A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

a4b8

Onneksi on niin vähän bensaa tankissa että jos ensi yönä käynnistyy niin ei kauan aikaa pysy käynnissä! :) Akku voi kylläkin tyhjentyä?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Flat

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 17.02.17 - klo:19:04
Eihän ne ovet edes mene lukkoon, jos yrität lukita ulkopuolelta ja moottori käy. Tässä tapauksessa ovet olivat lukossa ja auto kävi. Juttelin Laakkosen mekaanikon kanssa ja hän oli sitä mieltä, että jokin häiriö start/stop -toiminnossa. Kehoitti ottamaan pois päältä koko toiminnon.

mites jos on stoppi moodi päällä ja poistut autosta? Hieman epäilen että moinen voisi tapahtua....

Latexi

Kyllä se jäi ainakin toistaiseksi salaisuudeksi koko homma. Ilmeisesti niistä virhekoodeista saa jotain selvyyttä. Ei olisi kovinkaan hauskaa, jos auto nyt käynnistyisi ja lähtisi valumaan mäkeä alas tuota rinnettä. Tosin onhan siinä se pysäköintijarru päällä, mutta sekin saattaa olla mitä on...
Latexi

tpu

Itsellä kävi kerran noin ja analyysin lopputulema oli se, että ihan itse olin ajatuksissani unohtanut sammuttaa auton ennenkuin nousin ulos. Ei se auto itsekseen käynnisty. Vaikka itse start-nappiin tulisi jokin häiriö, niin homma tyssäisi siihen, että avain ei ole autossa. Yksi vaihtoehto myös tuo aiemmin mainittu, että start/stop-ominaisuus on pysäköidessä sammuttanut moottorin ja se on sitten sen vuoksi unohtunut sammuttaa napista. Ja jos vielä laittaa vaihteiston P:lle, niin se ei käsittääkseni edes hälyyttele mitään jos avaa oven?

Itse nykyään en laita enää koskaan vaihteistoa P:lle vaan sammutan auton suoraan napista. Näin tulisi aina hälytyspiippaukset, jos yrittäisin poistua autosta sammuttamatta.

Latexi

Lainaus käyttäjältä: tpu - 17.02.17 - klo:23:22
Itse nykyään en laita enää koskaan vaihteistoa P:lle vaan sammutan auton suoraan napista. Näin tulisi aina hälytyspiippaukset, jos yrittäisin poistua autosta sammuttamatta.
Olen myös yrittänyt välttää tuota käytäntöä, koska napista homma sujuu varmemmin ja silloin ainakin varoittaa. Siinä sammuttamisen ohessa laitan seisontajarrun päälle, että auto jää paikoilleen, jos on hieman kaltevaa alustaa.
Latexi

Popovice

Lainaus käyttäjältä: tpu - 17.02.17 - klo:23:22
Yksi vaihtoehto myös tuo aiemmin mainittu, että start/stop-ominaisuus on pysäköidessä sammuttanut moottorin ja se on sitten sen vuoksi unohtunut sammuttaa napista.
Mutta eikö start-stop käynnistä moottorin heti kun jalan nostaa jarrulta? Näin ainakin omassa hieman vanhemmassa kulkupelissäni...

Mjkarhu

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 18.02.17 - klo:09:23
Mutta eikö start-stop käynnistä moottorin heti kun jalan nostaa jarrulta? Näin ainakin omassa hieman vanhemmassa kulkupelissäni...

Ei. Muutenhan start/stop olisi hyödytön, kun nykyään valoissa seisotaab ilman jalkaa jarrulla hold hill assistantin avulla

tpu

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 18.02.17 - klo:09:33
Ei. Muutenhan start/stop olisi hyödytön, kun nykyään valoissa seisotaab ilman jalkaa jarrulla hold hill assistantin avulla

Miten jos tuo hill hold assistant ei ole päällä? Käynnistyykö silloin jo siinä vaiheessa kun jalan irrottaa jarrulta? Koska ilman hill hold assistanttiahan auton kuuluisi muutenkin lähteä jo rullailemaan eteenpäin kun jalan jarrulta irrottaa.

Itse en tuota start-stopia käytä. Haluan että auto lähtee heti liikkeelle kun painan kaasua.

Latexi

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 18.02.17 - klo:09:33
Ei. Muutenhan start/stop olisi hyödytön, kun nykyään valoissa seisotaab ilman jalkaa jarrulla hold hill assistantin avulla
Kyllä se moottori käynnistyy heti kun nostat jalan jarrulta.
Latexi

Flat

eipäs, vasta kun painat kaasua.....kuten mjkarhu totesi, mikäs auto hold se on jos pitää painaa manuaalisesti jarrua.

Latexi

Ellet paina jarrua, alkaa auto ryömiä tyhjäkäynnillä eteenpäin. Näin ainakin minun versioni tekee.
Latexi

mi16

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 18.02.17 - klo:16:18
Ellet paina jarrua, alkaa auto ryömiä tyhjäkäynnillä eteenpäin. Näin ainakin minun versioni tekee.
Kytke auto hold päälle, tuskin olet pystynyt autoa ostamaan ilman sitä varustetta, sillä se on kaikissa varusteluissa vakiona. Auto hold aivan huippu varuste.

Flat

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 18.02.17 - klo:16:41
Kytke auto hold päälle, tuskin olet pystynyt autoa ostamaan ilman sitä varustetta, sillä se on kaikissa varusteluissa vakiona. Auto hold aivan huippu varuste.

Tuota minäkin epäilen että auto hold ei ole päällä.

btw, onko jollain ongelmia MMI ohjainpyörän kanssa keskikonsolissa? Eli kun yrittää painaa sitä, eli tehdä valintaa, niin eipä onnistu, vaan painallus toimiikin ylös/alas valintana.

https://1drv.ms/v/s!AurzyBowNKfshLsYWTTyqZBVxsSHNA

msuomal

Lainaus käyttäjältä: tpu - 17.02.17 - klo:23:22
Yksi vaihtoehto myös tuo aiemmin mainittu, että start/stop-ominaisuus on pysäköidessä sammuttanut moottorin ja se on sitten sen vuoksi unohtunut sammuttaa napista. Ja jos vielä laittaa vaihteiston P:lle, niin se ei käsittääkseni edes hälyyttele mitään jos avaa oven?
Minusta tuossa käy oman kokemukseni mukaan niin, että jos start-stop sammuttaa moottorin eli kierroslukumittari tipahtaa kohtaa "ready" ja sen jälkeen avaa kuskin oven, niin auto "sammuu" lopullisesti ja kierroslukumittari siirtyy kohtaa "Off" (vaimikäsenyoli). Tuossa tilanteessa kuskin oven avaaminen on sama asia kuin jos painaisi sitä startti-nappulaa. Sinällään erikoinen tuo tilanne, että auto olisi itsestään startannut, mutta voisihan olla, että start-stop on sammuttanut moottorin, mutta kuskin oven avaaminen ei olekaan sitten rekisteröitynyt järjestelmään, jolloin vähän ajan kuluttua start-stop käynnistää auton. Silloin olisi kyllä pitänyt autosta noustessa olla myös ilmastointi ja muuta sähköt autossa päällä.

Risse

Olen aikeissa vaihtaa puhelinta. Saakos tämän Android Auton kautta käytettyä navikointia jossa kartat ovat puhelimen muistissa esim. Here. Olisi ainakin toistaiseksi ulkomailla edullisempaa.

Flat

google mapsissakin on tuo ominaisuus.....

Risse

Lainaus käyttäjältä: Flat - 20.02.17 - klo:10:46
google mapsissakin on tuo ominaisuus.....

Eikös google mapsissa voi ladata ainoastaan pieniä offline-alueita. Soveltuu lähinnä jos haluaa liikkua jossain kaupungissa, mutta kun lähdetään maantielle pitkää matkaa niin menee kyllä hankalaksi.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Risse - 20.02.17 - klo:11:57
Eikös google mapsissa voi ladata ainoastaan pieniä offline-alueita. Soveltuu lähinnä jos haluaa liikkua jossain kaupungissa, mutta kun lähdetään maantielle pitkää matkaa niin menee kyllä hankalaksi.

Ainakin Nexus 6P puhelimessa saa Google Mapsin offline karttoihin ladattua kerrallaan 1725Mt kokoisen alueen ja niitä sitten niin monta kun puhelimen tallennustilaan vaan mahtuu. Testasin, että lähes koko suomen saa tallennettua neljällä latausalueella ja esim. Tanska tai Irlanti menee helposti yhteen alueeseen. Luulisi, että jos matkustellessa pääsee kerran päivässä Wlanin ääreen niin yhdellä tai kahdella latausalueella pärjää maantie reissuillakin.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Risse

Kokemukseni Google mapsista perustuu iPadille ladattuun sovellukseen. Siinä yksi offline lataus ylsi Helsingistä vähän Hämeenlinnan yläpuolelle.

mi16

nyt on Audissa kevyt perä, tuosta kun molemmat tankit täyttää, niin eiköhän 80kg tule lisää painoa takarenkaille.





ITbites

Asiasta näkkäriin - millaista suojaa olette laittanut autoon? Huomaa loskakeleillä ettei edellinen omistaja ole edes perusvahannut autoa... Olisi noita offerillan tarjouksia, mutta jaa-a...
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

rami

Jotain pirun "sirinää" kuuluu konehuoneesta. Sirinä kuuluu kylmällä moottorilla ja on yhteydessä kaasunkäyttöön.
Kierroslukujen mukaan ääni  kasvaa. Mylly kun lämpiää niin ääni katoaa. 150hv bensa. :-\

TeePee66

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 21.02.17 - klo:18:25
Asiasta näkkäriin - millaista suojaa olette laittanut autoon? Huomaa loskakeleillä ettei edellinen omistaja ole edes perusvahannut autoa... Olisi noita offerillan tarjouksia, mutta jaa-a...

Itse laitatin heti uutena keraamisen kestopinnoitteen: http://www.espoonstarwash.fi/optimum-opti-coat-2-0-kestopinnoite/
Todella tyytyväinen olen, hiukan pelkäsin Manhattan harmaan naarmuuntumisalttiutta, mutta hyvässä kuosissa on pysynyt (pesen kyllä aina itse käsin). Luultavasti kevyen myllytyksen kaipaa, jos on jo hiukan käytön jälkiä. Hinta tietty eri luokkaa kuin Offerillan tarjoukset, eli n. 450e.
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

th

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 21.02.17 - klo:18:25
Asiasta näkkäriin - millaista suojaa olette laittanut autoon? Huomaa loskakeleillä ettei edellinen omistaja ole edes perusvahannut autoa... Olisi noita offerillan tarjouksia, mutta jaa-a...

Uutena ja huollon yhteydessä on tullut tavaksi ottaa kestovaha, jolla pääsee about vuoden. Ei ehkä halvin, mutta ei myöskään niin kallis, että viitsisi itse enää vahailla useamman kerran vuoteen. Taisi olla n. 200e hintaluokassa.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Flat

#3324
Itse olen kokeillut "kallita kestovahoja" , halpoja market vahoja, ja hintavia marketvahoja. Autoglymin HD wax purnukkaan olen ollut tosi tyytyväinen, joka kuulunnee luokkaan hintava marketvaha. Pätevä aine kunhan ei harrasta mitään liuotin pesuja. Nytkin pinta kiiltää ja jopa helmeilee kun tänään pesin auton, vai kka vahauksesta jo reilut 4 kk. Konepesuja vältän, 90 % pesuista itse.

Itse pihinä vahaan nykyään itse, säästyy rahaa ja kunto nousee....tosin tuo HD on helppo tosi helppo vaha.

tpu

Itse en ole koskaan vahannut tai laittanut mitään pinnotteita. Ja pesenkin auton aina pesukadulla harjapesussa. En ole oikein koskaan ymmärtänyt sitä intoa puunata autoa. Puhdasta ja kiiltävää tulee noissa automaatipesuissakin, eikä ole mitään valittamista. Koskaan en ole myöskään huomannut, että pinta olisi kärsinyt.

rami

Syksyllä vahasin Collinite 476S vahalla, hyvin on pysynyt.
Jopa yllättävän hyvä pinta vielä.

Mjkarhu

Menee vähän offtopic nämä vahaukset ja pinnoitukset, mutta itse laitoin pinnoitteen heti uutena. Toki hyvät pohjat, lentoruosteen poisto jne. Yllättävän paljon sitä kamaa irtosi luovutettavasta uudesta autosta. Mutta pinnoitusta voin kyllä suositella, itsellä lähtee liat ihan snowfoamilla, kun taas vaimon vahattuun autoon jää selvä trafficfilm.

Ja toki sen auton voi vaan vetää koneesta läpi, mutta jos pinnassa ei näe mitään jälkiä, niin huijaa itseään. Se on sitten toinen juttu, jos ei anna sen häiritä ja asia ei kiinnosta. Monille autolla ratkaistaan logistinen ongelma, mutta kyllä ne pesujäljet näkee.

tpu

Varmaan riippuu auton väristäkin. Itse olen suosinut noita hopeita, yksi poikkeus oli valkoinen, eikä tasan tarkkaan siitä huomaa mitään pesunjälkiä. Jos pitää mennä viiden sentin päähän katsomaan näkyykö niitä jälkiä, niin onko sillä lopulta mitään merkitystä enää? Eihän sitä autoa niin läheltä katsella.

Mustassa autossa kyllä näkyy, siitä voin olla samaa mieltä.

Flat

Lainaus käyttäjältä: Flat - 11.02.17 - klo:16:55
Kävin pajalla tuon sekoilevan öljynvaihtoväli lukeman vuoksi. Kaikki oli kunnossa ja joustava vaihtoväli oli päällä. Resetoivat mittarin ja taas on 30tkm vaihtoväli. Veikkaan että tuossa on jokin softabugi, vastaava juttu oli kun auto oli uusi ja nyt sama juttu ekan huollon jälkeeen.


taas on väli muuttunut kuin taikasauvan iskusta 15000 km:iin. Mystinen laite tämä.....

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy