A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

mi16

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 28.08.18 - klo:10:43
Kävin kysymässä AC:n huollolta. Pitäisi näkyä omassa valikossa siinä keskellä, ohjauspyörän rullalla valittavissa.

Huollossa sanottiin, että näyttö ei ole luotettava vaikka autossa olisi navi, saati sitten jos ei ole. Liikennemerkki näyttö perustuu jotenkin kameraan ja kartta-aineistoon, joka ei ole suomessa hyvä/kattava. Eli voi näyttää esim 60 km/h alueella 80km/h tjmv. Olen sanantuoja jota ei saa ampua ;) Minulle jäi tästä mietintä päälle, kunnes saan varmaa tietoa.   

Eihän tuo 100% luotettavasti toimi. Useampi pikkutie missä on 60 alue toimii hetken ja sitten poimii jostain 50 rajoituksen,  mistä lie, navista varmaan. Moottoritien alussa vilahtaa usein 120 vaikka olisi 100 tie. Eka liikennemerkki korjaa tuon. Esim tietyöt toimii loistavasti. Talvirajoituksista ei ole kokemusta, mutta se nähdään hetken päästä.

th

Sattuuko kenelläkään olemaan roiskeläppiä asennettuna autossa? Pohdin selllaisten laittoa uuteen, kun nykyisessä on puskurin reunasta hakkaantunut maalia irti ja saanut paikkailla jatkuvasti.

Lähinnä miten suojaavat ja kuinka rumat ne käytännössä on?
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

ITbites

Onko tietoa miten kävi A4 hinnoille?
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

vasara

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 04.09.18 - klo:09:37
Onko tietoa miten kävi A4 hinnoille?
audi.fi .. "Hinnasto julkaistaan myöhemmin"
Muiden merkkien uusista neliveto hinnoista päätellen.. kaikki mallit, joissa lukee 'quattro', tulevat kallistumaan reippaasti  >:(

ITbites

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 04.09.18 - klo:09:41
audi.fi .. "Hinnasto julkaistaan myöhemmin"
Muiden merkkien uusista neliveto hinnoista päätellen.. kaikki mallit, joissa lukee 'quattro', tulevat kallistumaan reippaasti  >:(

Saman totesin Audin sivuilta (kumma ettei sitä hinnastoa sinne saatu).

Mikäli nousee reippaasti, toivottavasti hieman hillitsee myös käytetyn arvokorroosiota - B9 bensaquattroakin myyty jo alle 45ke...
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

mi16

Onko kukaan joutunut paivittänyt connect palvelujen lisenssejä, miten homma hoitui ja mitä kustantaa?

Arcca

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 04.09.18 - klo:10:10
Mikäli nousee reippaasti, toivottavasti hieman hillitsee myös käytetyn arvokorroosiota - B9 bensaquattroakin myyty jo alle 45ke...

Kyllähän se niin on, että auton jo omistaville uuden hinnan nousu on jopa positiivinen asia.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

vasara

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 04.09.18 - klo:17:56
Kyllähän se niin on, että auton jo omistaville uuden hinnan nousu on jopa positiivinen asia.
OT --- Jos nykyisestä autosta on maksettu pienempi vero, niin ei seuraavan vuosimallin isommalla verolla varustettu auto vanhan auton vaihtoarvoa nosta, koska sen verrokkina on verottomista maista saatavat autot, joiden suomalainen rek. vero lasketaan sillä vanhalla pienemmällä prosentilla. => Jos vaihtaa samanlaiseen isommalla vero% varustettuun uuteen autoon, niin väliraha kasvaa.
Esim. otsikon A4 Audeja riittää kyllä Ruotsissa yms. ja niitä tuodaan paljon käytettyinä.. paha lähteä hinnoittelemaan käytettyjä yli markkinatason.

Ja noin yleisestikkin.. jos oletetaan, että uuden auton hinta lähtee oston jälkee syöpymään vaikkapa 15% / vuosi sen jäännösarvosta.. niin mitä kalliimpi auto veroineen, sitä suurempi on euromääräinen syöpymä / vuosi.
Mitään positiivista ei ole siinä, että autot kallistuu. Toivotaan, että autokauppa sakkaa oikein kunnolla ja myös valtio saa tuntea nahoissaan rosvouksensa --- OT

KMan

Lainaus käyttäjältä: hph - 28.08.18 - klo:12:22
Aivan varmasti merkkihuollossa sanotaan, että ei toimi kunnolla, kun ei ole Audin alkuperäinen koodaus. Onhan Kufatecin sivuilla manittu, että kaupunkialueilla merkkien näyttö on rajoitettu, jos ei ole auton omaa navigointia. Otin riskin ja tilasin donglen kuitenkin, minulla normi mittaristo ja ei navigointia, ei edes valmiutta ;)
Joko olet saanut donglen? Toimiiko hyvin normimittaristolla?

TLU13

Mitenkäs tuon käsijarrun automaattitoiminto toimii? Kun ajan auton parkkiin ja sammutan moottorin, vaihteisto siirtyy automaattisesti P asentoon, mutta käsijarru menee vain joskus automaattisesti päälle?   :o :)
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

McInen

Noin se toimii minullakin enkä ole keksinyt täydellistä logiikkaa. Ehkä (huom. ehkä) käsijarru menee päälle silloin, kun pysäköidessä painaa jarrua ihan kunnolla. Reklamoin tuosta epäloogisuudesta huoltoon ja vastaus oli, ettei se mene koskaan automaattisesti päälle... No mutta kun menee. Toisella kerralla asentajakin joutui myöntämään, että joskus menee mutta mitään logiikkaa eivät osanneet sanoa. Epäilivät, että auto tunnistaa olevansa vinolla alustalla... en kyllä osta tuota kun omassa autokatoksessa yleensä (vaan ei aina) käsijarru menee automaattisesti päälle. Mitään vikaa ei kuulemma kuitenkaan ole...

Tavallaan aika ärsyttävä ominaisuus (tai vika), kun useimmiten menee päälle automaattisesti. Toisinaan käy niin, että unohdan tarkistaa, menikö päälle ---> nostan sammutuksen jälkeen jalan jarrulta ---> auto nytkähtää vaihdelaatikon P-tapin (tai mikäpirusenyton) varaan. Tietty vinolle alustalle pysäköidessä asia tulee erikseen tarkistettua, eli ei tuo nyt iso rasitus ole laatikolle mutta mieluummin kytkisin käsijarrun aina. Jos muistaisin.

mi16

Lainaus käyttäjältä: TLU13 - 12.09.18 - klo:17:13
Mitenkäs tuon käsijarrun automaattitoiminto toimii? Kun ajan auton parkkiin ja sammutan moottorin, vaihteisto siirtyy automaattisesti P asentoon, mutta käsijarru menee vain joskus automaattisesti päälle?   :o :)
Mikkäli auto hold on päällä menee käsijarru automaattisesti päälle autoa sammuttaessa. Poikkeus on jos parkkitutkat on päällä ei käsijarru mene päälle. Eli jos peruutat parkkiin ja tutkat vinkuu ei start/stop eikä käsijarru toimi automaattisesti

TLU13

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 12.09.18 - klo:19:48
Mikkäli auto hold on päällä menee käsijarru automaattisesti päälle autoa sammuttaessa. Poikkeus on jos parkkitutkat on päällä ei käsijarru mene päälle. Eli jos peruutat parkkiin ja tutkat vinkuu ei start/stop eikä käsijarru toimi automaattisesti

No tuohan selittää paljon. Kiitoksia tiedosta.  :) Itsekkin meinaan kuvittelin edellisen postaajan tavoin että jarrupolkimen painamisvoimakkuudella olisi jotain tekemistä asian kanssa.
Tutkat tuossa yleensä tosiaan huutaa kun katokseen ajan suht lähelle seinää.
Autohold on kyllä ollut itsellä pois päältä, ja käsijarru menee silti automaattisesti päälle sammuttaessa silloin kun menee.

Mikäs ajatus tuossa sitten mahtaa olla kun ei kytke käsijarrua pysäköidessä, jos tutkat huutaa? Tuntuisi äkkiseltään aika typerältä.
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

hph

Lainaus käyttäjältä: KMan - 10.09.18 - klo:15:26
Joko olet saanut donglen? Toimiiko hyvin normimittaristolla?

Toimii tosiaan rajoitetusti kaupungissa, niinkuin Kufatecin sivuilla mainittu, kun ei ole sitä navia mistä tietoa lukisi. Tunnistaa hyvin merkit kun kohdalle sattuu, nopeus ja ohituskieltomerkit ja niiden päättymiset.

tpu

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 12.09.18 - klo:19:48
Mikkäli auto hold on päällä menee käsijarru automaattisesti päälle autoa sammuttaessa. Poikkeus on jos parkkitutkat on päällä ei käsijarru mene päälle. Eli jos peruutat parkkiin ja tutkat vinkuu ei start/stop eikä käsijarru toimi automaattisesti
Ei se ihan noinkaan mene. Minä ajan auton aina katokseen ja tutkat aktivoituu kun ajan lähelle seinää. Silti menee automaattisesti käsijarru päälle kun sammutan auton.

mi16

Lainaus käyttäjältä: tpu - 12.09.18 - klo:23:17
Ei se ihan noinkaan mene. Minä ajan auton aina katokseen ja tutkat aktivoituu kun ajan lähelle seinää. Silti menee automaattisesti käsijarru päälle kun sammutan auton.
Laitatko D tai P päälle ennen sammuttamista

mi16

Lainaus käyttäjältä: TLU13 - 12.09.18 - klo:22:02
No tuohan selittää paljon. Kiitoksia tiedosta.  :) Itsekkin meinaan kuvittelin edellisen postaajan tavoin että jarrupolkimen painamisvoimakkuudella olisi jotain tekemistä asian kanssa.
Tutkat tuossa yleensä tosiaan huutaa kun katokseen ajan suht lähelle seinää.
Autohold on kyllä ollut itsellä pois päältä, ja käsijarru menee silti automaattisesti päälle sammuttaessa silloin kun menee.

Mikäs ajatus tuossa sitten mahtaa olla kun ei kytke käsijarrua pysäköidessä, jos tutkat huutaa? Tuntuisi äkkiseltään aika typerältä.
Jarrupolkimen painamisvoimakkuus vaikuttaa start/stopin toimintaan.

tpu

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 13.09.18 - klo:05:38
Laitatko D tai P päälle ennen sammuttamista
Annan olla D:llä, sammutan suoraan napista.

mi16

Lainaus käyttäjältä: tpu - 13.09.18 - klo:07:50
Annan olla D:llä, sammutan suoraan napista.

Juuri niin, koita peruuttaa ja sammuta R:llä, ei pitäisi mennä käsijarru päälle, pelkästään P:lle

th

Nyt kun tuli päivitettyä 2016 first edition sedan 2018 avanttiin, niin muutamia mietteitä autojen eroista:
-uusi tuntuu laadukkaammalta, ei resonointeja, räminöitä tai sivuääniä
-vaihteisto ei jurnuta liian pienillä kierroksilla uudessa autossa edes eco-moodissa
-18" vanteilla ja misukoilla mukavan jämäkkä tuntuma perus 17" vanteeseen ja hankookeihin verrattuna
-mobiilisofta uudessa autossa toiminut hyvin, mitä testaili ovia ja eberiä. Vanhassa tätä ei ollut.
-sisustassa hyvin pieniä muutoksia, mm 1 usb portti siirtynyt eteen käsinojan alta ja katossa sos ja huoltonapit
-napit, vaihteenvalitsin yms tuntuvat jämäkämmiltä uudessa ja mukavampi tuntuma, tiedä sitten olivatko vanhat kuluneet vai onko kytkimien vastetta muutettu.
-tuo avanti soundsystemi tuntuu huomattavasti laadukkaammalta, ei rämise ja resonoi, jos laittaa enempi volaa ja bassot tuntuu muhkeammilta.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

tpu

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 13.09.18 - klo:08:33
Juuri niin, koita peruuttaa ja sammuta R:llä, ei pitäisi mennä käsijarru päälle, pelkästään P:lle

Juu, näin tekee. Kommentoin vain siihen, että se parkkitutkien päälläolo ei vaikuta tuohon käsijarrun päälle menemiseen :)

McInen

Lainaus käyttäjältä: tpu - 13.09.18 - klo:13:11
Juu, näin tekee. Kommentoin vain siihen, että se parkkitutkien päälläolo ei vaikuta tuohon käsijarrun päälle menemiseen :)
Ei minulla. Peruutan parkkiin joka päivä, parkkitutkat piipittäen, autohold päällä. Sammutan auton pakin ollessa päällä. Vaihteisto menee aina automaattisesti P:lle ja useimmiten myös käsijarru menee päälle. Mutta ei aina.

tpu

Lainaus käyttäjältä: McInen - 13.09.18 - klo:20:37
Ei minulla. Peruutan parkkiin joka päivä, parkkitutkat piipittäen, autohold päällä. Sammutan auton pakin ollessa päällä. Vaihteisto menee aina automaattisesti P:lle ja useimmiten myös käsijarru menee päälle. Mutta ei aina.

Siis tuotahan minäkin koetin sanoa. Eli ihan riippumatta parkkitutkista käsijarru joko menee päälle tai ei mene päälle :)

KMan

Lainaus käyttäjältä: hph - 12.09.18 - klo:22:23
Toimii tosiaan rajoitetusti kaupungissa, niinkuin Kufatecin sivuilla mainittu, kun ei ole sitä navia mistä tietoa lukisi. Tunnistaa hyvin merkit kun kohdalle sattuu, nopeus ja ohituskieltomerkit ja niiden päättymiset.
Hyvä kuulla! Itsellä on MMI Navigation aktivoituna, mutta ei MMI Navigation Plussaa. Perusnavilla ei taida olla mitään vaikutusta tunnistuksen toimintaan, eli toimii kuten sinullakin. Taitaa silti olla hankinnan arvoinen ostos :)

McInen

Lainaus käyttäjältä: tpu - 13.09.18 - klo:23:10
Siis tuotahan minäkin koetin sanoa. Eli ihan riippumatta parkkitutkista käsijarru joko menee päälle tai ei mene päälle :)
Jep jep. Ml16 vaan kirjoitti:

"Juuri niin, koita peruuttaa ja sammuta R:llä, ei pitäisi mennä käsijarru päälle, pelkästään P:lle"

Ja minä luulin, että sinulla samoin, eli juurikin tuon peruuttamisen osalta. Mutta siis kaiketi meillä molemmilla samalla tavalla eli vailla MITÃ,,Ã,,N logiikkaa. Ihan sama, peruuttaako vai ei, huutaako parkkitutkat vai ei. Käsijarru menee yleensä päälle mutta aina ei. Ja merkkiliikkeen mukaan tämä on ihan OK takuunalaisessa autossa.

vasara

^Se vaikuttaa myös käsijarrun kytkeytymiseen, että onko turvavyö kytkettynä vai ei..
Eli jos Auto hold on päällä, turvavyö auki ja pysäytät auton => käsijarru menee päälle auto holdin sijaan.
Autoa vaikkapa parkkiin eestaas vekslatessa kannattaa siis pitää turvavyö päällä.. muuten menee käsijarrun kanssa hermot :)

Samppari

Omassa A4 Allroadissa käsijarrun toiminta on ollut koko ajan loogista - jos turvavyö on päällä niin parkkitutkien signaalit tms. eivät vaikuta käsijarruun. Vain auton kallistuskulmalla on merkitystä l. jos auto on tasaisella -> käsijarru ei mene päällä P-asennolla / jos parkkeerauspaikassa on kaltevuutta -> käsijarru menee päälle. Mielestäni hyvä toteutus.

vasara

^Jep, minustakin on toiminut täysin loogisesti sen jälkeen kun joku kertoi tuon turvavyö jutun.. ohjekirjoja ei oikein tule lueskeltua :)

ttiikeri

Quattro 2.0 tdi stronic 7v 140 kw ajettu 14 tkm voimalinjasta kysymyksiä....

-alaspäin vaihtaessa rattiläpysköillä kumahtaa toisinaan voimalinjasta. Taitaa toistua kun antaa itse kaasua ja vaihtaa alaspäin 7, 6 tai useammin 5 lle... normaalia vai vika?  Vaikuttaa ettei toistu kun on vakkari päällä...itse kumahdus Ei toistu aina mutta koht usein

--kovasti vedätettäessä esim ohituksessa kuuluu vieno ulina vähän kuin turbon ääni vai tuleeko vaihteisrosta?

Kiitos vastauksista etukäteen....

Audi A4 1.8 TFSI

vasara

^Sama voimalinja ja suunnilleen samat kilsat. Mielestäni itellä ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä rattiläpyskä vaihdoissa.. ei vaikuta normaalilta. Kokeilen vielä, kuulostelen korvat tarkkana ja palaan...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy