A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

a4b8

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 08.01.18 - klo:18:43
Bookkasin huollon yhteyteen vielä toistamiseen tutkimuksen ABS tuolle "ulinalle".

Suosittelen muitakin laittamaan painetta tässä asiassa, lopultahan tämä korjataan kun riittävästi kuumotetaan.

Tästä puhutaan kaikilla audi-foorumeilla ymäri maailman... (mm. Audi USA:sta luettu vastaavaa keskustelua)

Viime käynnillä diagnoosi: vaihteiston öljypumppu. Merkinnät ollut huoltohistoriassa jo kohta vuoden. Luulisi että ennen pitkää ottavat yhteyttä kun saavat asian varmistettua? Vaihteiston käyttäytymiseen ei ole ollut vaikutusta. (Laitoin tämän, vaikka saankin taas palstalla kovan henkilökohtaisen ryöpytyksen miksi kuuntelin tuollaisia selityksiä) Mielenkiinnolla odottelen, mitä sanovat sinulle.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

mi16

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 08.01.18 - klo:20:01
Viime käynnillä diagnoosi: vaihteiston öljypumppu. Merkinnät ollut huoltohistoriassa jo kohta vuoden. Luulisi että ennen pitkää ottavat yhteyttä kun saavat asian varmistettua? Vaihteiston käyttäytymiseen ei ole ollut vaikutusta. (Laitoin tämän, vaikka saankin taas palstalla kovan henkilökohtaisen ryöpytyksen miksi kuuntelin tuollaisia selityksiä) Mielenkiinnolla odottelen, mitä sanovat sinulle.

Mielestäni selitykset eri pumpuista on hyviä, siltä se ääni kuulostaakin. Onko se vika vai kuuluuko pumpusta vain ääni kun se käy on eri asia (onko äänettömiä hydraulipumppuja olemassa?)  Itsellä tulee 66tkm autolle ja edelleen on ehjä.

Flat

Luulisi että tuo ääni kuuluisi sitten joka autosta, mutta kun ei ?

Flat

Nyt kaksi vuotta takana, ja mittarissa kohta 55 tkm. Murheita ei ole ollut käytännössä ollenkaan tämän toisen vuoden aikana. Yhdessä korjauskamppiksessa auto on 
käynnyt, mutta noita korjattuja vikoja en ole edes huomannut. Myös yksi öljynvaihto on tehty, kun auto niin kehotti.
Öljyä auto ei näytä syövän ja eikä poikkeavia hälyääniä kuulu. S-stronicci toimii hienosti, ei nyi eikä ääntele.
Eli varsin hyvin on tämä toinen vuosi mennyt, huoletonta menoa. Keskimääräinen poltto-aineenkulutus (mitattu) tällä 55tkm jaksolla on ollut 6,7 litraa/100 km. Kelpo lukema tuokin.

Hytski

Osaako kukaan sanoa että onko Comfortline paketin mukana tuleva lämmitin bensaversiossa Eber vai Webasto. Torstaina uutta autoa vastaan ottaessa ei myyjäkään tiennyt, sanoi vaan että kaukoohjain on Webaston tekemä. Enhän tiedolla mitään tee mutta ihan mielen kiinnosta kysyn.

Ktk

Muistaakseni A4:ssä Eberi. Mutta ei sitä tarvitse arvailla. Mene autollesi, avaa konepelti ja katso. Siellä on lämmittimen tyyppitarra konehuoneessa, muistaakseni konepeltiin liimattuna, jossain näkyvällä paikalla kuitenkin.

Hytski

Pitääpä tutkia tarkemmin konehuonetta huomenna. Hävyttömän vähän saanut se aikaa vaikka tärkein juttu autossa.

Muuten vaikuttaa hyvältä autolta -15 Passatin jälkeen vaikkei siinäkään pahaa sanottavaa ollut.

TeePee66

Lainaus käyttäjältä: TeePee66 - 05.01.18 - klo:10:31
No niin, A5 luovutuspäiväksi sovittu 10.1 ;D. Sen jälkeen omat viestini A5-ketjuun. Se näyttää kuitenkin olevan sen verran hiljainen, että taidan jatkaa myös mielenkiintoisten A4-keskustelujen seuraamista  ;) .

Siinä se nyt on, mukavaa jatkoa tänne A4-palstalle!


A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

mattinen

^Kongräts! Komian näköinen peli, ja hieno väri.

Flat

Hieno härveli. onhan se paaaljon heinompi peli kuin nelkku ! Mikäs väri tuo on ?
Otitko samalla reseptillä kuin vanhan nelkkusi  ?

TeePee66

Lainaus käyttäjältä: Flat - 16.01.18 - klo:06:52
Hieno härveli. onhan se paaaljon heinompi peli kuin nelkku ! Mikäs väri tuo on ?
Otitko samalla reseptillä kuin vanhan nelkkusi  ?

Väri on Matador Red. Resepti aika lailla identtinen, mm. metalliväri, Navi-paketti (sis. Sound System), Comfort tuli "vakiona", sisävalopaketti, tasainen ratin alaosa.....
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

ITbites

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 09.01.18 - klo:08:55
Mielestäni selitykset eri pumpuista on hyviä, siltä se ääni kuulostaakin. Onko se vika vai kuuluuko pumpusta vain ääni kun se käy on eri asia (onko äänettömiä hydraulipumppuja olemassa?)  Itsellä tulee 66tkm autolle ja edelleen on ehjä.

Määräaikaishuolloissa tämä tutkittiin toistamiseen; mekaaninen ääni tulee ABS pumpusta. Tästä ei ole olemassa, eikä tulossa vaihtokampanjaa. Asia loppuunkäsitelty.
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

a4b8

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 19.01.18 - klo:08:41
Määräaikaishuolloissa tämä tutkittiin toistamiseen; mekaaninen ääni tulee ABS pumpusta. Tästä ei ole olemassa, eikä tulossa vaihtokampanjaa. Asia loppuunkäsitelty.
Kiitoksia tiedosta.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Qman

No niin nyt se normaali VAG elämä sitten alkoi. Eipä aukea kuskin puolen lukot. Keskuslukituksen solenoidit vasemman puolen ovissa ei edes naksahda. Oikean puolet lukot toimii normaalisit.  Kuskin oven mekaaninen avainlukkokaan ei liikahda mihinkään eli on aivna jumissa.

No, kuskin oven sai toimimaan kun sen avasi sisältä ja räpläsi aikansa kauko-ohjainta ovea mekaanisesti kiinni ja auki. Takaovi on edelleen sinetöity kiinni.

Pitänee varata aika pajalle. samalla voivat kalbroida vaihteiston Nykäisyt pikkuvaihteilla vedon kytkeytymisessä alkaa jo harmittamaan näinkin uudessa autossa.

Noiden ovien suhteen kun soittelin Audin liikkuvuuspalveluun niin sainpa kuulla että jos johtuu pakkasesta niin ei kuulu heille. Eli siis tästä voisi jopa vetää johtopäätöksen, jos auton ongelmat johtuu -10 pakkasesta se ei ole vika vaan ominaisuus  :o


Sellainen erikoinen ilmiö on ollut uudesta asti että auto haisee etupäästään välillä palaneelta kumilta. Ilmeisesti hiukkassuodattimen tyhjäksipoltto-operaatio saa jonkun kumisen osan kuumenemaan varsin rajusti. Toivottavasti ei syty palamaan kun on perhe kyydissä.


strongelf

Pitkästä aikaa täällä. Alle vuoden ikäiseen A4B9 avant TDI quattro 190hp on ilmaantunut mystinen oire joka välillä voimistuu ja välillä lähes hävää.

Eli kiihdyttäessä noin kierrosluvulla 2000-3500 on kabiiniin alkanut kuulua  ylimääräinen resonoiva ääni, ikäänkuin vanhemmassa autossa jossa pakoputkessa reikä. Sellainen terävä korina.

Ã,,äni on välillä lähes poissa ja välillä melko voimakas.

Ajoin demoautona vastaavan esittelypelin eikö siinä kuulunut mitään tuollaista ääntä.  Koneen äänihän on varsin hyvin eristetty sisälle nelkussa.

Autoa koeajettiin huoltoneuvojan kanssaja hänkin kuuli äänen.

Sitten varattiin aika mutta kuulemma eivät löytäneet mitään vikaa tai kuulleet mitään. Kun hain auton, ei mitään kuulunut hetkeen mutta sitten se taas alkoi.

Ã,,änen kuulee selkeösti kun laittaa soittimen äänet pois kiihdyttäessä.

Onkohan kellään muulla TDI omistajalla vastaavia havaintoja?

Harmittaa kun oire on taas päivittäin esillä mutta huolto ei löydä sitä....



Winter Fun

->  ->
->  ->
Bmw 520dA Touring businness exlusive 14 (ex)
A4B82.0TFSIQA11(ex)
Octavia vRS TFSI 08 (ex)
Octavia 2.0 TDI Elegance 04 (ex)

stenu

Lainaus käyttäjältä: strongelf - 05.02.18 - klo:23:12
Eli kiihdyttäessä noin kierrosluvulla 2000-3500 on kabiiniin alkanut kuulua  ylimääräinen resonoiva ääni, ikäänkuin vanhemmassa autossa jossa pakoputkessa reikä. Sellainen terävä korina.

Ã,,äni on välillä lähes poissa ja välillä melko voimakas.

Minun autosta (vm. 2017, bensa 185kW) kuuluu jostain mittariston/etuoven väliltä semmoista rapinaa tai juurikin korinaa aika usein muttei kuitenkaan aina. Liekö sama asia sitten? Ã,,äni tuntuu riippuvan tienpinnasta aika paljon eli vaatii tiettyä rosoisuutta. Jos on luminen tienpinta, jossa on renkaanjälkiä, ääni kuuluu melkein koko ajan. Toki peittyy rengasmeluun sitten nopeuden noustessa. Kävin viime kuussa huoltoneuvojan kanssa ajelemassa, minkä tuloksena päädyttiin poistamaan/korjaamaan tuulilasin ohjaintapit. Ei auttanut. Huomenna olisi aika diagnostikolle. Saapa nähdä, mitä seuraa.
MY2017 Audi A4 2.0TFSI 185kW sedan

strongelf

Lainaus käyttäjältä: stenu - 06.02.18 - klo:09:10
Minun autosta (vm. 2017, bensa 185kW) kuuluu jostain mittariston/etuoven väliltä semmoista rapinaa tai juurikin korinaa aika usein muttei kuitenkaan aina. Liekö sama asia sitten? Ã,,äni tuntuu riippuvan tienpinnasta aika paljon eli vaatii tiettyä rosoisuutta. Jos on luminen tienpinta, jossa on renkaanjälkiä, ääni kuuluu melkein koko ajan. Toki peittyy rengasmeluun sitten nopeuden noustessa. Kävin viime kuussa huoltoneuvojan kanssa ajelemassa, minkä tuloksena päädyttiin poistamaan/korjaamaan tuulilasin ohjaintapit. Ei auttanut. Huomenna olisi aika diagnostikolle. Saapa nähdä, mitä seuraa.


Mulla tuo ääni liittyy koneen kierroslukuun ajossa.
Winter Fun

->  ->
->  ->
Bmw 520dA Touring businness exlusive 14 (ex)
A4B82.0TFSIQA11(ex)
Octavia vRS TFSI 08 (ex)
Octavia 2.0 TDI Elegance 04 (ex)

Enhancer

Voisiko olla samaa korinaa / pulputusta, minkä joku oli täällä forumilla paikallistanut takaäänenvaimentimeen kertyneeksi vedeksi? Välillä jäätyy ja välillä sulaa jne.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

strongelf

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 06.02.18 - klo:10:53
Voisiko olla samaa korinaa / pulputusta, minkä joku oli täällä forumilla paikallistanut takaäänenvaimentimeen kertyneeksi vedeksi? Välillä jäätyy ja välillä sulaa jne.

Tuo voisi kuullostaa loogiselta selitykseltä - ääni nimittäin alkaa voimistua kun auto on lämmennyt kunnolla näin pakkaskeleillä, eikä kuulu heti kylmänä liikkeelelähdön jälkeen...
Winter Fun

->  ->
->  ->
Bmw 520dA Touring businness exlusive 14 (ex)
A4B82.0TFSIQA11(ex)
Octavia vRS TFSI 08 (ex)
Octavia 2.0 TDI Elegance 04 (ex)

Flat

Voi V.... On meitä moneen junaan....heijastintarrat.






Enhancer

Lainaus käyttäjältä: strongelf - 06.02.18 - klo:13:54
Tuo voisi kuullostaa loogiselta selitykseltä - ääni nimittäin alkaa voimistua kun auto on lämmennyt kunnolla näin pakkaskeleillä, eikä kuulu heti kylmänä liikkeelelähdön jälkeen...
Sitten vain 2mm reikä sopivaan kohtaan äänenvaimenninta vedenpoistolle ja kierroksia koneeseen että sulaa :).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

strongelf

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 06.02.18 - klo:19:11
Sitten vain 2mm reikä sopivaan kohtaan äänenvaimenninta vedenpoistolle ja kierroksia koneeseen että sulaa :).

Kiitosta toverit vinkistä, siellähän sitä vettä oli niin kiinteässä kuin juoksevassa muodossa :-o

Reikä porattu ja odotellaan huomiseen valumista/kuivamista ja kenkäämistä...

Winter Fun

->  ->
->  ->
Bmw 520dA Touring businness exlusive 14 (ex)
A4B82.0TFSIQA11(ex)
Octavia vRS TFSI 08 (ex)
Octavia 2.0 TDI Elegance 04 (ex)

AP

Onko joku palstalaisista madaltanut (B9) nelostaan aftermarket jousilla? Jos niin mitä kokemuksia?

Ulkomaan foorumeilta löytyy kokemuksia Eibach, H&R, Emmanuele design ja 034 Motorsport jousista. Mitään noista ei tunnuta haukkuvan. Euroopassa vaihtoehdot taitaa olla vain nuo Eibach ja H&R. Eibach madallukseltaan miedompi ja kenties hieman mukavampi kuin H&R...
A4 2.0TdiQ avant 2018

lumotics

Lainaus käyttäjältä: AP - 11.02.18 - klo:12:20
Onko joku palstalaisista madaltanut (B9) nelostaan aftermarket jousilla? Jos niin mitä kokemuksia?

Ulkomaan foorumeilta löytyy kokemuksia Eibach, H&R, Emmanuele design ja 034 Motorsport jousista. Mitään noista ei tunnuta haukkuvan. Euroopassa vaihtoehdot taitaa olla vain nuo Eibach ja H&R. Eibach madallukseltaan miedompi ja kenties hieman mukavampi kuin H&R...

itse olen viikonverran omistanut B9 ja kiinnostaa itsekkin jos jollai on kokemuksia madallussarjoista, ja samalla ajattelin kysyä että onko kukaan täällä vaihtanut etumaskin honeycomb (RS4) tyyliseen?

th

Mites muuten muiden B9 mallit on trafin tiedoissa?
Tuli vaan mieleen tuossa kun autoveron makselin ja katselin samalla auton tiedot läpi, niin oli merkattu itsellä B8 malliseksi.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: th - 19.02.18 - klo:17:47
Mites muuten muiden B9 mallit on trafin tiedoissa?
Tuli vaan mieleen tuossa kun autoveron makselin ja katselin samalla auton tiedot läpi, niin oli merkattu itsellä B8 malliseksi.
Samoin on minun kulkupeli laitettu B8:ksi. Chattasin siitä trafin kanssa, mutta ei se siitä miksikään muuttunut. Pitäisi mennä katsastuskonttoriin oikaisemaan asia.

tpu

B8 nämä on kaikki siellä Trafin tiedoissa. Miksi te tuollaisesta asiasta stressaatte?

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: tpu - 20.02.18 - klo:07:46
B8 nämä on kaikki siellä Trafin tiedoissa. Miksi te tuollaisesta asiasta stressaatte?
En nyt tuosta oikeastaan stressia ottanut. Pikkutarkka kun olen ja uteliaisuus iski, että mistä ne tuon on pieraissut :)

M_M

Ei kai Trafi sitä ole mistään keksinyt, tyyppinimi on se jonka auton valmistaja ilmoittaa.

Oma veikkaukseni on, että tämä liittyy siihen ilmastoinnin kylmäaineeseen joka oli pakko vaihtaa uuteen kalliimpaan, olikohan se nyt 2012 jälkeen tyyppihyväksyttyjen osalta. Pitäytymällä vanhassa tyyppinimessä sai tätä siirtymää venytettyä viidellä vuodella eteenpäin.

Audi ei ole ainoa jossa näin, jos katsoo vaikka uutta mersun E-sarjaa niin sen tyyppinimi on Trafin tiedoissa vielä sama 212 kuin edellisessä korimallissa, vaikka kyseessä on jo uudempi W213.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

ptme

Huh huh, olihan urakka, luin ketjun läpi, melkein viikko meni!
Syynä oma uusi auto, 2017 Allroad 2.0 Tdi.
Navi-paketti virtulla, B&O, matrixit, comfort-paketti, defan laturi ja jotain muuta pientä, auto vielä alta vuoden vanha ja n 30 tkm ajettu. Sisävaloihin ei ensimmäinen omistaja ollut satsannut, mutta kaikkea ei voi saada.
Ketjusta löytyi paljon hyödyllistä tietoa, toisaalta myös paljon ulinaa ja narinaa. Kiitos kaikille vaivautuneille!
Hiukan epätietoisutta tuon MMI•:n toiminteista, esim wifistä, mutta yritetään opiskella....
ex. Superb Combi 2.0 TDI 170 CR DPF 4 x 4 Elegance (2010) -> A4 Avant 1.8 TFSI q Alpine Pro (2013), -> A4 Avant q 1.8 TFSI (2016)-> A4 TDI Allroad (2017) -> A4 Allroad TDI (2021)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy