A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Spelman - 14.02.19 - klo:08:13
Hakutoiminnolla en tähän heti löytänyt vastausta, joten kysytäänpä tässä. Harkinnassa olisi siis uusi A4:nen, mutta onko tosiaan niin että jos haluaa Adaptiivisen vakionopeudensäätimen täytyy sen kylkeen ottaa varusteita n. 5000 eurolla (mm. Kaukovaloassistentti/Matrix LED -ajovalot sekä Akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä)?

Käsittäisin niin, että joko Kaukovaloassistenti tai Matrix LED sekä sitten lisäksi Akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä. Onhan tuossa aika paljon hintaa, ja nimenomaan itse tuossa adaptiivisessa vakionopeussäätimessä itsessään.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

finnman

Mielestäni Audi ampuu omaan jalkaansa ja pahasti, kun sellaiset lisävarusteet kuten digitaalinenmittaristo ja aktiivinen vakkari tulee maksamaan maltaita, jotta sen saa autoon? Itse varuste ei liene mikään "liian" arvokas, mutta kun niiden saaminen on typerästi liitetty muiden varusteiden kanssa kimppaan ja hintaa tulee siten.

Miksi Audi tee tuota pitäisi kysyä? Volkkariin ja Skodaan saa digimittarit(mm. Passat ja Suberb 500-800â,¬ ja mm. Polossa HL/Gti, A1 se on vakiona) ja aktiivisen vakkarin kohtuu hinnalla, mutta A4:ään ei. Poloon saa aktiivisen vakkarin alle kolmella sadalla kuten Octaviaan ilman kytkyä. Ei luulisi olevan Audin tekniikka niin monimutkaista premiumia, että saadakseen konsernin perusvarusteen joutuu ottamaan tonnikaupalla muuta mukaan?

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: finnman - 16.02.19 - klo:13:50
Mielestäni Audi ampuu omaan jalkaansa ja pahasti, kun sellaiset lisävarusteet kuten digitaalinenmittaristo ja aktiivinen vakkari tulee maksamaan maltaita, jotta sen saa autoon? Itse varuste ei liene mikään "liian" arvokas, mutta kun niiden saaminen on typerästi liitetty muiden varusteiden kanssa kimppaan ja hintaa tulee siten.

Miksi Audi tee tuota pitäisi kysyä? Volkkariin ja Skodaan saa digimittarit(mm. Passat ja Suberb 500-800â,¬ ja mm. Polossa HL/Gti, A1 se on vakiona) ja aktiivisen vakkarin kohtuu hinnalla, mutta A4:ään ei. Poloon saa aktiivisen vakkarin alle kolmella sadalla kuten Octaviaan ilman kytkyä. Ei luulisi olevan Audin tekniikka niin monimutkaista premiumia, että saadakseen konsernin perusvarusteen joutuu ottamaan tonnikaupalla muuta mukaan?

Joo, Passatissa adaptiivinen vakionopeussäädin tulee Comfortlinessa ja Highlinessa vakiona. Ainoa ero Audin vastaavaan on, että Passatin säädin toimii 160 km/h asti ja Audissa 210 km/h asti. Audissa on siis pari euroa kalliimpi tutka, mutta muuten kyse on samasta tekniikasta. Kun Audilla ei ole edes hybridimalleja tarjolla kuin nimeksi, niin ihmettelen että on kanttia pitää yllä tuollaista hinnoittelua.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Leon8

#4173
Mistäpä se Audin "premium" mielikuva syntyisi, ellei hintaeroa muihin kuolevaisten merkkeihin olisi riittävästi.  ;D Pidän itsekin tuota valmistajan/maahantuojan koplailua varustepaketeista täytenä /seilynä meillä, kun autoveroa saa maksaa kaikista turvavarusteistakin uutta autoa hankkiessaan.

Toissaviikolla kertomani pulma ratissa sijaitsevan  rullamaisen voimakkuussäätimen toimimattomuudesta saanee huomenna huollossa ainakin valohoitoa. Lukenevat ainakin vikakoodit, jos sellaisia jatkuvasta kosketushäiriöstä tai piuhan irtoamisesta jää järjestelmän muistiin. Onhan tällä premiumautolla kuljettu jo 42tkm, joten pientä remppaa on jo odoteltukin. ;)

Ratin turvatyyny asettanee hieman rajoitteita sille, miten pintarakenteita voi avata. Tulee kallis korjaus, jos koko ratti pitää vaihtaa voimakkuussäätimen vuoksi.

provare

Lauantaina istuin monta tuntia pihalla autossa ja yritin aktivoida liikennemerkkien tunnistusta. Mittaristoon ja MMI näyttöön sain valikot, mutta itse merkkien tunnistus ei lähtenyt toimimaan. Kyllä se näköjään vaatii sen kameran flashin. Kufatecin donglella olisi tämä homma onnistunut luultavasti muutamassa sekunnissa. Todennäköisesti myös VCP pro olisi ollut ratkaiseva apuväline. Ihan hukkaan se käytetty aika ei silti mennyt. Nyt on autossa aktiivinen kaistanvahti ja kaukovaloassistentti, lisäksi valikosta löytyy molemmille hienosäätö asetukset.

McInen

Lainaus käyttäjältä: provare - 20.02.19 - klo:20:16
Nyt on autossa aktiivinen kaistanvahti ja kaukovaloassistentti, lisäksi valikosta löytyy molemmille hienosäätö asetukset.
Saako udella, miten homma hoitui? Itselläni on Matrix LEDit, joten kaukovaloassistentti ei kiinnosta mutta kaistavahdin voisin ehkä ottaa varsinkin, jos sen saa halutessaan myös helposti pois päältä. VCDS löytyy kyllä eli sillä voin puuhastella mutta haluaisin saada kaistavahdin pois päältä ihan valikosta.

Myös liikennemerkkien tunnistus kiinnostaisi ja onnistuisi donglella (tarkistin asian VIN:in perusteella) mutta en ole vielä investoinut, kun ei ole navia ja ilmeisesti systeemi ei toimi luotettavasti pelkällä kameralla. Vai onko jollain muita kokemuksia?

mi16

Lainaus käyttäjältä: McInen - 21.02.19 - klo:19:44
Saako udella, miten homma hoitui? Itselläni on Matrix LEDit, joten kaukovaloassistentti ei kiinnosta mutta kaistavahdin voisin ehkä ottaa varsinkin, jos sen saa halutessaan myös helposti pois päältä. VCDS löytyy kyllä eli sillä voin puuhastella mutta haluaisin saada kaistavahdin pois päältä ihan valikosta.

Myös liikennemerkkien tunnistus kiinnostaisi ja onnistuisi donglella (tarkistin asian VIN:in perusteella) mutta en ole vielä investoinut, kun ei ole navia ja ilmeisesti systeemi ei toimi luotettavasti pelkällä kameralla. Vai onko jollain muita kokemuksia?

Kaistavahdin kytkin pois, kun juuri tuo katkaisijan puute teki siitä arvaamattoman. Liikennemerkkien tunnistin voi toimia jopa paremmin ilman navia, ei kokemusta, mutta navin kanssa ottaa liian herkästi kartan nopeusrajoituksia ja ne on usein pielessä.

optilab

Näyttää tänään tulleen myös bensanelikolle hinnat sitten wltp:n. Vaatimaton 10kâ,¬ hintaero vrt TDI Q. Mutta köyhällehän se vain on kallista  ;D
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

Popovice

Lainaus käyttäjältä: optilab - 01.03.19 - klo:16:59
Näyttää tänään tulleen myös bensanelikolle hinnat sitten wltp:n. Vaatimaton 10kâ,¬ hintaero vrt TDI Q. Mutta köyhällehän se vain on kallista  ;D
Ilmeisesti eivät halua myydä A nelkkua bensa quattrona. Verottomassakin hinnassa on suunnilleen 6kâ,¬ ero verrattuna 2.0TDI quattroon kun taas A5 puolella verottomat hinnat ovat käytännössä samat ???.

Spelman

Uusi A4 Avant Business Comfort Edition 35 TFSI 110 kW lähti tilaukseen. Varusteista ruksittiin mukaan:
- Sporttipenkit
- ACC + aktiivinen kaistavahti
- kaukovaloassistentti
- led sisävalopaketti

Auto tilattiin helmikuun puolella ja näin mukaan kuului trend nahkaverhoilu, josta väriksi valikoitui nougat. Onko tästä väristä palstalaisilla kokemusta? Olisin halunnut vaalean sisutan, mutta tuota beigeä ei sporttipenkkeihin kuulemma saanut.

Muutenkin tuntui aika hyvältä diililtä, kun maaliskuun myötä sitten hinnat pompsahtivat kyseiselle paketille melkein kolme tuhatta euroa.

Sitten vaan odottelemaan.

VR6

Lainaus käyttäjältä: optilab - 01.03.19 - klo:16:59
Näyttää tänään tulleen myös bensanelikolle hinnat sitten wltp:n. Vaatimaton 10kâ,¬ hintaero vrt TDI Q. Mutta köyhällehän se vain on kallista  ;D

Aiemminkin taisi olla +10000â,¬ hinta ero 252hp bensaan. Kohtuu jäätävä läjä euroja pitää latoa tiskiin. Itsekin päädyin dieseliin pari vuotta sitten. Halusin kuitenkin bensan ja ei ollut mitää järkevää vaihtoehtoa, niin merkki vaihtui. Minusta silloin kun katselin vaihtoehtoja niin hinta ero oli jopa 12000â,¬ ja aikalailla sama suhde pysyi käytetyissä.

batman14

Lainaus käyttäjältä: Spelman - 02.03.19 - klo:09:50
Uusi A4 Avant Business Comfort Edition 35 TFSI 110 kW lähti tilaukseen. Varusteista ruksittiin mukaan:
- Sporttipenkit
- ACC + aktiivinen kaistavahti
- kaukovaloassistentti
- led sisävalopaketti

Auto tilattiin helmikuun puolella ja näin mukaan kuului trend nahkaverhoilu, josta väriksi valikoitui nougat. Onko tästä väristä palstalaisilla kokemusta? Olisin halunnut vaalean sisutan, mutta tuota beigeä ei sporttipenkkeihin kuulemma saanut.

Muutenkin tuntui aika hyvältä diililtä, kun maaliskuun myötä sitten hinnat pompsahtivat kyseiselle paketille melkein kolme tuhatta euroa.

Sitten vaan odottelemaan.

Hieno peli tulossa. Olen kuullut paljon hyvää tuosta moottorista (taloudellinen+ suorituskyky kohdallaan).

Harkitse vielä B&O steroita jos yhtään tykkäät kuunnella musiikkia. Mitä itse olen ajanut tuollaisella B9 A4 Audilla jossa oli Audi Sound System,niin se on aivan jäätävän huono omaan korvaan. Selkeästi takapakkia verrattuna B8 koppaisen Sound Systemiin. Bassoa ei ole juuri lainkaan ja ei sillä viitsi kuunnella muuta kuin uutisia.

Spelman

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 02.03.19 - klo:10:21
Hieno peli tulossa. Olen kuullut paljon hyvää tuosta moottorista (taloudellinen+ suorituskyky kohdallaan).

Harkitse vielä B&O steroita jos yhtään tykkäät kuunnella musiikkia. Mitä itse olen ajanut tuollaisella B9 A4 Audilla jossa oli Audi Sound System,niin se on aivan jäätävän huono omaan korvaan. Selkeästi takapakkia verrattuna B8 koppaisen Sound Systemiin. Bassoa ei ole juuri lainkaan ja ei sillä viitsi kuunnella muuta kuin uutisia.

Valitettavasti hintaraja paukku, jos tuohon mitään lähtee lisäämään. Kyseessä on siis leasing auto. Nykyisessa Superbissa tuo Canton soi kyllä nätisti, mutta kyllä tässä oli hyväksyttävä että varusteissa ja tiloissa joutuu tinkimään kun Skodasta Audiin vaihtaa. Toivotaan että tuon ASSn kanssa pystytään elämään :)

ttiikeri

#4183
Lainaus käyttäjältä: batman14 - 02.03.19 - klo:10:21
Hieno peli tulossa. Olen kuullut paljon hyvää tuosta moottorista (taloudellinen+ suorituskyky kohdallaan).

Harkitse vielä B&O steroita jos yhtään tykkäät kuunnella musiikkia. Mitä itse olen ajanut tuollaisella B9 A4 Audilla jossa oli Audi Sound System,niin se on aivan jäätävän huono omaan korvaan. Selkeästi takapakkia verrattuna B8 koppaisen Sound Systemiin. Bassoa ei ole juuri lainkaan ja ei sillä viitsi kuunnella muuta kuin uutisia.

Minusta a4 b9 kopan sound system on ihan kelvollinen ääneltään. Ã,,äni pitää säätää etu takapainon säätimestä hyvin  vahvasti  takapainoiseksi niin bassot jytisee ihan kiitettävästi, samalla etuosan vahva keskialue painotus vähenee.   Olen kuunnellut sekä a4 että a5 b9 korissa ja molemmissa saa tuolla kikalla ihan ok äänet. Motortalk.de sivustolla oli mainintaa että mmi 1329 sw versiossa olisi tullut parannusta sekä ass että b&O bassotoistoon. Tuo on tullut vuodenvaihteessa jakeluun.

https://www.motor-talk.de/forum/audi-sound-system-subwoofer-schlecht-warnung-t5973325.html?page=9
Audi A4 1.8 TFSI

Spelman

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 02.03.19 - klo:14:02
Minusta a4 b9 kopan sound system on ihan kelvollinen ääneltään. Ã,,äni pitää säätää etu takapainon säätimestä hyvin  vahvasti  takapainoiseksi niin bassot jytisee ihan kiitettävästi, samalla etuosan vahva keskialue painotus vähenee.   Olen kuunnellut sekä a4 että a5 b9 korissa ja molemmissa saa tuolla kikalla ihan ok äänet. Motortalk.de sivustolla oli mainintaa että mmi 1329 sw versiossa olisi tullut parannusta sekä ass että b&O bassotoistoon. Tuo on tullut vuodenvaihteessa jakeluun.

https://www.motor-talk.de/forum/audi-sound-system-subwoofer-schlecht-warnung-t5973325.html?page=9

Hyvä tietää. Täytyy vähän perehtyä asiaan kun auto saapuu.

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 01.03.19 - klo:18:17
Ilmeisesti eivät halua myydä A nelkkua bensa quattrona. Verottomassakin hinnassa on suunnilleen 6kâ,¬ ero verrattuna 2.0TDI quattroon kun taas A5 puolella verottomat hinnat ovat käytännössä samat ???.
Juu ei näköjään, kun ei tuota 190 hv versiotakaan saa 2.0 TFSInä quattrolla.

TLU13

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 02.03.19 - klo:14:02
Minusta a4 b9 kopan sound system on ihan kelvollinen ääneltään. Ã,,äni pitää säätää etu takapainon säätimestä hyvin  vahvasti  takapainoiseksi niin bassot jytisee ihan kiitettävästi, samalla etuosan vahva keskialue painotus vähenee.   Olen kuunnellut sekä a4 että a5 b9 korissa ja molemmissa saa tuolla kikalla ihan ok äänet. Motortalk.de sivustolla oli mainintaa että mmi 1329 sw versiossa olisi tullut parannusta sekä ass että b&O bassotoistoon. Tuo on tullut vuodenvaihteessa jakeluun.

https://www.motor-talk.de/forum/audi-sound-system-subwoofer-schlecht-warnung-t5973325.html?page=9

Tuo takapainoinen säätö auttaa kyllä hiukan, mutta systeemin ongelma on mielestäni joidenkin taajuuksien totaalinen puuttuminen. Monet tutut kappaleet kuulostaa oudoita koska jotain taajuuksia ei vain kuulu laisinkaan. 

Täytyykin kysellä huollosta tuota päivitystä, jos asia paranisi.
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

hph

Yksi syy äänenlaatuun on luokattoman huonot ensiasennuskaiuttimet. Vaihdoin itselleni paremman erillissarjan eteen, sekä paremman subbarin. Ã,,änentoisto muuttui uudelle tasolle.

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: hph - 05.03.19 - klo:11:19
Yksi syy äänenlaatuun on luokattoman huonot ensiasennuskaiuttimet. Vaihdoin itselleni paremman erillissarjan eteen, sekä paremman subbarin. Ã,,änentoisto muuttui uudelle tasolle.
Todellakin, A3:sessa oli Sound Systemissä kuvan mukaiset rimpulat  ::)

junu

A3:n puolella kirjoittelinkin aikaisemmin, että SS elementit saattavat olla erilaiset, vaikka automalli on sama. Meillä toisessa A3:ssa oli juurikin tuo Enskatuksen kuvaama rimpula subi. Ensin kokeilin GS:n subia, mutta lopulta vaihdoin Peerlessin SLS 6,5:een joka mahtui vähän kotelon pohjaa lämpöpuhaltimella muokkaamalla paikalleen. Tiiviste elementin ja kotelon väliin ja kotelon ulkopuolelle liimailin vaimennusmattoa jonkin verran. Ã,,änen säätö pari napsua takapainoisemmaksi. Panostukseen nähden äänen laatu parani huomattavasti.

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 05.03.19 - klo:14:57
Todellakin, A3:sessa oli Sound Systemissä kuvan mukaiset rimpulat  ::)


Tuossa on a4 sound systemin subin kuva. Ovat Saksan maalla laittaneet pehmusteita koteloon. Jonkin verran on äänet parantuneet tuollakin. Mutta itse elementti vaikuttaa olevan eri kaliiperia kuin a3 sound systemissä.



Audi A4 1.8 TFSI

junu

Kannattaa tarkastaa elementti omasta autosta, ttiikerin kuva näyttää olevan nettisivuilta kopsattu.Tuo Enskatuksen kuva on ovielementistä. A3 hifien parannusketjussa on kuva meidän perheen molempien A3:n subelementeistä vierekkäin. Parempi näyttää tuolta ttiikerin kuvan mukaiselta ja se surkea Ukrainassa valmistettu Enskatuksen elementiltä. Jos A3:een laitetaan tehtaalla Sound Systeemiin eritasoisia elementtejä niin kaipa niitä laitellaan myös muihin malleihin. Näyttää olevan arpapeliä minkä tasoisen SS:n saa.

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: junu - 05.03.19 - klo:22:38
Kannattaa tarkastaa elementti omasta autosta, ttiikerin kuva näyttää olevan nettisivuilta kopsattu.Tuo Enskatuksen kuva on ovielementistä. A3 hifien parannusketjussa on kuva meidän perheen molempien A3:n subelementeistä vierekkäin. Parempi näyttää tuolta ttiikerin kuvan mukaiselta ja se surkea Ukrainassa valmistettu Enskatuksen elementiltä. Jos A3:een laitetaan tehtaalla Sound Systeemiin eritasoisia elementtejä niin kaipa niitä laitellaan myös muihin malleihin. Näyttää olevan arpapeliä minkä tasoisen SS:n saa.

Joo tuo mun laittama kuva löytyy alla olevasta linkistä. Siinä on 40 sivua keskustelua a4 b9 Audin sound Systemsin  parantamisesta. Kukaan ei ole raportoinut tuollaisesta pienestä ovikaiutin elementistä jotta sitä olisi käytetty subbarina ass systeemissä a4 yhteydessä, ja on noita noissa eri threadeissa jo aika monta purettu.


https://www.motor-talk.de/forum/subwoofer-ass-etwas-aufpimpen-t6548355.html
Audi A4 1.8 TFSI

ttiikeri

#4193
Innostuin kahlaamaan tuota yllä jakamaani threadia läpi ja ASS pimppausta on tehty seuraavilla tavoilla...

1. Kotelon vaimennus johon monet ovat olleet tyytyväisiä ts äänenlaatu on parantunut jonkin verran

2. Subwooferi elementin vaihto ground zeron 59 EUR elementtiin. Sopii suoraan paikalleen tuohon nykyiseen koteloon. Useimmat  ovat tykänneet että tämä on ehdottomasti 59 euron ja tunnin työn arvoinen investointi

3. Ground zero elementin vaihto, vaimennus ja jbl 79 eur vahvistimen lisääminen sublinjaan jolloin jotkut kertovat että ollaan jo lähellä b&O soundeja bassotoiston osalta....

Jos jotain alkaa kiinnostamaan niin eikun vaan lukemaan tuolta lisää ohjeita, niitä löytyy kytkentäkaavioista  ja elementtien ja vahvistimien tilauslinkeistä lähtien, joten kannattaa kahlata läpi tuo.

Alla vahvistin  jota ovat käyttäneet..

JBL-GX-A602

Alla kaiutin jota ovat käyttäneet.... vieressä myös vakiosubbari ja miten tuo uusi istuu koteloon....






Audi A4 1.8 TFSI

Shana

Kattelen tällä hetkellä autoa tuossa n. 30 k â,¬ hintaluokassa ja nämä 2016 / 2017 A4:t osuvat aika hyvin hintaluokkaan. Kävin koeajamassa tuota 150 heppaista versiota ja tykkäsin kyllä. Myös ulkonäöstä tykkään. Onko tämä hyvä valinta vai kannattaa katseet siirtää muualle? Mitä lisävarusteita pitäisi "ehdottomasti" olla?

TLU13

Tuommoinen päivityspaketti löytyisi Sounsysteemiin. Subbari ja vahvistin vaihdetaan parempaan, mutta muuten mennään vakiovermeillä. Ovikaiuttimilta säädetään alimpia taajuuksia pois mitä ne ei pysy kunnolla soittamaan.
Kuulostaa ihan järkeenkäyvältä, muovisesta ulkonäöstään huolimatta vakioämyrit soi mielestäni melko kirkkaasti ja selkeästi ylemmillä taajuuksilla.

https://www.acr-helmond.nl/shop/audio-upgrade-sets-acr/audi-a4-avant-b8-en-audi-a4-b9-advanced-audio-upgrade/

Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: Shana - 09.03.19 - klo:20:40
Kattelen tällä hetkellä autoa tuossa n. 30 k â,¬ hintaluokassa ja nämä 2016 / 2017 A4:t osuvat aika hyvin hintaluokkaan. Kävin koeajamassa tuota 150 heppaista versiota ja tykkäsin kyllä. Myös ulkonäöstä tykkään. Onko tämä hyvä valinta vai kannattaa katseet siirtää muualle? Mitä lisävarusteita pitäisi "ehdottomasti" olla?
Itse ostin 2.0 TDI quattron ~33 000 â,¬:llä, eli panostaisin ehdottomasti quattroon, tärkein lisävaruste. Comfort-paketti on myös mielestäni oltava, hintansa väärtti ehdottomasti.

TLU13

Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 11.03.19 - klo:14:17
Itse ostin 2.0 TDI quattron ~33 000 â,¬:llä, eli panostaisin ehdottomasti quattroon, tärkein lisävaruste. Comfort-paketti on myös mielestäni oltava, hintansa väärtti ehdottomasti.

Juurikin näin. Nelikon kulutuslisä vajakkiin verrattuna on aika mitätön, hyödyt moninkertaiset. Entisenä etuvetokuskina olin ällistynyt, kuinka suoraan, vakaasti ja nätisti voi auto järkyttävissä sohjourissa moottoritievauhdissa edetä.  8)

Muut varusteet sitten oman tarpeen mukaan.
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

Esmi

Vuosien jälkeen kyllästyin kännykän latausjohtoon, ja tilasin mukipidikkeeseen Shapewaysin iphone telakan. Johdon pujottaminen oli yhtä tuskaa, mutta muuten ensikokemuksella näyttää toimivan hyvin.

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 11.02.19 - klo:14:37
Kuukauden verran ollu auto itellä ja viime viikolla jo oli pajalla seuraavien vikojen takia:
- jakohihna + kiristin uusittiin
- vaihteenvalitsin uusittiin

Jakohihnoja vissiin menny muillakin mutta tuo vaihteenvalitsimen vika oli kyllä jännä. Takerteli varsinkin manuaalipuolella isommalle vaihtaessa ja kerran meni jotenkin tilttiin, kun ei meinannu saada D:ltä muuhun asentoon. Tiltin jälkeen D:llä matka jatkui mutta sitten seuraavan pysäköinnin yhteydessä nykäisi vanhan liiton malliin vaihteen kytkeytyessä, kun vaihteli P:n ja D:n välillä. ~900 â,¬ remppa.

Toivottavasti jatkossa pelaa paremmin  ???
Hahaa, uutta vikaa pukkaa. Flekti menee vaihtoon. Lauantaina alkoi oireilemaan siten, että pyörii kokoajan, kun virrat on päällä. Sitten rupesi pyörimään myös, kun laittoi lisälämmittimen päälle. No, kuuklettelu paljasti, että ihan perinteistä VAG-ominaisuutta taitaa tämäkin olla...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy