A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Ohikulkija

Onko tietoa missä kohdin keskikonsolin kyynärnojan kotelon pohjan alla kulkevat esim. 2xUSB ja AUX ym johdot?
Tuli jo porattua reiät puhelinteliinelle ja vasta sen jälkeen heräsi kysymys johtojen sijoituksesta. Kaikki kyllä näyttäisi toimivan mutta vastaisuuden varalta olisi hyvä tietää johtojen sijainti. :)
Kuinka ison työn takana olisi irrottaa kotelo irti.

Enskatus

TM:ssäkin huomattiin tuo halvemman bensa-quattron puuttuminen:


joku372

Alustavasti kaupat sovittu A4 B9 Avantista. -16 vuoden neliveto 272hp 3.0 koneella. Onko näistä porukalla kokemuksia mitä olisi syytä tutkailla ja kokeilla ennen kun laittaa nimet paperiin?

Makoisalta ajettavalta kyllä vaikuttaa tuolla moottorilla ja omaan käyttöön sopivasti varusteitakin ks. yksilössä.

th

Taitaa olla sen verran vähän noita 3.0tdi koneisia suomessa, että ei juuri keskusteluissa ole näkynyt.

Varmasti hieno kone tuohon koriin!
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

sotka

Lainaus käyttäjältä: joku372 - 23.04.20 - klo:11:14
Alustavasti kaupat sovittu A4 B9 Avantista. -16 vuoden neliveto 272hp 3.0 koneella. Onko näistä porukalla kokemuksia mitä olisi syytä tutkailla ja kokeilla ennen kun laittaa nimet paperiin?

Ei ole tarkistuskohteista tietoa, mutta miellyttävä ajettava, nimet vaan alle jos vaikuttaa hyvältä. Itse ostin etänä ja sokkona..

Liuhu

Ruvennut silmää häiritsemään renkaan ja korin jäävä isohko rako joka johtuu siis vakioalustasta, kyseessä siis 2.0tdiq avant ja ajettu 75tkm. Haluaisin tuota alustaa hieman tiputtaa ja tehtaan sport-alusta on mielestäni passeli niin olisi muutama kysymys aiheesta jos täältä löytyisi asiantuntijoilta vastauksia.

Onko vakioalustassa ja sport-alustassa eri iskarit? Jostain luin että mahdollisesti takaiskarit olisivat samat molemmissa alustoissa. Osaisiko joku löytää vakio- ja sport-iskareiden osanumeroita?

Saisin ehkä ostettua tämän uuden B9 faceliftin sport-jouset, mahtaakohan olla samat kuin 2016 B9:ssä?

Onko tuhoon tuomittu ajatus heittää vakioiskareille nuo tehtaan sport-jouset? Onko muita eroavia osia iskareiden/jousien lisäksi jotka pitäisi vaihtaa jos vaihtaisin a) pelkät jouset tai b) jouset+iskarit?

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: Liuhu - 29.04.20 - klo:22:13
Ruvennut silmää häiritsemään renkaan ja korin jäävä isohko rako joka johtuu siis vakioalustasta, kyseessä siis 2.0tdiq avant ja ajettu 75tkm. Haluaisin tuota alustaa hieman tiputtaa ja tehtaan sport-alusta on mielestäni passeli niin olisi muutama kysymys aiheesta jos täältä löytyisi asiantuntijoilta vastauksia.

Onko vakioalustassa ja sport-alustassa eri iskarit? Jostain luin että mahdollisesti takaiskarit olisivat samat molemmissa alustoissa. Osaisiko joku löytää vakio- ja sport-iskareiden osanumeroita?

Saisin ehkä ostettua tämän uuden B9 faceliftin sport-jouset, mahtaakohan olla samat kuin 2016 B9:ssä?

Onko tuhoon tuomittu ajatus heittää vakioiskareille nuo tehtaan sport-jouset? Onko muita eroavia osia iskareiden/jousien lisäksi jotka pitäisi vaihtaa jos vaihtaisin a) pelkät jouset tai b) jouset+iskarit?
En osaa sen kummemmin ottaa kantaa sopivuuteen, mutta ainakin jälkiasennusjousissa on eroja jo ihan siinä, onko auto farkku vai porrasperä. Toisaalta taas jälkiasennusjousien sanotaan sopivan sekä vakio- että urheilualustalle (kunhan korimalli/moottori/vetotapa täsmää) -> väittäisin, että iskarit on samat molemmissa alustoissa.

Oon vaihtamassa omaan 2016 mallin 2.0 TDI quattro sedaniin toisia jousia ja urheilualustan vieterit jää sen yhteydessä jouten, jos jotain kiinnostaa. Voin toki varaosanumerot iskareista vilkasta, jahka saan vaihdon tehtyä...

Flat

Tälläisen pongasin netistä

Long recall list at VW and Audi
FOUR CAMPAIGNS ENSURE AN UNSCHEDULED WORKSHOP VISIT TOTALING OVER 635,000 VEHICLES WORLDWIDE. IN GERMANY, THERE ARE AROUND 83,000 COPIES OF THE AUDI SERIES A4 TO A7, Q5 AND TT, AS WELL AS THE VW TIGUAN AND T-ROC.
April 29, 2020


From a long recall list of the Federal Motor Transport Authority (KBA) two major campaigns by VW and Audi are to be highlighted. The most extensive measure is that of Ingolstadt with the internal code "27H2". Because of it, 530,000 copies of the A4, A5, A6, A7 and Q5 series have to go to contract companies worldwide, including 53,250 in Germany.

Since the Audi press office does not provide any information on recalls, information from various authorities must suffice as a source, in particular from the US Road Safety Authority (NHTSA), where the campaign has been listed for some time. Accordingly, a vehicle fire cannot be ruled out for vehicles with mild hybrid systems and two-liter TFSI petrol engines (EA888) from model years 2017 to 2020.

Possible cracks in the plastic coating of the inverter inside the belt starter generator are to blame. This allows moisture to enter and "as a result short-circuit bridges, which can lead to local overheating in the component," warns the KBA. The workshop employees will probably replace the entire generator from mid-May. An indication of the repair time is not yet available.

https://www.kfz-rueckrufe.de/lange-rueckrufliste-bei-vw-und-audi/7709/

Juke

Lainaus käyttäjältä: Liuhu - 29.04.20 - klo:22:13
Saisin ehkä ostettua tämän uuden B9 faceliftin sport-jouset, mahtaakohan olla samat kuin 2016 B9:ssä?

Onko tuhoon tuomittu ajatus heittää vakioiskareille nuo tehtaan sport-jouset? Onko muita eroavia osia iskareiden/jousien lisäksi jotka pitäisi vaihtaa jos vaihtaisin a) pelkät jouset tai b) jouset+iskarit?
Minulta saat juuri vastaavan 2.0tdiq avant 2016 sport-jouset. Ajettu vajaa 60tkm ja hinta 60,. En osaa sanoa onko iskarit eri, mutta madallus on niin pieni, etten näe tuossa riskiä.

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 30.04.20 - klo:15:15
Oon vaihtamassa omaan 2016 mallin 2.0 TDI quattro sedaniin toisia jousia
Ulkonäkö parani selvästi vaikka pudotus on luokkaa 10-15 mm 8)


Mk233

Minkä valmistajan jouset vaihdoit. Mulla on H&R 1,5cm madallus, näyttää siltä et olis jopa enemmän nyt kun ne on hetken ollu alla...

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: Mk233 - 22.05.20 - klo:09:50
Minkä valmistajan jouset vaihdoit. Mulla on H&R 1,5cm madallus, näyttää siltä et olis jopa enemmän nyt kun ne on hetken ollu alla...
Perus Eibachin Pro-Kitin eli -30 mm. Varmasti putoo joo enemmän vrt. ilmotettu (ainakin edestä keulimisen takia). Mitäs sulla näyttää napa-kaari mitat?

Asennuksen jälkeen näytti mittamuutokset edessä 37 -> 35,5 cm ja takana 36 -> 35 cm. Eli pientä keulimista jäi noihin mittoihin, mutta katotaan mihin asettuu ::)

Mk233

#4602
Mulla 34,5cm edessä ja takana. En tiedä mitä oli ennen madallusta. Ei keulinu ennen madallusta, eikä mielestäni keuli vieläkään...

hph

Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 22.05.20 - klo:10:08
Perus Eibachin Pro-Kitin eli -30 mm.




Miltäs nuo Eibachit tuntuu ajossa, tuliko pintapehmeyttä enemmän vrt. alkuperäisiin? Tässä suunnitellut itsellenikin kyseisiä jousia.

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: hph - 27.05.20 - klo:19:08
Miltäs nuo Eibachit tuntuu ajossa, tuliko pintapehmeyttä enemmän vrt. alkuperäisiin? Tässä suunnitellut itsellenikin kyseisiä jousia.
Kävi niin kuin on kehuttukin, eli pintakovuus aika lailla hävisi ja kyyti parani muutenkin!

Shana

Oma A4 B9 bensa alkoi yhtäkkiä yskimään käynnistäessä. Kun laittaa käymään niin ei jostain syystä käynnisty kunnolla, tärisee vaan vähän kuin Harley Davidson. Mitään vikailmoitusta ei anna. Onko veikkauksia mistä voisi johtua? Bensa on kyllä aika lopussa, mutta 50 km on kuitenkin vielä mittarissa, en tiedä voisiko siitä johtua.

Flat

Sain tänään kirjatun kirjeen Audilta, jossa ystävällisesti kerrottiin että autosi voi syttyä tuleen, myös pysäköityneenä. Korjaavia osia ei vielä ole. Joskus heinäkuussa alkaa korjaukset vaiheittain. Auto pitäisi olla pysäköityneenä aina ulos taivasalle.

Koskee autoja joissa 2.0 TFSI  MHEV koneita 05/2017 -03/2020. A4,A5,A6

Enhancer

Kas kun eivät lähettäneet sammutuspeitettä, että peittelisit pirssin aina varmuudeksi?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

hph

Lainaus käyttäjältä: Flat - 17.06.20 - klo:16:36


Koskee autoja joissa 2.0 TFSI  MHEV koneita 05/2017 -03/2020. A4,A5,A6

Koskeeko DEMA moottoritunnukella olevia koneita?

Flat

Kirjeessä ei ole mainintaa moottorikoodeista.

Brynix

Audi A5 DEMA. Lappu tuli toissapäivänä.

passo_s

Hyvä kun kertovat, itselle tuo postilla tiedottaminen ei toimisi kesäaikaan. En ole jaksanut kesäasunnolle postia edes kääntää. Postin lakko ja muiden hässäköiden takia laskut on siirtyneet kaikki bittivirtaan, postilaatikkoni on toimeton.

hph

Oma Audin sivulla lukee.....käynnistyslaturin vaihto.

idreamofjjj

A4 B9 allroad -17 140kw quattro diesel koejaossa, kysymys öljynkulutuksesta:

kävin koeajamassa värkkiä, kaikki vaikutti olevan kohdillaan. Kysymyksiä herätti moottorisuojan päällä olleet öljyjäljet - kenties huolimattomasti lisätty öljyä?

Tuossa ei sinänsä mitään, mutta digitaalinen öljytikku oli vain juuri ja juuri alarajan yli. Edellisestä huollosta&öljynvaihdosta oli matkaa 17tkm.

Onko näissä koneissa ollut vielä öljynsyöntipulmia? Tuosta kun 1+1 laskee foliohattu päässä niin aika hälyyttäviä merkkejä mielestäni. Vai olenko ihan ulalla?

Marklund

Öljynkulutus noissa ei käsittääkseni ainakaan mitenkään yleistä. Perheessä on kaksi B9:ä samalla 140kw diesel-moottorilla, eikä kumpaankaan ole koskaan lisätty öljyä LL-huoltojen välillä (huoltoväli on molemmissa ollut käytännössä 30tkm). Autoilla on yhteensä ajettu noin 150tkm.

tpu

Itselläni on myös 140 kW dieselmoottori, nyt ajettu 55000 km, eikä kertaakaan ole öljymittari näyttänyt muuta kuin maksimia, enkä ole itse lisännyt pisaraakaan öljyä.

vag4life

Tietäjät voisi kertoa onko ACC:tä mahdollista saada jopa valikon taakse VCDS:llä. Joskus olisi ihan kiva saada se pois, toisinaan aika herkästi hiljentelee nopeutta vaikka etäisyyttä on kymmeniä metriä. Laskee ilmeisesti myös nopeuseroa, tavallaan fiksua mutta....

S&S lienee koodattavissa muistamaan ed. asetuksen (VCDS) Muitakin vinkkejä mitä VCDS:llä olette koodailleet otetaan enemmän kun mielellään vastaan.
A4 B9 TFSI Q s-line

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 25.06.20 - klo:12:20
Yleensä tuossa 13-15 th. kohdalla on saanut puolikkaan lisätä. 30 th kilsan ajossa kuluu n. 1.5-2.0 ltr öljyä.
Minun mielestä nykyautoissa normaalia.

Päinvastoin, se on täysin epänormaalia.

Mikkes

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 13.08.20 - klo:21:35
Tietäjät voisi kertoa onko ACC:tä mahdollista saada jopa valikon taakse VCDS:llä. Joskus olisi ihan kiva saada se pois, toisinaan aika herkästi hiljentelee nopeutta vaikka etäisyyttä on kymmeniä metriä. Laskee ilmeisesti myös nopeuseroa, tavallaan fiksua mutta....

S&S lienee koodattavissa muistamaan ed. asetuksen (VCDS) Muitakin vinkkejä mitä VCDS:llä olette koodailleet otetaan enemmän kun mielellään vastaan.

Itse en myöskään tykkää tuosta yhtään. Kun ajaa n. 80 tkm vuodessa ja pääosin maantie/moottoritietä, niin välillä meinaa hermo mennä. Todella kaukaa saat vaihtaa kaistaa kun ajat vakkarilla, että vauhti ei hiljene liian aikaisin ja ajaminen olisi jouhevaa. Toinen ongelma tuossa on myös. Aika pienellä räntäsateella sensorit ovat peitossa ja silloin putoaa vakionopeuden säädin pois kuvioista. Autoissa joissa ei ole tuota etäisyydenvalvontaa, niin vakkari pysyy päällä vaikka missä kelissä. Mielestäni autoissa, missä tuo on, niin pois sitä ei saa ainakaan näppäimistöjen asetuksien kautta.

Santa93

Tuon ACCn saa b9ssä toimimaan ”perinteisen” vakkarin tavoin. Siinä ACCn viiksen päällä on pieni nappi jossa taitaa lukea ”lim”. Sitä painamalla tuo muuttuu perinteiseksi ja uudelleen painamalla takaisin. SS:n saa koodattua pois, mutta tuota muistitoimintoa ei enää ole koodattavissa. Oli/on b8ssa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy