A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Latexi

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 06.01.16 - klo:19:36
701 euroa halpeni  :)

Mulle kyllä kerrottiin sen alennuksen olevan vain muutaman euron luokkaa.  >:(
Latexi

Mjkarhu

LainaaMulle kyllä kerrottiin sen alennuksen olevan vain muutaman euron luokkaa.  >:(

Taisit tilata sen tiukemman version. Dieselillä päästöt sen verran alhaiset, että tippuu tuon reilu 500â,¬

roadrunner

#902
Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 06.01.16 - klo:19:51
Taisit tilata sen tiukemman version. Dieselillä päästöt sen verran alhaiset, että tippuu tuon reilu 500â,¬

Mitä lähempänä 140 g/km CO2 päästöt sen vähemmän alennusta ja jos tuon yli niin ei alennusta lainkaan.
2,0 TDI 140 kW 114 g/km = -1%

ja sitten 140 g/km = -0,1%  ;D
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

batman14

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 06.01.16 - klo:13:03
Niin...onhan se vanhan näköinen kun on vanha mutta eroaa aika paljon edellisestä sukupolvesta?. Pointtini meni varmaan hieman ohi. Miksi ostaa uusi B9 jos ajaa B8:lla joka on lähes samanlainen ? Itse kun en Audeista niin ole perustanut niin jokainen sukupolvi näyttää samalta, se ei vain vetoa minuun. Itse odotan uuden mallin erottuvan niin sisältä ja ulkoa selkeästi vanhasta sukupolvesta.

Niin...ja on nähty livenä. En osta vaikka ehkä hieman sitä odotinkin markkinoille. Pettymyshän se taas oli muotoilunsa osalta. Taitaa seuraavat rahat mennä uuteen S90:een...ehkä. Siitä sentään huomaa, että on uusi malli.

PS. Onhan se A4 promokuvissa makean näköinen mutta sitten kun se kulimalli lyödään luovutukseen perus valkoisena, 16" vanteilla ja kuttaperkkapenkeillä niin siinä tosiaan sitä hillittyä tyylikkyyttä.


En ymmärrä mitä ajat takaa. Onko sitten C-sarjan mersu, Volvon V60 tai BMW 3-sarjalainen tyylikäs 16'' vanteilla ja kangaspenkeillä? Eiköhän ihan jokainen auto näytä vähän erilaiselta promokuvissa kuin luonnossa hinnat alkaen mallina.

B9 on täysin uusi sisältä verrattuna vanhaan. B8 näyttää edelleen ulkomuodoiltaan ihan modernilta niin en ymmärrä miksi sitä pitäisi muuttaa radikaalisesti? Mitä järkeä joka mallisukupolven vaihdossa tehdä jotain radikaaleja muutoksia että ei mallia edes tyyliin tunnista? Audilla on nyt ihan selkeä linja näiden uudistuksien kanssa, ja esim. Volvoon ei oikein voi verrata koska kaikki nykyiset pl. XC90 , perustuvat edellisen omistajan tekeleisiin? Ja nyt kun kiinalaiset omistavat merkin niin onhan se ymmärrettävää että tehdään rajumpia uudistuksia, koska merkillä on uusi tuleminen.

Latexi

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 06.01.16 - klo:19:51
Taisit tilata sen tiukemman version. Dieselillä päästöt sen verran alhaiset, että tippuu tuon reilu 500â,¬
Tämän uuden CO2 päästöt 136 g  / km eli ehkä sieltä tulee se muutama euro alennusta, mistä kuulin jonkinlaista huhua. Puhetta oli kokonaisesta 3 â,¬ "alennuksesta".
Latexi

roadrunner

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 06.01.16 - klo:21:02
Tämän uuden CO2 päästöt 136 g  / km eli ehkä sieltä tulee se muutama euro alennusta, mistä kuulin jonkinlaista huhua. Puhetta oli kokonaisesta 3 â,¬ "alennuksesta".

136 g/km vero 2015: 23,1%    vero 2016: 22,8%  = -0,3%  ;D

kai nyt kymppejä kuitenkin?
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

Latexi

Tuskin kuitenkaan. Tosin sitä jodutaan laskemaan vähän kaikesta erikseen, mutta jos oikein tarkkaan miettii niin saattaa siitä sen kympin saada aikaiseksi. Siellä kun on vallan helvetisti kaiken maailman kikkareita, joihin se vero lasketaan mukaan.
Latexi

Mjkarhu

No myyjähän sen osaa kertoa tarkalleen, mutta lasketaan nyt sinnepäin. Vero tippui 0,3 prosenttiyksikköä, eli noin 1,3%. Tilasit 2.0TFSI sedan q, siihen navi, matrix ja hälytin. Vähennetään laskukaakavan mukaiset alennukset ja oletetaan että hinta on näin ollen noin 58kâ,¬. Ei olla kovin kaukana. Vero lasketaan verollisesta myyntihinnasta, joten törkeästi yleistettynä veron ero tuossa hinnassa on 174â,¬. Onhan tossa nyt muutama euro ja muutama kymppikin. Mutta tota luokkaa se tulee olemaan.

Latexi

Aika hyvin laskettu. Hinta kaikkineen olisi n. 55 500 â,¬. Siitä sitten se uusi hinta ynnättäväksi. Mukana on myös toinen rengaskerta (kesäkiekot) ja jotain muuta mitä en nyt muista.
Latexi

Mjkarhu

Tuo 55,5kâ,¬ lienee sopimanne hinta alennuksineen? Verohan lasketaan ns pyyntihinnasta vähennettynä oletuksilla, jotka jäävät usein pienemmiksi kuin todellinen alennus. Mutta tossa se kokoluokka. Ei kannata tilata uutta venettä veronalennuksen takia, mutta kyllä sieltä enemmän kuin 3â,¬ tulee "hyvää".

Itselläni hinta taisi tippua 602â,¬, myyjä ei tosin ollut varma paineliko oikeita nappeja. Myyntisihteerit laskevat sitten lopullisen hinnan ensi maanataiksi, jolloin on luovutus.

Latexi

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 06.01.16 - klo:23:41
Tuo 55,5kâ,¬ lienee sopimanne hinta alennuksineen? Verohan lasketaan ns pyyntihinnasta vähennettynä oletuksilla, jotka jäävät usein pienemmiksi kuin todellinen alennus. Mutta tossa se kokoluokka. Ei kannata tilata uutta venettä veronalennuksen takia, mutta kyllä sieltä enemmän kuin 3â,¬ tulee "hyvää".

Itselläni hinta taisi tippua 602â,¬, myyjä ei tosin ollut varma paineliko oikeita nappeja. Myyntisihteerit laskevat sitten lopullisen hinnan ensi maanataiksi, jolloin on luovutus.
Mulla menee tuotantoon viikolla 2 eli taitaa olla juuri nyt linjalla ja itselle se tulee joskus kuun lopussa.
Latexi

Mjkarhu

LainaaMulla menee tuotantoon viikolla 2 eli taitaa olla juuri nyt linjalla ja itselle se tulee joskus kuun lopussa.

Viikko 2 on ensi viikko. Nopeaa on kyllä toiminta, jos meinaavat saada luovutuksen vielä tälle kuulle.

Latexi

Niin ainakin se kauppias väitti.
Latexi

roadrunner

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 07.01.16 - klo:09:59
Niin ainakin se kauppias väitti.

oma valmistui 18.12. ja tässä vielä odotellaan. Maanantaina tosin oli kuulemma satamassa ja tämän viikon aikana tampereella.

Joulu/uusivuosi hidastaneet toimitusta.
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

Mjkarhu

Itsellä auto saapui maahan 30.12. ja luvattu luovutuspäivä oli aikasintaan 15. päivä. Yllättävän kauan ne "väsäävät" jotain. Sain kuitenkin puristettua tuota nopeammaksi tutun myyjän kautta

Latexi

Kyllä niillä on melkoisen paljon säätämistä siellä maahantuojan tiloissa. Saattaa menä joidenkin mallien kohdalla parisen päivää.
Latexi

Flat

Ensimmäiset ajot ajettu ja tässä muutama sekalainen havainto nopeasti. Myöhemmin sitten syvällisempää palautetta. (Näin B9:n ekan kerran livenä liikkeen hallissa )

Ulkonäkö ei herättänyt oiken mitään tunteita, ikäänkuin B8 facelift. Pakopukien koko ihan miehekäs, putket molemmilla puolilla.B8 ollut mehupilliongelma ( alkupään autot) tiedostettu ja korjattu. Saattovalot etu ja takaovien kahvoissa mukava yllätys. Daytona gray mielestäni hieno.

Rosterisen kynnyslistan valaistus mukava bonus, ja ihan hienon näköinen. S-line sport penkit hyvät, ei mainittavaa  ero B8:n penkkeihin.

Mittaristo hieno ( ei virtual) iso parannus vanhaan. Andoid auto lähti hienosti toimimaan puhelimen kanssa ja navigointi oli hetkessä näytöllä. Android auton käyttö helppoa
auton nappulloilla.

Laajennettu sisävalopakeeti ihan hieno, varsinkin pimeällä. Suosittelen hankkimaan. B&O oli pettymys, tai sitten vanhassa oli vaan parempi äänentoisto. Ponneton basso.Diskantti soi varsin kirkkaasti. Olisi pitänyt otta pelkkä ASS ja tuunata se kuntoon kunnon kajareilla. OK, pitää säätää joskun ajan kanssa kuntoon.

3-alue ilmastoini ihan siistin näköinen ja käyttö helppoa. Vakkarin toiminnan olivat mennet muuttamaan ja heti oli vaaratilanne. Olin napauttanut speed limitin päälle ja rekkaa ohittaessa ihmettelin kun auto ei enään kiihdy. Onneksi ei käynnyt huonosti.

Säilytyslokeropaketin varusteet samat kuin B8:ssa. Auto aavistuksen hiljaisempi kuin B8 ( molemissa oli 225/44R18 michelin Xi3 kumit). Ã,,änieristelasit vaimensivat selvästi ohiajvien autojen nastojen ääntä.

Mitään wow efektiä ei tullut. Mitään ei ollut vialla. Kaikki oli hyvin toteutettu. Mistään ei osaa oikein valittaa. Saksalaista insinöörityötä parhaimmillaan, virheetöntä mutta tunteetonta. Kyllä tälllä kelpaa ajella.
Jotain jäin silti kaipaamaan ?

batman14

Lainaus käyttäjältä: Flat - 07.01.16 - klo:18:59
Ensimmäiset ajot ajettu ja tässä muutama sekalainen havainto nopeasti. Myöhemmin sitten syvällisempää palautetta. (Näin B9:n ekan kerran livenä liikkeen hallissa )

Ulkonäkö ei herättänyt oiken mitään tunteita, ikäänkuin B8 facelift. Pakopukien koko ihan miehekäs, putket molemmilla puolilla.B8 ollut mehupilliongelma ( alkupään autot) tiedostettu ja korjattu. Saattovalot etu ja takaovien kahvoissa mukava yllätys. Daytona gray mielestäni hieno.

Rosterisen kynnyslistan valaistus mukava bonus, ja ihan hienon näköinen. S-line sport penkit hyvät, ei mainittavaa  ero B8:n penkkeihin.

Mittaristo hieno ( ei virtual) iso parannus vanhaan. Andoid auto lähti hienosti toimimaan puhelimen kanssa ja navigointi oli hetkessä näytöllä. Android auton käyttö helppoa
auton nappulloilla.

Laajennettu sisävalopakeeti ihan hieno, varsinkin pimeällä. Suosittelen hankkimaan. B&O oli pettymys, tai sitten vanhassa oli vaan parempi äänentoisto. Ponneton basso.Diskantti soi varsin kirkkaasti. Olisi pitänyt otta pelkkä ASS ja tuunata se kuntoon kunnon kajareilla. OK, pitää säätää joskun ajan kanssa kuntoon.

3-alue ilmastoini ihan siistin näköinen ja käyttö helppoa. Vakkarin toiminnan olivat mennet muuttamaan ja heti oli vaaratilanne. Olin napauttanut speed limitin päälle ja rekkaa ohittaessa ihmettelin kun auto ei enään kiihdy. Onneksi ei käynnyt huonosti.

Säilytyslokeropaketin varusteet samat kuin B8:ssa. Auto aavistuksen hiljaisempi kuin B8 ( molemissa oli 225/44R18 michelin Xi3 kumit). Ã,,änieristelasit vaimensivat selvästi ohiajvien autojen nastojen ääntä.

Mitään wow efektiä ei tullut. Mitään ei ollut vialla. Kaikki oli hyvin toteutettu. Mistään ei osaa oikein valittaa. Saksalaista insinöörityötä parhaimmillaan, virheetöntä mutta tunteetonta. Kyllä tälllä kelpaa ajella.
Jotain jäin silti kaipaamaan ?

Onneksi olkoon uudesta autosta. Tuo B&O vaatii varmaan myös ''sisäänajoa''. Tarvitsevat X määrän tunteja kunnes elementit asettuvat ja alkavat soimaan niinkun pitää. Ulkomaalaislla foorumeilla on haukuttu A6:en Bose systeemiä maasta taivaisiin, mutta muutaman sadan tai tuhannen km jälkeen niin on parantunut huomattavasti. Varmaan sama asia tässä nelkussa.

a4b8

Lainaus käyttäjältä: Flat - 07.01.16 - klo:18:59
Ensimmäiset ajot ajettu ja tässä muutama sekalainen havainto nopeasti. Myöhemmin sitten syvällisempää palautetta. (Näin B9:n ekan kerran livenä liikkeen hallissa )

Ulkonäkö ei herättänyt oiken mitään tunteita, ikäänkuin B8 facelift. Pakopukien koko ihan miehekäs, putket molemmilla puolilla.B8 ollut mehupilliongelma ( alkupään autot) tiedostettu ja korjattu. Saattovalot etu ja takaovien kahvoissa mukava yllätys. Daytona gray mielestäni hieno.

Rosterisen kynnyslistan valaistus mukava bonus, ja ihan hienon näköinen. S-line sport penkit hyvät, ei mainittavaa  ero B8:n penkkeihin.

Mittaristo hieno ( ei virtual) iso parannus vanhaan. Andoid auto lähti hienosti toimimaan puhelimen kanssa ja navigointi oli hetkessä näytöllä. Android auton käyttö helppoa
auton nappulloilla.

Laajennettu sisävalopakeeti ihan hieno, varsinkin pimeällä. Suosittelen hankkimaan. B&O oli pettymys, tai sitten vanhassa oli vaan parempi äänentoisto. Ponneton basso.Diskantti soi varsin kirkkaasti. Olisi pitänyt otta pelkkä ASS ja tuunata se kuntoon kunnon kajareilla. OK, pitää säätää joskun ajan kanssa kuntoon.

3-alue ilmastoini ihan siistin näköinen ja käyttö helppoa. Vakkarin toiminnan olivat mennet muuttamaan ja heti oli vaaratilanne. Olin napauttanut speed limitin päälle ja rekkaa ohittaessa ihmettelin kun auto ei enään kiihdy. Onneksi ei käynnyt huonosti.

Säilytyslokeropaketin varusteet samat kuin B8:ssa. Auto aavistuksen hiljaisempi kuin B8 ( molemissa oli 225/44R18 michelin Xi3 kumit). Ã,,änieristelasit vaimensivat selvästi ohiajvien autojen nastojen ääntä.

Mitään wow efektiä ei tullut. Mitään ei ollut vialla. Kaikki oli hyvin toteutettu. Mistään ei osaa oikein valittaa. Saksalaista insinöörityötä parhaimmillaan, virheetöntä mutta tunteetonta. Kyllä tälllä kelpaa ajella.
Jotain jäin silti kaipaamaan ?
Onnea uudelle autolle!
Saattovalot, kynnysvalot - onkohan laajennetulla sisävalopaketilla tai S-linella osuutta? Tuskin on mitään noista valoista ilman valopaketteja?:(  S-line penkit <-> Business Sport urheiluistuimet onkohan eroa ja onko istuinosan sivut kuinka kovat?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Mjkarhu

LainaaSaattovalot, kynnysvalot - onkohan laajennetulla sisävalopaketilla tai S-linella osuutta? Tuskin on mitään noista valoista ilman valopaketteja?:(  S-line penkit <-> Business Sport urheiluistuimet onkohan eroa ja onko istuinosan sivut kuinka kovat?

Valaistut oven kahvat ulkopuolella tulee valopaketin mukana, QQ1 ja QQ2. Valaistu S-line kynnyslista on S-line paketissa.

Flat

#920
Eliköhän s-line penkit ole samat kuin sportit, mutta vain puolinahkaisina? Ainakin siltä ne paljolti vaikuttavat.

On totta että B&O vaatii sisäänajoa,monesti puhutaan jostain 200 tunnin määrästä ennenkuin ovat vetreytynneet kunnolla. Voi olla että myös tuo 25 asteen pakkanen myös hieman kangistaa elementtejä?

Ekaa kertaa autossa flat bottom ratti, varsin piristävä ilmestys ja ergonomialtaan erinomainen. Nappuloita riitää ja vielä kun sisästäisi niiden käytön.

Vanhassa oli mittariston näytöllä yhtä aikaa nopus ja keskikulutus, tähän ei taida saada yhtä aikaa näkymään?


mi16

Lainaus käyttäjältä: Flat - 08.01.16 - klo:08:23

Vanhassa oli mittariston näytöllä yhtä aikaa nopus ja keskikulutus, tähän ei taida saada yhtä aikaa näkymään?



Tuohon virtuaalimittaristoon yhdessä keskinäytön kanssa saa aivan hirveen määrän tietoa kerralla, pitäis muistaa välillä katsoa tietäkin :)
On muutten kiva kun ei kädet palele, kaksi b8 peräkkäin ja molemmissa ainä näpit kylmänä. Tässä vaikka ei ole ratin lämmitintä on ilmankierto niin hyvä näin 28 pakkasellakin, että pysyy paikat lämpiminä.

mi16

Lainaus käyttäjältä: Flat - 07.01.16 - klo:18:59
Vakkarin toiminnan olivat mennet muuttamaan ja heti oli vaaratilanne. Olin napauttanut speed limitin päälle ja rekkaa ohittaessa ihmettelin kun auto ei enään kiihdy. Onneksi ei käynnyt huonosti.


Limitteri kytkeytyy pois kun painaa kaasun pohjaan... eli automaatissa aivan pohjaan tai vivusta

th

On se vaan niin hieno. Matrix ledit ovat aivan mahtavat ja webasto <3

Onkos tuossa audi sound systemissä enää subbaria ollenkaan? Ei ainakaan säätöä ole valikossa erikseen subille.

Vakkaria koitin lennossa käyttää lukematta ohjeita ja sain päälle vain nopeusrajoittimen en vakkaria. Pitänee lukea ohjetta. Harmi jos ovat muuttaneet toimintalogiikkaa tuossa  >:(

Väittäisin myös että mmi rulla toimii käänteisesti a3:sen rullaan nähden, mikä häiritsee suunnattomasti. Saakohan suunnan vaihdettua? Vai hämääkö tuossa nyt vaan jokin muu?

Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

exlex

Lainaus käyttäjältä: Flat - 08.01.16 - klo:08:23
On totta että B&O vaatii sisäänajoa,monesti puhutaan jostain 200 tunnin määrästä ennenkuin ovat vetreytynneet kunnolla. Voi olla että myös tuo 25 asteen pakkanen myös kangistaa myös elementtejä.

Korjaan vähän. Yleensä kaiuttimien sisäänajo vaatii noin 10-48h soittomäärää kaiuttimesta riippuen. Nämä tunnit riittää pitkälti kaiuttimien, kuin kaiuttimien sisäänajoon. Tosiaan pakkanen tekee kaiuttimille helposti tepposet ja bassot loistaa poissaolollaan.

exlex

#925
Lainaus käyttäjältä: th - 08.01.16 - klo:09:35
Onkos tuossa audi sound systemissä enää subbaria ollenkaan? Ei ainakaan säätöä ole valikossa erikseen subille.

Löytyy sedanista hattuhyllystä alapuolelta ja farkusta takontin vararenkaan kohdalta tai takakontin sivusta. En ole katsonut farkusta missä sijaitseen. Kummallista, jos ovat poistaneet wooferin säädön pois. Toisaalta voi olla, että ovat tehneet bassoista "saumattomat", jolloin ovat poistaneet sen valinoista tämän vuoksi.

"6-kanavainen vahvistin, 10 kaiutinta, sisältää keskikaiuttimen kojelaudassa ja subwooferin, kokonaisteho 180 W"

optilab

Lainaus käyttäjältä: th - 08.01.16 - klo:09:35

Vakkaria koitin lennossa käyttää lukematta ohjeita ja sain päälle vain nopeusrajoittimen en vakkaria. Pitänee lukea ohjetta. Harmi jos ovat muuttaneet toimintalogiikkaa tuossa  >:(

Väittäisin myös että mmi rulla toimii käänteisesti a3:sen rullaan nähden, mikä häiritsee suunnattomasti. Saakohan suunnan vaihdettua? Vai hämääkö tuossa nyt vaan jokin muu?

Suomen tilauksien ensimmäiseen 300 autoon on saatunut kämmi. Ainakin minulle sen myyjä uskalsi myöntää, kun se omaan autoon juurikin osui. Siis vakkari puuttuu, vain tuo nopeudenrajoitin toimii. Viiksi ja toiminnaliset nappulat ovat kyllä paikallaan, mutta itse vakkarin logiikka uupuu. Asennetaan jonkun viikon päästä, kun saavat komponentit maahan.

Outoa, jos se on palstalaisten osalta kolahtanut vain tämän Aku Ankan räpylään..

Ja mmi rullan toiminnallisuus tosiaan on käänteinen edellisiin malleihin nähden.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

Latexi

Juttelin eilen Laakkosen kauppiaan kanssa ja hän kertoi tuosta kämmistä, joka oli käynyt. Viiksen saa asennettua nopeasti (jos niitä on maassa) ja se ohjelma ajetaan erikseen myyjäliikkeessä sellaisena parinkymmenen minuutin rykäisynä.
Latexi

Patomursu

Onko jo päästöskandaalin takia vähennetty tehtaalla porukkaa laadunvarmistuksesta, kun ei edes vakkaria ole autossa johon se on tilattu?  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 08.01.16 - klo:11:24
Juttelin eilen Laakkosen kauppiaan kanssa ja hän kertoi tuosta kämmistä, joka oli käynyt. Viiksen saa asennettua nopeasti (jos niitä on maassa) ja se ohjelma ajetaan erikseen myyjäliikkeessä sellaisena parinkymmenen minuutin rykäisynä.
Aika nolo homma  :D
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy