Kirjoittaja Aihe: A4 B9  (Luettu 1377051 kertaa)

Poissa -Velmu-

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 220
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4620 : 10.01.20 - klo:13:17 »
Aivan järjetöntä kehitystä tuokin, auton arkikäytön näkökulmasta. "Webasto ei lämmitä moottoria veropäästöjen takia" on samaa järjettömyyttä.

Tämän asian ympärillä oli jo epätietoisuutta 2016, mutta silloin saatiin tehdas eberi koodattua moottoria lämmittämään. Siinä tehdas eberin myynti loppuu kyl näillä main jos se ei enää moottoria lämmitä.

Minun autoon vaihdettiin viime kesän vuosihuollossa kuskin peililasi. Homma meni takuuseen, vaikka autolla oli tuolloin ikää 3 vuotta. Lämmitysvastus oli sanonut itsensä irti.



Meillä myös kuskinpeilin lämmitys "epäkunnossa" Lämpenee sieltä täältä. Taitaa ollakkin ns. tyyppivika.

Poissa McInen

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4621 : 10.01.20 - klo:17:55 »
Minun autoon vaihdettiin viime kesän vuosihuollossa kuskin peililasi. Homma meni takuuseen, vaikka autolla oli tuolloin ikää 3 vuotta. Lämmitysvastus oli sanonut itsensä irti.
Sama homma 2kk sitten, autolla oli tuolloin ikää 2v 10kk. Siis nimenomaan kuskin puoli ja goodwillinä.
Ehdin jo katsella netistä uusia peililaseja mutta vaikka näennäisesti oli paljon tarjontaa, varastosaldot näyttivät lähes joka paikassa nollaa. Marmorilla tuumasivat, että "onhan näitä näköjään jonkin verran vaihdeltu mutta yksi on vielä hyllyssä".

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.370
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4622 : 11.01.20 - klo:10:10 »
 Eber päällä 20 min ja ajoa sen jälkeen 15 min. Moottorin lämpötilat edellen nollassa. Eber lämmityksen jälkeen lämmintä pukkasi sisälle ihan hyvin (eber ei enään päällä) joten moottorin oli pakko olla jo jollain tavalla lämmin siinä vaiheessa. Hmm..pitää alkaa tarkkailal tuota lämpömittaria.

« Viimeksi muokattu: 11.01.20 - klo:10:13 kirjoittanut Flat »

Poissa Enskatus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 103
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4623 : 11.01.20 - klo:14:43 »
Tämän asian ympärillä oli jo epätietoisuutta 2016, mutta silloin saatiin tehdas eberi koodattua moottoria lämmittämään. Siinä tehdas eberin myynti loppuu kyl näillä main jos se ei enää moottoria lämmitä.
Eihän toi oo ku yhen bitin muutos ja mylly lämpiää.

Poissa mi16

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 274
  • Audi A4 2.0 TDI 140kWQ, Audi A3 e-tron
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4624 : 11.01.20 - klo:17:09 »
Eber päällä 20 min ja ajoa sen jälkeen 15 min. Moottorin lämpötilat edellen nollassa. Eber lämmityksen jälkeen lämmintä pukkasi sisälle ihan hyvin (eber ei enään päällä) joten moottorin oli pakko olla jo jollain tavalla lämmin siinä vaiheessa. Hmm..pitää alkaa tarkkailal tuota lämpömittaria.

Tuliko sulle digi mittaristo? Mulla ei sen yhteydessä ole moottorin veden lämpötilan näyttöä, vai enkö ole löytänyt...

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.370
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4625 : 11.01.20 - klo:17:46 »
Tuliko sulle digi mittaristo? Mulla ei sen yhteydessä ole moottorin veden lämpötilan näyttöä, vai enkö ole löytänyt...

Jep , digimittari . Oletusnäkymässä ei ole lämpöja, mutta ration view nappulaa painamalla saa toisen näkymän, jossa lämmöt näkyy.

Mittari on elossa, tänään se nousi hiemna kuudenkympin päälle. Tosin vanha B9 olisi ollut jo tuolla ajolla normilämmöissä ajat sitten. Mistähän voi johtua?

Poissa Pace

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4626 : 11.01.20 - klo:18:43 »
Mittari on elossa, tänään se nousi hiemna kuudenkympin päälle. Tosin vanha B9 olisi ollut jo tuolla ajolla normilämmöissä ajat sitten. Mistähän voi johtua?

Olisiko tuo öljyn lämpötila? Se lämpenee jäähdytysnesteeseen verraten todella hitaasti.

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.370
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4627 : 12.01.20 - klo:07:20 »
Itse asiassa manuaalissa oli jotain tuohon viittaavaa höpisty. Analogi mittarissa veden lämpötila ja digi mittarissa öljy. Mutta ei tuo ihan selkeästi ollut kerrottu. Mutta miksi ihmeessä se olisi noin?
Pitää vielä ihan autosta tarkistaa kumpi symboli mittarissa on.

Poissa Enskatus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 103
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4628 : 28.01.20 - klo:10:49 »
Onko muilla hajonnu ristiseläntuen säätö? Mulla ja tmpp:llä sama vika, eli ylös-alas säätö ei enää toimi.

Poissa mi16

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 274
  • Audi A4 2.0 TDI 140kWQ, Audi A3 e-tron
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4629 : 28.01.20 - klo:11:43 »
Onko muilla hajonnu ristiseläntuen säätö? Mulla ja tmpp:llä sama vika, eli ylös-alas säätö ei enää toimi.

Kokeile ajaa se ensin kokonaan sisään ja sitten liikuttaa ylös ja alas, sitten taas ulos.

Poissa Enskatus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 103
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4630 : 29.01.20 - klo:09:22 »
Kokeile ajaa se ensin kokonaan sisään ja sitten liikuttaa ylös ja alas, sitten taas ulos.
Ei vaikutusta, edelleen rutisee ja pysyy ylös-alas suunnassa paikallaan.

Poissa Enskatus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 103
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4631 : 10.02.20 - klo:16:16 »
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/saksalaisen-premium-auton-erikoinen-kyyti-suomessa-ensin-hylkaysprosentti-yli-kolminkertaistui-sitten-myynti-kolminkertaistui/3c0ec13b-81b2-4cfe-9ad5-a296fbb39241

"Ensikatsastuksessa olleiden aanelosten hylkäysprosentti yli kolminkertaistui edellisvuoden 1,6:sta 5,2:een. Viime vuonna ensikatsastuksessa olivat vuonna 2016 käyttöön otetut autot, edellisenä vuonna 2015-mallit."

Hyvin näkyy korimallin vaihtuminen B9:ksi  ;D

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.370
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4632 : 10.02.20 - klo:17:18 »
Oikeampi vertailukohta olisi tietysti verrata B8 tuotannon alkupäätä tuohon. Olisihan se ihme jos kuuden vuoden viilaus ei näkyisi tilastoissa. B8han oli ihan pommi tuotannon alkupäässä. Tosin ne ongelmat eivät varmaan näkyneet katsastustilastoissa.

Poissa Enskatus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 103
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4633 : 10.02.20 - klo:21:22 »
Nojuu onhan se noinkin, mutta tuohon päälle vielä muut katsastuksessa näkymättömät viat niin alkaa jo olemaan riittävästi. Ja jännä, että "Yleisin syy A4:n hylkäykseen viime vuoden ensikatsastuksissa löytyi jousituksesta ja iskunvaimennuksesta." Osissahan on kuitenkin paljon samaa B8:n kanssa.

Poissa Jönglööraaja

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 615
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4634 : 10.02.20 - klo:23:23 »
Mun A4.ssa 2016 malli oli eka katsastus noin vuosi sitten. Ajettu 40 tkm vänkärinpuoleinen takaiskari miltei sökö.
Nippa nappa meni katsastuksesta läpi.
Vaimennin oli päältäpäin ihan OK ja kuiva.

Poissa the_kapu

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 62
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4635 : 11.02.20 - klo:00:35 »
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/saksalaisen-premium-auton-erikoinen-kyyti-suomessa-ensin-hylkaysprosentti-yli-kolminkertaistui-sitten-myynti-kolminkertaistui/3c0ec13b-81b2-4cfe-9ad5-a296fbb39241

"Ensikatsastuksessa olleiden aanelosten hylkäysprosentti yli kolminkertaistui edellisvuoden 1,6:sta 5,2:een. Viime vuonna ensikatsastuksessa olivat vuonna 2016 käyttöön otetut autot, edellisenä vuonna 2015-mallit."

Hyvin näkyy korimallin vaihtuminen B9:ksi  ;D

Taattua VAG-laatua! ;D

Poissa teräksenharmaa

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.991
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4636 : 11.02.20 - klo:09:25 »
Taattua VAG-laatua! ;D
Audilla näkyy olevan tuossa tilastossa tasan keskimääräinen tulos 3,1 prosenttia. Konsernin muut merkit ovat selvästi keskiarvoa parempi: VW 2,1, Skoda 2,0 ja Seat 1,9 prosenttia. Ylistämäsi Bemari sen sijaan on 4,4 prosentillaan selvästi keskiarvoa enemmän hylkyjä kerännyt.

Poissa SQL

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4637 : 13.02.20 - klo:10:52 »
Minkälaisia kokemuksia B9 Avantin rengasmelusta karkealla asfaltilla? Uusi auto olisi mietinnässä ja hiljaisuus olisi itselle tärkeä kriteeri.

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.828
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4638 : 13.02.20 - klo:11:03 »
Taattua VAG-laatua! ;D
Eilen kaveri kertoi, kuinka oli vaihtanut gee kolmosen takaisin äffään vikojen runsauden takia. Korjaamatta merkkitiskillä jäi geessä toimimattomat usb portit, ovien lukkomekanismien jäätyminen auki asentoon ja muitakin probleemia oli, mitä en muista. Ei se aina vihreämpää ole aidan toisella puolella, eikä peltilehmää ole vielä täydellistä tehtykään.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa the_kapu

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 62
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4639 : 13.02.20 - klo:11:05 »
Onko sinulla paljonkin mielikuvitusystäviä? Yhtään tuollaista mainitsemaasi vikaa ei ole Suomessa ollut korjattavana.

Poissa the_kapu

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 62
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4640 : 13.02.20 - klo:11:07 »
Minkälaisia kokemuksia B9 Avantin rengasmelusta karkealla asfaltilla? Uusi auto olisi mietinnässä ja hiljaisuus olisi itselle tärkeä kriteeri.

Kannattaisi varmaan käydä koeajamassa? Kyllähän VAG-merkit äänekkäitä on, säästävät melunvaimennuksessa. Ei akustiikkalaseja, kuten BMW:llä.

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.828
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4641 : 13.02.20 - klo:11:12 »
Onko sinulla paljonkin mielikuvitusystäviä? Yhtään tuollaista mainitsemaasi vikaa ei ole Suomessa ollut korjattavana.
Voin antaa numeron, jos haluat soittaa.  ;)

Akustiikkalaseja on jopa VW:n halpamerkissäkin.  ;D Akustiikkalasi nyt ei autosta hiljaista edes tee. Eikä benarin kolmonen mikään hiljainen ole ollut. Ehkä uusi gee on hiukan hiljaisempi edeltäjiinsä verrattuna.

Ps. Sinäkö olet BMW:n maahantuojan edustaja? Se selittäisi paljon.  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa a_jaba

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 897
  • Bensa kuuluu ruohonleikkuriin
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4642 : 13.02.20 - klo:11:58 »
Mun A4.ssa 2016 malli oli eka katsastus noin vuosi sitten. Ajettu 40 tkm vänkärinpuoleinen takaiskari miltei sökö.
Nippa nappa meni katsastuksesta läpi.
Vaimennin oli päältäpäin ihan OK ja kuiva.

Onko iskaritesti nykyään mahdollinen hylkäysperuste?  :o

Ennen käsittääkseni ei voinut pelkän iskaritestin perusteella hylätä jos iskarit päällisin puolin ehjät ja kuivat..
Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm ->
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm

Poissa hojaleht

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 59
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4643 : 13.02.20 - klo:12:31 »
No itselläkin hylättiin etuiskari viime vuonna ja en ollut edes huomannut lyhyessä työmatka-ajossa mitään erikoista. irti otettuna iskari meni kyllä kevyesti lyttyyn eli kaikki nesteet tai kaasut oli vuotaneet pois...

 No vaikka iskarit onkin B9.n heikko kohta niin hyvä puoli tuossa on että uudet bilsteinit maksaa jotain 150 euroa pari.

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.370
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4644 : 13.02.20 - klo:13:33 »
Minkälaisia kokemuksia B9 Avantin rengasmelusta karkealla asfaltilla? Uusi auto olisi mietinnässä ja hiljaisuus olisi itselle tärkeä kriteeri.

Mikään saksalainen auto ei tässä kokoluokassa ole hiljainen suomen tiestöllä. Jos hiljaisuus on kriteeri, niin sitten rengasvalinnassa pitää ottaa järki käteen.
Kahdesta B9 avantista on kokemusta, ja voin sanoa että ei se nyt mikään hiljaisin auto ole , tosin ei myöskään äänekkäin. Ajoviiman aiheuttaman melun suhteen auto on huippuluokkaa ja loistaa myös siinä, että ajonopeuden kasvaessa melu ei kasva samaa tahtia. Muun liikenteen melua voi vähentää akustisilla sivulaseilla halutessaan.

Auton hiljaisuutta olisi helpompi arvuutella, jos  tietäsi muut kandidaatit mitä olet ajatellut.

Poissa Jönglööraaja

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 615
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4645 : 13.02.20 - klo:14:25 »
Rengastukseen kannattaa kiinnittää huomiota.
Itse laitoin GY Efficient renkaat ovat aika hiljaiset.

Poissa Enskatus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 103
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4646 : 13.02.20 - klo:16:21 »
No itselläkin hylättiin etuiskari viime vuonna ja en ollut edes huomannut lyhyessä työmatka-ajossa mitään erikoista. irti otettuna iskari meni kyllä kevyesti lyttyyn eli kaikki nesteet tai kaasut oli vuotaneet pois...

 No vaikka iskarit onkin B9.n heikko kohta niin hyvä puoli tuossa on että uudet bilsteinit maksaa jotain 150 euroa pari.
No onpa surkeeta... Mut toinen hyvä puoli on se et saapahan syyn päivittää koko alustan!  8)

Onko joku muuten yrittäny iskareita takuuseen/virhevastuuseen? Eihän nyt muutaman kymmenen tuhatta ajetusta autosta iskari voi vielä levitä...

Poissa Jönglööraaja

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 615
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4647 : 13.02.20 - klo:18:40 »
Kyllä varmaan olisi saanut takuuseen jos olisi ruvennut vääntään. Auto 3vee ml n. 40 tkm
Meni vaihtoon.

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy