Yleinen nelivetokeskustelu

Aloittaja Micco, 14.01.10 - klo:20:04

« edellinen - seuraava »

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 09.05.17 - klo:19:13
Tuossa olet oikeassa että ei sinun kannata enempää trollia ruokkia, voit vaikkapa tukehtua omaan puppuusi jos liikaa syöt. Tietysti jos ukko on niin katki, että ei pysty ajelemaan rataa muilla kun firman vehkeillä, niin onhan se mukavaa että firma tulee auttamaan renkiään.

Miten se paskan jauhaminen menikään rouvalta ja joista on vielä nolosti jääty kiinni:

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 16.10.16 - klo:19:42
Minä en ole myöskään satuillut mopolla ajetusta 350.000km tai moottoripyörällä ajetusta 700.000km ja yrittänyt nopeasti poistella/muutella lähetettyjä viestejä. Saati ottanut netistä jostain muusta kämpästä kuvia kodinkoneista väittäen niitä omaksi jääden kiinni, unohtaen sm-mitalleja ja missin mittoja ja mitähän muita urbaaneja legendoja olet täällä viljellyt.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

mfroberg

Huh, 350 000 km mopolla?
350 000 km / 30 km/h (keskinopeusehdotus) = 11 667h
11 667h / 4h (pelkkää ajoa päivässä)= 2616 pv
2616 pv / 365 pv/v = 8 vuotta

Mopolla ajoa 8 vuotta joka päivä sis. joulut, pakkaset sun muut. Respectiä täältä, itsellä ei koskaan ole edes mopoa ollutkaan. Pihan kundeilla oli Monkeyt ja PV Suzukit.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 09.05.17 - klo:20:53
Huh, 350 000 km mopolla?
350 000 km / 30 km/h (keskinopeusehdotus) = 11 667h
11 667h / 4h (pelkkää ajoa päivässä)= 2616 pv
2616 pv / 365 pv/v = 8 vuotta

Mopolla ajoa 8 vuotta joka päivä sis. joulut, pakkaset sun muut. Respectiä täältä, itsellä ei koskaan ole edes mopoa ollutkaan. Pihan kundeilla oli Monkeyt ja PV Suzukit.

Heimo on ajanut mopolla yli 140.000km ja on oikeasti tehnyt sen. Tuohon on mennyt aikaa 36 vuotta. Tää trollaava missi on vähän eri mitoissa ja stratosfääreissä.
https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:UdHyIRU3VckJ:https://karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/140163-kilometreja-kuin-kolmesti-maapallon-ympari+&cd=1&hl=fi&ct=clnk&gl=fi

Heimo Kinnunen ja Solifer SM 80 -mopo. Mies on ajanut samalla mopolla 36 vuotta.

"Heimo Kinnunen osti Soliferinsa käytettynä vuonna 1981. Mittarissa on yli 140 000 kilometriä.

Sanonta ”ei mopolla mahottomia” ei pidä paikkaansa ainakaan kivijärveläisen Heimo Kinnusen, 80, omistaman menopelin kohdalla. Tällä mopolla on nimittäin ajettu lähes mahdottomia. Mittarissa on 141 673 kilometriä, eli tällä Kinnusen Solifer SM 80:llä olisi ajettu kolme kertaa maapallon ympäri."
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 09.05.17 - klo:20:24
Miten se paskan jauhaminen menikään rouvalta ja joista on vielä nolosti jääty kiinni:
Se meni näin herra.
Mopolla jolla tarkoitan kulkinetta jota aikaisemmin kutsuttiin moottoripolkupyöräksi ja jossa sai olla kuutioita enintään 50 olen ajanut 4,5 kesää. En ole ajanut 350 000 olisiko 35 000 lähempänä.
Kevytmoottoripyörällä olen ajanut 2 kesää.
Moottoripyörällä olen ajanut 40 kesää ehkä 700 000.
En ole koskaan ottanut tänne yhtään kuvaa. Olen lähettänyt puolisoni Samsungilla otetun kuvan silloisen uuden taloni keittiöstä. Jos netillä oli myytävänä samanlainen keittiö niin se ei ole minun ongelmani.
Oletko niin tyhmä että et ole tietoinen että Turussa ja Helsingissä voi olla ihan samanlainen talo. Meidänkin asuntomme on aivan identtinen naapurin asunnon kanssa.
Olen voittanut useita sm-mitaleita jääkiekossa. Yhden pronssin ja 7 kultaa.
Olen 175 cm pitkä ja painan 53 kg.
Siinä olet oikeassa että ei nuo ole missin mittoja kun nykyajan missit ovat aika lyhyitä ja lihavia, ennen olivat solakampia juuri samoissa mitoissa.
Oliko vielä jotain????
Sitten nelivedosta. Itselläni ei ole ollut kuin yksi nelivetoauto. Toyota Celica 4wd Turbo. Kyllähän sillä oli hieno lähteä liukkaalla ja kun ensiasuntoni talli oli montussa niin nousi kuin kissa ylös. Muut tappelivat aina romujensa kanssa kun eivät päässeet ylös. En ole kaivannut koskaan kuitenkaan nelivetoa kun ei tarvitse ajella sellaisissa oloissa missä ei pärjäisi täydellisesti etuvedolla.
Toista se on tietysti jos asuu vaikka jossain Palokan susirajallla, niin eihän siellä ikääntynyt ukko enää muulla pärjääkään.
Siinäkin täytyy olla huippunastat kesälläkin että ei jää paikalleen.

-karppa-

Pitää ottaa ihan talteen, jos sinulla sattuu taas mieli muuttumaan ja rupeat editoimaan. Jotenkin tuntuu, että tarina tulee taas muuttumaan jossain vaiheessa.

Selitykset on, kuin hiihtäjillä tai tällä hetkellä Marjamäellä jääkiekossa.

Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 09.05.17 - klo:21:58
Se meni näin herra.
Mopolla jolla tarkoitan kulkinetta jota aikaisemmin kutsuttiin moottoripolkupyöräksi ja jossa sai olla kuutioita enintään 50 olen ajanut 4,5 kesää. En ole ajanut 350 000 olisiko 35 000 lähempänä.
Kevytmoottoripyörällä olen ajanut 2 kesää.
Moottoripyörällä olen ajanut 40 kesää ehkä 700 000.
En ole koskaan ottanut tänne yhtään kuvaa. Olen lähettänyt puolisoni Samsungilla otetun kuvan silloisen uuden taloni keittiöstä. Jos netillä oli myytävänä samanlainen keittiö niin se ei ole minun ongelmani.
Oletko niin tyhmä että et ole tietoinen että Turussa ja Helsingissä voi olla ihan samanlainen talo. Meidänkin asuntomme on aivan identtinen naapurin asunnon kanssa.
Olen voittanut useita sm-mitaleita jääkiekossa. Yhden pronssin ja 7 kultaa.
Olen 175 cm pitkä ja painan 53 kg.
Siinä olet oikeassa että ei nuo ole missin mittoja kun nykyajan missit ovat aika lyhyitä ja lihavia, ennen olivat solakampia juuri samoissa mitoissa.
Oliko vielä jotain????
Sitten nelivedosta. Itselläni ei ole ollut kuin yksi nelivetoauto. Toyota Celica 4wd Turbo. Kyllähän sillä oli hieno lähteä liukkaalla ja kun ensiasuntoni talli oli montussa niin nousi kuin kissa ylös. Muut tappelivat aina romujensa kanssa kun eivät päässeet ylös. En ole kaivannut koskaan kuitenkaan nelivetoa kun ei tarvitse ajella sellaisissa oloissa missä ei pärjäisi täydellisesti etuvedolla.
Toista se on tietysti jos asuu vaikka jossain Palokan susirajallla, niin eihän siellä ikääntynyt ukko enää muulla pärjääkään.
Siinäkin täytyy olla huippunastat kesälläkin että ei jää paikalleen.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.05.17 - klo:18:45
Jotta ei aivan typerästä väännetä, niin tässä hyvä esimerkki nelivedon merkityksestä normaaleissa ajotilanteissa samoilla nopeuksilla.
https://youtu.be/t94h8B9qRnA
Ja mitä opimme tuosta mainosvideosta? Jos erittäin liukkailla keleillä tykkää kaasutella väistöissä tai ei osaa löysätä kaasua siinä vaiheessa, kun etuvedon kääntösäde kasvaa liian suureksi, niin neliveto on parempi. Se varmaan olikin jo selvää ilman tuon videon puujalkaista sudittelijaakin, että neliveto lahtee liukkailla paremmin liikkeelle

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 09.05.17 - klo:18:50
Kuinkahan moni miljardöörikin venyttää penniä joten sun pointti oli? Aika huono provo.
Miljardöörienkin joukossa tosiaan varmasti löytyy tarkan markan miehiä, mutta sitä en usko, että miljardöörit viitsisivät huudella netissä (puoli)anonyymisti siitä, kuinka tien tukkona olevilta köyhillä ovat rahat loppuneet, kun ovat joutuneen valitasemaan maitopurkkimoottorisen auton ja liian halvat renkaat.

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 09.05.17 - klo:22:16
Pitää ottaa ihan talteen, jos sinulla sattuu taas mieli muuttumaan ja rupeat editoimaan. Jotenkin tuntuu, että tarina tulee taas muuttumaan jossain vaiheessa.

Selitykset on, kuin hiihtäjillä tai tällä hetkellä Marjamäellä jääkiekossa.
Juu, ota vain ylös. Asiat eivät muutu. Ajettuja kilometrejä ei voi pois ottaa. Jääkiekon Sm-mitaleita ei voi pois ottaa. Missin mittojakaan en enää menetä, kun en ole tähänkään asti menettänyt.
Ps. Tämä oli viimeinen kirjoitus jonka vastaan sinun kirjoituksiisi. Sinä kun et ole minua koskaan tavannut, toisin kuin osa palstalaisista.
Keskity sinäkin vain ajamaan kieli keskellä suuta ettei Palokan ramppi mene kesällä ilman nastoja pitkäksi. 
Voisin löydä muuten aika paljon vetoa että olet koulutukseltasi insinööri.

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 09.05.17 - klo:22:34
Miljardöörienkin joukossa tosiaan varmasti löytyy tarkan markan miehiä, mutta sitä en usko, että miljardöörit viitsisivät huudella netissä (puoli)anonyymisti siitä, kuinka tien tukkona olevilta köyhillä ovat rahat loppuneet, kun ovat joutuneen valitasemaan maitopurkkimoottorisen auton ja liian halvat renkaat.
+100

rami

Suurin osa näistäkin jätkistä ajaa osamaksulla ostetulla velka-autolla.
Minua kaiketi hävettäisi mennä autoliikkeeseen ja pyytää sieltä velkarahoitusta.
Ei mikään ole niin tyhmää kuin ostaa velkakärry alleen. Ja.. Huh... Ja kallista lystiä.
Tottahan toki siellä aina kaupataan rahoitusta ja muita soppareita jotta myyjäkin saisi pienet bonarit.
No Sandander auttaa kun sapettaa. ;D Aikansa.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 09.05.17 - klo:22:34
Ja mitä opimme tuosta mainosvideosta? Jos erittäin liukkailla keleillä tykkää kaasutella väistöissä tai ei osaa löysätä kaasua siinä vaiheessa, kun etuvedon kääntösäde kasvaa liian suureksi, niin neliveto on parempi. Se varmaan olikin jo selvää ilman tuon videon puujalkaista sudittelijaakin, että neliveto lahtee liukkailla paremmin liikkeelle.
Tuossa oli pointtina se, että neliveto on vakaampi ajettava. Itse ajan tarkoituksella talvisin välillä äärirajoilla pidon suhteen ja allekirjoitan tuon nelivedon pienemmän ohjaustarpeen. Eli ajettaessa liukkaalla samalla tilannenopeudella neliveto on monesti turvallisempi ja vakaampi. Myöskin jarrutus on tasapainoisempi sellaisissa nelivedoissa, joissa moottorijarrutuksessa molemmat akselit on vedolla. VAGeissa on tehokkaampi pysähtyminen moottorin ollessa jarrutuksessa mukana. Testivideoita löytyy youtubesta jos jaksaa kattella.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 09.05.17 - klo:22:38
Juu, ota vain ylös. Asiat eivät muutu. Ajettuja kilometrejä ei voi pois ottaa. Jääkiekon Sm-mitaleita ei voi pois ottaa. Missin mittojakaan en enää menetä, kun en ole tähänkään asti menettänyt.
Ps. Tämä oli viimeinen kirjoitus jonka vastaan sinun kirjoituksiisi. Sinä kun et ole minua koskaan tavannut, toisin kuin osa palstalaisista.
Keskity sinäkin vain ajamaan kieli keskellä suuta ettei Palokan ramppi mene kesällä ilman nastoja pitkäksi. 
Voisin löydä muuten aika paljon vetoa että olet koulutukseltasi insinööri.


Vaikka kuinka vaihdevuosihormonit vetäisi hikeä pintaan ei pidä provosoitua ja pilata täällä jokaista asiallista keskustelua vänkäämisellä ja minä hyvä yrittäjä, muut alhaisia renkiä heittelyillä. Kaikilla ihmisillä on arvonsa asuin, yritys ja työtaustasta huolimatta, jopa turkulaisilla selvästi rehottavasta ylimielisyydestä huolimatta.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: rami - 09.05.17 - klo:23:05
Suurin osa näistäkin jätkistä ajaa osamaksulla ostetulla velka-autolla.
Minua kaiketi hävettäisi mennä autoliikkeeseen ja pyytää sieltä velkarahoitusta.
Ei mikään ole niin tyhmää kuin ostaa velkakärry alleen. Ja.. Huh... Ja kallista lystiä.
Tottahan toki siellä aina kaupataan rahoitusta ja muita soppareita jotta myyjäkin saisi pienet bonarit.
No Sandander auttaa kun sapettaa. ;D Aikansa.
Ole rehellinen tässä asiassa. Onko parempi perheen ajella vanhalla maksetulla turvattomammalla ja huonommalla autolla, kuin osamaksulla olevalla päästöttömämmällä ja turvallisemmalla autolla? Tottakai rahoituksessa joku voittaa, selväähän se on. Toiset ostaa auton eri kriteereillä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

skrikoo

#1092
Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 09.05.17 - klo:23:14

Vaikka kuinka vaihdevuosihormonit vetäisi hikeä pintaan ei pidä provosoitua ja pilata täällä jokaista asiallista keskustelua vänkäämisellä ja minä hyvä yrittäjä, muut alhaisia renkiä heittelyillä. Kaikilla ihmisillä on arvonsa asuin, yritys ja työtaustasta huolimatta, jopa turkulaisilla selvästi rehottavasta ylimielisyydestä huolimatta.
Vaikka kuinka testosteronit nousevat pintaan ja saavat aikaan minä mies minä Tarzan uhon, ei pidä alkaa määräilemään toisten jäsenten provosoitumista. Se on Jyrin tehtävä palstan omistajana ei sinun.

Ps. En ole koskaan kirjoittanut tällä palstalla, että olen yrittäjä. Siksi en ole niin kirjoittanut koska en ole yrittäjä.

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: rami - 09.05.17 - klo:23:05

Minua kaiketi hävettäisi mennä autoliikkeeseen ja pyytää sieltä velkarahoitusta.
Mikä sinua siinä hävettää?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 09.05.17 - klo:22:34
Miljardöörienkin joukossa tosiaan varmasti löytyy tarkan markan miehiä, mutta sitä en usko, että miljardöörit viitsisivät huudella netissä (puoli)anonyymisti siitä, kuinka tien tukkona olevilta köyhillä ovat rahat loppuneet, kun ovat joutuneen valitasemaan maitopurkkimoottorisen auton ja liian halvat renkaat.

Toiset meistä seisoo sanojensa takana sekä pystyvät sanomaan ne kasvotusten. Toiset trollaa vain netissä. Minä en kuulu noihin jälkimmäisiin...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jarkko_h

#1095
Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 09.05.17 - klo:23:47
Mikä sinua siinä hävettää?

Miten tämä taasen liittyy nelivetoihin? Menkää kinaamaan suoli24 tai vaikka Turun torille. Moderointi ei tällä palstalla ole pelannut lainkaan ja tämmöinen lapsellinen ja turha kinastelu tappaa kaiken asiallisen ja lisätietoa tuovan keskustelun.

---

Tuo folksamin tutkimus nelivedoista on tosi informatiivinen. Jos perheellinen haluaa priorisoida turvallisuuden ykköseksi rajallisin resurssein, kannattaa neliveto jättää varustelistalta suosiolla pois ja panostaa  oikeasti turvallisuutta parantaviin asioihin: laadukkaat turvaistuimet, takaturvatyynyt/ kiristimet, hyvät renkaat, riittävä auton koko hyvällä ajotuntumalla...  ja ennen kaikkea asenteeseen ja läsnäoloon.


skrikoo

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 09.05.17 - klo:23:57
Miten tämä taasen liittyy nelivetoihin? Menkää kinaamaan suoli24 tai vaikka Turun torille. Moderointi ei tällä palstalla ole pelannut lainkaan ja tämmöinen lapsellinen ja turha kinastelu tappaa kaiken asiallisen ja lisätietoa tuovan keskustelun.

Miksi viittaat ainoastaan minun kirjoituksiini. Toimiiko hyvävelijärjestö vai pelkäätkö viitata miesten keskusteluihin.

sakal83

#1097
Tää on rikkaiden, kaikesta kaiken tietävien ammattikuskien suomi24.fi ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

SNG

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 10.05.17 - klo:00:05
Tää on rikkaiden, kaikesta kaiken tietävien ammattikuskien suomi24.fi ;D

Varsinainen Rektum24 palsta tämä nykyään on.

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 10.05.17 - klo:00:05
Miksi viittaat ainoastaan minun kirjoituksiini. Toimiiko hyvävelijärjestö vai pelkäätkö viitata miesten keskusteluihin.

Toistan: miten tämä liittyy nelivetoihin? Kehoitin monikossa menemään kinastelemaan Suomi24een. En rajannut miehiä pois. Voisitko jo vähän rauhoittua ja vaikka kommentoida muiden provoilioiden / provosoituvien kanssa kanssa asiallisesti tuota folksamin tutkimusta OT riitelyn, provosoitumisen... sijaan.

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 10.05.17 - klo:00:21
Toistan: miten tämä liittyy nelivetoihin? Kehoitin monikossa menemään kinastelemaan Suomi24een. En rajannut miehiä pois. Voisitko jo vähän rauhoittua ja vaikka kommentoida muiden provoilioiden / provosoituvien kanssa kanssa asiallisesti tuota folksamin tutkimusta OT riitelyn, provosoitumisen... sijaan.
Miten tämä liittyy nelivetoihin? Jatka nelivedoista äläkä puutu toisten kirjoituksiin. Kenenkään ei tarvitse mennä sinun kehoituksestasi mihinkään.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.05.17 - klo:23:11
Tuossa oli pointtina se, että neliveto on vakaampi ajettava. Itse ajan tarkoituksella talvisin välillä äärirajoilla pidon suhteen ja allekirjoitan tuon nelivedon pienemmän ohjaustarpeen. Eli ajettaessa liukkaalla samalla tilannenopeudella neliveto on monesti turvallisempi ja vakaampi. Myöskin jarrutus on tasapainoisempi sellaisissa nelivedoissa, joissa moottorijarrutuksessa molemmat akselit on vedolla. VAGeissa on tehokkaampi pysähtyminen moottorin ollessa jarrutuksessa mukana. Testivideoita löytyy youtubesta jos jaksaa kattella.
Vakaus tuo turvallisuuden tunnetta joka ei kuitenkaan lisää turvallisuutta.

Linkitätkö tuollaisen testivideon, jossa nelivedon jarrutusta parantava vaikutus tulee ilmi? Itse en sellaista löytänyt, enkä sellaista usko löytyvänkään. Joskus kauan sitten neliveto paransi jarrujen toimintaa, koska jarrut olivat tehottomia ja epätasapainoisia. Nykyisin ei vetotavalla ole juuri mitään tekemistä jarrutuksen kautta, koska joka nurkassa on tehokkaat ja tarkat levyjarrut, joiden tasapainoa ja lukkiutumista ohjaa tietokone. Moottorijarrutukselle ei ole mitään tarvetta korkeistakaan nopeuksista jarrutettaessa, koska tehoa jarruissa on riittävästi ilmankin. Kai sinäkin poljet kytkimen pohjaan silloin, kun haetaan sitä tehokkainta pysähtymistä?

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 09.05.17 - klo:23:55
Toiset meistä seisoo sanojensa takana sekä pystyvät sanomaan ne kasvotusten. Toiset trollaa vain netissä. Minä en kuulu noihin jälkimmäisiin...
Itse seison aina sanojeni takana ja olen myös valmis panostamaan rahaa sanojeni taakse, toisin kuin eräät.

skrikoo

#1102
Paljonkohan vastaava nelivetoauto painaa prosentuaalisesti enemmän kuin etu/takaveto. Se ainoa nelivetoauto jonka olen omistanut oli pettymys.
Luulin että se on aivan samanlainen ajoltaan kuin takavetoinenkin. Erona vain neliveto. Kuitenkin auto oli paljon raskaampi kaikin puolin. Kytkin oli tosi raskas verrattuna etuvetoiseen ja tietysti polttonesteen kulutus kasvoi huomattavasti.
Ainoaneliveto mitä voisi ajatella on Ford Focus RS.
En ole uskaltanut käydä koeajamassa että ei tule ostettua. Sitäkin täytyisi koeajaa talvella huonolla kelillä.

Jaahas, tais porukka lähteä Suomi24:lle vai menivätkö nukkumaan että jaksavat aamulla nousta rengiksi.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 10.05.17 - klo:00:40
Vakaus tuo turvallisuuden tunnetta joka ei kuitenkaan lisää turvallisuutta.

Linkitätkö tuollaisen testivideon, jossa nelivedon jarrutusta parantava vaikutus tulee ilmi? Itse en sellaista löytänyt, enkä sellaista usko löytyvänkään. Joskus kauan sitten neliveto paransi jarrujen toimintaa, koska jarrut olivat tehottomia ja epätasapainoisia. Nykyisin ei vetotavalla ole juuri mitään tekemistä jarrutuksen kautta, koska joka nurkassa on tehokkaat ja tarkat levyjarrut, joiden tasapainoa ja lukkiutumista ohjaa tietokone. Moottorijarrutukselle ei ole mitään tarvetta korkeistakaan nopeuksista jarrutettaessa, koska tehoa jarruissa on riittävästi ilmankin. Kai sinäkin poljet kytkimen pohjaan silloin, kun haetaan sitä tehokkainta pysähtymistä?
Itse seison aina sanojeni takana ja olen myös valmis panostamaan rahaa sanojeni taakse, toisin kuin eräät.
MBA on taikasana. Etuvetoisessa toimii, miksei nelivedossakin.

https://youtu.be/6U12CmJGffk
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 10.05.17 - klo:00:40
Itse seison aina sanojeni takana ja olen myös valmis panostamaan rahaa sanojeni taakse, toisin kuin eräät.

Sitä päivää odotan, kun muutat sanat teoiksi. Kuulut sarjaan netissä huutelijat, jotka uhoaa vedoilla (Se on sinun tapa ollut vuosia) joilla yrittää saada muut hiljaikseksi ja kun pitää lunastaa teot, niin sen jälkeen ruvetaan selittelemään. Sun uskottavuudelta meni juuri tuosta syystä aikaa sitten pohja. On tekijöitä ja on selittelijöitä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Geoman

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 09.05.17 - klo:23:57

Tuo folksamin tutkimus nelivedoista on tosi informatiivinen. Jos perheellinen haluaa priorisoida turvallisuuden ykköseksi rajallisin resurssein, kannattaa neliveto jättää varustelistalta suosiolla pois ja panostaa  oikeasti turvallisuutta parantaviin asioihin: laadukkaat turvaistuimet, takaturvatyynyt/ kiristimet, hyvät renkaat, riittävä auton koko hyvällä ajotuntumalla...  ja ennen kaikkea asenteeseen ja läsnäoloon.
Oletan, että Folksam:in tutkimuksessa tulee esiin nelivetojen korkeat korjauskulut. Esim tuttavapiirissä yksi on neliveto Volvo, jossa on täydelliset vakuutukset.

Tämä Volvo on auto, jolle sattuu vahinkoja "vuosittain". Vahingot ovat pohjan osuminen kiveen routaisella mökkitiellä, auton juuttuminen pehmeään maahan veneen vetomatkalla jne.. Näiden seurauksena vaihdetaan tukivarsia, öljypohjaa sekä korjaillaan helmoja.

Kyse ei  ole varsinaisesti turvallisuudesta vaan siitä, että 4-veto yhdistetään maasto-ominaisuuksiin.

rami

Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 09.05.17 - klo:23:47
Mikä sinua siinä hävettää?

Se hävettää, että olisi noloa ajaa velka-autolla. :'(

rami

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.05.17 - klo:23:17
Ole rehellinen tässä asiassa. Onko parempi perheen ajella vanhalla maksetulla turvattomammalla ja huonommalla autolla, kuin osamaksulla olevalla päästöttömämmällä ja turvallisemmalla autolla? Tottakai rahoituksessa joku voittaa, selväähän se on. Toiset ostaa auton eri kriteereillä.

Olen rehellinen.
Eihän perheen tarvitse ajaa vanhalla käytetyllä voihan se perhe ostaa myös uuden auton käteisellä.
Kannattaa raha-asiat hoitaa etukäteen (talous) eikä elää velkavankina syömällä tulot vuosiksi etukäteen.
Kuten tässäkin ketjussa tulee ilmi niin ei se mitään velkakaan haittaa kun saa vaan leikkiä nelivetoautolla. Tälläistä se monen ajattelumailma on.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 09.05.17 - klo:16:11
Nuo nelivetoisten kaasulla ohjaamiset juontavat juurensa ajalta, jolloin kehittymättömät lukot aiheuttavat nelivetoisissa käytösvirheitä. Voimansiirto sai esmerkiksi auton puskemaan helposti, mutta kaasulla pystyi vaikuttamaan tuohon ongelmaan. Normaalisti veto vain vähentää renkaan sivuttaispitoa, jolla autoa ohjataan.
No omalla kokemuksella tuo QQ on auto-modella liukkaassa kaarteessa alkuun aliohjaava, mutta pieni jarrun polkasu ja heti perään kaasua, niin muuttuukin käytös yliohjaavaksi ja mutkasta jauhetaan ulos nyt jokaisella nurkalla = varsin kiwaa leikkimistä :)

Lainaus käyttäjältä: rami - 10.05.17 - klo:09:04
Se hävettää, että olisi noloa ajaa velka-autolla. :'(
No velka-autolla sitä ajetaan täälläkin, mutta koska jopa pankin myöntämä vakuudellinen laina oli kalliimpaa kuin autoliikkeen tarjoama, niin hölmöähän sitä olisi ollut sitä rahaa pankista ulos kantaa ja näin rek.otteessa lukee toistaiseksi vielä Santander eikä muuten hävetä pätkän vertaa. Ja kyllä, omarahoitusosuus on vähintäänkin "riittävä" joka kestää myös mahd. autoveropoistumat yms. ja silti auto on yhä arvokkaampi kuin siinä jäljellä oleva velkansa 8)

Lainaus käyttäjältä: rami - 10.05.17 - klo:09:10
Kannattaa raha-asiat hoitaa etukäteen (talous) eikä elää velkavankina syömällä tulot vuosiksi etukäteen.
Kumma kyllä, 500,/kk pätkä on henkisesti usein helpompi kuin 200,/kk säästää etukäteen ::)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: rami - 10.05.17 - klo:09:10
Olen rehellinen.
Eihän perheen tarvitse ajaa vanhalla käytetyllä voihan se perhe ostaa myös uuden auton käteisellä.
Kannattaa raha-asiat hoitaa etukäteen (talous) eikä elää velkavankina syömällä tulot vuosiksi etukäteen.
Kuten tässäkin ketjussa tulee ilmi niin ei se mitään velkakaan haittaa kun saa vaan leikkiä nelivetoautolla. Tälläistä se monen ajattelumailma on.
Kaikilla vaan ei ole mahdollisuutta ostaa käteisellä uutta autoa tai taloa. Jos noista aikaisemmista vaihtoehdoista valitsisit ja leikkiminen jätetään pois, niin kumman valitset? Eli velka, vähäpäästöinen ja turvallinen, vai vanha, kuluttavampi ja turvattomampi?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy