A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

ttiikeri

#4650
Lainaus käyttäjältä: JKK - 13.10.20 - klo:01:09
Olet sittenkin oikeassa tämän suhteen. Nyt viikon ajelujen jälkeen on saanut tuntumaa ja kyllä nuo vakiopumput on sittenkin "epäbalanssissa" näiden Eibachien kanssa. Tuntuu että ovat liian löysät ja varsinkin terävämmissä töyssyissä fiilis on kuin kuin töyssyn isku tulisi persuksiin ikäänkuin kaksivaiheisesti. Tavallaan iskarin toiminta ei pysy Eibach-jousen mukana. Myös mutka-ajosta hävisi tietynlainen ohjauksen terävyys. Eli jossain määrin eriparisilta tuntuvat.

Nyt on B9-korimalliin tullut saataville myös jäykkyyssäädettävät Konin Sportit, joista on jo tarjouskysely vetämässä. Lienee hinnaltaan yli 400â,¬/etupari. Saattavat olla fiksummat normiajoon kuin Bilsteinin sprintit, jotka maksaa eteen 290â,¬/pari? Mitä sanotte?


5-sarjan bemarissa Bilsteinit olivat ainakin tosi jäykät... varsinkin talvella? Yksi vaihtoehto olisi tietysti S-alustalle tarkoitetut Sachs-iskarit, jotka olisi hinnaltaan kolmasosa verrattuna Konin pumppuun (130â,¬/etupari). Saattavat olla jopa samat kuin orggis s-alustan vaimentajat. Mahtavatko olla millaiset? Muita vaihtoehtoja ei juuri taida tähän malliin olla.

Mulla oli c mersussa eibach ja bilsteinin b8, sillä alusta alkoi toimimaan hyvin. Alusta vastasi aika lähelle mersun sport alustaa eli napakka.  Flatilla hyviä kokemuksia eibach plus b8 bilstein audi a4 b8 ssa. Mutta nämä alustajutut on tietty makuasioita jossa jollekin voi joku olla ok ja toiselle ei. Säädettävä olisi varmaan siten ehkä paras kompromissi? jos sulla on bilstein b8 huonoja kokemuksia. Ei tuo iskareiden ees taas vaihto ole mitään hupi hommaa vaikka itse tekisi saati jos siitä joutuu maksamaan.
Audi A4 1.8 TFSI

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: JKK - 13.10.20 - klo:01:09
Nyt viikon ajelujen jälkeen on saanut tuntumaa ja kyllä nuo vakiopumput on sittenkin "epäbalanssissa" näiden Eibachien kanssa. Tuntuu että ovat liian löysät ja varsinkin terävämmissä töyssyissä fiilis on kuin kuin töyssyn isku tulisi persuksiin ikäänkuin kaksivaiheisesti. Tavallaan iskarin toiminta ei pysy Eibach-jousen mukana. Myös mutka-ajosta hävisi tietynlainen ohjauksen terävyys. Eli jossain määrin eriparisilta tuntuvat.
Juu eipä ihme, sen verran korkea lötkö tuo vakioalusta on. Urheilualustan pumppujen kanssa Pro-Kitti toimii oikein hyvin.

vag4life

Nyt ei enää g-earth ainakaan täällä toimi... Mikähän tuossakin taustalla, eikö googlen kanssa enää haluttu sopparia jatkaa..
A4 B9 TFSI Q s-line

ile

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 20.12.20 - klo:20:53
Nyt ei enää g-earth ainakaan täällä toimi... Mikähän tuossakin taustalla, eikö googlen kanssa enää haluttu sopparia jatkaa..

Eipä kai se ole kuin rahasta, tahdosta, tekniikasta yms kiinni. Voi olla, että G on heittänyt sellaisen lisuriehdotuksen tulemaan, että siinä on laskettu, että otetaan sitten imagotasolla osumaa ennemmin ja Saksassa niin ymmärretä jos joku ajaa vanhemmalla autolla kuin pari vuotta (olettaen, että näissä tuoreammissa ei tule ongelmaa).

Itse meinasin kyllä marmorilla käydä kitisemässä, kun heinäkuussa tämän laajemman n. 180e/v lisenssin kävin hakemassa juurikin sillä kulmalla, että pitäisi saada jatko navinäkymiin. No, nythän se ei enää sitten toimi vaikka lisenssiä jäljellä noin puolet.

Vanhempia autoja saanee pätsättyä kohdalleen, jos vaan palikat on sopivassa asennossa: TSB 2060681-1 -> MAXAR -karttapohjapäivitys. Näillä ao. versioilla ilmeisesti onnistuisi.

"
In order to verify that the service has changed in the MMI after the software update, check the navigation map setting in the MMI and ensure it has changed from "Google Earth" to "Satellite Imagery". If the map setting still shows "Google Earth", then the software update was not successful in changing the satellite map‘s service to the new service provided by HERE.

Cluster.v            SW-Train            SW-ver  Prod Release Date (possible to upgrade)
7                         P3639                 918       45/16 (yes)
8                         P4171                 1118     22/17 (yes)
8                         P4213                 1178     30/17 (yes)
8                         P4246                 1320     18/18 (yes)
"

tacdev

Autona A5 B9 ja sama juttu, Google Earth lakkasi toimimasta viikko sitten. Soitto marmorille joka vahvisti että Googlen palvelut loppuvat viimeistään 31.12.2020

Oma auto (vm. -17) kuuluu tuohon ile:n laittamaan listaan, eli satelliittikartat pitäisi olla päivitettävissä MMI:hin. Nyt buukattu huoltoaika parin viikon päähän öljynvaihdolle ja tuolle MMI/karttapohjan päivitykselle (tehdään tuntiveloituksena, arvio n. 2h).
A5 Sportback TFSI 185kW quattro -17
ex: A4 TFSI 155 kW quattro -11.

TLU13

Omaan katiskaan olisi näköjään tyrkyllä Laadunparannuskampanja-23CY
Mitähän tuossa tulee? Jotain saksankielistä foorumia kun yritin ymmärtää, niin sain käsityksen että päivitys tulisi moottorinohjaukseen ja että kyseessä olisi jokinsortin päästöhuijauksen fiksaus jälleen??  :o
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

ltdi22

Korkeahkolla alustalla kuvassa olevassa autossa on varmaan joko tilattu tai asennettu huonontien alusta joka on korkeampi. Tulee ilman lisähintaa. Samalla alustalla oleva on minulle 4.1. luovutuksessa.  Oletteko ratkaisseet navin aktivoinnin tai liikennemerkkien tunnistuksen?

SkodaPirre

Antaako tuo Audin sivujen huoltovaraus oikeita hintoja? Olen katsellut B9 2.0tdi quoattron huolto-hintoja ja tuntuu joka huolto menevät yli tonnin hintoihin, moottorin öljyt, polttoainesuodatin (200e) vaihteiston öljyt ym.

Onko noin kallista tuommoisen ylläpito vai onko niin että noita 2016-2017 autoja huolletaan jo paljon muualla kuin merkkihuollossa ja siksi tuo audin "virallinen" tarjoaa kaikki huoltotoimenpiteet noihin...

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: SkodaPirre - 02.01.21 - klo:09:15
Antaako tuo Audin sivujen huoltovaraus oikeita hintoja? Olen katsellut B9 2.0tdi quoattron huolto-hintoja ja tuntuu joka huolto menevät yli tonnin hintoihin, moottorin öljyt, polttoainesuodatin (200e) vaihteiston öljyt ym.

Onko noin kallista tuommoisen ylläpito vai onko niin että noita 2016-2017 autoja huolletaan jo paljon muualla kuin merkkihuollossa ja siksi tuo audin "virallinen" tarjoaa kaikki huoltotoimenpiteet noihin...

Mitä itse ole kokeillut tuota sivustoa niin paljon edullisemmaksi on tullut kun kysyy suoraan marmorilta huollon hintaa.

Lisäksi hintaa saa vielä alas viemällä omat longlife öljyt Castrol edge fst 5w30 mukana, puuilosta reilu 40 eur 5 l pönttö.

Audi A4 1.8 TFSI

jsx

Lainaus käyttäjältä: SkodaPirre - 02.01.21 - klo:09:15
Onko noin kallista tuommoisen ylläpito vai onko niin että noita 2016-2017 autoja huolletaan jo paljon muualla kuin merkkihuollossa ja siksi tuo audin "virallinen" tarjoaa kaikki huoltotoimenpiteet noihin...

Minun kokemukseni mukaan se laskuri ei osaa huomioida tehtyjä tai tekemättömiä huoltoja vaan se tarjoaa aina kaikkea mikä voisi olla ajankohtainen kilsojen ja iän perusteella. Eli sillä saa selvitettyä seuraavan huollon hinta-arvion vain jos itse tietää mitä lisätöitä pitää tehdä.
Almera 1.6 -97 -> Leon 1.8T -05 -> A3 2.0TQ -09 -> A3 2.0TQ -17 -> e-tron 50 -20

SkodaPirre

Ok eli tuon perusteella ei voi oikein päätellä auton huoltohistoriaa tai tulevia huoltoja.

ptme

Tänään se sitten vaihtui, A4 Allroad TDI 120 kW -17 A4 Allroad TDI MHEV 150 kW -21:een.
Kuten mallissa pysymisestä voi päätellä, olin erittäin tyytyväinen tuohon edelliseen.
Molemmissa autoissa navi, matrix-ledit, B&O, ym pientä.
Kilometrejä hiukan vajaassa kolmessa vuodessa tuli 99800, luovutettaessa mittarissa oli 127 tkm.
Yhtään vikaa autossa ei ollut, tankkauksia tuli 150 kpl.
Koko matkan keskikulutus 6.57 l/100 km (nopeus lähes aina rikesakkorajalla), pienin mitattu kulutus 4.12, suurin 8.64 l/100 km, telikärryä vedettäessä.
Kokonaiskustannukset (huolto- ja rengaskuluineen) 0.14 â,¬/km ilman pääomakuluja, vakuutusta ja autoveroa.

Uudesta kulkineesta positiivisena piirteenä paljastui langaton Carplay, negatiivisenä kökkö nopeusrajoitusmerkkien huomionti adaptiiviseen vakkariin yhdistettynä (en ainakaan vielä ole osannut laittaa marginaalia). Toivottavasti uusi palvelee yhtä hyvin kuin edellinen!
ex. Superb Combi 2.0 TDI 170 CR DPF 4 x 4 Elegance (2010) -> A4 Avant 1.8 TFSI q Alpine Pro (2013), -> A4 Avant q 1.8 TFSI (2016)-> A4 TDI Allroad (2017) -> A4 Allroad TDI (2021)

Popovice

Onneksi olkoon, varmaan hieno auto tällä uudella 150kW MHEV voimalinjalla varustettu A4 Allroad. Laitahan sitten myöhemmin kokemuksia erityisesti miltä vaikuttaa Ultra quattro TDI koneen yhteydessä vs. vanha Torsen. Nythän on varsin oivalliset kelit nelivedon ominaisuuksien testaamiseen ainakin täällä eteläisessä Suomessa ;).

ptme

^ Onneksi on kohtuu paljon ajoa luvassa ensi viikolle, niin saa nuo renkaat ja auton sisäänajettua.
Joo, kyllä minun autot talvella usein jättää neljä eri jälkeä, ja kun on 3 torsenia ja sitä ennen Haldex4 taustalla (yhteensä yli 500 tkm noilla), innolla odotan tuon Ultran toiminnan oma-arviointia.
ex. Superb Combi 2.0 TDI 170 CR DPF 4 x 4 Elegance (2010) -> A4 Avant 1.8 TFSI q Alpine Pro (2013), -> A4 Avant q 1.8 TFSI (2016)-> A4 TDI Allroad (2017) -> A4 Allroad TDI (2021)

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: ptme - 13.01.21 - klo:20:03
Kilometrejä hiukan vajaassa kolmessa vuodessa tuli 99800
Yhtään vikaa autossa ei ollut
Huhhuh, aikamoinen tuuri!

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: ptme - 13.01.21 - klo:20:03
Tänään se sitten vaihtui, A4 Allroad TDI 120 kW -17 A4 Allroad TDI MHEV 150 kW -21:een.
......
....
Kilometrejä hiukan vajaassa kolmessa vuodessa tuli 99800, luovutettaessa mittarissa oli 127 tkm.
Yhtään vikaa autossa ei ollut, tankkauksia tuli 150 kpl.
...
Minulla samanlainen A4 allroad TDI 120 kW -17 käytössä ja nyt 60000 km aikana ei yhtään vikaa ollut. No joo takaluukun liimauksen uusivat kampanja kutsuna.

Laita tuntemuksia uudesta tänne, kun ajelet jonkun aikaa.

Rauska

Joo, täytyy antaa myös positiivista palautetta. Oma 2016 185 kW q. Tuli 4,5 vuotta ja 90000 km. Minimaalisia vikoja.Starttinappi uusittiin, takapenkin kaatovipu säädettiin ja oven narina korjattiin. Eikä tarvinnut lisäillä öljyä vaihdon välillä.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

TLU13

Tämä kirjoitus voi kostautua  ;), mutta ei ole pahemmin oireillut omakaan 2016 malli. Toki vasta 100tkm mittarissa, joista itse olen ajellut noin 65tkm.
Keskikyynärnoja menee huonosti alas, ja sitten on tuo todella satunnainen flektin sekoilu, ehkä noin kerran vuoteen.
Pre sense antaa myös joskus aiheettomia varoituksia runsaassa vesisateessa, ei kuitenkaan jarruttele.
Jakohihna ja kiristinrulla vaihdettiin goodwilinä 38tkm kohdilla.
Siinäpä ne.

ps. Onpas ollu huonot ajokelit.  ;D
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

Flat

Aika vähävikaisia pitäisikin olla:
https://moottori.fi/liikenne/jutut/gtu-katsastustilasto-2020-isomman-keskiluokan-karjessa-audi-a4-ja-mercedes-benzin-c-sarja/

Nelosen osalta nuo tilastot ovat jopa mairittelevia!! (Liian)

Enskatus

Onko porukalla tämmösestä kampanjasta tietoa, omaan -16 2.0 TDI:hin tarjoaa:


BMF

Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 15.01.21 - klo:10:22
Onko porukalla tämmösestä kampanjasta tietoa, omaan -16 2.0 TDI:hin tarjoaa:


Varmaan päästöhuijauskampanja  ;D
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Ohikulkija

Laitan nyt oikeaan osastoon. Eli akku alkaa olla finaalissa ja uutta pitäisi etsiä  nykyisessä akussa on koodi 
BEM code 7P0915105D JCB360928S01M  *205 JCB3G9S01M* Sen tiedän, että se on AGM, mutta siihen tieto jääkin.

karhunik

7P0915105 osanumeron perusteella alkuperäinen 68Ah akku.

Tilalle esim. Vartan Start Stop AGM 70Ah E39.
VCDS koodaukset ja vikakoodit Tre alueella

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: karhunik - 20.01.21 - klo:07:39
7P0915105 osanumeron perusteella alkuperäinen 68Ah akku.

Tilalle esim. Vartan Start Stop AGM 70Ah E39.
Kiitos tiedosta. Sitten vaan kauppaan.

Ohikulkija

Saisiko rautalanka ohjeen, miten tarkistetaan OBDelevenilla, että onko uusi akku koodattu oikein? (akun asentaja koodasi sen, ei merkkiliike)
Ihmetyttää kun Start/Stop ei aktivoidu. Sinänsä ihan ok, että auto ei sammu mutta miksi se nyt niin tekee. Alkuperäinen akku kävi aivan kuolleena, menikö siinä jokin asetus pieleen?

Kotkis

Lainaus käyttäjältä: ptme - 13.01.21 - klo:20:03
A4 Allroad TDI 120 kW -17 ... Koko matkan keskikulutus 6.57 l/100 km (nopeus lähes aina rikesakkorajalla)
Mukava lukea kerrankin samaa kokoluokkaa olevia kulutuslukemia kuin itsellä (yleensä ihmiset kai katsoo auton tietokoneesta, jotka järjestään valehtelee alakanttiin): Sama auto ja sama kone, vm -18 ja keskikulutus itsellä on ollut 6,42 l/100km. Käytössä tosin itsellä vain vajaan vuoden ja 11500 km vasta.
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

doppelgänger

Itsellä reilu 2kk ja 4000km takana 2016 2.0 tfsi Q:lla. Keskikulutus ajotietokoneen mukaan 7.1l/100km. Autoon koodattu consumption correction käsittääkseni joten lukema suht oikein. Pienimmillään tankillinen mennyt laskettuna 6,4l. Hyvin lähelle siis menee vanhaa b8 2.0 cleandiesel quattroa, jossa vuoden 20tkm keskikulutus oli laskettuna 5,96l.
Audi A5 coupe tfsi quattro 185kw -17

ex. Volvo V60 T6 twin engine awd -20
Audi A4 sedan tfsi quattro 185kw -16
Audi A4 avant tdi quattro 140kw -14
BMW 325xi sedan -07

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: doppelgänger - 27.01.21 - klo:07:36
Itsellä reilu 2kk ja 4000km takana 2016 2.0 tfsi Q:lla. Keskikulutus ajotietokoneen mukaan 7.1l/100km. Autoon koodattu consumption correction käsittääkseni joten lukema suht oikein. Pienimmillään tankillinen mennyt laskettuna 6,4l. Hyvin lähelle siis menee vanhaa b8 2.0 cleandiesel quattroa, jossa vuoden 20tkm keskikulutus oli laskettuna 5,96l.
Kuulostaa aika hurjalta, paljon keskinopeus? Pelkkä kulutuslukema kun ei itsessään juuri mitään vielä kerro...

doppelgänger

Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 27.01.21 - klo:16:36
Kuulostaa aika hurjalta, paljon keskinopeus? Pelkkä kulutuslukema kun ei itsessään juuri mitään vielä kerro...

4tkm keskinopeus 66km/h jos tarkoitat tätä nykyistä. Kumpaan suuntaan lukemat sinusta tuntuu hurjilta?
Audi A5 coupe tfsi quattro 185kw -17

ex. Volvo V60 T6 twin engine awd -20
Audi A4 sedan tfsi quattro 185kw -16
Audi A4 avant tdi quattro 140kw -14
BMW 325xi sedan -07

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: doppelgänger - 27.01.21 - klo:18:08
4tkm keskinopeus 66km/h jos tarkoitat tätä nykyistä. Kumpaan suuntaan lukemat sinusta tuntuu hurjilta?
Pelkkänä arvona kuulosti pieneltä, mutta tuo korkeahko keskinopeus kyllä selittää asian. Oma 2.0 TDI quattro pitkän ajan keskiarvo vajaat 6,5 litraa satasella 35-40 km/h keskinopeudella.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy