A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Flat

Lainaus käyttäjältä: LEMMY - 05.11.15 - klo:15:49
Tarvi lukea ketjua takas, kun en muistanut enää  :) Eli 7.10 vedin nimen paperiin. Alustava päivä oli 22.01.2016 toimitus. Eli aika hyvin ehkä toteutuu.

Ehkäpä sitten saan omani viikkoa kahta aiemmin, tai sitten en......no eipä tulla nyt sinänsä enään mikään hoppu ole.

niksu

Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 05.11.15 - klo:15:24
Sitten vielä vaivannäkö sen tehdasasenteisen muuttamisen niin että moottorikin lämpeää. Ja vielä lisäksi lähtee ne ptc vastukset. Jälkiasenteinen on fiksumpi jos pelkkää lämmitintä tosiaan ostamassa.
B8:ssa koodaus kestää ehkä kaks minuuttia, ei kauhea vaiva. Tässä tuskin kauheasti vaikeampi? Mitä noilla vastuksilla tekee jos koneen ja sisätilat lämmittää tehdaslämppärillä?

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: MMV - 05.11.15 - klo:15:53
Itse olen himpun syttymässä uudelle A4:lle (Avant 190 hp quttro).

Eikös tuo biturbo passat ole kuitenkin luokkaa mojovampi kärry kuin 190 hv A4? Ainakin omasta mielestä on enkä hetkeäkään miettisi vaihtoa. 3.0 TDI voisi sitten tuoda jotain ekstraa... 8)
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

MMV

^On ja A4 on epätodennäköisempi vaihtokohde kuin tuleva 500-sarjan xDrive Bimmeri. Kolme litraisella TDI:llä A4 hinta on lähinnä naurettavan.

batman14

Lainaus käyttäjältä: MMV - 05.11.15 - klo:21:07
^On ja A4 on epätodennäköisempi vaihtokohde kuin tuleva 500-sarjan xDrive Bimmeri. Kolme litraisella TDI:llä A4 hinta on lähinnä naurettavan.

Kallis joo 3.0TDI koneella. Samoissa hinnoissa kuitenkin kilpailijat vastaavilla koneilla. hintaero A6:een on kuitenkin aika pieni, ja luultavasti A6 antaa enemmän autoa kuin A4.

Nalle

Joo toi 3.0Tdi:n hinta on kyllä järkyttävä, malliston lippulaiva, mutta mitään lisävarusteita ei oo vakiona muihin malleihin verrattuna paitsi tiptronic (A6:ssa sentään kärkipään malleissa tulee ilmajousitus vakiona)
Kasailin huvikseni konfiguraattorilla 3.0Tdi:tä samoilla varusteilla millä mun uusi A6 on tilattu, niin hinta nousi yli 80Kâ,¬ kun A6:en hinta jäi alle 80Kâ,¬ ja A4:seen ei saa ilma-alustaa edes rahalla :)
Toki tehoa on omaan tulevaan A6:een verrattuna 40kw enemmän, mutta silti....
Lähtöhinnan pitäisi olla lähempänä 60Kâ,¬ kuin 70Kâ,¬, no eiköhän noita silti mene kaupaksi..

välkky

Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 05.11.15 - klo:15:24
Eli 250 jo pelkästään siinä säästää. Sitten vielä vaivannäkö sen tehdasasenteisen muuttamisen niin että moottorikin lämpeää. Ja vielä lisäksi lähtee ne ptc vastukset. Jälkiasenteinen on fiksumpi jos pelkkää lämmitintä tosiaan ostamassa.

Hain tuolla kysymykselläni lähinnä sitä että voiko tähän uuteen ylipäänsä laittaa tarvikewebastoa? Esim. joissain uusissa Mersuissa tarvike ei onnistu kun moottorinohjaus "sekoaa" siitä...
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

välkky

Lainaus käyttäjältä: MMV - 05.11.15 - klo:15:53
Tuosta puuttui kaukosäätö.

Kännykkäohjauksen saa reiluun 300â,¬
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

roadrunner

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 05.11.15 - klo:21:29
Vaihda se auto jo johonkin muuhun merkkiin.

komppaan tätä, vaihtuis samalla se foorumi, toivottavasti.
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

jotpee

Lainaus käyttäjältä: välkky - 06.11.15 - klo:08:19
Kännykkäohjauksen saa reiluun 300â,¬

Kaivoin Helsingin Autovarustelun tarjouksen s-postini arkistosta, 1950 euroa sisältää kännykkäohjauksen, ei siis pelkkää kelloa. Itse en päätynyt Webastoon hinnan vuoksi, vaan tyydyin Defan moottorilämmittimeen (ilmeisesti letkulämmitin) ja sisätilapuhaltimeen.
Ex: A4 Avant 2,0 TFSI 155 kW quattro s-tronic -11

speedy76

Mutta jos tehdaslämmitin rupeaa lämmittämään moottoria sen jälkeen kun ohjaamon lämpötila on tarpeeksi korkea, niin miksi pitäisi ottaa jälkiasennus-webasto?

välkky

Lainaus käyttäjältä: jotpee - 06.11.15 - klo:10:02
Kaivoin Helsingin Autovarustelun tarjouksen s-postini arkistosta, 1950 euroa sisältää kännykkäohjauksen, ei siis pelkkää kelloa. Itse en päätynyt Webastoon hinnan vuoksi, vaan tyydyin Defan moottorilämmittimeen (ilmeisesti letkulämmitin) ja sisätilapuhaltimeen.

Ok. Kävi kyllä mielessä että tuohon hintaan pitää saada jo kaukosäädin tai kännyohjaus.
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

välkky

Lainaus käyttäjältä: speedy76 - 06.11.15 - klo:12:39
Mutta jos tehdaslämmitin rupeaa lämmittämään moottoria sen jälkeen kun ohjaamon lämpötila on tarpeeksi korkea, niin miksi pitäisi ottaa jälkiasennus-webasto?

Jos se noin toimii niin ei välttämättä minkään takia. Itsellä vaan sotii tuo lämmitysjärjestys, oikea on mielestäni ensin moottori ja sitten ohjaamo...
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Jyri

Siivottu ketjusta aiheeseen kuulumattomia viestejä, jatketaan A4 B9:stä, kiitos.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 06.11.15 - klo:15:43
Siivottu ketjusta aiheeseen kuulumattomia viestejä, jatketaan A4 B9:stä, kiitos.

Ã,,ääh, Audi teki sen verran tylsän B9:n, että nuo asiattomat viestit oli kiinnostavimpia! ;D
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

roadrunner

Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

-o-

Olipa vaikea "synnytys" tällä kertaa, mutta lopputulema tosi jees ilman pienintäkään ostokrapulaa. Kuvien perusteella B9 ei päässyt puraisemaan, mutta perehtyminen kilpailijoihin/vaihtoehtoihin (VW, BMW, Skoda, MB) ja sitten livechekki B9:iin teki pelin selväksi. B9:ssä loistaa poissaolollaan kaikki ne muutamat ärsyttävät muotoilujutut mitä B8:ssa ja useamman sukupolven A6:ssa on ollut. Nyt ei ärsytä mikään, eikä se tarkoita että muotoilu olisi hajuton, mauton, tai liian varovainen, vaan juuri miun maun mukkaan! Ainut kummallisuus oli perus busineksen penkki olemattomilla säätömahdollisuuksilla ja karuilla verhoiluilla. Tämä paikkautui urheilupenkeillä ja mielestäni kohtuuhintaisella ja suht laadukkaanoloisella trend nahkaverhoilulla. YouTube videot perehdytti minut paremmin autoon kuin Audin Suomisivujen omat materiaalit, kun konfiguraattorikin tuli vasta tällä viikolla toimintaan. Henk.koht en pidä nykytyylin esitteistä jotka on ylistilisoitu ja itse asia jää sivurooliin. Tuote on vahva, se pitää vaan osata löytää!

-o-

Moni varmaan jo katsonut tämän, mutta laitetaan nyt linkki mainioon esittelyvideoon:
https://youtu.be/nqja3Vxn8SE

mattinen

Kiitoksia. Mr Zee on aika monisanainen  :D Jos itse autosta nyt oikein hakemalla hakee jotain negatiivista, niin ainakin tavaratilan kassikoukkujen suhteen mallia voisi ottaa Skei...Skodalta. Mikähän siinä on, kun konsernin lippulaivassa on kehnoimmat koukut?

Ritzenhoff

Tylsä pappa ku mikäkin toi B9 konfiguraattorin kuvissa. Pthyi. Ei meinaa millään erottaa B8:sta. Ilmeisesti vasta tuleva A6 tulee näyttämään hyvältä, kun siinä ekana tullaan ottamaan käyttöön uusi muotokieli.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

wtf

Onko auto heti ruma kun ei eroa edellisestä kuin yö ja päivä? Mielestäni edellinen facelift on tyylikäs edelleen ja uusi vielä tyylikkäämpi. Kilpailijoihinsa verrattuna erittäin hieno. Ottaisit kuitenki jos saisit. Taidatkin olla Skoda miehiä joka koittaa itselleen perustella valintaansa.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Ritzenhoff

Ã,,lä vedä hernettä nekkuun. Se o vaa mitään sanomattoman näköinen. Ei mulla muuta. Jokaisella oma mielipide. Rahaa ois vaik heti ostaa mut ei kiitos.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

wtf

#472
Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 07.11.15 - klo:17:52
Ã,,lä vedä hernettä nekkuun. Se o vaa mitään sanomattoman näköinen. Ei mulla muuta. Jokaisella oma mielipide. Rahaa ois vaik heti ostaa mut ei kiitos.
Niin mun naapureillaki. Ei mullakaan muuta. 😅

Itseasiassa Skodamiestan ei kannattaisi uskotella itselleen että heidän autonsa on Audi halvemmalla keulamerkillä, vaan olla tyytyväisiä ja nöyriä että heidän tsekkilaatikoihinsa on saatu joitain Audin osia..
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

välkky

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 06.11.15 - klo:15:43
Siivottu ketjusta aiheeseen kuulumattomia viestejä, jatketaan A4 B9:stä, kiitos.

Kiitos! :)
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

JoLah

Kyllä pitäisi onnistua myös moottorin esilämmitys Audi A4 B9:ssä.

Ps. MB C W205 dieseleihin saa myös esilämmityksen. Eberiltä automatiikalla joka säätää lämmöt ja puhallussuunnan kuten tehdasasenteisessa eli full automatic.
Skoda Octavia Ambition 2.0 150 TDI DSG 4x4 Matrix LED+peruutuskamera

-o-

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 07.11.15 - klo:17:14
Tylsä pappa ku mikäkin toi B9 konfiguraattorin kuvissa. Pthyi. Ei meinaa millään erottaa B8:sta. Ilmeisesti vasta tuleva A6 tulee näyttämään hyvältä, kun siinä ekana tullaan ottamaan käyttöön uusi muotokieli.

Sanotaan Ritzenhoffin puolustukseksi että minäkään en pidä konfiguraattorin kuvista, en B9:n enkä muidenkaan VAG autojen kohdalla. Pitää kuitenkin ymmärtää että livenä auto herää henkiin ja on kolmiulotteisempi ja selvästi herkullisempi. Single framen poistumista odotan kuin kuuta nousevaa, mutta nyt kun se on aiempaa särmikkäämpi, tulen senkin kanssa toimeen. Sivulinjan terävöityminen on iso plussa, varsinkin kun se ei ole enää taaksepäin laskeva kuten sukellussaabissa ja c mesessä. B8 oli hurja hitti tullessaan, joten olisi ollut tyhmää ottaa B9:ssä kaupallinen riski ja hypätä muotoilullisesti tuntemattomaan. Takapään valoihin on varmaan jätetty varaus neljän vuoden päähän faceliftille, kun sieltä ei etupään särmikkyyttä vielä löydy  :o 

Kannattaa irtautua virtuaalimaailmasta ja käydä kaikilla aisteilla itse havainnoimassa niitä kärryjä mitä itse kiinnostaviksi kokee. Minulle parin merkin ominaishajut jo olivat täysi stopperi, merkkejä tässä mainitsematta.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: wtf - 07.11.15 - klo:18:06
Niin mun naapureillaki. Ei mullakaan muuta. 😅

Itseasiassa Skodamiestan ei kannattaisi uskotella itselleen että heidän autonsa on Audi halvemmalla keulamerkillä, vaan olla tyytyväisiä ja nöyriä että heidän tsekkilaatikoihinsa on saatu joitain Audin osia..

Kaikki ei pirkkamersua halua  ;)
Ainoa hieno tuossa on mittaristo, toivottavasti se toimii...
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

enkero

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 07.11.15 - klo:23:51
Kaikki ei pirkkamersua halua  ;)
Ainoa hieno tuossa on mittaristo, toivottavasti se toimii...

Eikös pirkkamersu olisi lähinnä Smart, siis sama keskentekoinen tekniikka vähemmän kiinnostavissa kuorissa?
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

ptme

Kun auton muotoilu on tyylikäs, ei siihen tarvitse keinotekoisesti lisätä mitään härpäkkeitä tai reikiä hämäämään silmää ja poistamaan muotoilun virheitä!
Lisäksi oikea neliveto (haldex ei sitä mielestäni valitettavasti ole) tekee varmasti ajettavuudesta takavetopainotteisen maukkaan.
Laatuvaikutelmaa on turha edes verrata johonkin Skodaan: kun ne näennäiset hienoudet (lue: todellisuudessa turhat varusteet) jätetään pois arvioinnista, on perusautossa suunnaton ero.
Valitettavasti itsellä ei rittänyt rahkeet B9-hankintaan, mutta odotellaan nyt muutama kuukausi uuden B8:n luovutusta. Jokainen arvottaa valinnat itselleen, sehän tässä niin antoisaa onkin!
ex. Superb Combi 2.0 TDI 170 CR DPF 4 x 4 Elegance (2010) -> A4 Avant 1.8 TFSI q Alpine Pro (2013), -> A4 Avant q 1.8 TFSI (2016)-> A4 TDI Allroad (2017) -> A4 Allroad TDI (2021)

Hawtin

No niin, näemmä lauantain kunniaksi täällä päästiin hedelmälliseen nousukännin sävyttämään PreemiumAudi-KuppaSkoda-keskusteluun! Itseäni ei B9:n ulkoasu eikä varsinkaan lisävarusteiden (ajoavusteiden) hinnoittelu ole sykähdyttänyt. Epäilemättä luonnossa pienillä höysteillä toki hieno. Kuvissa ei oikein eroa edeltäjästä kuin etuvalojen pienellä väkäsellä tarkkaan katsottuna, mutta varmaan sen aistii paikan päällä toisin.

Itse kaipaan uuden auton ostolla hieman selvempää muutosta väistyvään kärryyn ja kun tuo näyttää hyvin samalta kuin nykyinen A3, niin hankinta mennee muuhun merkkiin. Toistaiseksi onkin kaikki autot olleet eri merkkisiä, mutta se saattaa ensi vuonna uuden superbin tai snowmanin myötä muuttua...ja jos Audi olisi sitten saanut niitä (ainakin paperilla) vähäpäästöisiä nelivetoisia hybridejä markkinoille, niin voi olla paluu rinkuloihin...
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy