Kirjoittaja Aihe: A4 B9  (Luettu 1110374 kertaa)

Poissa TLU13

• Tulokas
  • *
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #3960 : 11.06.18 - klo:11:41 »
Tajusin tässä että tavaratilan rullaverho oli pois kyydistä eli avantin kontti oli ainakin kaikukoppana äänille. Tuolla lienee joku vaikutus asiaan. Kulmissa en usko olleen häikkää, ajettavuus kun oli enemmän kuin kunnossa  ;)
Audi approved vaihdokki, eli pyöränkulmat, rengaspaineet yms lienee ainakin oltu papereissa tarkastavinaan, tiedä sitten. ::) Jonkun lievän laakerin ujelluksen olin ajoittain mielestäni kuulevinani 70-80kmh välillä moottorijarrutuksella. Täytynee käydä koittamassa tuliterää verrokiksi.
A4 2.0TDI -10

Poissa kasa

• Tulokas
  • *
  • Audi a4 2.0 tdi quattro s-line
    • Profiili
« Vastaus #3961 : 12.06.18 - klo:21:25 »
Kyllä b9 on meluisa auto 8,5 verrattuna.Itsellä vaihtui tammikuussa auto ja heti huomasin talvirenkailla ajaessa muutoksen äänimailmassa.Renkaina Nokian kitkat.Nyt kesäkiekot alla pyörii Nokian Hakka Blackit 18 tuuman koossa.
Samat oli edellissä autossa eli on vertailupohjaa.

Poissa TLU13

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #3962 : 13.06.18 - klo:05:53 »
Moottoritienopeuksilla tuo oli todella äänekäs jos vertaa nykyiseen b8 kulkineeseeen. Muuten niin laadukkaan oloinen peli pilattu tuommoisella halvemman sarjan ominaisuudella. Kumimatoilla saisi vielä varmaan jonkun desibelin poistettua, testiautossa oli kangasmatot. Mikäs sitten seuraavaksi jos se ei riitä, ruostesuojaus vai merkin vaihto ::)
A4 2.0TDI -10

Poissa jlindstrom

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #3963 : 13.06.18 - klo:13:16 »
Itsellä on taas päinvastainen kokemus Contista. Kun viime kesänä vaihdoin omaan B8.5:een Contin PremiumContact 6:n, autosta tuli paljon hiljaisempi. Alkuperäinen rengas oli muistaakseni Dunlop tai Pirelli.

Ihan juuri näin, mutta odota kun rengas ikääntyy... oman kokemuksen mukaan nuo ovat alussa hiljaiset, mutta iän myötä meteli alkaa kasvamaan.

Poissa jlindstrom

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #3964 : 13.06.18 - klo:13:20 »
Kyllä b9 on meluisa auto 8,5 verrattuna.Itsellä vaihtui tammikuussa auto ja heti huomasin talvirenkailla ajaessa muutoksen äänimailmassa.Renkaina Nokian kitkat.Nyt kesäkiekot alla pyörii Nokian Hakka Blackit 18 tuuman koossa.
Samat oli edellissä autossa eli on vertailupohjaa.

No nyt kun mietin, niin omalla kohdalla asiaan varmasti vaikutti b8.5 varusteet. Oma sedani oli varustettu S-line alustalla (sportia matalampi/jämäkämpi) sekä 19" 245/35 hakka blackeilla. Eli tuo auto ei noista johtuen ollut mitenkään erityisen hiljainen... varmasti jos verrokki olisi ollut vaikka comfort-alustalla ja 17" renkailla olisi b8.5 ollut kuin huopatossutehtaalla.

Pitäisi itse muistaa aina kertoa vertailun lähtökohdat myös, niin muiden olisi helpompi ymmärtää mistä ajatus kumpuaa.

Poissa Arcca

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #3965 : 13.06.18 - klo:19:02 »
Kumimatoilla saisi vielä varmaan jonkun desibelin poistettua, testiautossa oli kangasmatot.

Kumminkohan päin lienee? Itsellä on uudet A4 B9 tarvikekumimatot tallissa mutten ole laittanut niitä kun olen luullut autossa olevien kangasmattojen olevan hiljaisemmat.

Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport, Argus brown, sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

Poissa Flat

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #3966 : 14.06.18 - klo:06:09 »
Lieneeko matoilla mitään väliä. Ei tuollaiset pienet matonpalaset siellä täällä pitkin lattiapintaa vaikuta yhtään mitään, saati sitten useita desibelejä. Niiden sijantikin on epäsuoituisa äänilähteesen nähden. Mutta joo, kumimatto eristää paremmin kuin kangasmatto noita matalia ääniä.

Tuon renkaan ikääntymisen ja kulumisen vaikutus ääneen on kyllä merkittävä. Oliskohan jossan netin syövereissä mitää faktaa tuosta ?
A4 (B9) Avant, 2.0TFSI, S-line sport, Daytona gray

Poissa Uti

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #3967 : 14.06.18 - klo:07:43 »
Irtomattojen laadulla ei ole mitattavaa tai kuultavaa vaikutusta auton meluun. Mutta tukevammilla ja painavammilla kumimatoilla voi olla psykologinen vaikutus. Itse olen jo vuosikymmeniä kokenut juuri pestyn ja putsatun autoni olevan selkeästi hiljaisempi kuin ennen pesua!

Uti
Lexus IS300H MY2018

Poissa KMan

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #3968 : 14.06.18 - klo:10:58 »
Ihan juuri näin, mutta odota kun rengas ikääntyy... oman kokemuksen mukaan nuo ovat alussa hiljaiset, mutta iän myötä meteli alkaa kasvamaan.
Juu näin tietysti tapahtuu, ja rengasmerkistä riippuen enemmän tai vähemmän. Oma mielikuvani kuitenkin oli, ettei auto uutenakaan ollut yhtä hiljainen kuin renkaiden vaihdon jälkeen. Eli rengasmerkilläkin on oma vaikutuksensa, miten hiljaiselta uusi malli kuulostaa. Ja tietysti rengaspaineilla vieläkin enemmän. Itse olen törmännyt muutaman kerran siihen, että koeajoautossa on ollut todella korkeat rengaspaineet, ja auto sen myötä ihan hirveä. Onneksi nämä tietää jo tarkistaa.

Tuon Contin kulumisesta ei itselle tule nyt tämän enempää kokemusta, kun auto vaihtuu tänään. Saa nähdä mitkä kumit uudessa sitten on :)

Poissa Vice

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #3969 : 14.06.18 - klo:20:42 »
Huomasin tänään, että auton peilien vilkuissa on molemmissa lyhyitä pystysuuntaisia halkeamia kuvun sisäpuolella (ei tunnu säröjä pinnassa). Lisäksi pelkääjän puolen takavalon muovikuvussa on reunassa ympäri kuvun sisäpuolella halkeamia lähes joka suuntaan.

Soitto AC huoltoon ja käyn ensi vko kuvauttamassa. Sit saavat selvitellä vaihdon.

Ihan samalta näyttää omassani. On vaan laajemmalla alueella. Mutta juuri vastaavan näköistä ja kiertää umpion reunaa.

Hyvin todennäiköisesti vaihto menee takuuseen (näin puhelimessa arvioivat).

Lisäksi tosiaan peilien vilkuissa pysty halkeumia.

Huolto on nyt tehty autolle ja lopulta vaihtoon meni:
 - Molemmin puolin peilien sivuvilkkujen umpiot
 - Takavalojen umpiot:
   - Vasemman puolen ulompi umpio
   - Oikean puolen sisempi ja ulompi umpio

Kaikki tämä takuutyönä ja hinta 0 euroa.

Poissa TLU13

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #3970 : 15.06.18 - klo:06:10 »
Irtomattojen laadulla ei ole mitattavaa tai kuultavaa vaikutusta auton meluun. Mutta tukevammilla ja painavammilla kumimatoilla voi olla psykologinen vaikutus. Itse olen jo vuosikymmeniä kokenut juuri pestyn ja putsatun autoni olevan selkeästi hiljaisempi kuin ennen pesua!

Uti

No juu, tuskin noilla todellisuudessa kummoista vaikutusta saa aikaiseksi. Itsekkin olen huomannut vastaavanlaista lienee lähinnä psygologista vaikutusta, esimerkiksi juuri pesty ja vahattu auto rullaa kevyemmin ja kuluttaa vähemmän kuin likainen.  ::)
A4 2.0TDI -10

Poissa Juupa

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #3971 : 19.06.18 - klo:22:28 »
Huolto on nyt tehty autolle ja lopulta vaihtoon meni:
 - Molemmin puolin peilien sivuvilkkujen umpiot
 - Takavalojen umpiot:
   - Vasemman puolen ulompi umpio
   - Oikean puolen sisempi ja ulompi umpio

Kaikki tämä takuutyönä ja hinta 0 euroa.

Itsellä myös molemmissa takaumpioissa samoja halkeamia kuvun reunoilla. No tänään oli tullut maahantuojalta vastaus ja ei takuuseen. Aiheuttaja heidän mukaan on liian voimakas lasinpesuneste ja/tai liian voimakas autopesuaine. Laittoi hieman naurattamaan kuin huoltoneuvoja naama peruslukemilla luki maahantuojan lausuntoa ja näytti samalla ruudusta muita vastaavia kuvia tapauksista. No myöhemmin tänään muutama puhelu automyyjä kans joka lupasi vaihtaa molemmat umpiot autoliikkeen piikkiin kuulema.
Audi A4 Avant S line Land of quattro 2,0 TFSI (185kw) S tronic -17

Poissa provare

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #3972 : eilen kello 13:48 »
Millä raitisilmasuodattimella A4 lähtee tehtaalta? Kuukausi sitten, heti 30tkm huollon jälkeen huomasin sisään puhallettavassa ilmassa pahvin hajun, mukana hieman öljyn hajua myös. Tarkistin raitisilmasuodattimen, sinne oli huollossa vaihdettu uusi valkoinen perus suodatin. Onko se ihan kaikissa näin tai olisiko silti aktiivihiili kerroksella parempi vaihtoehto?

Paikalla tpu

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #3973 : eilen kello 17:34 »
Itsellä myös molemmissa takaumpioissa samoja halkeamia kuvun reunoilla. No tänään oli tullut maahantuojalta vastaus ja ei takuuseen. Aiheuttaja heidän mukaan on liian voimakas lasinpesuneste ja/tai liian voimakas autopesuaine. Laittoi hieman naurattamaan kuin huoltoneuvoja naama peruslukemilla luki maahantuojan lausuntoa ja näytti samalla ruudusta muita vastaavia kuvia tapauksista. No myöhemmin tänään muutama puhelu automyyjä kans joka lupasi vaihtaa molemmat umpiot autoliikkeen piikkiin kuulema.

Kuulostaa varsin erikoiselta. Minulla on jo kolmas uusi Audi menossa, jossa nuo umpiot ovat halkeilleet ja aina on kaikki vaihdettu mukisematta takuuseen.
Auto: A4 B9 Sedan Land of Quattro 2.0 TDI Stronic -17

Poissa Vice

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #3974 : eilen kello 21:46 »
Kuulostaa varsin erikoiselta. Minulla on jo kolmas uusi Audi menossa, jossa nuo umpiot ovat halkeilleet ja aina on kaikki vaihdettu mukisematta takuuseen.

Mulla on nyt pariin Audiin vaihdettu umpioita. Molemmilla kerroilla on joutunut vääntämään asiasta. Lopulta vaihdettu kuitenkin veloituksetta.

Mulla fiilis Audista (ja BMW), et lähes aina joutuu takuu ja goodwill asioista "neuvottelemaan", mutta lopulta sit hoituu kuten pitää eli veloituksetta. Eli ikävä kyllä pidän tätä jo nykyään normaalina toimintana...

Paikalla tpu

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #3975 : tänään kello 01:23 »
Sanoivat liikkeessä joka kerta, että tämä on selvä tapaus, koska umpioiden ulkopuolella ei näy mitään vaurioita. Sitä sopii sanoa niillekin, jotka ehdottelivat että pesuneste olisi syypää :)
Auto: A4 B9 Sedan Land of Quattro 2.0 TDI Stronic -17

Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi