Leon 2013 Chat

Aloittaja rossocorsa, 13.07.12 - klo:11:09

« edellinen - seuraava »

Miggo

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 19.01.13 - klo:22:38
Mutta noiden hinta otetaan välirahassa pois, että ei ne "ilmaiseksi" tule ::)

Toki näin, vaan itse pyrin aina myymään oman auton itse. Aina ei toki kannata nähdä vaivaa, mutta siinä saattaa säästää 4 numeroisi lukuja helpohkosti.
Silloin diili on mitä loistavin. Ã,,kkiä n. 2kâ,¬ marmoritiskiltä, varsinkin 100% kaskon ale vuodeksi.
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016- ex
Skoda Superb 1.4TSI plugin Sportsline 2019
Skoda Enyaq 85 Style Olibo Green, tilattu arvioitu toimitus 11.2025

Q.Atro

Lainaus käyttäjältä: 55kW - 19.01.13 - klo:12:35
Onko kukaan tehnyt koeajoa nastarenkailla?

Ajoin samana päivänä Leon 1.4 FR:n, Toledo 1.2 Stylen ja näiden perään hybridi-Auriksen - kaikki nastoilla.
Minusta Leon oli melko hiljainen, Toledo myöskin. Ero noiden kahden välillä yllättävän pieni.
Muutenkin Toledo yllätti positiivisesti. Auris oli meluisin, jotenkin kumisi enemmän. Koeajoautoissa renkaat lienee ihan uudet. Kun nastat hioutuu, rengasäänetkin pienenee. Kyllä Leon luokkansa hiljaisimpaan päähän minun ajamistani sijoittuu..
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

hni

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 19.01.13 - klo:13:21
No ainakin >>>>>Hyvinkää laakkosella on kädet täynnä leon kauppoja. Tiedä sitteen tarjous kaupasta, jos dsg autot saa vasta viikolla 33.

Itse tein kauppasopimuksen dsg-vaihteisesta Leonista 16.1. ja toimitusajaksi laitettiin sopimukseen 2.5. eli viikolle 18. Automaticceja alkaa tulla hihnalta ennakkoilmoituksen mukaan viikolla 13. Toivottavasti näin sitten myös todellisuudessa on, ettei tarvitsisi odotella ainakaan tuonne viikolle 33 elokuulle saakka.

hni

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 19.01.13 - klo:22:38
Mutta noiden hinta otetaan välirahassa pois, että ei ne "ilmaiseksi" tule ::)
Olet Kiviharju oikeassa, on kokemusta ja parikin eri merkin automyyjää jopa totesi, että hyvityshinta on erilainen jos kaupantekijäisiksi annetaan "ilmaisia" varusteita, koska ilmaisia tuotteet eivät ole myyjäliikkeellekään. Jos taas tekee suoraa kauppaa ilman vaihdokkia, niin todennäköisesti saisi suuremman alennusprosentin listahinnoista siinä tapauksessa, että ei ole mitään "ilmaisia" kylkiäisiä, ja kylkiäisten kanssa alennukset ovat sitten pienemmät. Tuskinpa kukaan suorassa kaupassa kuitenkaan joutuu listahintaa maksamaan, jos vain älyää alennuksia pyytää. Siksi kannattaa kysellä muualtakin tarjouksia, itse ainakin sain kaikista pyytämistäni liikkeistä ns. "sitomattomia" tarjouksia sähköpostillakin heti seuraavana arkipäivänä, kun ilmoitin oman autoni Trafi-tiedot ja lupasin tuoda auton näytille, jos tarjous kiinnostaisi.

Muutama vuosi sittenhän nämä kylkiäiset taisivat olla kiellettyjä, joten tilanne oli siltä osin selkeämpi. Näillä "ilmaistarjouksilla" saadaan kuitenkin asiakkaat liikkeeseen ja uskotaan nyt ainakin, että lopputulos olisi sitten ns. win-win-tilanne, eli liike saa ostavan asiakkaan ja asiakaskin tuntee saavansa jotain etua, vaikka ensimmäinen reaktio onkin, että tässä nyt yritetään viilata linssiin, kun muualta saa paremman vaihtohyvityksen. Vaikka autokaupoissa se suurin win-taho taitaa sittenkin olla Suomen valtio. >:(

1.8 "APR" Q

LainaaMutta noiden hinta otetaan välirahassa pois, että ei ne "ilmaiseksi" tule
Tuo on aivan totta...ei autoliike niin tyhmä ole,että jakaa "kylkiäisiä" ihan huvin vuoksi.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Guest-313214

Näyttäisi Leon 1.4TSI 90kw FR olevan TM:n tulevassa talvitestissä... Tilaajat olkaapa tarkkana, tuolta pitäisi varmaan saada kokemuksia LED-ajovaloista jos testiautossa moiset ovat.

http://tekniikanmaailma.fi/autot/vertailut/talviauto-2013-miten-syntyy-maailman-mittavin-henkiloautojen-talvitesti

xch

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 21.01.13 - klo:19:48
Näyttäisi Leon 1.4TSI 90kw FR olevan TM:n tulevassa talvitestissä... Tilaajat olkaapa tarkkana, tuolta pitäisi varmaan saada kokemuksia LED-ajovaloista jos testiautossa moiset ovat.

http://tekniikanmaailma.fi/autot/vertailut/talviauto-2013-miten-syntyy-maailman-mittavin-henkiloautojen-talvitesti

Oma kokemus koajolta ledeistä on etteivät vedä xenoneille vertoja. Paremmat kuitenkin kuin oman Passatin todella heikot halogeenituikut. Lähivaloilla kantama tuntui melko lyhyeltä. Valon väri miellyttävä, ja kaukovalolla parempi kantama kuin Passatissani.

tmr97

Kävin kokeilemassa, 1.4TSI style. Kulkee hyvin suoraan ja melutaso kitkoilla matala. Uskon, ettei ole kesärenkaillakaan mahdoton, koska jyrinät olivat tosiaan poissa. Laatuvaikutelma hyvä ja koeajoauton ajotietokoneen näyttö oikein hyvä. Miinusta Golfiin nähden tulee tavaratilasta, 12v liitin ja suksiluukku puuttuvat. Toivottavasti ainakin 12v liitin saadaan farmariin, suksiluukulla ei niin väliä, pienen osan kaato toimii myös. Pienen lenkin keskikulutus tietokoneen mukaan 5,6l/100km. Aika hyvin.

Nelivetofarkkua odotellessa....

Loungeliner

Koeajo varattu 1.4 FR -versiolla loppuviikolle. Odottavalla kannalla ;)

Nipademu

Hetken mielijohteesta käyty tutustumassa ja puolivakavana myös tarjous pyydetty. Tarjouksesta päätellen myyjäkään ei ollut vakavalla mielellä liikkeellä.

Itse auto FR-versiona erittäi miellyttävä, niin sisältä kuin ulkoakin. Iso parannus ajomelussa, muuten ajettavuudessa ei mitään ihmeellistä. Farmari FR voisi hyvinkin olla perheen seuraava ajokki, kunhan farmari saapuu mallina ja löydetään yhteistyöhaluinen myyjä.  ;D
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

urhokaleva

Leon 1.4 tsi 90kw style tilattu.
Ledituikut otin keulaa koristamaan  8)

maaliskuun puolenvälin paikkeille lupailivat toimitusta  8)

Guest-314239

Tulipa käytyä nyt viimeinkin ajamassa tuo Leon. Oulussa koeajossa on valkoinen 1.4TSI 103kw Leoni FR varustein sekä LED-ajovaloin. Päiväsaikaan ei valoista kummempia kokemuksia jäänyt, mut onhan ne päheän näköiset. :)

Tuo nyt myynnissä/koeajossa ollut 103kw 1.4TSI ei ole ACT-kone vaan tyypiltään CHPA, eli ilman tuota lepuutushommaa. ACT-koneet tulevat myöhemmin myyntiin automyyjän mukaan. ETKA:n mukaan kuitenkin 9/2012 tuota ACT-konettakin on alkanut saamaan, joten liekö jotain Suomen tuontiohjelmajuttuja vai mitä...

Ajoltaan ei mitään yllättävää autossa ollut, juuri niin makea kuin oletinkin. Peilit ovat pienehköt ja niiden muotoilu on erikoinen. Lisäksi takaikkunat ovat aika matalat, mutta suoraa taaksepäin näkee peilistä silti hyvin. Paljon keskustelua herättäneestä laatuvaikutelmasta ei voi muutakuin omat kokemukset sanoa - tykkäsin. Mistään kohti autoa ei jäänyt "halpa" vaikutelma loppuviimein. Nyt pitää vähän järjestellä pelinappuloita ojennukseen ja katsoa mille rupeaa ;)

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 24.01.13 - klo:14:20
Tulipa käytyä nyt viimeinkin ajamassa tuo Leon. Oulussa koeajossa on valkoinen 1.4TSI 103kw Leoni FR varustein sekä LED-ajovaloin. Päiväsaikaan ei valoista kummempia kokemuksia jäänyt, mut onhan ne päheän näköiset. :)
Osaatko kommentoida FR:n etuistuimia mitenkään? Ovatko isollekin ihmiselle mahdollisesti sopivat? Tänään olisi varattu koeajo ilmeisesti vastaavanlaisella 1.4 FR:llä, odotan mielenkiinnolla. Oletettavasti tuo 103kW versio riittää kuljettamaan autoa täysin riittävästi...

Guest-314551

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 25.01.13 - klo:06:57
Osaatko kommentoida FR:n etuistuimia mitenkään? Ovatko isollekin ihmiselle mahdollisesti sopivat? Tänään olisi varattu koeajo ilmeisesti vastaavanlaisella 1.4 FR:llä, odotan mielenkiinnolla. Oletettavasti tuo 103kW versio riittää kuljettamaan autoa täysin riittävästi...
Itse olen 186/85, joten minun ahteri mahtui toppavaatteiden kera penkkiin varsin hyvin. Säädettävää reisitukea ei ole, mutta aika makean asennon autosta sai ajaa sen isommin säätämättäkään. Se on mielestäni hyvä asia. Olen "sporttisemmissakin" penkeissä joskus istunut ja  moiset huomaa kyllä esim selkää vasten varsin äkkiä että tukea löytyy. FR:n jakkarat eivät oikeastaan tuntuneet mitenkään erityisiltä tuossa mielessä, joten ehkä tuo leveäselkäisellekin voisi sopia.

Meidän mahtuvuustesti autoon oli, että itse hyppäsin kuskinpenkille ja säädin hallissa auton penkin jokseenkin ajoasentoon ja vaimo sitten takapenkillä tutkaili tiloja. Kuulemma hyvin löytyy tilaa, keskipenkilläkin. :)

M1kke

Vaikka olen tuolla Ibiza-ketjussa kironnut kyseisen auton niin silti on tarjoukset pyydetty 184 hv TDI Leonista ja tilaus aika lähellä.. värin kun vielä päättäisi.

Toimitus menisi kuulemma kesä-heinäkuulle.

xch

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 25.01.13 - klo:11:03
Vaikka olen tuolla Ibiza-ketjussa kironnut kyseisen auton niin silti on tarjoukset pyydetty 184 hv TDI Leonista ja tilaus aika lähellä.. värin kun vielä päättäisi.

Toimitus menisi kuulemma kesä-heinäkuulle.

Väittäisin että uuteen Leoniin on aika iso hyppäys Ibizasta, positiivisessa mielessä.

Itsellä lähti tilaus 184hp FR TDI -mallista, nyt sitten odotellaan :)

Antti O

Penkkikeskusteluun jatkoa:

Leonissakin sai ihan hyvän ajoasennon mutta taas kerran vag konsernin penkit ovat aivan lättänät edestä. Miksi sen penkin etuosan ikäänkuin pitäisi laskea kohti polvia?
Voihan tämä olla vaan oman kropan ongelma mikä ei muita haittaa..
Kun säädin muuten hyvän asennon, olen 176/64kg solakka kaveri niin polvet jäävät ilmaan ja tavallaan heti alkaa jalat väsyä kun ne roikkuvat tyhjänpäällä. Tässä yksinkertaisen hyvä penkki missä kunnon reisituki:

Ja eihän tämä ehkä haittaa jos ajaa 10km autolla kerrallaan, mutta kun ajaa vaikka 500km epäsopivilla penkeillä alkaa kummasti paikkoja kolottamaan.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Antti O - 25.01.13 - klo:11:54
Penkkikeskusteluun jatkoa:

Leonissakin sai ihan hyvän ajoasennon mutta taas kerran vag konsernin penkit ovat aivan lättänät edestä. Miksi sen penkin etuosan ikäänkuin pitäisi laskea kohti polvia?
Kun säädin muuten hyvän asennon, olen 176/64kg solakka kaveri niin polvet jäävät ilmaan ja tavallaan heti alkaa jalat väsyä kun ne roikkuvat tyhjänpäällä. Tässä yksinkertaisen hyvä penkki missä kunnon reisituki:

Ja eihän tämä ehkä haittaa jos ajaa 10km autolla kerrallaan, mutta kun ajaa vaikka 500km epäsopivilla penkeillä alkaa kummasti paikkoja kolottamaan.

Eipä sitten muuta kuin audi-liikkeeseen ja uutta A3:a tilaamaan business sport -varustuksella, niistä penkeistä ei huvittais nousta ollenkaan... ;D
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

VAG!

Leonissakin sai ihan hyvän ajoasennon mutta taas kerran vag konsernin penkit ovat aivan lättänät edestä.

Vaggineiden perusjakkaroissa ei perinteisesti ole ollut istuinosan kallistuksen säätöä, joten ainoaksi vaihtoehdoksi yleensä jää sporttijakkarat tai sähköpenkit, jos haluaa saada hyvän istuma-asennon.

tepi

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 25.01.13 - klo:12:09
Vaggineiden perusjakkaroissa ei perinteisesti ole ollut istuinosan kallistuksen säätöä, joten ainoaksi vaihtoehdoksi yleensä jää sporttijakkarat tai sähköpenkit, jos haluaa saada hyvän istuma-asennon.
Kyllä mun II-kopan Golfista moinen löytyy ja on varmasti perusjakkarat  :D
-Huumorimielellä ja työkaverit lähetti-

VAG!

Lainaus käyttäjältä: tepi - 25.01.13 - klo:12:17
Kyllä mun II-kopan Golfista moinen löytyy ja on varmasti perusjakkarat  :D

Mä en enää valitettavasti muistanut oliko meidän -88 Golffissa kyseistä säätöä  ;)

M1kke

Lainaus käyttäjältä: xch - 25.01.13 - klo:11:31
Väittäisin että uuteen Leoniin on aika iso hyppäys Ibizasta, positiivisessa mielessä.

Joo ja oikeastaan Pösö tässä on vaihdossa menossa jos tilaus lähtee.

Loungeliner

1.4 TSI FR käyty ajamassa. Olipas pirteän tuntuinen moottori, todella yllättävä. Muutenkin laatu- ym. vaikutelma mielestäni enemmän kuin kohdallaan. Edellisestä Leonista on otettu aikamoinen harppaus eteenpäin.

Tuossa esittelyautossa oli lisukkeena Launch Pack, navi sekä Sound System, alla oli 17" Hakka7:t. Niillä melutaso tuntui melkoisesti vaimeammalta, kuin omassa parivuotiaassa Octaviassa samalla rengaskoolla ja -merkillä.

Myssyä syvemmälle päähän, miettimään...

Antza

taas kerran vag konsernin penkit ovat aivan lättänät edestä. Miksi sen penkin etuosan ikäänkuin pitäisi laskea kohti polvia?
Kun säädin muuten hyvän asennon, olen 176/64kg solakka kaveri niin polvet jäävät ilmaan ja tavallaan heti alkaa jalat väsyä kun ne roikkuvat tyhjänpäällä.

Tuttu tilanne & sama ongelma. Mittaa 50mm ja massaa 50% enemmän. Aiemmin en osannut ongelmaan edes kiinnittää huomiota mutta kun muutama vuosi sitten aloin ajamaan 50tkm vuodessa niin reisituen puute johti pahoihin selkäkipuihin.
Skoda

teemur

Lainaus käyttäjältä: xch - 25.01.13 - klo:11:31

Onnittelut hienosta paketista! Tuskin jättää kylmäksi, koska edellinen Leon oli hieno ja tämä uusi 184hp diesel varmasti vastaa useimpiin tarpeisiin, kuten uusi Leon muutenkin  :)
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

xch

Lainaus käyttäjältä: teemur - 25.01.13 - klo:20:16
Onnittelut hienosta paketista! Tuskin jättää kylmäksi, koska edellinen Leon oli hieno ja tämä uusi 184hp diesel varmasti vastaa useimpiin tarpeisiin, kuten uusi Leon muutenkin  :)

Kiitosta vaan! Kyllä uskoisin paketin olevan hintaluokassaan erinomainen. Ajotuntumat 1.4 TSI -koneisella miellyttivät ja ulkonäkö on mielestäni upea. Uuden Golfin GTD-malli olisi voinut olla myös kiinnostava, mutta hinta noussee vähintään 6 te korkeammaksi! Samaan rahaan olisi saamieni tarjousten perusteella saanut 1.4 Golfin Highlinena, joten ei ollut vaikea valinta :)

Varusteiksi tuli FR launch pack, navi ja sound system.

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: xch - 26.01.13 - klo:13:08
Kiitosta vaan! Kyllä uskoisin paketin olevan hintaluokassaan erinomainen. Ajotuntumat 1.4 TSI -koneisella miellyttivät ja ulkonäkö on mielestäni upea. Uuden Golfin GTD-malli olisi voinut olla myös kiinnostava, mutta hinta noussee vähintään 6 te korkeammaksi! Samaan rahaan olisi saamieni tarjousten perusteella saanut 1.4 Golfin Highlinena, joten ei ollut vaikea valinta :)

Varusteiksi tuli FR launch pack, navi ja sound system.
Olet ehkä jo kertonut, mutta millaista toimitusajankohtaa sinulle lupailivat tuolle Leonille? Itsellä vakavassa mietinnässä joko bensa-DSG tai diiselimanuaali... Dieselin jälleenmyyntiarvo muutaman vuoden päästä vähän ajettuna saattaa olla parempi, kuin bensaversion, kenties :)

Antsu

Meillä tilauksessa 140hp FR ja pitäis tulla maalis-huhtikuussa  :)

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Antsu - 26.01.13 - klo:13:19
Meillä tilauksessa 140hp FR ja pitäis tulla maalis-huhtikuussa  :)
Mulla tilanne on sellainen, että haluan uuden auton aikaisintaan toukokuun puolivälissä... Mutta jos tuon "jytkyn" dieselin kanssa menee pitkällekin heinä- tai elokuulle, alkaa houkuttelevuus kärsiä. Noita 180hv FR-mallejakaan ei välttämättä ihan toukokuun puoliväliin saa, mutta luultavasti touko- kesäkuun vaihteeseen kyllä.

xch

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 26.01.13 - klo:13:16
Olet ehkä jo kertonut, mutta millaista toimitusajankohtaa sinulle lupailivat tuolle Leonille? Itsellä vakavassa mietinnässä joko bensa-DSG tai diiselimanuaali... Dieselin jälleenmyyntiarvo muutaman vuoden päästä vähän ajettuna saattaa olla parempi, kuin bensaversion, kenties :)

Toimitus lienee heinäkuun alkupuolella. Sinänsä pitkä toimitusaika ei minua haittaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy