Kirjoittaja Aihe: Bensiinin ja dieselin hintaero  (Luettu 57122 kertaa)

Poissa Karvis

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 10.741
    • Profiili
Vs: Bensan ja dieselin hintaero revennyt entisiin lukemiin
« Vastaus #30 : 08.09.12 - klo:18:40 »
Hyvä että polttoainehinnat ovat samalla viivalla. En ole ikinä ymmärtänyt, miksi dieselin pitäis olla halvempaa kuin bensa näissä muissakaan arkiautoissa? Työkoneet on sitten erikseen.

Ei ne ole samalla viivalla, toinen saa hintaan veroetua jonka vuoksi käyttäjä sitten maksaa käyttövoimaveroa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Poissa vkjoki

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.308
    • Profiili
Vs: Bensan ja dieselin hintaero revennyt entisiin lukemiin
« Vastaus #31 : 09.09.12 - klo:21:02 »
Nyt 95-bensiini maksaa keskimäärin 17 senttiä / litra enemmän kuin diesel. Kuukausi sitten ero oli 15 senttiä.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Poissa Riku Rassi

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 125
  • VW Polo 1.2 TSI vm. 2012
    • Profiili
    • Punainen Paholainen
A lawyer with his briefcase can steal more money than a hundred men with guns

Poissa Mike

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 80
  • Golf VII Variant Comfortline 1.6 TDI 105hv M5
    • Profiili
Vs: Bensan ja dieselin hintaero revennyt entisiin lukemiin
« Vastaus #33 : 30.10.12 - klo:17:43 »
Tänään meinasi Lahdessa loksahtaa leuat pahemman kerran. Useammalla asemalla oli bensan hintaa pudotettu oikein huolella: 95E10 n. 1,54 EUR, diesel n. 1,51 EUR. Toivottavasti tämä ei tule olemaan ennusmerkki siitä dieselin peloitellusta kallistumisesta, vaan jokin hetkellinen "häiriö hinnoittelussa". Viikon aikana bensan hinta putosi siis n. 20 senttiä / litra, diesel n. 5 senttiä.

Poissa bustedi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 256
    • Profiili
Vs: Bensan ja dieselin hintaero revennyt entisiin lukemiin
« Vastaus #34 : 30.10.12 - klo:18:23 »
Tänään kahdella eri asemalla kuopion seudulla näin kun 95,98 ja diesel oli hinnoiltaan 9 sentin sisällä.
Skoda Octavia III Combi RS dsg 4x4 tdi

Poissa Mike Holder

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 109
    • Profiili
Vs: Bensan ja dieselin hintaero revennyt entisiin lukemiin
« Vastaus #35 : 30.10.12 - klo:18:26 »
Talvea kohti lämmitysöljyn tarve nostaa pöllö-öljyn hintaa. Talvidiesel on myös aina ollut kesälaatua tyyriimpää.

Poissa vkjoki

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.308
    • Profiili
Vs: Bensan ja dieselin hintaero revennyt entisiin lukemiin
« Vastaus #36 : 30.10.12 - klo:19:04 »
Polttoaine.netin mukaan eiliset keskihinnat olivat 1,67 (95E) ja 1,55 (D) eli hintaero oli 12 senttiä litralta. Hintaero on pienentynyt viime päivinä selvästi - ja ilmeisesti pienenee edelleen.

Uuden Golfin 103 kW TSI DSG:n normikulutus on 4,7 l/100km ja 110 kW TDI DSG:n 4,5 l/100km, joten vanhat diesel vs. bensa -kannattavuuslaskelmat eivät enää oikein päde.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Poissa LuppaKorva

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.581
    • Profiili
Vs: Bensan ja dieselin hintaero revennyt entisiin lukemiin
« Vastaus #37 : 30.10.12 - klo:19:13 »
Aamulla kanssa piti oikein kahteen kertaan kattoa st1:sen taulua kun tosiaan diisselin hinta lähenee 95:sta.
Mukavasti bensan hinta laskenu lähi viikkoina. Toivottavasti laskeminen jatkuis samanlaisena vaikka ens kesään asti.

Poissa dosetti

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.743
  • Jetta BKD
    • Profiili
Vs: Bensan ja dieselin hintaero revennyt entisiin lukemiin
« Vastaus #38 : 30.10.12 - klo:19:14 »
Uuden Golfin 103 kW TSI DSG:n normikulutus on 4,7 l/100km ja 110 kW TDI DSG:n 4,5 l/100km, joten vanhat diesel vs. bensa -kannattavuuslaskelmat eivät enää oikein päde.

Tämä on kyllä mielenkiintoinen asia seurattavaksi. Ja vasta kävin pe tankkaamassa dieseliä töihin lähtiessä ja työkaupungissa oli diesel muistaakseni 10cent kalliimpaa kuin kotikunnan bensa E95 eli päinvastainen hintaero (eri asemilla toki). Uskalsin laittaa kesälaatua tankkiin..
2006 VW Jetta 2,0tdi BKD Sportline

Poissa exari

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 703
    • Profiili
Vs: Bensan ja dieselin hintaero revennyt entisiin lukemiin
« Vastaus #39 : 30.10.12 - klo:19:32 »
Kotnurkilla oli 95 tänään 1,61-1,63  halvimmillaan. vantaa tammisto/porttipuisto.

Poissa Paha71

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.077
    • Profiili
Vs: Bensan ja dieselin hintaero revennyt entisiin lukemiin
« Vastaus #40 : 30.10.12 - klo:19:47 »
Eilen huomioin Järvenpään keskustan St1:llä 95E:n litrahinnaksi 1,729 - vajaa kymmenen kilometriä etelämpänä Tuusulan Kirkonkylän Neste Oil Expressillä hinta oli 1,579.  :o No, ei se mitään, vanhempieni kotikirkonkylän ainoan aseman hinta oli sunnuntaina 28.10. muikeat 1,829...  ::)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Poissa vkjoki

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.308
    • Profiili
Vs: Bensan ja dieselin hintaero revennyt entisiin lukemiin
« Vastaus #41 : 07.11.12 - klo:21:27 »
Päivitystä hintaseurantaan:

Polttoaine.netin mukaan eiliset keskihinnat olivat 1,63 (95E) ja 1,54 (D) eli hintaero oli 9 senttiä litralta.

Uuden Golf VII:n 103 kW TSI ACT DSG:n normikulutus on 4,7 l/100km ja 110 kW TDI DSG:n 4,5 l/100km. Kun käyttövoimavero otetaan huomioon, 50 000 km:n vuotuisen ajon kohdalla noiden Golfien polttoainekustannukset olisivat yhtä suuret ja sitä suuremmilla ajomäärillä diesel kääntyisi edullisemmaksi kuin bensiinikäyttöinen auto.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Poissa exari

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 703
    • Profiili
Vs: Bensan ja dieselin hintaero revennyt entisiin lukemiin
« Vastaus #42 : 07.11.12 - klo:21:30 »
Voutilan (kehä3) st 1,llä oli 95.nen sunnuntaina 1,53! 98: 1,58...Maanantaina hinta sit jo pompsahti.

Poissa Nipademu

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.471
  • Superb 2,0 Tdi190 DSG 4x4 -16&Volvo V60 D4 AWD -14
    • Profiili
Vs: Bensan ja dieselin hintaero revennyt entisiin lukemiin
« Vastaus #43 : 07.11.12 - klo:21:33 »
Tänään Shellin mittarista bongattuna 95:n ja dieselin ero 6 sent. Ei juuri ennää dieseli kannata uusissa, mutta käytetyissä vielä kulutuksella kuittaa omilla ajoilla (n. 35 tkm/a) suht kepeesti.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Paikalla HiTecci

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.149
  • Eipä turhia höttyillä :)
    • Profiili
Vs: Bensan ja dieselin hintaero revennyt entisiin lukemiin
« Vastaus #44 : 07.11.12 - klo:22:03 »
Kun käyttövoimavero otetaan huomioon, 50 000 km:n vuotuisen ajon kohdalla
Myös ajoneuvoveron perusosan erot tulee ottaa huomioon, tosin se ei montaa kymppiä ole 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa sambolo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.956
    • Profiili
Vs: Bensan ja dieselin hintaero revennyt entisiin lukemiin
« Vastaus #45 : 08.11.12 - klo:00:23 »
Tänään tammiston nesteellä 98 1,549€, muita hintoja en sitten seuraakkaan.
5F Leon 1.4 tsi style
Ex vag:
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Poissa Karvis

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 10.741
    • Profiili
Vs: Bensan ja dieselin hintaero revennyt entisiin lukemiin
« Vastaus #46 : 08.11.12 - klo:00:28 »
Tänään tammiston nesteellä 98 1,549€, muita hintoja en sitten seuraakkaan.

Samaa lajia lorottelin tänään tankillisen verran täällä Rovaniemellä, hintaa oli 1,739 >:(
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Poissa jarsiv

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Uuden Golf VII:n 103 kW TSI ACT DSG:n normikulutus on 4,7 l/100km
Tähän saakin lisätä ainakin 1l/100km. Löytyykö netistä montakin tsi-kone mittausta joiden kulutus jatkuvasti alle 6l/100km...?
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI (sedan)
Škoda Fabia 1.4MPI[/

Paikalla HiTecci

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.149
  • Eipä turhia höttyillä :)
    • Profiili
Tähän saakin lisätä ainakin 1l/100km. Löytyykö netistä montakin tsi-kone mittausta joiden kulutus jatkuvasti alle 6l/100km...?
Siksi noissa dieselin kannattavuuslaskelmissa tulisikin käyttää oikeita, toteutuneita kulutuksia eikä vain valmistajan ilmoittamia, uhtaan teoreettisia numeroita. Mutta ymmärrän toki että laskelmaa tekevällä ei useinkaan ole noita toteutuneita numeroita käytettävissään, joten... :-\ Toki sitten on sellaisia periaatteellisiakin auton omistajia, joille jompi kumpi on se ainut vaihtoehto, taloudelisuudesta huolimatta. Itse, kuten allekirjoituksestakin näkee, kannatan molempia polttoainemuotoja ;D
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa chr

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.143
    • Profiili
Vs: Bensan ja dieselin hintaero revennyt entisiin lukemiin
« Vastaus #49 : 08.11.12 - klo:11:46 »
1,474e/l oli diisseli nyt kun ensimmäistä kertaa elämässäni tankkasin omaan autooni diisseliä.

Poissa vkjoki

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.308
    • Profiili
Vs: Bensan ja dieselin hintaero revennyt entisiin lukemiin
« Vastaus #50 : 08.11.12 - klo:19:36 »
Laskeskelin tuossa edellä uudelle Golf VII:lle diesel- ja bensiinimoottorisen mallin polttoainekustannuksia käyttäen kulutuksena EU-normikulutusta.

Omilla autoillani toteutunut kulutus on kylläkin jäänyt hieman EU-normikulutuksen alapuolelle. Kahdella TSI:llä kulutus on ollut keskimäärin 94 % normikulutuksesta ja viidellä dieselillä keskimäärin 98 % normikulutuksesta. Tässä tarkat tiedot / toteutuneen kulutuksen (syksy) suhde yhdistettyyn EU-normikulutukseen:

VW Polo 1.9 TDI 74 kW: 4,9 / 4,9 = 100 %
VW Golf 2.0 TDI 103 kW: 5,3 / 5,4 = 98 %
Toyota Auris 2.2 D-4D 130 kW: 6,1 / 6,2 = 98 %
VW Golf 1.4TSI A(DSG-6) 103 kW: 6,5 / 7,1 = 92 %
VW Golf 1.8TSI A(DSG-7) 118 kW: 6,3 / 6,6 = 95 %
Volvo S60 2.0 D3 A(Geartronic-6) 120 kW: 5,5 / 5,9 = 93 %
Ford Focus 2.0 TDCi A(Powershift-6) 120 kW: 5,3 / 5,3 = 100 %
Keskiarvo: 97 %.

Tällä perusteella voisi ajatella, että myös uusi Golf VII kuluttaa omassa ajossa hieman alle normikulutuksen. Uudet mallit ovat kuitenkin kulutuksen osalta niin viilattuja ekomalleja, että normikulutuksen alittaminen saattaa olla lähes mahdotonta.

Uusimmassa AutoBildissä (nro 21 / 2012) oli ajeltu muutamalla ekomallilla testilenkkejä - tässä AutoBildin havaintoja:
- normaaliajossa sekä bensiini- että dieselkäyttöiset autot kuluttivat satasella litran yli normikulutuksen
- pihistysajossa bensa-autojen kulutus saatiin putoamaan normin tasolle, mutta dieselien kulutus jäi puoli litraa normia korkeammalle

Siis AutoBildin kokemuksia jos soveltaa uusiin BlueMotion-Golfeihin, kulutuksiin saisi lisätä noin litran sataa kilometriä kohti. Silti tulos pysyy ennallaan: pitää ajaa vähintään 50 000 km vuodessa, jotta ajokustannuksissa diesel kannattaisi.

No, itse en ole kylläkään kiinnittänyt tuohon laskelmaan mitään huomiota autoa valitessani. Mutta huvikseni laskeskelin.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Poissa optio

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 349
    • Profiili
Vs: Bensan ja dieselin hintaero revennyt entisiin lukemiin
« Vastaus #51 : 08.11.12 - klo:19:51 »
Moottoritiellä ajettaessa Bensakoneen kulutus kasvaa huomattavasti enempi kuin Dieselkoneen samoin jos vetää jotain perässä.

Poissa Totuuden Torvi

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 198
    • Profiili
Vs: Bensan ja dieselin hintaero revennyt entisiin lukemiin
« Vastaus #52 : 08.11.12 - klo:19:56 »
Päivitystä hintaseurantaan:

Polttoaine.netin mukaan eiliset keskihinnat olivat 1,63 (95E) ja 1,54 (D) eli hintaero oli 9 senttiä litralta.

Paikkakuntakohtaiset erot hintaeroissa ovat isot. 6-15c/litra.

Poissa Peeveli

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.139
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita.
    • Profiili
Vs: Bensan ja dieselin hintaero revennyt entisiin lukemiin
« Vastaus #53 : 08.11.12 - klo:20:06 »
Tänään meinasi Lahdessa loksahtaa leuat pahemman kerran. Useammalla asemalla oli bensan hintaa pudotettu oikein huolella: 95E10 n. 1,54 EUR, diesel n. 1,51 EUR. Toivottavasti tämä ei tule olemaan ennusmerkki siitä dieselin peloitellusta kallistumisesta, vaan jokin hetkellinen "häiriö hinnoittelussa". Viikon aikana bensan hinta putosi siis n. 20 senttiä / litra, diesel n. 5 senttiä.

Kaikki ennusteet puhuvat dieselin erittäin rajusta kallistumisesta. EU-rikkidirektiivi pakottaa laivat käyttämään joko dieseliä tai maakaasua lähitulevaisuudessa ja sen on ennustettu olevan suurin korotusuhka. Veikkaan että parissa vuodessa diesel maksaa meilläkin 20-30 snt litralta enemmän kuin bensa, ja valtiovalta ei poista dieselveroa.

Se, miksi itselläni on eksynyt alle diesel -vasta toinen omistamani- on se, että halusin viisimukisen "eksotiikkaa", suuren vääntömomentin ja wanhan ajan luotettavan automaatin sekä ajotavalle vähemmän herkän konetyypin. Tällä kulutus ei nouse suhteessa samalla tavalla raskaalla kaasujalalla ja kiihdytellessä kuin turbobensassa. Moottoritiellä joutuisakaan kesärajoituksilla ajaminen "lievällä" ylinopeudella ei nosta myöskään kulutusta ja toimintasäde siis on samalla mukavalla tasolla. Volvolla ei ollut tilaushetkellä tarjota bensakoneista perinteisellä tomaatilla ja T5 nousee päästöjen takia kalliiksi ja imee varmaan ainetta etenkin taajama-ajossa aika makoisasti. Kaksoiskytkinlootaan halusin nyt vähäksi aikaa pesäeron, että lastentaudit ja konstruktio yleensäkin saadaan luotettavaksi. Ja varmasti saadaan ajan kanssa.

Jälleenmyyntiarvoahan dieselillä ei jatkossa ole varmaan kehuttavasti, mutta kaikkea ei voi saada ja aina joku häviää kun toinen voittaa.

Poissa vkjoki

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.308
    • Profiili
Vs: Bensan ja dieselin hintaero revennyt entisiin lukemiin
« Vastaus #54 : 08.11.12 - klo:20:13 »
^ Olisin itsekin valmis arvaamaan samoin, siis dieselin hinnannousu voi olla lähivuosina aika hurjaa. Helmikuussa 2013 saattavat dieselin ja bensiinin keskihinnat olla Suomessa aivan samalla tasolla. Sitten kesällä taas dieseliä saa varmaankin halvemmalla.

Aivan sattumalta itsellä kahden dieselin jälkeen on taas tulossa bensakone. Ihan ookoo tässä skenaariossa.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Poissa -TimoS-

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 319
    • Profiili
Vs: Bensan ja dieselin hintaero revennyt entisiin lukemiin
« Vastaus #55 : 08.11.12 - klo:20:27 »
Volvolla ei ollut tilaushetkellä tarjota bensakoneista perinteisellä tomaatilla ja T5 nousee päästöjen takia kalliiksi ja imee varmaan ainetta etenkin taajama-ajossa aika makoisasti.

Eipä näitä kulutuksia koskaan pysty vertaamaan realistisesti. Itsellä paljon 2 kilsan ajoja, välillä 25 km / takaisin motaria Hesasta. Yms. huviajoa. Ei siis mitään vakiovälejä. V50 T5A mittarissa nyt 9,6 L. Mitattu myös manuaalisesti.
1200 km reissu Hki-Pohjois-Karjala 7,9 L nopeusrajoituksilla ja ripeillä ohituksilla.

Mielestäni ihan jees 2,5 litran automaatille kokonaisuutena.

Poissa vkjoki

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.308
    • Profiili
Vs: Bensiinin ja dieselin hintaero
« Vastaus #56 : 09.11.12 - klo:09:51 »
Kun päästöihin perustuvia veroja tarkastellaan, oleellisia lukuja ovat tunnetusti CO2-päästöt (g/km).

Bensiinin palaminen tuottaa CO2:ta 2340 g/l -> 100 g/km päästö = 4,273 l/100km = 4,3 l/100km
Dieselin palaminen tuottaa CO2:ta 2600 g/l -> 100 g/km-päästö = 3,846 l/100km = 3,8 l/100km.

Siis päästöjen kannalta dieselin kulutuslukema 3,8 l/100km on sama asia kuin bensiinimoottorin 4,3 l/100km – kumpikin tuottaa CO2:ta 100 g/km. Siinä hyvä muistisääntö.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Poissa sambolo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.956
    • Profiili
Vs: Bensan ja dieselin hintaero revennyt entisiin lukemiin
« Vastaus #57 : 09.11.12 - klo:10:14 »
Samaa lajia lorottelin tänään tankillisen verran täällä Rovaniemellä, hintaa oli 1,739 >:(

huomasin kesällä myös, että rovaniemen seudulla huomattavasti kalliimpaa kuin pk seudulla, myös jyväskylässä oli huomattavan kallista.
5F Leon 1.4 tsi style
Ex vag:
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Poissa Nipademu

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.471
  • Superb 2,0 Tdi190 DSG 4x4 -16&Volvo V60 D4 AWD -14
    • Profiili
Vs: Bensiinin ja dieselin hintaero
« Vastaus #58 : 09.11.12 - klo:10:34 »
Eniten tämä varmaan sattuu niihin, jotka ovat ostaneet "pienen" diesel-auton. Suuremmissa autoissa ja suuremmilla moottoreilla kulutuserot ovat vielä huomattavia, kehittyneestä bensiinitekniikasta huolimatta.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Poissa apo

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 362
  • T 27 D-4D Sol stw
    • Profiili
Vs: Bensiinin ja dieselin hintaero
« Vastaus #59 : 09.11.12 - klo:10:49 »
Itse vannoutuneena bensakuskina etsiskelen tämän hetken trendistä poiketen dieseliä seuraavaksi juurikin tuon maantie, moottoritie ja kärryn vetäminen, vaikkakin kevyt sellainen johtuen ja täytyy toivoa, ettei hinnan muutokset aivan mahottomaksi menisi.
Meillä Touranin kulutus on ollut tankkauksista laskettuna 7.7l/100km ja moottoritieajon osuus tuntuu kasvattavan sitä aika rajusti, jos vaan malttaisi ajella alle satasen niin varmaan lähes litra häviäisi tuosta.

 









Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi