Ensimmäistä nelivetoa olen katselemassa. Ajan paljon sorateillä ja lumisia ja mäkisiä metsäteitä. Kaikki ajoavusteet pitää saada pois.
Ensimmäistä nelivetoa olen katselemassa. Ajan paljon sorateillä ja lumisia ja mäkisiä metsäteitä. Kaikki ajoavusteet pitää saada pois. Ajonvakautus vai mikä ESC vai ASR se on Skotterossa jota ei saa valikosta pois, vilkkuu heti kun vähän lumisen tien mutkaan ajan. ABS on myös vaarallinen vastalanatulla tiellä. Vagineissa ei varmaan kaikkia ajoapuja saa pois. Miten lie Subarussa?
Miten abs on vaarallinen?
Väärä foorumi jos noilla spekseillä haluat ABS on rupee olee aika hankala saada mistään 2000luvun vehkeessä pois.Ja nykyään ku on autossa kaiken maailman kiihtyvyys/asento yms. antureita niin kyl ne aika pitkälle antaa mennä ennen kuin tarttuu tilanteeseen. ( esim offroad asetus antaa kivasti leikkiä näillä vag-vehkeillä )
Siten varmaankin että jos omaa Häkkisen vasemman jalan niin pystyy pitämään jarrupaineen juuri sopivanlaisena jotta pyörät eivät vedä lukkoon mutta jarruttavat kuitenkin mahd. tehokkaasti. Noita maagisia vasureita tuntuu löytyvän jäsenistöstä jokaiselta foorumilta, maasta ja keliolosuhteista riippumatta.
Epäilen että pätevinkään kuski ei pysty jarruttamaan vain yhtä rengasta kerrallaan saadakseen karanneen luiston hallintaan (ESP) Tehokkaamman jarrutuksen ASB jarruilla saa kun survoo sen polkimen oikeasti pohjaan, moni ei tätä tajua.Nykypäin espit toimii mielestäni varsin loogisesti ratin liikkeiden mukaan, omalla audilla voisi osaava kuski pelkällä kaasun hallinnalla varmaan vaikka driftata jäällä esp sport asennolla, vasta kun luisua joutuu huomattavasti korjaamaan puuttuu elektroniikka peliin.Eiköhän nuo nykypäivän espit ole ihan oikeiden rattimiesten ja tietokonesimulaatioiden kokemusperäistä tulosta, sopii oikein hyvin tämmöiselle perustaitoiselle perusautoilijalle.F1 sarjassakin, alansa huiput ajoivat parempia aikoja elektroniikan avuin kuin ilman. Toki tältäkin foorumilta löytyy huomattavasti parempia rattimiehiä.
Varmaan aika turha vastaus tähän ketjuun mut menköön...Tänään yksi lapsista joutui koulun penkille ja kävin aamutuimaan viemässä.Lopputulos; 15 senttiä sohjoa n. 5 asteen kulmassa ylämäkeen olevalle koulun pihalle oli jonoa, omassa kiesissä 225/55/17 cvc6 kitkat. Edellä takavetoiset väyrys-mese ja nykyistä g30 mallii edeltävä bmw, oisko sit f10 tjsp. Noiden renkaita en käynyt ratsaamassa...Yllättäen ainoa joka nousi suunniteltua reittiä oli allekirjoittaneen olympiavolsu. Kuskien eroista en pysty sanomaan mitää, ite otin esc:n sport-asentoon ja annoin riittävästi "tallaa". Mese ja bemu pakitteli edeltä pois, itsellä ei luonto antanut periksi vaan piti näyttää☺Lopputulos; joko kuski tai torsen vei voiton tässä pelissä
Takavetoon nähden en olisikaan yllättynyt. BMW:n takapellissä oli x-drive tjsp lätkä jonka olen kuvitellut merkkaavan nelivetoa. Tunnustan, etten Mersun perästä onnistunut bongaamaan mallimerkintöjä ja sen osalta tilanne avoin.
No sitten tietenkin. Olin lukevinani, että kirjoitit "takavetoiset" ja oletin, että molemmat oli sellaisia. Renkaat tietenkin vaikuttaa paljon ja ainakin kaksivetoisissa ei tarvii olla kovin ihmeellinen mäki, että luistonesto tappaa menon kokonaan, jos sitä ei tajua ottaa pois pältä