A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

TLU13

Tajusin tässä että tavaratilan rullaverho oli pois kyydistä eli avantin kontti oli ainakin kaikukoppana äänille. Tuolla lienee joku vaikutus asiaan. Kulmissa en usko olleen häikkää, ajettavuus kun oli enemmän kuin kunnossa  ;)
Audi approved vaihdokki, eli pyöränkulmat, rengaspaineet yms lienee ainakin oltu papereissa tarkastavinaan, tiedä sitten. ::) Jonkun lievän laakerin ujelluksen olin ajoittain mielestäni kuulevinani 70-80kmh välillä moottorijarrutuksella. Täytynee käydä koittamassa tuliterää verrokiksi.
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

kasa

Kyllä b9 on meluisa auto 8,5 verrattuna.Itsellä vaihtui tammikuussa auto ja heti huomasin talvirenkailla ajaessa muutoksen äänimailmassa.Renkaina Nokian kitkat.Nyt kesäkiekot alla pyörii Nokian Hakka Blackit 18 tuuman koossa.
Samat oli edellissä autossa eli on vertailupohjaa.

TLU13

Moottoritienopeuksilla tuo oli todella äänekäs jos vertaa nykyiseen b8 kulkineeseeen. Muuten niin laadukkaan oloinen peli pilattu tuommoisella halvemman sarjan ominaisuudella. Kumimatoilla saisi vielä varmaan jonkun desibelin poistettua, testiautossa oli kangasmatot. Mikäs sitten seuraavaksi jos se ei riitä, ruostesuojaus vai merkin vaihto ::)
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: KMan - 11.06.18 - klo:11:20
Itsellä on taas päinvastainen kokemus Contista. Kun viime kesänä vaihdoin omaan B8.5:een Contin PremiumContact 6:n, autosta tuli paljon hiljaisempi. Alkuperäinen rengas oli muistaakseni Dunlop tai Pirelli.

Ihan juuri näin, mutta odota kun rengas ikääntyy... oman kokemuksen mukaan nuo ovat alussa hiljaiset, mutta iän myötä meteli alkaa kasvamaan.

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: kasa - 12.06.18 - klo:21:25
Kyllä b9 on meluisa auto 8,5 verrattuna.Itsellä vaihtui tammikuussa auto ja heti huomasin talvirenkailla ajaessa muutoksen äänimailmassa.Renkaina Nokian kitkat.Nyt kesäkiekot alla pyörii Nokian Hakka Blackit 18 tuuman koossa.
Samat oli edellissä autossa eli on vertailupohjaa.

No nyt kun mietin, niin omalla kohdalla asiaan varmasti vaikutti b8.5 varusteet. Oma sedani oli varustettu S-line alustalla (sportia matalampi/jämäkämpi) sekä 19" 245/35 hakka blackeilla. Eli tuo auto ei noista johtuen ollut mitenkään erityisen hiljainen... varmasti jos verrokki olisi ollut vaikka comfort-alustalla ja 17" renkailla olisi b8.5 ollut kuin huopatossutehtaalla.

Pitäisi itse muistaa aina kertoa vertailun lähtökohdat myös, niin muiden olisi helpompi ymmärtää mistä ajatus kumpuaa.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: TLU13 - 13.06.18 - klo:05:53
Kumimatoilla saisi vielä varmaan jonkun desibelin poistettua, testiautossa oli kangasmatot.

Kumminkohan päin lienee? Itsellä on uudet A4 B9 tarvikekumimatot tallissa mutten ole laittanut niitä kun olen luullut autossa olevien kangasmattojen olevan hiljaisemmat.

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Flat

Lieneeko matoilla mitään väliä. Ei tuollaiset pienet matonpalaset siellä täällä pitkin lattiapintaa vaikuta yhtään mitään, saati sitten useita desibelejä. Niiden sijantikin on epäsuoituisa äänilähteesen nähden. Mutta joo, kumimatto eristää paremmin kuin kangasmatto noita matalia ääniä.

Tuon renkaan ikääntymisen ja kulumisen vaikutus ääneen on kyllä merkittävä. Oliskohan jossan netin syövereissä mitää faktaa tuosta ?

Uti

Irtomattojen laadulla ei ole mitattavaa tai kuultavaa vaikutusta auton meluun. Mutta tukevammilla ja painavammilla kumimatoilla voi olla psykologinen vaikutus. Itse olen jo vuosikymmeniä kokenut juuri pestyn ja putsatun autoni olevan selkeästi hiljaisempi kuin ennen pesua!

Uti

KMan

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 13.06.18 - klo:13:16
Ihan juuri näin, mutta odota kun rengas ikääntyy... oman kokemuksen mukaan nuo ovat alussa hiljaiset, mutta iän myötä meteli alkaa kasvamaan.
Juu näin tietysti tapahtuu, ja rengasmerkistä riippuen enemmän tai vähemmän. Oma mielikuvani kuitenkin oli, ettei auto uutenakaan ollut yhtä hiljainen kuin renkaiden vaihdon jälkeen. Eli rengasmerkilläkin on oma vaikutuksensa, miten hiljaiselta uusi malli kuulostaa. Ja tietysti rengaspaineilla vieläkin enemmän. Itse olen törmännyt muutaman kerran siihen, että koeajoautossa on ollut todella korkeat rengaspaineet, ja auto sen myötä ihan hirveä. Onneksi nämä tietää jo tarkistaa.

Tuon Contin kulumisesta ei itselle tule nyt tämän enempää kokemusta, kun auto vaihtuu tänään. Saa nähdä mitkä kumit uudessa sitten on :)

Vice

Lainaus käyttäjältä: Vice - 11.05.18 - klo:21:48
Huomasin tänään, että auton peilien vilkuissa on molemmissa lyhyitä pystysuuntaisia halkeamia kuvun sisäpuolella (ei tunnu säröjä pinnassa). Lisäksi pelkääjän puolen takavalon muovikuvussa on reunassa ympäri kuvun sisäpuolella halkeamia lähes joka suuntaan.

Soitto AC huoltoon ja käyn ensi vko kuvauttamassa. Sit saavat selvitellä vaihdon.

Lainaus käyttäjältä: Vice - 12.05.18 - klo:12:36
Ihan samalta näyttää omassani. On vaan laajemmalla alueella. Mutta juuri vastaavan näköistä ja kiertää umpion reunaa.

Hyvin todennäiköisesti vaihto menee takuuseen (näin puhelimessa arvioivat).

Lisäksi tosiaan peilien vilkuissa pysty halkeumia.

Huolto on nyt tehty autolle ja lopulta vaihtoon meni:
- Molemmin puolin peilien sivuvilkkujen umpiot
- Takavalojen umpiot:
   - Vasemman puolen ulompi umpio
   - Oikean puolen sisempi ja ulompi umpio

Kaikki tämä takuutyönä ja hinta 0 euroa.

TLU13

Lainaus käyttäjältä: Uti - 14.06.18 - klo:07:43
Irtomattojen laadulla ei ole mitattavaa tai kuultavaa vaikutusta auton meluun. Mutta tukevammilla ja painavammilla kumimatoilla voi olla psykologinen vaikutus. Itse olen jo vuosikymmeniä kokenut juuri pestyn ja putsatun autoni olevan selkeästi hiljaisempi kuin ennen pesua!

Uti

No juu, tuskin noilla todellisuudessa kummoista vaikutusta saa aikaiseksi. Itsekkin olen huomannut vastaavanlaista lienee lähinnä psygologista vaikutusta, esimerkiksi juuri pesty ja vahattu auto rullaa kevyemmin ja kuluttaa vähemmän kuin likainen.  ::)
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

Juupa

Lainaus käyttäjältä: Vice - 14.06.18 - klo:20:42
Huolto on nyt tehty autolle ja lopulta vaihtoon meni:
- Molemmin puolin peilien sivuvilkkujen umpiot
- Takavalojen umpiot:
   - Vasemman puolen ulompi umpio
   - Oikean puolen sisempi ja ulompi umpio

Kaikki tämä takuutyönä ja hinta 0 euroa.

Itsellä myös molemmissa takaumpioissa samoja halkeamia kuvun reunoilla. No tänään oli tullut maahantuojalta vastaus ja ei takuuseen. Aiheuttaja heidän mukaan on liian voimakas lasinpesuneste ja/tai liian voimakas autopesuaine. Laittoi hieman naurattamaan kuin huoltoneuvoja naama peruslukemilla luki maahantuojan lausuntoa ja näytti samalla ruudusta muita vastaavia kuvia tapauksista. No myöhemmin tänään muutama puhelu automyyjä kans joka lupasi vaihtaa molemmat umpiot autoliikkeen piikkiin kuulema.
Audi A4 Avant S line Land of quattro 2,0 TFSI (185kw) S tronic -17

provare

Millä raitisilmasuodattimella A4 lähtee tehtaalta? Kuukausi sitten, heti 30tkm huollon jälkeen huomasin sisään puhallettavassa ilmassa pahvin hajun, mukana hieman öljyn hajua myös. Tarkistin raitisilmasuodattimen, sinne oli huollossa vaihdettu uusi valkoinen perus suodatin. Onko se ihan kaikissa näin tai olisiko silti aktiivihiili kerroksella parempi vaihtoehto?

tpu

Lainaus käyttäjältä: Juupa - 19.06.18 - klo:22:28
Itsellä myös molemmissa takaumpioissa samoja halkeamia kuvun reunoilla. No tänään oli tullut maahantuojalta vastaus ja ei takuuseen. Aiheuttaja heidän mukaan on liian voimakas lasinpesuneste ja/tai liian voimakas autopesuaine. Laittoi hieman naurattamaan kuin huoltoneuvoja naama peruslukemilla luki maahantuojan lausuntoa ja näytti samalla ruudusta muita vastaavia kuvia tapauksista. No myöhemmin tänään muutama puhelu automyyjä kans joka lupasi vaihtaa molemmat umpiot autoliikkeen piikkiin kuulema.

Kuulostaa varsin erikoiselta. Minulla on jo kolmas uusi Audi menossa, jossa nuo umpiot ovat halkeilleet ja aina on kaikki vaihdettu mukisematta takuuseen.

Vice

Lainaus käyttäjältä: tpu - 23.06.18 - klo:17:34
Kuulostaa varsin erikoiselta. Minulla on jo kolmas uusi Audi menossa, jossa nuo umpiot ovat halkeilleet ja aina on kaikki vaihdettu mukisematta takuuseen.

Mulla on nyt pariin Audiin vaihdettu umpioita. Molemmilla kerroilla on joutunut vääntämään asiasta. Lopulta vaihdettu kuitenkin veloituksetta.

Mulla fiilis Audista (ja BMW), et lähes aina joutuu takuu ja goodwill asioista "neuvottelemaan", mutta lopulta sit hoituu kuten pitää eli veloituksetta. Eli ikävä kyllä pidän tätä jo nykyään normaalina toimintana...

tpu

Sanoivat liikkeessä joka kerta, että tämä on selvä tapaus, koska umpioiden ulkopuolella ei näy mitään vaurioita. Sitä sopii sanoa niillekin, jotka ehdottelivat että pesuneste olisi syypää :)

Herr K

VW Passat Variant GTE

th

Lohjennut takavalo meni huoltosopparin piikkiin. Olisi varmasti mennyt myös virhevastuuseen, jos olisi jaksanut vängätä, mutta samapa tuo, kun sopparin saldo jo miinuksella eikä palautuksia olisi muutoinkaan tulossa.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

tpu

Nyt täytyy ihan mielenkiinnosta kysyä, että mitä kaikkea sulla on tuon huoltosopparin piikkiin tehty, jos olet sen saanut jo miinukselle? Itselläni on kerran ollut tuo huoltosoppari ja sen piikkiin ei tehty mitään muuta kuin määräaikaishuollot, jotka olisi tulleet halvemmaksi maksella ilman sopparia.

Herr K

Saksan lomareissulla sattui vuokra-autoksi A4 Avant 2.0 TDI S-tronic, jossa oli lisävarusteina mm. 3-alue-ilmastointi, sporttipenkit, parempi navi ja digimittaristo. Autossa oli vasta 5 tkm mittarissa matkan alussa eli käytännössä kyseessä oli uusi auto. Oman reissun aikana mittariin kertyi n. 1700 km. Tässä muutamia havaintoja:

- Auto kulki vakaasti kovemmissakin nopeuksissa, mutta ohjaus olisi ehkä saanut olla hieman tunnokkaampi mutkateillä kurvaillessa. Kaupunkiajossa ohjaus oli sopivan kevyt ja Autobahnilla oli sopivasti vastetta. Tässä autossa ei ollut Drive Selectiä, joten sen mahdollisista vaikutuksista en osaa sanoa
- Auto oli hiljainen jopa 150 km/h nopeudessa. Toki Saksan sileällä asfaltilla ja ääntä eristävilla laseilla oli oma osuutensa melun vähäisyyteen. Alla oli ns. jokakelin renkaat eli varmaankin hieman normaalikesärengasta pehmeämmät ja hiljaisemmat
- Online-navigointi toimi hyvin ja pyrki välttämään ruuhkia, joskin välillä sitten ilmeisesti tästä syystä ajatti pikkukylien läpi. Osoitteiden syöttö kirjaimia piirtelemällä kosketusalustalla sujui aika luontevasti hetken opettelun jälkeen. Ajo-ohjeet (liittymät, liikenneympyrät, jne.) näkyivät mittaristossa myös selkeästi
- Digimittaristo oli mukava ja vaihtoehtoisia näkymiä oli varsin monipuolisesti
- S-tronic toimi sujuvasti, joskin muutaman kerran piti läpysköistä isommissa mäissä ja ohitellessa vaihtaa pienempää sisään
- Kulutus pyöri ajotietokoneen mukaan 4,3-4,5 l/100 km lukemissa, vaikka välillä tuli ajettua reippaamminkin. Toki ruuhkat ja tietyöt rauhoittivat menoa aika paljon
- Sporttipenkit sopivat ainakin omalle kropalle ja pidemmätkin siivut taittuivat mukavasti
- Kolme isoa matkalaukkua mahtui juuri ja juuri Avantin konttiin. Sähköinen tavaratilan verho oli kyllä todella näppärä varuste esim. oman auton manuaaliseen verhoon verrattuna

VW Passat Variant GTE

zonni

Tuli jo viime talvena hommattua tämmöinen uusi koppanen aanelonen dieselinä( 2017 2.0TdiQ 110kW manuaali ) siinä on tuo Comfort -paketti ja tuo lisälämmitin koodattiin lämmittämään myös konetta. Ajattelin tuohon lisäksi asentaa defan 1204 akkulaturin, voiko tuon kytkeä ihan noihin konehuoneessa oleviin lataus paikkoihin. Olen noista konehuoneen paikoista Ctek laturilla lataillut tähän mennessä ja hyvin on akkuriittänyt. Tuossa defan laturissa on vaan ohje että pitäis sulake rasian kautta kytkeä jos on akun seuranta järjestelmä?
Samalla kävi mielessä että jos laittais vielä säteily lämmitin öljy pohjaan (defa 421836), tuo säteily lämmitin siksi että sen asennus onnistuisi itse. Tuo letkulämmitin vaatisi vag työkaluja defan mukaan.
Onkos vielä kellään tietoa mistä sisälämmittimen pistoke viedään sisään tuossa B9 kopassa.
Tulee tuota 10km pätkää talvisin niin paljon ja työ paikalla olis tuo tolppa lämmitys mahdollisuus niin sillä noita sähkö lämmittimiä olen ajatellut laitella.

KMan

Lainaus käyttäjältä: tpu - 05.07.18 - klo:22:42
Nyt täytyy ihan mielenkiinnosta kysyä, että mitä kaikkea sulla on tuon huoltosopparin piikkiin tehty, jos olet sen saanut jo miinukselle? Itselläni on kerran ollut tuo huoltosoppari ja sen piikkiin ei tehty mitään muuta kuin määräaikaishuollot, jotka olisi tulleet halvemmaksi maksella ilman sopparia.
Kysymys oli edelliselle vastaajalle, mutta kerrotaan nyt että omassa B8.5:ssa huoltosopparin piikkiin tehtiin kaikki mitä takuun jälkeen vastaan tuli. Ulkomuistista ainakin molempien etupyörien laakerien vaihto, Xenonien vaihdot ja kerran ilmastointilaitteen huolto. Ja miinukselle maksujen osalta meni tämäkin, kun hallinnointikulu huomioidaan. Itse huoltojen ja korjausten kustannukset olivat käytännössä saman verran kuin maksetut sopparin erät. Eli siinä mielessä plus-miinus-nolla, mutta riskittömämpi.  Jos mitään extraa ei ole, pelkät huollot on tietysti halvempi maksaa ilman sopparia. Itse painotan riskittömyyttä, ja siitä syystä huolenpitosoppari on uudessakin autossa. Näistä VAGeista kun ei koskaan voi olla varma, mitä vastaan tulee :D

tpu

Eli käytännössä vain jos on oikein huono tuuri, niin autoon tulee sellaisia vikoja, että huoltosoppari tulee kannattavaksi?

KMan

Lainaus käyttäjältä: tpu - 12.07.18 - klo:12:08
Eli käytännössä vain jos on oikein huono tuuri, niin autoon tulee sellaisia vikoja, että huoltosoppari tulee kannattavaksi?
Omasta mielestä just niin. Tai ehkä vähän toisin sanoin, ei mitään vikoja --> huoltosoppari on kallis, jotain ylimääräistä vikaa --> jota kuinkin plus-miinus-nolla, oikein huono tuuri --> huoltosoppari varmistaa ettei itse joudu maksumieheksi. Toinen vaihtoehto on ostaa Kia tai Huyndai tai mitä niitä onkaan joilla on 7v takuu tai mihin ei ylipäätään tule mitään vikoja! :D

tpu

Tietty tuossa kannattaa huomioida sekin, että myyjäliike/maahantuoja on vastuussa vioista takuuajan jälkeenkin, jos niihin syypää on virhe tuotteessa. Moni huoltosoppari asiakas sitten laittaa huoltosopparin piikkiin, kun ei jaksa asiasta vääntää, mutta ei siinä siltikään asiakas maksumieheksi joudu.

KMan

Tuotevirheet kannattaa tietysti aina yrittää saada virhevastuun piikkiin.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: KMan - 12.07.18 - klo:12:34
Omasta mielestä just niin. Tai ehkä vähän toisin sanoin, ei mitään vikoja --> huoltosoppari on kallis, jotain ylimääräistä vikaa --> jota kuinkin plus-miinus-nolla, oikein huono tuuri --> huoltosoppari varmistaa ettei itse joudu maksumieheksi. Toinen vaihtoehto on ostaa Kia tai Huyndai tai mitä niitä onkaan joilla on 7v takuu tai mihin ei ylipäätään tule mitään vikoja! :D

Jos auton huoltaa joka tapauksessa merkkihuollossa, niin meinaatko että se 5% tjsp. hallinnointipalkkio tekee sopimuksesta kalliin? Eikö kustannus ole ihan sama maksatko huollot aina huollon yhteydessä vai kuukausittain, eroksi jää vain hallinnointipalkkio.

Jos maksat liikaa, maksu palautetaan. Jos menee yli niin artisti maksaa. Puhumattakaan siitä, että moni vaihtaa autoa 2v välein koska ei halua ajaa takuuttomalla. Huolenpitosopparin saa 6v ikään asti, ja 100% varmasti on halvempaa maksaa huolenpitosopimus ja ajaa 3-6v samalla autolla, verrattuna siihen mitä auton vaihdossa ottaa tukkaansa.

Toki vakuutushan tuo viime kädessä on, ja absoluuttisesti halvemmalla pääsee aina kun huoltaa auton itse / yleiskorjaamolla / ilman kuittia jossain.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

KMan

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 13.07.18 - klo:11:25
Huolenpitosopparin saa 6v ikään asti, ja 100% varmasti on halvempaa maksaa huolenpitosopimus ja ajaa 3-6v samalla autolla, verrattuna siihen mitä auton vaihdossa ottaa tukkaansa.
Juuri näin teen itse.

LainaaJos auton huoltaa joka tapauksessa merkkihuollossa, niin meinaatko että se 5% tjsp. hallinnointipalkkio tekee sopimuksesta kalliin? Eikö kustannus ole ihan sama maksatko huollot aina huollon yhteydessä vai kuukausittain, eroksi jää vain hallinnointipalkkio.
Ja myös juuri tätä tarkoitin. Kuuden vuoden sopparissa hallinnointipalkkio tekee 432 euroa, eli sen verran se silloin tulee kalliimmaksi, jos mitään extraa ei tule. Jollekin se voi silloin tuntua siltä, että huolenpitosoppari tuli kalliiksi, kun maksoi noin paljon extraa huolloista. Itse haluan huoltaa autoni merkkihuollossa, pitää autoa pidempään, enkä halua ikäviä yllätyksiä, joten minulle tämä toimii hyvin enkä pidä huolenpitosopparia liian kalliina.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: KMan - 13.07.18 - klo:11:45
Juuri näin teen itse.
Ja myös juuri tätä tarkoitin. Kuuden vuoden sopparissa hallinnointipalkkio tekee 432 euroa, eli sen verran se silloin tulee kalliimmaksi, jos mitään extraa ei tule. Jollekin se voi silloin tuntua siltä, että huolenpitosoppari tuli kalliiksi, kun maksoi noin paljon extraa huolloista. Itse haluan huoltaa autoni merkkihuollossa, pitää autoa pidempään, enkä halua ikäviä yllätyksiä, joten minulle tämä toimii hyvin enkä pidä huolenpitosopparia liian kalliina.
En näköjään ymmärtänyt sitten lukemaani aiempaa kommenttiasi :). Näin minäkin toimisin, mutta väliin tuli Fiksudiili, romutuspalkkio ja Gasum. Laskelma kääntyi päälaelleen ja takuun loppuessa "vaihto" alkoikin kannattamaan :).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

KMan

Nykyinen 6v sopimusjakso on jo ihan hyvä. Edelliseen autoon huolenpitosopparin sai viiteen vuoteen asti, joten siksi se auto vaihtui viimekuussa. Nykyään on tosiaan paljon muitakin auton omistamisen tai hankkimisen tapoja, jotka kokoajan yleistyvät. Hyvä että on valinnanvaraa :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy