hommattua Audiin Nokian Z:an renkaat 18 tuuman kokoisena. Onko kokemuksia,minkälainen rengas on? Piti ens kevääksi vaihtaa renkaat tuumaa isommaksi,mut kun sain nämä tosi halvalla,niin mennään vielä ens kesä sit 18 koolla. TM:än kevään rengastestissä rengas oli kyllä todella hyvä...saas nähdä sitten..?

Meillä on profiilin autossa Nokian Hakka Z:t koossa 225/45/18 ja ei voi muuta kuin tyytyväinen olla. Renkailla ajettu nyt 22tkm ja edessä on pintaa jäljellä noin 5,5mm ja takana 6,5mm, eli näillä renkailla mennään vielä ensi kesä jonekkin loppusyksyyn saakka. Renkaat ovat mielestäni melko hiljaiset tai en ainakaan hiljaisemmilla ko. kokoluokan renkailla ole ajanut (kokemusta on Pirellistä, Goodyearista ja Continentailesta). Seuraavat renkaat on myös Nokian Hakka Z:t tai sitten jotkut edullisemmat Hankookit kokeilumielessä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG vm.2019
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0TDI DSG vm. 2014
Ex Audi A4 Avant 2.0TDI vm.2010
MB C32 AMG 395hv
Jaguar X-type 3.0 AWD

Simola

Lainaus käyttäjältä: 2.0 DSG - 07.10.10 - klo:16:34

Tarkennuksena vain: Nokian Z ja Nokian Hakka Z ovat eri renkaat.

Hakka Z oli minusta parempi rengas kun Z. Nykyiset Hankookit ovat hiljaisemmat, mutta Hakka Z oli sateella paljon pitävämmän oloinen kuin tämä Hankook V12 Evo .
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

1.8 "APR" Q

Hyvä pointti Simolalta...tilaamani renkaat on nimenomaan Hakka Z:eet. Hinta tosiaan oli tosi halpa ja rengaskaupasta en saisi Hankookin rengas-sarjaakaan tuohon hintaan. Hyvä kuulla tosiaan muiltakin,että rengas on käytännössäkin hyvä. Itsellä kun ei ole kokemuksia Nokian kesärenkaista.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

JoJio

Lainaus käyttäjältä: 2.0 DSG - 08.10.10 - klo:01:07
Hyvä pointti Simolalta...tilaamani renkaat on nimenomaan Hakka Z:eet. Hinta tosiaan oli tosi halpa ja rengaskaupasta en saisi Hankookin rengas-sarjaakaan tuohon hintaan. Hyvä kuulla tosiaan muiltakin,että rengas on käytännössäkin hyvä. Itsellä kun ei ole kokemuksia Nokian kesärenkaista.

En tiedä onko nokia parantanut laatuaan tänä päivänä. Mutta itellä jäi nokian kesärenkaat yhteensarjaan.. Ostin 3kesää sitten nokian nret no pääsi niillä vajaa kaks kesää ja alle 15tkm.... Yks rengas oli aivan slicksi ja loputkin sen verran kuluneita, ettei tarvinnu alle pistää.. Eli ei tule ainakaan itelle enää nokian kesäkummeja.. Rengasliike sano et auraskulmissa vika, muttei ollut.... Mutta voihan nää uudet olla ihan hyviä, hiljasia ne on ainakin Conteihin verrattuna  :D

VW_Johan

nyt on 24tkm alla, 235/40-18 Falken 452, hyviä ovat olleet, tosin aurauskulmien viasta renkaat kuluivat epätasaisesti. Uusi samanlainen rengassarja tillattu camskill:stä, hinta 430â,¬.

Markku

Minä olen viime kertoina päätynyt rengasostoksille tuonne:
http://www.rengaskulma.com/

Pieni liike Kuopiossa Tasavallankadulla. Palvelu ja työn laatu moitteettomia, hinnat kilpailukykyiset.
Viimeksi olin ostamassa vanhempaan Octaviaan Nokian kesärenkaita. Oikean kokoiset oli lopussa juuri silloin joten antoivat Michelinit samaan hintaan. Listahinta oli 40 â,¬ korkeampi.
Octavia 1,9 tdi 2008
Rouvalla Skoda Rapid 1,6 tdi dsg -14
Pojalla Jetta V 2,0 tfsi -07

anttipaa

Lainaus käyttäjältä: Markku - 08.10.10 - klo:10:38
Minä olen viime kertoina päätynyt rengasostoksille tuonne:
http://www.rengaskulma.com/

Pieni liike Kuopiossa Tasavallankadulla. Palvelu ja työn laatu moitteettomia, hinnat kilpailukykyiset.
Viimeksi olin ostamassa vanhempaan Octaviaan Nokian kesärenkaita. Oikean kokoiset oli lopussa juuri silloin joten antoivat Michelinit samaan hintaan. Listahinta oli 40 â,¬ korkeampi.

Itsekin olen tuolta ostanut kaikki renkaani, ja tulen jatkossakin ostamaan. Homma pelaa!

1.8 "APR" Q

Nyt kun nuo Kumhot (KU 31) menee viikon päästä vaihtoon,niin johtopäätös renkaasta on niinkuin ram asian jo on aikaisemmin maininnutkin...ensimmäisen kympin renkaat todella hyvät ja hiljaiset,mut sen jälkeen ominaisuudet pikkuhiljaa "romahtaa" aika totaalisesti. Mulla tulee Kumhoilla täyteen 27 tuhatta kilometriä ja viimeinen kymppi on ollut jo aika "tuskaa". Renkaissa on muuten kulutuspintaa edessä 2 milliä ja takana 3 milliä..eli aivan loput. Nyt sain Nokian uudet Hakka zetat 20 euroa halvemmalla   (allelaitettuna) ,kuin aikanaan nykyiset Kumhot. Uskallan väittää että Nokiat on paremmat ja ainaskin hinta-laatusuhde on hyvä ellei erinomainen.

brainsurgery

Olisikohan näin talven kynnyksellä missään liikkeessä PK-seudun lähistöllä Hankookkeja tarjouksessa? Pitäisi löytyä koossa 225/40-18 vanteille pyöräytettynä. Pistäkäähän vinkkiä jos jostain sattuu löytymään.

1.8 "APR" Q

Kyl täytyy jo sadan kilometrin jälkeen sanoa Nokian Hakka zetoista,että erinomainen rengas ainaskin verrattuna Kumhoon. Suuntavakavuus on ihan eri luokkaa ja pitoa on niin märällä kuin kuivalla todella hyvin. Mikään älyttömän hiljainen rengas ei ole,mutta muuten tuntuu erittäin laadukkaalta renkaalta. Valmistusviikko on 12/10,eli ihan tuoreet renkaat. Lisää kokemuksia (todennäköisesti keväällä) kun kilometrejä saa renkaisiin vähän enemmän alle. Toivottavasti näillä ajaa hiukan enemmän kuin Kumhoilla...tuskin renkaan ominaisuudet ainaskaan romahda Kumhon tavalla ekan kympin jälkeen.

pepe

onko kellään kokemuksia UNIROYAL RAINSPORT 2 renkaista? 225/35/19 koossa kattelin ja tuolta camskillistä sais suht edullisesti!

Karvis

Lainaus käyttäjältä: pepe - 19.12.10 - klo:20:56
onko kellään kokemuksia UNIROYAL RAINSPORT 2 renkaista? 225/35/19 koossa kattelin ja tuolta camskillistä sais suht edullisesti!

Jollain taisi olla täälläkin sellaiset ja muistelisin niiden olleen varsin alle sulavaa sorttia, kahlaamalla tämä ketju läpi tai haulla voisi löytyä jotain aiheesta.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

HJP

Itsekin ajattelin tilata tulevan kauden kesärenkaat tässä ennen joulua. 225/40-18 on koko mikä Golffin alle sujahtaa, rengasmerkki/malli ei vielä ole 100% lukkoonlyöty, mutta luultavasti pitäydyn parin viime kesän/auton tavoin Falken FK452:sessa.

Muistakaahan kaikki Camskillistä tilausta aikovat, että tammikuussa Brittien ALV nousee hieman, joten jos on kalliimpia renkaita tilaamassa niin kannattanee ehkä tilata tämän vuoden puolella.

ram1

Mulla oli rainsportit.ihan hanurista.karseen urahakuiset ja karseet kuivalla,sateella upeat.mut en suosittele
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Skula

Lainaus käyttäjältä: HJP - 19.12.10 - klo:22:09
Itsekin ajattelin tilata tulevan kauden kesärenkaat tässä ennen joulua. 225/40-18 on koko mikä Golffin alle sujahtaa, rengasmerkki/malli ei vielä ole 100% lukkoonlyöty, mutta luultavasti pitäydyn parin viime kesän/auton tavoin Falken FK452:sessa.

Muistakaahan kaikki Camskillistä tilausta aikovat, että tammikuussa Brittien ALV nousee hieman, joten jos on kalliimpia renkaita tilaamassa niin kannattanee ehkä tilata tämän vuoden puolella.

Tuo koko ja rengas. Jetan alla 1 kesä ja 3mm pintaa enää jäljellä. Hiljaiset kyllä olivat kuulema.. Mutta mielummin kuulemma ostaa vähän "kovempaa" kumia seuraavaksi..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

pepe

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 19.12.10 - klo:22:32
Mulla oli rainsportit.ihan hanurista.karseen urahakuiset ja karseet kuivalla,sateella upeat.mut en suosittele

juu no täytyy suosiolla vissiin tilata dunlopin sportmaxxit,jotka oli edellisessäkin autossa ja joista jäi hyvä tuntuma 8)   2 kesää tuli semmoisilla ajettua ja pintaa renkaissa oli vielä n.5mm :P

otoo

Onko kukaan vertaillut renkaiden hintoja Haaparannasta esim.KM Däck vs. Nettikaupat. Talvirenkaita joskus tuolta Haaparannasta kyselin ja niissä ei nyt niin hirveää hintaeroa ollut esim. Nordenrenkaaseen. Tosin Ruotsalainen se Nordenkin taitaa olla...

HJP

Lainaus käyttäjältä: skula - 19.12.10 - klo:22:49
Tuo koko ja rengas. Jetan alla 1 kesä ja 3mm pintaa enää jäljellä. Hiljaiset kyllä olivat kuulema.. Mutta mielummin kuulemma ostaa vähän "kovempaa" kumia seuraavaksi..
Minulle kulutuskestävyys on renkaan valintakriteereissä yksi niistä, joille annan vähiten painoarvoa. Tämä siksi että olen omistanut 10 autoa, joista yhdelläkään en ole ajanut yli 20000km. Tästä voi vetää sen johtopäätöksen, että Suomen ilmaston vuoksi ajan keskimäärin 10000km per auto kesärenkailla, ja tuon kilometrimäärän kestänee kaikki keskikategoriankin kesärenkaat. Falkenin muut ominaisuudet olen todennut itseäni miellyttäviksi.

pepe

onko pitempiaikaista kokemusta kellään noista Goodyear F1 Asymmetric renkaista?,joissakin keskusteluissa moitittu äänekkäiksi ja kulutuskestävyyttä moitittu ???

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: pepe - 30.12.10 - klo:11:15
onko pitempiaikaista kokemusta kellään noista Goodyear F1 Asymmetric renkaista?,joissakin keskusteluissa moitittu äänekkäiksi ja kulutuskestävyyttä moitittu ???

Minulla on 255/35 R19 koko käytössä nyt ja edellisessä autossa myös sama rengas kokoa 245/35 R19 (ovat nyt veljen autossa). Renkaiden mataluudesta ja leveydestä huolimatta ovat todella hiljaiset laadukkaat muutenkin. Ainakin nuo 245/35 :t, joilla ajettu n. 20000 km/2 vuotta, ovat vielä hyvässä kunnossa.
Elikkä minä ainakin voin näitä suositella.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

pepe

mielenkiintoinen juttu uusien renkaiden iästä.suosituksen mukaan jopa 5v vanhoja renkaita voidaan myydä vielä uusina!
http://www.rengasnuora.fi/ajankohtaista/renkaiden_ikaantyminen_alkaa_kayttoonotosta

VAG!

aa

pomo

Km däckin hinnat oli ainakin syksyllä kalliimmat kuin oulun k-renkaan, josta olen yleensä renkaat ostanut. Joskus voi jostain saada halvemmalla, mutta palvelu pelaa toimitukset toimii!

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 30.12.10 - klo:16:25
Minulla on 255/35 R19 koko käytössä nyt ja edellisessä autossa myös sama rengas kokoa 245/35 R19 (ovat nyt veljen autossa). Renkaiden mataluudesta ja leveydestä huolimatta ovat todella hiljaiset laadukkaat muutenkin. Ainakin nuo 245/35 :t, joilla ajettu n. 20000 km/2 vuotta, ovat vielä hyvässä kunnossa.
Elikkä minä ainakin voin näitä suositella.

Minullakin on nyt 245/35R19 koko alla ja olen aina ajatellut hankkivani Eagle F1 ja nyt kun ensimmäistä kertaa on ollut pitempää alla, niin olen todella tyytyväinen ja yhdyn Pekka T:n kommentteihin, Parhaat renkaat tähän astisista. Kokemusta matalaprofiilisista on näiden lisäksi Nokian, Michelinin, Bridgestonen ja Milestonen renkaista.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Jindebyne

Minulla ei mitään hääviä tietotaitoa rengasasioista ole, joten kysymykseni voi olla tyhmä, mutta kysyn sen silti.

Kuinkas homma menee kun minulla on 205 leveä vanne ja saisin uudet kesäkumit todella hyvään hintaan, mutta kumit ovatkin leveydeltään 215.

Onko ylipäänsä mahdollista ja kuinka käytännössä vaikuttaa ajettavuuteen/renkaan ulkonäköön tuollainen combo?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy