A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

McInen

Lainaus käyttäjältä: JJKR - 10.01.20 - klo:12:27
Minun autoon vaihdettiin viime kesän vuosihuollossa kuskin peililasi. Homma meni takuuseen, vaikka autolla oli tuolloin ikää 3 vuotta. Lämmitysvastus oli sanonut itsensä irti.
Sama homma 2kk sitten, autolla oli tuolloin ikää 2v 10kk. Siis nimenomaan kuskin puoli ja goodwillinä.
Ehdin jo katsella netistä uusia peililaseja mutta vaikka näennäisesti oli paljon tarjontaa, varastosaldot näyttivät lähes joka paikassa nollaa. Marmorilla tuumasivat, että "onhan näitä näköjään jonkin verran vaihdeltu mutta yksi on vielä hyllyssä".

Flat

#4561
 Eber päällä 20 min ja ajoa sen jälkeen 15 min. Moottorin lämpötilat edellen nollassa. Eber lämmityksen jälkeen lämmintä pukkasi sisälle ihan hyvin (eber ei enään päällä) joten moottorin oli pakko olla jo jollain tavalla lämmin siinä vaiheessa. Hmm..pitää alkaa tarkkailal tuota lämpömittaria.


Enskatus

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 10.01.20 - klo:13:17
Tämän asian ympärillä oli jo epätietoisuutta 2016, mutta silloin saatiin tehdas eberi koodattua moottoria lämmittämään. Siinä tehdas eberin myynti loppuu kyl näillä main jos se ei enää moottoria lämmitä.
Eihän toi oo ku yhen bitin muutos ja mylly lämpiää.

mi16

Lainaus käyttäjältä: Flat - 11.01.20 - klo:10:10
Eber päällä 20 min ja ajoa sen jälkeen 15 min. Moottorin lämpötilat edellen nollassa. Eber lämmityksen jälkeen lämmintä pukkasi sisälle ihan hyvin (eber ei enään päällä) joten moottorin oli pakko olla jo jollain tavalla lämmin siinä vaiheessa. Hmm..pitää alkaa tarkkailal tuota lämpömittaria.

Tuliko sulle digi mittaristo? Mulla ei sen yhteydessä ole moottorin veden lämpötilan näyttöä, vai enkö ole löytänyt...

Flat

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 11.01.20 - klo:17:09
Tuliko sulle digi mittaristo? Mulla ei sen yhteydessä ole moottorin veden lämpötilan näyttöä, vai enkö ole löytänyt...

Jep , digimittari . Oletusnäkymässä ei ole lämpöja, mutta ration view nappulaa painamalla saa toisen näkymän, jossa lämmöt näkyy.

Mittari on elossa, tänään se nousi hiemna kuudenkympin päälle. Tosin vanha B9 olisi ollut jo tuolla ajolla normilämmöissä ajat sitten. Mistähän voi johtua?

Pace

Lainaus käyttäjältä: Flat - 11.01.20 - klo:17:46
Mittari on elossa, tänään se nousi hiemna kuudenkympin päälle. Tosin vanha B9 olisi ollut jo tuolla ajolla normilämmöissä ajat sitten. Mistähän voi johtua?

Olisiko tuo öljyn lämpötila? Se lämpenee jäähdytysnesteeseen verraten todella hitaasti.

Flat

Itse asiassa manuaalissa oli jotain tuohon viittaavaa höpisty. Analogi mittarissa veden lämpötila ja digi mittarissa öljy. Mutta ei tuo ihan selkeästi ollut kerrottu. Mutta miksi ihmeessä se olisi noin?
Pitää vielä ihan autosta tarkistaa kumpi symboli mittarissa on.

Enskatus

Onko muilla hajonnu ristiseläntuen säätö? Mulla ja tmpp:llä sama vika, eli ylös-alas säätö ei enää toimi.

mi16

Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 28.01.20 - klo:10:49
Onko muilla hajonnu ristiseläntuen säätö? Mulla ja tmpp:llä sama vika, eli ylös-alas säätö ei enää toimi.

Kokeile ajaa se ensin kokonaan sisään ja sitten liikuttaa ylös ja alas, sitten taas ulos.

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 28.01.20 - klo:11:43
Kokeile ajaa se ensin kokonaan sisään ja sitten liikuttaa ylös ja alas, sitten taas ulos.
Ei vaikutusta, edelleen rutisee ja pysyy ylös-alas suunnassa paikallaan.

Enskatus

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/saksalaisen-premium-auton-erikoinen-kyyti-suomessa-ensin-hylkaysprosentti-yli-kolminkertaistui-sitten-myynti-kolminkertaistui/3c0ec13b-81b2-4cfe-9ad5-a296fbb39241

"Ensikatsastuksessa olleiden aanelosten hylkäysprosentti yli kolminkertaistui edellisvuoden 1,6:sta 5,2:een. Viime vuonna ensikatsastuksessa olivat vuonna 2016 käyttöön otetut autot, edellisenä vuonna 2015-mallit."

Hyvin näkyy korimallin vaihtuminen B9:ksi  ;D

Flat

Oikeampi vertailukohta olisi tietysti verrata B8 tuotannon alkupäätä tuohon. Olisihan se ihme jos kuuden vuoden viilaus ei näkyisi tilastoissa. B8han oli ihan pommi tuotannon alkupäässä. Tosin ne ongelmat eivät varmaan näkyneet katsastustilastoissa.

Enskatus

Nojuu onhan se noinkin, mutta tuohon päälle vielä muut katsastuksessa näkymättömät viat niin alkaa jo olemaan riittävästi. Ja jännä, että "Yleisin syy A4:n hylkäykseen viime vuoden ensikatsastuksissa löytyi jousituksesta ja iskunvaimennuksesta." Osissahan on kuitenkin paljon samaa B8:n kanssa.

the_kapu

Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 10.02.20 - klo:16:16
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/saksalaisen-premium-auton-erikoinen-kyyti-suomessa-ensin-hylkaysprosentti-yli-kolminkertaistui-sitten-myynti-kolminkertaistui/3c0ec13b-81b2-4cfe-9ad5-a296fbb39241

"Ensikatsastuksessa olleiden aanelosten hylkäysprosentti yli kolminkertaistui edellisvuoden 1,6:sta 5,2:een. Viime vuonna ensikatsastuksessa olivat vuonna 2016 käyttöön otetut autot, edellisenä vuonna 2015-mallit."

Hyvin näkyy korimallin vaihtuminen B9:ksi  ;D

Taattua VAG-laatua! ;D

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: the_kapu - 11.02.20 - klo:00:35
Taattua VAG-laatua! ;D
Audilla näkyy olevan tuossa tilastossa tasan keskimääräinen tulos 3,1 prosenttia. Konsernin muut merkit ovat selvästi keskiarvoa parempi: VW 2,1, Skoda 2,0 ja Seat 1,9 prosenttia. Ylistämäsi Bemari sen sijaan on 4,4 prosentillaan selvästi keskiarvoa enemmän hylkyjä kerännyt.

SQL

Minkälaisia kokemuksia B9 Avantin rengasmelusta karkealla asfaltilla? Uusi auto olisi mietinnässä ja hiljaisuus olisi itselle tärkeä kriteeri.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: the_kapu - 11.02.20 - klo:00:35
Taattua VAG-laatua! ;D
Eilen kaveri kertoi, kuinka oli vaihtanut gee kolmosen takaisin äffään vikojen runsauden takia. Korjaamatta merkkitiskillä jäi geessä toimimattomat usb portit, ovien lukkomekanismien jäätyminen auki asentoon ja muitakin probleemia oli, mitä en muista. Ei se aina vihreämpää ole aidan toisella puolella, eikä peltilehmää ole vielä täydellistä tehtykään.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

the_kapu

Onko sinulla paljonkin mielikuvitusystäviä? Yhtään tuollaista mainitsemaasi vikaa ei ole Suomessa ollut korjattavana.

the_kapu

Lainaus käyttäjältä: SQL - 13.02.20 - klo:10:52
Minkälaisia kokemuksia B9 Avantin rengasmelusta karkealla asfaltilla? Uusi auto olisi mietinnässä ja hiljaisuus olisi itselle tärkeä kriteeri.

Kannattaisi varmaan käydä koeajamassa? Kyllähän VAG-merkit äänekkäitä on, säästävät melunvaimennuksessa. Ei akustiikkalaseja, kuten BMW:llä.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: the_kapu - 13.02.20 - klo:11:05
Onko sinulla paljonkin mielikuvitusystäviä? Yhtään tuollaista mainitsemaasi vikaa ei ole Suomessa ollut korjattavana.
Voin antaa numeron, jos haluat soittaa.  ;)

Akustiikkalaseja on jopa VW:n halpamerkissäkin.  ;D Akustiikkalasi nyt ei autosta hiljaista edes tee. Eikä benarin kolmonen mikään hiljainen ole ollut. Ehkä uusi gee on hiukan hiljaisempi edeltäjiinsä verrattuna.

Ps. Sinäkö olet BMW:n maahantuojan edustaja? Se selittäisi paljon.  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 10.02.20 - klo:23:23
Mun A4.ssa 2016 malli oli eka katsastus noin vuosi sitten. Ajettu 40 tkm vänkärinpuoleinen takaiskari miltei sökö.
Nippa nappa meni katsastuksesta läpi.
Vaimennin oli päältäpäin ihan OK ja kuiva.

Onko iskaritesti nykyään mahdollinen hylkäysperuste?  :o

Ennen käsittääkseni ei voinut pelkän iskaritestin perusteella hylätä jos iskarit päällisin puolin ehjät ja kuivat..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

hojaleht

No itselläkin hylättiin etuiskari viime vuonna ja en ollut edes huomannut lyhyessä työmatka-ajossa mitään erikoista. irti otettuna iskari meni kyllä kevyesti lyttyyn eli kaikki nesteet tai kaasut oli vuotaneet pois...

No vaikka iskarit onkin B9.n heikko kohta niin hyvä puoli tuossa on että uudet bilsteinit maksaa jotain 150 euroa pari.
A4 2.0TDI, Leon 1.5TGI, KTM250GS

Flat

Lainaus käyttäjältä: SQL - 13.02.20 - klo:10:52
Minkälaisia kokemuksia B9 Avantin rengasmelusta karkealla asfaltilla? Uusi auto olisi mietinnässä ja hiljaisuus olisi itselle tärkeä kriteeri.

Mikään saksalainen auto ei tässä kokoluokassa ole hiljainen suomen tiestöllä. Jos hiljaisuus on kriteeri, niin sitten rengasvalinnassa pitää ottaa järki käteen.
Kahdesta B9 avantista on kokemusta, ja voin sanoa että ei se nyt mikään hiljaisin auto ole , tosin ei myöskään äänekkäin. Ajoviiman aiheuttaman melun suhteen auto on huippuluokkaa ja loistaa myös siinä, että ajonopeuden kasvaessa melu ei kasva samaa tahtia. Muun liikenteen melua voi vähentää akustisilla sivulaseilla halutessaan.

Auton hiljaisuutta olisi helpompi arvuutella, jos  tietäsi muut kandidaatit mitä olet ajatellut.

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: hojaleht - 13.02.20 - klo:12:31
No itselläkin hylättiin etuiskari viime vuonna ja en ollut edes huomannut lyhyessä työmatka-ajossa mitään erikoista. irti otettuna iskari meni kyllä kevyesti lyttyyn eli kaikki nesteet tai kaasut oli vuotaneet pois...

No vaikka iskarit onkin B9.n heikko kohta niin hyvä puoli tuossa on että uudet bilsteinit maksaa jotain 150 euroa pari.
No onpa surkeeta... Mut toinen hyvä puoli on se et saapahan syyn päivittää koko alustan!  8)

Onko joku muuten yrittäny iskareita takuuseen/virhevastuuseen? Eihän nyt muutaman kymmenen tuhatta ajetusta autosta iskari voi vielä levitä...

qekko

Fake news toi iskarivika (subjektiivisesti tosin).

Oma 2017 sport-alustainen @34tkm kävi juuri katsurilla ja iskarit oli kaikki 70% kunnossa, vaikka hieman epäilin. Ainoa "vika" oli käsijarrun toispuoleisuus, oikea puoli paljon heikompi ja kehotettiin huollattamaan.

Vaikka alusta on omaan makuun paikoitelleen hieman lulla näillä 18" nastoilla, ehkä katsotaan vielä kesärenkaiden käytös uudestaan ennen Bilsteinien tilausta... Ja 19" GY renkaat on todella hiljaiset ja mukavat kesällä, toki kuluvat nopeesti.

Eikös se hiljaisuus ollut myös sidoksissa valittuun audiosysteemiin? B&O:n mukana tulee enemmän eristeitä? Ja audiin saa kyllä äänieristelasit kun pistää tilatessa rastia ruutuun.

Ajossa:
Audi A4 Avant quattro 2.0TFSI 185kW (B9)
VW Touran 1.4 TSI DSG 110kW (2016)
Vanhat:
Audi A4 allroad 2.0TFSI 155kW (B8)

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: qekko - 25.02.20 - klo:15:02
Eikös se hiljaisuus ollut myös sidoksissa valittuun audiosysteemiin? B&O:n mukana tulee enemmän eristeitä? Ja audiin saa kyllä äänieristelasit kun pistää tilatessa rastia ruutuun.
Ainakaan perusaudiossa ei oo ovissa mitään eristeitä. Laitoin ite kunnon eristeet mut eipä kovin paljon vaikutusta. Ã,,änieristelasit joo vaimentaa ehkä muuta liikennettä, muttei pyörien ääntä (pitäis eristää pyöränkotelot ja lattia).

Rapeol

Olen ostamassa Audi A4 B9 sedan 1.4 koneella ja automaatti laatikolla jolla ajettu 60tkm vm2017. Mitä kannattaisi erityisesti tarkistaa stronic toimivuus, muuta? Autossa on Audi Approved plus takuu.

Flat

Vaihteiston ongelmia ei pahemmin taida olla. Joillakin on iskareiden kanssa ollut ongelmia hieman turhan vähäisillä kilometreillä. Eiköhän nuo approved plus autot ole syynätty hieman paremmin joten suht turvallinen ostos.

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: Flat - 01.03.20 - klo:11:52
Eiköhän nuo approved plus autot ole syynätty hieman paremmin joten suht turvallinen ostos.
Ei ne kyllä taho olla. Ite ostin A3:sen, mistä oli perä hajonnu/hajoomassa. Biliasta taas ostin nykysen Nelosen, mikä oli "valioyksilö", koska se oli kuntotarkastettu ja liikkeen takuu myönnetty. No, jakopää ja vaihteenvalitsin meni heti remonttiin...

mi16

Lainaus käyttäjältä: Rapeol - 01.03.20 - klo:11:30
Olen ostamassa Audi A4 B9 sedan 1.4 koneella ja automaatti laatikolla jolla ajettu 60tkm vm2017. Mitä kannattaisi erityisesti tarkistaa stronic toimivuus, muuta? Autossa on Audi Approved plus takuu.

Tarkista ainakin että on huollot tehty, vaihteistoöljyn vaihto kuuluu juurikin tuohon 60tkm huoltoon.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy