A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Quattro A4 - 23.01.16 - klo:20:28
Mielikuva tai ei. Vertaa sitä omaa Audia esim. Toyota Avensikseen. Audi maksa helposti yli 50tâ,¬ uutena. Avensiksen saat 20tâ,¬ halvemmalla. Se ensimmäinen fiilis, kun auton oveen tartut ja avaat sen. Siihen lisäksi ne kaikki muut fiilikset mitä tulee, kun ajat tuota yli 50t maksanutta Audia. Onhan 20tâ,¬ iso raha perus palkansaajalle. Ehkä tuossa halvemmassa kulkineessa tekniikan kestävyys on parempi, kuin tuossa yli 50tâ,¬ maksavassa. Kuinka moni Toyota saa sen ajonautinnon aikaiseksi mitä saa Audi A4 Quattro talvikeleillä? Nyt puhun itsekin tuosta vanhasta B8 korimallista. Eiköhän uusi korimalli ole askel eteenpäin.

Miksi vertaat nelikkoa vajaavetoiseen talvikelillä? Saako audin nelikko isomman nautinnon kuin tojotan nelikko? Tojotalta saa sentään itse kytkettävän nelikon ja auton millä oikeasti tekee maastossakin jotain
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Flat

mielikuvat luovat juuri niitä fiiliksiä, ja sitähän tässä on juuri haetaan....

batman14

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 23.01.16 - klo:20:35
Miksi vertaat nelikkoa vajaavetoiseen talvikelillä? Saako audin nelikko isomman nautinnon kuin tojotan nelikko? Tojotalta saa sentään itse kytkettävän nelikon ja auton millä oikeasti tekee maastossakin jotain

Ja kuka tarvitsee ajaa maastossa? En usko että kauhean montaa. Ja kyllä se A4 quattro ihan varmasti enemmän ajamisen nautintoa aiheuttaa liikenteessä kuin joku Toyotan maasturi, vaikka on kuinka kytkettävät nelivedot ja vipstaakit.

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 23.01.16 - klo:20:35
Miksi vertaat nelikkoa vajaavetoiseen talvikelillä? Saako audin nelikko isomman nautinnon kuin tojotan nelikko? Tojotalta saa sentään itse kytkettävän nelikon ja auton millä oikeasti tekee maastossakin jotain
Saako Tojotalta nelivetoista sadania, eli perus käyttöautoa? Maastoautot ovat sitten erikseen. Jenkit sanovat sportsedan, sitähän ei Toyota tarjoa. Mazdalta olisi yritystä, mutta joku tuossa Mazdan Suomen markkinoinnissa mättää. Uutta kutosta tietysti ei ole tarjolla nelivetona, kuin dieselinä. Vuosina 2002-2005 Mazda6 myi kuin leipä. Itsekin aikanaan omistin yhden yksilön.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 23.01.16 - klo:20:35
Miksi vertaat nelikkoa vajaavetoiseen talvikelillä? Saako audin nelikko isomman nautinnon kuin tojotan nelikko? Tojotalta saa sentään itse kytkettävän nelikon ja auton millä oikeasti tekee maastossakin jotain
Onhan neliveto yliveto liukkailla. Kyllä se vajaavetoinen Audikin erottuu edukseen mistä tahansa Toyotan perusmalleista, talvikeleillä myös. Jos taas halutaan erikoismalleja, niin Audilta taitaa löytyä hieman enemmän tarjontaa :)
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Quattro A4 - 23.01.16 - klo:20:43
Saako Tojotalta nelivetoista sadania, eli perus käyttöautoa? Maastoautot ovat sitten erikseen. Jenkit sanovat sportsedan, sitähän ei Toyota tarjoa. Mazdalta olisi yritystä, mutta joku tuossa Mazdan Suomen markkinoinnissa mättää. Uutta kutosta tietysti ei ole tarjolla nelivetona, kuin dieselinä. Vuosina 2002-2005 Mazda6 myi kuin leipä. Itsekin aikanaan omistin yhden yksilön.

Perus autossa ei tarvita nelivetoa ja bensa on hyvä polttoaine moottorisahassa yms koneissa  ;)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Latexi

Lainaus käyttäjältä: Quattro A4 - 23.01.16 - klo:20:43
Uutta kutosta tietysti ei ole tarjolla nelivetona, kuin dieselinä. Vuosina 2002-2005 Mazda6 myi kuin leipä. Itsekin aikanaan omistin yhden yksilön.
Se maksa 626 oli elko peto pysymään hengissä. Tädin miehellä oli sellainen toistakymmetä vuotta eikä se vieläkään olisi suostunut vaihtamaan, kun antaisivat niin huonosti vaihdossa. Todellisuudessa auto oli jo niin finaalissa, että vaihtoarvo oli sen tankin täyttöasteesta suoraan riippuvainen. Jonkun Honda Civicin sai hommattua, mutta nyt ei homma toimi, kun on niin paljon kaikenlaista kotkotusta,
Latexi

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 23.01.16 - klo:20:57
Perus autossa ei tarvita nelivetoa ja bensa on hyvä polttoaine moottorisahassa yms koneissa  ;)

Diisseli toimii työkoneissa. Tai eihän se toimi niissäkään välttämättä :) Nelivetoisuus on sellainen mistä en enää luovu, kun hieman makua siitä on saanut tuon Audin kanssa, siis henkiköautoilun suhteen.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

speedy76

Piti olla laajennettu LED-sisävalopaketti, mutta valikkossa on vain kolme väriä: valkoinen, sininen ja punainen. Enkö osaa vain etsiä, vai onko vakionopeussäätimen lisäksi unohtunut sekin?  >:(  :o

Flat

Lainaus käyttäjältä: speedy76 - 25.01.16 - klo:00:06
Piti olla laajennettu LED-sisävalopaketti, mutta valikkossa on vain kolme väriä: valkoinen, sininen ja punainen. Enkö osaa vain etsiä, vai onko vakionopeussäätimen lisäksi unohtunut sekin?  >:(  :o


Se värinsäätöhän on sellainen pyörä jossa värit on kehän kaarella. On sulla kehällä vain kolme väriä , vai miten säätö on toteutettu ?


mi16

Lainaus käyttäjältä: speedy76 - 25.01.16 - klo:00:06
Piti olla laajennettu LED-sisävalopaketti, mutta valikkossa on vain kolme väriä: valkoinen, sininen ja punainen. Enkö osaa vain etsiä, vai onko vakionopeussäätimen lisäksi unohtunut sekin?  >:(  :o

Niiden alla on individual ja siitä oikealle + merkin suuntaan niin tulee melkoinen valikko viidakko lisää...

Flat

onko tuo musta optiikka paketti nyt hieno ?





Mistähän saisi kiiltomustan maskin ilman kromisomisteita ? Ei taid aola vielä tarjolla . Pitäisiköhän tehdä itse ?

speedy76

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 25.01.16 - klo:08:58
Niiden alla on individual ja siitä oikealle + merkin suuntaan niin tulee melkoinen valikko viidakko lisää...

No kyl aina olikin, eli käyttäjän kädettömyyttä, kiitos avusta. Harmi ku vakkaria ei löytynyt samalla. :)

th

Onkos kukaan saanut tosta vakkarin puutteesta korjausaikaa vielä sovittua? Rupee hieman ärsyttämään tuo pidemmän pätkän ajelu limitterillä. Alkaisi olemaan pikkuhiljaa mielestäni peruste hinnan alennukselle.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

tpu

Onko joku jo kokeillut, kuinka suuria USB-kiintolevyjä soitin tukee?

mi16

Lainaus käyttäjältä: th - 25.01.16 - klo:13:15
Onkos kukaan saanut tosta vakkarin puutteesta korjausaikaa vielä sovittua? Rupee hieman ärsyttämään tuo pidemmän pätkän ajelu limitterillä. Alkaisi olemaan pikkuhiljaa mielestäni peruste hinnan alennukselle.

Osia tulee kuulemma ensikuun alussa. Tuo limitteri on hengenvaarallinen... saat jonkun kiinni ja hölläät odottamaan ohituspaikkaa ja polkaset kaasua ohittaakses, niin rinnalla loppuu hönkä... laiton vehje

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 25.01.16 - klo:14:48
Osia tulee kuulemma ensikuun alussa. Tuo limitteri on hengenvaarallinen... saat jonkun kiinni ja hölläät odottamaan ohituspaikkaa ja polkaset kaasua ohittaakses, niin rinnalla loppuu hönkä... laiton vehje

Whaat...kaikissa autoissahan limitteri toimii niin, että menee pois päältä kun painat kaasun sinne rintapeltiin asti?. Tai ainakin kaikissa omissa on toiminut, merkkiin katsomatta.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

hq100

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 25.01.16 - klo:14:51
Whaat...kaikissa autoissahan limitteri toimii niin, että menee pois päältä kun painat kaasun sinne rintapeltiin asti?. Tai ainakin kaikissa omissa on toiminut, merkkiin katsomatta.

Näin se tässäkin toimii. Kun lattiaan asti polkee, niin ohittaa limitterin.

mi16

Lainaus käyttäjältä: hq100 - 25.01.16 - klo:15:02
Näin se tässäkin toimii. Kun lattiaan asti polkee, niin ohittaa limitterin.

Niin kun ensin kiihtyy siihen rajalle hitaasti ja sitten muistat sen limitterin ja polkaset kaasun sen kynnyksen ohi ja laatikko alkaa arpoo pienempää pykälää... ihan p.... keksintö. Parempi kun ei käytä niin pääsee kerralla turvallisesti ohi.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: rami - 21.01.16 - klo:22:35
Tuo sun plörinä ei kyllä muuta totuutta miksikään.
Vai muuttaako?
Kyllä minä otan muiden mielipiteet huomioon niin kauan kunnes niitä faktoja ruvetaan vähättelemään.
Seuraavaksi aletaan kirjoittelua sanomaan provoiksi mitä ne eivät laisinkaan ole vain pelkkää faktatietoa ja perustuvat 100% totuuteen.
En edelleeenkään rakasta autoa niin paljon etten näkisi siinä olevia vikoja ja ongelmia.
Ihmetyttää miten jaksat kaivaa turhanpäiväisiä juttuja ja kirjoitella hehtaaritolkulla jankuttavaa kirjoitusta.
Siis miten joku voi???? ;D ;D ;D

Oli kyllä viimeinen niitti uuden A4:n arkkuun. Epäilemättä hieno kärry, mutta en aio ostaa enää samaa autoa kuin Ramilainen. Surunvalittelut A4-ketjulaisille ja A4:n ostaneille - ja pitkää pinnaa!

Kehityskaarihan menee niin, että ensin R kehuu kovasti peliään ja muut kärryt ovat silkkaa kuraa. Kohta nimitys kuitenkin vaihtuu koppuraksi ja siitä alkaa päätön valitusmonologi vailla mitään älyllisen diskurssin tunnusmerkkejä. Audikin tuli moneen otteeseen haukuttua ja vannottua, ettei ikinä moiseen kusetuspajaan enää ikinä kajoa, mutta hupsheijaa, siellähän sitä Ramilainen oli taas asioinut😂! Tuliko tällä kertaa vilkaistua takakonttiin ennen ostopäätöstä, että "kassit" mahtuvat kyytiin eikä tarvitse sitten täällä itkeskellä...😂?
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

th

Lainaus käyttäjältä: Flat - 25.01.16 - klo:09:27
onko tuo musta optiikka paketti nyt hieno ?

Omaan makuun turhan synkää mustaan autoon. Hukkuu jotenkin kaikki muodot. Voisi toimia paremmin punaisessa tai valkoisessa.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

mi16

Ruuvi renkaassa... samalla mielenkiintoinen havaito kun nostin auton ylös ihan vaan huvikseen. Pakoputken puolessavälissä on moottoriohjattu läppä, olenkin ollut sitämieltä että kun antaa koneelle kierroksia niin kone alkaa murisee kivasti, eli läppä aukee että kaasut mahtuu kulkee.

optilab

Lainaus käyttäjältä: th - 25.01.16 - klo:13:15
Onkos kukaan saanut tosta vakkarin puutteesta korjausaikaa vielä sovittua? Rupee hieman ärsyttämään tuo pidemmän pätkän ajelu limitterillä. Alkaisi olemaan pikkuhiljaa mielestäni peruste hinnan alennukselle.

Alkaa tosiaan ottaa pataan toi vakkarin puute ihan tässä kehäteilläkin ajellessa, kun ainakaan oma koipi ei saa pidettyä niin tasaista perusvauhtia yllä, etteikö toi pirun Stronikki arpoisi jatkuvasti kuutosen ja seiskan välillä siinä himpun alle yhdeksänkympin vauhdissa. Tuntuu kyllä siltä, että aikaisempi b8 ei arponut lainkaan samalla tavalla.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

mattinen

Lainaus käyttäjältä: optilab - 26.01.16 - klo:13:28
Alkaa tosiaan ottaa pataan toi vakkarin puute ihan tässä kehäteilläkin ajellessa.. .

Minkäslaisista aikatauluista tuossa puuttuvan vakkarin asiassa on ollut puhetta? Myyjä lienee maininnut asiasta auton luovutuksen yhteydessä? Nyt olisi mielenkiintoista tietää, koska luovutus on tapahtunut, ja koska asia on luvattu hoitaa kuntoon.

optilab

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 26.01.16 - klo:13:47
Minkäslaisista aikatauluista tuossa puuttuvan vakkarin asiassa on ollut puhetta? Myyjä lienee maininnut asiasta auton luovutuksen yhteydessä? Nyt olisi mielenkiintoista tietää, koska luovutus on tapahtunut, ja koska asia on luvattu hoitaa kuntoon.

Mulle ei ainakaan kerrottu mitään sen tarkempaa aikataulua. Kerrottiin vaan, että soitellaan heti, kun ovat valmiita korjaukseen. Joku tässä tiesi kertoa, että osia tulisi maahan ensi kuussa?
Luovutus oli 5.1.2016.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

mattinen

Vakkarin puuttuminen autosta tarkoittaa sitä, että myydyssä tuotteessa on virhe. Se ei kaikilta osin vastaa sitä, mitä kauppaa tehtäessä on myyjän ja ostajan välillä sovittu. Virhe ei toki ole suuri, jos ajatellaan vakkarin osuutta A4:n myyntihinnasta. Mutta useimmille tänä päivänä auton ostaville vakkarin puuttumisen käytännöllinen merkitys ei liene vähäinen. Voidaan ehkä jopa sanoa, että sen merkitys on huomattava. Kyseessä ei ole mikään harvinainen ylellisyysvaruste, vaan tuon hintaluokan autoon itsestään selvästi kuuluva varuste, jota useimmat käyttävät päivittäin. Tämän vuoksi uskallankin väittää, että virhe ei ole aivan mitätön.

Kuluttajasuojalain mukaan myyjällä on oikeus korjata virhe, ja tämä on totta kai myös ostajan intressi tässä tapauksessa. Virhe täytyy kuitenkin korjata kohtuullisessa ajassa. Ellei näin tapahdu, on ostajalla oikeus hinnanalennukseen. Miten kohtuullinen aika sitten määritellään? En itse osaa ottaa siihen kantaa, mutta kuluttajaviranomaisten käytännöstä löytyy varmasti apua tähän kysymykseen. Tässä tapauksessa myyjä ei ilmeisesti ole esittänyt mitään arviota ajankohdasta, jolloin virhe tulisi korjattavaksi. Tämä ei mielestäni ole erityisen hyvää palvelua. Odottavan aika voi tulla aika pitkäksi, kun otetaan huomioon, kuinka olennainen varuste vakkari on.

Koko homma on kuitenkin viime kädessä kiinni siitä, miten kuluttaja itse reagoi asiassa. Jos hän tyytyy myyjän ilmoitukseen, jonka mukaan "ottamme yhteyttä, kun asia tulee korjaukseen", niin silloin ei kyllä oikein auta muu kuin odottaa sitä ilmoitusta. Luulen, että itse en tyytyisi myyjän ilmoitukseen, jonka mukaan he soittavat heti, kun ovat valmiit korjaukseen. Ilman mitään muuta aikamäärettähän tuo voi tarkoittaa vaikka juhannuksen jälkeistä viikkoa.

optilab

Juu, kyllä tässä pitää vakkarin perään alkaa huutelemaan, jos ei kohtapuoliin jotain kuulu. Kyselin tästä myös maahantuojalta (vv-auto), josta osattiin antaa yhtä lailla tarpeellinen kommentti "tehtaalla tehdään asian eteen hartiavoimin töitä ja jälleenmyyjille/huoltoliikkeille ilmoitetaan heti, kun asia selviää"..
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

mattinen

Lainaus käyttäjältä: optilab - 26.01.16 - klo:14:42
"tehtaalla tehdään asian eteen hartiavoimin töitä ja jälleenmyyjille/huoltoliikkeille ilmoitetaan heti, kun asia selviää"..

Näin varmasti tapahtuu, ja on tietysti selvää, ettei myyjä voi itse vakkariksi muuttua. Mutta yhtälailla on selvää, kyseessä on puhtaasti myyjä/maahantuoja -puolen ongelma. Toisin sanoen, ostajaa (=kuluttajaa) ei voi panna (määräämättömäksi ajaksi) kärsimään seurauksia myyjä/valmistajapuolen ongelmista. Hieman ihmettelenkin, miksi myyjä ei ole oma-aloitteisesti ja heti hoitanut asiaa niin, että ostajan odotusajasta tulisi miellyttävämpi. Tämä olisi voinut tapahtua esimerkiksi luovuttamalla ostajalle laadukas Audi-oheistuote (lumiharja ja lasinpesuneste ei riitä). Tässä ehkä vaikuttaa taustalla se, että suomalainen kuluttaja on keskimäärin aika mukautuvainen, ellei jopa nöyrä. Veikkaan, että joissakin muissa maissa ei tulisi kuuloonkaan, että yli 40 000 euron tuotetta ostettaessa toimittaisiin siten, kuten nyt Suomessa on tässä asiassa ilmeisesti toimittu.

Patomursu

Kannattaa varmaan virallinen reklamaatio tehdä asiasta myyjäliikkeeseen eikä täällä huudella? Vapaamuotoinen reklamaatio vaan alulle, jos siis osaa sellaisen tehdä, valmiita pohjiakin varmaan löytyy.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

keinonen

Kun selviää kauan tuon korjaamiseen menee niin varmaan Audilla tehdään päätös onko jotain tarpeen hyvittää. Jokaisen oma asia sitten haluaako alkaa kirjoittamaan vaatimuksia laadukkaista oheistuotteista..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy