Gimp - Ilmainen kuvankäsittely ohjelma

Aloittaja Kiviharju, 18.01.10 - klo:15:31

« edellinen - seuraava »

Kiviharju

Käyttääkö kukaan Gimppiä kuvien käsittelyyn, vai onko täällä vain PhotoShopin käyttäjiä?

Itse olen ohjelman ladannut koneelle mutta en ole sen kummemmin kerennyt siihen tutustumaan. Pitäisi palstoilla roikkumiselta yrittää löytää aikaa ;)

Tässä vielä linkki suomenkieliseen Gimp sivuun ja ohjeisiin.
http://www.gimp-suomi.org/

Ja tässä englanninkieliset sivut, joilta löytyy vielä enenmmän tietoa ohjelmasta
http://www.gimp.org/
Audi A4 Allroad quattro -17

VodmarVortex

Mä käytän GIMPpiä. Sehr gut. Sanoisin, että käyttäjältä jolta PS sujuu niin Gimppi menee vähintään yhtä helposti. Peruskäyttöön kannattaisi itse asiassa valita joku helpompi ohjelma kuin fotari / Gimp, ainakin mulla 95% käyttötilanteista menisi ihan jollain Irfanviewin ja Paintin yhdistelmällä. :D

Gimpin / fotarin tehokäytössä oon itse asiassa molemmissa aika huono, eli vaan perustoiminnot luonnistuu. Syynä yksinkertaisesti se, että kaikkien toimintojen kanssa pitäisi touhuta paljon useammin jotta muistaisi miten niitä käytetään.

Niin, ja Gimppihän on ihan laillisesti ilmainen ohjelma.

Oculus

Kotikoneelle tuon asensin, mutta syvällinen perehtyminen on ajan ja inspiraation puutteen vuoksi jäänyt vähän vaiheeseen. Ominaisuuksia siinä ainakin tuntuu olevan vähintäänkin riittävästi ja ehkäpä siinä on osasyy perin pintapuoliseen käyttöön. Mutta ehkäpä vielä jonain päivänä...

Tässä vielä yksi linkki ohjeistoon, jossa esimerkkien avulla voi tutustua ohjelman perusominaisuuksiin.

laamanto

#3
Pois lukien raakakuvien käsittely, käytän Gimppiä. En keksi syytä maksaa fotarista. Gimpin käyttöliittymä on erilainen, mutta ei huonompi - vaatii vain tottumista.
A4 B9 -16
Jetta VI -12
Golf V GT -06
Golf IV GTI -02

vikingarna

Käytän Gimppiä aktiivisesti ja laajasti. Monipuolinen softa ja ennenkaikkea ilmainen.

pappa52

Olen myös käyttänyt Gimp kuvankäsittelyä vuodesta 2012 lähtien. Gimp on vakiona mukana käyttämässäni debian linux käyttiksessä.

Ricks


nikkel

Onhan tuo ihan hyvä, mutta käyttö jäi sen jälkeen kun Humble Bundlesta lähti Photari ja 5 muuta kuvankäsittelysoftaa 25 euroon.  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy