A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

TeePee66

Lainaus käyttäjältä: Flat - 19.09.17 - klo:06:50
Taannoin 30tkm hullossa vaihdettiin öljyt niin ne kesti 46tkm asti, Nyt sitten tehtiin uusi öljynvaihto, niin viikko vaihdon jälkeen vaihtoväli on 22 tkm. Jotenkin tuntuu että tällä autolla on ihan mahdoton päästä 30tkm vaihtoväliin, aina tuntuu olevan vaihtoväli 15 tkm.  Öljyä auto ei onneksi syö.

Ensimmäinen öljynvaihto oli näytön perusteella jo 16,5 tkm kohdalla, toinen 30tkm huollon yhteydessä (öljynäytön mukaan olisi ollut pari tonnia vielä matkaa). Nyt autolla ajettu 35tkm ja tarjoaa seuraavaa öljynvaihtoa 15tkm päästä, eli 20tkm näyttäisi nyt tällä kertaa pääsevän. Ts. 15 -20 tkm on omassa kärryssä vaihtoväli.
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

optilab

Naftapadalla ei kova kiire ole öljyjä vaihtelemaan. Omassa sirkkelissä kävin 30tkm huollon hoitamassa 27tkm tietämillä, vaikka huoltoilmaisin kertoi matkaa seuraavaan huoltoon olevan vielä runsaat 4tkm, eli yli tuon kolmenkympin. Tuossa vaiheessa oli öljypalkki tippunut neljänneksen.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Qman - 19.09.17 - klo:16:57
Onko tuo valo mitä sinä tarkoitat se kardaanitunnelin kyljessä oleva vai jalkatilassa perällä ylhäältä tuleva?
Onkohan jossain dokumenttia mistä selviäisi mitä mikäkin noista säädöistä koskettaa?

Ei se kardaanitunnelin valo, vaan nimenomaan footwell - jalkatilavalo. Tuo valikkojuttu on epälooginen kyllä. Mutta tuossa järjestyksessä kun menee niin pitäs toimia. Jollei toimi, niin vikaa on.. Pahus kuvat on isoja mutta tuossa individual kuvassa on nuoli josta pääsee vaihtaan valon minimiin

NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

tpu

Tuonhan voi testata kun menee autoon ja valikosta 1 kerrallaan säätää voimakkuutta minimin ja maksimin välillä, niin näkee mihin valoihin säätö vaikuttaa. Sehän tuossa vielä on, että voimakkuuksia voi säädellä kaikille eri valoille, mutta värille ei ole kuin 2 säädintä.

Flat

Tänään kun kuuntelin radiota ja kännykkä oli latauksessa, niin yhtäkkiä näyttöön ilmestyi se Googlen puheentunnistus "symboli" ja sitten käynnistyikin Android auto.
Oliko tämöä joku häiriö, vai voiko olla että äänikomennolla saa AA:n päälle ?  Voiko olla että että radiossa höpöttivät jotain joka sai AA:n käynnistymään ? Epäilen kuitenkin bugia/vikatilannetta/häiriötä.

th

Lainaus käyttäjältä: Flat - 20.09.17 - klo:06:48
Tänään kun kuuntelin radiota ja kännykkä oli latauksessa, niin yhtäkkiä näyttöön ilmestyi se Googlen puheentunnistus "symboli" ja sitten käynnistyikin Android auto.
Oliko tämöä joku häiriö, vai voiko olla että äänikomennolla saa AA:n päälle ?  Voiko olla että että radiossa höpöttivät jotain joka sai AA:n käynnistymään ? Epäilen kuitenkin bugia/vikatilannetta/häiriötä.

Veikkaisin, että tapahtumasarja meni jotakuinkin näin:
-laitat puhelimen laturiin -> android auto kytkeytyy taustalla käyttöön
-kuuntelet normaalisti radiota radion näkymässä
-painat ratista vahingossa puheentunnistus namiskaa -> googlen äänikomento avautuu automaattisesti
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

passattdi

Lainaus käyttäjältä: th - 20.09.17 - klo:09:59
Veikkaisin, että tapahtumasarja meni jotakuinkin näin:
-laitat puhelimen laturiin -> android auto kytkeytyy taustalla käyttöön
-kuuntelet normaalisti radiota radion näkymässä
-painat ratista vahingossa puheentunnistus namiskaa -> googlen äänikomento avautuu automaattisesti

Mulla ainakin sanonta "ok google" käynnistää aa:n
Skoda Kodiaq

Qman

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 19.09.17 - klo:20:44
Ei se kardaanitunnelin valo, vaan nimenomaan footwell - jalkatilavalo. Tuo valikkojuttu on epälooginen kyllä. Mutta tuossa järjestyksessä kun menee niin pitäs toimia. Jollei toimi, niin vikaa on.. Pahus kuvat on isoja mutta tuossa individual kuvassa on nuoli josta pääsee vaihtaan valon minimiin

Palaakohan tuon jälkeen jalkatilavalo kuitenkin kun oven avaa?

Ihme juttu on se että valojen säätöihin en ole koskenut ja ensi tuo ilmiö ilmestyi kuskin puolelle ja sitten mös matkustajan puolell.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Qman - 20.09.17 - klo:15:21
Palaakohan tuon jälkeen jalkatilavalo kuitenkin kun oven avaa?

Ihme juttu on se että valojen säätöihin en ole koskenut ja ensi tuo ilmiö ilmestyi kuskin puolelle ja sitten mös matkustajan puolell.
Kun on ajovalot auto- tai pakkoasetuksessa, niin pimeällä autoon tullessa jalkatilavalot syttyy. Ja kun sammuttaa auton , ne taas syttyvät. Vai oliko se niin kun avaa oven sammutuksen jälkeen ne syttyy.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Mjkarhu

Pitää avata ovi. Tästä kommentoinkin aikasemmin, kun auton sammuttaa, jää pimeeseen autoon istumaan. Säädö siinä sitten vaikka parkkikiekko oikeaa aikaan tai yritä poimia tavarat mukaan. Jotenkin outoa että pitää avata ovi tätä varten.

Flat

Kas, takaluukun saa myös kiinni kuskin penkiltä napista. Vissin joku softapäivitys tullut, joka tuon mahdollistaa.

Qman

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 20.09.17 - klo:18:45
Kun on ajovalot auto- tai pakkoasetuksessa, niin pimeällä autoon tullessa jalkatilavalot syttyy. Ja kun sammuttaa auton , ne taas syttyvät. Vai oliko se niin kun avaa oven sammutuksen jälkeen ne syttyy.

Tutkin asiaa eilen illalla. Kun säädin jalkavalot nollaan, ne ei myöskään syty vaikka ovi olisi auki. Ne siis joko palaa jatkuvasti ajon aikanakin tai sitten ei ollenkaan missään tilanteessa.  Kyllä tässä nyt jokin vika täytyy olla.

Mitenkäs muuten onko normaalia että Quatrossa voiman siirto kolahtelee (lonksahtelee) kaupunkinopeuksilla moottorijarrutuksessa? Ã,,äni on pieni mutta tuntuu myös selvästi koko autossa nytkäyksenä kun aski vaihtaa moottorijarrutuksessa. Samaten jos moottorijarrutuksen jälkeen painaa kevyestikin kaasua tuntuu selvä töksähdys, aivan kuin voimansiirrossa olisi selvästi väljää.
Ei tuo sinänsä häiritse kovin paljoa, mitä nyt auto vaan tuntuu loppuun ajetulta.  Jos vain voin olla varma että se kestää koossa jäljellä olevan 1.5v liisariaikaa niin en tee mitään asialle.

Teppis

Ettei vaan olisi mekatroniikka menossa ...Itsellä menee just B8 samanlaisten oireiden vuoksi solenoidien vaihtoon. Jollei se auta niin pitää uusia koko mekatroniikka.

mi16

Lainaus käyttäjältä: Flat - 21.09.17 - klo:19:18
Kas, takaluukun saa myös kiinni kuskin penkiltä napista. Vissin joku softapäivitys tullut, joka tuon mahdollistaa.

Aina saanu :)

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Qman - 21.09.17 - klo:20:53
Tutkin asiaa eilen illalla. Kun säädin jalkavalot nollaan, ne ei myöskään syty vaikka ovi olisi auki. Ne siis joko palaa jatkuvasti ajon aikanakin tai sitten ei ollenkaan missään tilanteessa.  Kyllä tässä nyt jokin vika täytyy olla.

Mitenkäs muuten onko normaalia että Quatrossa voiman siirto kolahtelee (lonksahtelee) kaupunkinopeuksilla moottorijarrutuksessa? Ã,,äni on pieni mutta tuntuu myös selvästi koko autossa nytkäyksenä kun aski vaihtaa moottorijarrutuksessa. Samaten jos moottorijarrutuksen jälkeen painaa kevyestikin kaasua tuntuu selvä töksähdys, aivan kuin voimansiirrossa olisi selvästi väljää.
Ei tuo sinänsä häiritse kovin paljoa, mitä nyt auto vaan tuntuu loppuun ajetulta.  Jos vain voin olla varma että se kestää koossa jäljellä olevan 1.5v liisariaikaa niin en tee mitään asialle.
Valoissa lienee vika....
Tuo lonksahtelu on mielestäni normaalia. Varsinkin, koska ainakin mulla laatikko toimii esim Comfort ja Efficiecy moodeissa siten, että se avaa kytkimet. Rullauksen jälkeen kytkimet taas kiinni ja siitä aihetuu se lonksahdus. S-moodilla ajaessa ei klonksahtele  8)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 21.09.17 - klo:22:11
Varsinkin, koska ainakin mulla laatikko toimii esim Comfort ja Efficiecy moodeissa siten, että se avaa kytkimet. Rullauksen jälkeen kytkimet taas kiinni ja siitä aihetuu se lonksahdus. S-moodilla ajaessa ei klonksahtele  8)

Ja tuon Coasting-toiminnon voi ottaa myös pois Car-valikosta.

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 21.09.17 - klo:22:55
Ja tuon Coasting-toiminnon voi ottaa myös pois Car-valikosta.
Ajelin tässä noin 600km matkan ja siinä samalla testailin mm. Coasting-toimintoa. Ruksittuna, kaasu pois vaihteen, numero häviää ja mennään vapaalla. Nopea kaasupolkimen nosto jättää vaihteen päälle = moottorijarrutus.
Otin Coasting-toiminnon pois, niin vaihteen numero pysyy näytöllä mutta pintakaasulla ajaessa ja kaasunpolkimen nosto aiheutti joissakin tilanteessa kierrosluvun laskemisen! Aikaisemmin en tuota toimintoa ole huomannut. Onko jossakin vielä jokin valikko jossa tätä hallitaan?
Mitään loksahtelu ääniä ei kuulu vaihteen toiminnossa.

th

Itsellä taas tuntuu, ettei auto meinaa millään laittaa coastingia päälle. Siihen tottui edellisessä A3:ssa, että se menee aina päälle, kun kaasun nostaa ja tykkäsin kovasti. Nyt tuntuu, että vaikka mitä tekee niin se menee korkeintaan kerran puoleen tuntiin sopivan loivassa alamäessä päälle.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Mjkarhu

Navi vaikuttanee tuohan myös? Itselläni coasting menee herkästi päälle, mutta osaa hyvin laittaa rajoitusten muuttuessa ja risteyksiin moottorijarrutuksen. Mutta paljon tulee myös manuaalisesti ohjattua tuota coastingia

Qman

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 21.09.17 - klo:22:11
Valoissa lienee vika....
Tuo lonksahtelu on mielestäni normaalia. Varsinkin, koska ainakin mulla laatikko toimii esim Comfort ja Efficiecy moodeissa siten, että se avaa kytkimet. Rullauksen jälkeen kytkimet taas kiinni ja siitä aihetuu se lonksahdus. S-moodilla ajaessa ei klonksahtele  8)

No niin, tänään jalkatilavalot taas sitten toimii normaalisti. Kyllä softa on sitten mahtavaa, varsinkin Audin softa   :o

Tuota loksahtelua on myös hyvin laiskasti kiihdyttäessä 2->3 vaihdossa. Rullausmoodi on ollut pois käänneetynä alusta asti. Mun työmatkalla se tuntui nostavan kulutusta kun matkalla on hiton pitkä alamäki missä vauhti jopa kasvaa  vaikka koneella jarrutteleekin.
Kaippa se kovissa automaateissa kuuluu asiaan.


Mjkarhu

Lainaus käyttäjältä: Qman - 22.09.17 - klo:23:38
Rullausmoodi on ollut pois käänneetynä alusta asti. Mun työmatkalla se tuntui nostavan kulutusta kun matkalla on hiton pitkä alamäki missä vauhti jopa kasvaa  vaikka koneella jarrutteleekin.
Kaippa se kovissa automaateissa kuuluu asiaan.

Miten tämä rullausmoodin päälläolo siis nostaisi kulutusta ja liittyykö se tuohon alamäkeen? Joudut painamaan jarrua?

Ktk

Rullauksen ollessa aktiivinen, moottori on tyhjäkäynnillä ja siten kuluttaa polttoainetta. Se onko Coastingista kulutuksen suhteen hyötyä, riippuu ihan kuljettajan ajotyylistä. Itse en tuosta pidä vaan hyödynnän mieluummin moottorijarrutusta jolloin polttoaineensyöttö on katkaistu ja auto ei kuluta mitään. Sitten taas joku toinen joka tykkää ja osaa tuota hyödyntää, voi päästä pienemmällä kulutuksella. Omalla kohdalla vaatisi ajotyylin muutoksen.

apa

Tuota rullaustahan voi säädellä kätevästi rattiläpysköillä. Kun rullaa vapaalla, niin pienempää pykälää sisään ja jo on moottorijarrutus päällä, ja kun moottorijarruttaa, niin isompaa ja taas rullaa vapaalla.
Audi A4 Avant LoQ 2.0 TDI quattro S tronic -17

Qman

Kyllä nyt on hieno ajaa kun sai Nokian nastat alle. Loppui se jatkuva vaeltelu/vetely ja ohjauskin muuttui maantiellä huomattavasti vaivattomammaksi.
Kumit saman kokoiset 17" mitä kesäkumitkin.

mi16

Lainaus käyttäjältä: apa - 25.09.17 - klo:11:39
Tuota rullaustahan voi säädellä kätevästi rattiläpysköillä. Kun rullaa vapaalla, niin pienempää pykälää sisään ja jo on moottorijarrutus päällä, ja kun moottorijarruttaa, niin isompaa ja taas rullaa vapaalla.
Tämäpä hieno huomio. Oppii uutta vielä parin vuoden omistuksen jälkeen.

tpu

Lainaus käyttäjältä: Qman - 20.10.17 - klo:13:19
Kyllä nyt on hieno ajaa kun sai Nokian nastat alle. Loppui se jatkuva vaeltelu/vetely ja ohjauskin muuttui maantiellä huomattavasti vaivattomammaksi.
Kumit saman kokoiset 17" mitä kesäkumitkin.

Saman huomasin itsekin kun laitoin nastat alle.

Simo

Mittariston näyttöön ilmestyi pyyntö uusia kaukosäätimen (virta-avaimen) paristo , sen vaihto olikin helppo homma kun etsi youtubesta videon jossa homma näytettiin erittäin selkeästi, paristo on 3 volttinen CR2032.
Jäi ihmetyttämään miksi paristo piti vaihtaa kun vanhankin jännite oli vielä 2,89 V ja autokin on alle 2 vuotias.
Entisessä A4 B8:ssa joka minulla oli 7 vuotta paristoa ei vaihdettu kertaakaan.
Audi A4  quattro business sport 2,0 tdi sedan 2016

Rauska

^Mulla paristo vaihtoon n. 1 vuoden iässä 
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

jlindstrom

Temppuileeko muilla keyless välillä?

Harvakseltaan, mutta useampaan kertaan, ensimmäisen omistusvuoden aikana keyless ei ole yksinkertaisesti avannut tai sulkenut  lukkoja. Kun sitten painaa kaukon napista, ovet aukeavat ja autossa sisällä startti toimii normaalisti. Kun näin on tapahatunut, olen laittanut avaimen kyynärnojan sisällä olevaan kohtaan, missä avaimen logo. Seuraavalla kerralla taas toiminut normaalisti.

Ã,,rsyttävä tilanne silloin kun tapahtuu.

Kaikkinensa tuo keyless on ihan mukava varuste, mutta tuon kaltaiset ongelmat syövät iloa sen käyttämisestä.

Patteri ei ole vielä herjannut. Olisivat saaneet tehdä avaimesta IQ-latausta tukevan, jolloin sen akun olisi saanut tarpeen mukaan ladattua autossa ja pattereiden kanssa puljaamisen olisi voinut unohtaa.

rami

Kyllä ne keskiarvoisesti yli kaksi vuotta kestää. Kannattaa ostaa uusi auto kahden vuoden välein niin ei tarvitse pattereita vaihtaa. ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy