A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

rami

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 05.06.17 - klo:08:59
Minä uskon ihmisen rehellisyyteen. Olisiko minun pitänyt ruveta räyhäämään marmorilla kun veivät tikkarin suusta? Minua ei enää vaivaa ko ääni, ei se ole ainoa ääni joka autosta lähtee.

Ei kannata liikaa uskoa ihmisen rehellisyyteen. Liikaa kun uskoo tulee taatusti jymäytetyksi.

a4b8

Vai on herralla? tuollainen käsitys ihmisistä? Olen ostanut 7 VAG-autoa samasta liikkeestä ja jos ilmaantunut ongelmia, kaikki on ratkaistu ilman kustannuksia takuuajan tai sen jälkeisen ajan puitteissa! Rehellisesti! Jymäytystä odotellessa.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

rami

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 10.06.17 - klo:15:27
Vai on herralla? tuollainen käsitys ihmisistä? Olen ostanut 7 VAG-autoa samasta liikkeestä ja jos ilmaantunut ongelmia, kaikki on ratkaistu ilman kustannuksia takuuajan tai sen jälkeisen ajan puitteissa! Rehellisesti! Jymäytystä odotellessa.


Minä olen ostanut yli 25 uutta VW/Audia autoliikkeestä. Aijempina aikoina oli helpompi toimia takuuaikana olevien vikojen kanssa. Nykyään tuntuu olevan ajoittain melkoista vääntöä kun haluaa hoitaa kaikki viat mitä ilmenee takuuajan puitteissa.
Riippuu paljon siitä millaisilla kriteereillä merkkipaja on velvoitettu tekemään takuukorjauksia.  Toki korjaustoimia varten tarvitaan vian fokusointi joka on monessa viassa hankalaa. Sitten jos et pysty selvästi osoittamaan vikaa tai ongelmaa siitä tehdään auton ominaisuus. Ei se vaan turha sinisilmäisyys ole aina viisasta.
Aikä vähän olet autokauppoja tehnyt.

a4b8

Onhan niitä muitakin merkkejä/kauppoja. Kyllähän esim. noihin seitsemään kauppaan olisi voinut yksi "ongelma" ilmaantua, mutta kun ei.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

mi16

Näyttäisi tulleen uudet kartat tehdas naviin.

jpvain

Tässä nyt lähes täyttä peräkärryä pari viikkoa edestakas vedelleenä koin auton olleen hieman voimaton kyseisessä hommassa, joten kyselen, onko joku ottanut tuohon 2.0 TDI 190hp malliin mitään optimointia? Näyttäisi olevan melko maltillinen +30hp/+50Nm tarjolla joka paikasta, mahtaako sen laatikko ja muuten auto kestää? Jostain linkistä täällä forumilla luin, että tuon S-tronicin max vääntökesto olisi 400Nm, mutta eihän siinä olisi järkeä kun autossa sen verran jo vakionakin on...
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: jpvain - 14.06.17 - klo:21:26
Tässä nyt lähes täyttä peräkärryä pari viikkoa edestakas vedelleenä koin auton olleen hieman voimaton kyseisessä hommassa, joten kyselen, onko joku ottanut tuohon 2.0 TDI 190hp malliin mitään optimointia? Näyttäisi olevan melko maltillinen +30hp/+50Nm tarjolla joka paikasta, mahtaako sen laatikko ja muuten auto kestää? Jostain linkistä täällä forumilla luin, että tuon S-tronicin max vääntökesto olisi 400Nm, mutta eihän siinä olisi järkeä kun autossa sen verran jo vakionakin on...

Vaihdat sen suosiolla kutoskoneiseen niin ei tarvi ihmetellä.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

jpvain

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 14.06.17 - klo:21:51
Vaihdat sen suosiolla kutoskoneiseen niin ei tarvi ihmetellä.

Jep hyvä vinkki, mutta väliraha ois mieletön... Autossa ei muuten mitään vikaa, mutta ei pieni tehonlisäys pahasta olisi, muillakin merkeillä otetaan 2.0 TDI:stä irti reilusti enemmän
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

GoZig

Lainaus käyttäjältä: jpvain - 14.06.17 - klo:21:57
Jep hyvä vinkki, mutta väliraha ois mieletön... Autossa ei muuten mitään vikaa, mutta ei pieni tehonlisäys pahasta olisi, muillakin merkeillä otetaan 2.0 TDI:stä irti reilusti enemmän

Vedän B9 2.0 TDI Quattrolla viikoittain traileria (noin 1600kg kuorman kanssa) ja siinä hommassa ei ole tehonpuute yllättänyt. Enemmän tehoa kyllä kelpaisi ihan arkiseen maantieajoon.

ram1

Varmaan pienillä muutoksilla puristettu tehtaalla tuosta 150/163hp. versiosta tuo 190hp. versio, niin softalla ei enää saa kovin paljoa.  240hp. versio taas jo varmaankin täysin erilainen mitä nyt ei kyllä tuohon saakkaan, ilmeisesti sen takia ettei hypi 3.0Tdi:n silmille. Siinä mielessä  monissa moottoreissa softaajien kannalta kannattaa ostaa se alempitehoinen halvemmalla. Ainahan näin ei toki ole, mutta kohtuu yleistä Vageissa, niinkuin Bemuissakin.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

jpvain

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 14.06.17 - klo:23:03
Varmaan pienillä muutoksilla puristettu tehtaalla tuosta 150/163hp. versiosta tuo 190hp. versio, niin softalla ei enää saa kovin paljoa.  240hp. versio taas jo varmaankin täysin erilainen mitä nyt ei kyllä tuohon saakkaan, ilmeisesti sen takia ettei hypi 3.0Tdi:n silmille. Siinä mielessä  monissa moottoreissa softaajien kannalta kannattaa ostaa se alempitehoinen halvemmalla. Ainahan näin ei toki ole, mutta kohtuu yleistä Vageissa, niinkuin Bemuissakin.

En siis valita, että tuosta on otettu "vain" noin paljon, mutta mietin mahtaako olla jotain haittaa jos sen optimoinnin tekee.
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

ram1

Lainaus käyttäjältä: jpvain - 14.06.17 - klo:23:08
En siis valita, että tuosta on otettu "vain" noin paljon, mutta mietin mahtaako olla jotain haittaa jos sen optimoinnin tekee.
Itsellä ei koskaan huonoja kokemuksia, joita aika useitakin tullut laitatettua. En usko tuon laatikonkaan kärsivän vielä noista tehoista. Noita laatikoita useata mallia, ja niistä en ihan tarkkan tiedä mikä tuossa käytössä, mutta tuo vääntö nyt ei pitäisi vielä mikään ongelma kyllä olla. Raskaat kuormat nyt ei varmaankaan kovin hyvää tee millekkään laatikolle/kytkimelle, että se on varmaankin se isompi huoli pitkässä juoksussa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Flat

#3642
Tuostahan tuota saa

https://www.bsr-tuning.fi/viritys-sarjat/t/2805/audi-a4-20tdi-190hp-2013-2017-chha-cnha-deta

Itselläni pelkästään hyviä kokemuksia softista aikaisemmassa.


btw, itselläni on tuollainen PPC3 ylimääräisenä kotona : onkohan sillä jotain markkina-arvoa ? Softahan ei tietysti käy muuhun kuin vanhana autooni, mutta kait siihen saa toisen auton softan tökättyä sisään liikkeessä ?

Vice

Mä muistan jostain lukeneen/kuulleeni, että laatikko ois mitoitettu 450nm max väännön mukaan. Mutta voin olla väärässä tässä.

Powerbyte on paikka mitä suosittelisin. Optimoivat softia vw konsernin tuotteisiin. Itse olen vain yhden auton "virityttänyt" ja se oli BMWn omalla power kit. Ainakin henkisesti tuntui paremmalta auto sen jälkeen eli tuntui tehokkaamalta. Siinä oli aika lievä tehon/väännön nousu. Muutama työkaveri ja ystävä käyttänyt powerbyte ja kehuneet. Jos oikein muistan niiltä saa vielä erilaisia viritysasteita toiveiden mukaan. Sieltä saanee myös tiedon laatikon kestosta. Aikanaan sen työkaverille selvittivät joka DSG Ocu RSn siellä käytti ja halusi mahd. paljon tehoa ulos.

jpvain

Lainaus käyttäjältä: Flat - 15.06.17 - klo:07:06
Tuostahan tuota saa

https://www.bsr-tuning.fi/viritys-sarjat/t/2805/audi-a4-20tdi-190hp-2013-2017-chha-cnha-deta

Itselläni pelkästään hyviä kokemuksia softista aikaisemmassa.


btw, itselläni on tuollainen PPC3 ylimääräisenä kotona : onkohan sillä jotain markkina-arvoa ? Softahan ei tietysti käy muuhun kuin vanhana autooni, mutta kait siihen saa toisen auton softan tökättyä sisään liikkeessä ?

Näemmä jotain arvoa on, lukee tuolla BSR sivuilla että PPC:hen saa vaihdettua toisen auton softan nimenomaan.
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

roadrunner

Lainaus käyttäjältä: jpvain - 14.06.17 - klo:21:26
Tässä nyt lähes täyttä peräkärryä pari viikkoa edestakas vedelleenä koin auton olleen hieman voimaton kyseisessä hommassa, joten kyselen, onko joku ottanut tuohon 2.0 TDI 190hp malliin mitään optimointia? Näyttäisi olevan melko maltillinen +30hp/+50Nm tarjolla joka paikasta, mahtaako sen laatikko ja muuten auto kestää? Jostain linkistä täällä forumilla luin, että tuon S-tronicin max vääntökesto olisi 400Nm, mutta eihän siinä olisi järkeä kun autossa sen verran jo vakionakin on...

https://www.diesel-performance.co.uk/vehicle-audi_a4-(2016-)_2.0-tdi-190-ps-(stage-2-crd-t)

10 min asennus (jos on hidas).
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

Vice

Vähän aloin tässä itsekin miettimään pitäiskö piristää autoa  ::)

Nopea googlaus kertoisi, että automaattilaatikko olisi tyypiltä 382-7q (ehkä?). Tuolta löytyvät speksit kertoo väännöksi sen 400nm http://vwatj.comp/en/products , mutta siellä puhutaan etuvedosta, jossa eri variaatio tosta laatikosta (?). Täytyy vielä paremmalla ajalla etsiä löytyskö faktaa esim. täältä https://www.audi-technology-portal.de/en/drivetrain

Täytyy hetki sulatella ajatusta ylipäätänsä ja jos innostus säilyy niin kyselen powerbyte kautta, luulisin heidän tietävän mikä laatikko ja sen oikeat speksit.

Ps. Onhan täällä A4 sivuillakin oma topic vaihdelaatikolle, mutta aika hiljaista siellä ollut viimeaikoina.

Qman

Miten teidän autot kulkee josa tavallisella 80km/h maantiellä irrottaa kädet ratista?
Minun täysin säädöissä oleva farkku lähtee välittömästi kaartamaan hitaasti ojaan päin. Oikeastaan nopeudella ei ole edes merkitystä se kaartaa aina tien kallistuksen mukaan.  Maantiellä pitää siis jatkuvasti hitusen kammeta ratista vastaan.

rami

A3 8V:ssä sama vika.  Nykyinen A4 B9 kulkee kyllä suoraan. Menee motarillakin pitkiä pätkiä suoraan.
Tutulla jäbällä on samanlainen A4 B9, se käärii sätkän monesti pitkän suoran alkaessa. ;D

Tonttu66

Jos auto ei kulje suoraan kun ratista päästää irti tasaisella asfalttitiellä vaan alkaa puoltamaan, niin kyllä pyörien suuntauksessa (tai jossain muualla) on vikaa. Itselläni tuli Passat B8:ssa sama ongelma, korjaantui nelipyöräsuuntauksella. Vika oli tullut ilmeisesti jonkun kanttikiven tai lumivallin yliajamisesta tms.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Qman

Se kyllä valuu vasemmallekin jos tie on sinne päin kallellaan. Yleensä ei tietenkään ole.
Onko muilla Hankookin renkaat?  Ehkä vika onkin niissä.

Flat

Suuntavakaus on omassa yksilössä hyvä, ei vetele kumpaankaan suuntaan, mutta tänä kesänä on alkanut ärsyttämään rengasäänet. Ne on KOVAT. Ovat selvästi kovemmat kuin viime kesänä, mikä viittaa siihen että johtuu renkaiden kulumisesta. Renkaina 245/40R18  Pirelli P7. Oli suorastaan hämmästyttävää olla erään 15 vanhan tojon kyydissä ja huomata millasta matkanteko voi äänien suhteen parhaimmillaan olla. Maantien  pinnan karheus kuuluu todella selvästi sisälle. Liian selvästi.

Toinen ärsyttävä piirrre on välillä kum MMI nappulalalla ei saa tehty valintaa, vaan painallus tulkitaan siirtymiseksi, ei valinnaksi. Välillä valinta ei onnistu millään. Vika tulee ja menee eli ilmenee satunnisesti.

Kolmas huolestuttava asia on se, että öljymittari näyttää 2/3 vaikka öljynvaihdosta on kulunut noin 10 tkm. Ensimmäinen 30 tkm meni ilman öljynkulutusta.
Tulee mieleen öljyasiat B8:n kanssa. Seurataan tilannetta ja pelätään pahinta.

rami

Tuosta öljyhommasta sen verran. Itse käytin öljyhuollossa 15 tkm. öljynäyttöpalkki näytti MAX. koko palkki valkoisena. Sitten kun olin ajanut vajaa 200 km oli palkki jo laskenut näytössä 5mm. Tarkastin useaan kertaan aina sama lopputulos.
Näissä uusissa myllyissä valmistaja suosittelee omia öljylitkuja 0W- -- jne. Litku maksaa 28 eur./litra.

ram1

No tuota 0W20, 508/509 öljyä saa Mobilina Motonetista 15.90, ja Castrolia Saksasta Kympin litra. Pikkuhiljaahan nuo yleistyy kaikissa autoissa. Nyt jo suosituksena moniin autoihin.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Risse

Näistä hinnoista tuli mieleeni, että AdBlue merkkivalo oli palanut jo jonkin aikaa. Käydessäni Nesteen asemalla tankkaamassa, huomasin että siinähän on AdBlue pistooli diesel pistoolin vieressä. No siitä molemmat tankit täyteen ja matka jatkui. Jälkeenpäin aloin miettimään, että tulipas siinä AdBlue tankkaukselle hintaa. Hinta pistoolissa oli 2,34 â,¬/ltr kun se esimerkiksi IKHlla maksaa 20 ltr kannussa 1,30 â,¬/ltr. Onhan se kätevää tankata molemmat säiliöt täyteen samalla kertaa, enkä toisaalta odottanut että se pistoolissa olisi ollut halvempaa, mutta kun se on 80% kalliimpaa niin se tuntuu kyllä jo lähes ryöstöltä.

tpu

Paljonko siihen adblue-tankkiin mahtuu tavaraa?

Risse

Lainaus käyttäjältä: tpu - 19.06.17 - klo:14:28
Paljonko siihen adblue-tankkiin mahtuu tavaraa?
Minä tankkasin 21 ltr ja kilomerrejä oli mittarin mukaan muutama sata jäljellä

mi16

Lainaus käyttäjältä: tpu - 19.06.17 - klo:14:28
Paljonko siihen adblue-tankkiin mahtuu tavaraa?
Säiliön tilavuus 27 litraa, mutta jos ekasta piipistä yrität laittaa 20l pönikästä, niin ei mahdu kokonaan. n. 1000 km kohdalla menee koko pönttö. Riippuu tietysti autosi keskikulutuksesta :)
IKH:lta ostaessa lienee halvin ja pöntössä on automaattinen kaatoputki mukana. 20l on aika painava pidellä pitempään ja hidas tyhjentymään, kannatta ottaa kaveri mukaan pitämään letkua tankkausaukossa ettei lipee pois.

tpu

No eihän tuota sitten niin hirveästi kulu :) Jos ajelee päälle 50 kâ,¬ autolla, niin taitaa olla aika merkityksetöntä maksaako se litku 1 vai 3 euroa litralta :) Itse tankkaisin myös pistoolilla, niin säästää kanisterin kanssa tolskaamisen vaivan.

th

Itse ajoin viimeksi audicentterin huoltoon, kun adblue herjaili. Adblue tankkaus + auton pesu oli 80,43e huolenpitosopparin piikkiin. Luulisi kohta pyytävän uudelleen, kun mittarissa 27tkm. Tämä toinen tankillinen on kestänyt pisempään, olisikohan lähtenyt vajaalla adblue tankilla tehtaalta.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy