Leon 2013 Chat

Aloittaja rossocorsa, 13.07.12 - klo:11:09

« edellinen - seuraava »

sambolo

Lainaus käyttäjältä: Jmj - 16.01.14 - klo:11:55

Kovin vähän tänne länsirannikolle on autoja ostettu. Itse asiassa en ole nähnyt ajossa yhtään.
Trafin mukaan vuonna 2013 on myyty 601 Leonia, joten pitäisihän niitä näkyä.

Jmj

Tuo 601 on kyllä mun mielestä yllättävän vähän. Briteissä seat teki kaikkien aikojen myyntiennätyksen leonin ansiosta. :)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Jmj

Ehkenpä pitäisi liikkua enemmän, jotta autoja näkisi.
Pitää poiketa kai Seat-myyjää taas jututtamassa.  :)

Pieniä nuo Leonin myyntiluvut toki ovat Skodaan ja Golfiin verrattuna.
Mutta mielestäni Leonia on myyty kohtuullisesti.

123eki

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 16.01.14 - klo:15:28
Tuo 601 on kyllä mun mielestä yllättävän vähän. Briteissä seat teki kaikkien aikojen myyntiennätyksen leonin ansiosta. :)

Kaupungissa on uusi sheriffi ja se on Seat Leon Cupra.-)

http://www.seat-mediacenter.com/en-stories/model-range/the-new-seat-leon-cupra/

Pelu

Pietarsaaressa ainakin yksi Leon 2.0 TDI balea beige. Ostettiin Vaasan Käyttöautosta.

Jmj

Olette sitten osanneet mennä sivurakennukseen.
Paraatiovesta mennessä joutuu heti VW:n pauloihin kuin niin monelle on käynyt.
Onhan siellä sivummalla myös muutama muukin merkki esillä.  :)

Pinch

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 16.01.14 - klo:15:28
Edeleen uskon että huono saatavuus työsuhdeautona näkyy luvuissa. Naapuri, valtiolla töissä, oli juuri saanut valita uuden työsuhdeauton ja vaihtoehdot oli käytännössä Golf, Octavia ja Avensis. Mitkäs siellä myyntilistojen kärjessä onkaan....

edit: typo
2013 Audi A4 Avant quattro
ex: 2013 Seat Leon FR
ex: 2006 VW Passat Variant Sportsline

Ocu_P

Uudessa ABS:ssä näkyy olevan lehdelle tyypillisesti kovin niukkasisältöinen, kotimaassa tehty kolmen auton vertailu, jossa TDI 184 FR sijoittuu selvästi kärkeen Mazda 3:n ollessa toinen ja Giuliettan jäädessä viimeiseksi. Leonin osalta todetaan, että merkittäviä heikkouksia ei ole. Piti ihan ostaa tuo lehti odottelutunnelmissa. :)

Rice

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 21.01.14 - klo:22:25
Uudessa ABS:ssä näkyy olevan lehdelle tyypillisesti kovin niukkasisältöinen, kotimaassa tehty kolmen auton vertailu, jossa TDI 184 FR sijoittuu selvästi kärkeen Mazda 3:n ollessa toinen ja Giuliettan jäädessä viimeiseksi. Leonin osalta todetaan, että merkittäviä heikkouksia ei ole. Piti ihan ostaa tuo lehti odottelutunnelmissa. :)
Reilun 100 kilometrin kokemuksella, hyvää kannattaa odottaakin.
Opel Astra
Volvo V60

Ocu_P

:)

Onnea uudelle autolle ja kokemuksia odotellen.

Miga^^

Tuli tänään käytettyä auto ensihuollossa, mutta yksi asia jäi vaivaamaan! Kun muistaakseni kun käännät ajovalot päälle kytkimestä ni eikös ne syty aina vihreäksi? Ainakin kaikissa edellisissäkin seateissa on syttynyt vihreäksi! En ole varma tästä leonista mutta jos ei syty vihreäksi ni johan on taas insinööri ollu fiksulla päällä :D mites muilla valokytkin?
Seat Ateca 1.5Tsi Evo Fr

Rice

Lainaus käyttäjältä: Miga^^ - 21.01.14 - klo:23:18
Tuli tänään käytettyä auto ensihuollossa, mutta yksi asia jäi vaivaamaan! Kun muistaakseni kun käännät ajovalot päälle kytkimestä ni eikös ne syty aina vihreäksi? Ainakin kaikissa edellisissäkin seateissa on syttynyt vihreäksi! En ole varma tästä leonista mutta jos ei syty vihreäksi ni johan on taas insinööri ollu fiksulla päällä :D mites muilla valokytkin?
Ei omassa ainakaan valokytkimen merkkivalon väri muutu miksikään kun kääntää valot päälle.
Opel Astra
Volvo V60

srout

Mulla on AUTO-asennossa kokoajan, en sitä mihinkään kääntele. Siihen kehälle taitaa tulla jotain väriä kun automaatti valot on sytyttänyt.

M1kke

^En ole myöskään koskenut kertaakaan. Mittarivalojen syttymisestä/sammumisesta huomaa milloin vaihtaa päiväajovaloilta ajovaloille.

tet

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 22.01.14 - klo:15:51
^En ole myöskään koskenut kertaakaan. Mittarivalojen syttymisestä/sammumisesta huomaa milloin vaihtaa päiväajovaloilta ajovaloille.

Kai sinne myös joku vihreä ajovalosymboli syttyy mittaristoon?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

-ruoska-

Tässä Leonissa ei syty
Ajossa:
Cupra Born 2022 58kWh

msr

Ei syty mittaristoon merkkivaloa muuta kuin pitkien ollessa päällä. Valintakytkimen kehälle syttyy markkivalo, joka kyllä muistaakseni on vihreä, pitää vielä tarkastaa kun liikkeelle seuraavan kerran lähtee.
ex:
Leon 5F 1.4TSI 103kW FR -13
Seat Leon 1P 1.2TSI Style -10

Jmj

Missä kohtaa autossa on värikoodi?
Vai löytyykö se infotaulun kautta.

Kuinka sopimaton väri "estrella silver" on autoon, kun kukaan ei esim. seatforum.de listan mukaan ole sitä valinnut.
En ole tuota väriä nähnyt.

Jmj

msr

Lainaus käyttäjältä: Jmj - 26.01.14 - klo:12:44
Kuinka sopimaton väri "estrella silver" on autoon, kun kukaan ei esim. seatforum.de listan mukaan ole sitä valinnut.
Pari kertaa olen uuden Estrella Silver Leonin nähnyt, ja on kyllä mielestäni todella pliisu väri. Harmaista Pirineos Gray palon hienompi.
ex:
Leon 5F 1.4TSI 103kW FR -13
Seat Leon 1P 1.2TSI Style -10

Jmj

No kukapa sitä silloin haluaa, ja hopeaväri on tainnut myös mennä pois muodista.

Pirineos gray pitänee valita (vahvin vaihtoehto).
Se on sikäli mielenkiintoinen väri, että se näyttää erilaisissa valo-olosuhteissa enempi harmaasävyiseltä tai sitten ruskeansävyiseltä.
Esim. seat.de/konfigurointi ja seat.fi/rakenna autosi. Suomen sivulla jopa siniharmaa.
Itse olen nähnyt vain sisätilassa ja näytti varsin ruskealta.

Jmj

silli

Kuka osaisi kertoa tarkemmin uuden Leonin jarrutusenergian talteenottojärjestelmästä? Kiinostaisi tietää miten käytännössä toimii.

Vai löytyisikö jostain arenan sivuilta valmis keskustelu?

Jmj

En osaa vastata kysymykseesi, mutta taitaisit löytää googlettamalla.

Tänään kolmen jälkeen lähti kaupan pihasta valkoinen Seat Leon ST.
Ensimmäinen havaintoni täällä länsirannikon pääkaupungissa tästä autosta. :)

Nyyppae

Lainaus käyttäjältä: Jmj - 26.01.14 - klo:13:23
No kukapa sitä silloin haluaa, ja hopeaväri on tainnut myös mennä pois muodista.

Pirineos gray pitänee valita (vahvin vaihtoehto).
Se on sikäli mielenkiintoinen väri, että se näyttää erilaisissa valo-olosuhteissa enempi harmaasävyiseltä tai sitten ruskeansävyiseltä.
Esim. seat.de/konfigurointi ja seat.fi/rakenna autosi. Suomen sivulla jopa siniharmaa.
Itse olen nähnyt vain sisätilassa ja näytti varsin ruskealta.

Jmj

Ettei sisätiloissa näkemäsi väri olisi kuitenkin ollut Technic Grey? Se nimittäin ainakin promomateriaaleissa taittaa tietyissä olosuhteissa voimakkaasti ruskeaan. Sillä värillä myös meidän perheeseen on ST tulossa, pistän siitä autotalli-palstalle kuvia sitten (maaliskuussa toivottavasti) :)

Hazz

Lainaus käyttäjältä: Nyyppae - 27.01.14 - klo:23:34
Ettei sisätiloissa näkemäsi väri olisi kuitenkin ollut Technic Grey? Se nimittäin ainakin promomateriaaleissa taittaa tietyissä olosuhteissa voimakkaasti ruskeaan. Sillä värillä myös meidän perheeseen on ST tulossa, pistän siitä autotalli-palstalle kuvia sitten (maaliskuussa toivottavasti) :)

Pineos Grey näyttää Technic Greyn rinnalla hitusen sinertävältä. Juuri tuo tekninen on se lanseerausväri joka taittaa hieman ruskeaan tahi pikkasen jopa punertavaan päin tietyssä valossa. Eli jos väri on vähänkään ruskeaan päin ollut niin veikkaan myös teknistä harmaata.

Jmj

Hyvä, että otitte kantaa tähän väriasiaan.

Tuo sinertävyys ei mielestäni oikein hyvin sovi.
Kohtalaisen tumma sävy saisi olla.
Alunpitäen olikin ajatuksessa technic grayn valinta.
Liikkeessä oli ja on auto sisällä, jonka piti oleman pirineos gray. Se näytti ihan kohtuullisen hyvältä.
Autoa ei ole vielä tilattu, joten pitää pohtia uudestaan.
Kun näkisi molemmat värit rinnakkain, niin olisi varmempaa valinta.

Onko auton värikoodi nähtävissä sieltä kuljettajan oven välistä rungon puolelta?

Jmj

Gudmund

Mielenkiintoinen värikeskustelu.
Minulle Pirkanmaalainen Seat-kauppias sanoi, että tuo Pirineos grey on se ST:n "lanseerausväri".
Mutta onko se oikeasti kuitenkin "Technic grey"? Miten myyjä olisi niin pihalla tästä asiasta..?
Noita kumpaakaan väriä ei ollut tosin marmorilla esillä luonnossa kun siellä kävin, joten olen vain kuvista nähnyt.
Tuo lanseerausväri on siis vaikka Seat.fi etusivulla näytillä.
Octavia III RS TDI

Nyyppae

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 28.01.14 - klo:09:27
Mielenkiintoinen värikeskustelu.
Minulle Pirkanmaalainen Seat-kauppias sanoi, että tuo Pirineos grey on se ST:n "lanseerausväri".
Mutta onko se oikeasti kuitenkin "Technic grey"? Miten myyjä olisi niin pihalla tästä asiasta..?
Noita kumpaakaan väriä ei ollut tosin marmorilla esillä luonnossa kun siellä kävin, joten olen vain kuvista nähnyt.
Tuo lanseerausväri on siis vaikka Seat.fi etusivulla näytillä.
Heh mielenkiintoista tosiaankin. Meille Espoon Seat Centerin myyjä taas sanoi, että nimenomaan Technic Grey (T4T4) on promomateriaaleissa näkyvä, ruskeanharmaa väri. Ja sen perusteella mekin se tilattiin. Sitten tammikuussa kun oli ST:n ensiesittely, niin siellä oli yksi selvästi sinertävän harmaa ST jonka väriksi ilmoitettiin Pirineos Grey mm. siinä A4-paperissa joka varusteet yms tiedot listasi. Eli kyllä ainakin mun mielestä vaikuttaa siltä, että myyjä on sun kohdalla ollut pihalla kuin lumiukko tässä asiassa.  :(

Ja jos katsoo vaikka konfiguraattorilla, niin onhan siinäkin pirineos ihan selvästi sinertävän harmaa ja technic tumman/ruskeanharmaa.

Jmj

Jätetään tuo lumiukkoteoria sikseen.
Näinhän tuossa edellä totesin ja se lumiukko olen minä ihan itse. Varomaton lausahdus siis.
"Liikkeessä oli ja on auto sisällä, jonka piti oleman pirineos gray." Minä asiakkaana tätä tässä sanallisesti pohdin eikä myyjä ole epämääräistä
sanonut.
Mutta tuosta väristä vielä.
Katsokaa myös esim. Saksan Seatin konfiguroinnilla noita värejä. Siinä harmaat ovat harmaita. Meikäläisessä pirineos gray vivahtaa siniseen.
Ja onhan tämä asia käsittääkseni tullut selväksi sävyjen osalta myöskin Nyyppae:n viestissä.

Osaatteko sanoa, missä kohtaa autossa on värikoodimerkintä. Voisihan tuon värin silloin itsekin katsoa.

Repost

Pakko välillä kehua ostosta.
Nyt on Leonilla takana vajaa puol vuotta ja 25tkm eikä voi muuta kuin olla tyytyväinen.
Mitään mainittavia vikoja ei ole. Ajettavuus on hyvä ja paljon puhutut ledivalotkin on osoittautuneet loistaviksi. Vielä kun ulkonäkö on mielestäni hieno ja kulutuskin aika vähäinen niin pakettihan on loistava.
4 edellistä autoa on olleet audeja ja täytyy sanoa että parempana kulkuneuvona tätä uutta Leonia pidän kuin edellisiä A3 ja A4 malleja. Edes öljyä ei ole tarvinnut lisätä joka on ollut positiivinen yllätys Audien jälkeen.

WKurki

Myös Technic Grey -värin saa viisioviseen malliin. Myyjä varmisti tämän myös. Technic Grey löytyy viisioviseen esim. www.seat.de -sivujen konfiguraattorista.

Pirineos Grey väri löytyy näkyviltä Autotalli-osiosta sekä omalta kohdaltani että jäsen mrtbagin kuvista viisiovisessa FR:ssä. Väri on mielestäni miellyttävä tummahko harmaan sävy, kirkkaassa auringonpaisteessa voi väristä löytää vihertävääkin sävyä.

Pirineos Grey on jonkin verran saman sävyinen kuin Audin Condor Grey. Googlen kuvahaku osoittaa, että värin sävy riippuu paljon kuvaushetken valosta, samoin kuin Pirineos Grey -värissä

Opel Astra Sports Tourer 1,0 ECT 2017

ex.
Opel Astra 5 ov 1,0 ECT 2016

ex.
Seat Leon ST 1,6 TDI 2014

ex.
Seat Ibiza ST 1,2 TSI 2011

Jmj

Repost;
Mukavaa luettavaa.
Oletko kertonut "pakettisi" näillä sivuilla?
(Kerään vielä tietoa autosta. Vikahavaintojakin kirjattu.)

WKurki,
hyviä värivalintavinkkejä lisää.

Saa nähdä kertooko kukaan värikoodin paikasta autossa.

Jmj

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy