A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

wtf

Lainaus käyttäjältä: ARIMO - 08.01.16 - klo:19:50
Vähän sama fiilis jäi mullakin kun istahdin uuteen B9:Iin. Etenkin Kangaspenkit näyttivät aika laimeilta. Koeajoa en ehtinyt vielä tehdä.
Näyttääkö B8:sin perus kangaspenkit sitten jotenki hienolta?
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

a4b8

On tainnut jäädä pois sivuhelmojen listat, jotka olivat vakiona suomi-malleissa B8:ssa? Riittääkö, että on avaimet taskussa kun käynnistää/sammuttaa auton?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

ARIMO

Lainaus käyttäjältä: wtf - 09.01.16 - klo:13:23
Näyttääkö B8:sin perus kangaspenkit sitten jotenki hienolta?

No ei näytä kyllä nekään kovin kummoisilta.

Ihan hauska oli vertailla a3 sedanin ja uutta a4 sedania kun ne oli liikkeessä peräkkäin. Mielestäni a3 sedan s-line ulkopakettilla näytti jopa hienommalta kuin a4 sedan. Toki ei se A4 rumakaan ollut. 8)
Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

Ritzenhoff

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 09.01.16 - klo:17:15
On tainnut jäädä pois sivuhelmojen listat, jotka olivat vakiona suomi-malleissa B8:ssa? Riittääkö, että on avaimet taskussa kun käynnistää/sammuttaa auton?

Jos on advanced key system -lisävaruste, niin riittää että on avaimet taskussa, vakiona ei tule. Itselle se olis tärkein lisävaruste. Samaan hintaan saa viel jalan heilautuksella takaluukun auki. Ihan ehdoton myös, ilman sitä aivan turha.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

mi16

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 09.01.16 - klo:17:15
On tainnut jäädä pois sivuhelmojen listat, jotka olivat vakiona suomi-malleissa B8:ssa? Riittääkö, että on avaimet taskussa kun käynnistää/sammuttaa auton?
Kyllä mulla listat on.
Avaimet voi olla taskussa. Sammuttaessa muuten automaatti menee automaattisesti p:lle ja kytkee kässärin päälle. MMIstä sammuu virrat kun oven avaa. Sekin on uutta että paikallapitoavustin muistaa edellisen asetuksen ja on käynnistäessä valmiina päällä.

Flat

jep, kyllä riittää perusversiossakin että avaimet on vain taskussa. huomasin juuri että android auto lukee tekstiviestit ääneen jos niitä päättää vikaista ajon aikana. Ei tarvitse siis tuijottaa ruutua ollenkaan.

Pitää hiema ottaa lausuntoja B&O:sta takaisin.  Aika hienosti soi,bassoa on alkanut hieman löytymään kun käyttötunteja alkaa kertymään ja pakkanen on laskenut. Tuo surround ja 3D tuo kyllä tiettyihin biiseohin hienosti tilantuntua, hemmetin upealta kuullosti. Varmaan korva alkaa tottumaan myös B&O:n soundiin....

Start & stop ei mene päälle )(auto ei siis sammu) mikähän vialla. tänään ei täällä ole kuin -10 pakkasta,eikö sen pitäisi toimia?

Käsittämättömän syvä lokero muuten löytyi valokatlaisimen alta. Sinnehän mahtuu koko käsivarsi!

a4b8

Muistaakseni B8:ssa raja olisi 5 astetta pakkasen puolella. (noin)  Oletteko laittaneet/laitattaneet Defa Termiinin asennuslevyä keskikonsoliin?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

speedy76

Jokos Webaston toiminnasta on kokemuksia? Lämmittääkö myös moottoria?

LEMMY

Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.01.16 - klo:18:41
jep, kyllä riittää perusversiossakin että avaimet on vain taskussa. huomasin juuri että android auto lukee tekstiviestit ääneen jos niitä päättää vikaista ajon aikana. Ei tarvitse siis tuijottaa ruutua ollenkaan.

Mikä puhelin ja android sulla on? Tarvis toi oma luuri vaihtaa kanssa johonkin mikä toimis tulevan auton kanssa.

Niin ja toivottavasti mulla olis vakkarikin, kun huomenna tehdään auto  ;) Kai ne nyt ovat virheet sentään tutkineet kun kerran tiedossa. Toivottavasti on kaikki saatu autoon kiinni mitä kuuluu tilaukseen...
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Flat

vaatimuksenahan on että puhelimessa on android 5.xx. Ainakin samsungin S6 edgellä homma toimii hienosti.

Autoon on tullut jämäkkyyttä lisää verrattuna b8:siin, sellaista kassakaappimaista jykevyyttä

Vielä en ole päässut ihan jyvälle siitä milloin s-tronic päättää käyttää moottorijarrutusta tai vapaalle kytkemistä jos ajossa nostaa jalan kaasulta.

LEMMY

Mitä rekisteriotteessa muuten lukee vaihtoehtoisena rengaskokona 19 tuumaisena? Kaikissa videoissa ja kuvissa on 245/35 Hankookit alla mitä olen nähnyt. Hinnastossa vaan lukee 255. Taitaa olla varmin valinta ET35 vanteella toi 245 ettei ota mihkään kii.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Flat

rekisteriotteessa ei ole mainittu ollenkaan 19" renkaita


Akseli
2
Tekninen sallittu akselimassa (kg)
1120
Rengaskoko   Vannekoko   Offset   Kuormitustunnus ja nopeusluokka   Rengaslaji
205/60R16 M+S   7.0JX16   35.0   92H   tyyppihyväksytty
245/40R18 M+S   8.0JX18   40.0   97V   tyyppihyväksytty
225/50R17 M+S   7.0JX17   42.0   98H   tyyppihyväksytty
225/50R17   7.5JX17   38.0   94Y   tyyppihyväksytty
205/60R16   7.0JX16   35.0   92W   tyyppihyväksytty
245/40R18   8.0JX18   40.0   93Y   tyyppihyväksytty
225/45R18 M+S   7.5JX18   39.0   95H   tyyppihyväksytty
Akseli
1
Tekninen sallittu akselimassa (kg)
1040
Rengaskoko   Vannekoko   Offset   Kuormitustunnus ja nopeusluokka   Rengaslaji
205/60R16   7.0JX16   35.0   92W   tyyppihyväksytty
225/50R17 M+S   7.0JX17   42.0   98H   tyyppihyväksytty
245/40R18 M+S   8.0JX18   40.0   97V   tyyppihyväksytty
225/45R18 M+S   7.5JX18   39.0   95H   tyyppihyväksytty
205/60R16 M+S   7.0JX16   35.0   92H   tyyppihyväksytty
245/40R18   8.0JX18   40.0   93Y   tyyppihyväksytty

LEMMY

Ai niitä ei nyt ole saatu sinne laitettua. Kiitoksia tiedoista. Kai sekin on jo rikos niitä 19 tuumaisia laittaa kun päästöt nousee. Täytyy varmaan kohta katsastaa  :)
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

a4b8

No jopa kävi tuuri, auto menee n 1½ viikon päästä vaihtoon, nykyisessä loppiaisesta saakka käynnistäessä muutaman kerran punainen rattivalo, pyörät ei käänny mihinkään. Liikkumisturva, pihasta haettuna ei korvaa, nainen liikkumisturvasta sanoi ettei myöskään korvaa jos johtuu jäätymisestä, jos pystyisin jossain valon välissä ajamaan liikkeeseen korjattavaksi, (50 km) ei saa sijaisautoa! Eli puolitoista viikkoa taksilla töihin ja takaisin! Vika kai johtuu siitä että pakkasessa akun varaustila vähenee jonkun tason alle ja sytyttää tuon valon!
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Latexi

Lainaus käyttäjältä: Flat - 10.01.16 - klo:08:47
vaatimuksenahan on että puhelimessa on android 5.xx. Ainakin samsungin S6 edgellä homma toimii hienosti.
Testasimme Laakkosen (Hämeenlinna) pihassa toimivuutta myös iPhonella (6) niin toimi mainiosti. Mahdollisesti viitonenkin käy.
Latexi

optilab

Lainaus käyttäjältä: Flat - 10.01.16 - klo:08:47

Autoon on tullut jämäkkyyttä lisää verrattuna b8:siin, sellaista kassakaappimaista jykevyyttä


Tämä +1. Asian vertauskuva täydellinen.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

europe


Mjkarhu

Luovutus oli tänään. Yritän illalla perehtyä paremmin autoon, mutta vakkari löytyy, sen tarkistin ensimmäisenä.

Popovice

Lainaus käyttäjältä: europe - 11.01.16 - klo:17:07
Allroatti,
Näyttäisi olevan esillä jo Saksan Audi sivuillakin, mutta hinnastoa ei vielä löytynyt...

Tuntuu että allroad on perus A nelkkuakin enemmän edeltäjänsä näköinen (siis ulkoa päin), mutta sehän ei ole välttämättä ollenkaan huono juttu 8).

tpu

Saako tuota lämmitettävää ohjauspyörää tasaisella alaosalla? Konfiguraattorissa on joko/tai.

th

Kyselin vakkariasennuksien perään ja vastaus oli, että arvio helmi-maaliskuussa.

mukavat quattrokelit tänään etelässä
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Latexi

Lainaus käyttäjältä: th - 12.01.16 - klo:14:16
mukavat quattrokelit tänään etelässä
Pitää paikkansa. Sivuvaikutuksena helvetinmoiset lumityöt sellaisille, jotka asuvat rivi- tai omakotitaloissa eikä lumitöistä ole sovittu urakoitsijaa.
Latexi

a4b8

Miten toimii tuo vaihdevivun P-näppäin automaatissa? Onkohan moottorilämmitintä jo 2.0 TFSI, 190 hv?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Flat

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 12.01.16 - klo:16:46
Miten toimii tuo vaihdevivun P-näppäin automaatissa?

mitähän haet takaa ? Nappia painamalla menee P asento päälle.

Flat

Tässä hieman enemmän havaintoja autosta, osaa vanhoja osa uusia. Tyytyväisiä ollaan edelleen ja tyytyväisyys on lisääntynyt tässä ajan mittaan. Sinänsä omituista, että koska se ensikosketuksen WOW efekti jäi puuttumaan, niin nyt ajan kanssa alkaa pientä wowia olemaan ilmassa. Tästä voisin sanoa, että  lyhyellä koeajolla ei varmasti pääse autoon sinuiksi ja koeajo on tehtävä myös pimeällä. Jos oikein muistan B8:ssa itselläni oli enemmän wow efectiä ensikohtaamisessa kuin tässä B9:ssä. B9 näyttää olevan kuin viini, joka ”kehittyy” vielä jonkin aikaa, kun korkki aukaistaan ensi kerran. Sitten asiaan. Osa havainnosta voi tietysti johtua omistajan Audi vahvoista laseista ja pakotetusta tyytyväisyysvelvoitteesta, mutta jätettäköön lukijan vastuulle se mikä on väritettyä totuutta ja mikä ei.

Ulkonäkö:

Ulkonäkö on kummasti alkanut mielyttämään (enemmän) , särmikkyys ja pienet detalji erot B8:siin verrattuna ovat hyvä parannuksia jotka mielyttävät silmää varmasti vuosienkin päästä. On melko varmaa, että design ei kulu puhki kovin helpolla. Moitteena voi sanoa sen, että ulkoinen design kehitys näyttää olevan yltiökonservatiivista, tyyliin VW passat, mikä ei sinänsä ole huono asia ollenkaan. Viimeisin Passat on todella hienon(arvokkaan) näköinen ja mielestäni A4 on ottanut Passatin hienosta evoluutuosta mallia. Daytona gray on itselleni varsinkin pitkän hopea kauden jälkeen piristävä muutos. Kauempaa näyttä perus harmaalta, mutta läheltä katsottuna helmiäisvärin ominaisuudet tulevat esille. S-line sportin mukana tuleet 18” PRD vanteet ovat ok näköiset, ei pienempää vannekokoa oiken viitsi tähän harkita. Toivottavasti ajan myötä alusta laskee hieman alemmaksi, niin saadaan sopusointua sivuprofiiliin. Nokkahelma tässä(kin) on korkealla, ihmeen korkealla. Itselle on myös tummennetut lasit ovat pakollinen varuste, tehdastummennukset ovat varmaan tummuusasteltaan  35% luokkaa. Ilmeisesti sisävalopaketin mukana tulevat ovenkahvavalot, jotka valaisevat maata, ovat hienot, ja ehkäpä oikeasti hyödylliset jos joutuu pois katuvalojen alueelta pimeällä. Takavalojen dynaaamiset vilkut  ”coolit”, olisipa myös edessä, mutta matrix valoja en raaskinut ottaa.

Alusta & moottori & vaihteisto:

Auton sport alusta  toimii mielestäni paremmin kuin edeltäjänsä, meno on vaan vakaampaa kuin aikaisemmin, vaikea pukea sanoiksi. Kukin todetkoon itse.....Sport alusta ei todellakaan ole kova, enemmänkin mukavuuspainotteinen, ei  ollut edes kova noilla kovilla paukkupakkasilla. 18” kitkat ovat autossa hiljaiset ja meno on hiljaisempa kuin B8:ssa, se on nyt tullut havaittua. 
140kW bensakone vie autoa hienosti eteenpäin, riittävän ripeä rauhalliseen etenemiseen.  Moottorin äänet on eristetty paremmin kuin B8:ssa, eron huomaa varsinkin kiihdytyksissä. Ainakin näin alussa näyttää siltä että kulutuslupaukset ovat jälleen kerran aika moista utopiaa. Ollaan hemmetin kaukana luvatuista arvoista. Saa nähdä mihin kulutus asettuu kun sisäänajo on tehty. Siitä dataa sitten myöhemmin.  S-tronicin kanssa on vielä sinuiksi tulemista, ehkäpä manuaalista siirtymisen vuoksi. Hienostihan tuo pelaa, mutta aina ei ymmärrä mitä laatikko oikein ajattelee heitellessään vaihteita sisään. Eniten hämmennytä aiheuttaa maantiellä se, että miksi ei vedetä 7 vaihdetta sisään herkemmin, vaan välillä junnataan 6:sella vaikka olis selvä seiskan paikka. ( tämä tapahtuu efficiency moodilla) Joskus sitten pitää pakottaa rattivaihteilla seiska päälle jotta yhteisymmärrys auton ja kuskin välillä löytyy. (Ehkäpä) tuo S-tronicin sähellys vaikuttaa kulutuslukemiin. Käyttäjässäkin voi olla vikaa....

Sisätilat:

Kuten kaikki ovat huomanneet, tässä on tehty suurempi loikkaus kuin ulkoasussa. Moderni ohjaamo, johon kannataa ehdottomasti ottaa laajennettu sisävalopaketti.  Hämärän tulesssa auton sisusta herää lajennetulla sisävalopaketilla aivan uudella tavalla eloon ja entaa entistäkin hienomman fiiliksen sisätiloihin. Onko tämöä sitten 550 EUR arvoista, niin ainakin niille, jotka arvostavat pieniä detaljeja ja fiilistä. Itseäni ainakin nyt sapettaisi jos olis jäännyt ruksimatta. S-line sport paketin tuomat muutokset sisustaan ovat mielestäni onnistuneet, mutta onko ne hintansa arvoiset, siitä voidaan olla hyvinkin montaa mieltä. Aika kallis varuste itse asiassa.  Joka tapauksessa nahka " kangas penkit ovat tyylikkään sporttiset ja hyvät istua ja omana makuun myös tumma sisäkatto tuo vaihtelua. Vaaleat penkkien, ratin ja vaihdekepin tikkaukset viimeistelevät ulkonäön. Penkit varmaan samat kuin perus sport jakkarat. Valaistu rosterinen kynnyslista etuovissa sopii mainiosti sisävalopaketin ja B&O valojen tyyliin.  Flat bottom ratti ensi kertaa käytössä, ja ennakkoepäilyt käyttöergonomiasta ovat olleet turhia. Erinomainen käteen ja tuo vaihtelua. Tavaralokeropaketti tuli valittua tähän puhtaasti takamatkustajien takia. Etupenkkien selkänojossa olevat tavaraverkot ovat itselleni liki pakollinen varuste. Erona B8:siin näyttää olevan se että etupenkkien alta on häipyneet lokerot ja tilalle on tullut ajovalokatkaisimen alle hillittömän syvä kannellinen lokero. Tavaratilaan ko. paketti toi myös verkkovirityksia sivuille ja jonkun ison verkon lattialle. Taitaapi takapenkin keskikyynärnojassa olal myös mukitelineet.  3-alue ilmastoinnin konsoli tuo omalta osaltaan hienoa fiilistä ohjaamoon hipaisunäppäimineen, mutta eipä tuon perusilmastoinnin visuaalinen ilme huono ole, ei ollenkaan.  Lämpöä piisaa ja ikkunat pysyvät huurteettomina. 3- alue ilmastoinin hyödyllisyys on tietysti kyseenalainen, onko siitä mitään hyötyä vai ei. Aika näyttää. Takapenkille se tuo oman lämpötilansäätimen ´”näyttöineen”.
Bang & Olofsen äänentoisto:
Ihan en ole vielä sinut tämän kanssa. Bassoa kaipaisin edelleen jykevämmäksi. Pitää ilmeisesti sisäänajaa tuotakin vielä.  Kyllä sitä bassoa on, esim Santanan Maria Maria biisiä kun kuuntelee, niin kyllähän sitä napakkaa bassoa on olemassa, mutta se peittyy  monissa  biiseissä hieman diskantin ”alle” .  Kyllähän sitä on jo välillä saatu wow efektiä tämän kanssa, kun tilantuntu tulee kunnolla esiin tiettyjen biisien kanssa. Mukavana bonuksena ovien kajareissa on led valonauhat, jotka sopivat hyvin yhteen sisävalopaketin ja kynnyslistojen kanssa. Subbarin säätöjä ei ole erikseen tässäkään. B&O takia otin myös äänieristelasit jotta ulkopuolinen melu ei häiritsisi mankankuuntelua. Vaikea sano eroa peruslaseihin, mutta mielestäni tällä on vaikutusta. 3D soundista en nyt osaa sanoa oikein mitään, mediumilla pidän, ainakin high oli liikaa omille korville. Surround myös keskitasolla. B&O lievä pettymys tässä vaiheessa.

MMI systeemit

MMI näyttö ja DIS näyttö ovat käytöltään loogisia kun pääsee sinuiksi käyttölogiikan kanssa. Kulutusgrafiikka DIS näytössä ei  mielestäni vedä vertoja perinteisemmälle numerorvoille. Kommunikaatiapaketin tuomat varusteet näkyvät kaiketi lähinnä näytöillä  ja hansikaslokerossa. Kaksi SD kortipaikka ja cd/dvd asema hansikaslokerossaja keskikyynärnojan alla pari USB liitintä ja AUX liitin. Android auto nyt sekoillut pari kertaa, en tiedä onko vika auton softassa vai puhelimen softassa. ( puhelimessa Android Auto 1.5 ja käyttis Android 5.1.1). Spotifyn virittelin toimimanaan myös ja näyttäisi toimivan hienosti android auton kautta. Biisin tiedot ja kuvat ilmestyvät näytölle.  Android auto lukee tekstarit ääneen ja mikäli puhelin ei ole piuhalla kiinni autossa, tekstarit pystyy lukemaan MMI näytöltä. Android auton kehittymistä odotellessa.....
Pikku detalji joka häiritsee on se, että kun radiota kuuntelee, niin MMI ruudulla näkyy ”tietosivu” radiokanavasta, jossa on kanavan nimi ja oletuskuva ( se radiotornin kuva). Tämän näytön anti on aika minimaalinen.  B8:ssa sai oletusnäkymäksi suosikkikanavalistan, nyt pitää napauttaa nuppia kerran ennekuin tuo lista tulee näkyviin. Saakohan suosikkilistan oletukseski tai saakohan tuohon jotenkin kanavien kuviksi vaikka viralliset kanavalogot  ?
Valikoista löytty hieman yllättäen myös kohta system update. Onkohan tarkoitus että käyttäjä voisi joskus tulevaisuudessa itse päivittää ”käyttöjärjestelmän” ? Jos tämä olisi ainoastaan mahdollista tehdä huollossa, luulisi että tämä valikko ei olisi näkyvissä.

Yhteenveto:

Uusi A4 on täyttänyt omat odotukset. Hyvä, vakuttava esitys, joka ei ihmeelisyyksillä ja räväkkyydellä pröystäile.   Kuten alussa sanoin, vaatii näköjään hieman aikaa tehdä tuttavuutta tämän kanssa , että pääsee sinuiksi. Vakavassa harkinassa (toiveissa) korisarja joka näyttää olevan onnistuneempi  etuosaltaan kuin B8:ssa. Tuolla saisi tuohon konservatiiviseen ulkonäköön vielä lisää sarmää ja erottuvuutta massasta. Perhanan kallis vaan.....
Hieman tietysti kismittää että tämä ecomoottori ei täytä alkuunkaan kulutuslupauksia. Ainakin jos vanhan auton kulutuslukemia vertaa tähän, niin vähemmällä se meni, vaikka asian pitäisi olla selvästi  toistepäin.

Suosittelen.  9+.


th

Lainaus käyttäjältä: Flat - 12.01.16 - klo:19:28
S-line sportin mukana tuleet 18” PRD vanteet ovat ok näköiset, ei pienempää vannekokoa oiken viitsi tähän harkita.

Tähän tarvii kyllä todeta, että vakio busines sportin 17" kitkoilla tuntuvat kyllä niin kovilta, että en kyllä pystyisi harkitsemaan isompaa tuumakokoa vanteelle. Itellä ainakin alkaa olemaan teinivuodet sen verran takana ja 35 profiili testattu, että mukavuus edellä!
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Mjkarhu

Hyvä ja kattava raportti Flatilta.

Itselläni auto ollut nyt vuorokauden ja harmittavan vähän olen siihen päässyt tutustumaan, huomenna sitten enemmän. Advanced key oli kyllä erinomainen valinta, paluuta ei ole. Toimii paksut talvihanskat kädessä, ei mitään ongelmia. Ovet on auki heti kun tarraan kahvaan. Ja samoin kontin sulku kakesta sekä avaus ilman käsiä jalkaa heilauttamalla, tälle on ollut jo käyttöä. Kävin hiihtämässä ja sukset&sauvat sai hyvin konttiin, kun ei tarvi kaivella avaimia.

Lisäisin vielä tuohon Flatin yhteenvetoon ajoasennon, se on huippuluokkaa. Kerrankin ratin saa tarpeeksi lähelle myös pitkäjalkaisena ja myös reisituki nousee tarpeeksi korkealle.

Kommunikaatiopaketin kanssa en ole päässyt vielä sinuiksi, kerkesin nopeasti vasta kokeilla. Ensi kokeillut ei auennut miten tuon spotify toimii. Avasi hitaasti jonkun listan kappaleista, joita en tunnistanut. Miten tuota kuuluu selata? En myöskään tajunnut heti mitä kaikkea tuolla voi tehdä, navi kyllä toimi hienosti. Mutta mitä muuta se tarjoaa? Tekstarien luku tuntuu kyllä hassulta, ennemmin ottaisin whatsappin tuohon. Lisäksi puhelin ei ilmeisesti voi olla samaan aikaan BT:llä kiinni ja näin ollen en keksinyt miten puhelinta voi selata ratin napeista, ilmoittaa vaan ettei puhelin ole kytkettynä. Jos näin on, niin tuo on selvä miinus. Navi käytössä poistaisi puhelimen käytön ratin kautta. Tähän mennessä en ole siis huomannut kuin tuon navin hyödyllisyyden.

Mutta, auto on ollut nyt päivän käytössä ja vastaan on tullut muutama bugi:
-Välillä carplay ei vastaa mihinkään. Kuvakkeet tulevat näyttöön, muttei suostu käynnistämään mitään. Vaatii auton sammuttamisen
-Taustavalaistuksen säädöstä katosi näytöltä värivalikoima, valinnassa oli vaan rulla ilman värejä, eikä niitä päässyt muuttamaan
-Connect paketin MMI sovellus näyttää puhelimessa öljyntasoa vajaaksi, mutta auto näyttää täyttä pylvästä (mikä oletettavasti pitää paikkansa)


Flat

tuo advanced key on jäännyt vähän kaivertamaan,olisi varmasti kiva varuste josta olisi hyötyä joka päivä.

Jos puhelimen kytkee piuhalla kiinni, niin silloin bt yhteys katkaistaan.Ainakin mulla DIS näytössä puhelin näkyy molemmilla tavoilla. Jotain alkuhässäkkää mullakin oli,ennenkuin määritin puhelimen androidissa luotetuksi laitteeksi. tämän lälkeen bt ja usb yhteys on toiminut hyvin, niin mmi ja dis näytössä. Android puolella whatsapp on listattu android auto yhteensopivaksi,joten sen kaiketi pitäisi toimia auton kautta...

jos ä navi käytössä mmi näytöllä, niin dis näytöltä pystyy puhelinta käyttämään.....



Latexi

Jokseenkin kryptisiä juttuja tässä ketjussa noin yleensä. Saa nähdä saanko edes koko autoa liikkeelle sitten kun se ylipäänsä tulee. Laakkosella otimme parisen viikkoa sitten pikatestauksen mun iLuurila ja siellä homma onnistui, mutta lukemieni juttujen mukaan siinä eivät tainneet olla ihan kaikki ominaisuudet testauksessa mukana. Pitää varmaan käyttää sitä varminta gps:ää eli kysyä vastaantulijoilta.
Latexi

d_view7

Mustan optiikan tuotannon aloitus siirtyy viikkoon 16. Poistuu kyllä ainakin minun listalta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy