Sopivat renkaat

Aloittaja juutela, 27.06.12 - klo:22:19

« edellinen - seuraava »

juutela

CC:ni on continentalin renkaat 235/45/17. Mielestäni ne ovat epämiellyttävän äänekkäät. Olisiko mahdollista rengaskokoa tai -merkkiä vaihtamalla pienentää melua? Kokemuksia?

mackaiveri

Olet aivan oikeassa, ne ovat äänekkäät. Entiseen CC:hen vaihdoin 205/60- 16 H Michelin energyt ja kas , rengasmelut hiljeni huomattavasti ja kulutus putosi myös. Sitten kun vaihtoi alkuperäiskoolla olevat kitkat alle niin ne olivat äänekkäämmät kuin kesägummit.

Ulkonäköön ne nyt tietty vaikuttaa, mutta mukavuus ennen muuta  ;)

hosee

Auto hiljenee yllättävän paljon jo silläkin kun ne vakiot runflatit vaihtaa tavallisiin samankokoisiin rinkuloihin. Samalla ajettavuuskin paranee. Nuo mukana tulevat rf CSCt on aika kamalat renkulat.
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Arcca

Lainaus käyttäjältä: hosee - 27.06.12 - klo:22:58
Auto hiljenee yllättävän paljon jo silläkin kun ne vakiot runflatit vaihtaa tavallisiin samankokoisiin rinkuloihin. Samalla ajettavuuskin paranee. Nuo mukana tulevat rf CSCt on aika kamalat renkulat.

Missä mielessä ajettavuus paranee? Itse kaipaisin vähän parempaa suuntavakavuutta jospa siihen tulisi parannusta, muuten ei valittamista noissa alkuperäisissä CSC:eissä (paitsi jo mainittu melu).

Sori nipotus: Ne on muuten contiSeal "puhkeamattomat" renkaat, ei mitään tekemistä jäykkäreunaisten runflat renkaiden kanssa.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

hosee

Täytyy tunnustaa että menin ihan sillä tiedolla että muistelin minulle luovutuksessa kerrotun rengastuksen olevan run flat. Ja koska melutaso ja ajettavuuskiin tukivat tätä, en koskaan edes tullut katsoneeksi.  ???

Tuo perusrengastuksen CSC oli paitsi meluisa, niin mielestäni kovin liukas etenkin kostealla tienpinnalla. Suuntavakauteen on paha mennä sanomaan koska tienpinta vaikuttaa siihen niin paljon, mutta ehkä yleistuntuntumaltaan rengas oli vähän 'rauhaton'. Eniten häiritsi renkaan 'tunnottomuus' ja tapa elää aika voimakkaasti. Renkaassa oli myös hieman hassu ominaisuus sen suhteen että jos auto oli parkissa vähän pidempään (useita päiviä), niin liikkeelle lähtiessä pari ensimmäistä kilometriä tuntui aina että ihan kuin rengas ei olisi aivan pyöreä. Tärinän huomasi selvästi ohjauspyörässä. Voi olla että vika oli korvienvälissä?

CC 16-tuumaisilla vanteilla ja 60 profiilin renkailla voi olla aika eksoottisen näköinen?
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

jusba31

#5
Lainaus käyttäjältä: hosee - 28.06.12 - klo:14:47
Renkaassa oli myös hieman hassu ominaisuus sen suhteen että jos auto oli parkissa vähän pidempään (useita päiviä), niin liikkeelle lähtiessä pari ensimmäistä kilometriä tuntui aina että ihan kuin rengas ei olisi aivan pyöreä. Tärinän huomasi selvästi ohjauspyörässä. Voi olla että vika oli korvienvälissä?


Tälläistä olen kuullut muiltakin contin csc:n omistajilta, joten saattaahan tuossa jotain perääkin olla.

PTG

Jaa liekö sitten tuo contin "puhkeamaton" rengas päivittynyt ja/tai CC:n äänieristys sekä ajo-ominaisuudet kehittyneet faceliftin yhteydessä merkittävästikin, kun äskettäin reilun 500 km:n lenkin uudella CC:llä ajaneena (ja samalla reissulla toisen mokoman kyydissä istuneena) sanoisin, että yksi hiljaisimmista ajamistani autoista, enkä kyllä keksinyt ajettavuudestakaan mitään moitittavaa 8) Tuossa tosin alla 18" fillarit... ;D

Arcca

Lainaus käyttäjältä: hosee - 28.06.12 - klo:14:47
Renkaassa oli myös hieman hassu ominaisuus sen suhteen että jos auto oli parkissa vähän pidempään (useita päiviä), niin liikkeelle lähtiessä pari ensimmäistä kilometriä tuntui aina että ihan kuin rengas ei olisi aivan pyöreä. Tärinän huomasi selvästi ohjauspyörässä. Voi olla että vika oli korvienvälissä?


Joo, tuttu ominaisuus. Tärinä häviää kun rengas lämpenee ajossa.

Lainaus käyttäjältä: hosee - 28.06.12 - klo:14:47

CC 16-tuumaisilla vanteilla ja 60 profiilin renkailla voi olla aika eksoottisen näköinen?

Omaa ostaessa pohdin ääneen josko talvirenkaat tulisi 16 tuumasilla paljon halvemmaksi, myyjä katsoi minua kuin oletko hullu, oli pakko todeta äkkiä "khröm otetaan ne 17 tuumaset"  :D.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

hosee

Lainaus käyttäjältä: PTG - 28.06.12 - klo:15:10
Tuossa tosin alla 18" fillarit... ;D

Mä olen kuullut samoja kommentteja muiltakin. Ei mitään tietoa mikä 18" vanteissa on renkaana? Ã,,änimaailman arviointiin vaikuttaa aina tietty sekin mihin on tottunut; onhan CC kuitenkin perus-Passattia selkeästi hiljaisempi.
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

PTG

Lainaus käyttäjältä: hosee - 28.06.12 - klo:15:46
Mä olen kuullut samoja kommentteja muiltakin. Ei mitään tietoa mikä 18" vanteissa on renkaana? Ã,,änimaailman arviointiin vaikuttaa aina tietty sekin mihin on tottunut; onhan CC kuitenkin perus-Passattia selkeästi hiljaisempi.

Pitää tarkistaa ens kerralla, mutta veikkaisin, että samat kuin 17" tuumaisessa versiossa, mutta pykälää isompana ;) Näin siis ainakin vanhan infon mukaan:

"Renkaan kylkiosaan on merkitty symboli, jonka avulla ContiSeal renkaat erottaa perinteisistä renkaista. Renkaan voi asentaa mille tahansa kyseiselle rengaskoolle hyväksytylle vanteelle.

ContiSeal esiteltiin vakiovarusteena uudessa Volkswagen Passat Coupé mallistossa, jonka tuotanto alkoi toukokuussa 2008. ContiSeal renkaita saa myös Continental jälleenmyyjiltä.

Kokovalikoima 2010

Kesärenkaat:
235/45 R 17 94W ContiSportContact 3 ContiSeal
235/40 R 18 95W XL FR ContiSportContact 3 ContiSeal

235/35 R 19 91Y  XL ContiSportContact 3 ContiSeal"

Nuo viittaamani ovat siis nimenomaan contiseal versiot (ja eipä tuohon kai tehtaalta muita kuin mobility renkaita saakaan?)

Totta myös, että tottumiskysymys hyvinkin pitkälti. Ja aina toisella renkaalla voi olla parempi, mutta ei siis paha näilläkään 8) Itsellä on verrokkina lähinnä -07 Touareg, jota pidän varsin hiljaisena pirssinä. Omassa tosin kuluneet 275/40 20" contin fillarit ja äänekäs putkisto eli se siitä hiljaisuudesta ;D

Mikko

#10
Sciroccossa, joka on rengastukseltaan identtinen CC:n kanssa, tulee 18" vanteiden kanssa Pirellit (Cinturato P7 Seal Inside). Vaihdoin juuri tuumaa isompiin ContiSportContacteihin (5P) ja todella iso positiivinen ero käyttäytymisessä, pintakovuudessa ja rengasmelussa. Ei tosin ole uusissa tuota "hyljettä" mukana.

Noissa eri SportContacteissa on vissiin todella suuria eroja riippuen mikä numero siellä on perässä.

PTG

Lainaus käyttäjältä: hosee - 28.06.12 - klo:15:46
Mä olen kuullut samoja kommentteja muiltakin. Ei mitään tietoa mikä 18" vanteissa on renkaana?

Jep eli kuten tuossa aiemmin arvailinkin, ContiSportContact 3 renkaat "hylkeellä" noissa on 18" koossakin alla. Veikkaisin, että rengas kehittynyt melkoisesti sitten ensimmäisistä sukupolvistaan, kun ainakin "ei hylkeelliset" taidettiin erityisesti möykän suhteen haukkua maan rakoon ultimaten aikoina - tai sitten CC on poikkeuksellisen hiljainen vag 8)

Tuli siis tarkistettua samalla, kun pesaisin ja vedin redmistit vanhusten auton pintaan. Helppoa muuten tuo pesu, kun alla pari kierrosta carlackia ja saman verran collia :D

pr11

Moi!

Tämä lienee sopiva topic jatkaa renkaista. On tässä vuoden päivät ollut Passat CC vakioalustalla. Auto oli käytetty kun ostin, joskin aika vähän ajettu. Ei nyt pitäisi siellä ihmeempiä olla autossa siis vielä kulumia...toivottavasti :)

Talvirenkaat (Nokian nastat) on vakiovanteilla eli 235/45 17" ja kesät (Contin sport contact) tarvikevanteet (AEZ) 225/40 18". Näyttävät ihan hyviltä, mutta mielestäni mukavuus kärsii kesärenkailla yllättävän paljon. Oletin että CC:ssä 18" on aika usein käytössä tyyliseikkojen takia. Mietin että onko tuo renkaan koko ihan vakio, eikö 18" tehtaalta tule 235/45? Ja en ole varma mutta tuntuu kun auto hieman kuluttaisi renkaita nopeammin kesällä, erityisesti takana. Talvirenkaat, joilla olen ajanut nyt puolet ajoistani, ei ole kuluneet käytännössä lainkaan samoilla ajomäärillä (kesälläkin CC:n koosta ja luonteesta johtuen tulee ajettua aika iisisti, mukavampi vain lipua).


VAG!

Lainaus käyttäjältä: pr11 - 24.10.12 - klo:23:44
Mietin että onko tuo renkaan koko ihan vakio, eikö 18" tehtaalta tule 235/45?

CC:n "viralliset" renkaat on:

235/45 R17
235/40 R18
235/35 R19

Skula

CC:ssä sopii myös orkkisvanteilla 225/45-18 pyörimään ihan hyvin.. Tuo se vähän mukavuutta lisää.. 235/45-18 ei taida mahtua oikein pyörimään..

Ei siitä kuitenkaan mihinkään pääse että CC:n alusta, oli siinä sitten DCC tai vakioalusta, on vähän heiveröinen, minun mielestäni.. Tuota ei tietenkään helpota tuo 40 sarjalainen rengastus(18")..

Suosittelenkin tuota 225/45-18 rengastusta..

Itselläni oli talvella 235/45-17 ja kesällä kokeilin montaakin erilaista rengastusta.. 225/40-18, 235/40-18, 235/35-19.. Ja ero 235/35-19 ja 235/40-18 oli uskomattoman pieni.. (hyvillä renkailla)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: pr11 - 24.10.12 - klo:23:44

Ja en ole varma mutta tuntuu kun auto hieman kuluttaisi renkaita nopeammin kesällä, erityisesti takana. Talvirenkaat, joilla olen ajanut nyt puolet ajoistani, ei ole kuluneet käytännössä lainkaan samoilla ajomäärillä (kesälläkin CC:n koosta ja luonteesta johtuen tulee ajettua aika iisisti, mukavampi vain lipua).


Tuo kesärenkaiden nopeampi kuluminen kuin talvirenkailla on normaalia, takarenkaiden kuluminen nopeammin kuin edessä taas ei (jos etuveto CC). Onko varma ettei edellinen omistaja ole pitänyt niitä aikanaan edessä, ja nyt kierrätetty taakse...?

Lainaus käyttäjältä: skula - 25.10.12 - klo:09:47

Ei siitä kuitenkaan mihinkään pääse että CC:n alusta, oli siinä sitten DCC tai vakioalusta, on vähän heiveröinen, minun mielestäni..


Minä tarkentaisin tuon määritelmän koskemaan jousia ja ehkä iskareita, ongelmana löysyys isoissa heitoissa maanteillä, ja alusta on kyllä valitettavasti kuitenkin hieman pintakova jostain syystä.
Sen sijaan kallistuksenvaimennus on hyvinkin jämäkkää eli kaarrenopeudet voi pitää kovina.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

pr11

Arcca, kiitos kommenteista. Mietin kyllä samaa että renkaat on mennyt vaihdossa toisin päin. Ne tasapainotettiin VW Espoossa huollon yhteydessä että varmaan sielä ovat heitelleet ympäri...

Mukava aluto noilla vakiokokoisilla renkailla, menee keväällä harkintaan pitääkö jostain etsiä vakiovanteet ja uudet nakit niihin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy