Audi RS3 8P( A/S3??? )VCDS neuvoja mm. LED-polttimot ja ajovalojen pesurit?

Aloittaja Peke, 14.08.12 - klo:14:32

« edellinen - seuraava »

Peke

Nyt onkin sit ongelmana kyseisen auton kohdalla se, että normaalit netistä löytyneet tiedot ei autakaan noiden Audin alkuperäisten(A5 cabrio) LED-rekkarivalojen kanssa eikä myöskään ajovalojen pesurien toimintaa saa kovinkaan järkeväksi. Olen siis kokeillut rekkarivaloiksi kolmea erilaista tarvike LED-moduulisarjaa ja nyt paikalla on A5 cab OEM LED-rekkarivalot, mitkä ois just mieleiset ulkonäköseikkojen puolesta. Mutta mutta, autohan herjaa kokoajan noista polttimoista ja olen jo tehnyt aika paljon taustatyötä jutun eteen, mutta tähän mennessä se on osoittautunut turhaksi.
Tässä "auton tietoja"

Tän mukaan on ton numeron vaihtoa kokeiltu, huonoin tuloksin

Mikähän tuo Bit 6 kohta oikein on?

Osaisko kukaan neuvoa?
Toinen ongelma on nuo ajovalojen pesurit, ne kun pesee jatkuvasti ja ainakin mun kohdalla se on täysin turhaa. Löysin kuitenkin sen säädön, että kuinka usein ajovalot pestään, tehtaan asetus oli aina käynnistyksen jälkeen eka kerran ja sen jälkeen joka kolmas kerta. Nyt se on vaihdettu niin, että ajovalot pestään joka kymmenes kerta, mutta haluisin päästä säätämään sitä viivettä, mikä määrittäisi järkevän pesemisen. Eli kun vedät viiksestä ja peset tuulilasia, saisit samalla määritettyä ajovalojen pesun esim. vaikka 5s jälkeen pestäs myös ajovalot. Onko täällä VCDS velhoja, jotka vois auttaa? ???
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

william

Näköjään "White Audi RS3". d8) Samaisella sivustolla mainitsivat softaversioista, että pitäisi olla 0651 tai uudempi, jotta tuo byte 17 konsti toimisi? Volkkareissa lamppudiagnostiikat on useammassa paikassa ja ne mitkä toimivat löyty nimellä "Cold diagnosis...". Oletko katsonut kaikki bytet tuosta 09 moduulista?

Pesureiden aloitusviivettä ei pysty VCDS:llä säätämään, ainoastaan pesun pituutta ja mainitsemaasi laskuriarvoa.

jusba31

Peseekö kolmosessa valot myös valokatkasijan 0 ja auto asennoissa?
Nelkussa on ainakin niin että valot pestään vaan ajovalojen ollessa päällä (katkaisimesta käännetty), eli 0 ja auto asennossa niitä ei pestä.

Tän oot varmaan jo lukenut ja kokeillut? Vai eikö täsmää sun autoon?
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4040.0

BYTE 18
Bit 0 - Palaneen polttimon varoitus, rekisterikilven valot aktiivinen

BYTE 6
Bit 0-7 - Ajovalo pesimien aktivointi aika
         Desimaali arvo (Resolution 50 ms) (Esim: 16 is 16 x 50 = 800 ms)

Bitithän sitten lasketaan oikealta vasemmalle ja ensimmäinen on nolla, mut senhän sä varmaan jo tiesitkin.

william

^ Pekellä on eri ohjain kuin tuossa ohjeessa, eli ei käy.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: jusba31 - 14.08.12 - klo:17:09
Nelkussa on ainakin niin että valot pestään vaan ajovalojen ollessa päällä (katkaisimesta käännetty), eli 0 ja auto asennossa niitä ei pestä.....
Vähän offtopiccia, mutta kyllä mulla ainakin tuo A4 B8 pesee ajovalot auto-asennossakin, 0-asennosta en ole varma.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 15.08.12 - klo:08:46
Vähän offtopiccia, mutta kyllä mulla ainakin tuo A4 B8 pesee ajovalot auto-asennossakin, 0-asennosta en ole varma.

Liekkö toiminta samanlainen kuin muissakin konsernin tuotteissa, eli 0-asennossa ei pestä lainkaan ja aina ajovalojen päällä ollessa ajovaloja pestään. Eli auto-asennossakin pestään vain silloin kun varsinaiset ajovalot on päällä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Aslaasj

Joo, 0 asennossa ei pese lamppuja. Itse pidän 0 asennossa muutenkin nyt valoisana aikana, niin ei valot syty esim. pienelläkin sateella, vaan ledit pysyy päällä koko ajan.

En tiedä miten tuossa RS3.ssa on, karvalakkimallin 8P.ssä ainakin vastuksellinen led poltin toimii ilman herjoja, oletko kokeillut tavallista vastuksellista led polttimoa?

Peke

Lainaus käyttäjältä: william - 14.08.12 - klo:16:40
Oletko katsonut kaikki bytet tuosta 09 moduulista?

Olen, ei löydy mitään aiheesta.

Nelkussa on ainakin niin että valot pestään vaan ajovalojen ollessa päällä (katkaisimesta käännetty), eli 0 ja auto asennossa niitä ei pestä.

0-asennosta en tiedä(eikä hirveesti edes kyllä kiinnosta, mutta AUTO-asennossa pesee ainakin.

Tän oot varmaan jo lukenut ja kokeillut? Vai eikö täsmää sun autoon?
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4040.0

BYTE 18
Bit 0 - Palaneen polttimon varoitus, rekisterikilven valot aktiivinen

BYTE 6
Bit 0-7 - Ajovalo pesimien aktivointi aika
         Desimaali arvo (Resolution 50 ms) (Esim: 16 is 16 x 50 = 800 ms)

Bitithän sitten lasketaan oikealta vasemmalle ja ensimmäinen on nolla, mut senhän sä varmaan jo tiesitkin.

Ei löydy tuosta RiSa kolmosesta tollasia... :(

Lainaus käyttäjältä: Aslaasj - 15.08.12 - klo:09:31
En tiedä miten tuossa RS3.ssa on, karvalakkimallin 8P.ssä ainakin vastuksellinen led poltin toimii ilman herjoja, oletko kokeillut tavallista vastuksellista led polttimoa?

Voipi toimia, oisin vaan halunnut nuo OEM LED-moduulit toimimaan. Varmaan joutuu tyytymään erillisiin LED-polttimoihin.
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy