4x4 Ocun resonointi kiihdyttäessä

Aloittaja PuunHalaaja, 02.08.12 - klo:10:58

« edellinen - seuraava »

PuunHalaaja

2008 manuaali tdi Scoutti pitää erikoista jurnurnutusta kiihdyttäessä viitosella ja kuutosella noin 2300-2500rpm:n välillä.
Itse en ole kaasua juuri pohjaan sotkenut kierrosten ollessa alle 2000, eli tietoisesti olen yrittänyt kaksoismassahärpäkettä säästellä. Kuitenkin pieni pelko hiipii persuuksiin, että voisiko
kyseinen jurina tulla siitä?  ??? Huollossa eivät mitään erikoista löytäneet, mutta olisko kanssa autoilijoilla parempaa näkemystä? :)

MrMurphy

Omassa -07 4x4 ocussa samanlainen resonointi alkoi turbon takuuvaihdon jälkeen, eli ilmeisesti kaikki suojat tms. ei ole ihan alkuperäisillä paikoillaan.

LetK012

Lainaus käyttäjältä: PuunHalaaja - 02.08.12 - klo:10:58
2008 manuaali tdi Scoutti pitää erikoista jurnurnutusta kiihdyttäessä viitosella ja kuutosella noin 2300-2500rpm:n välillä.
Itse en ole kaasua juuri pohjaan sotkenut kierrosten ollessa alle 2000, eli tietoisesti olen yrittänyt kaksoismassahärpäkettä säästellä. Kuitenkin pieni pelko hiipii persuuksiin, että voisiko
kyseinen jurina tulla siitä?  ??? Huollossa eivät mitään erikoista löytäneet, mutta olisko kanssa autoilijoilla parempaa näkemystä? :)

Minulla alkoi oireilemaan edellisessä nelikossa juuri noin etuvetoakselin ulompi nivel. Kannattaa tarkistaa ainakin, että onko suojakumi ehjä - minun oli murtunut siitä kapeammasta päästä. Vetarin oireilu pahenee siten, että myöhemmin alkaa tuntua pientä jumputusta tai koputusta samoilla alueilla.

Kokemukseni mukaan kaksoismassan oireilun kuulee startin ja pysäytyksen aikana selvimmin. Semmoista kolinan ja kahinan sekaista ääntä. Exässä tuli tämä remontti vastaan  200tkm kohdalla.
Octavia 2.0 TDI 4x4 L&K DSG (2012)
ex: Octavia 1.9 TDI 4x4 (2006)

PuunHalaaja

Vetonivel on itselläkin ollut mielessä. Toinen kumi oli kapean pään kiristyspannan vierestä vähäsen halki ja ja vaihdettiin uuteen heti ongelman havaittuani. Pyysin erityisesti tarkistamaan nivelen, kun kumia vaihdettiin ja kunnossa sanoivat olevan. Täytyy tarkkailla tilannetta  :-\

c-son

Kardaanin takimmainen värinänvaimennin jämähtänyt. Asiasta tarkemmin tässä ketjussa: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=3351.0

PuunHalaaja

Kiitokset c-sonille hyvästä vinkistä, tänään minut löytää taas auton alta :)

PuunHalaaja

Lainaus käyttäjältä: c-son - 15.08.12 - klo:10:59
Kardaanin takimmainen värinänvaimennin jämähtänyt. Asiasta tarkemmin tässä ketjussa: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=3351.0
Auton alla on nyt könytty ja kyseisen "limpun" metallikehä liikkuu mutamia millejä painamalla kardaanin suuntaisesti ja pientä eloa on myös pyörimissuunnassa. Eikä mitään fyysistäkään vikaa näyttäisi olevan. Taitaa ongelma on kuitenkin jossain muualla  ???

c-son

Harmi, ettei vika vieläkään löytynyt. Minun Octavia kun oireili samalla tavalla, niin se limppu ei liikkunut kuin vasaralla. Jos se siis sormivoimin liikkuu, niin sama vika on epätodennäköinen. Kerrohan sitten täälläkin, mitä selviää ja miten vian käy.

PuunHalaaja

Nostan tämän aiheen, jos jollain olisi tullut ongelma vastaan ja mahdollinen ratkaisukin löytynyt?
Tämä sama brobleema kummittelee edeleen ja paheni selvästi taas kun siirryttiin kesärenkaisiin ja varsinkin kesärajoituksiin  >:(

PuunHalaaja

Ja vielä lisää...
Onko joku vaihtanut itse tuota kardaanin limppua? Onko vaikea homma?
Huollosta kyselin, niin oli hinta aika suolainen niin osalle, kuin työllekin  :( (420â,¬+200â,¬)
Jos tilailisi varaosana jostain vähän edukkaammin ja vaihtais itse, niin kustannukset pysyisi kutakuinkin hallinnassa  8)

Jultsu

http://www.carparts-pros.com/

kurkkaa tuolta varaosan hinta (olettaen että tiedät koodin) ja virosta varmasti saa asennuksen halvemmalla, jos asustelet järkevän etäisyyden päässä helsingistä.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

PuunHalaaja

Kiitos Jultsu vinkistä! Löytyihän se lontoon-kielinen sivusto, mistä tuota tuotetta on saatavilla kohtuu hintaan. Ranskasta ja Tsekeistä löytyy, mut nettikauopan käyttö vähän haasteellista :)
Taitaa tuo Lemförderin tekele olla ns. alkuperäinen, joten siihen olen päätymässä. On vaan saatavuus todella heikkoa...
Pitää nyt vielä tutkia tuota mutikkaa sielä auton alla onko siinä oikeesti jotain vikaa vai voisko ongelma olla vielä jossain muualla ???

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy